روی دیگر سکه

سلام ویولت عزیزم، من از اولین خوانندهات هستم ولی‌ ۱،۲ بار بیشتر واست کامنت نذاشتم. ولی‌ اینبار حس می‌کنم که باید این کارو بکنم. اینی که مینویسم در واقع نظر من در مورد برنامهٔ مربوط به بکارتِ شماست و لطفا اگه صلاح دونستی تو یه پست بذارش.

من ۳۱ سال دارم ویولت جان و نزدیکِ ۲ سال‌هست که اومدم ایتالیا برای ادامه تحصیل و کار. من تو یکی‌ از بهترین دانشگاههای تهران پزشکی‌ خوندم و نهایتا دو سال پیش یه کار خوب اینجا پیدا کردم و بارمو بستم. قبل از اینکه نظرمو در مورد بکارت بگم یه کمی‌ باید بیشتر در موردِ خودم بگم که خواننده متوجه بشه به کدوم کلاسِ فکریِ جامعه ایرانی‌ تعلّق دارم. خانواده من نسبتا مذهبی‌ هستن ولی‌ کلا به من فشار خاصی‌ وارد نکردن هرگز …ولی‌ بکارت چیزی بود که جای بحث نداشت. مادرِ من با اینکه تحصیل کرده س هرگز در این مورد با من بحث هم نکرده تا به حال و بکارت در خانواده ما به عنوان یک امر بدیهی‌ پذیرفته شده که باور دارم در ۹۵ درصد خانواده‌های ایرانی‌ هم همینطوره. راستش ویولت جان ، ۱۰، ۱۲ سال پیش که من رفتم دانشگاه جو به شدت با الان فرق داشت ولی‌ من الان تعجّب نمیکنم وقتی‌ یک دختر ۱۹، ۲۰ ساله تو مصاحبش میگه که بکارت هیچ اهمیتی نداره و اکثر دوستش باکره نیستن. من سعی‌ می‌کنم این تصویر رو به عنوان واقعیت جاریِ کشورم بپذیرم. ولی‌ به عنوان دختری که همیشه در دوران دانشگاه چشم و گوش باز داشتم و سالها در خوابگاه زندگی‌ کردم به جرات میگم که ۱۰ سال پیش ۹۰ درصد مورد سکس قبل از ازدواج در رابطه‌هایی‌ صورت می‌گرفت که طرفین کاملا در امر ازدواج جدی بودند. کما اینکه من زوجهای زیادی رو میشناسم که تا قبل از نامزدی یا حتا عقد با هم سکس نداشتند. و اصلا هم مذهبی‌ و ..هم نبودند…اینو فقط گفتم که تصویرِ ۱۰ سال پیشِ جامعه رو با الان مقایسه کنم. الان هدف من باز کردن این نکته نیست ولی واقعیت اینه که ما فرهنگ سکس قبل ازدواج رو در ایران نداریم و افرادی که سعی می کنن خیلی روشن فکرانه و عادی با این قضیه برخورد کنن دارن روی هیچ قدمها شونو برمی دارند…این باعث میشه دختران جوون به اصطلاح جوگیر بشند و وارد رابطه جنسی با افراد نامناسب بشند که نهایتا موجب رنج خودشونه…کاش میشد فقط اینو به دختر و پسرای جوون یاد داد که وقتی همه چی توی یک رابطه خوب پیش میره و اعتماد کامل وجود داره قدم بعدی میتونه سکس باشه بی حس گناه….

بعد از این مقدمه نظرِ خودم رو میگم: من در دورهٔ دانشگاه بی‌ توجه به اهمیت مرگبار بکارت شخصاً خودم دلم می‌خواست که اولین بار با کسی‌ تو زندگی‌ سکس داشته باشم که قراره همسرم باشه. این رویای شیرینِ من بود. اون مفهومی‌ که تو ذهنِ من بود ۱۰۰ در ۱۰۰ با مفاهیم پاکی‌ و نجابت متفاوت بود. و خوب رابطه های من هرگز به رابطهٔ جسمی‌ نمی‌رسید و من روزی که واردِ اروپا شدم ۲۹ ساله و باکره بودم. خوب من از جامعه ای اومده بودم که بکارت ارزشش بود.. گرچه من ارزشی برای این مساله قائل نبودم و فقط نتونسته بودم به کسی‌ تا اون حد اعتماد کنم که به حریمِ بدنم راهش بدم.

اگه بخوام اشاره مختصری به شوکِ فرهنگی‌ که در ایتالیا داشتم بکنم باید بگم بسیار سنگین بود…من دختر چشم وگوش بسته‌ای نبودم و تلاشِ خاصی‌ برای حفظِ بکارتم نکرده بودم و فقط اتفاق نیفتاده بود. ولی‌ بودن در یک جامعه سکس محور عجیب بود خیلی‌ عجیب… با وجودِ اینکه من خودم رو همیشه از لحاظِ سکسی‌ دارای تمایلاتِ زیاد میدونم. من تو محیط کار یه تازه وارد جذّاب بودم و مردای جوان دوروبرم زیاد میپلکیدن. از بعضیها حتا خوشم میومد ولی‌ دستم اومده بود که دیت گذاشتن با اینها معنیش سکس تو جلسهٔ اول هستش. من دو تا مشکلِ بزرگ داشتم: اول اینکه نمیخواستم بکارت‌ام رو در ابتدای آشنایی با کسی‌ از دست بدم..دلم می‌خواست طرف رو بشناسم و کم کم بهش نزدیک بشم و بعد…ولی‌ اینا فوق‌العاده سریع هستند…اینها با سکس شروع میکنند و اگه سکس خوب پیش رفت بعد همو بیشتر میشناسند. نمی‌خوام بگم همه ولی‌ جوِ غالب همینه. مشکلِ دومِ من این بود که چطور به کسی‌ بگم که من باکره هستم در این سنّ؟ این مساله بسیار حیرت آور خواهد بود واسشون، بسیار بسیار…ازطرفی از ظاهرِ من ابدا نمیشه این حدس رو زد… این مشکل هنوز باقیه، البته در این میان من با کسی‌ آشنا شدم و بهم نزدیک شدیم و من گفتم که باکره هستم و برخوردش خوب هم بود ولی‌ خوب شرایط جوری بود که نشد رابطهٔ ما پیش بره.

خوب بله..این هم روی دیگهٔ سکه س…چطور می‌شه اینجا به کسی‌ گفت ببین من سالم هستم، زیبا هستم، احساساتِ جنسی‌ِ بالا دارم ولی‌ باکره م؟ این رو بگیرید شبیهِ تابوی باکره نبودن در ایران…شاید بنظرِ شما قضیه ساده بیاد. بگید برو با یکی‌ اشنا شو و بکارتتو از دست بده و تمام…ولی‌ بکارت ناخوداگاه واسه من مهمِه ..اینقد مهم که تا دلم کسی رو کاملا نخواد باهاش احساسِ راحتی‌ و امنیت نکنم امکانش نیست که باهاش همبستر بشم. ولی‌ همیشه با خودم فکر می‌کنم که بعد از از دست دادنِ بکارتم می‌تونم من هم مثل اینها باشم…رابطه رو با سکس شروع کنم و ببینم پیش میره یا نه…ولی‌ الان اصلا نمیتونم…هنوز هم حالت ایده ال واسم اینه که بکارت‌ام رو با کسی‌ از دست بدم که شریکِ دائمیِ زندگیم خواهد بود. ولی‌ حداقلش اینه که مطمئن باشم طرف برای مدتی با من خواهد موند…نه اینکه برای من این مهمترین اتفاق زندگیم باشه و برای اون آقا فقط یه سکس با یه دخترِ جدید…کسی‌ متوجه می‌شه من چی‌ میگم؟

من می‌تونم خیلی‌ طولانیتر از اینها بنویسم در این مورد، ضمنِ اینکه دوستان هم سنّ و سالِ من که در همه‌جای دنیا پراکنده شدن کم و بیش مشکلات‌ای شبیهِ من دارند…و ما معمولا خیلی‌ در این مورد باهم بحث و گفتگو می‌کنیم…همیشه وقتی‌ با کسی‌ آشنا میشیم مهمترین دغدغه اینه که طرف اگه بفهمه من باکره هستم چه برخوردی خواهد کرد؟ خیلی‌ سخته ..خیلی‌…

نهایتا اینو هم بگم که مطمئنم که یه روز با کسی‌ اشنا خواهم شد که قضیه خوب پیش بره و این مشکل حل بشه ولی‌ فقط خواستم دغدغه عدهٔ زیادی از دخترانِ ایرانی‌ِ مهاجر رو تصویر کنم…ببخشید که با عجله نوشتم و بی‌ ویرایش….


نظرات شما


  1. لئون در 12/06/06 گفت :

    با خودت که راحتی یا نیستی؟
    خودت رو و بدنت رو می‌پذیری؟ از بودنت لذت می‌بری؟ با خودت که قراره برای همیشه بمونی یا نه؟
    انسان‌ها خودارضایی هم میکنن


  2. همایون در 12/06/06 گفت :

    ” بله کاملا متوجه منظورتون شدم ”

    انشاالله باکسی آشنا شوید که تا آخر عمر بی هیچ مشکلی در کنار هم با عشق و محبت زندگی کنید. ” الهی آمین “

    violet در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 11:48 ق.ظ پاسخ داد :

    آقای عزیز
    من اینجا ننشستم که شما هی کامنت بذاری و بعدش بگی این و تایید کن اون و نکن!!!
    مگه من با شما قرابتی دارم که خودت رو محق میدونی اینقدر درخواست پسر خاله ایی داشته باشی؟
    اگه نمی تونی تصمیم بگیری و بعدش هی پیغام و پسغام میدی به انحا مختلف، اصن کامنت نذار و مطمئن باش من هم ذره ایی ناراحت نمیشم.


  3. Liliy در 12/06/06 گفت :

    man salhast kharej az iran zendegi mikonam va in avalin bare ke mishnavam ke dar kharej az keshvar dar avalin date entezare sex darand va rabeteh ba sex shoroo mishe!!!!!!!!!!!!! in daghighan bar akse!!! ba afrade gheyre irani khayli bishtar bayad vaght gozasht ta be marhaleye nazdikatar ya dashtane sex resdi!!! mamoolan pesaraye irani hastan ke donbale sex too avalin date hastan!!!


  4. Liliy در 12/06/06 گفت :

    تفاوت مرد ايراني و س اير مليت ه ا

    مردهای ایرانی :
    -1 مرد ایرانی با شدت و حرارت جلو می آید.
    دست و دل باز است و در ابتدای رابطه غیرتش نمی گذارد شما دست تو جیب کنید .
    روزی هشت بار زنگ می زند و ده تا اس ام اس می فرستد و دائم به بهانه های مختلف سر راه شما قرار میگیرد و کلی حرف های قشنگ در گوشتان می گوید
    و همان بار اول به شما می گوید چقدر خوشگلی و از بار دوم به آسانی عزیز م و عسلم و عشقم صدایتان می کند و هر مکالمه با جمله ی دوستت دارم به انتها میرسد

    -2 مرد ایرانی برای بردن شما به رختخواب عجله ی بسیار دارد و بهترینش را هم همان اولین بار نشان می دهد
    ولی از این نقطه رابطه شما به سرعت وارد فاز نزولی یا معکوس ( خانمها دست اقایون رقص ، حالا بر عکس) می شود

    -3 بعد از خوابیدن با وی ، او فاتح شده و شما …… شده اید
    در اینجا آن لاله رخ به سرعت به یاد می آورد که شما اونقدر ها هم خوشگل نیستید و دوست دختر سابقش شکل آنجلینا جولی بوده و ننه اش براش فلانی را پسند کرده است .
    در ضمن حقوق زن و مرد بعضی جاها برابر است پس چرا شما پول رستوران و خرج سفر آقا را نمی دهید؟
    تعداد زنگ زدن ها به حدود صفر کاهش می یابد و شاید پیام های شما بی جواب بماند و البته این ها به دلیل این است که ایشان بی کار نیست که مدام وقتش را برای این بچه بازی ها بگذارد.
    درك كنید كه او هزار فكر و مشغله زندگی دارد .
    -4 مرد ایرانی در 18 سالگی دنبال زن های 40 ساله است و از 40 سالگی به بعد دنبال دختر 18 ساله می گردد

    -5 در ادبیات مردانه وقتی زنی می گوید نه یعنی آره ( مخصوصا اگر این نه دررختخواب گفته شود( و الی آخر .

