یک سئوال سخت

اگه یه بچه ده ساله ازت بپرسه : هم جن س باز یعنی چی؟ چه جوری براش توضیح میدی؟


نظرات شما


  1. Mohajer Alman در 09/07/09 گفت :

    Ham jens gara
    tarjomeye dorost-tari ast,
    na
    Ham jens baz


  2. ماريه در 09/07/09 گفت :

    ويولت ويولت ويولت
    من هم يک پيس ميخوام#blush


  3. سروش در 09/07/09 گفت :

    سلام خانومی ما رو يادته ؟
    اونقدر درسام زياد شده که نمی تونم بهت سر بزنم ببخشی . دلم واسه نوشته هات تنگ شده بود….
    بگو اونام يه بنده خدايی هستن که توی تاريخ اونقدر بهشون ظلم شده ديگه نای دفاع ندارن…
    به فکرتم مراقب خودت باش…


  4. ماهی در 09/07/09 گفت :

    وبلاگت فيلتر شده واسه من ويولت
    Frown با فيلتر شکن اومدم


  5. ماريلا در 09/07/09 گفت :

    خيلى چيز ها دارم كه دوست داشتم ميشد در كامنت اولى كه گذاشتم بگم البته خيلى به جوابى كه به اين بچه بايد داده بشه مربوط نيست و بيشتر به درد ما ها ميخوره كه قراره ذهنيت اين بچه ها رو شكل بديم.. اما خب ..
    فقط چند تا مطلب ديگه بگم
    يكى اينكه همجنسگراها بيشتر خودشون رو “دگرباش جنسى ” مينامند كه به نظرم خيلى واژه جامع و كاملى مياد..
    ديگه اينكه اين آزادى كه اينقدر دنبالشيم و بيتابانه طلبش ميكنيم اول از همه تو ذهن تك تك ما بايد به واقعيت نزديك بشه.. تو جوامعى مثل ايران كه سركوب و ظلم هر روزه و به همه اعمال ميشه اينجور افراد كه به گفته خودشون ” اقليت جنسى ” هستن شايد بيشتر از همه قربانى تبعيض و ظلم هستن و به خاطر انتخاب امور شخصى شون ” مجرم ” شناخته ميشن
    به قول خود اين دوستان :
    ” دگرباشی پدیده ای تحمیل شده بر جامعه و فرهنگ نیست. دگرباشی حاصل تبلیغ بیگانه و بهانه ی دست اندازی سیاسی نیست. دگرباشی بیماری ناشی از میکروب و ویروس و آلودگی نیست. در هیچ متن و سند و تاریخی از دگرباش با صفاتی مخرب و مغایر سلامت جامعه یاد نشده. دگرباشان فرزندان، وابستگان و دوستان نزدیک ما هستند و در حالی که ما تفاوت رنگ چشم و مو و طول قد و سلیقه ی غذایی یا هنری شان را به سادگی می فهمیم و می پذیریم به سبب لایه های پیچیده و فرسوده ای از تبلیغات غلط و توهمات بی پایه از درک و پذیرش این وجه از هویت آنان ناتوان مانده ایم. ما فرزندان دگرباشمان را رها کرده ایم تا در زیر فشار وحشت دولتی و شرم اجتماعی در انزوا خرد و نابود شوند.
    اولین گام برای تغییر این وضعیت غیر انسانی، غیر اخلاقی و غیر دموکراتیک سعی در جرم زدایی از هویت دگرباش است.”


