برنامه23 رادیو-خیانت

نظر ؟انتقاد؟پیشنهاد؟

لینک با حجم اصلی. MB66 بدون فیلتر

لینک کم حجم شده mp3-15.5MB بدون فیلتر

لینک کم حجم شده mediafire-wma-9.5MB


نظرات شما


  1. سوسن جعفری در 12/14/04 گفت :

    سلام. به نظرم تعریف درستی از خیانت صورت نگرفته است اینجا …

    رها در تاریخ آوریل 14th, 2012 ساعت 10:47 ب.ظ پاسخ داد :

    به نظر من تعریف درست و غلط معنا نداره هر وقت که خودت احساس کنی خیانت کردی خیانت صورت گرفته و باز هم به نظر من و به قول یکی از دوستان باید مرزهای اخلاقی رو باید فراختر کرد.

    سوسن جعفری در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 9:18 ق.ظ پاسخ داد :

    پس شما به قراردادی بودن اخلاقیات معتقید و نسبی بودنش. ولی اخلاقیات قراردادی نیستند و اینطوری کسی که دزدی کرده می‌تواند مدعی شود دزدی نکرده است چون به نظر خودش دزدی نبوده؟!

    رها در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 10:18 ق.ظ پاسخ داد :

    بله من به نسبت معتقدم. اما مثال شما هم قياس مع الفارق بود.
    يك سري قرار داد هاي اجتماعي وجود داره كه آدمي براي زندگي ملزم به اجراي آنهاست و دزدي كه شما نام برديد در اين دسته قرار مي گيره


  2. سوسن جعفری در 12/14/04 گفت :

    نمایشنامه عالی بود! یعنی کلی با طرفهای مذاکره و مشاوره همذات‌پنداری کردم Big Smile

    صحبت‌های خاله جان هم که عالی بود. برنامه خانم جامعه هم خوب بود و یاد یکی از نوشته‌های توکا نیستانی افتادم. دستتان درد نکند برای این برنامه Smile


  3. shirin در 12/14/04 گفت :

    خسته نباشی ویولت جان.
    1. دختر مصاحبه شده در معنای خیانت اشتباه میکند. موقعی خیانت میکنی که در حین دوستی و رابطه در یک رابطه دیگر درگیر میشوی. داشتن رابطه در زمان قطع رابطه قبلی و بعد بازگشت به آن خیانت نیست.
    2. شاید بهتر باشد که موضوع هر برنامه را از قبل اعلام کنی و از بلاگت استفاده کنی که افرادی که مایلند در مصاحبه شرکت کنند باهات تماس بگیرند. در اینصورت تو ضبط تمام گفتگوها را در دست داری و بهترین ها را (ار افرادی که آمادگی دارند و توانایی بیان خوب) میتوانی انتخاب کنی. شنیدن من و من کسی که توان بیان منظورش را ندارد و تلاش تو در بیرون کشیدن کلمات کسل کننده است و کیفیت برنامه را پایین می آورد.
    3. ریتم برنامه کند و کسل کننده است. اگر دوست داری به http://www.rtl.it سری بزن.
    البته آنها روی خط هستند و زنده بودن برنامه کمک زیادی میکند. اما لحن صحبت و ریتم هم مهم است.
    4. اگر از موسیقی راک و پاپ و جاز و … هم استفاده کنید بد نیست. فکر کنم شنیدن آهنگهایی که با آنها زندگی کرده ایم (مخصوصا افراد هم نسل من و تو) خیلی خیلی خوشایند است. البته سلیقه ها مختلف است ولی من شنیدن صدای ویتنی هیوستون باربارا استرایسند التون جان پینک فلوید فیل کالینز آدل و… را هزار بار به کسانی که به فارسی و در حد متوسط (ارزش موسیقایی کار و زیبایی صدا و …) میخوانند و حس خاصی هم منتقل نمیکنند ترجیح میدهم. RTL یکی از مزایایش تنوع آهنگهایش است. بهمین دلیل رادیویی است که در ایتالیا بیشترین شنونده ها را دارد.
    5. خانم مصاحبه شونده (ظاهرا ساکن غرب) حرفهای بسیار یک طرفه ایی در مورد جامعه غرب گفته که در طول سالهایی که ساکن اروپا هستم مصداقش را هرگز ندیده ام. دنیای غرب دنیای آقایان سنت و بی عیب نیست که عاشق خانواده و همسرشان باشند. اگر اینطور است دختران افریقایی و اروپای شرقی و امریکای جنوبی به شغل تن فروشی با درآمد بالا روی نمی آوردند.
    نیاز جنسی و وسوسه حریم شکنی و سکس بیرون از رابطه زناشویی دلایل بسیار زیادی دارد و با شعارهای اخلاقی هم نمیشود بهش پرداخت. در روانشناسی و جامعه شناسی یک مبحث بسیار مهم و وسیع است.

    برایت آرزوی موفقیت میکنم.

    violet در تاریخ آوریل 14th, 2012 ساعت 5:09 ب.ظ پاسخ داد :

    ممنون از نظراتت
    در مورد موسیقی من به شخصه باهات موافقم ولی فک کنم باید سلیقه عمومی رو در نظر گرفت نه سلیقه یه فرد خاص
    به نظرم هر ایرانی با موزیک به زبان خودش بیشتر ارتباط برقرار می کنه تا یه موزیک غربی
    در مورد انتقاد شماره 5 ات قبول ندارم حرفت رو-چون ایشون 30 ساله ساکن خارج از ایرانند و نزدیک به همون 30 سال هم با یه آدم خارجی وصلت کرده و کاملا فرهنگ خارجی رو می شناسه و حرفهاش براساس تجربه یکی دو ساله نیست

    رها در تاریخ آوریل 14th, 2012 ساعت 10:49 ب.ظ پاسخ داد :

    رابطه قبلی قطع نشده بود، همزمان بود. تصور می کنم رابطه موازی یعنی دو رابطه در کنار هم و همزمان.


  4. علی در 12/14/04 گفت :

    ویولت عزیز سلام.
    اولین بار بود که رادیوویولت رو گوش کردم.خیلی طرح باحالیه.خوشم اومد.

    بهار اصولا فصل رویشی تازه ست.خوب گفتی اما واقعا چند نفر ما با اومدن بهار رویشی دوباره رو شروع می کنیم؟به نظرم هر روز با طلوع خورشید بهار تازه ای رخ میده.
    اما مقام عشق.عاشقی زمانی رخ می ده که کسی بتونه بخاطر معشوق دل از همه دلبستگی ها و وابستگی هاش بکنه.عشق مجازی(زمینی) و عشق الهی هم همینه.
    اما خیانت : به نظرم اول ما باید خیانت رو تعریف کنیم.
    خیانت می تونه اینطور تعریف بشه که پشت کردن به هر اصول درست عرفی،عقلی و انسانی خیانت محصوب میشه و به نظر من کسایی که خیانت می کنن یکی از این اصول رو زیر پا می زارن،که البته همه این اصول بر می گرده به خودشناسی فرد از خودش و درونیاتش.شخص به اصطلاح خیانت می کنه که یکی از نیازهای جسمی(که می تونه س.ک.س هم باشه) و یا روحی خودش رو ارضا کنه.اما غافله که در ازاء خیانت چیزهایی رو از دست میده که فقط و فقط به مرور زمان می تونه متوجه بشه.(که بازم البته بعضی ها در خواب خرگوشی اند و نمی فهمن).همه اینا بر میگرده به خودشناسی.اگه کسی خودش رو بشناسه هرگز خیانت نمی کنه.
    من ترجیح میدم وقتی یه جایی باشم و بیکار هم باشم کتاب بخونم و اگه کتاب همرام نباشه می شینم یه جایی و به رفت و آمد آدما نگاه می کنم.به جرات میگم که اینکار با آدم حرف می زنه.روی آدما که توجه میکنی چیزایی می فهمی که همینطوری نمی شه درکشون کرد.
    و اما چرا خیانت توی ایران بیشتر از جاهای دیگه ست؟
    همه جا فساد هست و خیانت اما متاسفانه حقیقت داره که در ایران بیشتره.چرا…؟
    یه اصلی توی روانشناسی هست که می گه اگه کسی از چیزی منع بشه بهش حریص تر می شه.خب مگه روابط درست دختر و پسر چی بود که منع می شد و تازه الان یه مقدار بهتر شده.این منع شدنها بود که فساد آورد و خیانت.همونطور که در مصاحبه هم خانمی گفت که یکسری خلاء داشتم که با نفر دوم پر می کردم.
    بازم می گم که خیانت کاملا به جنبه خودشناسی طرف مربوط می شه.

    خودت رو دوست داشته باش و کمک کن دیگران هم خودشون رو دوست داشته باشن.


  5. علی در 12/14/04 گفت :

    او می نوازد
    نمی دانم اوکیست
    نمی شناسمش
    او می نوازد و من آماده رقص می شوم
    او مینوازد
    پرده اول :آهنگ موزون زندگی
    من می رقصم
    پرده دوم:آهنگ نا موزون زندگی
    من می رقصم
    پرده بعدی و پرده بعدتر
    من می رقصم و می رقصم و می رقصم
    تو می آیی من با تو می رقصم
    چه شاد می رقصم
    چه سبک می رقصم
    آهنگ عشق است تو بامنی
    من در صفحه سبز چشمانت می رقصم
    نوازنده سکوت می کند
    پرده تغییر می کند
    دنگ…دنگ……..دنگ
    صدای نواختنش دوباره به گوش می رسد
    چه سنگین می نوازد
    چه تلخ می نوازد
    آهنگ هجر است
    تو می روی……….
    من با غم میرقصم
    من با اشک می رقصم
    من با قلبی شکسته می رقصم
    تو رفته ای
    نوازنده هر لحظه اهنگی نو می نوازد
    ومن موزون با هر آهنگش بی صدا می رقصم
    او می نوازد
    نمی دانم اوکیست
    نمیشناسمش
    من فقط میرقصم
    من با یاد تو می رقصم…….


  6. مرجان فرجی در 12/14/04 گفت :

    این نمایشنامه چقدر اعصاب خرد کن بود. این افه های صوتی چی بود بین جمله هاشون؟ چرا اینا رو گذاشته بودین؟ خیلی بد بودن، مخصوصن اول نمایش که بین اون آقا و خانومه بود.


  7. nady در 12/14/04 گفت :

    khianat hamishe bude va hast , ,rabty be kharejy ,irany ,farhang nadare ,tanha kasany khianat nemikonand ke tasmim baraye yek zendegy salem ba ham dashte bashand


  8. sara در 12/14/04 گفت :

    سلام ویولت جان
    عزیزم میدونی تغذیه گیاهخواری در ایجاد یا پیشگیری یا بهبود روند درمانی ام اس چه تا ثیری داره؟مثبت یا منفی؟ البته منظورم اون نوع گیاهخواری هست که لبنیات وتخم مرغ وعسل هم میخوره.
    برام مهمه عزیزم ممنون میشم جواب بدی
    شاد باشی

    violet در تاریخ آوریل 14th, 2012 ساعت 8:34 ب.ظ پاسخ داد :

    اطلاعات دقیقی ندارم

    علی در تاریخ آوریل 14th, 2012 ساعت 10:27 ب.ظ پاسخ داد :

    سارا خانوم سلام.
    گیاهخواری برای شخص سالم هم بهتره چه رسد به بیمارهای ام اس.صد در صد توصیه می کنم که گیاه خواری کنید.اگر هم خواستید گوشت بخورید فقط و فقط گوشت گوسفند بخورید.گاو و گوساله و مرغ ماشینی کاملا برای ام اس خطر داره.گوشت ماهی هم نخورید.البته هر چیز گیاهی رو هم نباید بخورید.به سایت http://www.tebbeghorani.com برین و از راهنمایی های استاد خدادادی استفاده کنین.مطمئن باشین جواب می گیرین.چون چند نفر رو می شناسم که دوستانشون ام اس داشتن و بهبودی خوبی پپدا کردن.
    موفق باشین.

    sara در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 11:54 ب.ظ پاسخ داد :

    مرسی عزیزم حتما سرمیزنم واین لینک رو میخونم :* مرسی

    علی در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 1:40 ب.ظ پاسخ داد :

    خواهش می کنم.


  9. رها در 12/14/04 گفت :

    این جمله چقدر خوب بود هیچ وقت مرد دیگری و قرض نگیرید D:


  10. عموجون در 12/14/04 گفت :

    این خانم نباید تجربیات بد خودشو با مردای ایرانی
    به همه مردای ایرانی تعمیم بده,خیلی بد صحبت
    کرد یعنی مرد ایرانی همه هوش و هواسش
    دنبال کمربه پایینه و مرد اروپایی مرد خانواده؟
    احتمالا دلیل اینکه شمانظرات غیرمنصفانه ایشان
    رو منعکس کردی اینه که خیانت دیدی ولی
    اینو بدون اگه فرهنگ غنی ایران در غرب شناخته
    شده بیشترش بخاطر مفاخر ادبی ایران بوده که
    اکثرا مرد هستندچیزی که غربیها آرزوی داشتن
    این مردا رو در جامعه و تاریخشون دارن
    ایشان بسیار مغرضانه حرف زد درصورتی که
    نیروی جنسی و پشت سرش خیانت در وجود
    همه انسانها و در هرکشوری وجود داره
    وقتی میکروفون فقط دست خانمها باشه و هیچ
    آقای نبود که در مقابل این خانم نظرشو بگه
    نتیجه همین میشه

    رها در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 10:24 ق.ظ پاسخ داد :

    در باره اينكه مفاخر در طول تاريخ ايران همه مرد بودن و تعداد زن ها بسيار قليل بوده هيچ ربطي به اصلح بودن مردها نداره نه اينكه مردان تاريخ ما شايسته نبودند نه! اما زن ها به دليل شرايط اجتماعي حاكم امكان ابراز وجود نداشتند. در پاسخ به اون هم كه ميكروفون دست زن ها بود هم تا اونجايي كه من خودم در جريان بحث بودم هيچ مردي در ابتدا حاضر به بحث در اين باره نبود.
    و يك نكته هم از تجربه شخصي خودم كه هيچ گاه به مردي بر نخوردم كه علنا ابراز كنه بهش خيانت شده يا خيانت كرده يا به اصطلاح خودمون پيچيده شده يا پيچيده! مگر اينكه در شرايط خاصي قرار بگيره.
    مثل همين حالا .. شما مي تونستيد به جاي سخنراني از مفاخر يا ديگران درباره نظر خودتون و تجربه شخصي خودتون در رد يا تاييد مصاحبه شونده ها صحبت بكنيد يا پرسشي جديد مطرح كنيد.

    عمه خانم در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 7:40 ب.ظ پاسخ داد :

    کاملا موافقم، هیچ برتری یا بهتری وجود نداره البته که از نظر فیزیکی زنها و مردها فرق دارن،البته که قدرتهای روحشون متفاوته، هوش و استعدادها یکی نیست، همونطور که قدرتهای روحی ، جسمی و هوشی همه انسانها باهم متفاوته، نه به دلیل زن یا مرد بودن در واقع خصوصیا ت مرد و زن همدیگر و کامل میکنن، هرکدوم در صفت خاصی قویتر هستن
    اینکه چرا مفاخر در طول تاریخ ایران همه مرد بودن و تعداد زن ها بسیار قلیل بوده ؟ به فرصتها، امکانات و تعالیم و تربیت آنها مربوطه ، در طول تاریخ اگر توجه کنیم در جای زنها پیشرفت داشتن یا به مقامی رسیدن که مردها اجازه داده اند ،در جای که مردها با تکیه به قدرت جسمی و خشونت فطریشان (تربیت نشده )،ظاهر ا زمام امور را در دست دارند، زنها با زیرکی ، هوش و درایت فطریشان از اندرونی کاخ ها و منازل امور را کنترل میکنن

    عمه خانم در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 7:43 ب.ظ پاسخ داد :

    منظورم بود : قدرتهای روحیشون


  11. دلشده در 12/15/04 گفت :

    سلام
    ویولت خانم ، اولین بار بود که برنامه رادیویتون رو گوش میدادم خیلی باحال و عالی بود ، ایول خسته نباشید یا بقول یه بنده خدایی پر انرژی باشید.


  12. فریبا در 12/15/04 گفت :

    مثل همیشه عالی بود …. دانلود کردم و هندزفری رو گذاشتم تو گوشم و تاخیر یک ساعته جناب همسر براحتی گذشت!!!
    نمایشنامه و موسیقی عالی بود ..عالی


  13. ایرانبانو در 12/15/04 گفت :

    میدونی گریم گرفت
    تمام زندگی بهم خیانت شد
    ای کاش گوش نمیدادم
    حالم خیلی بده
    در تمام عمرم فقط به یکی خیانت کردم به امیدکم
    قبلا گفتم چرا
    چون دوسش داشتم چون چون چون چون
    نمبتونم خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    میدونی دیشب خواب دیدم خوب شدم ازدواج کردم و بچه دارم
    یعنی میشه؟
    خیلی داغونم


  14. فلفل بانو در 12/15/04 گفت :

    مثل هميشه خوب بود
    عزيزم يه چيزي ميخوام درباره پست پايين بنويسم براي اين دوست عزيزمون بابا كسي كه تو رو ول ميكنه يا اذيتت ميكنه مگه ارزش خود كشي داره البته من كاملشو نخوندم و نميدونم قضيه از چه قراره ولي خب اصولا هميشه همينه ديگه


  15. من در 12/15/04 گفت :

    همش چرت و پرت بود.!!!!!!!!!


  16. رضا در 12/15/04 گفت :

    با هزاران احترام ، سلام

    راستش تا حالا نمي شناختمتون .امروز يه بنده خدايي دنبال نوانترون بود و من به جهت شغلي تو اينترنت دنبال دارو مي گشتم به مطالب فوق العاده شما رسيدم و خوندم. باور كنين كه حدود بيشتر از يه ساعت كارمو تعطيل كردم و همراه شما بودم. چي ميتونم بگم غير از عرض ارادت و تقديم احترام و محبت خالصانه در برابر انساني كه به افراد سالم سوسول (كه هرلحظه دوست دارن دنيا ترمز كنه و ايشون پياده بشن) درس انسان بودن ميده.هميشه پاينده باشيد

    violet در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 3:18 ب.ظ پاسخ داد :

    ارادتمند


  17. مریم در 12/15/04 گفت :

    ویولت جان سلام.
    یه سوال داشتم .
    توی سایت اسپشیال دیدم یه دکتری بنام سید ابوالحبیب اعلام کرده که ام اس را در عرض دو ماه درمان میکنه اونم با تعهد کتبی!!! شما اطلاعی در مورد صحت این مسئله داری ؟یا کسی را میشناسی که سراغ آقای دکتر رفته و نتیجه گرفته؟؟مرسی
    منتظر جوابتون هستم.

    violet در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 3:19 ب.ظ پاسخ داد :

    من نه مطلب ایشون رو خوندم نه اطلاعی از وجود ایشون دارم
    اگه ایشون اینقدر مطمئنن چرا سراغ من نیومدن و پیشنهاد ندادن؟…مراقب باش


  18. همون بابا در 12/15/04 گفت :

    سلام

    در کل، برنامه ات خوب بود و از زحماتی که همگی در این راستا میکشید، تمام قد، سپاسگزارم.

    فقط یک نکتۀ شاید کلیدی ، دربارۀ موضوع برنامه 23 ، از قلم افتاد و آن هم “چرایی و علت خیانت” است.

    میدانم که شاید یک برنامۀ مستقل لازم داشته باشد و نتوان در یک برنامه، به تمام ابعاد موضوع پرداخت.

    آیا تنها برآوردن کمبودها، مجوّز خطا و خیانت ما میتوانند باشند یا سُستی و کم دانشی ما و …. هم در وقوع آن مؤثرند؟

    برقرار باشی
    در پناه حق

    nady در تاریخ آوریل 15th, 2012 ساعت 8:38 ب.ظ پاسخ داد :

    hamun baba jan,, khianat nakardan tasmim lazem dare va do tarafe dar partnership

    همون بابا در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 11:05 ق.ظ پاسخ داد :

    سلام بر نادی گل

    فرموده اید: “همون بابا جان،، خیانت نکردن تصمیم لازم داره و دو طرفه در پارتنرشیپ”.

    الف ) منظورتان از تصمیم لازم داشتن ، کاملا مقبول است. سؤال بنده اینست: تا دلایل موضوعی (که در اینجا بحث بر سر خیانت است) را ندانیم، برچه اساسی تصمیم گیری کنیم؟
    مثلا تا ندانیم کشیدن کریستال (معروف به شیشه) یا هروئین ، برای ما آکنده از ضرر است (هر چند لذتی نیز دارد)، آیا میتوانیم تصمیم بگیریم که دیگر آنرا نکشیم؟
    منظور من از درج کامنت فوق، همین روشن نشدن دلایل خیانت در برنامۀ 23 بود و میتوان پس از شناخت عوامل و دلائل ، به فرمودۀ به جای شما، تصمیم گیری کرد.
    ب) شاید من منظور شما را درست متوجه نشدم از دو طرفه بودن.
    دوطرفه بودن خیانت هم همیشگی نیست. شاید فقط مردی به زنی خیانت کند ولی زن مورد نظر، به مرد خیانت نکند و برعکس.

    اگر منظورتان اینست که “هر دو طرفِ” یک رابطه، باید تصمیم به وفاداری بگیرند، بنده نیز همین نظر را دارم.
    امیدوارم به قول مجری محترم برنامه (ویولت گرامی) با صحبت کردن زوج ها با یکدیگر و ابراز نیازها و کمبودهای احتمالی ، خیانت در جوامع بشری، به سمت صفر میل کند.
    ممنونم از دیدگاهتان.

    در پناه حق باشید

    nady در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 8:39 ب.ظ پاسخ داد :

    salam hamun baba jan ,manzuram ra daghighan fahmidid,sorry ba fenglish nemishe ziad tozih dad,khaste konande ast baraye khanande
    a) khianat yek amr tabiyi ast va dalil nemikhad
    b)dotarafe yani tasmim jedy be zendegy salem az do taraf ke mamulan dar ezdevaj aval surat nemigirad
    shabetun khosh


  19. s در 12/16/04 گفت :

    (...پیغام خصوصی از طرف شما...)
    (…پیغام خصوصی…)
    ویولت جان به نظر من اگه از کلمات فارسی استفاده بشه بهتره مثلا پدر به جای ابوی.
    فکر می کنم دقیقه 22 تا 25 بود که موسیقی در بین صحبت هاتون پخش می شد ولی صدای موسیقی خیلی بلندتر از صدای شما بود. نمی دونم دلیل خاصی داره یا نه چون قبلا که من و خانواده ام سریال های ایرانی نگاه می کردیم وقتی موسیقی بین فیلم پخش می شد صداش خیلی بلند بود و ما دائم مجبور بودیم صدای تلویزیون رو کم و زیاد کنیم.
    ولی پیدا کردن موضوع برای برنامه و صحبت کردن درباره اون موضوع که خیلی تکراری نباشه کار سختیه و با وجود محدودیت هایی که در جامعه ما هست کار شما سختر هم می شه بهتون تبریک می گم و آرزوی موفقیت براتون دارم.

    violet در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 9:54 ق.ظ پاسخ داد :

    چون انتقادت سازنده بود با حذف نام و آدرس ایمیلت عمومیش کردم…. ممنون از نظرت

    عمه خانم در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 6:47 ب.ظ پاسخ داد :

    در تایید کامنت این دوست عزیز:

    اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخوریم “غذا” بنامیم و حال آنکه در
    زبان عربی غذا به “پس آب شتر” گفته میشود.

    اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ “نفر” را استفاده کنیم
    و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه میشمارند و انسان را با
    … کلمۀ “تن” میشمارند؟ شما ۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی
    میشناسید.

    اعراب به ما آموختند که “صدای سگ” را “پارس” بگوئیم و حال آنکه این کلمه
    نام کشور عزیزمان میباشد؟

    اعراب به ما آموختند که “شاهنامه آخرش خوش است” و حال آنکه فردوسی در
    انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.

    آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمد
    که به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند و
    هنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.

    آیا در کتاب سفینه البهار نمیخوانیم که بالاترین ایرانی از پست ترین عرب
    پست تر است؟!!!!

    حد اقلّ بیائید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکار (حقارت پذیری)
    را کنار بگذاریم.

    بجای “غذا” بگوئیم “خوراک”

    بجای “نفر” بگوئیم “تعداد” و یا “تن”(هرچند عربیست)

    بجای “پارس سگ” بگوئیم “واق زدن سگ”

    بجای ” شاهنامه آخرش خوش است ” بگوئیم “جوجه را آخر پائیز میشمارند”و…..


  20. سعید امیری در 12/16/04 گفت :

    “خیانت مثل باز کردن یه پنجره تو دیوار زندانه همه در موردش حرف می زنن ولی کمتر کسی موفق به انجامش می شه” سلین – سفر به انتهای شب
    “….روزی زنی با من چنین گفت: «اگر چه من با زنا عهدِ زناشویی را شکستم، اما این زناشویی بود که نخست مرا شکست!»……” نیچه – چنین گفت زرتشت

    برنامتون عالی بود


  21. سورملینا در 12/16/04 گفت :

    1) انتخاب موضوعت از مسائل جاری جامعه و خیلی خوب بود

    2) موسیقی متن خوب بود منتها به نظرم یکم سرراست تر باشه بهتره یعنی منظورم اینه که کلش یکدست باشه میدونی.از اول اگه ارومه تا آخر اروم باشه اگه توپ توپیه تا آخر توپ توپی(چشمک)

    3) صحبت های تو در مقام مصاحبه کنند و دیالوگهای گنجانده شده در شخصیت های افراد بی نظیر بود..بعضی جاهاش واقعا تیکه های بانمکی بود

    4)صدای مصاحبه ها یکم کیفیت صداشون پایین بود.یعنی زیاد گوشم را تیز کردم که ببینم هرکدام نظرشون چیه بلاخره!

    5) صدات و رگه های شادابی صدات واقعا سرحالم میاره..واقعا زیباست

    6) این بود انشای من در مورد رنامه رادیویی یک هفته با ویولتSmile

    violet در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 12:28 ب.ظ پاسخ داد :

    ممنون عزیزم


  22. عمه خانم در 12/16/04 گفت :

    عزیزم مصاحبه خیلی سروصدا توش هست، مصاحبه شوندگان گاهی کنترل از دست میره و باهم حرف میزنن ، و اولش مساله کمی به شوخی و خنده میگذاره اما فوری تونستی به صحنه مسلط بشی و برگردی تو مسیر،
    تبریک برنامه خوبی بود

    violet در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 8:08 ب.ظ پاسخ داد :

    حساب کنید یه چیزی حدود ده نفر دور یه میز تو کافی شاپ با صدای دیگران و موزیک
    کنترل کردنش خیلی سخته

    عمه خانم در تاریخ آوریل 16th, 2012 ساعت 10:11 ب.ظ پاسخ داد :

    دقیقن عزیزم منظور منهم همینه یک برنامه رادیویی را تو کافی شاپ ضبط نمیکنن ، اگه یک راپورتی هم از یک برنامه یا مراسم بخصوصی باشه که در بین جمیعت ضبط بشه که یک نفر فقط حرف میزنه یا با یک نفر دیگه مصاحبه میکنه اکثر اوقات ادیت میشه ، صدای زمینه رو میبرن پایین تر از صدای خبر نگار، که حالا میگیم این امکان در این مورد وجود نداشته باشه.
    اما در مورد کنترل ، البته سخته اگه یک گروه بچه باشن که یهو شلوغ کنن ، ده تا هم زیاده ولی خوب اینش دیگه به خودت مربوطه، در هر حال پیشنهاد من اینه که با کسی که فکر میکنی بتونه تمرین کنی و ان شخص این قسمتها رو کارگردانی کنه .

    violet در تاریخ آوریل 17th, 2012 ساعت 9:58 ق.ظ پاسخ داد :

    ممنون از نظر خوبت


  23. مریم در 12/18/04 گفت :

    ویولت جون سلام.برنامتو خیلی دوست دارم.یه پیشنهاد هم دارم. اگه امکان داره تو برنامتون بخش معرفی کتاب داشته باشید.البته میدونم.یکی دوبار معرفی کتاب داشتید ولی منظور من اینه که بصورت ثابت و منظم .از دوستان هم می تونید کمک بگیرید برای معرفی کتابهایی که خوندند و به اونها کمک کرده یا اونا رو به فکر واداشته یا …. ممنون

    violet در تاریخ آوریل 18th, 2012 ساعت 12:15 ب.ظ پاسخ داد :

    دارم-اتفاقا برعکس گفتی-یک یا دو برنامه نداشتم-بعدم احساس کردم از این بخش استقبال نشد


  24. رها در 12/18/04 گفت :

    13 سال بنظرم خیلی زیاده خاله شما خیلی راحت گفتند 13سال


  25. amir در 12/20/04 گفت :

    اصن شیفته ای این پادکستم …. شاد و پیروز باشی