    مرد های فرنگی :

    سرد و بی تقاوت جلو می آید.
    و در ابتدای رابطه اصلا غیرتی روی شما ندارد.
    پول غذایتان را هم بدهید خوشحال هم می شود ،حرف های قشنگ نمی زند و یک بار زنگ بزند دیگر نمی زند تا شما هم یک بار پاسخ بدهید
    احتمالا بار اول هم نمی گوید چقدر خوشگلی و اگر دیگر خیلی تحت تاثیر قرار بگیرد بعد از ماهها ممکن است بگویدI care For U

    -2 برای بردن شما به رختخواب اونقدر ها عجله ی ندارد و اولین بار شاید فقط نوازشتان کند ، هول و دستپاچه نیست ولی س ک س برایش مهم است و از این نقطه رابطه شما به سرعت وارد فاز جدی تر می شود.

    -3 بعد از خوابیدن با وی ، دوست دخترش هستید و برای اوهم خوشگلید و هم بودن نبودنتان فرق دارد و اگر قبلا روزی یک بار زنگ می زده حالا روزی دو بار زنگ می زند و اگر شما درآمدی ندارید یا کمتر دارید ، اگر بتواند شما را از نظر مالی حمایت می کند و ککش هم نمی گزد .

    -4 در 18 سالگی با دختر های 18 ساله دوست است و از 40 سالگی به بعد با زن های 40 ساله می گردد و اگر شما چروک دارید او هم دارد و اگر شما شکم 6 پک ندارید یادش نمی رود که او هم جورج کلونی نیست .
    -5 نه یعنی نه و آره یعنی آره . و اگر کنار هم خوابیده باشید و شما بگویید نه ، به شما دست نخواهد زد .

    سوسن جعفری در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 9:55 ق.ظ پاسخ داد :

    100+

    بهار در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 11:45 ق.ظ پاسخ داد :

    100 % موافقم

    لئونا در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 8:18 ب.ظ پاسخ داد :

    چقدر واقعی..

    neda در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 7:46 ق.ظ پاسخ داد :

    دمت گرم خانوم


  5. کاردرمانگر در 12/06/06 گفت :

    (...پیغام خصوصی از طرف شما...)
    ویولت جان این مطلب رو اول برای خودت می فرستم اگه دیدی موارد عنوان شده مشکلی برای ایجاد نمی کنه پابلیشش کن اگه فکر کردی مورد منکراتی داره بیخیالش شو بوووس

    کاملا با شما موافقم
    متأسفانه افکار سنتی در ایران نمی خوان اینو بپذیرن که تنها بکارت به معنی نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج نیست و یکی از دلایل این طرز فکر اینه که اکثر افراد چه زن و چه مرد سکس رو تنها مساوی با ورود به واژن می دونن در صورتی که اصلا این طور نیست. راه های متفاوتی برای داشتن رابطه جنسی هست که لزوما فرد بکارتش رو از دست نمیده، حالا اگه ملاک برای پاکی فرد هست آیا این میتونه مصداق درستی باشه؟ بکارت = پاکی؟
    مردم ما نه تنها از بکارت بلکه از سکس تابویی ساختن که با اون دارن باعث می شن تمام اخلاقیات زیر سؤال بره و فجایع جنسی بیشتری روز به روز اتفاق بیوفته.
    در صورتی که اگه این تابوها شکسته می شد و توضیح و توصیف تمام موارد جنسی و موارد لازمش به بچه از داخل خونه و مدرسه ها ارائه می شد با خیلی از مشکلاتی که الان داریم، دست به گریبان نبودیم. متأسفانه توی دانشگاه ها هم درس تنظیم خانواده ای که مرتبط هست، حتی در دانشگاه های علوم پزشکی هم که آزادتر هستن به درستی تدریس نمی شه و بیشتر شبیه کلاس های الهیات هست. من افرادی رو می شناسم خصوصا خانم هایی که با 29-30… سال سن اطلاعات صحیحی از روابط جنسی و ملزوماتش ندارن، حق و حقوق طرفین در رابطه رو نمی شناسن…. و این واقعاً تأسف باره.
    تا زمانی که با افکار اینچنینی پیش بریم و بچه ها رو از لحاظ اطلاعاتی محدود نگه داریم و اونها از راه های غلط به جوابی اشتباه برای سؤالاتشون برسن هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. نمی دونم شما چه نظری دارید!


  6. shirin در 12/06/06 گفت :

    دوست عزیز کاملا متوجه حالت هستم. من هفت سال است که در ایتالیا زندگی میکنم و معاشرانم هم همه ایتالیایی هستند و همین کمک بزرگی بود که خیلی زود با آداب و رسوم خو بگیرم. منهم مثل خودت تا 32 سالگی باکره بودم و آن یک “انتخاب” بود. همانطور که خودت اشاره کردی این انتخاب برای منهم جنبه مذهبی نداشت و فقط برایم احترام به احساسات و بدنم محسوب میشد. آدمی نیستم که سکس بدون عشق برایم لذت داشته باشد. در عین حال کار کسانی که از آن لذت میبرند را هم زیر سئوال نمیبرم. آدمها با هم متفاوتند و هرکدام نیازهای خاص خود را دارد و راه خاص خود را برای پاسخ به آن نیاز.
    لازم میدانم بهت خاطرنشان کنم درست است که آشنایی با یک دختر 29 یا 30 ساله باکره سئوال برانگیز است و همه شروع میکنند به فکر کردن به اینکه کجای کار میلنگد که یک آدم سالم باکره میماند …عکس ایران! اما اینجا هم هستند کسانی که به انتخاب خود باکره میمانند و موضوع را هم با partner در میان میگذارند. مثالش یکی از فوتبالیست ها که با معذرت اسمش را یادم نیست (من کشته مرده calcio نیستم!) و همیشه روی زیرپوشش میشود این نوشته را خواند : I Belong to Jesus. در خیلی از talk show ها هم در مورد انتخابش صحبت کرده و نمیدانم شنیدی یا نه.
    در آخر تاکید میکنم مردی که واقعا دوستت داشته باشد و بهت احترام بگذارد به خواسته تو هم توجه خواهد کرد و ضمنا حتی دختران ایتالیایی هم اینقدر ساده و آسان با هر کسی رابطه intim ندارند!
    همه جای دنیا همه جور آدم هست. مهم اینست که بدانی که خودت و طرز فکرت محترم هستید و کسی که از ته دل برایت احترام فائل باشد تو را آنطور که هستی دوست خواهد داشت. مخصوصا مردان ایتالیا که استاد corteggiamento هستند!
    In bocca al lupo!

    چام چام در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 11:14 ق.ظ پاسخ داد :

    corteggiamento یعنی چی؟

    shirin در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 1:57 ب.ظ پاسخ داد :

    هه هه! سئوال سختیه!!
    معادل فارسی برای این کلمه (در واقع یک رفتار و یک رویکرد) نمیشناسم.
    این کلمه در برگیرنده تمام رفتاری است که یک مرد نسبت به یک زن دارد تا مورد توجه اش قرار بگیرد. هرکس هم روش خود را دارد. بعضی ها رمانتیک هستند و برایت سورپرایزهای ابتکاری میکنند. بعضی ها برایت آشپزی میکنند و غذاها و شیرینی های مورد علاقه ات را درست میکنند. به کوچکترین جزییات اخلاق و خصوصیات و علائقت دقت میکنند. همیشه نکات مثبت ظاهر یا مهارت هایت را بازگو میکنند … در کل با روشهای مختلف نشان میدهند که برایش مهمی.
    آقایان ایرانی معمولا برای جلب توجه یک زن فقط از خودشان تعریف میکنند و لابد انتظار دارند که دیوانه شان هم بشوی!!
    البته دوست ندارم بی انصافی کنم … زمانی که ایران بودم گاهی غزل ها و ابیات کوتاهی هم برایم گفته شد ولی متاسفانه “رفتار” و رویکرد “زمخت” در اکثر موارد این رمانتیسیسم را ویران میکند.
    مردان ایتالیایی که معروفند به macho italiano! در رسم عاشقی معروفند. نشنیده اید که میگویند: Italians do it better?!
    آیکون چشمک!

    چام چام در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 12:43 ق.ظ پاسخ داد :

    اوه خدای من باورم نمیشه کلمه به این ریزی انقدر معنای بلندی داشته باشه! خیلی با مزه بود. من اومدم ایتالیا! خیلی ممنونم بابیت یاددادن یک لغت جدید، خیلی هیجان‌انگیز بود. رویایی بود اصلا!


  7. shirin در 12/06/06 گفت :

    Also agree with lilly!
    Brava!


  8. شیرین در 12/06/06 گفت :

    من می فهممت.


  9. ژينوس در 12/06/06 گفت :

    کسی راجع به مردای فرانسوی تجربه ای داره میتونه بگه؟


  10. چام چام در 12/06/06 گفت :

    اوه اوه حالا این روی سکه رو کجای دلمون بذاریم ویولت جان؟ عجب گیری کردیما!


  11. ليلي در 12/06/06 گفت :

    باهاتون موافقم چون خودم براي حريم شخصيم چه جسمي چه روحي بسيار بسيار احترام قائلم و حاضر نيستم به راحتي هر كسي رو وارد حريم ام كنم.

    به نظرم بكارت فقط و فقط يه اسم و يه كلمه هستش و وجود يا عدم وجودش بار معنايي خاصي بهش نمي ده.


  12. پریس در 12/06/06 گفت :

    من هم مثل شما 31 ساله هستم و البته از 18 سالگی برای تحصیل به آلمان اومدم . در یکی از بهترین دبیرستانهای تهران درس میخوندم و به جرات میگم که بیش از 95 دزصد همکلاسان دبیرستانی من جزو نفرات برتر کنکور سراسری سال خودشون بودن و نتیجاتا الان هم اکثرا دارای مدارک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر هستن… توی این سالها من با خیلی از این رفقا که برای کار, ادامه تحصیل و یا تحقیق به اروپا میان ملاقات داشتم, افرادی که در کار وتحصیل به شدت موفقن ولی به هر علتی هنوز ازدواج نکردن و در سنین 27/28 یا همین 31 سالگی هنوز مثل شما درگیر مساله بکارت هستند و اتفاقا برداشتهای نسبتا مشابهی با شما از شکل روابط در اروپا دارند.
    بر خلاف تصور شما به عقیده من جامعه اروپا به هیچ وجه سکس محور نیست و هر کسی توع رایطه خودش با جنس مخالف را بر اساس نیاز و شخصیت خودش تعیین میکنه و دیت اول لازم نیست حتما به سکس منتهی بشه… مسلما افرادی هم هستن که در یک رابطه فقط به دنبال سکس هستند ولی این فرم غالب نیست و فقط یکی از شکلهای روابط موحود در جامعه است…
    جامعه ایران یک جامعه بسته ست و همین باعث میشه که تصور افراد از رفتارها و روابط در جوامع دیگر نه بر اساس رابطه واقعی با افراد اون جامعه بلکه براساس روابط مجازی و غیر واقعی شکل بگیره و این باعث میشه که خیلی از همین دوستان تحصیل کرده تصورشان از زندگی در خارج! سریال گریز آناتومی و یا آمریکن پای باشه, یه سری افراد که غیر از خوابیدن با همدیگر و کشف اینکه پدر بچه کیه هیچ کار دیگه ای ندارن و این تصورات غلط اونفدر دهن به دهن چرخیده که تبدیل به برداشت غالب شده… در صورتی که ضرب المثل دنیای واقعی در اینجا اینه که , نه اینکه به هرجا رسیدی اونجا را آباد کن.
    یه مشکل دیگه شما از نظر من ایده آل گراییتون در مورد رابطه با جنس مخالفه… یه دختر 17/18 ساله در اروپا هم در خیلی از موارد نگاهی آرمانی به نوع رابطش داره و دوست داره مثل شما مثلا اولین مرد زندگیش آخرینش هم باشه و…. ولی وقتی تو این سنین وارد اولین رابطه جنسی و عاطفی شد و پس از مدتی فهمید که این رابطه به هر دلیلی نمیتونه ادامه پیدا کنه و یا اصلا عاشق فرد دیگه ای شده, دید آرمانیش نسبت به زندگی تغییر میکنه و سعی میکنه از زندگیش لذت ببره تا بلاخره اون مردی که بتونه باهاش تشکیل خانواده بده وارد زندگیش بشه… متاسفاته این پروسه در ایران به شکل صحیحش طی نمیشه و باعث میشه یه دختر مثل شما 31 ساله هنوز به تجربیات یه دختر 18/19 ساله اروپایی نرسیده باشه و هنوز رویاهای مربوط به اون سن را تا الان با خودش حمل کنه. 31 سالگی برای آرمانگرا بودن خیلی دیره و فقط باعث میشه فکرتون دایما درگیر مساله ای باشه که به راحتی قابل حله ولی اونقدر بیخودی کش داده شده که لاینحل به نطر میاد… بهترین سالهای جوونی شما در حال سپری شدن هستن و چه بسا سپری شده اند بدون اینکه لذتی درونی ازشون برده باشین… به نظر من هر چه زودتر وارد یه رابطه بشین , نمیگم هر شب با یه نفر باشین… منظورم رابطه ایه که پرسپکتیو چندماهه ای داشته باشه و اصلا هم نگران مساله بکارت نباشین, این مساله هر چی بیشتر طول بکشه بدتر میشه و دیگه چیزی هم از جوونیتون باقی نمیونه … مطمین باشین تجربه بیشتر فقط باعث میشه شناخت بهتری از مردها پیدا کنین, لدت بیشتری از زندگیتون ببرین و بتونین با دید صحیحتری مردی را که میخواین باهاش تشکیل خانواده بدین را انتخاب کنین. اولین بار هر کاری به دلیل ناشناخته بودنش ترس داره, ولی این ترس مثل یه در میمونه که اگه ازش عبور کنین وارد یه دنیای جدید میشین که اصلا هم ترسناک نیست, به امید موفقیت.

    shirin در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 1:59 ب.ظ پاسخ داد :

    Brava Pris!

    eve در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 7:44 ب.ظ پاسخ داد :

    like

    چام چام در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 12:46 ق.ظ پاسخ داد :

    لایک


  13. سعید.ه در 12/06/06 گفت :

    من قبلا نظرمو به دادم ویلی جان-بعقیده من اولا ما مسلمونیم وبلحاظ دینی ملزم به حفظ وصیانت ارزشهامون ثانیا فرهنگ ما از عهد ایران باستان مشوق پاکدامنی پیش از ازدواج بوده حتی پادشاهان بسیار بزرگ ما یک بار بیشتر ازدواج نمیکردند (در دوران پیش از اسلام)چه رسد به روابط غیر رسمی-ثالثا چنانکه احتمالا میدانید مردمانی که از اروپا به آمریکا مهاجرت کردند از جامعه مسیحیان معتقدی بودند که نقد جدی به فرهنگ افسار گسیخته اروپای زمان خود داشتند یکی از مسائلی که با ان مخالفت داشتند همین مسئله بی پروایی پیش از ازدواج بود.در سال 1993 بگمانم کنگره آمریکا بودجه نسبتا قابل توجهی تصویب کرد برای تبلیغ پرهیزکاری پیش از ازدواج(بجهت بوجود آمدن مصائب بیشمار وهزینه های فزاینده ناشی از تولد کودکانی که بدون ازدواج و ناخواسته در اینگونه روابط بدنیا می امدند)
    من با نظر نویسنده این مطلب موافقم و تنها وتنها رابطه پیش از ازدواج را در شرایطی قابل توضیح ( نه حتی مورد قبول)میدانم که هر دو طرف اراده جدی در ازدواج در کمترین زمان ممکن تا عقد ازدواج دائم داشته باشند (تنها وتنها در شرایطی بسیار خاص که شامل موارد نادر است)
    با اینحال نمیتونم برای کسانی که نظر من قانون وشرع وفرهنگ ملی ورسوم خانوادگی رو قبول ندارن حکمی بدم وبگم مثلا باید فلان شوند و زندان وشلاق و…
    من میدونم که اینگونه زندگی رو برای خودم وخانواده ام از جمله دو فرزندم نمیپسندم !


  14. نگار در 12/06/06 گفت :

    سلام.
    به نظر من این قضیه بسیار شخصی هستش
    نه میشه گفت کسی که باکره است پاکدامنه.نه میشه گفت کسی که باکره نیست پاک هم نیست.زاههای زیادی برای سکس هست که بکارت حفظ میشه.من یک پزشکم.نوع خاصی از پرده در بار اول یا حتی بار 2-3 دخول دست نخورده باقی میمونه.در حال حاضر هم همه میدونند که بسیاری از پزشکان کار ترمیم اون رو انجام میدهند.پس صرف داشتن یا نداشتن پرده نشانه ی هیچ نکته ی مثبت یا منفی نمیتونه باشه.


  15. mandala در 12/06/06 گفت :

    man in ehsas ro kamelan dark mikonam ama ba in nazar ke dar jameye europe ashnayie aval be sex khatm mishe kamelan mokhalefam, man ham dar europe zendegi mikonam dar do keshvare mokhttalef dars khundam va kar mikonam ama vaghean inja hamchin chizi nist, inja bahse sex va bekarat yek masaleye hal shode hastesh va aslan az ebbteda chizi nabude ke bekhad hal beshe, va kamelan yek niaze tabiyi mahsoob mishe va yek dokhtar va pesare 18 sale mitunand mesle ye niaze tabiyi bahash movajeh beshand va tajrobash konanad ama na bi gheyd o band, azunjatyi ke in masale dar inja yek taboo nist banabarin kasi ke mikhad ba shoma varede ye rabeteye aatefi beshe motmaenan hadafe avalesh sex nist, chera ke inja taraf mahdoodiati nadare baraye sex dashtan ke bekhad mesle iran ba droogh vared beshe va ehsase dokhtar ro tahrik kone va varede ye rabeteye aatefi va hesish kone ke betune bahash ye kari kone va az badanesh lezat bebare, na vaghean intor nist , bar akse keshvare khodemun inja eshgh ba sex fargh dare, marze beyne in do ta word kamelan moshakhase, kasi ke az adame yek zan khoshesh biad miad behesh pishnehade sex mide va albate in ham bastegi be khode shakhs dare va adama va typha inja motefavetand, agar taraf ahlesh bud ghabul mikone ya nemikone ama hich vaght behesh emige aasheghet shodam ya hata doostet daram, hich ejbari dar miun nist, ama age kasi bekhad rooye shoma sarmaye gozari aatefi kone va vaghean doostet dashte bashe motmaen bash date aval be sex monjar nemishe, dar zemn agar kasi hadafesh faghat sex bashe nemiad az ye khanume 31 sale va irani ba farhange motefavet az hamun ebteda pishnehade sex bede, inja adama tafavotaye farhangi ro vaghean dark mikonand intor nist ke shoma majbur bashi dar farhange ghaleb hal beshi, hameye inayi ke goftm dar morede ye europeane na yek irani, ke age irani bashe ke ghazie besyar pichidast chon iranihaye inja vaghean yek no doganegi tu raftareshun hast,
    dar zemn in ro ham begam ke man ham az khanevedeye taghriban mazhabi va moghayad be osule sonati hastam albate ta hadi.
    ____________________________________

    ترجمه،ویولت:

    من این احساس رو کاملا درک می‌کنم اما با این نظر که در جامعه ی‌ اروپا آشنایی اول به سکس ختم می‌شه کاملا مخالفم، من هم در اروپا زندگی‌ می‌کنم در دو کشور مختلف درس خوندم و کار می‌کنم اما واقعا اینجا هم چین چیزی نیست، اینجا بحث سکس و بکارت یک مسالهٔ حل شده هستش و اصلا از ابتدا چیزی نبود که بخواد حل بشه، و کاملا یک نیاز طبیعی محسوب می‌شه و یک دختر و پسر ۱۸ ساله میتونند مثل یه نیاز طبیعی باهاش مواجه بشند و تجربش کنند اما نه بی‌ قید و بند، ازاونجا یی که این مساله در اینجا یک تابو نیست بنابرین کسی‌ که می‌خواد با شما وارد یه رابطهٔ عاطفی بشه مطمئنا هدف اولش سکس نیست، چرا که اینجا طرف محدودیتی نداره برای سکس داشتن که بخواد مثل ایران با دروغ وارد بشه و احساس دختر رو تحریک کنه و وارد یه رابطهٔ عاطفی و حسیش کنه که بتونه باهاش یه کاری کنه و از بدنش لذت ببره، نه واقعا اینطور نیست ، بر عکس کشور خودمون اینجا عشق با سکس فرق داره، مرز بین این دو تا مورد کاملا مشخص ه، کسی‌ که از یک زن خوشش بیاد، میاد بهش پیشنهاد سکس میده و البته این هم بستگی به خود شخص داره و آدما و تیپها اینجا متفاوتند، اگر طرف اهلش بود قبول می‌کنه یا نمی‌کنه اما هیچ وقت بهش نمیگه عاشقت شدم یا حتا دوستت دارم، هیچ اجباری در میون نیست، اما اگه کسی‌ بخواد روی شما سرمایه گذاری عاطفی کنه و واقعا دوستت داشته باشه مطمئن باش قرار اول به سکس منجر نمی‌شه، در ضمن اگر کسی‌ هدفش فقط سکس باشه نمیاد به یه خانم ۳۱ ساله و ایرانی‌ با فرهنگ متفاوت از همون ابتدا پیشنهاد سکس بده، اینجا آدما تفاوت فرهنگی‌ رو واقعا درک میکنند اینطور نیست که شما مجبور باشی‌ در فرهنگ قالب حل بشی‌، همهٔ اینایی که گفتم در مورد یه یوروپین ه نه یک ایرانی‌، که اگه ایرانی‌ باشه که قضیه بسیار پیچیدست چون ایرانی‌های اینجا واقعا یک نو دوگانگی تواین رفتارشون هست،
    در ضمن این رو هم بگم که من هم از خانوادهٔ تقریبا مذهبی‌ و مقید به اصول سنتی هستم البته تا حدی.


  16. mandala در 12/06/06 گفت :

    be nzare man in sen kami baraye in tarsha dire makhsusan dar morede kasi ke dar iran zendegi nemikone, ta ounjayi ke man didam inja kheili kam pish miad ke yek irani ba yek khareji varede ye rabete beshe, ianihaye ziadi dar kharej az keshvar hastand ke age hadafhaye moshakhasi dashte bashan motmaenan shoma ro dark mikonand chon khodeshun ham az oun farhang oumadand va in tarsha va tabooha barashun mani dare,
    _______________________________________

    ترجمه:

    به نظر من این سنّ کمی‌ برای این ترس‌ها دیره مخصوصا در مورد کسی‌ که در ایران زندگی‌ نمی‌کنه، تا اونجایی که من دیدم اینجا خیلی‌ کم پیش میاد که یک ایرانی‌ با یک خارجی‌ وارد یه رابطه بشه، این جایی ها زیادی در خارج از کشور هستند(ویولت:منظورت چیه؟) که اگه هدفهای مشخصی‌ داشته باشن مطمئنا شما رو درک میکنند چون خودشون هم از اون فرهنگ اومدند و این ترس‌ها و تابوها براشون معنی‌ داره،

    mandala در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 12:12 ق.ظ پاسخ داد :

    iranihaye ziadi dar kharej az keshvar hastand ke age hadafe moshakhasi dashte bashand motmaenan shoma ro dark mikonand chon khodeshun ham az oun farhang (farhange iran ) oumadand va in tarsha va tabooha barashun mani vare…(Merci Violet joon)

    violet در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 9:30 ق.ظ پاسخ داد :

    ممنون بابت توضیحت


  17. بیتا در 12/06/06 گفت :

    بعضی چیزا تو جامعه ی ما هست که از مذهب شروع شدن ولی بعد انقدر تو جامعه ریشه دووندن که از حوزه ی مذهب خارج شدن.اکثریت ماها هم بدون اینکه حتی خودمون رو آدمهای مذهبی بدونیم انقدر با این مسائل اخت شدیم که خودمون هم به این راحتیا نمی فهمیم این ارزشهای از جامعه اومده چقدر توی ما ریشه دار شده.یکی از نمونه های بارز این قضیه به نظر من بکارت.ما فکر می کنیم آدمهای آزادی هستیم.آزاد فکر می کنیم و عمل و بکارت داشتن انتخاب خودمون بوده.من قبول دارم که ما به نسبت آزادتر از آدمای جامعه فکر می کنیم ولی آزاد عمل کردن رو نه.ارزش باکره بودن به قدری در ما درونی شده که خودمونم شاید نتونیم تشخیص بدیم این انتخاب جامعه بوده یا انتخاب آزادانه ی خودمون.من نمی خوام و نمی تونم قضاوت کنم ولی این حرف رو به عنوان یک احتمال در نظر بگیرید.نمونه اش اینکه شما تو تمام این متن گفتین که شما نمی خواین به کسی نزدیک شین چون برای بدن و روحتون احترام قائلید ولی از طرفی فکر می کنید اگه یه بار این اتفاق بیفته از دفعه های بدی دیگه شاید انقدر سخت نگیرید.این یعنی که از دفعه های بعد شما برای روح و بدنتون کمتر ارزش قائلید؟فکر نمی کنم اینطور باشه.من بیشتر فکر میکنم که شما نزدیک شدن به افراد رو بی احترامی به خودتون نمی دونید بلکه این بکارت که توی ناخودآگاه شما یه ارزش محسوب می شه

    باده در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 11:06 ب.ظ پاسخ داد :

    100 درصد موافقم.از شوهر اولم حدا شده بودم.با شوهر فعلی ام عقد کرده بودم.تا شب عروسی به هیچ وجه نمی تونستم به خودم اجازه بدم که باهام بخوابه با اینکه خودش و همه خانوا ده اش هم می دونستن من قبلا ازدواج کرده ام و خیلی اوقات هم با هم تنها بودیم ولی اصلا برایم راحت نبود .نه مذهبی بودم و نه سنتی . ولی برای خودم اینو که سریع خودم را در اغوش کسی بیاندازم را کسر شان می دونستم (حتی در اغوش کسی که عقدش بودم و کاملا هم بهش اطمینان داشتم) همه اینها در ناخوداگاه ما حک شده حد ومرزها را خیلی اوقات خودمون برای خودمون می گذاریم چون حزوی از همین جامعه ایم.

    violet در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 9:31 ق.ظ پاسخ داد :

    کاملا با حرفت موافقم که این حد و مرزها ناخودآگاه تو ذهن ما شکل گرفته


  18. نیکی در 12/06/06 گفت :

    همه ساله زنان بسیار در کشورهای در حال توسعه به سبب مساله بکارت به قتل می رسند که بسیاری از آنان حتی رابطه جنسی هم نداشته اند. تقلیل دادن ارزش و نجابت یک انسان به یک شی فیزیکی، تحقیر آمیز است و تصویر زن را به یک وسیله که باید آکبند باشد و در غیراینصورت دور انداختنی است؛تبدیل می کند. اهمیت بکارت سبب ایجاد روابط جنسی انحرافی می گردد، به فرهنگ ریا و تزویر دامن می زند واحساس گناه مخرب را پرورش می دهد.از آنجا که مردان ملزم بدان نیستند، رابطه جنسی پیش از ازدواج را با زنان خیابانی تجربه می کنند و اطلاعات جنسی خود را از این گونه زنان کسب می کنند . این مردان وقتی وارد ازدواج می گردند، خود را با زنی روبرو می بینند که بی تجربه است و این موضوع سبب تنشهای بسیار می گردد…مشکل تابو بودن بکارت فیزیکی است، وگرنه اشخاص می توانند برای زندگی خود تصمیم بگیرند و قبل از ازدواج رابطه جنسی را تجربه نکنند.

    violet در تاریخ ژوئن 6th, 2012 ساعت 4:22 ب.ظ پاسخ داد :

    کاملا منطقی و درست…به نظر من


  19. بیتا در 12/06/06 گفت :

    ما سالها با نیازهامون جنگیدیم تا چیزی که ارزش محسوب می شده توی جامعه مون رو حفظ کنیم برای خودمون.معلومه که برامون سنگینه که این رابطه برای ما به قیمت از دست دادن این ارزش و برای یک نفر دیگه صرفا رابطه با یک فرد جدید باشه، ولی باید در عین حال این رو هم بدونیم که این سنگینی از تعاریف جامعه ی ما ناشی شده.نه از احترامی که ما برای خودمون قائلیم.


  20. بیتا در 12/06/06 گفت :

    به نظر من ما باید یه جا تصمیمون رو بگیریم.یا به این نتیجه برسیم که بکارت یک ارزش نیست و بر این اساس زندگی کنیم با تحمل درد اینکه این سالها پای چیزی وایستادیم که ارزش نبوده و جامعه به خوردمون داده.یا به این نتیجه برسیم که به هر دلیلی بکارت برای ما ارزش محسوب می شه و دنبال آدمی باشیم که ارزشهاش با ما بخونه.در غیر اینصورت به نظرم عمری که داره تلف می شه و وقتی که داره می گذره.(هر چند که با این کثافتی که داره جامعه مون رو می گیره پیدا کردن مردی که ارزشهاش با ما یکی باشه به این معنی که به بکارت خودشم علاوه بر بکارت همسرش بها بده داره سخت تر و سخت تر می شه)


  21. مونا در 12/06/06 گفت :