  6. ۴۰تيکه در 09/07/09 گفت :

    یه بار یه جایی خوندم که یه روز یه معلم از شاگرداش میپرسه فرزند خواندگی یعنی چی؟ یکی از بچه ها که به فرزندی قبولش کرده بودن میگه مادرم گفته بچه ها رو مادرا تو دلشون پرورش میدن ولی فرزند خونده ها رو تو قلبشون! بر اساس همین استدلال اول بهش میگفتم همجنس گرا نه همجنس باز بعدشم یعنی آدم هایی که اگه دخترن عاشق یه دختر دیگه میشن اگه پسر عاشق یه پسر دیگه. انتظار نداشتی که جز جز رابطه رو براش توضیح بدم ها؟#eyelash
    #flower #heart #hug


  7. نيلوفر... در 09/07/09 گفت :

    می گم : يعنی يک زن يا يک مردی که اصلا دوست ندارند ازدواج کنن و زنه دوست داره هميشه با همجنس خودش که يک زنه زندگی کنه و مرده هم همينطور!
    فکر می کنم اين جواب در حد يک بچه ی ۱۰ ساله باشه… با توجه به اينکه چيزی نمی گذره که خودش تا آخر قضيه رو می فهمه ! ولی دلم می خواد از زبون من اينا رو بشنوه تو این سن!


  8. نقش ونگار در 09/07/09 گفت :

    سلام
    من می گم :وا چرا همه سوالها را امن باید جواب بدم؟ برو از بابات یا عمه ات بپرس!!
    امید وارم یسته مبارکت باشه. و خودت هم خوب باشی
    من فعلا عمه نشده ام.


  9. شیرین ناز در 09/07/09 گفت :

    یه کتاب هست به اسم بچه ها از کجا می آیند؟من از اینترنت دانلود کردم.اگه سرچ کنی پیداش می کنی.واسه جواب دادن به سوال های این جوری خیلی خوبه.
    شادباشی.


  10. ۴۰تيکه در 09/07/09 گفت :

    به شماره ۹۷
    عزيز همجنس گرایی بیماری نیست این تئوری که شما فرمودید یه نود و بوقی سال که تو غرب منسوخ شده. چرا اینجوری فک نمی کنی که اگه از روز اول فرضن آدم و اصغر (به جای حوا)دوتای باباهای بشر بودن اون وقت ماها که دگرجنس خواهیم لابد بیمار معرفی میشدیم. این افراد نه مریضن نه روانی هستن خیلی هم عادی و نرمالن فقط سلیقه شون در روابط جنسی با مال ماها فرق میکنه.
    اینجا میتونی درباره اش بیشتر بخونی.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual


  11. فردا دير است... در 09/07/09 گفت :

    عزيزم سلام
    با اين سئوال منو ياد پسر کوچولوم انداختي که چند روزه نديدمش و خيلی دلتنگشم.
    يادم همين ۱سال پيش ازم پرسيد مامان من از تو دلت اومدم بيرون ؟گفتم اره؟گفت چجوری رفتم تو دلت چجوری جا شدم؟گفتم منو بابايی دعا کرديم که خدا تو رو به ما بده خدا هم گفت پس بايد خيلی کار خوب انجام بدين گفت چکار؟ گفتم با ادما مهربون باشيم دروغ نگيم و……..بعد خدا جايزه به ما تو رو داد.بعد گفت مگه خدا حرف ميزنه ؟؟؟!!!۱بعد گفت چرا با من حرف نمی زنه؟ بعد گفت دائی اميرم وخاله پريسام که خوبن…. چرا اونا بچه ندارن؟بعد گفت مامان چرا همه دوستام تو مهد خواهر دارن برادر دارن من ندارم الان که ديگه تو بابا با هم زندگی نمی کنين چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
    معمولن جواب به يه سئوال سئوال های ديگه رو پيش مياره و بچه های الان هم مثل زمان ما نيستند بشه بپيچونيشون چون از دوستاشون ميتونن اطلاعاتی کسب کنن و چه بسا غلط بايد اينجور وقتها خيلی مهربون بشونيشون کنارت دستاشو بگيری تو دستت يه جوابی مثل احسان يا سينا بدی ولی بگی بعضی انتخابها تو زندگی باعث ميشن تو نتونی يه انتخابه ديگه داشته باشی مثلن وقتی دو تا مرد انتخاب ميکنن با هم ازدواج کنن ديگه نمی تونن بچه داشته باشن چون همه بچه ها ۱ بابا دارن ۱مامان .
    ۲تا بابا نميشه يا ۲تا مامان
    هميشه يک مرد با يه زن که ازدواج میکنه امکان مامان با با شدن رو دارن ولی بايد بفهمونيم حق انتخاب رو به بچه هامون که هر کسی ميتونه انتخاب کنه نحوه زندگی کردنش رو.
    يه حقيقت شايد تلخ بهتر از سردر گی هستش


  12. الهام در 09/07/09 گفت :

    ويولت عزيزم سلام
    خيلی وقته که ميخونمت يه مدت زيادی آرشيو خونی کردم و حالا تقريبا به روزم
    خيلی لذت ميبرم از اراده و شخصيتت
    واقعا تحسين بر انگيزی
    نميدونم چرا تا به حال روم نميشد برات کامنت بذارم چون ميديدم با اينهمه خواننده و دوست من شايد ديگه جائی نداشته باشم ولی امروز ديگه عزمم رو جزم کردم تا خودم رو معرفی کنم
    ميدونم شايد کار مهمی نکردم ولی دوست دارم که تو اين دنيای مجازی دوست عزيزی مثل تو داشته باشم
    من وبلاگم داستاننويسی شايد خوندش از حوصله ات خارج باشه ولی خوشحال میشم که دوستی چون تو داشته باشم
    در مورد اين کودک ده ساله هم بايد بگم امان از دست سوالات بچه ها آدم لای منگنه گير ميکنه#winking
    _________________
    خوشوقتم از آشناييت#flower


  13. به ۱۰۰ : بله میشه با این دید هم نگاه کرد .
    به ۱۱۰ : این تئوری که بنده فرمودم خودم کشف نکردم . پایه ی حرف من فرض نیست عزیزه من … نمیگم اینا روانی هستن ( ما در مورد روانیشم این اصطلاح رو به کار نمی بریم چه برسه به این ها ) ، میگم بیمارن … از نظر علمی بیمار محسوب میشن … هزار جور آزمایش رو این افراد شده وقتی هورمون های جنس مخالف در این افراد بیشتر از سایرین دیده میشه وقتی ساختار مغزی این افراد بیشتر شبیه جنس مخالفه و مهمتر از همه وقتی یک نوع کروموزوم در این افراد بیشتر از سایرین دیده میشه و …. هم جن س گرایان از لحاظ فیزیولوژِی با یک فرد عادی تفاوت دارند و در مشرق زمین هم به کسی در ژنتیک و کروموزوم هاش ناهمگونی ای مشاهده بشه میگن بیمار .


  14. شيرين در 09/07/09 گفت :

    همون دو بهترينه.ولی راجع بهش بيشتر نبايد گفت و جواب داد به ضرر خودشه .#flower


  15. موشی در 09/07/09 گفت :

    من اگه باشم بهش ميگم بزرگ ميشی يادت مره#grin #grin #grin


  16. مرجان در 09/07/09 گفت :

    در مورد پست بعديت که واسه او مخاطب خاصو نوشتی والو همه چيش برام مشخص بود به قاعده ! تنها چي که برام مبهمه همو چیو سه تا ستاره اووئه که هر کلمه سه حرفيه زشت و رکيک جاش ميذارما با ای جمله اوو جور درنمياد #grin #rolling حالا اگه خودت بيای بگی ممنونِم کِردی #grin #grin ها ديگه ايجوري .. حسابی گيجُم کِردی .. ای چی چيا از کُجو بلدی ؟ ماشالو #grin
    * با لهجه شيرازی غليظ بخون #rolling


  17. Ameh Khanoum در 09/07/09 گفت :

    97 , 110 و … چه فرقی میکنه که یه روش زندگی باشه یا بیماری?! برای بعضی روش زندگیه برای عده ای بیماری , مهم اینه که انسان هستن و تو جامعه ما زندگی میکنن , در بعضی جوامع آزاد نیستند ولی وجود دارن و مهم اینه که ما با دید تعصب باهاشون برخورد نکنیم عزیزان من بحثهای پزشکی یا سوسیواوژی را بگذاریم برای متخصصین در این زمینه و از همه مهمتر تروبخدا جواب بچه هارو کوتاه و درست بدید فلسفه بافی نکنید و عقاید متعصبانه مذهبی که تو مغز ما فرو کردن در مغزپاک و عاری از تعصب این بچه ها نکنیم (-:



  18. شراره در 09/07/09 گفت :

    وا اين دردونه عجب سوالايی ميکنه. من ميگفتم بچه اينو کجا شنيدی ؟ بعدم ميگفتم بزرگ تر که شدی برات توضيح ميدم
    ۲ تا پسر و يا ۲ تا دختر که از هم خيلی خوششون ميياد که نشد جواب !!!
    ________________________________
    اتفاقا به نظرم برای شروع خوبه
    چون عاشقی براش مفهوم حقیقی نداره ولی خوش اومدن ملموسه


  19. سارا در 09/07/09 گفت :

    ويلی جون باز ما رو ژيجوندی با اين سوالات
    ميگم من هم نميدونم بيا با هم از یه کس دیگه بپرسيم .


  20. خودتم به اين سوال جواب بده ويولت .
    ___________________________
    خودم هم کامنت گذاشتم و جوابم رو دادم


  21. اميد در 09/07/09 گفت :

    برای حمايت از جنبش سبز سی دی استاد شجریان رو بخرید.
    آخرین البوم


  22. آشنا در 09/07/09 گفت :

    سلام ويولت
    هديه مبارکت باشه حالا هی دل ما رو بسوزون
    در باره سوال اين دردونه (احتمالا ) يه نسخه کلی نمی شه برای همه پيچيد .رشد عقلی و جنسی بچه ها در سنين يکسان متفاوته . با عکسی که از دردونه ديدم نمی تونی بپيچونيش . بايد يه جواب کوتاه و کامل بهش بدی در حد کامنت شماره ۲ که احساس کنه بزرگ شدنش رو قبول کردی تا دفعات بعد هم بهت اعتماد کنه و بياد سراغت. حتی اگر سوالات بعدی رو پرسید و احساس کردی آمادگیش رو داره بهش اطلاعات بیشتری بدی .خوش به حال دردونه با اين عمه خوشگل ودوست داشتنيش .


  23. بيهوده گی در 09/07/09 گفت :

    سلام.
    عمه خانم گاهی آنقدر درست و کامل و همه جانبه فکر می کنه و آنقدر حرفاش بی غلطه که آدم حرصش می گيره!
    جمع بندی همه ی جوابا و برخوردای درستو به نظر عمه خانم تو کامنتاش گفته.
    بهتر شو.


  24. ۴۰تيکه در 09/07/09 گفت :

    به ۹۷ این آخرین تحقیقات که مال ۲۰۰۸ و نشون داده که تاثیر ژنتیک خیلی کمتر از محیط و در نهایت هر دوتا با هم کانتربیوت میکنن که شخصی ستریت باشه یا گی. در ضمن هنوز ژنی که اسمش ژن گی بودن باشه پیدا نشده.
    اگه شما منبع معتبر دارید لطفن بگید.
    http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080628205430.htm
    به ۱۱۷ به نظر من مهم که روی این افراد برچسب زده نشه. اینکه بگی بیماریه یه برچسب اونم تو محیطی مثل محیط ایران! هنوز ملت دارن سر چی بودنش با هم تو غرب کل کل میکنن اون وقت یکی خیلی جدی با اعتماد به نفس بیاد بگه بیماریه ژنتیکی خب چیزی که برای فرضن سوال کننده چه بزرگ چه کوچیک جا میوفته بیمار بودن این افراد.


  25. پرستو در 09/08/09 گفت :

    راستش رو بخوای وقتی من این پستت رو می خوندم خواهرم بقل نشسته بود…اون 11 سالشه و تا نوشته ترو دید گفت همجنس بازی یعنی چی….منم سرخ شدم و زدم یه صحفه دیگه…#worried


  26. ويلی جان من توانايی اين کار رو ندارم… رضا همون موقع بهم گفت با چوب يا چيزی شکل اين دکمه رو بزنم ولی نمی تونم عزيزم… من قدم کوتاه نيست (۱۶۵) ولی دستم رو اصلا نمی تونم بلند کنم… واسه همين اگر بخوام با هر وسيله ای خودم اين کار رو بکنم، خیلی بیشتر معطل میشم و انرژیم هم میره…
    همین دیروز مجبور شدم به یکی از پسرای کلاس که همیشه باهاش سر بحثای کلاسی کل کل دارم رو بندازم واسه زدن آسانسور… ولی دیگه یاد گرفتم پوست کلفت باشمو به این آسونیا واسه ناتوانایی های جسمیم بغض نکنمو دلم نگیره…
    این روزا وقتی مشکل حادی هم پیش میاد خودمو ناز می کنم و آروم و میگم بی خیال تارا، باشه؟ زندگیتو بکن بهش فکر نکن…
    شاید واسه همین تو تارای بی پروا بر خلاف باران دیگه زیاد از مشکلات نمی نویسم، و زندگی عادیم و طرز فکرم رو به تصویر می کشم… اینجوری وقتی خواننده ها می بینن این مشکلات جسمی هست و من انگار نه انگار، به خودشون میان و همین برام یه دنیا ارزش داره ویولت…
    برای همین درباره ی من ِ وبلاگم رو برداشتم تا بتونم یه معرفی نامه ی درست و حسابی از خودم بذارم…
    زندگی همینه ویلی. همه ی این لحظه های خوب و بد. هر کدوم اگه به تنهایی باشه، دل آدمو می زنه…
    در مورد این پست هم بهش می گفتم بعضیا هستن که وقتی بزرگ شدن ترجیح میدن به جای جنس مخالفشون با همجنس خودشون ارتباط داشته باشن و صمیمی باشن و علاقه ای به بودن با جنس مخالف برای ازدواج و اینا ندارن… بعد اگه بازم سوال می پرسید، می پیچوندمش! #grin


  27. طاهره در 09/08/09 گفت :

    سلام…ويولت عزيز
    خيلی اتفاقی پيدات کردم..
    چندين ماه پيش …دوستی از اينکه با وبلاگ تو آشنا شده برام گفته بود…از انديشه هات….اما اون موقع خيلی تو خط نت و وب گردی نبودم
    امشب دست تقدير من رو به اينجا کشوند….
    چندتايی از دلنوشته هات رو خوندم….نمی دونم چی بايد بگم…و اصلا چيزی بايد بگم…يا …..
    امشب…واسه امشب …خب ديگه الان نم يخوام حرفی بزنم….شايدم نمی تونم
    بازم پيشت ميام….


  28. به ۱۲۵ :
    اینی که غربببب داره سرش کل کل میکنه رو ما تو دانشگاهامون در موردش بحث می کنیم … استادای ما که دقیقا تو همون غربببب تحصیل کردن بدون هیچ ادعایی و بدون اینکه سند حرفاشون بعضا سایتای پر از اشکال نت باشن از رو دانش خودشون بعد از سالها و از روی آزمایشات انجام شده رو ساختار مغزی این افراد به این نتایج تخصصی رسیدن … هر چند که باز کردن این حرفای تخصصی الان به نظرم بی مورد می یاد ولی غده ی هیپوتالاموس در مغز این افراد کوچیکتره . حالا شما بیا و بگو که نه اصلا همچین چیزی نیست و علم پزشکی بیخود کرده که بعد از سالها آزمایش به این نتیجه رسیده …
    خانومه عزیز شما بر فرض داده های اینترنتی و سایت نمی تونی ادعا کنی که پژوهش هایی که سالهاست روی اجساد افراد همجنس گرا انجام میشه از پایه غلطه و ژنتیک و هورمون و این حرفا هم کلا بی معنی ، چرا ؟ چون غرب نمی خواد علنا این موارد رو بازگو کنه …


  29. ادامس در 09/08/09 گفت :

    جواب ۲ و ۲۲ عاليه


  30. emma در 09/08/09 گفت :

    migam hamjens baz be kasai migan ke be hamjenseshon tajavoz konan… hamjens gera ham yani kasi ke be ham jensesh alagheh dashte basheh!
    bazam migam behtarin ravesh tozihe sadeh va jedie va parhiz az hargoneh pichideh kardane masalanst… vaghti soali hast javabesh peyda misheh hala to in option ro dari ke javabe sadeh va salemtaro begi ya bezari az raveshaye gheyre matlob befahme va fekr koneh ooooh vah voh chichie in… vaghti az to beshnaveh hameye atasheh donestanesh khamosh misheh va bash be tadol mireseh
    dar zemn vaghti tozih midi say nakon begi in chize badie serfan bitafavot bashi khode taraf mifahme jaleb nist edameye in bahs… chon age nazaresho manfi koni momkene bar ax barash jaleb besheh ke yek chize khafan fahmideh!


  31. Ameh Khanoum در 09/08/09 گفت :

    نیلوفرانه عزیزم شما میای اینجا و یه مقدار کلمات علمی در جواب یه سوال ساده که ویولت مطرح کرده میدی و مارو میترسونی , البته همه کاملن قانع شدن که شما بیشتر درین مورد اطلاعات و تخصص علمی داری ولی عزیزم بهرحال هرکسی برای خودش نظری داره شاید اونیکه بهت میگه بیماری نیست بخاطر اینه که وقتی میگیم بیماری از سرماخوردگی تا سرطان همه بیمارین و همجنس گرائی برای ما مردم عادی و بیسواد توی این گروه قرار نمیگیره, اما از توضیحاتت بیشتر بنظرم میاد شبیه سندرم داون ” Down syndrome ” , trisomy 21 هستش که ا گه اشتباه نکنم به کم و زیادی در کروموزم ۲۱ مربوطه
    که یه chromosomal disorder هستش ,
    خوب اگه اینم به کروموزوما مربوطه به نظر منم این بیماری نیست شاید همو ن تفاوتای غیر عادی باشن ,اما توجه, نه همه همجنس گراها این دزاوردر رو دارن در بعضی واقعن یه انتخابه, یه روش زندگیه!


  32. عمه خانوم عزیز باور کنید من نهایت سعی م رو می کنم که اصطلاحات علمی استفاده نکنم ولی وقتی می خوام بگم که این همجنس گرایی یه بیماریه نمی تونم براش کلمه ی هورمون رو به کار نبرم … راستش اصلا هیچ معادلی برای هورمون نمی تونم پیدا کنم که جاش بزارم .
    بنده کم سوادتر از اونی هستم که بخوام خودم شخصا روی یه مشکلی برچسب بیماری رو بزنم یا نه ! هر چی هم گفتم آموخته های دانشجوییم بوده ولا غیر …
    خب منم همینو میگم ! که هر کسی برا خودش نظری داره … من وقتی میگم بیماریه و حالا با دلیلم اینو میگم هیچ اصراری ندارم که یه نفره دیگه حتما بیاد حرف منو قبول کنه … نه ، مگه من حرف دیگری رو قبول میکنم که انتظار بالعکسش رو داشته باشم ولی متقابلا انتظاره اینم ندارم که کسی ازم بخواد برای اثبات حرفم ( البته اساتیدم نه خودم ) دنبال سایت بگردم …
    عمه خانوم با اجازه از این مبحث سندرم داون میگذرم … بخوام توضیح بدم زیادی طولانی میشه ، منم که پرچونه …
    جواب ویولتم که ساده تو همون کامنت اول دادم منتها این تفاسیر بعدش در جواب دوستان به وجود اومد .
    به هر حال بحث خوبی بود … من که لذت بردم و استفاده کردم ، حداقل باعث شد ناخودآگاه ذهنم رو زندگی این افراد متمرکز شه .


  33. سالی در 09/08/09 گفت :

    جواب احسان شماره ۲ فکر کنم خوبه اما من بودم تو لحظه نمی دونستم چی بگم…. می گفتم بچه برو درستو بخون#laugh


  34. باشو غريبه کوچک.. در 09/08/09 گفت :

    #sick


  35. نیک ناز در 09/08/09 گفت :

    من همجنس گرا هستم…واقعا متاسف شدم که اکثرِ نظرات به راحتی می گن که این حالت بده، یا خدا دوست نداره و از این مهملات…این خداوند شما دقیقا چرا با این حالت مشکل داره؟بچه دار نشدن؟هر کس تو این دنیا در طول زندگیش بچه دار نشه ،خدا رو ناراحت می کنه؟ اگر همجنس گرایی بده ،چرا خدای شما برخی رو این طور به وجود آورده؟ گاهی یه کم فکر کنیم ورای سنت ها و خرافات بد نیست .باور کنید


  36. ماه مون در 09/08/09 گفت :

    تولدت مبارک نازنين وبلاگستان#flower #party


  37. ساتين در 09/08/09 گفت :

    تولدت مبارک !
    #grin #flower #heart #kiss


  38. سs@yahoo در 09/08/09 گفت :

    ۱۳۲ هم خیلی خوب گفته بودن
    خوب البته بايد بگم يه حرف صرفا چون چهار تا استاد گفتن تاييد و تصديق نميشه، میبینی میری پیش یکی از بهترین اساتید پزشکی دارویی رو میده که وقتی میری پیش دیگر پزشکا که دانشجوهای طرف بودن میگن منع مصرف این دارو جهانی شده و … یه بار یادمه تو همین وبلاگ ویولت نوشته بود که میخواست بره پیش پزشکای دیگه، اما تا اسم دکتر ل رو میدیدن میگفتن حتما استاد درست گفتن (همینجا خوندم دیگه #thinking )
    از این مبحث که بگذریم چون واقعا کمتر دانشگاهی تو ایران هست که استاداش به روزن
    در ضمن شاید تو ایران اینترنت به چت و وبلاگ خونی و چهار تو سرچ تو گوگل محدود میشه و البته برای شمای نوعی، اما این دلیل نمیشه استناد به یه لینک توسط دوستان رو به مسخره بگیرید، دوست عزیز دو قدم اونورتر ایران همه ی ارتباطات علمی از همین طریق انجام میشه، برای استفاده از منابع علمی و مقالات کلی پول میدن، ولی باز هم از اینترنت استفاده میشه
    خوب حالا چون من مهندس کامپیوترم (یعنی دانشجوی این رشته ام) چطوره شماها رو بیسواد بدونم که وارد قلم روی مقدس من شدید#devil
    یادمون باشه برای بعضی چیزا نیاز نیست الزاما بریم و تو دانشگاه بخونیم، این همه کتاب، سایتهای معتبر علمی زیر نظر بهترین دانشگاه های جهان


  39. ۴۰تيکه در 09/08/09 گفت :

    به ۱۲۵ اگر اون استادت سرش به تنش می ارزید تو همون غربببببببببببببببب میموند بر نمی گشت ایران! این از این. دومن تفاوت ساختاری دلیل بیماری نیست. این حرف و استدلال سرکار و اساتید فارغ التصیل غرببببببببببببببببببببببت مثل اینکه من بگم ایکس ایکس نرمال و هر کی وای داره مریض. یا این استدلال درپیت که چون فرضن مغز زنا حجمش کمتر نمی دونم واقعن درست یا نه فقط یه شنیده است پس هوش کمتری دارن. همجنس گرایی مثل سیندروم داون که نیست هست؟ مثل سرطان که نیست مثل دیپرشن که نیست هست؟ در ضمن گفتم اگه منبع معتبر غیر از افاضات استانید در دانشگاه های درپیت ایران (پزشکی ایران خیلی هم یکه تاز نیست حتی تو خاور میانه) رو داری ولو یه سایت درپیت رو کن من خوشحال میشم بخونم. اون چیزی هم که من گذاشتم نتیجه یه تحقیق معتبر که یه تیم سوئدی با یه تیم از آمریکا روش کار کردن و اصل تحقیق روی دوقلوهای تک تخمی و دو تخمکی بود که من به اصل ژورنال پزشکی اش دسترسی ندارم اگه داری پیداش کن بخون باید جالب باشه.