تو بگو

لطفا يکي انگيزه اينکار رو بهم توضيح بده.
ميري تو صفحه خصوصي يه بنده خدا مثلا فيس بوک . مي بيني عکسي که براي معرفي خودش گذشته يک عکس دو نفره ست با يارش حالا اين مي خواد همسرش باشه يا دوستش.
انگيزه اينکار براي يک صفحه خصوصي که قاعدتا بايد معرف خودت باشه نه دور و بريات چيه؟
– اگه مي خواي با من دوست شي بدون که من يک آدم متعهد هستم، قبل هر چيز حواست رو جمع کن. ………….؟
– من يه آدم نديد بديد هستم و غير من هيچکي ياري به اين باحالي نداشته. دلت بسوزه. ………؟
– عکسي خوشگلتر از اين عکس دو نفره نداشتم. ………؟
– من به تنهايي موجوديت ندارم اگه مي خواي با من دوست شي اين بابا هم سر جهازمه. ….؟
مگه صفحه عکس رو نذاشتن که تو الا ماشالله عکس از خودت و خانواده و عشقت بگذاري توش؟ که هم گوشي رو بدي دست مردم و هم نشون بدي وضعيت تعهد چطوري هاست؟ پس اون يدونه عکس شخصي هم بايد يکي ديگه توش باهات شريک باشه؟


نظرات شما


  1. مهشيد در 10/30/06 گفت :

    موافقم … بايد مي خوان بگن ما يك روحيم در دو بدن … البته نمي دونم خوب شايد آدم با همسرش احساس يكي بودن مي كنه . من چون تجربه اش رو ندارم شايد نظرم زياد دقيق نباشه . #grin
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    همه این حسهای خوب درست و محترم
    ولی نشون دادنش جاش تو یک صفحه شخصی ه که ظاهرا فقط مال خودته می خواد بگه تو کی هستی نه دیگری


  2. پري ناز در 10/30/06 گفت :

    من به شخصه از اين كار هدف خاصي نداشتم . فقط يه جور حس اطمينان بهم مي ده. همين
    هدف كه مطمئنا پز دادن نيس. مطمئنا همه مي دونيم كه همه يه پارتنري ، يه شخصي تو زندگيشون هست كه اگه بخوان اون ها هم مي تونن عسك دو نفرشون رو بذارن.
    آدم متعهد بودن رو هم كه آدم مي تونه تو قسمت اطلاعات شخصيش هم بگه كه به شخصه اين رو گفتم و اون جا نوشتم Engaged. اين قضيه هم مي ره كنار.
    عكسي خوشگلتر از اين عكس دو نفره هم كه هيچي. مطمئنا اين گزينه رو براي شوخي نوشتي.
    اما مورد آخر: من به تنهايي موجوديت ندارم رو به هيچ وجه قبول ندارم. هر آدمي براي خودش شخصيت خاص خودش رو داره. شخصيتي كه بدون پارتنرشه. معمولا مي گن شخصيت يه انسان با پارتنرش تكميل مي شه. نه اينكه موجوديت من با وجود همسرم وجود داشته باشه.
    من ِ‌پري ناز يه شخصيت دارم و شخصيتم جدا از همسرمه.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ممنون از توضیحاتت
    اون گزینه ها رو ننوشتم که تو نوعی پاسخگوشون باشی فقط حدسیات خودم بود و بس


  3. محيا در 10/30/06 گفت :

    بی خيال. من خودم گاهی عکس خودم و پسرم را در صفحه اصلی فیس بوکم می گذارم . هيچ کدام از اين هايی را هم می گی منظورم نيست. چون دوسش دارم و مهم تر از اون هيچ کس ديگه ای در زندگی من نيست و يا اینکه از عکسمون خاطره خوب دارم. گاهی هم عکسم را با همسرم ميگذارم. لزوما نبايد فکر کنيم که افراد با هر کاريشون قصد دارند يه چيزی به من و شما بگه.
    خودت هم همیشه می گی که بياييد انقدر به هم گير نديم و بذاريم هر کسی هر جور دوست داره زندگی کنه.
    ___________________
    ممنون از توضیحاتت
    من گیر ندادم فقط یه علامت سئواله که شمایی که اینکار رو کردی می تونی بهش پاسخ بدی
    و نه من و نه هیچکس دیگه نمی تونه برات تعیین تکلیف کنه که اینکار رو بکن یا نکن


  4. هیلا در 10/30/06 گفت :

    #laugh
    کلا داستانهای فیس بوک از جهاتی خندست خیلی …


  5. صبا در 10/30/06 گفت :

    نمی دونم ويلی جون . من که راستش تا حالا دست و دلم نرفته عکس خودمو بذارم چه برسه مال يک ديگه رو.راستش از همه عجيب تر برام عکس عروسيه.خصوصا وقتی يک آقا اين کارو می کنه.فکر کنم دلشون خيلی خوشه.


  6. علی در 10/30/06 گفت :

    خانم ویولت : احسنت !! اشاره تیزهوشانه ای میکنید ، اکثر این هائی که این کارو میکنن از ” شدت باکلاسی ” نمیشه بهشون تذکر هم داد آخه !!!! #smile


  7. شیرین در 10/30/06 گفت :

    از اونم مسخره تر، بعضی خانما هستن که عکس بچه شون رو می ذارن بعنوان عکس پروفایلشون. مثل اینکه هویتی جز این ندارن.


