برای آتنا فرشته ای که لای دندان های قاتلش دفن شد

(اَشهدُ انْ لا اِلٰهَ الا الله و اَشهدُ انَّ محمّداً رسولُ الله)

✍️ احسان محمدی
خبر را حتما” خوانده اید، جسد آتنا دختر پری چهره و ۷ ساله اهل مغان پس از کُشته شدن توسط مرد همسایه درون بشکه ای کشف شد. جنایتی که مثل دشنه ای کهنه ای کُند و زنگ زده قلب مردم ایران را پاره کرد.

ده روز دیگر همه ما که الان مثل مار به خودمان می پیچیم ماجرا را فراموش می کنیم، همانطور که ماجرای محمد بسیجه(بیجه)، ستایش قریشی و .‌. را فراموش کردیم. اما خانواده هایشان چطور؟ مگر می شود فراموش کرد که پاره تن ات را بی گناه تکه تکه کرده اند و باز هم زنده بمانی؟

پیش تر هم نوشته ام که بچه های ما آموزش مراقبت از خودشان ندیده اند. تهدیدها را نمی شناسند و پدرها و مادرها هم به دلیل شرم و حیای بیخودی به آنها چیزی نمی گویند. با بی شرمی دروغ می گوییم، دزدی می کنیم، ریاکاری می کنیم… فقط در این مورد شرم و حیا داریم! وظیفه آموزش دادن به بچه ها بر عهده کدام نهاد است؟

در زمان انتخابات که حمله به سند ۲۰۳۰ نشانه ایمان بود همین را پرسیدم اگر در مدارس و زیر نظر معلم های قابل اعتماد به بچه ها در مورد حریم شخصی، بدن و حفظ خود آموزش داده نشود بچه ها کجا با بدن خودشان و مراقبت از حریم فردی شان آشنا شوند؟ زیر نظر عباس آقا سوپری محل؟ با دیدن فیلم های پورن؟ پچ پچ های زنگ تفریح؟!

نمی گویم اگر سند۲۰۳۰ اجرایی شود این اتفاقات نمی افتد، کودک آزاری در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم رخ می دهد. اما بخشی از آن سند که با خاک یکسان شد دقیقا” در مورد همین مسائل بود. سند ۲۰۳۰ یک سند مترقی بود. دستکم می شد بخش هایی از آن را بومی سازی کرد.

همین لحظه که شما این کلمه ها را می خوانید ممکن است کودکی مورد تعرض قرار می گیرد و از ترس، ناآگاهی و آبروداری با یک زخم عمیق در روحش سکوت می کند و زنده می ماند اما زندگی می کند؟! تا کی این مسائل را زیر فرش قایم می کنید؟

تجربه ایدز یادتان رفت؟ اول حاشا کردید که این بیماری خاک برسری است و مردم ما مسلمان و متعهد هستند و مگر می شود یک ایرانی ایدز بگیرد؟ بعد گفتید حالا مواردی هست اما فقط معتاد هستند الحمدلله!
الان رویتان نمی شود وگرنه در بعضی مناطق کاندوم رایگان توزیع می کنید!

حضرات! آقایان! بزرگان!
معضلات اجتماعی با دستور، فرمان، بخشنامه، بله چشم قربان! حل نمی شود. باید آنها را پذیرفت، شناخت و حل کرد. همه ما که آموزش حریم فردی و مسائل جنسی به بچه ها را از ریشه انکار می کنیم شریک قتل بچه هایی هستیم که طعمه بیماران جنسی می شوند.

خدایا! ما را بکُش که “سگ دلامونو خورده” و بیشتر از این جرات نداریم فریاد بزنیم وگرنه خودت می دانی چقدر حرف در گلو مانده…

حرف آخر شعری از خلیل جوادی:

گفته ام من دردهـــا را بارهـــــــا
خسته ام خسته از این تکرارهـــا

من بــه در گفتم ولیکن بشنوند
نکته هـــا را مـو به مو


نظرات شما


  1. ضحي در 17/14/07 گفت :

    بیخیال بابا

    [پاسخ]


  2. مهدیه در 17/15/07 گفت :

    میدونی ویولت، این نوشته ها رو که می خونم ، این خبر ها رو که می شنوم ، تا مدت ها از هم پاشیده و بد حالم . این رو در طی این ۱۷ سال هیچ جا نگفتم، اما بچه که بودم مرد همسایه به من تعرض می کرد . ۵ ساله بودم و او منو وادار می کرد تا الت تناسلی ش رو لمس کنم . این همه ی ماجرا نبود ، ولی دلم نمی خواد به باقیش فکر کنم . سال ها گذشت و من بعد از مدت ها فهمیدم اون ادم با من چه می کرده و چه جفایی بوده در حقم .یادمه توی عالم بچگی فهمیده بودم که نباید با اون اقا تنها باشم . نباید ، به هیچ وجه . همین کار رو هم کردم ، تا خونه مون رو عوض کردیم و مدت ها ندیدمش . گاها به این فکر می کنم اگر من دوری نمی کردم ، اگر خونه مون رو عوض نمی کردیم من هم یه اتنا یا ستایش دیگه بودم ؟
    درد این ماجرا تا ابد گریبانگیرم خواهد بود، همونطور که تا حالا بوده . من نسبت به مردها حس خوبی ندارم .در حالی که دوست هام کشف جنس مخالف رو از دوران دبیرستان شروع کردن ، من نتونستم با هیچ مردی ارتباط قلبی و نزدیک داشته باشم . از لمس شدن ، توسط هر کسی حتی دوستان صمیمی م بیزارم . از همه بدتر دچارم به یه عذاب وجدان همیشگی . کاش زبون باز می کردم و به پدر و مادرم می گفتم که اون مردک همسایه وقتی که نیستید قسمتی از بدنم رو که نباید ، لمس می کنه . کاش می گفتم بهشون ، اونوقت شاید ۶ سال پیش وقتی مردک برای حل شدن مشکلی پیش پدرم اومده بود ، با دیدن من اونطور وقیحانه لبخند نمی زد. نمی دونم پیگیری از راه مراجع قانونی ، اونم بعد از هیفده سال ، شدنی عه یا نه . اما خیلی دلم می خواد بهش بفهمونم من یادمه باهام چیکار کرده . اون کارش گند پاشیده به زندگی من . کاش می شد بمیره .

    دلم می خواد نذارم هیچ بچه ای قربانی ناآگاهی بشه ، قربانی مشغله ی زیاد مادر ، قربانی اعتماد بیش از حد والدین به اطرافیان ، قربانی مشکلات روانی دیگران ؛ چیزی که من هستم .

    [پاسخ]


  3. بهنام در 17/15/07 گفت :

    سلام ، آتنا همشهری ماست، از موقعی که خبر گم شدنش تو کوچه و بازار پارس آباد پیچید تا الان انگار سرگیجه شدید گرفتم چشمام همه رو گرگی میبینه با نقاب انسان البته صد رحمت به حیوانات درنده، قاتل آتنا بدترین و گناهکارترین موجود جهان باید نامیده بشه، خیلی حالم خرابه ویولت توروخدا تو کمکم کن تا چهره مظلوم آتنا از یادم بره خواهش میکنم خودم دارم تلف میشم قلبم دیگه مرده. Frown

    [پاسخ]

دیدگاهی بنویسید

*

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette