زشت و زیبا

به راستي زيبايي شخص مقابل چقدر برام مهمه و ملاک انتخاب؟
اصولا آدم زيبابين و زيبا پسندي هستم. شايد بخاطر همينم هست که ناخودآگاه اکثر دوستهاي صميمي ام زيبارو هستند و چشم و دلنواز!!
ولي اين تو انتخاب همسر و شريک زندگي يک کم فرق مي کنه. به نظر من همسر اينقدر ملاکها و شرايط مهمتر و واجب تري رو بايد دارا باشه که اون آخرها به ملاک زيبايي هم ميرسيم.
تو يک رابطه کوتاه مدت شايد ظاهر و فيزيک حرف اول رو بزنه ولي تو يک رابطه بلند مدت که از خود گذشتگي مخصوص به خودش رو مي خواد و هزار راه رفته و نرفته رو مي طلبه ديگه داشتن زيبايي صرف نمي تونه کارگشا باشه.
هميشه از بچگي شنيده بودم که زن يا مرد خوشگل مال مردم ه.
وقتي ازدواج کردم همسرم به چشم خودم يکي از جذابترين و خوش تيپ ترين و خوش قيافه ترين مردهاي عالم بود ( به تاييد ديگران ولي حالا چند درجه کمتر! هم بود) تا لحظه آخر هم که شامل چهار سالي ميشد ،همچنان به حس اولي که نسبت بهش داشتم، وفادار بودم و همچنان تحسينش مي کردم. پس برام عادي نشده بود.
ولي زندگي زناشويي و متعاقب اون بيماري بهم آموخت که به چيزهايي وراي اين حرفها احتياج بود تا يک زندگي به مفهوم واقعي زندگي بشه.
حالا ديگه زيبايي برام ملاک نيست ولي عامل صفر هم نيست و قوياً بر اين اعتقاد هستم که طرف مقابلت بايد يه چيزي داشته باشه که جذبت کنه و يا بخوام بي شرمانه تر بگم تحر.يکت کنه. اين مي تونه صداش و يا طرز اداي کلمات باشه يا چه ميدونم فرم دستهاش باشه يا ….
تو چي فکر مي کني؟ازدواج کردي يا نکردي؟ زيبايي برات مهم بوده يا هست؟ بهش رسيدي؟ الان نظرت چيه؟


نظرات شما


  1. ژول در 10/12/05 گفت :

    سلام
    راستش نمی تونم بگم که اصلا برام مهم نیست ولی خوب اصلا در اولویت نیست. من شخصا قد خیلی برام مهم بود و اینکه طرف حتما از من یه سر و گردن بلندتر باشه ولی دقیقاً کسی توجهم رو جلب کرد که فاقد این فاکتوره! تو این سنی که هستم واقعا فاکتورهای ظاهری اولویت انتخاب حتی برای یک رابطه کوتاه مدت نیست.


  2. اصلا مگه میشه زیبائی مهم نباشه؟ اولین چیزی که آدما جذبش میشن همون زیبائی …
    ولی نکته ش اینه هر کسی زیبائی رو یه جوری میبنه دیگه


  3. صدف در 10/12/05 گفت :

    برای همسر نه من زياد به زيبايی اهميت نميدم ملاکهای دیگه ای برام مهم بوده کلا زن حسودی هستم نسبت به همسرم دوست ندارم از خودم سر باشه ولی نه اينکه خيلی زشت باشه ها ولی خيلی معيارای دیگه برام تعيين کننده هست مثل نحوه حرف زدن و ……


  4. نساء در 10/12/05 گفت :

    زيبايی واسه من مهمه و کلا ظاهر افراد برای شروع رابطه من کمی تاثیر داره ولی بعدش اخلاق و رفتار طرف مقابلم به من انگيزه ميده برای ادامه رابطه(منظورم از رابطه کلا هر دو جنس مخالف و موافقه)
    ولی در مورد ازدواج همين که قيافه خوبی داشته باشه کافيه.در اين مورد اولويت مهمترم اخلاق و رفتارای طرف مقابلمه.


  5. ندا در 10/12/05 گفت :

    هميشه اين بحث منو دچار افسردگی ميکنه!#sad


  6. کبوده در 10/12/05 گفت :

    از جمله خودت استفاده می کنم که گفتيد : «زيبا بين و زيبا ژسند » زيبا بين بودن مهمه اين يعنی درونی تر و ماندگار تر ين ارزش و نشانه و شاخصه رو ديدن حالا تو هرچی از جماد و نبات تا آدمی که آدميتش گاه مثه چادر سالومه لايه لايه است


  7. ساتين در 10/12/05 گفت :

    پس برای همينه که من جزو دوستهات هستم؟#eyelash #blush #winking #grin
    ازدواج که کردم می دونی
    اما موافقم با اون چيز که بايد تحريکت کنه و در مورد من يکی که اون چيز ممکنه خيلی با تعريف زيبايی و جذابيت بقيه فرق کنه
    مثلا يکی ممکنه از نظر بقيه خيلی زشت رو باشه و لی دقيقا همون زشتيش برای من جذاب و تحريک کننده باشه خلاصه استاندارد های درونيم هميشه با استاندارد های همه پسند منطبق نيست
    اما اين تجربه رو هم دارم که در مورد يکی که تا مدتها برام جذاب بوده ممکنه همچين بعدا از چشمم بيفته که همون چيزی که سالها براش از خود بيخود می شدم منو تا حد مرگ به بيزاری برسونه
    برای همينم برای مسئله ای مثل ازدواج اين قضيه رو مد نظر قرار ندادم و دنبال آدم جذاب از اون نظر نگشتم و راستش الان فکر می کنم کار م درست بوده چون اصلا اعتباری نيست اونی که برام جذابه هميهش جذاب بمونه بنابراين به چيزای ديگه ای توجه کردم و بع عبارتی با عقل ازدواج کردم


  8. شادی در 10/12/05 گفت :

    سلام به نظر من زيبايی مهمه ولی از اون مهمتر اينه که ظاهر فرد مقابل برات دلنشين باشه ولی اگر قصد ازدواج وتشکيل خانواده و احتمالا بچه دار شدن داشته باشی زيبايی مهمتر ميشه چون اگه طرف از حداقل های زيبايی برخوردار نباشه به نظر من در حق بچه ای که ممکنه به وجود بياد ظلم ميشه چون تجربه ثابت کرده ژن نازيبايی ها غالبه


  9. سپیده در 10/12/05 گفت :

    سلام راستش من به قد و هیکل خیلی بها می دم برای اینکه خودم ریزم و الان هم با یک نفر هستم که قدش 187 و هیکل ورزشکاری داره و باشگاه ورزشی داره الان 10 ماهه با هم هستیم و با همه خوبها و بدیهای هم ساختیم قصدمون هم ازدواجه و کلا نمی تونیم با هم ازدواج نکنیم


  10. عمو جون در 10/12/05 گفت :

    راستش من ازدواج کردم وزنم هم خيلی زيباست بطوری که هرجا ميره زنهای ديگه دوست دارن باهاش اشنا بشن ورفت وامد کنن ودعوتش کنن خونشون خلاصه با وجودی که توی این شهر غریبیم (بخاطر کار من)دوستای زيادی داره. ولی ولی ولی زنم بعد از مشاجره کوچيکی که با مادرم کرد رفت مهريه ۲۰۰سکه ايشو اجرا گذاشت ولی قاضی گفت نميتونم يک جا برات بگيرم بلکه خورد خوردميتونم برات بگيرم اونم بيخيال شد.وحسابی ابروم بین همکارام رفت چون ادرس نامه هاش محل کارم بوداز اون به بعد من کاملا ازش متنفر شدم وهمش دنبال يه فرصتيم تا بهش خيانت بکنم.ويلی جان منو ببخش که اينقدر رکم ولی اين پست باعث شد بانوشتن این درددل کمی عقده دلم خالی بشه.لپ کلام اينکه الان که ۳۴سالمه وکمی پخته تر شدم به اين نتيجه رسيدم زيبايی فقط در اخلاقه وعشق ميتونه در يک حرکت اشتباه از طرف مقابل به نفرت تبديل بشه.در ضمن يک همکار مرد دارم که خيلی زيباست ولی بخاطر خيانتهای زيادش زنش ازش طلاق گرفته الان با يازده نفر زن ودختر دوسته وهمشون هم فکر ميکنن قراره در اينده باهاش ازدواج بکنن ولی با همشون س*کس ميکنه وبه هيچکدومشون پايبند نيست ودائم پارتنر عوض ميکنه.خلاصه من به اين حرفت که ادمهای زيبا مال مردمن کاملا معتغدم چون نمونه اش رو ده ها بار ديدم


  11. خوشحال شدم با این عنوان و این مفهوم پست زدی
    میدونی ویولت …دقيقا منم مثه مورد اول من خودم قدم بلنده يعنی خوب ۱۶۸ ام بعد نامزدم هم هم قد منه و جثش هم ريزه
    يکی از همکلاسيام که دوماه پيش ديدمون بعد تبريک و اينا فقط نگاه کرد
    بعد يک ماه که باش چت کردم گفت ببخشيد ولی کنارهم که واميستسن به هم نمياين و …. من هم کلا دختر حساسم
    من خيلی ناراحت شدم من نامزذم رو دوست دارم ولی يعنی بقيم اين حرف و ميزنن؟؟؟واسه من مهم نيست ولی واقعا بقيه يه کاری ميکنن واسه آدم مهم شه …خود نامزدم هم الان حساس شده
    نظرت و ميشه راجع به اين چيزی که گفتم بگی …خيلی دوس دارم يه کسی مثه تو بهم چيزی بگه ..


  12. north در 10/12/05 گفت :

    خوب به جز معیار های دیگه زیبایی هم تا حدی واسم مهم بود .
    من قد خیلی برام مهم بود نه می خواستم خیلی خوشگل باشه نه خیلی زشت معمولی رو به بالا ولی لباس پوشیدن و نحوه صحبت این جور چیزا برام خیلی مهم


  13. حمید در 10/12/05 گفت :

    عرضم حضور خانم ویولت که . هنوز ازدواج نکردم . زیبایی هم بارم تا حدی مهمه نه اونقدر که جایگزین سایر میارها بشه یا اینکه به سایر معیارها ترجیحش داد .
    یک نفر بود که حالا هم هست . اما بهش نرسیدم .
    الان نظرم چندان فرقی نکرده .


  14. زهره در 10/12/05 گفت :

    درسته که زيبايی خيلی مهمه .. اما باور کن اگه با يه آدم اس هال زندگی کنی و ببينی رفتاراش خيلی بی خوده ها .. اون شکلش ديگه جلوی چشمت نمياد … و هميشه زشت می بينيش .. و اگه با يه کسی که قيافه خيلی معمولی داره اما عاشقته .. همه جا دنبالته .. بهت ميرسه .. واقعا مرد زندگيته .. باور کن به نظرت خوشتيپ تريم مرد دنياست .. واسه اينه که خوشگلی و يا کلا قيافه و هيکل طرف بعد يه مدتی واسه ات عادی ميشه .. می مونه اون سيرت و باطنش که چی هست .. واقعا انسانه يا نه … گاهی فقط قيافه و هيکل طرف هوش و حواس ما رو بخودش جذب می کنه که ديگه واقعيت اخلاقی و روحی اونو اصلا نمی بينيم .. بعد از سالها می بينی ای داد بيداد داری با يه کثافت به تمام معنا که فقط ظاهر قشنگ و درستی داره … خوب بلده حرف بزنه و لباس بپوشه .. زندگی می کنی .. ولی زهی … خيال باطل که اصلا فايده ای نداره .. بهر حال واسه من سيرت آدمها خيلی مهمتر از صورت و بدن شونه .. اونم تو دنيايی که زيبايی و تظاهر داره حرف اول رو می زنه …


  15. مهسا در 10/12/05 گفت :

    راستش بستگی به تعریف شخص از زیبایی داره. مثلا من مدری رو که هیکلی و گنده باشه و خیلی محکم قدم بزنه و حرف بزنه و صورتش مردانه باشه نه اونا که ابرو برمیدارن و… من این قیافه رو برای مرد زیبا می دونم و دوست دارم . شاید کس دیگه ای مرد با موهای لخت بلند و ابروهای برداشته رو زیبا تر بدونه. بستگی به معیار طرف داره. ولی من این معیارهام برام خیلی مهمن و اگر مردی ظاهرش اینطوری باشه و اخلاقش هم خوب باشه حتما جذبش می شم. اما اگه مردی همچین ظاهری داشته باشه ولی اخلاقش وحشتناک باشه هیچوقت نمی تونم تحملش کنم . اخلاق خوب خودش یه نوع زیبایی یه


  16. مهیب در 10/12/05 گفت :

    خیلی باهات موافقم ، نه به خاطر اینکه خودم پسر زیبا رویی نیستم ، بلکه به خاطر اینکه تا به حال دنبال دختر زیبا نمی گشتم یا بهتر بگم دنبال زیبایی صورت نبودم . هنوزم نیستم . اونقدر می گردم تا به زیبا سیرت برسم


  17. لاله در 10/12/05 گفت :

    من ازدواج کردم و زیبایی هم برام مهم بوده!
    همسرم خوش تیپ و خوشچهره اس و هنوزم جذابیتش برام قابل تحسینه
    ولی در کنارش اخلاق خوبی داره و این مهمتره!


  18. پیرمرد در 10/12/05 گفت :

    ویولت عزیز، با سلام
    -ازدواج نکردم
    -زیبایی برام مهم بوده و هست
    -بهش رسیدم
    -در یک رابطهٔ کوتاه مدت نقش اول رو اجرا میکنه اما در یک رابطهٔ دراز مدت در بین اون همه حوادث ، اتفاقات و کاراکترهایی که در سناریوی زندگی وجود داره، به تدریج محو و کم رنگ میشه


  19. سينا جامي در 10/12/05 گفت :

    سلام.
    به موضوع جالبي اشاره كردي.
    من فكر مي‌كنم چذابيت مهمه.
    راي يكي جذبه در روان و منش و رفتار شخص خلاصه ميشه، براي يكي در تيپ و قيافه و خوش‌گلي.
    من بين خوش‌گلي و زيبايي فرق ميذارم.
    براي من خيلي ها جذاب و تو دل برو وزيبا هستند اما خوشگل نيستند.
    خوشگلي همون متاع اغفال كننده هست كه باعث ميشه بعضيها گولشو بخورن و گمراه بشن و يه عمر رنج ببرن.
    خيلي از خوشگل ها ازدواج نميكنن. چرا؟ چون متوهم ميشن و سخت سليقه وبه حساب ميخوان متاعشون رو ارزون نفروشن.
    خيلياشون هم بعد از يه مدتي يابو برشون ميداره.
    به نظر من نفس قوي مهم‌ترين ارزش توي زندگيه كه كمتر كسي ارزششو ميدونه و يه وقتي ميفهمه كه كار از كار گذشته.
    در واقع شايد بهتر بود خدا دو بار فرصت آگاهانه به مخلوقاتش ميداد تا يه بار سرشون به سنگ بخوره و بار بعد مدبرانه عمل كنند.
    تقريبا قرباني شدن توي اين راه جبران ناپذيره.
    من مدت هشت ساله كه مينويسم البته با دو سه وبلاگ مختلف به ضرورت زمان و شما رو ميشناسم شما هم منو كم و بيش ميشناختين. البته اونوقت كه شما اومدين من تقريبا داشتم كم فعاليت ميشدم. با اينهمه،
    به نظر من شما حقيقا جذاب هستين.
    اين تعارف نيست. بر اثر شناخته مجازيه كه خودش يك نوع واقعيته.


  20. یاس در 10/12/05 گفت :

    موقع انتخاب همسر ملاک اصلی من زیبایی نبود بلکه شخصیت و منش اون و میزان عشق و علاقه اش به من بود که باعث انتخابم شد و از شانس خوبم شوهرم جذاب و ریباست. ۷ سال گذشته. حالا گاهی فکر می کم اگه شوهرم اینقدر جذاب نبود آیا زندگی برام خسته کننده نمیشد؟ بارها این زیبایی و جذابیتش منو دوباره عاشق کرده


  21. صاد در 10/12/05 گفت :

    خوش بحال شما زنها#yawn


  22. سينا جامي در 10/12/05 گفت :

    ***متن اصلاح شده***:
    سلام.
    به موضوع جالبي اشاره كردي.
    من فكر مي‌كنم كه جذابيت مهمه.
    براي يكي جذبه در روان و منش و رفتار و سلوك يك شخص خلاصه ميشه، براي يكي در تيپ و قيافه و خوش‌گلي.
    من بين خوش‌گلي و زيبايي فرق ميذارم.
    براي من خيلي ها جذاب و تو دل برو وزيبا هستند اما خوشگل نيستند. برعكسش هم صادقه. اما براي بعضيا ممكنه خوش‌گلي مهم‌ترين جذبه باشه دست خودشون هم نيست. خب جذب ميشن! دله و هزار مصيبت!!!
    يه نظر من خوشگلي همون متاع اغفال كننده هست كه باعث ميشه بعضيها گولشو بخورن و گمراه بشن و يه عمر رنج ببرن.
    خيلي از خوشگل ها ازدواج نميكنن. چرا؟ چون متوهم ميشن و سخت سليقه وبه حساب ميخوان متاعشون رو ارزون نفروشن؛ اما از غافله عقب ميمونن. اينو به تجربه دريافتم.
    خيلياشون هم بعد از يه مدتي يابو برشون ميداره. اينو هم به تجربه دريافتم.‌( تجربه ميتونه ديدن زندگي ديگران هم باشه! الزاما اين بلا نبايد سر خود آدم بياد!)
    به نظر من نفس و شخصيت قوي، مهم‌ترين ارزش توي زندگيه كه كمتر كسي ارزششو ميدونه و يه وقتي ميفهمه كه كار از كار گذشته.
    در واقع شايد بهتر بود خدا دو بار فرصت آگاهانه به مخلوقاتش ميداد تا يه بار سرشون به سنگ بخوره و بار بعد مدبرانه عمل كنند.
    تقريبا قرباني شدن توي اين راه جبران ناپذيره.
    من مدت هشت ساله كه مينويسم البته با دو سه وبلاگ مختلف به ضرورت زمان و شما رو نسبتا خوب ميشناسم، فكر كنم شما هم منو كم و بيش ميشناختين. البته اونوقت كه شما اومدين من تقريبا داشتم كم فعاليت ميشدم. با اينهمه،
    به نظر من شما حقيقا جذاب هستين.
    اين تعارف نيست. بر اثر شناخت مجازيه كه خودش يك نوع واقعيته.


  23. مرجان در 10/12/05 گفت :

    با تجربه ای که الان دارم ظاهر نمی تونه همه چیز باشه اما در عین حال مهمه
    منظورم این نیست که طرف باید جرج کلونی (یاشایدم سالوادور سیلینسا #heart ) باشه ،
    تو همون برخورد و ملاقاتهای اولیه باید حس دافعه ایجاد نکنه، یعنی اینکه بعضی وقتا آدم رغبت نمی کنه جواب بعضی ها رو بده،اما ممکنه از یکی دیگه حتی اگر خیلی هم زیبا رو نباشه – خوشت بیاد .


  24. nazi در 10/12/05 گفت :

    من ازدواج نکردم ولی رابطه طولانی داشتم. ولی خب بعد از گذشت چند سال هنوز هم به قيافه طرفم نگاه ميکنم لذت ميبرم. حالا شايد از ديد بقيه خيلی زيبا نباشه ولی خب مهم خودم هستم. يعنی به نظر من بايد يه جورايی به دل بشينه و واسه من مهمتر از قيافه همون چيزيه که گفتی يعنی بايد بتونه تحريکت کنه


  25. سینا در 10/12/05 گفت :

    اولاً زشتی و زیبایی یک امر سلیقه ایه و تعریف مشخصی نداره. ممکنه من از نظر یکی زیبا و از نظر دیگری زشت باشم. به قول سعدی:
    ای سیر، تو را نان جوین خوش ننماید
    معشوق من است آنکه به نزدیک تو زشت است
    ولی حتی اگر هم اینطور نبود، باز هم ازدواج کردن به خاطر ظاهر و فیزیک اشتباهه. تو زندگی گردنه ها و راههای صعب العبور زیادی هست که برای پشت سرگذاشتنشون زیبایی نه لازمه و نه کافی.
    تو عکس خانم من رو دیدی و احتمالاً با من موافقی که خانم زیباییه. ولی من در انتخاب همسر تنها چیزی که برام اهمیت نداشت قیافه ایشون بود.
    #heart #flower


  26. rohollah در 10/12/05 گفت :

    اینکه آدم بگه از زیبایی خوشش نمیآد یا دروغه یا مشکل روانی داره
    اما بعضی مواقع، مصلحت اندیشی باعث میشه که زیبایی شخص مقابل برای آدما اصل نباشه، والا در روابط کوتاه مدت، همیشه، همگان، زیبایی رو اصل میدونن


  27. من ازدواج نکردم و هميشه هم ميگفتم که زيبايی ظاهر برام مهم نيست ولی وقتی کيس های جدی ازدواج برام پيش اومد چيزی که باعث رد يا تاييد طرفم ميشد مطمئنا زيبايی ظاهرش بود!! به نظرم هر چی خوش تيپ تر و خوش قيافه تر همون قدر جذاب تر و صکصی تر … چيزهايی هم مثله تن صدا و بوی شخص (ادکلن افترشيو و …) هم خيلی برام مهمه … ولی با تمام اين تفاسير بازم ميدونم که اين ملاک ملاک درستی نميتونه باشه …. در ضمن نظر ديگران هم برام مهمه … مثلا بعد ازدواج همه بگن شوهرش خوش تيپه و … #tongue


  28. مريم گلي در 10/12/05 گفت :

    من كه به قيافه اهميت مي دادم ولي هميشه رمانتيك بودن هم ته ذهنم برام خيلي مهم بود
    خلاصه هموني كه ميخواستم نصيبم شد و مث دختراي دهاتي تا ديدمش دلم هرررري ريخت
    #heart
    خلاصه خوشگلي واقعا بعد از يه مدت به چشم نمياد
    ولي اگه از اول حس كني زشته تا آخر همينه و هيچوقت از چشمت و از ذهنت نميره#flower
    دلم يه ازدواج عاشقانه ميخواست كه همون شد ولي دو نفر كه عاشقن هميشه بايد مثل يه گل به عشقشون رسيدگي كنن تا از تر و تازگي نيفته
    فعلا كه ۶ سال گذشته و خدا به ما يه ني ني گولو هم داده
    خدا رو شكر
    ايشالا همه دختر پسرا به هموني كه مي خوان برسن
    علف بايد يه دهن بزي شيرين بياد #winking #heart


  29. ندا در 10/12/05 گفت :

    بايد واقع بين بود .زيبايی مهم است ولی نمی توان با يک قيافه معمولی و متوسط خواهان همسری بسيار زيبا بود.اين مورد بخصوص برای خانمها اکر همسرشان زيباتر از خودشان باشد حتما ايجاد مشکل ميکند.


  30. آتوسا در 10/12/05 گفت :

    خلاصه بگم شرایط ایده ال یعنی : نجابت و صداقت و اصالت فاکتورهای بسیار مهمی هستند.مهمتر از اینکه از نظر شخصیتی طرف مقابلت باید سلامت باشه. فرهنگ و تربیت یکسان هم که گفتن نداره…خلاصه سیرت زیبا، نه صورت زیبا که ناپایدار است و فانی.
    همه اینها را که گفتم اگه رعایت کنی، تازه اونوقت بهت میگن سخت گیری! و می مونی رو دست خانواده ات!!!
    #laugh


  31. آتیش پاره در 10/12/05 گفت :

    ازدواج نکردم و زیبایی برام بی اهمیت نیست ولی یه وقتایی که میبینم دیگه خیلی روی زیبا بودن اطرافیانم حساس شدم وبه این فکر میکنم که خودمم زیبا نیستم یعنی حداقلش ممکنه در کنار زیبایی ظاهریم یه عیب هم داشته باشم مثل قد کوتاه #grin اونوقت سعی میکنم به این فکر کنم که طرف مقابلم جز قیافه توی رفتارشم زیبایی داره یا نه خولاصه اینکه همیشه میشه توی دیگران یه چیز مثبت پیدا کرد و اونو زیبایی طرف دونست .در مورد همسر اینده ام معتقدم باید جوری باشه بشه تو مردم درش اورد ولی نمیخوام براد پیت باشه کلا اگر یه با مرامش پیدا بشه خداروشکر من خیلی قانعم#grin


  32. حیف که وقتی این بحث رو راه انداختی که من وقت ندارم توضیح مفصل بدم. ولی چند وقت پیش یه پست نوشتم در این مورد که خلاصه ش اینه: به زیبایی اهمیت میدم ولی زیبایی برام ملاک نیست


  33. صنم در 10/12/05 گفت :

    من هنوز ازدواج نکردم ولی خوشگلی خیلی برام مهمه.البته نه فقط اون .من معتقدم وقتی یکیو دوست داری به چشمت همه چیز زیبا میاد مثل خود شما که به چشت شوهرت زیباست در حالی که ممکنه به چشم بقیه اصلا اینطور نباشه.عشق کوره


  34. جوابی ندادی بم#sad #sad #sad #sad #sad


  35. niki در 10/12/05 گفت :

    دخترجون ازقدیم گفتند علف باید به دهن بزی شیرین باشه.میدونی تو این حرف قدیمیها همه جواب تو نهفته هست.من فکر میکنم همه زیبایی رو دوست دارند اما انی دلیل نمی شه که با زیبایی ازدواج کرد؟
    آلمانیها یک ضرب المثل دارند که میگه:اشتها می تونه بیرون از خونه تحریک بشه اما غذا رو باید تو خونه خورد!!ا#tongue


  36. کیارش در 10/12/05 گفت :

    پس رای من کجاست؟!! نکنه جنتی شدی؟!


  37. نازی در 10/12/05 گفت :

    یعنی ویلی عاشقتم با این طرح بحثات ،شکافتنشونو تفهیم عمیق موضوع…دورادور هوارتا ماچ #kiss #kiss
    من با اینکه گفتی طرف مقابل باید به چشم تو جذاب باشه واقعا موافقم.ممکنه هر کس فانتزیهای شخصیشو داشته باشه


  38. Memorialist در 10/12/05 گفت :

    آدم زیبا پسندی هستم ولی زیبایی رو ملاک اول انتخابم قرار نمی دم . ازدواج نکردم اما دو ساله که با یک نفر دوستم . اوایل آشناییمون اصلا زیاد هم رو نمی دیدیم که بخوام رو قیافه اش تصمیم بگیرم . ( هرچند زیاد هم قیافه اش رو نمی پسندیدم ) اما بعد از یک مدت که با اخلاقش آشنا شدم و دیدم یک جورایی می تونه من رو کامل کنه و خیلی خوب درکم می کنه قیافه اش هم برام دوست داشتنی شد . و این رو جدی می گم ! نه شعاره نه خودشیرینی ! واقعیتیه که برام اتفاق افتاده . باطن خویش رو ظاهرش تاثیر گذاشته و خوشحالم که به خاطر ظاهرش از دستش ندادم !
    #flower


  39. اصلا نمی دونستم شما ازدواج کردی.نمی دونم چرا ويولت رو همين جوری که الآن هست تصور می کردم.يه دختر پر جنب و جوش فعال با دوستای بی نهايت.
    خوب من ازدواج نکردم.سنم که بين ۱۶/۱۷ تا۲۱/۲۲ بود حس می کردم زيبايی چهره و هيکل مرد بايد تراز اول باشه.چند وقتی هست اين ذهنيت ازم دور شده.البته هنوز هم بعضی ها واقعا به دلم نمی چسبن هيچ جوری يا به قول تو تحريک نمی کنن آدمو واسه ادامه رابطه.اگه اتفاقی به وبلاگم سر زده باشی من يه جوجه خان دارم که يه سال و خوردئيه با هميم.نمی خوام بگم زشته اما زيبا هم نيست.مرد جذابيه واسه من و مهمتر از همه اينه که من خيلی زيبا می بينمش وبا هيچکس عوضش نمی کنم.اما خيلی مردای واقعا خوش چهره و خوش هيکل تو زندگيم بودن که با کمال ميل گذاشتمشون کنار


  40. سمیه در 10/12/05 گفت :

    من هنوز ازدواج نکردم
    من دوست دارم همسر آينده ام قيافه اش به دل خودم بشينه از ديد خودم خوب و مقبول باشه زياد حرف ديگران واسم مهم نيست


  41. گلاب در 10/12/05 گفت :

    من كه اصولا كامنت نمي ذارم ؛ ولي يه چيزي تحريكم كرد كه بنويسم ؛ من دخترم و ازدواج هم نكردم ؛ تقريبا همه نظراتي كه تا الان هست رو خوندم ، نكته جالبش اينه كه براي من اصلا ظاهر ملاك نيست ، حتي در مورد دوستي . براي ازدواج كه ديگه حرفش رو هم نزن … اونقدر به شخصيت و طرز تفكر طرف مقابلم اهميت مي دم كه ناخودآگاه قيافه طرفم رو هم مطابق با شخصيتش زشت يا زيبا مي بينم . يك دوستي دارم كه اين هميشه مايه تعجبشه ، و هميشه هم از من مي پرسه چطور مي تونم اينقدر نسبت به ظاهر آدما بي تفاوت باشم . ولي به نظرم بي اهميت ترين چيز قيافه و ظاهر طرف هست !


  42. دلكوك در 10/12/05 گفت :

    بس نكته غير حسن ببايد كه تا كسي
    مقبول طبع مردم صاحبنظر شود#grin


  43. miad در 10/12/05 گفت :

    زیبایی در چیزی نیست که بدان می نگری زیبایی در نگاه توست
    کافیه از چیزی خوشت بیاد بعد تموم این حرفها بی مفهوم میشه


  44. sara در 10/12/05 گفت :

    vay vilie azizam mersi ke in posto gozashti,daram ru nazare to va baghie be shedat fekr mikonam.nemiduni cheghaaaaaaadr dustet daram,


  45. شراره در 10/12/05 گفت :

    تايتل متنت منو کشته . زشت و زيبا #grin احوالی از ما نمي پرسی دو تا پروژه ۵ درصد اوکی کردم اونم کجا بلاد شيطان بزرگ برات تعريف کنم ميخندی يکيش رو ميشناسی .


  46. گل بانو در 10/12/05 گفت :

    سلام ويلی جان خوبی ننوشتی يون درمانی به کجا رسيد خوب در مورد موضوع امروز من حدود ۹سال که ازدواج کردم زيبايی خيلی برام مهم نبود اما در اولين برخورد جذبش شدم نگاهش منو گرفت هنوزم وقتی عميق بهم نگاه ميکنه حالم عوض ميشهاما فکر ميکنم همسرم جذب ظاهر من شده بود هر چی که هست اين سالها رو با هم زندگی کرديم وبا مشکلات مبارزه کرديم اين روزها همسرم بابت ريزش موهاش خيلی نگرانه اما من برام مهم نيست تجربه به من نشون داده در ازدواج فهميدن طرف مقابل خيلی مهمه


  47. سعید در 10/12/05 گفت :

    من کلا از هر نظر این قدر مشکل پسندم که دهن خودمو سرویس کردم! #grin


  48. اول برم کامنتای اين پستو بخونم که کلی ازش يادخواهم گرفت مثل هميشه بعد اگه حرفی داشتم منم ميامو مينويسم . فعلا بااجازه


  49. هستی شمال در 10/12/05 گفت :

    من فکر میکنم زیبایی ملاک کامل نیست ولی همون که جذبت کنه کافیه همونطور که خودت گفتی که برای یکی طرز صدا یا چشما یا دستا یا هر چیزی میتونه جذاب باشه
    من ازدواج نکردم
    زیبایی برام مهمه در همون حدی که جذبم کنه حالا شاید همون به دید دیگران زیبا نباشه ولی برای من زیبای عالمه


  50. منم يکی در 10/12/05 گفت :

    ببخشيد اسمم رو ننوشتم. اره واسه منم تيپ و قيافه مهمه اما برای انتخاب نهاییم هرگز تعيين کننده نبوده و نيست. من واسم مهمه که واقعا سولميتم باشه


  51. سلام ويلی جون خوبی
    سلامتی
    مثله هميشه دست گذاشتی روی نقطه واقعيت و زنگ خطر احساس
    دقيقا روزی که زندگی رو شرو ع کردم
    همين بود
    تا چند سال که بيماری اومد
    و بعد هم مشکلات وقتی رفت توی دادگاه فهميدم نه #nottalking من شيفته بودم و به قول معروف خراااااااااااااااب
    راستی نيومدی تبریک بگی #sad راحت شدم
    بااااااااااااا مراممم
    امروز ميشه دو روز تموم شد تموم
    علی عالی اعلی یارت
    یا علی


  52. البتههههههه
    اخلاق بود که باعث شد از چشمم افتاد
    چون در موقع احتياج براحتی منو رها کرد و رفت
    همين


  53. نقطه در 10/12/05 گفت :

    سلام ویلی خوشگله !
    در این رابطه که نوشتی ، کلی مطلب برایِ نوشتن دارم . اما از آنجا که به این نتیجه رسیدم که نوشتن در محیطِ بلاگستان ، مساویست با آب در هاون کوبیدن و دریا به پیمانه پیمودن ، پس بسنده می کنم به همان نوشتهء قبلیَم در این مورد که قسمتیش رو اینجا میارم :
    واقعیت این است که باربارا در این کتابش آورده و حاصل ِ مصاحبه با تعدادِ زیادی از مردها و تحقیق و تفحص ِ بسیار در این مورد بوده که مردها چه چیزی را در زنان جستجو می کنند .
    مردها در نگاهِ اول چهار چیز را در زن جستجو می کنند و به عبارتی در قدم ِ اول و برایِ شروع ِ برقراریِ ارتباط با یک زن ، چهار فاکتور را مدِ نظر قرار می دهند :
    1 – زیبایی
    2 – اندام متناسب
    3 – سینه
    4 – باسن
    ببینید . هر چهار فاکتور ِ بالا بر می گردد به بدنِ زن ، نه فکر و شخصیتِ زن و نه عشق و این الفاظِ مقدس که از دهانِ نجس و گس ِ هر هوسباز ِ گوشتبازی(!) خارج می شود !
    در دراز مدت و در زندگیِ زناشویی نیز ، مردان ، طالب ِ این چهار فاکتور در زنشان می شوند :
    1 – شخصیتِ زن
    2 – زیبایی
    3 – هوش
    4 – شوخ طبعی
    پس با این اوصاف ، چیزی که ابتدا به ساکن ، یک مرد را به سمتِ زن سوق می دهد ، زیبایی ِ زن است و سینه اش و باسنش !
    و در نگاهِ اول ، این بدنِ زن هست که حرفِ اول را می زند .
    حتی در درازمدت نیز زیبایی نقش ِ بسیار دارد و در رتبهء دوم قرار می گیرد .
    گمانم به همین علت است که زنهایِ ایرانی میلی وافر به استعمالِ موادِ آرایشی دارند و نیز میلی وافر به لیپوساکشن و همچنین بالا کشیدنِ پستانهاشان !
    و گمانم به همین علت است که دخترکانِ ایرانی میلی وافر به جراحی ِ بینی دارند و بعدش آناناس می خورند تا زودتر ترمیم شود این بینیشان ! که البته بینیشان گاهی کج از آب در می آید و گاهی نوکش همواره سرخ است و گاهی سوراخش آنقدر تنگ می شود که حرف زدنشان توودماغی می شود و نفس کشیدنشان که چه عرض کنم ؟ ترجیح می دهند از سوراخهایِ دیگر ِ بدنشان نفس بکشند !
    و البته اگر شانس بیاورند متخصص بیهوشی بعد از بیهوش کردنشان به آنها تجاوز نکند ، همانگونه که در اصفهان یک متخصص با چندین دختر همچین کاری کرده بود !
    نتیجهء منطقی :
    دختران و زنانِ عزیز : سینه ها و باسنهاتان را دریابید ! که این دو چیز ، پلهایِ ارتباطی ِ شما با مردان است ! و اگر این پُلهایِ گوشتی نباشد هیچ مردی به شما نمی گوید “دوستت دارم” !
    برایِ خوندنِ کامل ِ این پُست ، به این آدرس برید :
    http://realistfriend3.wordpress.com/2010/04/01/%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d9%86/


  54. تـــــرانه در 10/12/05 گفت :

    همون چند تا خط اول که خوندم این اومد تو ذهنم که مرد خوشگل واسه آدم نمی مونه .. خدایش خودمون هم اگه یه مرد خوشگل ببینیم رومونو بر می گردونیم نگاش می کنیم دیگه !! اگه منظورت جنس مخالف ِ که من میگم باید خوشتیپ باشه نه خوشگل .. زشترین پسر دنیا هم اگه خوب لباس بپوشه خوشتیپ و خوشگل میشه ! ازدواج نکردم اما ملاکم هم واسه ازدواج قطعا خوشگلی نخواهد بود !
    دوستام هم بر خلاف خودم !! همشون خوشگلن نمی دونم چرا همچین شده ! یکیشون رو هم تو دیدی دیگه ! البته هر زیبایی، زیبا نیست ! نگاه ها متفاوتن.. اما مهمترین چیز اخلاق زیباست ..


  55. سلام ویولت
    آها
    برای من دستهای مرد خیلی مهمه !و البته بلند بالا بودنش. یاد سوال انروزت افتادم که پرسیدی چی جلبت می کنه. خوب اول قوی بودنش و بعد دستهاش. فرم ناخن هاش
    من شوهر نپسندیدم.فقط ازدواج کردم خدایش نه لباس پوشیدنش درست بود نه قیافه اش و نه دستهاش و نه رفتارش. اما حلا لباس پوشیدنش و موهاش خیلی درست شده.
    اینم که قیافه اش خوب نبود مال مردم بود.
    فک کنم زن یا شوهر کلا مال ی نیست. هرکس مال خودش است.