  8. miad در 10/30/06 گفت :

    بازم به نظر من اینا خوبن. بعضیا که عکس درو دیوارو طبیعت میذارن. نمیدونم چی‌ میخوان بگن. یعنی‌ اگه کسی‌ عکسشونو ببینه غش می‌کنه چون همچین عکس خوشگلی‌ ندیده یا میترسن طرف حالش به هم بخوره. عکسته دیگه، چه خوب، چه بد، خودتی. بذارش
    _________________________
    انگیزه اینکار رو می فهمم
    شاید می خوان پریواسی شون حفظ شه بخصوص تو جو ایران


  9. نازنین در 10/30/06 گفت :

    حالا شما خودت کسی رو نداری عکسش رو بذاری حسودیت میشه؟
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
    آره. فهمیدی؟
    دیدی با اسامی نانا و اردشیر و امید…. کامنت بذاری محلت نمیزارم و پابلیش نمی کنم اسمت و عوض کردی؟؟#laugh


  10. هه هه هه … واقعاْ موافقم … مدتی بود اين موضوع ذهنمو مشغول کرده بود … مخصوصاْ اون ۲نفره هايی که روز ازدواج با لباس عروس و دامادی هست …
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    آخ گفتی


  11. mojdeh from china در 10/30/06 گفت :

    man axe 3nafarimon(hamsaram & farzandam) gozashtam chon faghat dostham va familam ad hastan va in axo chon dost dashtam gozashtam hich dalile khasi nadashtam magar inke zoghe 3nafare shodanemon bodeeeooo bassss


  12. Sara در 10/30/06 گفت :

    ويلي جان عقيده هر كس براش محترمه. حالا من و تو دركش نمي كنيم يا نمي پسنديم اين كار رو نبايد اين جوري بهشون بتازيم!
    ______________________
    کسی به کسی ننداخته. یه سئواله
    اگه دلیل محکم و قوی پشتش باشه نه باید به کسی بربخوره موقع جواب دادن نه احساس تحقیر کنه
    مگه دلیلش یکی از همون چیزهایی باشه که من حدس زدم و انگولکش کرده


  13. emma در 10/30/06 گفت :

    fekr konam harki yek jor khodesho on to dare tarif mikoneh baziha ham injori khodeshono tarif mikonan… axsare adama naghsh bazi mikonan va on ax ham yek tike az naghsheshono neshon mideh… naghshe ashegh.. naghshe ma yeki hastim… naghshe man kheii xxx hastam hala xxx harchi mitone basheh… mamolan afrad mostaghelan shakhsiati nadarand va khob age kasi to zendegishon basheh mikhan on fard hame ja basheh… ya tanhai tarife khassi nadarand va mitarsand ke be nazar bikas beresand.. nemidonam vali inke to ham ino ajib mibini khodesh yek nokte raje be shakhsiatete ke dost dari mostaghel bashi va khodeto 2 nafare tarif nemikoni… hala kheili az axaye 2 nafare taraf ba yek doste mamolie 2ta dokhtar masalan… ino chi mig?
    ______________________
    اگه در ابتدا شک نکنم که تمایلاتش یه جور دیگه ست. با خودم میگم از خودش هویت نداره
    پس عکس دونی رو گذاشتن واسه چی؟ هر چی دلش می خواد عکس از خودش و یار جون جونیش بگذاره
    کی میای؟


  14. عطربرنج در 10/30/06 گفت :

    بعضیا باید این کارو بکنن!مثل همسر بنده که هنوز دخترای دوران دانشکده مهندسی می آن و واسش پیامای عشقولی می زارن!! اونم جدیدن عکس 2 نفره گذاشته که حالیشون کنه بابا!! من ازدواج کردم!!!#smug


  15. سايه در 10/30/06 گفت :

    باهات موافقم .اون صفحه بايد معرف تو باشه فقط
    ولی بدتر از اون اون وبلاگائی هستن که خودشون رو به اسم مادر فلانی معرفی ميکنن
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
    مثل اینکه لازم شد یه پست “بحران هویت” هم بنویسم
    طرفدار و منتقدش زیاده


  16. مرسده در 10/30/06 گفت :

    همون گزيه دوم به نظر من صحيحه. مثلاْ من يک دوستی دارم که بيش از سه سال ازدواج کرده و حالا اسم خودش را هم عوض کرده و اسم هر دو تا رونوشته و در عرض اين سه سال فقط عکس عروسی اش رو ميذاره. حال آدم بد می شه. يک جوريه ديگه … کلاْ به نظر من فيس بوک برای خيلی ها که خالی هستند يک جاييه برای خودنمايی و درفشانی تصويری…


  17. محمدرضا ~.~ در 10/30/06 گفت :

    سلام
    ۱- يقينا نشان دهنده تعهد نيست
    ۲-البته بعضی ها واسه کلاس و افه میان پيکس يارشون رو ميذارن
    اما خدائيش کلاس نداره که
    و یک نکته اینکه اگر یک مرد متعهد باشه
    هیچگاه نباید همسرش نگران کامنت های دختر خانم ها باشه
    ___________________
    موافقم
    اعتماد باید حرف اول رو بزنه


  18. محمد در 10/30/06 گفت :

    اره والا


  19. shahrooz در 10/30/06 گفت :

    jadidan khili bavaret shodeh pokhi hastia baba khili ham jedi nagir yek jahaei ke az ghodrate badanit va eradat migi areh vali in chizha digeh az porroeit hast


  20. زينب در 10/30/06 گفت :

    من که فقط عکس از خودم میزارم همیشه
    حالا دلیل اینا که بنظرم میاد
    !.بعضی ها یه دوست دورن واست تو هم هر دقیقه که نمیری عکساشونو چک کنی می خوان با گذاشتن یه پیغام ببینی که عروسی کردن یا مثلا بچه دارن
    ۲.سلیقه است دیگه،نه؟
    من اینقدر سر رفتارهای دری وری اطرافیان حرص خوردم که از هر چی خوشم نیاد زود تو ذهنم میگم سلیقه اینم اینه دیگه!


  21. shahrooz در 10/30/06 گفت :

    midoni kia porrot kardan onhaei ke harchi minevisi onha migan areh manam be hamin fekr kardam areh rast migia hahahahah
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    نه به اسمت نه به اون فامیلی تهوع آورت که تو آدرس ایمیلته
    الان باید اسم اینو بذارم انتقاد سازنده؟یا عقده گشایی؟


  22. زينب در 10/30/06 گفت :

    و سلیقه ویولن هم اینه توی صفحه بنفش اینجوری بنویسه
    آخه صفحه خودشه
    سختتونه نخونین
    والا!


  23. shahrooz در 10/30/06 گفت :

    bekhoda yek enteghade sazandast
    ________________
    منم پابلیش کردم انتقادت!!! رو


  24. جین در 10/30/06 گفت :

    این که خوبه! من یه دوستی رو دیدم که عکس ۱۵ سال پیش رو به عنوان عکس پروفایل گذاشته


  25. north در 10/30/06 گفت :

    یکی از همکلاسی های دوران داشگاه توشته یود برا خانمش بهارک عاششششششششششششقتم بعد دختره هم 5 مین دیگه اومده بود گفته بود وایییی منم عاشقتتتتتتم فک کنم کنار هم اصلا نشسته بودن تو خونه!! کلا این عکس ها برا همون دلایلی که خودت گذاشتی می خوان بگن صاحاب دارن یا بعضی ها زن یا مرد خوشگل گیرشون می یاد می خوان با هاش پز بدن #winking


  26. راحله در 10/30/06 گفت :

    سلام
    میگم روشهای بهتری هم هست ولی خوب این اقایون خوب سختشونه حیوونکی ها! اصلاً چیزی که من نمی فهمم اینه که چرا این مردان نازنین اینقدر به فکر ما زنها هستند؟ اصلاً فکر لذت بردن خودشون نیستن! دیدی! همه اش به فکر زنهای!!!زندگی شون هستن که مبادا آسیب نزنن بهشون نشونه اش هم همون بچه های پست قبلن.
    مرده شور ببره هر چی نامرده که مردا رو هم بد نام می کنن.


  27. samareh در 10/30/06 گفت :

    نکته ی جالبیه…باید بررسی ش کنم ویلتی #winking
    خودت چطوری؟؟همه چی روبراهه؟دردونه خوبه؟با شلوار عمه ش داره حال می کنه نه؟؟سعی کن بیشتر راه بری..حیفه چاق نشو..دردونه رو ببوس#smile
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    آره بخصوص که شلواره esprite هرچی اون حال می کنه من خون گریه می کنم!!!
    ارده و شیره ساخته بهم،بهترم


  28. آلان در 10/30/06 گفت :

    درود.
    اصولاًهرچی در این دنیا خصوصی باشه یعنی حاکم بی چون و چرای اون خود اون شخصه و هرکار که بخواد میتونه در اون محدوده خصوصی انجام بده .(قانون اساسی)
    انگیزه:
    خوب شاید بخواد این نماد اشتراک گرایی اون شخص با همسرش باشه
    یعنی مثلاً من در زندگیم چیزی ندارم که همسرم از اون بی خبر باشه یا در اون بامن شریک نباشه. یک جور نماد عشق و ایثار…چرا که نه؟ خیلی هم قشنگه. شخص یک جور حس اطمینان بهش دست میده(خصوصاً در جامعه ایرانی). نماد چیز خوبیه. تمام ایدئولوژی های دنیا دارای نماد هستند.
    اینبار شما سخت گرفتید ویولت عزیز.#flower #smile
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ممنون از جواب
    به من ارتباطی نداره طرف چیکار می کنه
    ولی حق دارم انگیزه اش رو بپرسم،نه؟


  29. shahrooz در 10/30/06 گفت :

    khahari dast mariza


  30. ساتين در 10/30/06 گفت :

    #grin
    کامنت ها جالب بودن


  31. نساء در 10/30/06 گفت :

    #flower


  32. elly در 10/30/06 گفت :

