چکیده ایی از یک بحث

توي فيس بوک سئوال کردم:
ويولت: چرا مردها زورشون مياد التماس يک زن رو بکنن؟ …مگر در رختخواب.
افت داره؟بد تعبير ميشه؟خانومها بي جنبه اند؟…
در ابتدا متوجه منظورم نشدن و کمي منظورم رو توضيح دادم.
ويولت: يک مرد معمولا موضعش،موضع قدرت ه و کمتر نشون ميده در مواقع عادي ذليل يک زن ه…که شايد همون ديدن خالص و مخلص بودن يک مرد خيلي از مسائل رو حل کنه……
جوابها مختلف و جالب بود که از بين اون همه نظر آقايون و خانومها چندتاش رو گلچين کردم براي خوندن و حالا مي خوام نظر واقعي تو رو هم بدونم.
يک آقا:
اصلا مگه قراره يكي از دو طرف التماس كنه؟!
بنظرم رابطه بايد عاشقانه‌تر از اين حرفا باشه..
ويولت:
شايد من بد گفتم…منظورم التماس به معناي مصطلحش نيست که مثلا ناله کنه من و ببخش…
يک خانم:
منظور ويولت التماس نيست.منظور تمناست.
ويولت:
منظورم اينه که خيلي لذت بخشه ببيني يه مرد با همه قدرتش که در بيرون نمود داره حالا نرم ه و تو مشت توئه. اينطوري يه رابطه عاشقانه و چه بسا جسماني…خيلي لذت بخش تره…به نظر من.
يک آقا:
خوب به اينصورتي كه گفتين، اين رو قبول دارم.. دو طرف براي لذت‌بردن، لازمه از تواناييهاشون استفاده كنن و حجب و حيا و غرور بيجا رو كنار بزارن.
ويولت:
ولي وقتي مرد همونطور زمخت و خشن درست همونطور که ظاهر بيرونشه با تو برخورد ميکنه بدون داشتن کمي نرمش و انعطاف(که اينجا من اسمش رو التماس گذاشتم) قشنگ نيست…تحريک کننده نيست.
يک خانوم:
اينجوري زن بيشتر احساس زن بودن مي‌کنه و ..با جذبه زنانگيش بهتر روح و جسم مردشو ارضا مي‌کنه….
يک آقا:
اگر طوري بشه که خيال طرفت راحت باشه که “من هرچي که بگم اين قبول مي کنه “،قشنگ نيست ، براي زن هم تحريک کننده نيست ، نبايد رو غير منتظره بودن مرد تاثير منفي بگذاره .
يک خانم:
به نظر من رابطه جنسي‌ يه چيز قرار دادي بين آدمهاست هر کس از يه چيز لذت ميبره و تازه ممکن نظر آدم هم عوض شه…گاهي مرد قدرتمند جذبت مي‌کنه..گاهي مرد ملايم..مهم انعطاف پذيري


يک آقا:
در رختخواب التماس ميکنن؟
نشنيدم تا حالا!
کلن البته سرانجام همه التماس ها به رختخواب ختم ميشه! اما کسي که در سرانجام کار هم هنوز در حال التماس باشه ديگه خيلي بدبخته!
يک خانم:
ويولت جان متاسفانه امروز کم اند مردهايي که مفهوم تمنا رو بفهمن ! و چه بد که هم نسل مردهاي اين مدلي هستيم.
يک آقا:
به نظرم مرد بايد گاهي هم نرمش و لطافت رو داشته باشه. اين بسته به خواسته همسر و خوشايند اونه.
براي اينه که ميگن در رابطه بايد همه چيز رو به صورت واضح گفت که انتظارات دو طرف از همديگه مشخص بشه.
خيلي از زوج هاي جامعه ما خجالت ميکشن که به طرفشون بگن که چه انتظاري از رفتارش دارن.
يک خانوم:
فک کنم رفقا هنوز بين تمنايي که لازمه ي يه رابطه عاطفيه با التماس توي مفهوم چيپش دچار سوء تفاهمند خانومها در حالت نرمال دوست دارند حداقل در خصوصي ترين لحظات زندگي شون از طرف پارتنرشون خواستني و مورد تمنا باشند حتي اون خانومهايي که عاشق مردهاي مدل قيصري و جوان مرد قصابي اند !!! اين چيزي که بحثش باز شده خلاف مفهوم مردونگي و خشانت و اين چيزها نيست لطفن بحثها رو با هم قاطي نکنيديه مرد با همه مردونگي اش بايد توي رابطه عاطفي بلد باشه خواستني بودن زنش رو به اون نشون بده.
بزرگترين مشکل رابطه هاي الان همينه که دو طرف خودشون هم نمي دونن دقيقن از رابطه چي مي خوان که اگه بدونن و به قول تو راحت و صريح اون رو بگن حل ميشه اقايون امروزي فک مي کنن اگه تمناي يه زن رو جلوي خود زن و توي خصوصي ترين لحظات رابطه بکنن احيانن چيزي از جذبه شون کم ميشه غافل از اينکه براي اون زن خواستني تر مي شن.
يک آقا:
به نظر من در روابط خصوصي نبايد هيچ گونه محدوديت و غروري وجود داشته باشه در اينصورت اون رابطه زياد دوامي نخواهد داشت.
البته تا اونجايي که من ميدونم اين جريان کهنه التماس و خواهش هميشه وجود داشته و هميشه هم خواهد بود.
يکي از خصوصيات بارز خانوم …البته به قول ويولت بعضيا هم هستن که بي جنبه هستن و از اين قضيه سوء استفاده ميکنن.
يک خانم:
اره خب بي جنبه بودن و ظرفيت نداشتن يه ادم مي تونه عذاب آور باشه بخصوص واسه آدمي که دوست داره محبت اش رو نشون بده و طرف بخواد از اين محبت و صداقت سو ء استفاده کنه اما خب اگه مردي واقعن پارتنرش رو شناخت و فهميد طرف سريع خودش رو گم مي کنه بايد حتي تمنا و محبت کردن خودش رو هم مديريت کنه مي دوني من فک مي کنم اگه دو طرف مديريت رابطه شون رو بلد باشه اون طور که هر دو به لذت برسن همه چي حل ميشه البته مديريت رو با مفاهيم زرنگي و سياست اشتباه نگيريد.
يک آقا:
راستش کامنتارو که خوندم ديدم خيليهاشون منطقي جواب دادن هرچند هنوز ته خيلي از جوابارو که نگاه کني يه نگاه جنسيتي ميبيني.نگاهي که اتفاقا اين روزا از طرف خانما داره غلظتش بيشتر ميشه.نميگم چرا هست ولي اين يه واقعيته که الان خانماي تحصيلکرده بيشتر از آقايون اين طيف اين نگاهو دارن.اين نکته اول.نکته دوم جواب سواليه که ويولت مطرح کرد.من فکر ميکنم اينجا متهم اول مردا نيستن.توروخدا نگين که دارم جنسيتي جواب ميدم.گفتم متهم اول نيستن نگفتم که متهم نيستن.متهم اول اون پدر و مادريه که وقتي پسرش ميخواد دو تاقطره اشک بريزه اين جمله را عين ميخ ميکنه توي کله اش که مرد که گريه نميکنه.يا از اين دست جملات.خوب اين باعث ميشه اين بچه از اول با يه غرور کاذب بزرگ بشه.يا برخورد اون پدري که با رفتار بد با همسرش به پسر خودش آموزش بدرفتار کردن و از بالا نگاه کردن به زن را به پسرش ميده.وقتي بچه توي همچين جوي بزرگ ميشه فکر ميکنه که همسرش يک زيردسته که وظيفه ارضاي اونو به عهده داره و در مقابلش اون مرد هيچ وظيفه اي توي اين رابطه نداره.همين باعث ميشه که اصلا از همسرش نپرسه که چه چيزي توي اين رابطه واسه تو تحريک کنندس چون اصلا به فکر تحريک و ارضاي همسرش نيست.


نظرات شما


  1. فریق در 11/09/02 گفت :

    خب به نظرم ما ایرانی‌ها توی بحث خیلی آزادیخواه و روشنفکر هستیم و با سلام و صلوات برای هم احترام قائل می‌شیم و حرفای گنده می‌زنیم اما
    در حالی که هر کدام از ما در ظاهر آدم‌های روشنفکری هستیم که برای طرف مقابل احترام قائل می‌شیم، در واقع امر و زمانی که وارد یک زندگی واقعی می‌شیم و با واقعیت دست و پنجه نرم می‌کنیم، نمی‌تونیم یا نمی‌خوایم یا اصلا توانایی عشق ورزیدن و یا حتی عمل کردن به ده درصد حرفایی که می‌ِنیم رو نداریم.
    من هم با همه حرفایی که اینجا زده می‌شه موافقم به نظرم دیگران هم موافقن اما چرا وقتی زندگی واقعی پیش میاد همه مشکل دارن؟ چرا همه از زندگیشون می‌نالن؟ از اینکه همسرانشون زن یا مرد، توانایی درک اون‌ها رو ندارن؟
    به نظر من مشکل از جای دیگه‌ایه که با حرف حل نمی‌شه. باید مشکل رو در جای دیگه‌ای جستجو کرد
    _________________________
    کجا؟که با حرف زدن در موردش هم حل نمیشه.


  2. rohollah در 11/09/02 گفت :

    خوب من نظرات “اون آقا” رو قبول دارم اما نظر من به نظر شما نزديكتره #smug


  3. اقاقی در 11/09/02 گفت :

    به نظر من رابطه جنسی اوج یه عشقه . پس بهترین حالت اینه که دوطرف ظرفیت این نیاز و تمنا رو داشته باشند و البته به قول دوستان این مسئله کمی مدیریت میخواد. مردا اگر گاهی بدون احساس نیاز به روابط جنسی و بی دلیل گاهی همسرشونو ببوسند و عشقشون رو نثار کنند حالا به هر شکلی و به همسرشون بگن که دوستش دارند و غرورشونو بزارند کنار ؛ بدون شک این رابطه به بهترین شکلش خواهد رسید و البته به شرط صداقت طرفین و دو طرفه بودن این علاقه.
    قبلا فکر میکردم اینقدر که خانومها نیاز به شنیدن دوستت دارم ؛ دارن آقایون ندارند اما الان متوجه شدم که روحشون برخلاف ظاهر زمخت مردونشون بسیار لطیف و دوست داشتنیه . و جقدر قشنگه که دو طرف با اعتماد کامل با هم باشند و بدون نیاز به کنترل احساسشون ؛ بتونن همه عقشون به طرف مقابل رو نثارش کنند


  4. اقاقی در 11/09/02 گفت :

    نظر فریق رو خییییییلییییی قبول دارم. عرصه حرف خیلی بازه. همه روشنفکرند اما در عمل اغلب مردم از همسراشون راضی نستند حالا به هر دلیلی که ناراحتند دلیل اصلی اینه که ما فقط بلدیم خوب حرف بزنیم
    و در عنل اصلا اون طور رفتار نمیکنیم


  5. کیا در 11/09/02 گفت :

    آخه ویولت جان اگه من که ی مردم احساساتمو بروز بدم
    یا میگن داره مخ زنی میکنه
    یا میگن بچه ننس
    یا میگن رفتارای بچه هارو داره
    من خودمو میگم اینو فهمیدم که هدف ازدواج محبته و رختخاب و …. باید وسیله اون محبت باشه ولی من که پر از احساسم شما بگو چیکار کنم که مضحکه نشم.
    اگه بخاطر عشقم گریه کنم خود شما چی میگی؟
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    تمنا یه بخش از رابطه ست
    اگه تو زوایای دیگه محکم و قابل اعتماد باشی اون گریه از سر عشق،پرستیدنی و لذت بخش ه


  6. شهرزاد در 11/09/02 گفت :

    ويولت جان
    هم در مورد اين مطلب و هم مطلب از منظري ديگر، به نظرم زنهاي ايراني به دليل شرايط فرهنگي كمي افسرده و مضطرب هستند، تحمل خيانت همسر و يا رفتار زورگويانه هم در واقع يك منبع خوب براي ارجاع افسردگي شان به آن است. نقش يك قرباني را بازي كردن و اينكه من مادري فداكار هستم و با قرباني كردن خودم ،‌جواني و زندگيم از كودكانم نگهداري مي‌كنم در واقع به شكل ناخودآگاه در آنها احساس رضايت ايجاد مي كند.
    پيشنهاد ميكنم زناني كه تمايل دارند در چنين زندگي ها باقي بمانند حتماً با يك روان شناس خوب مشورت كنند و مشكل افسردگي و آزار طلبي شان را به شكل موثر حل كنند.
    اگر ما به ارزشهاي زنانه خود پي ببريم تمام سختي ها و مشكلاتمان را به خوبي مي توانيم حل كنيم.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    زن از نوع ایرانیش به خودش و توانایی هاش اعتماد نداره
    شاید چون از بچگی تو فرهنگی بزرگ شده که زن جنس دوم بوده و ناخودآگاه تحقیر شده


  7. فریق در 11/09/02 گفت :

    به نظر من مشکل در درون ماست. هر کدام از ما سرشار از تناقضات درونی شده محیط هستیم. ما از فرهنگ و مذهب و ارزش‌های اجتماعی درونی شده رنج می‌بریم و نمی‌توانیم حتی در درون خودمان هم از آن‌ها رها شویم. با وجود تمام حرف‌های منطقی‌ای که می‌زنیم وقتی وارد زندگی خصوصی خودمان می‌شویم، می‌بینیم که سرشار از مشکل هستیم و هرچند باور داریم که نباید اینجوری باشه و باید رفتار دیگه‌ای در پیش بگیریم اما در واقعیت این فکر به عمل در نمیاد. چرا؟ چون ما آدم‌های متناقضی هستیم با چندین شخصیت و هر کدام از این شخصیت‌ها هم بیماری‌های روانی مخصوص خودشون رو دارند.
    شاید اینی که من می‌گم خیلی خاص به مساله مورد اشاره شما ربط نداشته باشه اما انتظارات ما از طرف مقابل و باورهای ذهنی‌مان و خیلی چیزهای دیگه بر ما حاکم هستن. خیلی وقت‌ها پیش آمده که باورما یک چیزی بوده اما عمل‌مان یک چیز دیگه، مثلا در حالی که به آزادی باور داریم در عمل باعث محدودیت های زیادی می‌شویم. از این نظر من فکر می‌کنم حرف زدن تنها چرخشی در محدوده دانسته های خودآگاهه. اما رفتار ما که عمدتاً از ناخودآگاه و عوامل درونی شده متاثره، بدون توجه به حرف و استدلال ظاهری کار خودش رو انجام میده،
    به نظر من باید به ریشه ها پرداخت. ریشه رفتارهای شخصی و خصوصی ماها رو باید در اجتماع و اصول ارزشی اون جستجو کرد، اگه قراره اصلاحی صورت بگیره به نظر من پایه ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنن. البته من منکر این نمی‌شم که حرف زدن اصلا به درد نمی‌خوره اما به نظر من فقط به روشن شدن موضوع کمک بیشتری می‌کنه اما در حل اون نه، تاثیر زیادی نداره


  8. شراره در 11/09/02 گفت :

    سلام ويلی
    دلم برات تنگ شده بود هزار تا #kiss #kiss بعد ۴۵ روز امدم
    ____________________________
    #kissخوش اومدی
    جای کامنتهات خالی بود


  9. آوي شن در 11/09/02 گفت :

    البته مردها اكثرا اين رفتار رو انجام ميدن ! البته با ساير خانمها نه با همسر خودشون!!!#grin


  10. Never Land در 11/09/02 گفت :

    در محیط های سنتی اقایون شکلی از تربیتی و تجربه میکنن که همیشه افرادی موفق و قدرتمند هستند…حتی در بدترین شرایط ممکن!که حتی نباید اقرار به کم اوردن به موردی داشته باشن.
    با همه اینا فکر می کنم نوع شخصیت خود فرد از همه مهم تر باشه
    نباید این طور باشه اما هست


  11. rohollah در 11/09/02 گفت :

    من فكر مي‌كنم خوبه مرد تمنا كنه و بيشتر مواقع ميشه تمنا رو تو چشماشون خوند.. در مقابل، ناز كردن زن هم رابطه رو هيجاني‌تر مي‌كنه.. البته بايد اعتدال رعايت بشه،‌ زن طوري ناز نكنه كه مرد فكر كنه بايد عـــــر بزنه براش!
    حتي از فكر اينكه دونفر برن به رخت‌خواب طوري كه فكر كني اونها به اجبار رفتن و فقط انجام وظيفه مي‌كنن، هيچ خوشم نميآد


  12. ويولت در 11/09/02 گفت :

    تیک تایید رو برداشتم در نتیجه کامنت چرت گذاشته شه لطفا بی محلی کنيد تا بيام و حذفش کنم


  13. ناصر در 11/09/02 گفت :

    مردها هم التماس میکنن، مردها هم تمنا میکنن. موافق نیستم که مردها زورشون میاد. هیچ چیز کلی نیست، همه چیز نسبی هست.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    بله استثنا!!!!! هم وجود داره


  14. rohollah در 11/09/02 گفت :

    چرت!
    يكي بيآد منو حذف كنه! #tongue
    _______________________
    تنت میخاره؟


  15. سلام ویولت عزیزم .
    بحث جالبی بود و من هم نظرم را گفتم. مشکل این مدیریت احساسات است فک کنم بهش بگن سیاست.


  16. Never Land در 11/09/02 گفت :

    کامنت 9 / اویشن …
    خیلی باحال بود #rolling
    کسی به این مورد اشاره ای نکرد


  17. نیره در 11/09/02 گفت :

    راستش فکر می کنم نظر هر آدمی در اين باره با ديگری فرق می کنه چون رابطه جنسی يه تجربه کاملا خصوصيه و در هر زوج با زوجهای ديگه فرق داره…


  18. نیره در 11/09/02 گفت :

    درباره ست قبلی: راستش قضاوت کردن خیلی سخته. باید دید چه عاملی باعث شده مرده بره سراغ یکی دیگه؟ هوس بازی یا تامین نبودن از نظر جنسی و عاطفی؟ به هرحال باز جای شکرش باقیه که مسئولیت ذیر هست و خرج زن و بچه شو می ده. اگه کلا ولشون می کرد به امون خدا چی؟
    اینجاست که استقلال مالی زن معنا می شه…


  19. زهرا در 11/09/02 گفت :

    من با صحبت اين آقا كه گفتن مقصر پدر و مادرها هستند كه به پسرها غرور رو ياد ميدن كاملا موافقم.
    منم دارم با همسري زندگي ميكنم سرپا غروره.
    13 ساله كه ازدواج كرديم. چند سال اول كه عشق بود خيلي از برخوردهاش به چشمم نميومد. هميشه وقتي اتفاقي مي افتاد كه اون ناراحت ميشد حتي اگه من تقصيري هم نداشتم بخاطر عشق و علاقه ام به اون خودم پا پيش ميذاشتم و عذر خواهي ميكردم خيلي وقتها با برخورد سردش تحقير شدم ولي خوب دوستش داشتم نميتونستم حتي يه ساعت باهاش حرف نزنم.ولي مرور زمان از من زني ساخت كه شدم مثل خودش. طوري كه صداش در آمد و از رفتار من پيش خانوادم شكايت كرد. وقتي جلوي خانواده ام گفتم كه من همونطوري كه اون با من برخورد ميكنه باش برخورد ميكنم ديگه هيچ حرفي نزد.
    الان حدود يك سالي ميشه كه من شدم اون و اون داره سعي ميكنه رفتارهاي عاشقانه اي كه من قبلا باش داشتم رو باهام داشته باشه.
    ولي متاسفانه خيلي دير به فكر از بين بردن غرورش افتادم من توي اين مدت ضربه هاي زيادي خوردم.
    رابطه و برخوردها رو زياد كالبد شكافي نكردم چون فكر ميكنم خسته كننده باشه. فقط از آقايون و خانومها خواهش ميكنم اون غرور لعنتيشون رو كنار بذارن. نذاريد بخاطر غرورتون طرف مقابلتون نابود بشه.
    __________________________
    ممنون که از زندگیت مثال زدی


  20. آوا در 11/09/02 گفت :

    کلا ایرانییم دیگه طرف عقده کرده بود اون تیکه کامنتهارو برداریبیاد تخلیه کنه خودشو اینجا واست متاسفم “…”(اونی که اسمشو سه نقطه گذاشته.#angry #nottalking


  21. rohollah در 11/09/02 گفت :

    تن من؟! نه نمي‌خواره! #surprise
    اما :
    قوزك پاي يك زرافه‌ي ايده‌آليست كه در يك عصر پائيزي سيگارش تمام شده مي‌خارد #rolling


  22. rohollah در 11/09/02 گفت :

    آدم بيچاره‌اي هستي “…”
    هيچ كس مجبورت نكرده بيآيي و نوشته‌هاي شخصي رو بخوني كه اينقدر از نظر فكري با هم تفاوت داريد
    برات متاسفم Neutral


  23. رها در 11/09/02 گفت :

    سلام. منم با نظر کامنت ۹ موافقم.
    بايد بدنبال ريشه ها بود. از بچگی به پسرا ميگن يه مرد نبايد گريه کنه. تو مردی چرا تو بايد منت بکشی؟ چیزی که برات زیاده و ریخته دختره. وقتی هم که دخترا ازدواج ميکنن بعضی پدر مادر ها (بخصوص پدرها) هی جلوی دامادشون به دخترشون امر و نهی
    ميکنن. پاشو براش چايی بيار. طفلکی خسته است. تازه از سرکار اومده. براش ميوه بيار. دهنش خشک شده. سر و کله زدن با ارباب رجوع نميدونی چقدر سخته! لباساشو حاضر کن . از صبح پاش تو کفش بوده. غذاشو زودتر آماده کن بره بخوابه. خسته ست. و ….. يکی اين وسط نيست بگه آخه آدم حسابی پس اين زن بدبخت از صبح تو خونه هيچکاری نداشته؟ اين زن بينوا ايا فقط پا رو پا انداخته و تلويزيون تماشا ميکرده؟ هيچ فکر نکردی صبح که اين والا تبار داشته از خونه ميرفته خونه چه وضعی داشت؟ الان که اومده چه وضعی داره؟ صبح جنگل آمازون بوده الان بهشت برین. تمیز نظیف و همه چیز سر جاش؟!!!!! مردای ما هم که بی جنبه. بادی به غبغب میندازن و اونوقته که جناب عزرائیل هم حریف این منم منمشون نمیشه. مشکل اول و اساسی خانواده هان. بعد خود زنها که خودشون رو زود در برابر يه عربده شوهراشون باخ ميدن و ميدون رو براشون باز تر ميکنن. خانمها شما هم اگه بخوايد ميتونيد غرشی بزرگتر از غرش يه شير رو برای اونا داشته باشين. فقط خودتونو دست کم نگيريد.


  24. جینا در 11/09/02 گفت :

    سلام بر ویولت عزیزم
    حالتون خوبه ؟ رو به راهین ؟
    خیلی وقته برات کامنت نذاشتم ، البته واقعا مثل قبل فرصت خوندن هم ندارم و کمتر سر می زنم .خیلی سرم شلوغه این روزا ، الان چنتد تا پست اخیر رو با هم خوندم و لذت بردم.
    شاد باشی و کامروا خانوم خانوما #kiss


  25. Never Land در 11/09/02 گفت :

    /…./ و اینم جنبه دیگه ای از روانی بودن؟!
    #laugh …
    حالا چرا اسمت رو سانسور میکنی ترسو؟
    #angry
    تریبون ازاد دیدی گره ها و عقده هات و باز کن که دیگه جایی رو پیدا نمیکنی
    لطفا صفاتی که لیاقت خودته به دیگری نسبت نده!!!
    حالا برو #devil #smug


  26. شيوا در 11/09/02 گفت :

    چطور به خودت اجازه ميدی اين حرفا رو به ويولت بزنی.عقده هاتو يه جا ديگه خالی کن.
    پارتنر من بارها غرورش رو به خاطر من کنار گذاشته.همه مردها مثل هم نيستن.راستش من خيلی از اون مغرورترم.که خب ميدونم خصلت بديه


  27. راضيه در 11/09/02 گفت :

    ويولت جان اصلا از حرفهای اين عوضی ناراحت نشو.
    به قول گيلاسي حرفاشو حواله کن به شخم پسر همسايه تون! #winking


  28. Never Land در 11/09/02 گفت :

    به /…./:
    برو بابا…چاییدی!!! #laugh
    وای غافلگیر شدم!#surprise … چه کار مهمی؟!#rolling
    می بینم که داری منفجر میشی #surprise #party
    حالا میتونی شیرجه بری تو اب سرد #laugh #rolling
    تا همین جام ادم حسابت کردم
    #laugh


  29. حامد در 11/09/02 گفت :

    یکی از اون یک آقاها من بودم!
    ممنون که جمله ها رو ویرایش نکردی و همونجوری که گفتیم گفتی
    خوشحالم که جمله من هم تو وبلاگت هست#flower


  30. Never Land در 11/09/02 گفت :

    به حمید:
    تیک تایید و برای بچه ها گذاشته بود!#smug #devil
    ببینم نکنه /…./ خودتی؟!#rolling
    پس این قدر بمیر و کشته بده که با بلدوزر جمع ات کنن #laugh #rolling
    _________________________
    حمید و … و تندیس و … همگی یک نفر بیمار روانی هستند


  31. آوا در 11/09/02 گفت :

    “…” میای با اسم حمید از خودت دفاع میکنی عقده ای؟#laugh #laugh #rolling #rolling
    ویلت خانم خواهش میکنم آی پی این دو تارو در بیار بعد بگو که جفتشوون یه نفرند گرچه مشخصه#rolling
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    یک نفرند
    آدم با خوک که کشتی نمی گیره…ولش کن و باهاش هم کلام نشو
    این یه نخود توجه می خواد


  32. Never Land در 11/09/02 گفت :

    ویولت جون… بیا تیک کودک و بذار سر جاش!#party
    کودکان گرامی جنبه شون و دارن نشون میدن؟!#rolling
    به حمید=/…./ :
    اگه وبلاگش محبوب نبود؟!لاشی مثل تو نمیومد دزدکی پست هاش و بخونه و خودش و خالی کنه!!!#laugh #rolling


