ورزش

photo_2016-12-19_13-10-35

photo_2016-12-19_13-10-51

video_2016-12-19_13-11-15 video_2016-12-19_13-11-30

 

 

جلسه چهارم ورزش کردنم بود. گفت کف پاهات رو بهم بچسبون،منم کمک می کنم و فشار میارم به زانوهات تا پاهات از هم باز شن،اولش ممکنه زیاد باز نشه و درد داشته باشی ولی باید تحمل کنی… گفتم باشه،امتحان می کنیم. از شدت درد دلم می خواست جیغ بزنم ولی تحمل کردم.سه جلسه قبل کمک کرده بود به نرمتر شدن عضلاتم. .. این شد نتیجه اش،

کسی که سالها رو ویلچر نشسته می فهمه این مقدار باز شدن یعنی چی..

دست چپم که اصلن کار نمیکنه رو از آرنج شکوند و بعد چندبار نرمش دادن، روی دستم رو چسبوند به تخت…شاید شمایی که سالمی فکر کنی اینکه خیلی حرکت ساده ایی ه ولی امثال من می دونیم چه حرکت شاقیه برای یه عضله خشک شده و چه دردی تحمل می کنه عضله روی بازو… بیچاره صاحبش.

پ.ن تعریف از خود:وقتی عکس و فیلم ها رو دیدم فک کردم به به چه هیکل خوبی برای یه خانوم ۴۴ ساله و نشسته بر ویلچر…آفرین به رعایت کردنم در خوردن،خوب جواب داده.! Grin



کمک به خود

تصمیم گرفتم باز هم تلاش کنم و یه حالی به بدن و عضلات نیمه مرده ام بدم.
بیشتر از یک ساله که دیگه هیچ فعالیت بدنی و کمک به خودم نداشتم و کاملا تسلیم بیماری و ناتوانی های متعاقبش شدم.
تو اینستاگرام دیدم یکی برام پیغام گذاشته و فردی رو بهم معرفی کرده که صفحه اش تبلیغ ورزش های مختلف بود مخصوصا برای افراد ناتوان و کم توان و افرادی که ام اس دارند.
گفتم شاید این یه نشونه باشه برای شروعی دوباره.
باهاشون تماس گرفتم و شرایطم و اینکه روی ویلچر هستم رو بهشون گفتم و قرار اولین جلسه رو گذاشتیم.
خوب جلسه اول خیلی سخت بود که عضلاتی که سالها در حال سکون بوده به حرکت وادار کنی.
الانم تعداد جلسات زیادی نگذشته ولی تغییرات مثبت رو دارم احساس می کنم.
دست چپم هنوز هم فعالیت خاصی نداره ولی الان بدون کمک دوبار یا حتی بیشتر انگشتهام رو مُشت و بعد باز می کنم و حالت دستم از حالت افلیج ها خارج شده.
پاهام وقتی رو ویلچر نشته بودم کاملن بهم چسبیده بود که الان کمتر چنین حالتی داره و از هم باز شده و می تونم از هم فاصله شون بدم.
اطرافیانم هم تغییرات مثبت رو توم مشاهده می کنن.
امسال دو تا کاربرای کمک به خودم انجام دادم. یکی ساختن بالابر بود و دیگری ورزش.شماره تماس این دوستان رو میذارم که اگه کسی خواست و پیگیر بود بتونه باهاشون تماس بگیره.
شماره موبایل سازنده بالابر ۰۹۱۲۴۰۳۸۵۵۳ آقای جدی
شماره موبایل مربی ورزش ۰۹۱۲۵۷۰۲۰۶۸ آقای فاضلی



دیروز فیلم “ابد و یک روز” رو دیدم
به نظر من فیلمی ه که ارزش چندبار دیدن رو داره و هرچی نگاه کردم کمتر صحنه زن ستیزی توش دیدم چون یه حقیقت و برشی از جامعه ایران بود که ما توش زندگی می کنیم بدون هیچ بزرگ نمایی اضافه.شاید از نظر یه خارج نشین و آشنا با فرهنگ زندگی در خارج از کشور خیلی فیلم زن ستیزی به نظر برسه! ولی واقعا واقعیت فرهنگ اکثریت مردم ایران بود که بخوبی و با بازیهای عالی و روون روایت شده بود.