    يعنی :من خيلی آدم وفاداری هستم .حتتتتتتتی.تو فیس بوک!
    تا الان فقط پاراگراف اولو خونده بودم الان دیدم شمام یه همچین چیزاییو گفتین..بیشتر همینه اگه طرف عقده بی اف وجی اف هم باشه یعنی از نوع خوش تیپو اینا… تا بهش رسیده..در مشتهاش میگیرهو هر جا میره هم با خودش میبره همین ۲ تاس .دلیل ۹۰ در صد موارد


  33. bahareh در 10/30/06 گفت :

    gozineye 2 va 4 in my idea is correct.
    in ke khobe mian tabrik e tavalod o coment mizaran yekishun badesh emza mikonan az taraf e x va Y
    erghhhhhhhhhhhhhhh#sick


  34. سینا در 10/30/06 گفت :

    ای بابا! مگه خودمون بدبختی کم داريم که بخوايم فکرمون رو برای اين چيزا خسته کنيم؟ هرکی هرجوری حال می کنه تا وقتی مزاحم ديگران نيست بذار خوش باشه.
    #heart #flower
    ____________________
    پس معلوم میشه تو تصمیم گرفتی فقط به بدبختی ها فکر کنی!!!!!!1


  35. little dr در 10/30/06 گفت :

    salam
    chera topice ghabli onvanesh avaz shod?
    ـــــــــــــــــــــــــــــــ
    بر جلوگیری از روبوتیک فیل .تر شدن


  36. مرو در 10/30/06 گفت :

    آفرين خوشم اومد #applause
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    ظاهرا خیلی ها هم خوششون نیومد


  37. سمیرا در 10/30/06 گفت :

    باورم نمی شه که همچین چیزی نوشتی. چون من همین دیروز این ایمیل رو به دوستم زدم:
    What I’m just kindly asking you, is that after you got married with “…”, do not change your profile picture in facebook to a picture of both of you kissing each other ! pleaseeeee!
    Thanks,
    A person who hates this Oh-we-love-each other- facebook -show- thing- of couples !
    من این رو برای دوستم بعد دیدن عکس دوست مشترکمون نوشتم که عکس پروفایل با شوهرش در حال بوسیدن گذاشته بود. بعد الان اومدم دیدم در همین مورده پستت. اگه آدم مجرد باشه که بهشون بگه می گن عقده عروس شدن داری، متاهل باشی می گن حسودیش می شه( واقعاً شنیدم این ها رو که می گم). ما نخوایم خیلی جزییات ببینیم باید چیکار کنیم؟ والا!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    نگران نباش منم متهم به این چیزا شدم
    بذار فکر کنن یه حسود عقده ایی هستی ولی حرفت رو بزن


  38. فريد در 10/30/06 گفت :

    ياد اون خانمی افتادم که با اسم «همسر آقا فرزاد» کامنت می زاشت و وبلاگ می نوشت.
    ــــــــــــــــــــــــ
    اینجوری که دیگه آخر بی هویتی ه
    خوبی؟


  39. ستاره** در 10/30/06 گفت :

    شای میخواد بگه بیان منو ببین (طرف صحبتش با دختراس)تاچشتون در بیاد #grin


  40. سارا در 10/30/06 گفت :

    ویلی جان، نباید واسه هر چیزی دنبال جواب منطقی بود. حس طرف این مدلی رو پسندیده و حال میکنه باهاش، شاید صرفا یه کار حسیه! حالا هی تو بیا دنبال دلیل و بگو هویت نداره و… به نظر من اصلا کار درستی نیست
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    خوب این نظر توئه اونم نظر من و هردو محترم


  41. niki در 10/30/06 گفت :

    اولا من از طرف خودم به یکی از کامنتها جواب بدم ودرباره عکس پروفایل هایی که گل و گیاه هست بگم.بنده یک آی دی ناشناس دارم با عکس گیاه و گیاه بعد با آی دی ناشناس آخه آدم عکس خودش رو میزاره؟آی کیو؟اگرم کسی عکس هنزپیشه ها رو بزاره فردا میگند عقده داره….این از دلیلی که بنده داشتم .اما برای سوالی که تو پرسیدی.متاسفانه ویلی جا ن جامعه ایران جامعه مریضی هست.بعضیها ناچار عکسشون رو اینجوری می زارند که فردا برای آدمهایی که اصولا همیشه دچار سو تفاهم هستند ،سوتفاهم درست نشه.باور کن من دانشجوی دکتری شریف می شناسم که درباره اعضا فیس بوک چه اعتقادات احمقانه و وحشتناکی داری.بابا ویلی جان پریشب یکی از دوستهای ما به من می گفت فیس بوک محل پارتنر یابیه ومن یک ساعت بحث میکردم تا بش بفهمونم فیس بوک چیه وآخرش هم یکجوری اهان گفت یعنی اینکه دیگه بحث نکن و چرت میگی؟ویلی
    متاسفانه ما هنوز آداب استفاده از تکنولوژی رو یاد نگرفتیم.بعضی از زنها
    از نگرانی شوهرشون ناراحتند .دوست دارند تو فیس بوک باشند اما میخواند شوهرشون خیالش راحت باشه که بابا من فقط برای یک ارتباط دوستانه اینجا هستم نه بیشتر همینطور در مورد مردها هم.یکی از دوستهام تعریف میکرد عکس دوست پسر سابقش که همکلاس دانشگاهیش هم بوده رو تو فیس بوک دیده بابتش کلی خوشحال شده خودشم دو تا بچه داره .خواسته بش تبریک بگه و بگه منم ازدواج کردم و خوشبختم و اینها…اصلا پسره ایگنورش کرده و گفته :لطفا مزاحم زندگی من نشو؟دوستم میگفت از تعجب داشتم شاخ در میاوردم من فقط دو ماه باش دوست معمولی در حد آبمیوه خوردن و سینما رفتن بودم؟چه زندگی بهم ریختنی؟من خودم دو تا بچه دارم و عاشق زندگیم هستم.من ازش پرسیدم شوهر خودت اگه بفهمه به دوست پسر سابقت تو فیس بوک حرف زدی خوشش میاد گفت :نه اما شوهر من مذهبی و فلان و بیسار گفتم:خوب هر کس برای خودش دلیلی داره و…
    حالا حرف اینه ما فرهنگ و مذهب و عادات عجیبی داریم و ملغمه اینها باهم
    از ما اینی رو ساخته که می بینی.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حرفات درسته ولی من هیچ رقمه فلسفه شتر سواری دولا دولا رو نمی فهمم
    و هم چنان معتقدم یا یک کاری نکن یا اگه کردی درست درمون


  42. roya در 10/30/06 گفت :

    ویولت از دست تو#rolling کلی با اون گزینه آخر خندیدم از تصور سرجهازی#grin


  43. مريم گلي در 10/30/06 گفت :

    پيام خصوصی:چون عكس پروفايل رو همه ميتونن ببينن واسه همين بعضيا مثل من عكس ني ني گولو ميذارن يا عكس دو تايي يا گل و گياه و بعد دوستاشون ميتونن همه عكساشون رو ببينن
    مثلا من چون كارمند دولت هستم دوست نداشتم از خودم عكسي بذارم كه هر كسي اراده كنه بتونه ببينه
    و چون از عكس با حجاب هم خوشم نمياد پس ترجيح دادم از ني ني گولو بذارم
    كلا بي رو در واسي فيس بوك محل شو گذاشتن بعضيا و فضولي بعضيهاي ديگس
    و خود من هيچ دليل قانع كننده اي ندارم واسه عضويت خودم
    دوستايي كه ۳۰۰ ساله ازشون خبري ندارم به چه درد مي خورن؟ اصلا اعتقادي به تعداد بالاي دوست تو فيس بوك هم ندارم …يه دوست با معرفت به دنيا مي ارزه
    يه جورايي اشتباه كردم يه بار هم به قول معروف ؛دي اكتيو ؛ شدم ولي فايده نداشت چون هيچ اطلاعاتي ازش پاك نميشه
    در نهايت ميتونم راجع به اين پست بگم:
    اينكه ديگران راجع به من چي فكر ميكنن به من مربوط نيست
    اگه دوست داشتي پابليش كن
    #flower
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    توضیحاتت معقوله پس باپلیش می کنم


  44. Hossein در 10/30/06 گفت :

    ey baba be che chizaei gir midia? har kas har aksi delesh bekha d mitoone too facebookesh bezre , hala dalil nemishe chon to az in karesh lajet egrefte kare ghalati bashe ke


  45. elly در 10/30/06 گفت :

    يه جور ديگم که اگه ميخوای با من دوست بشی بايد حواست به بغل دستيم باشه گوشی رو واسه احتیاط میدن دستش.. مگر این که بگیم این پارتنرایی که همو دارن اومدن با همجنسای خودشون دوست شن یا جنس مخالف مسن ها.. یا اگه جوونن با تضمین عاشق نشدن ودوستی همینجوری.. که اینم خیلیییییییی بعیده
    البته اينايی که گفتم مال فرندا بود نه همسرا من به همسرای بيچاره حق ميدم با اين اوضاع اخلاقی جامعه که به متاهل بودن طرف هم رحم نميکننو ميخوان يه جوری تور کنن همسر طرفو! کمه؟نخيررر خيليم زياده !مثلا بارها شنيديم که اين به اين خوش تيپی چرا اين افريته يا اين بی ريخته يا اين گاگول يا چه ميدونم.. حرف دلش اینه که: چرا نیومده منو بگیره یا من اونو بگیرم.چرا با من ازدواج نکرده حسادتی توام با حسرت..اگه نخواد خيليم ضايع کنه بجای خودش کسه ديگه ايو ميذاره! اصلا اين خواستنه ميتونه سابقش به قبل ازدواج طرفين برگرده وتا بعد ازدواج اونا طرف چشش همچنان بی حيا دنباله کيس مورد نظره!
    قربونت!آخه از کجا کيس اينهمه مطمئن گير بيارن مردم يادمه يه مشاور خوب ميگفت بعضيا از بی اعتماديو شکاکيت از يه ور بوم ميوفتن بعضيام ازهر ارتباط وچیزیکه جلوی چش همسرشونه رو يه هوای من اعتماد دارم بيخيالشنو به نوعی خودشون دو دستی طرفو هول ميدن به ورطه بلا!!يا پيشنهادای ارتباطی بلا انگيز اصلا ميدن به همسرشون توجهيم نميکنن که با با اونم آدمه مثلا مثال ميزدبعضی خانوما که ميخوان بگن ما از خيانت تو ترسی نداريم يا مطمئنيم ميگفتن برو زن بگر رو من اصلا ۴ تام بگير..(بالا بری پايين بيای من که ميدونم خر خودميی جنمو دل این خیانتو هم نداری..یه جورایی اینطوری!)ونهی ميکرد از اين گونه از اين ور بوم افتادنها!
    کوتاهش کنم اگه زنو شوهريه۸۰/۹۰ درصدشم مال همينه ونشان دادن اينکهما به هم متعهديم وکوتاه کردن دست جماعت بيچشمورو بی حيا فراوون تو ايران!
    پس نوشتFrownبا اين قوانين کار راحت کن صيغه . زن شوهر دارشم ديديم..)


