مسئله این است

چرا یک زن در اتمام یک رابطه یا حتی فراتر از اون در کوران رابطه!! احساس قربانی شدن داره؟
حس شما آقایون چیه؟معمولا باهاش چه جوری کنار میایید؟


نظرات شما


  1. سوري در 10/13/09 گفت :

    حسه قربانی شدن؟ يادم نمياد اين احساسو داشته باشم


  2. سيمين در 10/13/09 گفت :

    نمی دونم بیشتر نظر آقایون رو پرسیدی یا نظر خانوم ها هم برات مهمه. برای من یک ارزیابی یک رابطه به معیارهایی بستگی داره که واسه اون تعریف می کنم. مثلا معیار رابطه استاد و شاگرد، مادر و فرزند، همسری، دوستی و … به نظر من احساس قربانی شدن فقط بدلیل عدم شناخت نوع رابطه و یا عدم تسلط بر اونه. اگر در یک رابطه عاشقانه مرزها و انتظارات تعریف بشه دیگه این احساس پیش نمیاد و اگر واقعا روند رابطه به ضرر کسی باشه مقصر خود شخصه که در برهه ای همه چیز رو رها کرده و خودش رو سپرده به دست یک رابطه


  3. خوو آن ما در 10/13/09 گفت :

    هیچ هم اینطور نیست.
    یک زن احساس قربانی بودن می کنه
    وقتی
    واقعا قربانی شده باشه.
    نه همیشه.
    مرد اگه مرد باشه و تقصیر اشتباهش رو به گردن بگیره، زن این قدر شعور داره که حتی اگه حس قربانی شدن هم داره به روی مرد نیاره و راهش رو بگیره و بره. اما اینکه با بیشرفی و بی وجدانی مردی روبرو بشه گولش زده و ازش سواستفاده و استفاده ابزاری کرده، احساس قربانی شدن پیدا نکنه چه بکنه.
    در ضمن آقایون نیاز نیست هیچ کاری بکنن به نظر من. گورشون رو گم کنن و دست از ادعاهای پوچشون بردارن و یک بار هم که شده به “حق” شهادت بدن کافیه.
    اما متاسفانه
    مردی وجود نداره…. کسی که نفس اش رو زیر پا بگذاره وجود نداره…
    همه ی عناصر مذکر- که شدیدا توهم مرد بودن دارند- بلدند و خوب بلدند که “حق ” رو زیر پا بگذارند تا امیال کثیف و هوس های پست شون ارضا شه.
    همین.
    ______________________________________
    چرا اینقدر عصبانی؟


  4. علي شاد در 10/13/09 گفت :

    قرباني ، قربانيه زن و مرد نداره يه حسه


  5. مینا در 10/13/09 گفت :

    نمی خوام نارحتتون کنم فقط می خوام خیلی مودبانه گفته باشم: به نظرم اخیرا خیلی دارین به شدت بد از زن و زنانگی و … دفاع می کنین. امروز شیوا نظر آهاری که سمبل یک زن کامله و به تمام معنی انسان بودن و به تصویر کشید آزاد شد کاش شما هم بجای این بحث های کودکانه (زن قربانی یا نه، زن معنیش چیه، زن بهتر از مرده و …..) فقط به این نکته اشاره ای کوتاه کرده بودین. بحث های اینجا جدیدا در حد مجله خانوده و اینجور مجلات زرد رنگ شده حیف این وبلاگ با این همه خواننده داره به این سمت کشیده می شه.
    امیدوارم تونسته باشم منظورمو درست بگم و باعث ناراحتیتون نشده باشه
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    وقتی این دغدغه تو نیست حق نداری نظرت رو عمومیت بدی به بقیه
    فکر می کنی شیوا نظر آهاری رو چند نفر اینجا می شناسن؟
    همون دقایق اول آزادی ایشون من خبرش رو سر تیتر فیس بوکم زدم. اونجا بودی که کف بزنی برام؟
    میدونی چرا این وبلاگ زیاد خواننده داره؟چون به مشکلات و دغدغه های خواص نمی پردازه
    من به شخصه هیچ وقت حس قربانی شدن ندارم چون با علم کامل کاری رو انجام میدم ولی مشکل نداشتن من مشکلات اکثر زنان رو هم حل میکنه؟
    نه ناراحت نشدم- نظرت بود هرچند من قبول نداشته باشم ولی ارزشش رو داشتی که بهت جواب بدم


  6. reza در 10/13/09 گفت :

    سلام
    شاید این حسی که به اون اشاره کردین به دلیل این باشه که به نظر بیاد مرد فاعل و خانم مفعول باشه اما به عنوان کسی که شریک های جنسی متفاوت داشته می تونم بگم که تا حالا ندیدم خانمی همچین حسی داشته باشه و در تمام طول رابطه و بعد از آن در اکثریت موارد حس لذت و رضایت وجود داشته البته به نظرم آموزش روش های جنسی و هدف از سکس اگه این حس هم وجود داشته می تونه کم کنه یا از بین ببره -ممنون
    __________________________
    تجربه خوشایندیه


  7. يه نفر در 10/13/09 گفت :

    سلام
    خوشحالم که يک نفر ديگه به دوستان شهريوريم اضافه شد.البته خودمم شهريوريم.در ضمن با ماه تولدم بسيار حال ميکنم.اينم از خصايص متولدين شهريوره.


  8. مه‌ناز در 10/13/09 گفت :

    نوشته‌ء شما رو بهش میگن قیاس به نفس و تعمیم!


  9. آناهيتا در 10/13/09 گفت :

    نه در اتمام يك رابطه و نه در پايان رابطه. در هر رابطه اي از اولش هم معلومه اوني كه قرباني مي شه زن هستش. ولي اين به اين معني نيست كه مرد جلاده و قاتل. ما قرباني فرهنگ متحجر جامعه مون ميشيم. اگه بتونيم به اين فرهنگ غلبه كنيم به قرباني شدن و باختن هم غلبه مي كنيم.
    در ضمن داري به قالي كرمون شباهت پيدا مي كني. هرچه از سنت مي گذره خوشگلتر و دوست داشتني تر مي شي. #winking


  10. ماهی سیاه در 10/13/09 گفت :

    salam#grin shayad chon zana mitarsan ba tamoom shodan rabetashoon betorshan#tongue (shookhi kardam) yeki nis bege bache toro che be in harfaaa#nottalking


  11. zaynab در 10/13/09 گفت :

    be khatere dide ghalat va ahmaghaneie baazi atrafian
    atrafiani ke ta jodaii ro mishnavan migan shohar sarvare shohar taje sare
    inja irane vali mishe hata ba dashtane ms ham khaii emtiazat az shohar gereft va be zendegi bahash bargasht


  12. سانی در 10/13/09 گفت :

    اون دستگاه بيده که پست قبل معرفيش کردی خيلی عاليه . من از پاناسونيکش استفاده کردم و با دکمه های کناری عمليات شستشو و خشک کردن مثه سشوار انجام ميشه و خيلی تميز و مرتبه. پيشنهاد می کنم يکيشو بگيری.


  13. مایا در 10/13/09 گفت :

    چون به نظر من زن ها دوست دارند حس قربانی کردن داشته باشند و همیشه این حس رو بکنن که نفر دوم هستند! ( ناخودآگاه )


  14. اينستا در 10/13/09 گفت :

    با درود فراوان
    رابطه نتیجه نيازی دوجانبه و خواستی متقابل است که در آن نبايد به دنبال غالب و مغلوب بود بلکه بايد نتايج و ثمرات آن را برای طرفين به مساوات تجسم کرد حال اگر يک طرف احساس مغلوب شدن دارد الزاماْ او مونث نيست چراکه موارد متعددی پيش می آيد که مرد رابطه شکست می خورد و به خواست خود که هميشه جسمی نيست نمی رسد.
    کمی واقعی تر به اين نياز نگاه کنيم و خود را به دليل زن بودن از پيش باخته تصور نکنيد که اين خود استقبال از شکست در جنس مونث است که امری مذموم و نکوهيده می باشد
    . ختم کلام اينکه از پيش بازنده وارد گود نشويد چرا که هميشه چنين نيست


  15. الف.الف در 10/13/09 گفت :

    هرگز تو هيچ برهه ای از روابطم اين حسو نداشتم… به نظرم اين حس وقتی در يک آدم فارغ از جنسيتش شکل می گيره که تو يه رابطه بيمار باشه نه يه رابطه سالم… و من تا به حال رابطه بيمار نداشتم.روابطم هر وقت رو به بيماری رفتن تموم شدن به سادگی…


  16. .. در 10/13/09 گفت :

    منم با کودکانه بودن (یا بهتر بگم نوجوانانه بودن) مباحث اخیرت موافقم ویلی جان.
    شاید هم پشت سر هم قرار گرفتن این موضوعات این حس رو بهم تلقین میکنه که میخوای چیزی رو ثابت کنی که وجود خارجی نداره (خوب بودن خانمها).
    باید پذیرفت که زن و مرد، هر دو خوبند و هر دو به یه اندازه بد. اگه واقعا دنبال حقوق مساوی هستی، باید مواظب تساوی وزنه ها باشی.
    ____________________________
    مهم نیست شما بذار به حساب برگشت به نوجوانی


  17. من در 10/13/09 گفت :

    نمی دونم
    ولی من خيلی اين حس را داشتم
    شايد يه جاهايی هم زياد ی حق را به خودم دادم در حاليکه خودمم مقصر بودم ولی خودمو قربانی دونستم .شايد چون اين جوری خوشحالترم!‌اين که فکر کنم من مقصر نبودم و قربانی شدم


  18. گ در 10/13/09 گفت :

    من کاملا موافقم . چون اونی که عشقشو پاکيشو نجابتو از دست داده زنه . حالا به هر ميزانی ممکنه اون چيزايی که گفتم فقط به خاطر س ک س نباشه و خيلی چيزاهای ديگه هم هست که معيارهای زنيت و ميگيره وقتی که رابطه رو به اتمامه . زن حس ميکنه گول خورده در حقش امردی شده و بهش خيانت شده .
    البته در صورتی که مرد به هر دليلی تموم کننده ی رابطه باشه .
    اگه زن باشه قضيه فرق ميکنه.


  19. فروردين در 10/13/09 گفت :

    اين روزا يکمی شما عصبانی هستی و اميدوارم برودی اگر مساله ای هست رفع بشه…..
    روابط دختر و پسر را از دو زاويه ميشه ديد:
    ۱)بعد اجتماعی که معمولا در جوامع بسته مرد شکارچی و زن شکاره و خوب طبيعيست که زن احساس قربانی بودن کنه.
    ۲) بعد احساسی که در اين صورت طرفين ميدونن کدوم قربونی شده حتی وقتی اجتماع جور ديگه اينو ميبينه.
    تو جامعه بسته از اين دو ديد به خاطر کارائيش زياد سوئ استفاده ميشه….


  20. raya در 10/13/09 گفت :

    معمولا خانمايی که سعی ميکنن هميشه نقش بازی کنن و حال رابطه رو نبرن، احساس قربانی شدن ميکنن
    بايد مثل آقايون از لحظه لحظه ی رابطه استفاده کرد، بدش هر اتفاقی هم بيوفته اين حس سراغ آدم نميآد
    پس حالشوو ببر و هی به تهشو، اينکه بعد ميخواد چی بشه و چی نشه نبايد فکر کرد


  21. nemesis در 10/13/09 گفت :

    به نظر من این مشکل مربوط به خانومهایی هست که در ایران زندگی میکنند . ریشه اش هم برمیگرده به همه باورهایی که از بچگی توی ذهن مون گنجونده شده + شرایط فعلی جامعه


  22. من در 10/13/09 گفت :

    راستی يادم رفت بگم . من يه زنم .
    فکر می کنم ترجيح بدم تقصيرا رو گردن ديگری بندازم تا از سرزنش خودم راحت بشم


  23. سلام ویولت
    حس قربانی بودن …….. فک کنم یک کم تو جامعه ما جا افتاده که با زن ها رو راست نباشن. گاهی یک روده راست تو شکمشان نمی بینی. و حس می کنی شعورت زیر سوال میره. که نباید بگذاری ادامه پیدا کنه و خودتو بکشی بیرون. نمی دانم چه نیازی به این همه دروغ گفتن دارند مرد ها!!
    البته این روزها خاله ام با شوهرش میهمان ما هستند که رفتار شوهر خاله ام و نیز رفتار خاله ام با او نشانگر یک اعتماد متقابل یک روراستی عمیق و یک عشق زیباست.
    امروز خاله ام رسما اعلام کرد که چون تمام حسابهایشان مشترک است می خواهد حساب پس اندازش در ایران را هم با شوهرش مشترک باشد. در صورتی که ارث پدریش است. وما زنها ایرانی در فکر کندن از شوهره هستیم نه بخشیدن به او جای خاله خانباجی های قدیمی خالی که نصیحتش کنند. این مناسبات برایم باور های تازه ای می سازد.
    باور به اینکه مردی می تواند با تو رو راست باشد . میتواند رفتار هایی نکند که باعث شود حس کنی قربانی هستی. و با سخاوت در سبد اخلاص بگذاری هر چه هستی وه هر چه داری. فرهنگمان خراب شده وگرنه این مرد هم ایرانی است/


  24. استلا در 10/13/09 گفت :

    اين حس فقط تجربه خانومای ايرانی نيست . تو ی ناخودآگاه جمعی همه ما زنان اين حس وجود داره . ولی مسلما نگاه جامعه هم بهش دامن مي زنه .
    توی يه فيلم آمريکايی جمله ای شنيدم که هيچ وقت يادم نمی ره :
    ؛؛ دخترا هميشه به پسرهايی که باهاشون بودن فکر می کنند و پسر ها هميشه به دختر هايی که باهاشون نبودن ؛؛
    به نظر من اين جمله خيلی ساده و واقع بينانه به تفاوت تاريخی زن و مرد اشاره می کنه .
    ( البته هر قاعده ای استثنا هم داره )
    ____________________________
    چه جمله درستی


  25. های
    چی ؟ قربانی ؟!
    واقعا به این گفتت اعتقاد داری ؟ یا می خوای بدونی ما به چی اعتقاد داریم !
    تا اونجایی که من بودم و دیدم و شنیدم چنین احساسی رو بازگو نکرده اند
    شاید این حس قربانی مواقعی به وجود بیاد که یک طرف رابطه احساس بد یا در حالت کلی مایل به ایجاد رابطه نباشد
    این حس هم به چند دلیل می تونه به وجود بیاد
    شاید این رابطه رو تکراری بدونه
    شاید لذت آن را از دست داده باشه
    و شاید های دیگر
    و چون اینجا خانواده رد میشه و من بی ادب پس زیاد از این مزاحم اوقات شریفتون نمی شم !


  26. ساتين در 10/14/09 گفت :

    ولی من اين حس رو ندارما ويولت
    #smile
    فقط تو تجربه های اولم اونم گاهی…


  27. مه ناز در 10/14/09 گفت :

    البته من فکر می کنم نه در هر رابطه ای در روابط خارج از عرف و بدون ازدواج اين حس ممکنه به خانمها دست بده چون طبق لفظ عاميانه خانمها فکر می کنند يه چيزی می دهند و مفعولن و آقايون هم حس گرفتن و کردن دارن به خاطر اينه (البته ببخشيد يه کوچولو #smug بی ادبی شد)


  28. ستاره** در 10/14/09 گفت :

    سلام ویولت جون وشبت هم بخیر : فک میکنم یه رفتار نادرست می تونه این حس رو القاء کنه.
    #flower #smile


  29. به شخصه سوار خط واحد میشم و اونجا از همین موضوع مینویسم….. موفق باشی تا رویز همین نزدیکی ها


  30. واقعا خوشحالم …. و واقعا متاسف…..
    خوشحال از آشنایی با شما…. و متاسف از بیماریتون …..


  31. یک زن در 10/14/09 گفت :

    من حدس می زنم که منظورت این نبود که تمام زن ها این حس رو دارند. ده سال پیش من یک رابطه چهار ساله رو به شکل وحشیانه ای تمام کردم و هنوز قبول دارم که طرف قربانی احساسات و تصمیم های من شد. هنوز از تصمیمی که گرفتم پشیمون نیستم ولی قبول دارم که می تونستم مدل انسانی تری اینکار رو بکنم. من یک زن هستم و تا الان درباره یدوران یا تموم کردن هیچ کدوم رابطه هام احساس قربانی بهم دست نداده. الان هم متاهل هستم و این احساس رو ندارم. به نظرم هرکسی که قربانی بشه این این احساس رو داره نه همه.


  32. م م در 10/14/09 گفت :

    من بعد از ديدن اين مطلب و طرح اون بين دوستام که همگی دانشجوييم به اين نتيجه رسيدم که اغلب خانم ها اين حس رو تجربه می کنن که با برخورد اشتباه شريک جنسی به آدم منتقل ميشه که می تونه شامل گفتار و رفتار اون باشه .يه مورد ديگه هم اين که ظاهرا آقايون دوست داشتنشون رو با سکس به طرف مقابل نشون می دن در حالی که خانمها تو مراحل جدی تر رابطه اينطور هستند و در شروع رابطه غالبا در گفتار ابراز علاقه می کنن و اين بين خانم ها جا افتاده که اگر طرف هنوز از راه نرسيده خواست شما رو ببره سانفرانسيسکو اين يه هوسه و عشق و دوست داشتن نيست و اين جا اين آقايون هستند که بايد درايت داشته باشن و سعی نکنن به رابطه سرعت ببخشن تا زودتر به هم آغوشی بکشه که اگر اينطور بشه و خانم فرصت کافی برای شکل گرفتن احساسش نداشته باشه و فقط بخاطر اصرار پارتنرش و فقط بخاطر اون راضی به سکس بشه نه با تمايل خودش برای هميشه اين حس قربانی بودن رو با خودش حمل می کنه بدون اين که حتی پارتنرش بفهمه که اون گذشت کرده.مورد ديگه هم اين که بعضی آقايون تا ارضا شدن کنار می کشن و به بهانه خستگی ديگه به احساسات شريک جنسيشون فکر نمی کنن که آيا اون هم ارضا شد ؟ و وقتی که احساسات خانم تو اوجه يدفعه از اون جدا می شن و اشتباه بزرگتر اين که از اون فاصله می گيرن در حاليکه يه خانم حتی اگه تو اوج خواستن باشه و شريک جنسيش زودتر ارضا بشه چنانچه بهش توجه بشه و مورد نوازش و محبت قرار بگيره به اين هم راضی هست .در حالی که در واقع حتی وقتی خانم هم ارضا میشه بعضی آقایون سریع از خانم فاصله می گیرن یا حتی راه می افتن . این وقتی هست که یه زن به خودش میگه فقط منو برای همین می خواد و این بدترین زمانه که حس قربانی بودن رو به فرد القا می کنه. اميدوارم که تونسته باشم منظورم رو بگم. وقربون ويلی عزيز با طرح موضوعش#heart #hug


  33. مهشيد در 10/14/09 گفت :

    من توی اولین رابطه هام این حسو داشتم،‌ چون نمیدونستم دقیقاً از رابطه چی میخوام یا این که از اون رابطه چیزی بیش از حد انتظار داشتم. در عین حال،‌ چون زنها هنگام رابطه عواطف،‌ نگرانیها و انتظاراتشون رو هم دخیل میکنن – برعکس مردها – در آخر احساس قربانی شدن میکنن. ولی الآن یاد گرفتم که از پارتنرم به اندازه ی صمیمیتم انتظار داشته باشم و هنگام عمل همه ی زندگیم رو بذارم کنار و از لحظه لذت ببرم. الآن دیگه احساس قربانی شدن ندارم!!!


  34. تاتا در 10/14/09 گفت :

    چ جالب!!!


  35. رضا در 10/14/09 گفت :

    منم فکر میکنم این موضوع ریشه در فرهنگ و اعتقاداتمون داره


  36. ماندانا در 10/14/09 گفت :

    قدرت و صلابت یه مرد در پهن بودن شونه هاش نیست
    بلکه در این هست که چقدر میتونی به اون تکیه کنی و اون میتونه تو رو حمایت کنه.
    قدرت و صلابت یه مرد این نیست که چقدر بتونه صداش رو بلند کنه
    بلکه در اینه که چه جملات ملایمی رو میتونه تو گوشات زمزمه کنه.
    قدرت و صلابت یه مرد به این نیست که چند تا رفیق داره
    بلکه در این هست که چقدر با فرزندان خودش رفیق هست.
    قدرت و صلابت یه مرد به این نیست که چه قدر در محیط کار قابل احترام هست
    بلکه در این هست که چقدر در منزل مورد احترام هست.
    قدرت و صلابت یه مرد به این نیست که چقدر دست بزن داره
    بلکه به این هست که چه دست نوازشگری میتونه داشته باشه.
    قدرت و صلابت یه مرد به این نیست که چند تا زن عاشقشن
    بلکه به این هست تنها عشق واقعی یه زن باشه.
    قدرت و صلابت یه مرد به این نیست که چه وزنه سنگینی رو میتونه بلند کنه
    بلکه بستگی به مسائل و مشکلاتی داره که از پس حل اونا بر بیاد.
    زیبایی یه زن به لباسهایی که پوشیده… ژستی که گرفته
    و یا مدل مویی که واسه خودش ساخته نیست.
    زیبایی یه زن باید از چشماش دیده بشه
    به خاطر این که چشماش دروازه ی قلبش هستند، جایی که منزلگه عشق میتونه باشه.
    زیبایی یه زن به خط و خال صورتش نیست
    بلکه زیبایی واقعی یه زن انعکاس در روحش داره.
    محبت و توجهی که عاشقانه ابراز میکنه
    هیجانی که در زمان دیدار از خودش بروز میده
    زیبایی یک زن هست
    چیزی که با گذشت سالیان متمادی افزایش پیدا میکنه.
    __________________________
    چقدر قشنگ گفتی


  37. شبنم در 10/14/09 گفت :

    سلام خانو م ویولت
    هنوزهستم و ميخونمت
    اما در سکوت
    قبل هم گفتم من۱۴ سالمه
    و يه عمه داشتم مثه شما که..
    هرفکری کردم ديدم با اين سن شايد هيچ کاری نميتونم برای کمک به بيمارای ام اس بکنم تا ديگه هرگز عمه من تکرار نشه..
    نميدونم کارم خوب بود يا نه ولی تنها کاری بود که تونستم بکنم
    که در بين شعرام مطلبی در اين باره در سايت شاعران مطرح کنم
    اميدوارم که تونسته باشم حداقل يه کار هرچند کوچيک کرده باشم
    از اون پستی که درباره مشکلات پياده رو ها و خوبی امکانات برای بيماران در خارج از کشور هم گفته بودين نوشتم البته با نقل قول
    شاد و سلامت باشيد-خوشحال ميشم نظرتونو بگين
    http://shereno.com/news2.php?op=show&id=9393#flower
    ___________________________
    ممنونم