موضوع نخ نما شده ایی بنام خیانت

جمعه گذشته رفتم دیدن فیلم “برف روی کاجها” به کارگردانی پیمان معادی،همون روز طوفانی و پرخاک که سبب شد تا دم خفه شدن بخاطر قادر نبودن به سرفه کردن،پیش برم.

تیزر فیلم رو قبلا دیده بودم و به نظرم فیلم خوب و قابل قبولی اومده بود باضافه اینکه اسم قوی و پر طمطراق پیمان معادی هم پشتش بود.

فیلم در کل فیلم بدی نبود ولی انتظار من یکی رو برآورده نکرد.

به یه موضوع روتین و نخ نما شده تو سینمای ما بنام خیانت پرداخته بود…فیلمی ساده و بدور از هیاهو،یه فیلم خالی و خلوت و به قولی کاملا Direct   که به هیچ عنوان درگیرت نمی کرد که بخوای معما گشایی کنی و یه راست دستت رو می گرفت و می برد سر مشکل پیش اومده…چیزی که بارها بارها پیش اومدنش رو تو زندگیهای اطرافت دیدی و برات تازگی نداره و الانم به مدد شبکه های ت .. تخیلی و فیلم و سریالاهاشون بازم این داستان رو دیدی ولی حالا با کمک رنگ و لعاب اضافه و چاشنی دروغ و ریای بیشتر تا جاییکه حتی خیانتهای موازی!! رو به خوردت بده.

موضوع فیلم ” جدایی نادر از سیمین” هم بظاهر خیلی ساده و پیش پا افتاده بود…ولی خوب اینجاست که تفاوت کارگردان و پرداختنش به یه موضوع بظاهر ساده مشخص میشه… و اینکه تو یک ساعت و نیم میخکوب بشی رو صندلی و حل شی تو مشکلات بظاهر ساده و معمولی و روتینی که بارها دور و برت اتفاق افتاده.

سکانسهای پایانی فیلم برام جذابیت داشت

… وقتیکه زن قصه آماده میشد با یه مردی غیر از همسرش بره کنسرت-اون اضطراب اون هیجان،اون لاک زدن و آرایش کردن… ووقتی با شوهر نادمش بعد گذران اون شب مواجه میشه میگه…… من احساسات و هیجانی رو تو این مدت تجربه کردم که سالهاست فراموششون کرده بوم….

به نظرم تمام پیام فیلم تو همین یه جمله بود،جمله ایی که تونست احساسات بیننده اش رو قلقک بده و بازم به نظر من این رمز و چراغ سبز ِ خیانت ه تو یک رابطه…. عادی شدن یک رابطه…چیزی که تو نوعی بی تفاوت ازش رد میشی و به خیال خودتت همه چیز آرومه و تو چقدر خوشحالی.


نظرات شما


  1. فکر کنم فیلمسازان با توجه به اقتضای دورانش فیلم میسازن تو هر دورانی یه موضوعی مد میشه

    [پاسخ]


  2. یاس در 13/18/05 گفت :

    من چقدر از این عادی شدن می ترسم. می تونه فاجعه به بار بیاره حتی اگر دو طرف اینقدر آدم های متعهدی باشن که منجر به خیانت نشه. کاش می شد راه حل های قطعی برای جلوگیری ازش ارائه داد.

    [پاسخ]


  3. رها در 13/18/05 گفت :

    توی این وانفسا فیلم خوبی بود. شما تصور کن اگر به جایی مهناز افشار هدیه تهرانی این نقش و بازی می کرد! و اگر ریتم فیلمنامه اینقدر کند نبود. و اگر سوراخ های فیلم نامه مث اون سکانس رد شدن الم و کتل که هیچ ربطی به هیج جا نداشت. حل می شد. انوقت نمره بسیار قابل قبولی می گرفت حتی اگر موضوع نخ نما بوده باشه.
    بر خلاف نظر تو من معتقدم سکانس آخر و نباید می ذاشت! باید فیلم توی کنسرت و اون سکانس که روی صورت مهناز افشار فیکس شده بود تموم می شد.
    موضوع ضعف فیلم نبود. پرداخت و فیلنامه و بازی گرفتن یا انتخاب بازیگر ضعف ش بود

    [پاسخ]

    violet در تاریخ می 18th, 2013 ساعت 8:44 ب.ظ پاسخ داد :

    به نظرم با سکانس آخر می خواست زور چپون مخاطب عام بکنه هدف فیلم رو

    [پاسخ]


  4. مجید در 13/18/05 گفت :

    به نظر منم فیلم خوبی نبود . بیشتر سعی کرده بود حمایت خانم ها رو جلب کنه که مثلا اگر مردها بهشون خیانت کردن امید شروع تازه داشته باشن !
    شخصیت ها خیلی سطحی بود . مثلا اون پسر عاشق پیشه که اصلا خبر نداشت زن شوهر داره یا نه . تا آخر فیلم اصلا سوالی کرد در این مورد ؟؟!
    به اشکالات زن هم یه اشاراتی شد اما پرداخته نشد ( زن کار که نمی کرد .بچه که نمی خواست به سر و وضعشم که نمی رسید ) آخرش همه کاسه و کوزه ها سر مرده شکست

    [پاسخ]

    violet در تاریخ می 18th, 2013 ساعت 10:09 ب.ظ پاسخ داد :

    در اینک امید تازه ایی به دل زن می آورد برای یک شروع تازه باهات موافق نیستم
    ولی در اینکه شخصیتها به شیوه درستی ساخته و پرداخته نشده بودن کاملا باهات موافقم

    [پاسخ]


  5. اسپینوی در 13/18/05 گفت :

    ویولت جان یه سوال بی ربط به این موضوع داشتم.کنجکاو شدم که پشت صحنه این عکس وبلاگت(اونیکه داری به بالا نگاه میکنی)،چیه؟بنظر میاد کافی شاپ باشه!!

    [پاسخ]

    violet در تاریخ می 19th, 2013 ساعت 11:25 ق.ظ پاسخ داد :

    نه پیتزا فروشیه-داشتم به لوسترهاش نگاه میکردم که ازم عکس گرفته شده

    [پاسخ]


  6. ال در 13/18/05 گفت :

    اون روز که شما داشتین می‌رفتین من خیلی غصه خوردم که هم شما رو ندیدم هم فیلم رو. نه شما رو هنوز دیدم نه فیلم رو ولی با نقدهایی که این مدت خوندم به نظرم میاد در مورد فیلم چیز خاصی رو از دست ندادم

    [پاسخ]

    violet در تاریخ می 19th, 2013 ساعت 11:26 ق.ظ پاسخ داد :

    نه واقعا چیزی رو از دست ندادی

    [پاسخ]


  7. V در 13/19/05 گفت :

    جایی که از شخصیت زن داستان میپرسه شما چطور میتونی آنقدر آروم باشی؟

    [پاسخ]


  8. ریحانه در 13/19/05 گفت :

    عادی شدن رابطه چیزیه که باعث میشه حتی تو اوج عشق و تعهد در رابطه فعلی،یه دفعه یه رابطه جدید برات یه طعم متفاوتی داشته باشه،

    [پاسخ]


  9. رویا در 13/19/05 گفت :

    من فیلم و مخصوصا پایانش رو پسندیدم. پیام فیلم تکراری ولی قابل توجه بود. اینکه تکراری و عادی شدن یک رابطه چه لطمه ای به زندگی می زنه تا چند روز ذهنم رو درگیر کرده بود. چهارشنبه سوری هم به نوعی همین پیام رو داشت.

    [پاسخ]


  10. violet در 13/19/05 گفت :

    به تارا در پیام خصوصی:
    من جای تو باشم یکبار امتحان می کنم و بعد تصمیم میگیرم ادامه بدم یا نه

    [پاسخ]

دیدگاهی بنویسید

*

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette