یک خواب

دیشب خوابت رو دیدم….خیلی واضح و روشن.
تو فوت نکرده بودی بلکه برادرت فوت کرده بود،گفتی بردنت زندان و تازه آزاد شدی و اومدی پیش من. انگار داروی شیمی درمانی استفاده کرده بودی و موهای ابرو ومژهات ریخته بود و تازه تُک زده بود.
تمام سئوالهای تو ذهنم رو ازت پرسیدم و تو به تک تکشون جواب دادی و وقتی آروم شدم سوار ماشینت شدی و رفتی…
از خواب پریدم و به ساعت نگاه کردم، شش صبح بود.



از خود

احساسم اینه که دید چشمهام مختل شده.
دوروز برای خلوت خودم و ناراحتی ام وقت گذاشتم…گریه زاری کردم و اشک ریختم وشیون کشیدم،غصه خوردم…بلندبلند فحش دادم به خدا و تقدیرم…با یه دوست امین حرف زدم،ساعتها….از حسم،خاطراتم و حتی خشمم گفتم…
الان بعد گذشت ۳ روز از اون فاجعه و اتفاق؛آرومم وآماده برای یک شروع دوباره.



بعد مدتها بدون اینکه به جایی یا کسی تکیه بدم،تونستم چند دقیقه ایی بشینم.

photo_2017-07-23_13-19-053

photo_2017-07-23_13-19-057



دیشب فیلم #«نفس» رو دیدم و به نظرم عالی اومد.
یه روایت ساده و روون از چندسال یا ماه از قبل انقلاب و بعد انقلاب و جنگ.
وقتی دخترک ساده و کم سن و سال فیلم یواشکی کتاب می خوند و معنی خانم رییس! رو نمی دونست چیه و با ذهن بچه گونه خودش تعبیر و تفسیرش می کرد…یاد خودم و خوندن کتابهای ر-اعتمادی توی سن کمم افتادم.
وقتی قدرت باباش رو بخاطر موهای بلندش وشباهتش به سامسون! می دونست…
یه روایت ساده از وقوع انقلاب و بعدش شروع جنگ از نگاه یه دختر ۹ ساله.
خیلی لذت بردم از دیدن فیلم یه دست مریزاد گنده به کارگردان و نویسنده و تمامی عوامل فیلم.



(اَشهدُ انْ لا اِلٰهَ الا الله و اَشهدُ انَّ محمّداً رسولُ الله)

✍️ احسان محمدی
خبر را حتما” خوانده اید، جسد آتنا دختر پری چهره و ۷ ساله اهل مغان پس از کُشته شدن توسط مرد همسایه درون بشکه ای کشف شد. جنایتی که مثل دشنه ای کهنه ای کُند و زنگ زده قلب مردم ایران را پاره کرد.

ده روز دیگر همه ما که الان مثل مار به خودمان می پیچیم ماجرا را فراموش می کنیم، همانطور که ماجرای محمد بسیجه(بیجه)، ستایش قریشی و .‌. را فراموش کردیم. اما خانواده هایشان چطور؟ مگر می شود فراموش کرد که پاره تن ات را بی گناه تکه تکه کرده اند و باز هم زنده بمانی؟

پیش تر هم نوشته ام که بچه های ما آموزش مراقبت از خودشان ندیده اند. تهدیدها را نمی شناسند و پدرها و مادرها هم به دلیل شرم و حیای بیخودی به آنها چیزی نمی گویند. با بی شرمی دروغ می گوییم، دزدی می کنیم، ریاکاری می کنیم… فقط در این مورد شرم و حیا داریم! وظیفه آموزش دادن به بچه ها بر عهده کدام نهاد است؟

در زمان انتخابات که حمله به سند ۲۰۳۰ نشانه ایمان بود همین را پرسیدم اگر در مدارس و زیر نظر معلم های قابل اعتماد به بچه ها در مورد حریم شخصی، بدن و حفظ خود آموزش داده نشود بچه ها کجا با بدن خودشان و مراقبت از حریم فردی شان آشنا شوند؟ زیر نظر عباس آقا سوپری محل؟ با دیدن فیلم های پورن؟ پچ پچ های زنگ تفریح؟!

نمی گویم اگر سند۲۰۳۰ اجرایی شود این اتفاقات نمی افتد، کودک آزاری در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم رخ می دهد. اما بخشی از آن سند که با خاک یکسان شد دقیقا” در مورد همین مسائل بود. سند ۲۰۳۰ یک سند مترقی بود. دستکم می شد بخش هایی از آن را بومی سازی کرد.

همین لحظه که شما این کلمه ها را می خوانید ممکن است کودکی مورد تعرض قرار می گیرد و از ترس، ناآگاهی و آبروداری با یک زخم عمیق در روحش سکوت می کند و زنده می ماند اما زندگی می کند؟! تا کی این مسائل را زیر فرش قایم می کنید؟

تجربه ایدز یادتان رفت؟ اول حاشا کردید که این بیماری خاک برسری است و مردم ما مسلمان و متعهد هستند و مگر می شود یک ایرانی ایدز بگیرد؟ بعد گفتید حالا مواردی هست اما فقط معتاد هستند الحمدلله!
الان رویتان نمی شود وگرنه در بعضی مناطق کاندوم رایگان توزیع می کنید!

حضرات! آقایان! بزرگان!
معضلات اجتماعی با دستور، فرمان، بخشنامه، بله چشم قربان! حل نمی شود. باید آنها را پذیرفت، شناخت و حل کرد. همه ما که آموزش حریم فردی و مسائل جنسی به بچه ها را از ریشه انکار می کنیم شریک قتل بچه هایی هستیم که طعمه بیماران جنسی می شوند.

خدایا! ما را بکُش که “سگ دلامونو خورده” و بیشتر از این جرات نداریم فریاد بزنیم وگرنه خودت می دانی چقدر حرف در گلو مانده…

حرف آخر شعری از خلیل جوادی:

گفته ام من دردهـــا را بارهـــــــا
خسته ام خسته از این تکرارهـــا

من بــه در گفتم ولیکن بشنوند
نکته هـــا را مـو به مو



برای عوض شدن روحیه ام،دلم می خواد یه عطر بخرم با رایحه جدید.
تو می تونی کمکم کنی و پیشنهادی بهم بدی با توجه به اینکه من از رایحه گل اصلا خوشم نمیاد و ترجیح میدم بوی!مصرفیم گرم و شیرین نباشه؟رایحه عطرهای ورساچه رو هم نمی خوام.
خودم پیشنهادم به خودم ۵th Avenue
لطفن پیشنهاداتون رو تو کامنت دونی وبلاگ بنویسید به آدرس: vili.special.ir
یکم در مورد بوی پیشنهادیتون توضیح بدید و لطفن اسم عطر و برندش و به انگلیسی بنویسید تا بتونم تو گوگل سرچش کنم.

@violetweblog



زیباترین انسانهایى که تا کنون شناخته ام، آنهایى بودند که شکست خورده بودند، رنج میکشیدند، دچار فقدان شده بودند و با این حال،
راه خود را از اعماق درد و رنج گشودند و بیرون آمدند.
این افراد، یک حسى از قدردانى، حساسیت و فهم زندگى داشتند که آنها را پر از شفقت،ملایمت و توجه عمیق و عاشقانه میکرد.
زیبایى این افراد، اتفاقى و بى سبب نبود.

#الیزابت کوبلر



  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • >