مبارک در مبارک

فرارسیدن ماه رمضان بر همه دوستداران و معتقدانش …مبارک
(می دونم امروز پیشواز ه…برای فردا عرض کردم Grin)


نظرات شما


  1. صفیر سرخ در 12/20/07 گفت :

    خیلی ممنون.
    برای همه مبارک باشه.مخصوصا شما.
    لازم نیست فقط به دوست داران و معتقدانش تبریک بگید.
    این ماه برای هرکسی بی نهایت مبارک و مفید و عالیه.

    [پاسخ]

    shirin در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 2:45 ب.ظ پاسخ داد :

    نه جانم قیاس به خود نکنید …
    برای همه مفید نیست. مبارک هم نیست.
    دنیا دور معتقدان ماه رمضان نمیگردد.
    عید هر کس برای خودش مهم و مبارک است و برای دیگران کوچکترین اهمیتی ندارد.
    اگر کسی به شما اعیاد یهودیان و دوران روزه هایشان را تبریک بگوید و اصرار کند که برای شما هم مفید و مبارک است به همین راحتی و گشاده رویی برخورد میکنید؟

    [پاسخ]

    آزاد در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 5:12 ب.ظ پاسخ داد :

    زنده باد!!!

    [پاسخ]

    Cb در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 5:28 ب.ظ پاسخ داد :

    بله كه هر عيدي مباركه. مال هر فرقه و مذهب و اعتقادي باشه. ١٠٠٪ دنيا دور رمضان نميگرده اما دور احترام به عقايد همديگه ميتونه بگرده. اينجا( كانادا) من كه كسي رو نديدم مثل شما برخورد كنه. اتفاقا اغلب هم روز عيد رو اگه بدونن كه اون روز عيده. بهمون با راحتي و گشاده رويي تبريك ميگن. انگار تو ملت ما بي احترامي به عقايد ديگران و كلا بي حترامي تبديل به ارزش شده و هر كي به خودش اين اجازه رو مي ده كه فكر كنه حرف و ايده و روش عمل و …. خودش درسته و مال بقيه هيچ و پوچ!

    [پاسخ]

    Cb در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 5:48 ب.ظ پاسخ داد :

    البته اينم بگم كه با اين قسمت ” اين ماه براي هر كسي بي نهايت مبارك و مفيد و عاليه” نظر صفير سرخ هم موافق نيستم. اينم يه جورايي همه رو به كيش خود پنداشتنه.

    ساتین در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 6:41 ب.ظ پاسخ داد :

    این دفعه نوبت منه که بگم: براوو شیرین!

    [پاسخ]

    shirin در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 8:59 ب.ظ پاسخ داد :

    icone cheshmak!!

    فرزان در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 1:28 ب.ظ پاسخ داد :

    با تشکر از خانم shirin
    بله با همین راحتی و گشاده رویی برخورد می کنیم، اعیاد همه ادیان ابراهیمی همگی مبارک هستند و البته دارای حکمت،
    بین مسیحی های کاتولیک مخصوصا تو ایتالیا یه مراسم هست به نام چهارشنبه خاکستری که تو یه چهارشنبه خاص از سال می رن یه جایی و رو سرشون خاکستر می ریزند، و در اصطلاح توبه می کنند، که فلسفه ش هم اینه خاکستر خیلی راحت تر و دلپذیرتر از آتشه، با این توضیح که خاکستر درست مثل توبه می مونه در مقابل آتش که نماد عذاب جهنمه
    یا یه عده دیگری از مسیحی ها هستند که از تاریخ مصلوب شدن حضرت عیسی چهل شبانه روز رو به مراقبه و ریاضت و اینا می گذرونند به امید اینکه بعد چهل روز به دیدار عیسی نائل بشند و ….
    همه این ها حالا چه درست و چه غلط یه پیامی برای بشریت دارند به طور کل و اون اینه که پیروی از احکام الهی چه تو دین مسیحی و چه یهودی و چه اسلام که خیلی جاها باهم وجه مشترک دارند ضامن خوشبختی و سعادت جوامع بشریه

    [پاسخ]

    ساتین در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 3:16 ب.ظ پاسخ داد :

    دیگه خیلی مطلق شد! از زبان همه سخن گفتید.

    [پاسخ]

    violet در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 4:36 ب.ظ پاسخ داد :

    با موبایل تایید کردم…ولی با خوندن کامنتت با خودم گفتم…یادم باشه جواب کامنت این پسرک رو که از جانب بقیه هم حرف میزنه!!!بدم Wink… ;که دیدم دوستان از خجالتت در اومدنBig Smile)

    [پاسخ]

    صفیر سرخ در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 3:22 ب.ظ پاسخ داد :

    جالب.بی معنی.به درد بخور و عجیب .
    کلماتی بود که بعد از خوندن نظرات دوستان به ذهنم اومد.
    یه نظر و این همه توجه.خیلی متشکرم.
    لطفا یک باره دیگه نظرمو بخونید
    من از طرف کسی حرف نزدم.
    به نظر شما بارون مفیده؟
    شب چی؟روز؟
    حالا اگه کسی به بارون اعتقاد نداشته باشه چی؟بازم براش فایده داره؟
    معلومه.این ماه تک تک روزاش روزای خاصی هستن. روزایی که زمینه ی خوبی برای کاشتن دارن.
    بله . این ما هستیم که روزها رو خاص و خوش و بد رقم می زنیم.
    اما این که این روزها چه روز هایی هم باشن ماثره.

    دنیا هم روی اعتقادات هیچکس نمی چرخه. دنیا روی حقیقت می چرخه.روی واقعیت.روی درستی .حالا هر کس که به درستی ، به واقعیت ، به حقیقت اعتقاد داشته باشه می شه یه جورایی گفت که دنیا روی اعتقاداتش می چرخه.(کلا گفتم.ربطی به خودم و خودتون نداشت.)این یک.

    بنده توی نظرم بقیه رو با خودم قیاس نکردم.بلکه نظرمو و اونچه که واقعیت بود عرض کردم.اما بعضی ها … .
    اینم که گفتم مبارک و مفید و عالیه نه به معنای این بود که قابل احترام و خوشایند و میمونه.که این ها به عقل و شعور و فرهنگ افراد بستگی داره.منظورم پر برکت و پر فایده تره.
    شما هر چه قدر هم روزه نگیرید و اهل اسلام نباشید ، باز زندگی میون افرادی که یک ماه رو بیشتر حواسشون به کارهاشون هست براتون مفید تره و راحت تره و باعث می شه آرامش بیشتری داشته باشید و بیشتر به خودتون و زندگی تون و خدا فکر کنید.
    ممنونم.بی نهایت.
    شدیدا از همگی التماس دعا.

    [پاسخ]

    ساتین در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 7:32 ب.ظ پاسخ داد :

    مخالفم باهاتون. با همجواری با روزه بگیران ابدا فایده و آرامش نصیب آدم نمیشه. اینو باید سایرین بگن نه شمای روزه بگیر از طرف اونهایی که نمی گیرن.

    اسلام، مسیحیت، و بقیه روشها همشون صرفا یک اعتقادن نه بیشتر و نه کمتر. واقعیات زندگی چیز دیگه است. این که یکی بگه اعتقادات من یکی دقیقا همون درستی و واقعیات و حقیقته ممکنه یه جور نوشابه ای باشه که برای خودش باز می کنه. اعتقادات شما با شب و روز و بارون فرق داره.
    حالا در مورد مضراتش برای دنیا و دیگران چیزی نمیگم.
    اما یادتون باشه لزوما عقیده شما با واقعیات زندگی منطبق نیست.

    صفیر سرخ در تاریخ جولای 22nd, 2012 ساعت 6:45 ق.ظ پاسخ داد :

    قبل از هر چیز باید بگم من نگفتم اعتقادات من حقیقته.جمله ی داخل پرانتزو برا این نوشتم که شما دچار همچین اشتباهی نشید که …
    بعدشم این که مخالفید یه حرفه و اینکه نظر بنده رو رد می کنید یه حرف دیگه.بدیهیه که هیچ چیز رو بدون دلیل منطقی نمی شه رد کرد.
    شما هم می تونید دلیله منطقیی بیارید.اگه دارید.
    ضمنا دین صرفا فقط بک اعتقاد نیست.دست کم نه به این کوچیکیی که شما با لحنتون قصد القاشو دارید.
    و اگرم هم فقط اعتقاد باشه و بس ، باز هم می شه گفت مگه چیزی به غیر اعتقادات زندگی انسان رو تشکیل می ده. مشتاقه حاضرم در باره ی این موضوع منطقی و عقلانی بحث کنم.البته اگر کسی مشتاقه.
    اگرم هم مضراتی رو سراغ دارید بفرمایید.واضح و روشن.لازم نیست با کلمات نمی خوام بگم و از حوصله ی بحث خارجه و از این … ذهن دیگران رو به چیزی که احتمالا نیست و شاید هم هست سرگرم کنید و از این ترفند سوء استفاده بفرمایید.
    خیلییییی ممنون.


  2. آزاد در 12/20/07 گفت :

    ولی انصافاً تو این گرونی و مقطع حساس کنونی، یه ماه بریم مهمونی حضرت حق پر روییه بابا!
    شما برید، سلام ما رو هم برسونید

    [پاسخ]

    violet در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 5:26 ب.ظ پاسخ داد :

  3. عمه خانم در 12/20/07 گفت :

    عزیز دلم نمیشه ساکت از کنارش بگذری که این صحبتهای درد سر زا ازش در نیاد؟؟؟!!!

    [پاسخ]

    violet در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 7:34 ب.ظ پاسخ داد :

    اگه ساکت بگذرم که دیگه اسمم ویولت نیست Wink

    [پاسخ]

    عمه خانم در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 9:52 ب.ظ پاسخ داد :

    آی دختر آخه چی بهت بگم Wink

    [پاسخ]

    shirin در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 9:36 ب.ظ پاسخ داد :

    عمه خانم عزیز همیشه از نظرات شما و درایتتان لذت میبرم اما در این مورد فکر میکنم تا به حال از کنار خیلی مسائل رد شده ایم و زحمت گفتگو و مناظره را با راحتی بی تفاوتی عوض کرده ایم که به اینجا رسیده ایم.
    برعکس … من از شهامت ویولت تشکر میکنم که همیشه بستر مناسبی برای رویارویی افکار مختلف فراهم میکند.
    و بعد در جواب به Cb: در مورد لزوم احترام به اعیاد و اعتقادات دیگران کوچکترین شکی نیست و از اصول یک جامعه متمدن است و بنده هم آخرین کسی هستم که آنرا زیر سئوال خواهم برد. لحن تند من اعتراض بر کسی است که با حالت آمرانه همگان را “امر” به پذیرش اعتقادات خود میکند.
    و من هم کسی نیستم که در مقابل هر کسی که خود را تصمیم گیرنده برای دیگران و دانا به صلاح و خیر دیگران میداند سکوت کنم. این افراد سزاوار لحن و کلام مشابه خود هستند تا به وضوح زشتی آنرا لمس کنند.

    [پاسخ]

    عمه خانم در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 10:40 ب.ظ پاسخ داد :

  4. Elham Shamsi در 12/20/07 گفت :

    ممنون. منم به معتقدانش تبریک می گم. و البتّه اعیاد مسیحی ها رو هم مبارک می دونم( عیدا و مراسم یهودیان و یا سایر ادیان رو نمی شناسم، وگرنه به نوقعش به معتفدانشون تبریک می گفتم) . و خب از افرادی هم که به این موضوع روزه و ماه رمضان اعتقاد ندارن خواهش می کنم این یک ماه رو با صبر و بلندنظری تحمّل کنن. ( از این جهت می گم که به روزه خواری گیر می دن و این دوستان ممکنه بخوان غذایی بخورن و اذیّت بشن) کمی منعطف تر برخورد کنیم؛ قوانین کشور رو ما مسلمونا وضع نکردیم و واقعاً من یکی راضی به اذیّت شدن هیشکی نیستم امّا چه کنم! دست من نیست خیلی چیزا!

    [پاسخ]

    Sahra در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 12:24 ب.ظ پاسخ داد :

    و ای کاش هم کمی با ما منعطف تر می بودن, ماکه دیگه عادت کردیم به همه چی غیر خواسته های خودمون احترام بذاریم. ما که میخوایم روزه نباشیم باید احترام بذاریم, به چی؟! مگه روزه طبق گفته خود مسلمانان گرامی مبارزه با نفس نیست؟ این چه نفسیه که با غذا خوردن من میشکنه پس؟!
    بگذریم…

    [پاسخ]

    Elham Shamsi در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 1:19 ب.ظ پاسخ داد :

    ببینید خود من واقعاً به این معتقدم که آدما باید به عقاید هم احترام بذارن ولو این که اون عقایدو قبول نداشته باشن و خود من هم دوستانی دارم که روزه و اینا رو قبول ندارن و وقتی با هم هستیم و مثلاً من روزه باشم اونا غذاشونو می خورن و نه من و نه اونا ناراحت نمی شیم چون به نظر هم احترام می ذاریم. حالا اگه به نظر شما لازم نیست آدم به چیزی که معتقد نیست و یه عدّه ی زیاد یا کم بهش معتقدن احترام بذاره می تونین احترام نذارین و با این لحن جواب بدین. من در حدّ و اندازه ی بحث های مذهبی نیستم و به همین دلیل سعی دارم از ادامه ی این کامنتا منصرف بشم. فقط در حدّی که خودم برداشت کردم می گم که روزه برای شخص من، گرسنگی و تشنگی و فقر آدمای بینوا رو یادآوری می کنه و موجب می شه بیش تر بهشون فک کنم و اگه کمکی از دستم براشون بربیاد دریغ نکنم. ممکنه بگید که خب آدم حتماً باید به خودش سختی و گرسنگی و تشنگی بده تا به فکر فقیران و کمک بهشون باشه؟ در مورد “من” روزه باعث بیش تر فکر کردن به فقرا می شه، حالا اگه درمورد شخص دیگه ای نمی شه خب روزه نمی گیره و نظرش قابل احترامه. ضمن این که فکر کنم منظور از مبارزه با نفس در این زمینه، اینه که آدم با “حرص و ولع غذا خوردنش” مبارزه کنه اگه حرص و ولعی داره. بعضی آدما رو دیدم که مثل یک شیر درنده برای غذا هول می زنن، خب این حرص زدنه خیلی بده. و این که بعضی آدما لااقل تو این ماه کم تر کارای زشت رو انجام می دن و توجیهشونم اینه که مثلاً روزه شون باطل نشه، خب اینم یه مصداق مبارزه ی غیرمستقیم با نفسه. و دوست عزیز اگر نفس شما به این راحتی ها نمی شکنه من خوشحالم و بهتون تبریک می گم. صادقانه می گم که به نظرتون احترام می ذارم و امیدوارم پاسخ تندی از شما دریافت نکنم چون قصدم این نبود که به نظرتون توهین کنم یا مثلاً اثبات کنم روزه چرا خوبه، صرفاً بیان نظرم بود، همینSmile

    [پاسخ]

    Sahra در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 2:44 ب.ظ پاسخ داد :

    الان کجای کامنت من بی احترامی داشت؟!

    Elham Shamsi در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 9:54 ب.ظ پاسخ داد :

    خب بنده حس کردم لحنتون تند بوده و گویا این حسّ من اشتباه بوده، پس از این بابت عذر می خوام.

    [پاسخ]


  5. پسرک تنها در 12/20/07 گفت :

    [پاسخ]


  6. mandala در 12/20/07 گفت :

    تولد رمضان شما هم مبارک Grin

    [پاسخ]


  7. خودش در 12/20/07 گفت :

    برای شما هم مبارک ویلی جووونم!
    دلم برات تنگولیده بود!خیلی زیاد
    بوووووس

    [پاسخ]

    violet در تاریخ جولای 20th, 2012 ساعت 10:19 ب.ظ پاسخ داد :

    هورااااا که اینجایی…منم دلم برات تنگ شده بود عزیزم

    [پاسخ]

    خودش در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 3:23 ب.ظ پاسخ داد :

    مگه می تونم از تو دل بِکنم خوشگل خانوم!Kiss
    الانم برم برنامه ات رو دی ال کنم ببینم چی پختی،معلوم ه کلی پرملاتِ ها
    قربون شکلت

    [پاسخ]


  8. ح در 12/20/07 گفت :

    ممنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون

    آرزو می کنم روزهای زندگی ما ایرانی ها، هر روز بیشتر رنگ شادی بگیرد.

    باور کنیم که اصل زندگی، زنده و شاد بودن و اشاعه اونه.

    و سیاهی و غم دروغی بیش نیست.

    [پاسخ]


  9. elly در 12/20/07 گفت :

    سلاااام .کسی تو خونواده ما نمیگیره ولی من اعتقاد دارم پارسال بالاخره یکی گرفتم با نمازش چون کسی نمیگیره بساط افطاریو سحری یک مشکله ولی خییلی دوست دارم بگیرم من شنیدم فقط مادرم میگرفت که خییلی ساله فوت کرده..فقط من بهش رفتم.!.دی. مواظب باشین یهوو چندین کیلو کم نکنین واسه پوست میگم.

    [پاسخ]


  10. گفتگویی متفاوت با چهره های دوست داشتنی مردم

    در برنامه گفتگوی تنهایی

    شبهای ماه مبارک رمضان

    ساعت 22

    شبکه 4 سیما

    [پاسخ]


  11. فرزان در 12/21/07 گفت :

    به نام خدا
    با سلام خدمت همگی و علی الخصوص خانم ویولت
    بنده هم ماه مبارک رمضان رو خدمت همگان تبریک می گم، چه اونایی که بهش اعتقاد دارند چه اعتقاد ندارند. برای همه ماه خیر و رحمت و برکته
    یه نکته رو هم اشاره کنم که منم از جسارت و جرات خانم ویولت خیلی خوشم می یاد که مسائل مختلف رو به چالش می کشم، هرچند نسبت بهشون انتقادهایی هم دارم. ایشالا که همیشه خوشحال و خندان باشند و البته حقیر هم همیشه دعاگوی ایشون هستم.
    فقط یه مسئله ای که ممکنه تو این ماه باهاش مواجه باشیم اینه که متاسفانه عده ای یا یاد نگرفتند به عقاید دیگران احترام بذارند و یا قصد و غرضی دارند. که نمونه اعلاش هم همین روزه خواری در ملاء عام هستش.
    تو احکام شرع و همین طور قانون مدنی ما صریحا اشاره شده که خوردن و آشامیدن در ملاء عام تنها در شرایط خاصی روزه خواری محسوب می شه و لایق برخورد و توبیخه،
    خیلی ها هستند روزه نمی گیرند، یا عقیده ندارند، یا عذر شرعی دارند، یا پیرمرد و پیرزنند یا مسافرند و …. مخصوصا الان که چله تابستونه و هوا هم خیلی گرمه و روزه گرفتن بسیار مشکل. اما صحیح اینه که تا جایی که می تونند در مقابل دیدگان دیگران مبادرت به خوردن و آشامیدن نکنند یا اگر می کنند جنبه تمسخر و توهین به دیگران پیدا نکنه
    من هیچوقت یادم نمی ره چند سال پیش که ماه رمضون تو پاییز بود یه جوونی واستاده بود درست وسط یکی از چهارراه های شلوغ شهر و به شکل خیلی زننده ای که نشان از تمسخر ماه رمضون داشت، سیگار می کشید. که البته منکرات اومد با کتک و اینا جمعش کرد و برد. که به نظر من کار خوبی کرد.
    منم معتقدم که هیشکی نباید اذیت بشه به خاطر افکار خودش که ممکنه با دیگران هم همسو نباشه، ولی شما درنظر بگیرید با رفتار زشت و زننده همچین آدمی که کم هم نیستند احساسات دیگران چقدر ممکنه جریحه دار بشه

    [پاسخ]

    Sahra در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 12:26 ب.ظ پاسخ داد :

    این شکل زننده که میفرمائین خیلی هم معلوم بود داره ماه رمضان رو مسخره میکنه, دقیقا چه شکلی بود؟! کنجکاو شدم بدونم واقعا.

    [پاسخ]

    فرزان در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 1:15 ب.ظ پاسخ داد :

    با تشکر از خانم صحرا
    شما اگر که به روزه گرفتن اعتقادی ندارید دلیل نمی شه که دیگران هم مثل شما فکر کنند. من خودم به عینه دیدم و تجربه کردم که ماه رمضون چه برکات خیلی زیادی واسه آدم ها ایجاد می کنه، شما ممکنه بفرمایید چه برکاتی؟ جوابش اینه که تا تو این مسیر قرار نگرفته باشید نمی فهمید.
    در مورد سوالتون هم باید بگم ضرورتی نداره واسه تون توضیح بدم که دقیقا چه شکلی بوده ولی این نکته رو درنظر داشته باشید که آسمون به زمین نمی یاد اگر یه عده یه ماه از سال رو بیرون از خونه چیزی نخورند و نیاشامند یا سیگار نکشند، که البته در ملاء عام و به شکل تمسخر آمیز نباشه، بقیه روزهای سال که الحمدلله هیچ محدودیتی واسه اینکارا نیست.

    [پاسخ]

    Sahra در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 2:43 ب.ظ پاسخ داد :

    جواب منو ندادین البته, سوال من چه ربطی به برکات ماه رمضان داره؟!

    ساتین در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 7:36 ب.ظ پاسخ داد :

    چه جالب! کتک زدن مردم در خیابان رو تائید می کنند! اونم به جرم روزه خواری!

    روزه داری یا ممنوع کردن بقیه مردم از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی که به عموم مردم تعلق داره هیییییییچ ارزشی نداره اینو از یک روزه دار سفت و سخت سابق بشنوید. روزه داری وقتی معنی داره که بقیه بخورند و شما به میل و اراده خودت نخوری نه اینکه کلا خوردن رو ممنوع کنند!

    اون تمسخر هم اصلا بهانه خوبی نبود

    Elham Shamsi در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 1:27 ب.ظ پاسخ داد :

    ببینید من خودم روزه می گیرم امّا برخورد با روزه خوارها رو درست نمی دونم. همون طور که بهتره که اونا به ما احترام بذارن و پنهانی غذا بخورن، همون قدر هم ما باید بهشون احترام بذاریم و بهشون گیر ندیم… من چندسال پیش به دلیل مشکلی که معده م داشت چهارروزو نتونستم روزه بگیرم و واقعاً باید معده م رو خالی نمی ذاشتم تا دچار مشکل نشه امّا واقعاً با شرایطی که تو جامعه مون هست من مجبور شدم اون روزا رو خونه نشین بشم چون تو خیابون که جای پنهانی نیست و تو ملأ عام هم که خودم دلم نمیومد غذا بخورم و حتّی اگه دلم میومد هم منکراتیا میومدن می گرفتنم و نتیجه ش حادتر شدن مشکل معده م بود! حالا اون فقط چهارروز بود، اگه کلّ ماه بود که یا باید کلّ ماه رو تو خونه می نشستم که شاید هرفردی نتونه خونه نشین بشه به دلیل تحصیل یا شغلش، یا هم که باید می مردم!

    [پاسخ]

    ساتین در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 7:38 ب.ظ پاسخ داد :

    خیلی بده که آدم به عنوان احترام از بقیه توقع داشته باشه نخورند و نیاشامند که چیه چه خبره آخه من روزه ام! الته منظورم شما نبودید منظورم کامنتهایی بود که دیدید و نشانه یک طرز فکر اشتباه

    [پاسخ]

    Elham Shamsi در تاریخ جولای 21st, 2012 ساعت 9:56 ب.ظ پاسخ داد :

    بله موافقم با نظرتون.


  12. میلاد در 12/21/07 گفت :

    سلام و خسته نباشی
    تبادل لینک میکنی؟
    اگه آره منو با اسم @ساخت موزیک شما با ارزان ترین قیمت@
    لینک کن و بعد خبر بده با چه عنوانی لینکت کنم

    [پاسخ]


  13. رکسانا در 12/21/07 گفت :

    بستگی به اعتقاد هر کس داره
    شدیدا مرتبط با جمله ی ویولت عزیز که دوستداران و معتقدانش!
    خب یکی دوست داره بگیره یکی نه!
    در ضمن برخورد با روزه خواران درسته اما نه زدنشون!
    مثل همه چیز منکراتیا بلد نیستن درست برخورد کنن
    خیلی راحت میگفتن عزیز لطفا اگه میشه جای دیگه سیگار بکش!یا این عزیز بد و بیراه میگفت یا میرفت یه جا دیگه!
    آخه مگه اعتقاد نداشتن زدن داره؟!
    من روزه میگیرم اما هیچکس دور و برم هم روزه نمیگیره و فقط اعتقاد خودشونه!
    من نمیتونم و نمخوام ذره ای این مسئله رو توشون وارد کنم….مثلا این ماه ناهار نمیرم مهمونی!
    اما خب خیلی موقع هام شده رد بشم از جایی و بوی یه غذا بیاد….خب لاقر مردم میتونن غذاهای بودار درست نکنن نه؟!
    یه اتفاق دیگم :پارسال من روزه بودم دوستم داشت آب میخورد
    بعد از من سوال کرد به شوخی عیب داره بخورم؟منم گفتم آره! و پشت من خورد…
    من به شخصه با احترام به عقاید موافقم
    هم عقاید و اعیاد مسیحیت هم یهودیت هم زرتشت!
    کاش مردم رو بشریت ببینیم نه گروه گروهی که سعی میکنن مثله انسان های نخستین همو از بین ببرن!!

    [پاسخ]


  14. Sami در 12/23/07 گفت :

    روزه خواری که در او روی و ریایی نبود
    بهتر از روزه بگیری که در او روی و ریا ست

    [پاسخ]

دیدگاهی بنویسید

*

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette