به این بهانه…

اتفاقي که پنج شنبه افتاد،باز اين سئوال رو به ذهنم آورد،که مجازيم به اسم غيرت يا ناموس دزدي… ديگري رو از نعمت حيات محروم کنيم؟
چرا هميشه سعي ميشه صورت مساله پاک شه و اگه از خيانت يارت خيلي درد مي کشي يک مسکن قوي تزريق شه تا اون لحظه درد آروم بگيره براي تکرار مورد بعدي هم خدا بزرگه.
اگه به ادعاي ضارب ،6 ماه رفته زندان و در اين فاصله مقتول،ناموس دزدي کرده.چرا فکر نمي کنيم کدوم عقل سليمي مي پذيره وقتي از زندگي و همسرت راضي هستي به فاصله 6 ماه دوري،فوري بري سراغ جاگزيني… اينها همه بهانه ست براي توجيه عمل زشت.
چرا وقتي مورد خيانت واقع ميشيم به هر علتي،مي خوايم سر به تن رقيب نذاريم؟و فکر می کنیم با حذف حریف همه چیز حل میشه.بابا جون اين آدم نه،يکي ديگه. تو طرفت اينکاره ست بايد مشکلت رو از ريشه حل کني.کسي که استعداد و توانايي!! خيانت داره،باز هم مي تونه مرتکب اين عمل بشه،حالا تو هي جلو چشم و گوش و دهنش!! رو بگير.
یک کامنت کاملا مرتبط که لپ مطلب رو بازگو کرده.


نظرات شما


  1. miad در 10/09/11 گفت :

    به نطر من این که میخواست آدم بکشه باید خودش و زنش و اون طرف رو همه با هم میکشت
    _____________________________
    تو دیگه خیلی خشنی بابا


  2. آوی شن در 10/09/11 گفت :

    نکته مهم ينجا کنترل خشم است ، اين اتفاق می توانست در هر مساله ديگری بيفتد مثل تصادف يا اختلاف مالی يا … وقتی خشم غالب شد هرکس باشی در آن موقعيت ممکن است دست به چنين کاری بزنی


  3. رها در 10/09/11 گفت :

    اینا هنوز ریشه در مالکیت داره.که وقتی مردی با زنی ازدواج می کنه خودش را مالک تن وروح اون می دونه وحق انتخاب رو ازش می گیره.زن هم ذاتا این نظریه رو قبول داره ونمیتونه رک وراست بگه تو مالکم نیستی وجدا بشه.لذا یواشکی خیانت می کنه و مردهم بسیار غیر منطقی خودش روکه اصلا زیر سوال نمیبره صاف میره یا سراغ زن یا مرد!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    مرد و مشکل داشتن؟استغفرلله


  4. محمد رضا ~.~ در 10/09/11 گفت :

    خيلی خيلی اين بحث ميتونه مفيد باشه
    یک سئوال تو ذهنم هست از خیلی ها هم پرسیدم
    اما کسی نتونست جواب قانع کننده به من بده
    اصلا واسه خودم هم سئواله چرا يه مرد مجرد و يا حتی متاهل ميتونه بره با چندين نفر ارتباط برقرار کنه
    ولی يک دختر مجرد و يا يه زن حالا با شوهر و بدون شوهر نميتونه
    باور کنيد حداقل با ۱۵ نفر اينو درميون گذاشتم کسی جواب منطقی نداد
    يکی ميگفت بخاطر اصل بقاست
    توازن طبیعت
    ديگری ميگفت اگه يه خانم با چند نفر ارتباط داشته باش تشخيص اين که بچه احتمالی از ان کيه سخته
    البته ميگفتن اين جمله از آن امام علی
    اما به ضم من مگه باید تمام ارتباطات به بچه ختم بشه / اون موقع که راههای پيشگيری نبوده که
    اصلا مگه تمام ارتباطات باید به شیطونی ختم بشه
    نميدانم / نميدانم/ دين ايمانم به فاک رفت ه


  5. لیلی در 10/09/11 گفت :

    صبحت به خیر ویلی نازنین .
    این چراها زیادن ولی متاسفانه جوابی براشون نیست.
    به گفته ی این مردک خودش با این خانم که شوهر داشته و یک پسر 13 ساله داشته یک سال رابطه داشته بعد میفهمه که شوهر داره و بعد این خانم از همسرش جدا میشه و با این آقا ازدواج میکنه خب یکی نیست بهش بگه احمق تو هم که همین کار رو با یکی دیگه کرده بودی پس چرا ناراحت شدی وقتی یکی با تو کرد؟؟؟؟
    نمیدونم ما کی میخواهیم یاد بگیریم که همسرمون جزو دارائی ما به حساب نمیاد و هر زمانی که بخواد میتونه زندگیش رو از ما جدا کنه…..
    درسته این کار از نظر اخلاقی درست نیست ولی ما این حق رو نداریم که دیگران رو وادار کنیم طبق الگوهای ذهنی ما زندگی کنند.
    سنگسار به خاطر رابطه ی نامشروع،اعدام به خاطر رابطه ی نامشروع،شلاق به خاطر رابطه ی نامشروع،قتل به خاطر رابطه ی نامشروع…
    لعنت به اون قداستی که از سر ترس باشه و لعنت به اون طرز فکری که به خودش اجازه میده جون یک انسان رو به خاطر انتخاب نوع زندگیش بگیره.


  6. قابل توجه همه در 10/09/11 گفت :

    http://0k.017.img98.com/out.php/t482149_1576158515781585.JPG
    تصویری در میان آیتم‌های دوستان در گوگل ریدر دیدم که بریده‌ای از روزنامه‌ی اعلام نتایج کنکور سراسری در سال ۸۰ را نشان می‌داد. یک نفر کامنتی گذاشته بود:”سوال اینه که از اینا چند نفرشون الان ایران هستند هنوز؟” دونستن جواب این سوال برای من جالب بود و یک جستجوی کوچیک انجام دادم. نتایج جالب‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم. حیفم اومد منتشرش نکنم. قضاوت با خودتان!
    ندا ناطق (نفر اول رشته ریاضی): استانفورد، آمریکا
    اشکان برنا (نفر دوم رشته ریاضی): برکلی کالیفرنیا، آمریکا
    احسان شفیعی پور‌فرد (نفر سوم رشته ریاضی): ایلینویز، آمریکا
    محمد فلاحی سیچانی (نفر اول رشته تجربی): میشیگان، آمریکا
    محمد امین خلیفه سلطانی (نفر دوم رشته تجربی): اطلاعات خاصی پیدا نکردم
    پیمان حبیب اللهی (نفر سوم رشته تجربی): هاروارد، آمریکا
    محمدرضا جلایی‌پور (نفر اول رشته انسانی): زندان اوین، تهران


  7. یکتا در 10/09/11 گفت :

    اون خانم که خیلی راحت با وجود داشتن همسر و فرزند سیزده ساله ، میاد و با یکی دیگه طرح دوستی می ریزه ، نباید ازش توقع داشت که به دومی پایبند بمونه و با سومی و چهارمی و … رو هم نریزه !
    اینجاست که باید گفت در این حادثه ، سه تا مرد آسیب دیدن ؛ و اون خانم داره برا خودش میچرخه و میگرده .


  8. آهو در 10/09/11 گفت :

    سلام ویولت جان ! امروز کله صبح آپ کردی . یه خورده کارامو انجام بدم رییسم نندازتم بیرون دوباره می یام . باید وقت داشته باشم بهش فکر کنم . خیلی موضوع بغرنجیه . خیانت و عکس العمل خیانت دیده . چند ساله که من گاهی بهش فکر می کنم . ولی هنوز مطمئن نیستم خودم هم اگر مورد خیانت واقع بشم همینجوری که سعی می کنم الان منطقی فکر کنم عمل خواهم کرد . کی می دونه کدوم ما اینقدر قدرتمند خواهد بود که اولین و سریعترین پیغام احساسی که دلمون اون موقع بهمون میده عمل نکنیم . خشم چیز عجیبیه . اگه کنترلش نکنی بد جوری تحت کنترل خودش درت میاره.
    واااای خوبه می خواستم حرف نزنم .#winking #grin


  9. چاي داغ در 10/09/11 گفت :

    من به اين آدرس فرستادم
    violet_with_ms2@yahoo.com
    توی يه سايتی هم فيلمشو ديدم آره طرف تهديد ميکنه کسی نزديک نشه ولی نزديک شدن به راحتی آب خوردن بود می شد طرفو نجات داد اما عرضه ی مامورای ما فقط در حد گشت ارشاد و عرضه ی مردممون در حد زبونشون اونهمه آدم سر صحنه بود ميشه بريزن سرش تازشم گيريم تهديد به خود زنی ميکرد خوب جهنم ميزد اما خوب حرفای قاتل هم خوندن داره
    _________________________
    آدرسی که فرستادی درسته. دوباره چک می کنم
    **************************
    بازم چک کردم چیزی نیومده-من ایمیل فورواردی زیاد دارم لطفا یه سابجکت واضح بزن که گم و گور نشه


  10. فريبا در 10/09/11 گفت :

    به نظر من كه غيرت برابر با خريت و بي عقلي و دليلي براي توجيه كارهاي احمقانه


  11. محمد رضا ~.~ در 10/09/11 گفت :

    خيلی خيلی اين بحث ميتونه مفيد باشه
    یک سئوال تو ذهنم هست از خیلی ها هم پرسیدم
    اما کسی نتونست جواب قانع کننده به من بده
    اصلا واسه خودم هم سئواله چرا يه مرد مجرد و يا حتی متاهل ميتونه بره با چندين نفر ارتباط برقرار کنه
    ولی يک دختر مجرد و يا يه زن حالا با شوهر و بدون شوهر نميتونه
    باور کنيد حداقل با ۱۵ نفر اينو درميون گذاشتم کسی جواب منطقی نداد
    يکی ميگفت بخاطر اصل بقاست
    توازن طبیعت
    ديگری ميگفت اگه يه خانم با چند نفر ارتباط داشته باش تشخيص اين که بچه احتمالی از ان کيه سخته
    البته ميگفتن اين جمله از آن امام علی
    اما به ضم من مگه باید تمام ارتباطات به بچه ختم بشه / اون موقع که راههای پيشگيری نبوده که
    اصلا مگه تمام ارتباطات باید به شیطونی ختم بشه
    نميدانم / نميدانم/ دين ايمانم به فاک رفت ه


  12. محمد رضا ~.~ در 10/09/11 گفت :

    خيلی خيلی اين بحث ميتونه مفيد باشه
    یک سئوال تو ذهنم هست از خیلی ها هم پرسیدم
    اما کسی نتونست جواب قانع کننده به من بده
    اصلا واسه خودم هم سئواله چرا يه مرد مجرد و يا حتی متاهل ميتونه بره با چندين نفر ارتباط برقرار کنه
    ولی يک دختر مجرد و يا يه زن حالا با شوهر و بدون شوهر نميتونه
    باور کنيد حداقل با ۱۵ نفر اينو درميون گذاشتم کسی جواب منطقی نداد
    يکی ميگفت بخاطر اصل بقاست
    توازن طبیعت
    ديگری ميگفت اگه يه خانم با چند نفر ارتباط داشته باش تشخيص اين که بچه احتمالی از ان کيه سخته
    البته ميگفتن اين جمله از آن امام علی
    اما به ضم من مگه باید تمام ارتباطات به بچه ختم بشه / اون موقع که راههای پيشگيری نبوده که
    اصلا مگه تمام ارتباطات باید به شیطونی ختم بشه
    نميدانم / نميدانم/ دين ايمانم به فاک رفت ه


  13. الهام در 10/09/11 گفت :

    البته درسته كه ديدن مرگ يه آدم اون هم اينقدر فجيع خيلي سخت هست، اما من همون قدر كه براي مرگ اون مرد افتاده وسط خيابون ناراحت شدم براي مردي كه از پشت تمام زخم هاش فرياد مي زد و غير مستقيم از آدم ها كمك روحي مي خواست دلم سوخت. درسته اون اشتباه ترين كار ممكن رو كرد اما آيا مي تونست با تمام فقر فرهنگي و منطقي كه داشت طور ديگه اي رفتار كنه؟ و اين عمق فاجعه هست. جامعه ي ما آدم هايي رو پرورش مي ده در اوج فقر دانش و مهارت هاي زندگي و اونها صاحب فرزنداني مي شن شبيه خودشون و اين چرخه متاسفانه ادامه پيدا مي كنه.


  14. فرناز در 10/09/11 گفت :

    خيلی چراها داره ويولت…مالکيت/ خشم /از دست دادن….عدم تعقل..نمی دونم چرا اينروزها ديگه هيچيو نميتونم قضاوت کنم


  15. Rayka در 10/09/11 گفت :

    چیزی که تو اون فیلم زیاد شنیدیم این بود که ناموسم و دزدید…
    فکر کنم ناموس واژه ای که ایرانیا اختراع کردن که سرپوشی باشه برا همون مالکیتی که کامنت 3 میگه…
    اما من اگه زن بودم هیچ وقت با مردی که 6 ماه رفته زندان نمیموندم..
    اگه هم جای مرده بودم به خطر زنی که بهم خیانت کرد آدم نمیکشتم که بعد از خودمم اعدام شم..
    اگه هم جای مقتول بودم هیچ وقت با زنی که شوهر داره رابطه برقرار نمیکردم…
    سه تا آدم با سه تا فکر معیوب جمع شدن و فاجعه پنجشنبه رو به وجود آوردن….کاری که قفط سه نفره انجام شدنی بود…


  16. soodeh در 10/09/11 گفت :

    man fekr mikonam moshkele aslie ma uni nist ke rah miofte adam mikoshe.. un ham mahsoole hamin jame’eie aghab oftade o bi arzeshie ke june ye pashe az june adami tush ba arzesh tare…. adam haei ke eine boz vaymissan ta yek divane, ye ablah, ye laat, yekio sallakhi kone, va az tarse tahdid haie hendie taraf nemiran jolo be kesi ke dare jun mide komak konan!!! dard amigh tar az in harfast.. vagarne dar toole tarikh hamishe yesri divoone o adam kosh boodan… amma hamchin mardome atighe ee na!!!
    man raje be police o ina harfi nadarma chon kollan una vazifashun moshakhase va haraji behehsun nist… vazifashun hefze nezam e o adam koshi…..


  17. یه همدرد در 10/09/11 گفت :

    در روزهای گذشته فیلمی در سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در آن جوان مضروبی بر کف خیابانی در یک منطقه مرفه نشین تهران در خون خود غلطیده و از مردم تقاضای کمک می‌کند .ضارب هم درگوشه‌ای ایستاده ومانع از کمک دیگران به جوان مضروب می‌شود.در گوشه‌ای دیگر دو مامور پلیس تماشاگر این صحنه دردناکند.حاصل آنکه اکنون جوانی در زیر خروارها خاک خفته است ودیگری در آستانه اعدام و خانواده‌هایی که تبعات دو مرگ را باید تحمل کنند.
    *این صحنه دردناک را دوربین‌های تلفن همراهی برای ما ثبت کرده اند در دستان مردمی “بی تفاوت” به کارافتاده بود تا از این شاهکار(!)فیلم برداری کنند.
    *چندی پیش نیز درصحنه تصادفی در جنوب کشور همین دوربین‌ها صحنه دردناک دیگری را ثبت کردند که جوانی در ماشین مچاله شده‌ای از مردم کمک می‌خواهد ومتعاقب آن انفجار مهیبی صفحه تلفن همراه را پر می‌کند .مردم اما همچنان فیلم می‌گیرند.
    *این تصاویر اگرچه دردناک اند و اگرچه یک جرم و جنایت را روایت کرده اند واگر چه کوتاهی وبی احتیاطی کسانی را دررانندگی ثبت کرده اند،اما تصاویر پشت صحنه آن دردناک تر است: مردمی باگوشی‌های تلفن همراه خود از صحنه‌هایی غریب فیلم می‌گیرند. مردمی که ویژگی بارزشان در این صحنه ها”بی تفاوتی” است.
    *بدون تردیددخالت یک نفر از این تماشاگران گوشی بدست،در هرکدام از این صحنه‌ها می‌توانست سرنوشت دیگری را برای یک انسان رقم بزند.
    *مردمی بی تفاوت که چندی است حساسیت خود را در برابر این اتفاقات از دست داده اند و اگرچه باحواس پنج گانه خود اتفاقات را احساس می‌کنند، اما گویی فعل و انفعالات اعصاب، مغز و قلب آنان را به حرکتی متناسب با تعریف “انسان ایرانی” وادار نمی‌کند.
    *روان شناسان بی تفاوتی را یکی از علائم افسردگی فرد می‌دانند . حال اگر این بی تفاوتی دراعمال و سکنات یک جامعه دیده شود خطرناک تر است . تماشای حادثه‌ای هولناک و بی تفاوتی در برابر آن در دو منطقه متفاوت (یکی در منطقه مرفه نشین تهران و دیگری در منطقه‌ای محروم از جنوب کشور ) نشان از یک ” بی تفاوتی ملی” دارد.
    __________________________
    ممنون از توضیحاتت


  18. ساتين در 10/09/11 گفت :

    کامنت ۳ رها: #applause
    کامنت ۶ يکتا: تفکر مردسالاری؟!#thinking


  19. بهناز در 10/09/11 گفت :

    درست ميگی باهات موافقم


  20. من نميدونم و دقيقا با شما مووافقم چرا هميشه به جای حل مسئله البته از نوع ريشه ای و بنيادی سعی می کنيم اصل قضيه را پاک کنيم اينکه خيانت زشته و… درست ولی اين دليل نميشه تو اون شخص سوم مقصر بدونی و…


  21. مهتاب در 10/09/11 گفت :

    بشينيم و ارزو کنيم….هيييييييی#cry


  22. دانيال در 10/09/11 گفت :

    سلام ويلی عزيز
    اولا خيلی خوشحالم که بعد از يه سال و نيم که نميتونستم بللاگتو بخونم همچنان سرحال ميبينمت.
    دوما نوشته های پنجشنبه رو هم امروز خوندم. واقا نميدونم چی بگم؟؟؟!!!!……. آدم وقتی اینرو میخونه یاده این شعر میافته: « اينجا تهرانه يعنی شهری که توش قتل و غارت عاديه»


  23. مجيد در 10/09/11 گفت :

    يکی از اصول بازی: وقتی مشکلی پیش میاد هيچوقت يه نفر به تنهایی مقصر نيست.
    چرا از اين طرف نبينيم که تو چه کرده ای که طرف عشقی ات حاضر شده بهت خيانت کنه؟
    حالا همسرته يا دوستته يا ….
    کجای کارت ايراد داشته؟ چرا رفتارت نتونسته پايبندش کنه حتی برای ۶ ماه؟
    اصلا خانومه مقصر هم باشه و تو پیغمبر! چرا اونو انتخاب کردی؟ خوب شعور تو مشکل داره با این انتخابت! چرا یقه یکی دیگه رو می چسبی؟ (البته مقتول هم گویا زندگیش دقیقا تکرار زندگی ضارب بوده! فقط در جزئیات فرق کردن).
    موقعی که مشکلی پیش میاد بین مون عصبانی میشیم تا با داد و بیداد چند نفر پیدا کنیم که حق رو به ما بدن و بهمون بگن تو راست میگی! چون خودمون میدونیم ما هم مقصریم اما میخوایم با داد و بیداد و … اشتباهاتمونو فراموش کنیم. درواقع با خودمون قهریم.
    اصل قضیه: نمیخوایم بپذیریم که همش طرف مقابل ام مقصر نیست. منم مقصرم.
    این مشکلمون هم فقط شامل روابط عشقی و عاطفی مون نیست.
    ____________________________
    موافقم باهات


  24. پندار در 10/09/11 گفت :

    سلام! اینجا تهران است، صدای پندار!
    موضوع اینجاست که اصلاً زن و شوهر نبودند. فقط دوست بودند. حالا هم می گه جنون آنی بوده!!!
    مردم رو می شه توجیه کرد که ترسیده اند، اما اون مأمورانی که ایستادند و تماشا کردند را کجای دلمون بگذاریم؟!
    _____________________________
    اصن بحث بر سر نوع رابطه نیست



  25. مريم گلي در 10/09/11 گفت :

    چرا همه فكر ميكنن مردم عادي بايد نقش پليس رو بازي كنند؟
    در حاليكه همه مميدونيم تهران شهر بسيار نا امنيه و حتي با ديدن يك خانم با بچه و كيسه هاي خريد باز هم ميترسيم كه سوارش كنيم كه مبادا نقشه اي داشته باشه يا اگه بخواهيم اينكارو بكنيم طرف فكر ميكنه لابد ما براش نقشه كشيديم و و سوار نميشه و داستانهاي مشابه ديگه اي از اين قبيل
    فكر ميكنيد كساني كه تماشاچي بودن انسانهايي غير از ما بودن؟يا از يه كره ديگه اومده بودن؟
    ولي اين فيلم گرفتنها واقعا جالبه
    در كل مملكت جالبي داريم
    همه از ديگري توقع دارن …هيچكس اصلاح رو از خودش شروع نميكنه
    فقط توقع و غر زدن ها ي مداوم
    اصولا ما ايراني جماعت ها منتظريم يكي ديگه بياد نجاتمون بده
    و هي از تاريخ كهن ايران زمين ميگيم
    يكي نيست بگه از فضل پدر تورا چه حاصل؟


  26. رضا در 10/09/11 گفت :

    اون چيزی که انتها نداره خريته !
    تو اين خريتو ميخوای با سنگ انسانی
    بسنجی


  27. شادی در 10/09/11 گفت :

    سلام ويولت گلم
    اين متن شما در تخصص من است .
    من متخصص خيانت هستم و عرض ميکنم :::
    مردی که خيانت کرد .باز هم خواهد کرد و مشکل مرد است نه زنانی که چراغ سبز نشون دادن و دنبال پول و لذت بودن .اين زن نشد ميره يک زن ديگه
    تو اين مملکت تا دلت بخواد زن محتاج هست که با کلاه شرغی صيغه حاضرن معشوقه مرد متاهل بشون .
    مرد خائن =درمان نداره
    بهترين و زيباترين زن رو هم داشته باشه او دلش يک زن شيطون می خواد او تنوع رو دوست داره . دلش زن های دست مالی شده رو می خواد او مثل خوک دوست داره توی گل آب تنی کنه .
    نژادش اينگونه است .
    نمی خواهم به مردی توهين کنم .
    اما مرد خیانت کار در حق زنش ظلم میکنه .
    مجدد میام حرف بسیاره .
    صبور بودن و بی تفاوت بودن چاره کار است . این معضل درمان نداره
    ___________________________
    تو زخم خورده ای یک مردی،اینطور میگی
    زن خیانتکار هم درست مثل مرد،فرقی نمی کنه


  28. niki در 10/09/11 گفت :

    ویلی جان یک آقایی که اینجا زن و زندگی داشته و همسرش با دو تا بچه بش خیانت کرده بود رو بی هیچ سوال و جوابی طلاق داده بود و همه حق و حقوقش رو هم پرداخت کرده بود یکبار و یک مهمونی بش گفتم لااقل باش دعوا میکردید یکی دیگه گفت اگه زن من بود می کشتمش و ..مرد حرف خوبی زد گفت کاری که نباید میشد و زندگی من خراب شده حالا چرا من باید بقیشم خراب میکردم مثلا باش دعوا و کتکاری میکردم پلیس هم منو می برد زندان؟کی چی؟که او زنیکه فکر کنه اوه چقدر منو دوست داره و….سوخته که اینقد دعوا کرد.اون الان لز کم محلگی من بیشتر می سوزه.راستش منطقش رو قبول کردم.وقتی کسی آدم رو میخواد که نمیره خیانت کنه؟
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    چه حرف درستی زده
    کاشکی می تونستیم بدون غلیان احساست،منطقی فکر کنیم


  29. نيک ناز در 10/09/11 گفت :

    سلام ویولت
    تحقیق کوچکی برای برآورد وضعیت روابط جنسی جامعه‌مون در حال اجراست…اگر حالش رو داشتین شرکت کنید لطفاً.


  30. roya در 10/09/11 گفت :

    violet aziz moghaser farhang mast . be ghole shaer ke mige dasht bi farhangi ma harze tamoom alafash
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    قتل به بهانه ناموس!!! تا اونجایی که من میدونم در همه دنیا اتفاق می افته
    همش هم بر نمی گرده به فرهنگ،هرچند در فرهنگی پررنگتر و جای دیگه کمرنگتره


  31. لاييک در 10/09/11 گفت :

    با کشورم چه رفته است ….؟؟؟


  32. کاوه در 10/09/11 گفت :

    مشکلی اگه بوده از زنش بوده، که در کمال صحت عقلی و به انتخاب خودش با او ن مرد رابطه برقرار کرده. فکر نمی کنم که کسی به این کار مجبورش کرده باشه.
    در ثانی، خود این زن هم از شوهر قبلی اش طلاق گرفته بوده و با این مرد ازدواج کرده بود.
    اگر هم قرار بوده قانونی اجرا بشه، مطابق احکام به اصطلاح اسلامی و پس از طی مراحل قانونی و اثبات دقیق جرم، اون زن را سنگسار می کردند. (و احتمالا هم مرد دوم) ولی اینکه خودش هم حکم را صادر کنه و هم اجرا کنه، نتیجه اش این می شه که با کشتن اون مرد، خودش هم بعنوان یک قاتل اعدام می شه.
    یعنی چنین زنی اصلا ارزش اعدام شدن را داشت؟


  33. سالی در 10/09/11 گفت :

    ویولت جان این کامنت قابل توجه دهمه دروغم داره به خاطر اینکه ندا ناطق دختر عمه منه و تا اونجایی که میدونم ایرانه و داره دکترا میخونه و ازمدواج کرده وپاشم به اروپا نرسیده په برسه امریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!!والله ما پریشب خونه عمه ام دیدیمش!
    _______________________
    ممنون از توضیحت


  34. سيد مصطفي در 10/09/11 گفت :

    والله …


  35. محسن در 10/09/11 گفت :

    سلام ويلی جون
    من اين کليپ رو نديدم ولی تعريفش رو شنيدم.
    می دونی چيه عزيزم؟ يه عنوان يه مرد غيرتی می گم اينو که: اگه يه روز همسر آينده ام به من خيانت کرد ، از بی عرضگی من بوده. حتما من نتونستم از لحاظ روحی ، عاطفی ، جنسی و مالی تامينش کنم. ولی اين يه طرف قضيه است. پس صداقت کجا می ره؟ وفاداری و نعهد چی می شه؟ چرا وقتی برای جدائی کاملا مختاری ، خيانت کنی؟؟؟؟
    زن آدم يا مرد آدم ، فرقی نمی کنه. وقتی ديد نمی تونه ، بهتره بزاره بره. خيانت چه معقول باشه چه غير معقول تو هيچ مرام و مسلکی قابل هضم نيست. اينه که آدمو می شکنه. مرد و زن هم نداره.
    انسانيت فنا شده ويلی.
    از دست رفته.
    ____________________________
    کاملا با حرفت موافقم


  36. پوپک در 10/09/11 گفت :

    نوشته‌ی خوبی بود. نظر دیگران هم به نظرم خیلی خوب بود…هرچند گمان می‌کنم هیچ‌وقت نمی‌شود عادلانه قضاوت کرد. باید جای همه‌ی آن بیست، سی نفری که نمایش! را تماشا می‌کردند باشیم تا بتوانیم قاضی خوبی باشیم. ولی هیچ‌جوری نمی‌توانم تماشاچی بودن پلیس را قبول کنم…راستش را بگویم از این‌جا که من نشسته‌ام، توی خانه‌ای امن و پشت مانیتور آن جمعیت تماشاچی را هم نمی‌توانم قضاوت نکنم!


  37. لاييک در 10/09/11 گفت :

    با کامنت ۱۳ موافقم. به نظر من خيانت يک مسئله پيچيده ی روانی هست که خيلی ربط به طرف مقابل نداره. اينکه ممکنه انگيزه ايجاد کنه ، بله ، اما بستگی به روحيه خود شخص داره که چقدر پابند اخلاق و انسانيت باشه. من در هيچ مورد ، نه رفتاری نه ظاهری نه جنسی نه فکری، هرگز از همسرم راضی نبودم. ولی این نارضایتی به من هیچگونه مجوزی برای خیانت نمیداد. به نظر من اصلا و ابدا خیانت در هیچ لباسی قابل توجیه نیست.


  38. شک در 10/09/11 گفت :

    سلام
    خیانت یعنی چه? ناموس یعنی چه ? این واژهها چه معنی دارند? دو نفر همدیگر را دوست دارند مدتی با هم زندگی میکنند و بعد یکی نمیخواد رابطه را ادامه بده و جدا میشه و طبیعیست که مدتها قبل به جدای فکر کرده وحتما یکی را هم پیدا کرده چرا باید اسم این را خیانت گذاشت? این حق ان فرد است ولی چون همه چیز را از ابتدا برای طرفش رو نکرده میشه گفت که او بی صداقتی نشان داده ونه خیانت کرده?ناموس هم از ان واژه های بسیار گنگ و مبهم است که فقط در کشورههای رشد نیافته وبویژه اسلامی
    زیاد بکار برده میشه
    من بیش از 25 سله که در سوید زندگی میکنم وتا الان نشنیده ام که قتل ناموسی!!!ویا قتل بخاطره خیانت!!!در بین سویدیها رخ داده باشه ولی بسیار از این قتلها بین عربها، کردها، افغانها و ایرانیها و کلا مسلمانها اتفاق افتاده و دلایلش هم فرهنگی مذهبیست.
    و فکر میکنم در این مورد مشخص باید برای مقتول و قاتل دلسوزی کرد چو ن فرد اغلب قربانی جامعه و نظام اجتماعی و فرهنگیه این قبیل جوامع است


  39. سلام
    خوبی ويولت. اصلا مغزم نمی کشه. خيلی قضيه جدی شده يعنی جدی بوده. اما وقتی می شينی وفکر می کنم هنگ می کنم. اصلا هيچی


  40. شک در 10/09/11 گفت :

  41. سلام ویولت جان، واقعا من نتونستم این فیلم رو ببینم ولی‌ این سوال توی ذهنم هست که:۱- ما که ادعای کمک به همنوع داریم وجدانمون اجازه میده یک نفر جلوی چشممون پر پر بزنه و التماس جونشو بکنه و ما فقط نگاه کنیم و فیلم بگیریم؟ غیر از اینه که در همه ی دنیا طرفو اول میرسونن بیمارستان بعد تحقیق و اگه لازم باشه مجازات!!! ۲- به هر دلیلی‌ (ناموسی یا هرچی‌) خودمون طرفو محاکمه کنیم و به ضرب چاقو یا هر چیز دیگه‌ای اعدامش کنیم؟پس الان همه بریزیم همدیگرو بکشیم!!!
    شدیداً توی سیاهیی داریم فرو میریم که میترسم وقتی‌ ازش بیرون اومدیم دیگه از ایران و ایرانی اثری نباشه
    #sad


  42. فرزانه در 10/09/11 گفت :

    حوصله ندارم ويولت… همه ش فکر اون بيچاره ام که الان می تونست زنده باشه … اما زير خاکه.اونم به خاطر چی؟ناموس … هاهاها … واژه بسيار مسخره ايست.
    اين آقا و آقايون مشابه ناموس پرست همون کسانی هستن که توی خيابون مستهجن ترين تيکه ها رو به ((ناموس)) مردم می ندازن… با ((ناموس )) يه مرد ديگه حال می کنن… کثيف ترين فکرا رو در مورد ((ناموس))‌بقيه توی ذهنشون دارن… اما اگه کسی به ((ناموس ))‌خودشون نگاه کنه چاقوشونو در ميارن و می کشنش!!!
    خدا شفا بده جامعه بيمار ما رو…