  33. ستاره** در 11/09/02 گفت :

    نميشه يه چيز كلي گفت درمورد سوال ويولت كه چرا مردا زورشون…..!شايد اگه دوتا آدمي كه قراره باهم باشن از چيزي كه ميخوان تصور روشني داشته باشن و به هم اين تصور رو نشون بدن قضيه حل بشه اينكه چه چيزي خوشحالشون ميكنه ويا ارضاشون، ولي بعضيها حقيقتا نمي خوان بدونن يا مهم نباشه براشون كه طرفشون چي ميخواد فقط اونطور كه فكر ميكنن عمل ميكنن كه خودشون هم از درست بودنش مطمئنن ولي بعد ا كه همه چيز خراب شد متوجه ميشن كه اشتباه كردن!(البته شايد به اشتباهشون اعتراف كنن)
    من كه معتقدم اگه اغلب مردا اينطوري ميشن بخاطر نوع تربتي ه كه شدن وكلا فرهنگ جاري جامعه ست كه بصورت عرف دراومده ،اگه عرف رو بخواي ناديده بگيري يعني خلاف جهت داري ميري تحمل ميخواد حرفهايي رو كه از سر ناداني بعضيها ميزنن مثل الان وكامنتهاي بي نام نشان!!!!!


  34. شيرين در 11/09/02 گفت :

    An Iranian or Arab man is too arrogant to be able to venerate the charm, beuaty, grace and intelligence of a woman. I’m so happy that I don’t have to bear them in my life #winking


  35. سوگند در 11/09/02 گفت :

    فکر کنم با اين جمله توجيح ميشه که:زنها سراسر ناز هستند و مردها نياز و گاهی بايد برای رفع نياز حتی ناز کشيد!
    ___________________________
    توجیه


  36. شاهرخ در 11/09/02 گفت :

    خبرگزاری جوان وابسته به صدا و سیما در یک اقدام زشت با انتشار عکس های مخفیانه دختر مهندس موسوی تلاش کرده است به خیال خود به ایشان ضربه بزند حال اینکه دختر مهندس موسوی مثل خواهر همه ما است و چه بسا انتشار این عکس باعث محبوبیت بیشتر این خانواده شود . این بی اخلاقی ها در جامعه صورت میگیرد که ادعای اخلاق اسلامی دارد .
    لینک عکس :
    http://www.yjcphotos.ir/Photos/ImageGroup.aspx?GroupID=327
    ____________________
    عکس رو قبلا تو فیس بوک دیدم


  37. Never Land در 11/09/02 گفت :

    خانم ویولت…یک چیزی و کشف کردم
    این رفتار که تو سوال بود…من میگم این می تونه یک مکانیزم دفاعی باشه برای دفاع از خود…تا حالت ثبات خودشون رو حفظ کنند.
    حالا نه تو این رفتار اما تقریبا تمام ادما تو مواقع خطر و اضطرار از دید خودشون!این حالت رو تجربه میکنن و با ماسک تو قالب یک نقش دیگه میرن که نیستن؟!
    مثل همون کامنت های چرت!که خودش و لو داد داره تخریب شخصیت میکنه و از زور خفه شدن نمیدونست باید چه غلطی کنه!
    #winking
    با این همه این رفتار توجیه نمیشه.قبل از هر چیز انسان هستیم و باید احساسات درونی رو نشون بدیم
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    من و فقط یاد سوسکهای حموم میندازه که با روشن شدن چراغ میرن زیر مثلا کابینت قایم میشن
    وقتی دوباره تیک تایید رو زدم مثل همیشه گم و گور شدن
    رفتارهای اینچنینی تو جامعه امروز زیاد دیده میشه


  38. Never Land در 11/09/02 گفت :

    میگم: به نظرت اینده مصر چی میشه؟
    میگه: “حسنی مبارک” فرار می کنه و انتخابات یرگزار میشه…
    از تو صندوق ها اسم “احمدی نژاد” درمیاد!!!
    #surprise #rolling
    چقدر خندیدم #laugh
    ______________________________
    #laugh


  39. یک دوست در 11/09/02 گفت :

    جالب میگویید حانمها حس زن بودن بکنند ولی نیم بینم بگویید مردها حس مرد بودن بکنند.
    به نظر من نباید دو طرف شورش رو در بیارند نه مرد التماس بیش از حد بکنه نه زنه خیلی قیافه حق به جانب بگیره باید دو طرف کاری بکنند که کسی نیاز به اینکه از تو خود واقعیش در بیاد نداشته باشه باتشکر از وبلاگ خوبتون
    ______________________
    چون من یک زنم و ممکنه این مشکل منم باشه و از منظر یک زن حرف میزنم


  40. رضا نظریان در 11/09/02 گفت :

    این برای مرد هم لذت داره وقتی می فهمهه چون داره از زن مقابلش تمنا می کنه اون خوشحال میشه و احساس اعتماد به خودش می کنه . این شیرینه . کلا تعادل خوبه . گاهی خشک و زمخت و بی احساس ، گاهی نرم و صمیمی و مهربون .