  46. زينب در 10/30/06 گفت :

    بعضی ها با شوهرشون عکس می ذارن
    بعضی با بچه شون
    یه عده عکس فارغ التحصیلی با لباس زرد یعنی ببین من فوقمو گرفتم
    یه عده عکس نمی ذارن
    یه عده عکس سیاسی می ذارن
    …شما چطور؟


  47. کمند در 10/30/06 گفت :

    واقعا چه بحث های مهم و تفکر برانگيزی! بابا خب صفحه ی خصوصی خودشه دختر خوب. شما هم اگر صاحب يک صفحه رو نمی شناسی درست نيست وارد حريم خصوصيش بشی. اگر هم می شناسيش که ديگه مشکلت با عکسش که مال خودش هست یا نیست چیه. مگه کسی حق داره به شما بگه اون بالای وبلاگت چرا عکست با دست يه مرده و همون ايراد هايی رو ازت بگيره که شما به بقيه وارد مي کنين. ویولت خانم زيبا و عزيزم در چيزهايی که ما مربوط نيست خوب نيست با حرص و جوش دخالت کنيم. تیک ایت ایزی خوشگله
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حرص و جوش نیست
    چرا فرهنگ سئوال کردن و توضیح خواستن نداریم؟چرا با پرسیدن یه سئوال از انگیزه شخص فکر می کنیم یا طرف عصبانیه!! یا می خواد حال سئوال شونده رو بگیره؟
    ای بابا با این نوناشون


  48. ---- در 10/30/06 گفت :

    من اهل فیس بوک نیستم اما اونقدر سوالت برام عجیبه که جوابی براش ندارم.. اصلاً نیازی نیست کسی به خاطر بقیه کاری کنه.. چرا همش به فکر جواب دادن به بقیه باید بود؟!! اون گزینه هایی که نوشتی در مورد احتمال دلیل این کار، همش جواب به پرسش های ذهن کسیه که با دیدن اون عکس به فکرش میاد.. من احساس میکنم خیلی ها “حال” می کنن با یه عکس و هیچ فرقی نداره تو اون عکس همسرش، پارتنرش، خونوادش، گل و گیاه یا هر چیز دیگه ای که ممکنه وجود داشته باشه.. اگه از نظر خیلی ها گذاشتن یه عکس خاص با پارتنر که با کلی احساس یا خاطره یا حسی که اسمی نداره، برای صاحب عکس همراهه، به معنی ندید بدید بودن طرفه، برای من نوعی صاحب عکس هیــــــــــچ اهمتی نداره اون قشر اینجوری فکر می کنن!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    این همه گفتی تا بشه نظر3 من؟به زبونی دیگه؟


  49. ميترا در 10/30/06 گفت :

    من هم عکسم با پارتنرم هست و هیچکدوم این هدف هایی که گفتی نداشتم جز اینکه همسرم را بسیار دوست دارم همچنین عکس دو نفره مون را#eyelash
    __________________
    ممنون از توضیحت


  50. راحله در 10/30/06 گفت :

    ببخشيد
    اونايی که عکس يک نفر ديگه رو مذارن به جای خودشون تو کدوم گروه طبقه بندی کنيم؟
    _________________________
    میگن دودره باز!!!!!!!!!!!


  51. ---- در 10/30/06 گفت :

    “کلی احساس یا خاطره یا حسی که اسمی نداره” اگه شما به این میگی خوشگلی، پس همونی که شما میگی!!


  52. يه کنکوری در 10/30/06 گفت :

    سلام
    ویلی جون من به بلاگ تو هر ماه سر میزنم ولی تا حالا برات کامنت نذاشتم.
    می دونم اين حرفی که من ميخوام بزنم اصن به پستی که شما گذاشتين ربط نداره ولی نميدونم چرا يهو ياد شما افتادم. من یه پشت کنکوریم و فردا کنکور دارم از شما و تمام بربچه هايی که ميان اينجا و کامنت ميذارن خواهش ميکنم که واسه من دعا کنن که فردا بهترین نتیجه رو بگیرم من به دعای تک تک شما محتاجم #sad دارم از استرس ميميرم وای ويلی کاش منم يه کم از خونسرديه شما رو داشتم#cry #cry
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    موفق باشی


  53. سلام ویولت
    تو اصلا حرف نزن. عکست یک گل بنفشه است. هزار سال هم هست عوضش نکردی. یا کردی فک کنم در هر خال عکس خودت نیست.
    منم یک عکس دو نفره می خوام بگذارم با
    نفر دومش بعدا پیدا می شه. کاور ه که دیروز گفتی !! اون محتویاتشه!! فعلا کاور را می خوام بخرم.
    ________________________
    شما اینقدر فکر نکن!!!!!!!!!!!!! عکس خودمه#tongue


  54. ندا در 10/30/06 گفت :

    ممکنه انگيزش اين باشه که مثلا بخواد بگه: چه کسی ميخواهد من و تو ما نشويم؟ چشش دراد!!!#grin
    ولی جدا از شوخی فکر ميکنم سليقه ای باشه اين حرکت و اصلان هم به اين فکر نکرده که شايد برای کسی سوال پيش بياد چرا اين عکس دونفره س مثلا!


  55. درنین در 10/30/06 گفت :

    سلام
    #flower
    بهترین ها


  56. منا در 10/30/06 گفت :

    بعضی ها فکر میکنن، با این کارشون عشقشونو به طرف مقابل نشون میدن. به نظر من ضایعترین روشه!!!
    آدمی که واقعا عاشقه، بیشتر درونی عمل می کنه تا بیرونی!!!


  57. سبک وزن در 10/30/06 گفت :

    ويولت عزيز با اينکه خودم را مجبور نمی دانم که توضيحی برای عکس به قول خودت يک صفحه خصوصی بدهم ولی چون تقريبا ۷ ساله که وبلاگت را می خوانم به احترام اين رابطه بهت می گم:
    تقريبا ۹۵ درصد دوستانی که من در فيس بوک دارم کسانی هستند که منو از نزديک می شناسند و يا فاميل هستند و يا دوست فقط شايد ۴-۵ نفر دوست وبلاگی داشته باشم هيچ کسی را هم نديده نشناخته اد نمی کنم برای همين اين گزينه که اگر می خواهی با من دوست بشی و غيره برای من صادق نيست تو و بقيه دوستان مجازی که در صفحه فيس بوک من هستيد خيلی عزيز و محترم بوديد برام که هستيد… حالا توضيح عکس… من عکس پروفايلمو بسته به موقعيت روزم عوض می کنم مثلا وقتی پدرم فوت شده بود عکس پروفايلم عکس بابا بود… روز پدر عکس دونفره بابا و خودم بود… اين روزها فارغ التحصيلی کاوه است و من شادی و خوشی زندگيم در اين روزها موفقيت همسرم است… بعضی وقتها پروفايم جرسی تيم ايتاليا است… تولد شروين عکس شروينه… پارسال اين روزها عکس خودم بود که يک تی شرت تنم به اين مضمون چو ايران نباشد تن من مباد….ويولت عزيز عکس پروفايل در يک صفحه کاملا خصوصی برای من توضيح دنيای اين روزهای منو داره…
    __________________
    ممنون که وقت گذاشتی و جوابم رو دادی#kiss


  58. جلیله در 10/30/06 گفت :

    من اوایل فقط عکس خودمو گذاشته بودم بعدش دیدم خیلی تکراریه تصمیم گرفتم یه عکس که پسرمو بغل کردم بذارم. یعنی من و پسرم. چون خیلی دوستش دارم انگار یه حسیه که میخوام همه جا ببینمش و همراهم باشه.
    تو وبلاگم هم تا یه ماه پیش هیچ عکس و حتی حرفی از پسرم نمیزدم چون یه وبلاگ تخصصیه تا اینکه به این نتیجه رسیدم که اگه جای حرف زدن ازش نیست حداقل عکسشو بذارم تا همش جلو چشمم باشه چون با دیدنش حس خوبی میگیرم.
    فقط همین
    ___________________
    ممنون
    اینم یه دلیله


  59. arash در 10/30/06 گفت :

    shayad bishtar gozineye yek bashe
    banoo ghorse ms varede iran shode
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
    جدی؟نشنیدم


  60. کبوده در 10/30/06 گفت :

    ۲ تا ژست اخيرتون بسيار تحسين برانگيز
    خاطرم مياد خيلی قبلها گفته بوديد محدوديت حرکت باعث ميشه دوروربرتون رو خيلی دقيق تر ببينيد و روش فکر کنيد . گمونم اين هم محصول همون انديشه های ناب باشه تو دقايق طلايی
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    شاید


  61. نگاهی نو در 10/30/06 گفت :

    دارم فکر می کنم خب اصلا طرف دوست داشته عکس دو نفره بگذاره چرا بايد ديگران اين همه نظر به کاری که اون دوست داره بکنه داشته باشند. راستی چرا بعضی از ما ايرانی ها بايد برای همه چی ایراد بگیریم چون ما اون کار را انجام نمی دیم بد بدونیم و بعد تجزيه و تحليلش کنيم
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    بستگی داره چه جوری نگاه کنی
    ایراد یا یه پرسش ساده


  62. دکتر مینا در 10/30/06 گفت :

    سلام ویلی جون
    این پست من رو از دست نده بسیار ویژه اس برو و نظر بگذار شاد باشي#flower


  63. zizi در 10/30/06 گفت :

    من به نظرم هرکسی هر جوری که دوست داره میتونه عکس بزاره !!!!


