بسی رنج بردیم…

راست حسيني، بهم بگو اگه شرايطش رو داشته باشي( که اينطور که اينا ميگن شامل دختر و زن، همه ميشه!!!) و در شرايطش قرار بگيري صيغه ميشي؟ حتي نه بخاطر نظر شخصيت بلکه فقط بخاطر محدوديتهايي که جامعه برات بوجود آورده؟
احتمالا نوشته ایی که در ذیل آمده بار طنز داره و حقیقت نیست.
” خبرگزاري فارس: صيغه براي لذت بردن است و ما نبايستي از ترس سرزنش غربي ها و مشتي مزدور داخلي، مانع ترويج اين سنت اسلامي شويم که به شدت مورد علاقه پيامبر اکرم و ائمه اطهار بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي کوچک زاده نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو فراکسيون انقلاب اسلامي امروز در جلسه ي علني مجلس و در جريان بررسي لايحه ي حمايت از خانواده سخناني در ارتباط با جايگاه ويژه ي صيغه در جامعه ايراد کردند اما گويا اين سخنان که انصافن به حق بود، به مذاق عده اي که صد البته در اقليت هستند، خوش نيامده است.
پس از جنجالي که اين گروه مزدور به راه انداختند، تماسي با آقاي کوچک زاده گرفتيم و نظر ايشان را در اين رابطه جويا شديم. آقاي کوچک زاده ضمن تاکيد مجدد بر جايگاه صيغه، گفتند: «ميدانيم که اکثريت جمعيت کشور ما را جوانان تشکيل مي دهند. خوب براي همه ي جوانان امکان ازدواج وجود ندارد و ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، عده ي زيادي از آن ها براي ارضاي ميل جنسي اشان، روي به روابط نامشروع مي آورند.»
آقاي کوچک زاده افزودند: «اسلام دين کاملي است و براي تمامي مشکلات بشريت راه حل دارد. راه حل اسلام براي جواناني که امکان ازدواج ندارند، صيغه کردن است و ما بايستي تمام قد و بدون ترس از غوغا سالاري دشمنان، به جد اين سنت الهي را تبليغ و ترويج کنيم.»
عضو فراکسيون انقلاب اسلامي در پايان افزودند: «پس از صحبت هاي من در مجلس، يکي از نمايندگان نزدم آمد و پس از کلي حاشيه رفتن گفت “من ميدونم شما دو تا خواهر جوان داريد، وجدانن اگه کسي بخواد اون ها رو صيغه کنه، شما قبول مي کنيد؟” من جوابي رو که اون جا دادم، اين جا هم ميگم. من اعتقاد دارم که براي رسيدن به هر هدفي، بايستي هزينه ي اون رو داد پس اگه صيغه شدن خواهران من، کمکي به ترويج اين سنت الهي ميکنه، من اصلن مخالفتي ندارم و همين جا اعلام ميکنم از فردا درب خانه ي ما به روي متقاضيان باز است و هر دو خواهر من آماده ي سرويس دهي به جوانان نيازمند هستند.»
خبرگزاري فارس ضمن ارج نهادن به اين روحيه ي ايثار و فداکاري، از دختران و خواهران ساير مسئولين نظام نيز درخواست دارد از اين رويه تبعيت کنند که هم اجر دنيوي دارد و هم اخروي. “


نظرات شما


  1. سبزینه در 10/06/09 گفت :

    طفلک خواهر ها ی آقای کوچک زاده


  2. pejdad در 10/06/09 گفت :

    in yani chi : ” آماده ي سرويس دهي به جوانان نيازمند هستند”???
    mage dastgah hastan?
    #sick


  3. مجيد در 10/06/09 گفت :

    سرويس دهي رو خوب اومد!!!
    نه به دلايل منطقي و الهي اش و نه به کاربرد لفظ سرويس دهي اش!


  4. پانته آ در 10/06/09 گفت :

    جالب ترین قسمتش این بود:‌
    هر دو خواهر من آماده ي سرويس دهي به جوانان نيازمند هستند
    یعنی فکر کن وقتی که طرفداران این سنت حسنه هم، با این مدل در مورد این موضوع حرف می زنن، واقعا میشه فکر کرد که جامعه نگرش مثبتی بهش داره؟


  5. ايمانه در 10/06/09 گفت :

    ويولت عزيز يه ايميل ميفرستم برات در مورد همين آقای کوچک زاده تا بهتر بشناسيش


  6. سیمیلی در 10/06/09 گفت :

    آره، با اینکه با تمام وجودم مخالفم با صیغه اما اگه مجبور شم می کنم این کارو، نه به خاطر مسائل جنسی و این چیزا، چون که اون مسائل برمی گرده به تفکر و تربیتم و هر جور که بخوام راجع بهشون تصمیم می گیرم و ربطی به صیغه شدن و نشدن نداره.
    فقط و فقط به این خاطر که وقتی با بی شرمی جلوی منو دوستم رو که عملا نامزد محسوب می شیم (چون هر دو خانواده در جریانن) و ارتباط سالمی داریم رو می گیرن برگه ی صیغه رو بکوبیم تو صورتشون و دهنشونو ببندیم.
    یه جوری انگار از حربه ای که خودشون دستمون دادن استفاده می کنیم…
    ___________________________________
    ممنون که نظرت رو صادقانه گفتی


  7. سینا در 10/06/09 گفت :

    ویلی عزیز من مطمئن نیستم که این مطلب کاملاً جدی باشه. احتمالاً تمام یا بخشی از اون طنزه. میشه از سایت این خبرگزاری تحقیق کرد.
    #flower #heart


  8. الهام در 10/06/09 گفت :