    سلام
    من هم 30 سالم بود که اومدم یکی از کشورای اروپایی و باکره بودم.همیشه دلم می خواست اولین رابطه ام را با همسرم داشته باشم یا حداقل با کسی که قرار است باهاش ازدواج کنم.اصلا هم به پسرهای خارجی فکر نمی کردم چون به نظرم نمی تونستم باهاشون خوب ارتباط برقرار بکنم.
    هیچ کدوم از دوستای خارجیم باکره نبودن و به نظرم زندگی نرمالی داشتن ، هم از نظر جنسی هم اجتماعی. ولی من تا با یه پسری برخورد می کردم که احتمال داشت از هم خوشمون بیاد ، من یادم می افتاد که باکره هستم. خصوصا که هی بیشتر می هواستم بدونم رابطه جنسی چطوریه و … .
    یه روز حس کردم من مدت زیادی از وقتمو دارم به رابطه جنسی فکر می کنم و یه آدم که سکس رو قبلا تجربه کرده ، به چیزای دیگه ای فکر میکنه.تصمیم گرفتم اگر از کسی خوشم اومد و اونم همینطور این کارو بکنم.می دونستم با این کار احتمالا نمی تونم با یه ایرانی ازدواج کنم ولی دیگه نمی خواستم صبر کنم و دست از ازدواج شستم .دی
    بعد از یه مدتی حس کردم هم گروهی آزمایشگام منو دوست داره و می خواد به من نزدیک بشه، از شما چه پنهون که منم خوشم میومد.خلاصه یه روز رفتیم با هم گردش و نشسته بودیم کنار دریا که منو بوسید!! (اولین بوسه من) و من کلی لذت بردم و وقتی می خواستیم برگردیم اصلا دلم نمی خواست ازش جدا شم.بهش گفتم من میام خونت و اینکه من باکره هستم.(بازم کلی خوشحال شد.بنده خدا تجربه دختر باکره رو نداشت.) ………
    خلاصه الان یک سال و نیمه مه با هم دوست هستیم و با اینکه اون الان برگشته کشورش و از هم دوریم.چند دفعه اون اومد چیش من و چند دفعه هم من رفتم پیشش و روز به روز همو بیشتر دوست داریم.من ممکنه هیچ وقت ازدواج نکنم ولی من یه زندگی سالم و شاد رو خواهم داشت.
    اینجا آدما 5 – 6 سال به هم دوستن و به هم وفادار تا دیگه تصمیم بگیرن با هم ازدواج کنن.
    الان من هم یه آدم نرمال هستم، کارام سر جاش و سکس هم سر جاش.
    روز به روز دخترای بیشتری اعتقادشون نسبت به باکره موندن عوض میشه و من خیلی خوشحالم از اینکه دختر پسرای ایرانی به جای اینکه بزرگترین مسئله تو زندگیشون سکس باشه به چیزای دیگه هم فکر کنن.الان نگاه جامعه ایران به شدت سکسیه که مخصوصا واسه دخترا بسیار آزار دهنده است.ولی اگر تو جامعه ما فرهنگ روابط بر پایه صداقت دختر و پسر جا بیفته ، باور کنید مملکت ما هم پیشرفت میکنه.


  22. صبا در 12/06/06 گفت :

    ویولت جان، من هم چند ساله نوشته هات رو تعقیب میکنم و امروز اولین باره که کامنت میگذارم. جالب اینه که ما آدمها، یکیشون من، همیشه فکر میکنیم مشکلاتمون فقط منحصر به ماست و هیچ کس دیگه ای درکمون نمیکنه، یه نوشته مثل متن بالا لااقل من میاره که دیگرانی با مسائلی دقیقا مثل چیزی که ما باهاش روبرو هستیم زیادن. من هم تجربه کاملا مشابهی دارم، وقتی از ایران خارج شدم ۲۹ سالم بود و الان ۳۱ ساله هستم، همیشه هم فکر میکردم با کسی سکس خواهم داشت که تنها شریک زندگیم باشه. برای من هم سخت بود توضیح اینکه چطور تا این سن هنوز دخترم و در عین حال نیاز جنسیم طبیعیه! من الان با یه آقای ایرانی دوستم که قراره با هم ازدواج کنیم، مشکل من از اونجا شروع شد که به دوستم گفتم هنوز باکره هستم. از اون روز براش تبدیل شدم به یه موجود شکننده، آدمی که روز های اول خیلی سعی میکرد بهم نزدیک بشه الان خیلی با احتیاط با من برخورد میکنه و وقتی اعتراض میکنم میگه، تو متوجه نیستی که چقدر آسیب پذیری، نه از نظر جسمی، از نظر روحی! می دونم که قصدش جدیه، حتی خانواده اش از ایران برای دیدن من اومدن، قراره چند ماه دیگه بعد از تموم شدن درسش هم بریم ایران که حرفهای آخر رو بزنیم اما باز همش از خودم می پرسم چرا نمیخواد، چرا نه؟!! و اینکه دائم فکر میکنم واقعا تصمیم درستی بود حفظ کردن بکارت؟ واقعا دیگه مطمئن نیستم.


  23. sina در 12/06/06 گفت :

    چت روم ققنوس بهترین و با حال ترین چت روم ایرانیان

    دوستان من به این چت روم بیاین و خوشی را با ما تجربه کنید

    http://www.ghoghnooschat.com

    با سلام خدمت شما بازدید كننده گرامی؛
    این پست برای معرفی یكی از بهترین چت روم های فارسی زبان به شما عزیزان است.
    چت روم فارسی ققنوس، به منظرو دوست یابی و بحث و تبادل نظر ایرانیان، توسط یك تیم با تجربه در صنعت وب ساخته شده است.
    این چت روم برای اولین بار اقدام به تاسیس بخش كاربری در سایت خود كرده است. به این شكل كه هر كدام از كاربران میتوانند برای خود یك پنل كاربری با رمز عبور مخصوص ایجاد نمایند.
    عضویت در این چت روم میتواند شروع یك دوستی خوب و آشنا شدن با افراد مختلف را برای شما به ارمغان بیاورد

    البته برای عضویت

    انجمن و جامعه ی ققنوس:www.nicefun.ir


  24. امی ن در 12/07/06 گفت :

    با سلام و عرض ادب موافقم


  25. نيلو در 12/07/06 گفت :

    به نظر من الان بيشتر از ٧٠درصد دوستي يه پسر با دختر واسه سكس و روابط جنسيه آخرشم اين دختره كه آسيب ميبينه چون پسره دلش ميخواد با كسي ازدواج كنه كه تا حالا با كسي سكس نكرده و پاكه پاكه!

    Setare در تاریخ ژوئن 7th, 2012 ساعت 10:53 ق.ظ پاسخ داد :

    Harfeton kamelan doroste niloo khanom


  26. پرنیان در 12/07/06 گفت :

    همه اون چیزهایی که این خانم دکتر به زیبایی گفتند دقیقا برای من هم صادقه فقط من از بیانش عاجز بودم منم یه پزشکم که در شهر پر هیاهوی پر از به اصطلاح اینجایی ها فان نیویورک دارم با زندگی دست و پنجه نرم می کنم واینها همه حرفهای من هم هست .


  27. marjan در 12/07/06 گفت :

    man 100 % harfe ishono ghabol daram …eyne vagheate bara dokhatare irani va khode man eyne sho lams kardam ….va harfeshono ghabol daram…..