  64. زينب در 10/30/06 گفت :

    ویلی جون تو رو خدا از دکتر صحرائیان بپرس ببین راسته قرص ام اس وارد شده؟
    خبر بدی ممنون میشم


  65. منم فکر می کنم تو يه صفحه ی خصوصی بايد يه عکس تکی باشه و کسايی که نزديکاتن و دوست داری عکشون باشه بايد تو يه قسمت ديگه باشن…

    با درود به شما عزيز


  66. معمولا خانم ها بندرت چنین می کنند ولی آقایان تحت فشار مستقیم یا غیرمستقیم نفر دوم گاهی چنین کار غیر متعارفی انجام میدهند.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    سلام عرض شد
    خوشحالم که هنوزم اینجایید


  67. رها در 10/01/07 گفت :

    صفحه دوست منو بايد می ديدی.پر عکس خودش و شوهرش.بعد جدا شدن.صفحه اين شد با دوست پسرش واون با دوست دخترش.هنوز سه ماه نشده دوباره اشتی کردن وعکس عروسی مجددشونو گذاشتن!انگار هيچ هويتی به تنهايی ندارن!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    من کاری به صفحه عکسش ندارم
    منظورم اون عکسی ه که برای معرفی خودت میگذاری


  68. ترانه در 10/01/07 گفت :

    يکی عکس تکی ميگذاره،يکی عکس دونفره و يکی عکس جمعی…چرا بايد ديگران رو بر اين اساس قضاوت کرد؟ بهتر نيست هرکس زندگی خودش رو بکنه؟


  69. bahar در 10/01/07 گفت :

    خوب چه اشکالی‌ داره خوب؟ اینجوری حال می‌کنن، خدایش بعضی‌ عکسا اینقدر قشنگه که عدم دوست داره بزاره پروفایلش، نه الزاماً با همسر و فرزندش حتا عکس یه گل یا پروانه یا هر چی‌، مثلا وقتی‌ با یه منظره عکس میندازی دلیل نمیشه که آدم بی‌ هوّیت باشه یا هویتش با آن درخت تکمیل میشه، اینجوری فقط باید عکس با پس‌زمینهٔ سفید مثل عکس پاسپورت یا گواهینامه گذشت توی پروفایل!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ازکامنتت معلومه اصن متوجه نشدی منظور من چیه


  70. aida در 10/01/07 گفت :

    i sometimes put picture of me and my partner and sometime myself alone .has no meaning except i like that particular pic. especially now with update from cellphone i even sometimes put a group photo with bunch of freind if it s a good memory . you can ask whatever you want in you web but sometime you judge with your question and that offends people 
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    به نظر من این تیپ عکسها که بعضی هاشون خیلی هم قشنگ هستند جاش توی عکسدونی پروفایل شخصه نه توی شناسنامه
    تا حالا شناسنامه دیدی عکس دست جمعی توش بذارن حالا هرچقدر زیبا و خاطره انگیز؟
    آره اونجا(تو شناسنامه) اختیار دست خودمون نیست و دیگری حکم می کنه که یک عکس ساده که معرف خودت تنها باشه بگذاری….ببین اینجا که اختیار دست خودمونه و زور بالا سرمون نیست چه شلم شوربایی آفریده میشه


  71. زال در 10/01/07 گفت :

    خوب من دیدم خیلی از عکاس ها موقع عکاسی فیس میکنن . !
    خوب معلومه اون هم بیچاره مردش میاره تا طرف رو بوک کنه و بفرستش دنبال نخود سیاه دیگه .
    خوب بعضی ها هم موقع عکس دوستاشون رو بوک میکنن ، یعنی انگشتاشون رو توی سر دوستشون بعلامت پیروزی بلند میکنن یعنی برا دوستشون شاخ میذارن . !
    خوب به انگلیسی هم بوک یعنی گربه


  72. shabnam در 10/01/07 گفت :

    violet jan, man ham jozveh kasani hastam ke faghat va faghat doostaye vagheyym va familam roo too listam add kardam va mikonam,
    avayel axaye mokhtalefi mizashtam, ham taki az khodam ham ba hamsaram,
    ama harvaght ke taki mizashtam , sado bista darkhasteh doosti az in pesaraye mojaradeh hedni pakestani va ya hatta irani baram miomad (shayad be khatereh esmam hast ke dar hend ham mizaran) hameh kajo koleh va dahati
    inekeh tasmim gereftam hamishe hamoon 2nafaramooneh bezaram serfan bekhatereh inkeh axaye zeshteh in kajokoleharo harbar ke facebook ro baz mikonam nabinam.
    pas bebin harkas ye dalili dareh , 100 darsad kheilihashoon ham be khatereh dalayeli ke to zekr kardi inkaro mikonan ,
    darzemn kheili ham jalebo ghashangeh ke adam kasio ke mishnaseh axesho ba yaresh ya hamsaresh bebineh? chera man hichvaght in hesaeii ke to dashti soragham nayoomadeh?
    ___________________-
    ممنون از توضیحت قابل درکه
    در مورد سئوالت،چون خودت هم مبتلا به هستی دلیل نداره همچین حسی بهت بده


  73. علی در 10/01/07 گفت :

    خانم ویولت :
    چون اهل موزیک هم هستید… آلبوم ” یک اتفاق خوب ” از سعید مدرس خیلی کار قشنگیه.
    _________________________
    ممنون.کاراشو دوست دارم