    سلام
    خبر اون کنسرت رو توی سايت موسيقی ما ديدم ياد شما افتادم گفتم بفرستم براتون #blush
    قيمتش رو نزده اما بايد تلفن برنامه های بالار وحدت بهتون بگه.
    اگه پيگيزی کردم خبرشو بهتون ميدم.
    #kiss


  9. نازی در 10/06/09 گفت :

    سلام عزیزم….شاید بیربطه.اما مهمه:
    سگ واق واق می‌کند نه پارس. این ضربه‌ای بود که از تازیان خورده‌ایم که می‌خواستند ما پارسیان را خرد و کوچک کنند که این لقب را به پارسیان دادند. غذا در زبان عربی یعنی پس آب شتر یا همان ادرار شتر، که این هم یکی دیگر از ضربه‌های تازیان هست که به هنگام خوردن شام یا ناهار می‌گفتند بگویید,غذا می‌خوریم. به جای کلمه غذا از خوراک استفاده نمائید. خواهشمندم این دو مورد را به دوستان فارسی زبان خود گوش زد کنید.


  10. پري ناز در 10/06/09 گفت :

    واي خاك به سرم. دهن آدم رو وا مي كنن اينا !!!!چقدر آخه يه آدم مي تونه بي غيرتت باشه.


  11. آرمیتا در 10/06/09 گفت :

    سلام ویلی جون. خیلی جالبه! غیرتشو عشقه.
    فقط امکان داره آدرس بدید اصل مطلب رو بخونیم؟ من سرچ کردم ولی از سایت خود خبرگذاری فارس چیزی ندیدم. ممنون.


  12. لبخند سرخ در 10/06/09 گفت :

    وای چه حرفی زده اين عضو فراکسيون انقلاب اسلامی#surprise
    چقدر زشت


  13. مهديس در 10/06/09 گفت :

    واااااااااااااااااای#surprise
    چی ميگن اينا!!!خجالتم نميکشن…


  14. avan در 10/06/09 گفت :

    be on che ke khaaharasho bedeh ya nadeh… khaharash khodeshon aghl daran nazar daran.. aslan be mardan che ke naazar bedan khaharo madaro dokhtareshon haghe sighe shodan daran ya na… har kasi be khodesh marbote,
    va are man farghi beyne dost pesar dost dokhtari ke sighe bashand va nabashand nemibinam jozinke on i ke sighast be janbeye eslamesh ahamiat dade va oni ke nist nadadeh farghe digein nadarand


  15. فک کن يه لحظه همه چی بر عکس بود.مثلا اگه يه مردی با يه زن رابطه جنسی داشت خيلی راحت معلوم ميشد.ولی يه زن با يه میليون مرد هم که بود اصلا دسش رو نميشد.
    حتما اونوقت اين لايحه واسه مردا تصويب ميشد.
    وای چه حالی ميداد.#rolling


  16. خارپشت در 10/06/09 گفت :

    سلام عزيزم…
    گمانم صيغه احمقانه ترين حرکتيه که می تونه صورت بگيره(به نظر من). در واقع ترجيح می دم که اگر بخواهم با کسی رابطه داشته باشمُ رابطه رو داشته باشم. نه اينکه با گفتن قبلت و اين چيزا فکر کنم شرعی شده اين رابطه. و اين رو هم بايد بگم که رابطه ای که بدون هيچ ورق ژاره ای هست ولی يک رابطه متعهدانه است رو خيلی معقول تر و بهتر می دونم تا اينکه به اجبار و صرف وجود يک برگه دو نفر با هم زندگی کنن و خيالشون جا يا جاهای ديگه ای باشه. به هر حال نظر من برای اين صيغه و ماجراهاش اينه ويولت جان! و اگر فکر می کنن که رابطه داشتن با یه دختر/ ژسر گناهه قبل از ازدواج این هم یک گناه مشروعی شده است. فقط تغییر اسم داده!
    گمانم تمام نظرم و منظورم را گفتم…. که البته این نظر شخصیه منه!
    و خیلی تبریک می گم به ایران برای داشتن هم چین نماینده مجلسی!
    و تو هم خوب خوب باش عزیز دلم… #smile


  17. مريم در 10/06/09 گفت :

    در مورد موضوعی که مطرح کردی واقعيتش نمی تونم خودمو جای کسی که توی اين موقعيت قرار ميگيره بذارم ولی ۱۹ سال پيش دايی بنده فوت شدن و خانم دايی بنده بعد از بزرگ شدن بچه هاش و اينکه از رفتار بد اطرافيان ( فاميل خودشون )‌مجبور به ازدواج آن هم ازنوع صيغه شدن چون اگه ازدواج رسمس ميکردن حقوق دايی من قطع ميشد من فکر ميکنم اجبار خيلی کارها ميکنه و به گفته يکی از همکارام همه جارو فساد برداشته حالا ميخواهند قانونی و شرعی اش کنند


  18. ياس در 10/06/09 گفت :

    اين آقای کوچک زاده آدرس رو فراموش کردن بذارن!!!


  19. الي در 10/06/09 گفت :

    #rolling #rolling


  20. اگه مجبور شم می کنم این کارو،


  21. فاطمه در 10/06/09 گفت :

    گلی به جمال حکومت اسلامی! تا حالا رییس جمهورمون تو سخنرانی هاش می گفت ممه رو لولو برد…حا لا اعضای مجلسم دارن خواهراشونو حراج می کنن! یکی نیست بگه مگه خواهر تو خریدی که اینجوری حرف می زنی؟!!! آدم مخش سوت می کشه
    _______________________
    حتما حساب عرضه و تقاضا رو کردن


  22. منا در 10/06/09 گفت :

    وای ويلی
    همش تقريبا جدی بود به جر اونجايی که گفته خواهرای من اماده سرويس دهی هستن#laugh
    يعنی خدای سرويس دهيه اين توعش
    فقط يه سوال
    اونوقت اگه در راه ترويج اين سنت و اينا اين وسط يه بچه مچه هم توليد شد تکليف اين بچه چی ميشه ؟


  23. ميخام بيای پیشم!!!
    ميشه آيا؟!
    ميشه فقط همين پستی که نوشتم رو بخونی……….نظرت برام مهمه!!!
    ميخام بدونم مستحق اينهمه تحقير هستم……..
    تو دوراهی هستم و دودلی………
    فقط همين يکبار ويلی جون….
    به خدا ميدونم سرت شلوغه ….فقط دو خط نظر خصوصی بذار….
    ميشود ايا؟


  24. فاطمه در 10/06/09 گفت :

    راستی جواب سوال هم اینه که من با خودم رو در وایستی ندارم! اگه بخوام کاریو انجام بدم نیازی نمیبینم یه سری جمله عربی که نمی فهمم بلغور کنم ضمن اینکه هر کسی وجدانش بهش نشون می ده که چه کاری اخلاقیه و چه کار اخلاقی نیست


  25. امیر در 10/06/09 گفت :

    نمیدونم این نظر درسته یاا نه، ولی‌ ٔیه بار تو یک بحث یک نفر در مورد صیغه نظر جالبی‌ داشت، اون میگفت صیغه چیزی جز رضایت دو نفر نیست که با میل و بدون اجبار باهم رابطه بر قرار می‌کنن و اینکه میگن به زبون بیاری به این خاطره که بعدا طرف نگه ‌ای وای فکر می‌کردم راضی‌ بوده! صیغه هم اصلا احتیاجی به ثبت در جایی‌ نداره، و اگه کسی‌ به شما تو خیابون بگه این کیه میتونی‌ بگی‌ سیقهم! (حالا اینکه اون قبول کنه یاا نه بماند!).
    بر همین منوال شاید بشه گفت که همهٔ این دوستی هائی که انجام می‌شه و هست بین آدما ٔیه جور صیغه هست، (حالا اون زمان اونا عرب بودن ما فارسی یاا یکی‌ دیگه چینی‌) و در اصل کسی‌ نمیتونه به شما گیر بده. و اینکه میگن اجازهٔ پدر دختر واجب (تا زمانی‌ که به رشد عقلی برسه.. که اونم توش خیلی‌ حرف که کی‌ به رشد میرسه :-د) به این خاطر شاید باشه دخترا خیلی‌ بیشتر از پسر‌ها با احساساتشون تصمیم میگیرن و ممکن دچار مشکل بشن.
    خلاصه کنم، منظورم از گفتن این چیزا این نیست که با صیغه موافقم، منظورم این هست که خیلی‌ چیز‌ها رو شاید بد تعبیر می‌کنن تا چماق بشه بزنن تو سر ما، در غیر این صورت هیچ عقل سالمی به کسی‌ اجازه نمید به دو نفر که با رضایت با همدیگه هستن تو خیابون گیر بده و مدرک بخواد! قوانین ا‌و دستورت اسلام هم تا جایی‌ خوبه که بر وفق مراد آقایون باشه گویا!


  26. شهلا در 10/06/09 گفت :

    فکر کنم ايشون خواهرانشونو با ميز پذيرايی سلف سرويس اشتباه گرفتن


  27. شاهین در 10/06/09 گفت :

    حذف شد
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    فحش فحش ه چه به این طرف چه به اون طرف


  28. امی در 10/06/09 گفت :

    حتی اگه این مطلب واقعی هم نباشه ( که به نظرم هست و از اینا بعید نیست ) یک سؤال همیشه ذهن منو مشغول کرده و اونم اینه که چرا آخوندا اینقدر به صیغه و سکس و زن و این چیزا فکر می کنن و با تمام قوا سعی می کنن کارهای خودشون رو به نام جوانان ، شرعی و درست جلوه بدن ؟ مگه مملکت هیچ مشکل دیگه ای نداره به جز سکس ؟ آیا واقعاً اینا دلشون برای جوونا سوخته یا دارن برای کثافت کاریای خودشون ، کلاه شرعی درست می کنن ؟
    همه مشکلات و بدبختی های کشور رو گذاشتن کنار و فقط دارن از سکس حرف می زنن.


  29. ستاره** در 10/06/09 گفت :

    سلام:خیلی فکر کردم ببینم میتونم اینکارو بکنم یانه ؟
    دیدم برام راحت نیست که به یه چیز نیم بند دلم رو راضی کنم ، حسم بهش مثل این می مونه که ازت سوء استفاده بشه !!صیغه شدن احساس میکنم فقط و فقط برای مردها خوبه مخصوصا اونایی که میخوان رنگ شرعی بدن به هوسهای جنسی شون ، اونا فقط دارن از قسمتهایی از دین استفاده می کنن برای توجیه کردن قانونی که اخیرا وضع کردن!!


  30. پارسا در 10/06/09 گفت :

    عالی #applause


  31. مژگان در 10/06/09 گفت :

    این همون دوست دختر دوست پسر خارجکی ها نیست ؟#thinking حالا صیغه چه فرقی می کنه ؟یعنی این کلاه گشاد رو سرمون می مونه ؟!#thinking


  32. اقلیما در 10/06/09 گفت :

    آره… برای اينکه بتونم باهاش برم مسافرت


  33. مريم در 10/06/09 گفت :

    اين قوم حيا روخوردن آبرو رو قی کردن #angry فکر ميکنن همه زنها و دخترها مثل خواهر و مادر خورشون هستن. خيلی ببخشيد ولی واقعا عصبی شدم.
    آقايون رابطه حنسی تو غرب رو ولنکاری و فساد ميدونن. ولی همون رابطه با کفتن ۴ تا کلمه عربی ميشه ترویح کردن سنت الهي و عین ثواب خداوندی !!!!!!!!!!!!!!!!!!


  34. اگه مجبور شم می کنم این کارو،


  35. اگه مجبور شم می کنم این کارو،


  36. حامد در 10/06/09 گفت :

    از این مسائل و جنبه های اسلامی و طنز مساله که بگذریم.
    اصل این صیغه اون زمان برای این بوده که بگن دونفر خودشون راضی بودن که با هم محرم بشن و…
    بگذریم.
    اصلا از اسمش حالم بهم میخوره. اه اه.
    فکر نکنید همه آقایون هم از این چیزا خوششون میاد.
    مساله ما اینه که بعضیا یه چیزایی رو با یه چیزای دیگه اشتباه میگیرن.
    خوب پیامبر مسلمونا هوس باز بوده؟ همه اینو فهمیدن. کلا ذات مرد اینجوریه. حالا با سرپوش به اسم صیغه و یا با هرکثافتکاری دیگه خیانت خیانته. چه با صیغه باشه و چه بدون اون و پنهونی.
    خدایا یه عقل درست حسابی به این مسئولین کشور خراب شده ما بده.


  37. مهراوه در 10/06/09 گفت :

    این کوچک زاده از فامیلیش معلوم است چه کوفتی است دیگر
    من کار ندارم که قانون صیغه در اسلام درست است یا غلط فرض را بگذاریم بر درست بودن وخدا گفته هروقت اضطرار پیش آمد اما بدبختی اینجاست که آقایون شارع و اسلامی همیشه خدا مضطر هستن و همیشه در حال اصراف
    راست و حسینی بگم من تنم را موقت و دائم به هر کسی نمیدهم
    ویولت جان سه ساعت فحش دادم تا اینها را بنویسم و مودبانه باشد توش فحشی نباشدهااااااا خودم را خیلی کنترل کردم


  38. اميد در 10/06/09 گفت :

    سلام ويولت جان
    اين نامرد اينجا هم از خودس مايه نذاشته!
    د لعنتي! تو چكاره اي كه بجاي خواهرات تصميم مي گيري!!!
    اين … كه اينجوري درباره خواهر خودش حرف مي زنه ، توقع دارين دلش براي زنها و دختراي اين مملكت بسوزه…


  39. نظر من هم مهمه ؟
    چون من زن نيستم راجع به صيغه شدن يا نشدن چی بگم آخه؟!


  40. ز در 10/06/09 گفت :

    ويلی جان کم کم بايد مراقبتتو بيشتر کنی که همين امروز فردا عمو فيلترچی در و دکونتو تخته می کنه#winking اما نظر خودم:به نظرم صيغه نمی تونه بد باشه اما ديدی که جامعه بهش داره و استفادش توی جامعه ما خيلی بده و بخاطر اين ديدی که وجود داره هرگز نميپذيرمش اما اگر به شکل صرف يه قرار بود بين دخترو پسرايی که باهم دوستن قصد ازدواج باهم ندارن يا شرايطشو ندارن و در ضمن ادمهای مذهبی هم هستن بد نبود يعنی مثل همون روابط آزادی که در غرب وجود داره که حالا يه رسميت کوچيکو نيم بندم بهش اضافه ميشه اما الان شده تو مملکته ما بساط خيانت مردای متاهل متاسفانه
    نگران کوچکهای کوچک زاده و افاضاتشونم نباش همينه ديگه
    __________________________
    رضا تویی؟
    قبلا هم قیلتر شدم پس چو فردا شود فکر فردا کنیم


  41. چل گيس در 10/06/09 گفت :

    وقتی به اين فکر ميکنم که صيغه ی يکی باشم حس دستمال کاغذی بودن بهم دست ميده …


  42. سهند در 10/06/09 گفت :

    جالب اینجاست که صیغه فقط در تشیع رایج هست و اینها اینهمه در ترویجش کوشا هستن در حالی که در اهل تسنن معادل فحشا به حساب میاد و مخالفت شدیدی دارند…


  43. ستاره در 10/06/09 گفت :

    سلام دوستان
    كسي خبر داره اينروزها سر اينترنت چي اومده؟ از چهارشنبه قبل از روز قدس كذايي تا امروز اينترنت داتك سرويسش افتضاح شده تازه از اكانت رپيدشير هم با سرعتي در حد مورچه يعني 0 كيلو بايت تا 14 كيلوبايت ميشه دانلود كرد
    چه بلايي سر رپيدشير دارن ميارن؟ !!! موضوع چيه؟ لطفا اگر كسي ميدونه بگه تا بدونيم اشكال از كجاست
    …. كاري كردن كه آدم حالش از هرچي دين و ايمان و اسلامه به هم مي‌خوره…. ميگفتن دين پشت و رو ميشه خبر نداشتيم اينقدر اوضاع فجيعه#grin


  44. محسن حاجی در 10/06/09 گفت :

    سلام ويلی عزيزم
    اينو شنيدی؟ تازه برای من ميل کردن. لطفا بخونش:
    در اواخر اردیبهشت سال 86 شمسی آقای دکتر عزت عطیه رئیس دانشکده حدیث دانشگاه الا‌زهر در یک برنامه تلویزیونی در مصر، اعلا‌م کرد: در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی، زن و مرد کارمند در کنار یکدیگر مشغول کارند و عمل آنان نوعی خلوت با اجنبی است برای رهایی از این کار حرام، زن کارمند پنج بار مرد همکار خود را شیر دهد تا با هم محرم شوند، و این محرمیت در حد خلوت کردن است، اما ازدواج آن دو باهم حرام نمی‌شود.
    حالا این دوستمون کوچکزاده اگه حرفی زده ، مثل این مفتی مصری حرف مفت نزده. ولی تصورکن اگه این شیر دادن راه بیفته ، دیگه صیغه میغه تعطیل می شه. ولی زن شیر ده از کجا باید پیدا کرد؟
    ببین چقدر بدبخت شدیم ما مسلمونها. آدم گریه ش می گیره. اشتباه می کنم به نظر تو؟


  45. زهرا در 10/06/09 گفت :

    سلام
    یه دنیا ممنون ویولت جان
    از دوستای گل خانم ح و فرودین تشکر میکنم
    خیلی لطف کردین #flower
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    آقای ح هستند ایشون
    خوشحالم که بدردت خورد
    یکی از دوستان هم اطلاعاتی به همین ایمیلی که گذاشتی زده اگه درسته که هیچی در غیر اینصورت اگه دلت خواست بهم ایمیل بزن که برات فوروارد کنم
    اگه مشکل حل نشد خواهش می کنم بهم بگو از طریق دوستانی که در فرانسه هستند پیگیری کنیم… کودکان عزیزند و گرانقدر


  46. شراره در 10/06/09 گفت :

    من معتقدم چون فساد زياد شده اينها ميخوان وجهه قانونی بدهند .
    کافيه يک روز بری فشم ببينی ۲ دقيقه که ميايستی کنار جاده تو ماشين ۱۰ نفر ميان جلو ميگن خونه ميخواهيد .
    جالبه که ۵۰ متر جلوتر ايست پليس و انها هم دارن ماشينهای ۲ سرنشين جوان رو چک ميکنند . حتما تقاضا هست که عرضه ايجاد شده اونهم در حجم وسيع .
    جهان سوم تازه داره چيزهايی رو تجربه ميکنه که غربی ها ۴۰ سال پيش تجربه کردن
    ميدونی بعدش نوبت چيه ؟ زندگی زير يک سقف بدون ازدواج اما فکر کنم يک ۲۰ سال ديگه ايران به اينجا برسه .دوستهای خارجی دارم که ۱۵ سال زير يک سقف هستند بدون ازدواج
    در مورد سوالت برای مردا که سوال نداره همه استقبال میکنند برای بیوه ها هم خوبه برای مجردهای بالای ۴۰ سال هم بد نیست میمونه زیر ۴۰ سالهایی که امید به ازدواج دارن طبق امار مجلس ۳۵-۴۰ ساله یک میلیون داریم که انها هم مهم نیستند
    #grin


  47. زهرا در 10/06/09 گفت :

    خب ديگه! هر دم از اين باغ بری می‌رسد!
    اصلا خواهرهای تو بخوان اين کا رو هم بکن چه احتياج به اجازه‌ی برادر داره!
    مرده شور خودتون و قانونتون و … ببره


  48. كيانا در 10/06/09 گفت :

    سلام
    #angry #angry
    چي بگم والله .من عوض ايشون خجالت كشيدم . به قوا دوستمون ادرس يادش رفته.


  49. پارميدا در 10/06/09 گفت :

    خانومی پيشاپيش تولدت مبارک#grin #party #flower


  50. فرناز در 10/06/09 گفت :

    به نظر من اگه فقط برای مجرد ها باشه و از این حساسیت هایی که نمی دونم چند جمله عربی گفته بشه بگذریم ، فرقی با دوست پسر و دوست دختر بودن یا همون رابطه آزاد پیش از ازدواج نداره . بیشتر حساسیت ها رو اسمشه وگرنه خیلی از جوونها از روابط آزاد استقبال می کنند. اما برای پذیرش بچه های احتمالی این رابطه هنوز مسکلات فرهنگی و قانونی زیادی داریم.


  51. یلدا در 10/06/09 گفت :

    سلام ویولت عزیزم. تو دانشگاهمون استاد معارف از این آخوند ها بود که همش میگفت:صیغه بشید ثواب داره … یکی از پسرهامون تحقیق کرده بود در مورد استاد. سر کلاس بهش گفت:استاد اجازه بدید که نازنین جون (اسم دختر استاد) رو صیغه کنم برای 2 هفته. دوستهامم نفرات بعدی هستن که نفری 2 هفته صیغه کنیم نازنین رو.
    نمیدونی استاد داشت خودشو خفه میکرد که تو قصدت توهینه بعد حراست و اخراج سر یه کلمه حرف حق، بیچاره همکلاسیمون…


  52. آسا در 10/06/09 گفت :

    سلام ويولت جان
    از وبت خيلی خوشم اومد واسه همين لينکت کردم تو هم منو با همون اسم وبلاگم لينک کن بابای#hand #eyelash #applause


  53. rohollah در 10/06/09 گفت :

    مردك نميگه خود خواهرام هم بايد نظر مثبت داشته باشن!
    خواهراش مگه جنسي در دست اون هست كه همين الان حراجشون كرده!
    حقيقتش حالا كه اينكارو كرده منم بدم نميآد در راه ترويج اين سنت كمكي كرده باشم
    من حاضرم براي اينكه اين تابو شسكته بشه برم و صيغه‌اش كنم
    همين الان هم ضيغه رو تمرين ميكنم
    كردم، كردي، كرد!
    كرديم، كرديد، كردند!
    حالا سوال پيش ميآد كه چيو كرديم
    غلط!
    غلط كردم، غلط كردي، غلط كرد!…
    والا من كه راضي نميشم ببينم اقوام و اطرافيانم صيغه ميشن، براي همين خودم هم دنبال صيغه نبودم Neutral


  54. تـــــرانه در 10/06/09 گفت :

    من فقط یه سوال دارم .. کاری به شوخی یا جدی بودن حرف این آقا ندارم ، اما در کل میگم اون نامردهایی که این قوانین رو تصویب می کنن واقعا حاضر میشن دختر و خواهر های خودشون رو کسی بیاد صیغه کنه یا نه ؟ اگه این آقا جدی گفته پس دمش گرم اگه هم شوخی ای بیش نیست باید جدی جدی ازشون پرسید و جوابی قانع کننده گرفت ..
    هیچ می دونن بچه هایی که نا خواسته از این صیغه بوجود میان تکلیفشون چی میشه ؟ یا باید زورکی عقد دایم کنن یا باید بچه رو بندازن یا هم بذارن تو کوچه یکی بیاد سراغشون .. یعنی لذت یه لحظه با هم بودن می ارزه به بدبختی و بیچارگی یه موجود بیگناه دیگه !!


  55. حامد در 10/06/09 گفت :

    سلام
    من صد در صد موافق صيغه ام.متاسفانه دعده ای فکر ميکنند اسلام دشمن سکس هست در صورتی که سکس اگر حلال و روی قاعده باشه خيلی تاکيد شده. صيغه مزايای زيادی داره اولاجلوی هرزه گی و بی بندوباری رو ميگيره مثلا يک زن در يک زمان نميتونه با بيش از يک مرد باشه. دوما مدت عده ای که بعد از صيغه گذاشته ميشه تکليف فرزندی که احيانا بوجود ميايد رو مشخص ميکنه که ماله کی هست و چه بايد کرد . اماری خوندم که تو نروژ ۵۳ درصد و در امريکه ۲۲ درصد از فرزندان در حالی به دنيا ميان که ازدواج رسمی صورت نگرفته که درصد زيادی در نهايت تک والد ميشن که عوارض روحی زيادی خواهد گذاشت
    صيغه وقوع تجاوز رو تا حد زيادی ميگيره
    در ضمن من اعتقاد دارم خيلی از جوانهای امروزی در زمان اوج لذت جنسی يعنی ۱۵ تل ۳۰ سالگی امکان ازدواج ندارن چه اشکالی داره دو تا دختر و پسر که مثلا تو يه کلاس دانشگاه هستن و ظاهرا بهم علاقه دارن يک مدتی صيغه شن تا هم لذت ببرن و هم با روحيات هم اشنا شن تا شايد ازدواج دايم کنند.در ضمن اونوقت ديگه مشکل بکارت هم تا حدی حل ميشه. چون تکليف مشخصه.
    از مزايای صيغه اين هست که دختر ميتونه شرط عدم دخول بزاره
    در صيغه ميشه سکس منظم و اطمينانی داشت نه مانند روابط نامشروع همراه با استرس و احتمال بيماری
    مزايای صيغه زيادن که تو حوصله نميگنجه
    احکام اسلام واقعا مترقی اند
    بايد رو صيغه کار فرهنگی کرد


  56. لعيا در 10/06/09 گفت :

    من ۳ماه نامزديم صيغه بودم… چون نمیشد عقد کردم تو دوران مدرسه.. بعدش عقد کردم..
    صيغه به نوع ديگه به نظرم همون فاحشه شرعيه..


  57. منا در 10/06/09 گفت :

    من هيچ وقت حاضر نيستم صيغه بشم
    حتی با مامزدم هم ترجيح ميدم نا محرم بمونم تا صيغه
    يعنی چی که عقد موقت
    يعنی چی که طرف مثلا يه زنو يه ساعت يا دو ساعت يا هر چند روز و ساعت صيغه کنه
    صيغه عين اجاره کردن مي مونه
    کدوم زنی حاضره خودشو اجاره بده


  58. سعید در 10/06/09 گفت :

    نزدیک ترین چیزی که تو قارس پیدا کردم به این خبر این لینک بود:
    http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906070536
    به نظر نمی رسه این خبر واقعی باشه. فک کنم حداقل اون جمله شاخدار آخرش باعث می شه آدم همین طوری قبول نکنه و بره ببینه چی به چیه. مخصوصا در مورد همچین آدمی که همون موضع گیری های واقعیش برا نشون دادن شخصیتش کافیه.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ممنون


  59. سحر در 10/06/09 گفت :

    می شه لطفا لینک مطلب فارس رو بذاری


  60. نوشین در 10/06/09 گفت :

    فکر کنم ما در دايره لغات مصطلح فارسی برای اين تيپ آقايون که خواهر هايشان را در طبق اخلاص برای سرويس دهی قرار می دهند کلمه مناسب داريم ولی زين پس به جای واژه نا مانوس و بيگانه … بگوئيم کوچک زاده


  61. doost در 10/06/09 گفت :

    سلام من یه دانشجوی پزشکیم اینجا میخوام دنبال خدا بگردم خوشحال میشم اگه به من سر بزنید


  62. ژول در 10/06/09 گفت :

    #laugh ای وای! عجب سوتی ای داده!
    صیغه فقط توجیه رابطه نامشروعه!


  63. سلام ویولت
    من یک مشکل بزرگ دارم فرق فحشا و صیغه برام روشن نشد.
    این مطلب هم به واقع در مجلس اتفاق افتاده. فک نکنم طنز باشه ها .


  64. نرگس در 10/06/09 گفت :

    سلام !
    اول اینکه فکر می کنم پیش از هر چیز باید برای طرح بحث مبنای درست و مستدلی انتخاب میشد که نشده و اون یک لینک درست و قوی از اصل این ادعاست (منظورم صحبت های آقای کوچک زاده است ) .
    به فرض هم که این حرف ها زده شده باشه ، به نظر نمی رسه طرح این سئوال که :شما اگر شرایطش رو داشته باشی صیغه میشی یا نه “درست باشه که در نهایت بخواهیم با این نوع ازطرح سئوال و در نهایت یک جمع بندی و استدلال نتیجه گرا به این نکته برسیم که صیغه راهکار تبعیض آمیزی است که اصلا محبوبیت و مقبولیت نداره !
    ببینید اصولا صیغه راهکاریه که در اسلام برای یک فرایندی که در “جامعه ” اتفاق می افته تبیین شده و نگاه کلان به روند یک جریان در توده داره ، این یه این معناست که شما به عنوان شارع وقتی می بینی که در جامعه به شکل افسار گسیخته ای داره اتفاقی می افته قطعا تعریف کردن یک مکانیسم و منظم کردن این جریان افسارگسیخته عاقلانه ترین تصمیم می تونه باشه . قطعا در مورد صیغه باید نگاه کلان داشت نه اینکه فرد فرد انسانها در نظر گرفته نشن ، نه ! بلکه باید همه و مشکلات همه رو دید و نظر داد . واقعا جواب زنی رو که با شناسنامه ی سفید بچه در شکم داره کی باید بده . صیغه حق و حقوق قانونی برای زن تعریف می کنه و قطعا برای کسانی نیست که تو خونه اشون نشسته باشن و یکی بیاد به زور یقه اشون رو بگیره که بیاید صیغه کنید یا به قول این مقاله ی طنز سرویس بدید !!! صیغه برای کسانی است که بالاخره هر طور شده می خوان ارتباط داشته باشن و این یک توافقه که از زن حمایت می کنه و حقوقش رو محفوظ نگه می داره که در کامنت ها دیدم آقای حامد به چندتایی اش اشاره کرده بودن . در تکمیل صحبت های ایشون شما رو اگر واقعا و حقیقتا به دنبال جواب هستید ، دعوت می کنم به مطالعه مقاله ی “ازدواج موقت ” به قلم علامه ی طباطبایی در کتاب معنویت تشیع – انتشارات تشیع . خیلی هم مقاله ی طولانی ای نسیت و لطفا دوستانی که راجع یه حرمت متعه در میان اهل تسنن حرفی دارن حتما به این مقاله مراجعه کنن بعد حرف بزنن . چون اساسا اهل تسنن نه اینکه متعه رو جزو روابط نا مشروع بدونن و کلا به غیر از ازدواج دائم رابطه ی جنسی نداشته باشن ، بلکه اونها رابطه های جنسی آزاد و بی پروا خارج از چهارچوب ازدواج دائم دارن متعه رو هم قبول ندارن ! (مقدمه ی این مقاله یادداشتی از یک مفتی سنی است )
    متاسفانه اشکال همه ی آدمهای عصر ما اینه که جای اینکه دین رو با دین بسنجن دین رو با مسلمونا می سنجن !!!
    ______________________
    ممنون از نظر مخالفت


  65. سلام داشتم می گشتم که وبلاگ پر بازديد پيدا کنم وب شما اومد فوقالعاده بازديد کننده داری بهت تبريک ميگم
    با اجازه شما رو لينک می کنم
    لطفا جهت ارتقای ادبيات داستانی ما رو هم لينک کن که وب ما هم بازديد کننده داشته باشه
    بی شک اين لطف شما به ادبيات داستانی کمک خواهد کرد
    مرسی
    به اسم انجمن داستان قم
    بازم مرسی
    برای دومین بار این خواهش رو میکنم
    لطفا مارو لینک بفرمایید
    پيروز باشی
    2010-9-2 11:49 PM | Link


  66. مریم در 10/07/09 گفت :

    وقتی میام نت و این چیزارو می خونم واقعا حالم بد میشه.
    ترجیح میدم روزنامه نخونم.تلویزیون نبینم…از هیچی خبر نداشته باشم تا بلکه فقط بتونم غصه غمای خودم و بخورم.
    آخ که چقدر بی خبری خوبه.


  67. مگی در 10/07/09 گفت :

    سلام راستش نمیدونم چرا انقدر ما ایرانی ها از صیغه متنفرمیم شاید چون اسمش بد در رفته مثل تمام احکام دین . من یه بچه مسلمونم که تو گوشم اذان گفتند و من رو مسلمون کردند مثل 90 درصد ایرانی ها به اجبار اما بعد خودم این دین رو انتخاب کردم و ارزوم اینه کاش تو یه کشور دیگه بودم که دین یه موضوع کاملا شخصیه کاش این دولتمردان عزیز#sick هر چیزی رو به اسلام ربط نمی دانن که همه ازش زده بشن #sad درباره صیغه با نظر حامد 53 کاملا موافقم ما اونقدر غرب زده شدیم که هرکاری خارجی ها میکنند درسته و وقتی اینجا اسم دین وسیاست مییاد میشه فحشای مشروع
    من یه دختر مجرد که رابطه نداشته به هزار دلیل اما اگه روزی با کسی اشنا بشم که همونی هست که میخوام و به دلایلی نتونیم با هم بمونیم تا اخر عمر از راهی که خدا هوشمندانه سر راهم قرار داده که عشق و لذت رو حس کنم بدون عذاب وجدان استفاده میکنم و حرف احدالناسی هم برام مهم نیست در مورد اینکه اقای کوچک زاده خیلی بد حرف زده کاملا موافقم
    من صیغه رو در دو حالت درست میدونم که دو نفر واقعا همدیگر رو بخوان اما نتونند همیشه باهم بمونن و مورد دوم که همه گیر میتونه باشه قبل از ازدواجه وقتی دو نفر از هر لحاظ با هم تفاهم داشته باشن (تاکید میکنم تو همه جوانب نه که تا با کسی اشنا شدی اول بری سراغ این تفاهم) میتونن رابطه جنسی رو هم به طور مشروع داشته باشند تا ببینن تو این مورد همه تفاهم دارند یانه اینجوری 50درصد طلاقها که به خاطر عدم تفاهم جنسیه اتفاق نمیافته (اما امان از حرف مردم این فرهنگ مثلا غنی ما مشکل ساز ترین شده برای ما)البته این رو هم بگم که این اتفاق یک بار یا دوبار برای ادم میافته نه که هر سال یه بار #surprise
    ویولت جان ببخشید خیلی پر حرفی کردم نظرشخصیم بود


  68. haneel در 10/07/09 گفت :

    #surprise


  69. avan در 10/07/09 گفت :

    Narges… besiar aaali javab dadi merciSmile


  70. پژداد در 10/07/09 گفت :

    به كامنت شماره 53 و 62, تمام صحبت هاي شما متين فقط چرا ثبت رسمي صيغه تو شناسنامه اجباري نمي شه??? اينهمه بالا وپايين رفتين كه بگين چقدر صيغه مفيد, قبول مفيده. چراصيغه مثل ازدواج دائم ثبتش اجباري نيست? نياين بگين اگر دلشون بخواد مي شه ثبتش كرد.
    بقول شما هم ازدواج موقت هم دائم تو اسلام اومده, حالا چجوري شد ازدواج دائم بايد تو شناسنامه ثبت شه ولي موقت هركي دلش خواست?
    ثبتش رو اجباري كنين اون وقت نه كسي مي تونه مخفيكاري كنه نه كسي خجالت مي كشه. همه مي فهمن كي با كي چند وقت بوده.


  71. فاطمه در 10/07/09 گفت :

    سلام ويولت صبح تون بخير اميدوارم شاداب و در سلامت كامل باشي….
    من تو زندگيم هيچ چيز رو به شكل موقت دوس نداشتم. به علايقم و محل زندگيم يه حس ِ نوستالوژي پيدا ميكنم كه از دست دادنشون رو خيلي برام سخت ميكنه من حتي دوس دارم از شخص و يا چيزي كه از دست ميدم خبر داشته باشم
    بنابرين يا همه يا هيچ يا هميشه يا هيچ وقت… چون معتقدم آدمهاي گذري به چه خاطرات دردناكي تبديل ميشن..
    خيلي نظر شخصي دوس دارم#heart


  72. شيلا در 10/07/09 گفت :

    يه سوال ؟
    صيغه كه ثبت شناسنامه اي نميشه ، پس مي شه همزمان چندتا همسر صيغه اي داشته باشي#thinking
    يكي واسه تو خونه ،‌يكي واسه مهموني ،‌يكي واسه خريد و…..
    با حذف يارانه ها خوب لازمه ديگه#nottalking


  73. قله نشین در 10/07/09 گفت :

    میگما خانوم ویولت شاید عدو سبب خیر شود
    من کاری به اینکه تو ایران لفظ صیغه وازدواج موقت بد جا افتاده ندارم
    تو کشورای خارجه هم کسائی که سر و همسر ندارن واسه تخلیه جسمی و روحی و خوشی و …. ممکنه چند صباحی با کسی باشن
    خب اسلام هم همینو گفته
    مگه بد گفته؟
    اینکه توایران صیغه رو حق مردا میدونن و زنائی که مطلقه ان و شوهر مرده و …
    اینکه صیغه وسیله ای شده واسه هوسرانی مردائی که زن دارن
    خب اشتباه از عمل هست نه نفس موضوع
    بعدشم من میگم بذار تسویب کنن شاید دیگه دختری نباشه که پسرا دنبال دخترای بکارت دار بگردن
    بذار اینجوری همه دخترا هم بتوونن راحت زندگی کنن
    و تاوان یه اشتباه و یا خوشی رو تا آخر عمر ندن
    به هر حال هر چیزی وقتی وجائی داره
    قانون شرع مشکلی نداره ، ما مشکل داریم
    تازه اگه قانون هم مشکل داره باید که قانوگذار عاقلانه تصحیح کنه
    اگه قانونگذار عقل نداره
    ………….
    میدونم نمیشه چیزی رو عوض کرد ، اما تلاش که میشه کرد
    گاهی دلم برا جوونیم که به تباهی گذشت و شادی توش نبود میسوزه ، اما حیف…#grin


  74. تاتا در 10/07/09 گفت :

    آدرس بدهند تا دلشون بخواد مستحق سراغ داريم
    يه انجمن خيريه هم از اين بابت می شه باز کرد خودش اشتغال زايه. يه مهد کودک هم می ديم تنگش بالاخره موارد جانبيش رو هم بايد در نظر گرفت


  75. مريم در 10/07/09 گفت :

    من با نظر حامد (۵۳) و مگی (۶۵) کاملا موافقم . به نظرم این راهیه که اسلام جلوی پای انسانها گذاشته تا جلوی خیلی از فساد ها و بیماریها گرفته بشه در عین حالیکه لذت با هم بودن را هم نصیب دو طرفی می کنه که امکان ازدواج دائم براشون فراهم نیست . فقط بد بودنش اینجاست که طرف همسر داشته باشه و بخواد شخص دیگه ای رو صیغه کنه که باید تغییراتی در قانون ایجاد می شد که اینکار با اذن همسر اول انجام بشه در صورتیکه تازه آقایون دارند اجازه همسر اول را برای ازدواج دائم بعدی را نیز حذف می کنند.