  43. سلام
    خوبی ويولت. اصلا مغزم نمی کشه. خيلی قضيه جدی شده يعنی جدی بوده. اما وقتی می شينی وفکر می کنم هنگ می کنم. اصلا هيچی


  44. سلام
    خوبی ويولت. اصلا مغزم نمی کشه. خيلی قضيه جدی شده يعنی جدی بوده. اما وقتی می شينی وفکر می کنم هنگ می کنم. اصلا هيچی


  45. مونا در 10/10/11 گفت :

    ه بهانه همزمانی دو اتفاق در تهران و در ونکور: در اولی علاوه بر پلیس، کسی عکس العمل موثر نشان نداد و جوانی مجروح بعد از 45 دقیقه در مقابل خیل نگاههای مردم جان داد و در دومی یک مرد قطع نخاع برروی ویلچر با یک سارق در فروشگاه کوچکی برای نجان جان فروشنده درگیر میشود و قهرمان نام میگیرد. این هم تفاوت مملکت امام زمانی با ممکلت درست وحسابی


  46. ساتين در 10/10/11 گفت :

    راستی اين آقای قاتل چاقو کش ناموس پرست اون وقتی که با اين زن شوهردار و بچه دار دوست شده و رابطه برقرار کرده ناموس پرستی اش کجا بوده؟ يا ناموس بقيه رو حق خودش می دونسته؟
    فرزانه کامنت ۴۰ خيلی خوب گفته اينا همونهان که ناموس بقيه رو لقمه چربی می دونند
    چقدر نگاه کثيف از اين نوع ناموس پرستان ديده باشم خوبه؟


  47. غزال در 10/10/11 گفت :

    اصلاً چرا اسم این کار رو باید خیلی زود گذاشت خیانت ؟!
    به گمونم باید ریشه ی همه ی این رفتارها شناسائی بشه .
    از این همه بی تفاوتی ها داد به کجا باید برد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  48. غزال در 10/10/11 گفت :

    ویولت جان کاش برنام های خیریه رو در روزهای آخر هفته میگذاشتند . به گمونم افراد بیشتری می تونستند بیان بخصوص شاغلینی که در طول هفته فرصت ندارند . ۵ شنبه و جمعه هم زمان خوبیه ها !
    خوب باشی


  49. سعيد در 10/10/11 گفت :

    سلام فکر نميکنم اوضاع اينطورام که ميگی بی ريخت باشه (معطوف به پستای قبلت)
    سال ۸۲ يا ۸۳ بود شاهد بودم که يه راننده کاميون که طی يه تصادف رفته بود زير لگن ماشينش ملت جمع شده بودن برای کمک يارو رو که کشيدن بيرون بخاطر جون دادن بدنش دچار تکونای شديد ميشد هرچند خلق الله ترسيدن و عقب کشيدن (صحنه دردناک بود ) ولی به هر زوری بود سوار وانتش کردن بلکه زنده برسوننش به يه درمونگاهی هر چند نرسيد ولی بازم آدمايی بودن که کمک کردن
    گيريم که رو حساب حوادث تاريخی و غيرو ذالک بهمون بگم بوقلمون صفتيم ولی بازم بعضی جاها يه کارايی ميشه کرد
    بازم عطف به چند پست قبل فکر کنم تو اين چند سالی که دلرم وبتو ميخونم ديگه از خواننده های قديمی باشم#grin
    دلم ميخواد يه دفعه هم شده ازنزديک ببينمت بچه شهرستانم و دستم کوتاهه گاهی هم که آدرس ميدی ميری فلان جا کمکی حصرت ميخورم#flower
    __________________________________
    من هم معذوریتهای خودم رو دارم.حال عمومی من در نوسان ه و وقتی یکی از بچه ها میاد تهران و میگه می خوام ببینمت شاید حال جسمیم یاری نکنه و نتونم و شرمنده بشم
    پس مجبورم وقت قرارها و تنظیمش دست خودم باشه


  50. نيلوفر در 10/10/11 گفت :

    فکر کنم براتون جالب باشه بدونيد که که اون زن(کيميا) همسر قانونی قاتل نبوده….
    ۳ سال قبل با داشتن شوهر و بچه با قاتل دوست ميشه و وقتی مرده ميفهمه که اين متاهله کيميا از شوهرش طلاق ميگيره
    باعث زندان افتادن ضارب خود کيميا بوده و قرار ملاقات محمدرضا(مقتول) و قاتل رو ميذاره و ضارب در حالی به محمدرضا حمله ميکنه که اون گفته من و کيميا قصد ازدواج داريم
    از دست دادن جون دو نفر برای چنين زنی؟
    به نظر من اون زن بايد اعدام شه.