  41. emma در 11/09/02 گفت :

    shayad elatesh ye chize sadast serfan niazi nemibinan…. to rakhtekhab niaz mibinan, jahaye dige ham age niazi bebinan mikonan age nabinan naa


  42. راستش نمیدونم این را اینجا باید بنویسمیا نه! ولی‌ حالا که دارم مینویسم. خوب من خودم کلا این نظریه را که زن ۱۰۰% مساوی با مرد را قبول ندارم. یعنی به نظرم تو ی قوانین باید برای جلوگیری از تبعیض زن ۱۰۰% مساوی مرد باشه ولی‌ در زندگی‌ روزمره تفاوت‌ها ی وجود داره. یکیش اینکه مرد‌ها (معمولاً) دارای شخصیتی قوی تر و در ضمن سلطه طلب هستند. یعنی میخواند همیشه در رابطه رئیس تصمیم گیرنده و زننده ی حرف آخر باشند. این هم ربطی‌ به ایران و آمریکا و اینهاش نداره. فقط تنها فرق ش تو ی عکس العمل زن هست. میتونند مثل ایران این قاعده را بپذیرند و باهاش راه بیاند. و میتونند مثل اینجا (به خصوص سفید پوست ها) این رابطه را ناپذیرند و تعلق بگیرند یا جدا بشند. به عبارت دیگر همینه که هست! می‌خوای بکهاه نمی‌خوای برو! ولی‌ حتا تو آمریکا هم به جز همون سفید پوست‌ها که گفتم (منظورم اروپا یه ) بقیه زن‌ها در بیشتر مورد تحمل میکنند. سیه پوست و مکزی‌ها ترجیح میدن زندگی‌ شون را ادامه بدن.


  43. همایون در 11/10/02 گفت :

    سلام البته اين بحت در مورد خصوصی ترين زمان دو فرد هر کس می تونه يک برداشت داشته باشه يک نفر از مهربانی خوشش می آيد يکی از خشونت.بايد ديد طرف مقابل چی دوست داره#blush


  44. h در 11/10/02 گفت :

    koja mishe archive shoma ro khoond ?
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ–
    اون بالای صفحه سمت چپ یه نوار هست “آرشیو مطالب” رو نگاه کن


  45. آهو در 11/10/02 گفت :

    ببخشید دوستان یا من درست متوجه نشدم یا …
    این بحث که ویولت مطرح کرده همچین یه نموره فراتر ار مسایل جنسیه . در اون مورد هم کاملا مصداق داره ولی در شئونات دیگر زندگی پر کاربرد تره . آخه تمنا و التماس هم وقتی به منظور دریافت چیزی در مقابلش باشه هم مقصود نیست . به نظرم یه مرد هر چی مقتدر تر باشه و نه به سبب ترس. احتیاج . مصلحت یا … در مقابل همسرش – نه در دست همسرش- نرم باشه خیلی خیلی قشنگه و حتی عزت و اقتدارش بیشتر هم می شه . لازم نیست زیاد شق القمری هم بکنه . این حالت می تونه یه نگاه ساده ولی پر احساس با نیم درجه خم کردن سر یا یه لبخند با این مفهوم باشه . یه چیز حسیه که لابد هر آدمی به شیوه خاص خودش می تونه به طرفش منتقل کنه .
    #flower برای ویولت عزیز که این بحث ها رو باز میکته که خیلی چیزای خوبی از توش در میاد


  46. شيوا در 11/10/02 گفت :

    باز از این بحث ها شد ما مجردها سرمون بی کلاه موند!
    ولی خب مرد باید مغرور و قوی باشه و خیلی اهل التماس و تمنا و منت کشی نباشه مگر همان مواقع خصوصی.من اینجوری دوست دارم و فکرکنم طبع زنانه اینطور می پسنده.همانطور که مردها از زنانی که راحت پا می دهند خیلی خوششون نمیاد.