  56. يابو در 10/12/05 گفت :

    ادم زیبا و خوش تیپی هستم به تعبیر دیگران و تمیز
    زیبایی برام مهم نیست ولی به سادگی هم ازش نمی گذرم
    به نظر من اخلاق و اهل زندگی بودن و مهم تر از همه این ها وفادار بودن به رابطه ها و به زندگی که با هم قرار بسازیم بستگی داره
    ولی هیچ کس نمی تونه س ک س رو نا دیده بگیره
    هرچند که من هم جمله زن و مرد خوشگل مال مردمه رو خیلی شنیدم
    چون یکی از دلایل اصلی طلاق که امار بالایی رو هم داره همین رابطه جنسی و مسائل مربوط به اونه
    از ظاهر طرف هم نمیشه به سادگی گذشت هرچند که من هم مثل شما برای تداوم و ارتباط بلند مدت ظاهر رو ملاک نمی دونم


  57. ناز بانو در 10/13/05 گفت :

    ازدواج کردم
    زيبايی اصلن برام مهم نيست همين قدر که قابل تحمل باشه کافيه چيزی که تحريکم ميکنه رفتارشه مهربون باشه عاقل باشه مردونه رفتار کنه نه بچه گانه همسر من خوش تيپه اما اين اصلن کافی نيست شايدم لازم هم نباشه شايد تو برخورد اول جذب بشی اما در دراز مدت عادی ميشه


  58. aram در 10/13/05 گفت :

    زیبایی برام همیشه درجه اخر بودهبرام مهم بوده ولی خوب وقتی ازدواج کردم به نظرم همسرم زیبا بود ولی به نظر دیگران نه


  59. پروشات در 10/13/05 گفت :

    ويلييييييييييييييييييييی
    خصوصی
    دارييييييييييييييييييييييييييييی#kiss


  60. لئون در 10/13/05 گفت :

    سلام
    اینکه بدونی از زندگی چی می خوای قسمت زیادی رو مشخص میکنه.اینکه چه آیتم هایی مهمه؟بیشتر زمان انتخاب هایی که مثل سیب زمینی خریدن باشه خودشو نشون میده ، نه ؟ولی با تجربه ی اندکم حدث میزنم آدم ها کمتر به خودشون فکر می کنن و بیشتر در نقش هایی که جامعه براشون در نظر میگیره ادامه ی مسیر میدن. به صورت عمومی تو بحث زیبایی پسندی فکر میکنم با این همه ارائه ی مد و تبلیغات خیلی خبری از سلیقه های مشخص و آزاد نباشه، انگار که تجاوزی صورت گرفته باشه به ذهنمون هم تجاوز شده.حالا فرهنگ هایی حاکم هستن و انتخاب ها از چند نوع خاص فراتر نمیره . نوع عشوه ، نوع برخورد ، روش بروز خواسته ها همه دچار سبک و استایل شده . بحث زیبایی شناسی به خودیه خود واسه من گنگ هست ، تویه این موضوع دیگه بدتر. با بحث تحریک کننده بیشتر موافقم ، کارکردگرا هست و نتیجه اش هم ملموسه . من مجرد .


  61. emma در 10/13/05 گفت :

    vaghti amighan vase kasi ehteram ghaelam vasam ziba misheh… vaghti ehsasam rosht mikoneh ro in ehteram on zibai amightar misheh kam kam tahrik konandeh ham mishe… hich zibaie bedone on ehteram bishtar az yek doreye kheili kotah mondegar nist.


  62. تاتا در 10/13/05 گفت :

    سلام
    به نظر من شخصيت خيلی مهم تر از زيبايی هست يه وقت با اينکه يه مرد ظاهر زيبايی نداره ولی به خاطر شخصيتش جذاب خواهد بود


  63. خانمه در 10/13/05 گفت :

    قبل از ازدواج يکی از معيارهام قيافه طرف بود و بعد با کسی ازدواج کردم که اصلا زيبايی نداشت ولی من با چشم دلم زيبا ميديدمش.
    الان به همه ميگم طرف فقط نبايد ايراد ظاهری خاصی داشته باشه و خيلی در قيد وبند ظاهر نباشن.البته خانمها راحتتر کنار ميان .برای آقايون ممکنه ظاهر مهمتر باشه .
    راستی ويلی ديشب خوابت رو ديدم اومده بودی خونه مون مهمونی و من به همه معرفيت ميکردم . بعد هم خواستی نماز بخونی برات چادر آوردم.
    حالت حسابی خوب بود و پرانرژی بودی#kiss


  64. نازنین 1 در 10/13/05 گفت :

    یه کتاب توپ روانشناسی دارم که میگه : زن نباید تحت تاثیر جاذبه های مردونه بشه و به نظرم درست می گه چونکه کسی که زیباست دلیل نمی شه که زندگی زناشویی زیبایی داشته باشه!
    اگه اسم کتاب و خواستی برات می گم


  65. آيدا۷۲ در 10/13/05 گفت :

    ازدواج کردم. به نظر من بايد مرد در يک آن آدمو جذب کنه و می تونه اصلا زيبا نباشه ولی يک خصوصيت اخلاقی مثل سوادش يا اعتماد به نفسش می تونه ص کصی باشه. همسر من مرد خوش تيپيه ولی اين ظاهرش نبود که منو جذب کرد شايد باورت نشه ولی از کفش هاش خوشم اومد.


  66. خودش در 10/13/05 گفت :

    فقط و فقط خودش برام مهمه!
    هميشه با خودم می گم اگه خدايی نکرده کالبد جسميش اين چيزی که الان هست نباشه(يعنی بر اثر يه حادثه يا بيماری به بدترين شکل ممکن در بياد)
    پاش ميشينم!
    صد در صد!اين خودشه که همه ی زندگيه منه!
    خود خودش!