هم جنس.گرا

سئوال دیروز، پیامدهایی رو هم داشت. مثل مشکلی که در پایین دوستمون مطرح کرده.خوشحالم که این بحث مطرح شد و حداقل یک نفر جرات ابراز مشکلش رو پیدا کرد و مطمئنم افراد خاموش زیادی هم از جواب شما استفاده می کنن.
وقتی امکان این هست که چند صد نفر هم فکری کنن و نظرشون رو بگن، دلم نمی خواد تنهایی به قضاوت بشینم و درمقام راهکار دادن بر بیام.
آیا باید نسبت به این حس و کشش بی تفاوت موند؟سرکوبش کرد؟ بهش بها داد؟ درصدد درمان بر اومد؟ یا سعی کنه تو جاده درست بندازتش چون یه حس طبیعیه که برای بعضی از آدمها پیش میاد و فقط باید تربیت شه؟
هم فکری و راه حل پیشنهادی لطفا.
سلام ویولت عزیز نمی خواستم اولین کامنتی که براتون می زارم در ان رابطه باشه ولی مجبور شدم که این کارو بکنم.وقتی این پستتونو خوندم انگار برق 3 فاز بهم وصل کرده باشن جا خوردم دو روزو دو شب که اروم و قرار ندارم بخاطره همین موضوع شما.
من می خواستم از شما به عنوان یه دوست یا خواهر بزرگتر کمک بخوام دیشب خیلی با خودم کلنجار می رفتم اخرش به این نتیجه رسیدم که ازشما کمک بخوام.راستشو بخواید من دچار همین مشکل شدم ابنطور که خودم فکر می کنم اوایل فکر می کردم من تنها یه همجنس گرا باشم ولی الان با دیدن همجنسام حس دیگه ای دارم من یه دختر خیلی شرو پرروام با اعتماد به نفس فوق العاده ابنتور که بقیه مبگن .اما دیگه وقتی خواهر یا مادرم یه لباس تنگ میپوشن من سرمو میندازم پایین جرات نمی کنم برم استخر واقعا شرمم میگیره.من مقاله های جامعه شناسی زیادی می خونم ادم باید یک سری بحرانارو به خوبی طی کنه بلاخره هرگونه احتمالیو باید در نظر گرفت و ابن اون بحرانه.
دو جنسی هایی (ترنسکچوال)که دختر به دنیا می ایند معمولن صداهایی کلفت و پسرانه دارن من هم بعضی حالات پسرانه دارم که یه ویزگیه مثبت به حساب میان ولی صدام کلفت نیست.واقعا خیلی سخته که ادم به ابن درد دچار بشه اینکه به همجنسات یه جور دیگه نگا کنی دردناکه.نباید به شما بگم که چه کثافت کاریاییو از روی جبر انجام دادم نه اختبار.همش میگم …(اسم واقعیم) این چه مرضیه که تو به اون دچار شدی.دوست ندارم به این فکر کنید که این کامنت یه دروغه و من خواستم شیطنتی کرده باشم نه باور بفرمایید فقط می خوام شما منو از این برزخ نجات بدید.دیشب به این فکر می کردم کدوممون بیشتر درد می کشیم من که فکرو روحم خرابه یا شمایی که جسمتون بیمار.
پ.ن:ازتون میخوام که برای یه لحظه چشماتونو ببندید و خودتونو جای من بزارید یه صبح که از خواب بیدار میشید چه اتفاقی براتون می اقته وقتی جای منید .همینطور که من اکثر کامنتای شمارو از ته وجود درک میکنم.اگه خواستید جوابمو عمومی کنید اشکالی نداره فقط با اسم مستعار.
پ.ن: وقتی 6 سال پیش شروع به نوشتن کردم یکی از اهدافم به اشتراک گذاشتن تجربیاتم با افراد بیماری بود که تازه درگیر این بیماری شدن برای تجربه نکردن رنجهایی که من کشیدم. حالا این بحث هم جن س بازی یا هم جن س گرایی یه تابوی بزرگ جامعه است که براحتی نمیشه ازش حرف زد و کمک خواست …حالا که این امکانات در اختیارمونه، شما دوست عزیز که یا تجربه اش رو داری و یا اطلاعات مفید و یا حتی هم دردی، دریغ نکن و راهنمایی کن.
________________
توضیحات تکمیلی:
پيام خصوصی:سلام ویولت همه چیز از چند وقت پیش شروع میشه که یه دوستی مثل خودم بهم گفت همجنس باز.منم بهم بر خورد و اونم گفت معنی همه این کارا یعنی این دیگه.انگار تموم این سالها خودمو داشتم گول میزدم که نه این نیس حداقلش این نیس ولی مثل اینکه معنی حمام کردنا تو بچه گی توی یه اتاق تاریکو گرم روی یه تخت خوابیدن یعنی این. بش گفتم شاید یه دوجنسیم گفت نه تو هیچیت به اونا نمیخوره لا اقل اینطوری یه راه درمانی بود.اصلا باورم نمیشد می گفت مگه چیه منم گفتم با این کلمه مشکل دارم اره ویلی همجنس باز یا گرا من کلا با این کلمه مشکل دارم میدونی باید یه نقاب بزاریم رو صورتمون تا کسی بهمون انگ بی دینیو منحرفی نزنه بعضیا میگن یه حس نوجوونیه و این حرفا ولی ای کاش اینطور بود ولی سال های نوجوونی تموم شده.انگار راسته که میگن زندگی مطابق خواسته ی ما پیش نمیره راسته که میگن حقیقت تلخه انگار باید دوباره میلکو ببینم و با همه وجود درکشون کنم. ولی ما اگه دینمونو فراموش کردیم هنو خدارو فراموش نکردیم باور کن اینطورا که بقیه میگن نیس من هنوز اینقدر بی شرف نشدم(کسایی که کامنت گذاشتنو نمیگم)اخه کسی که از 7-6 سالگی جز بچگی کردن یه کمی شیطنتم کرده چه می دونسته شهوت چیه نه همه اینا از رو غریزس.باید این غریزرو پنهان کرد تا نگن هیزی اره اینطوری بهتره.کسی نمی دونه زیر پوسته این شهر چه کسایی زندگی میکنن ادمایی که زندگیه عادیشونو میکنن و خیلی راحت طرد میشن منم از ترس طرد شدنه که میخوام پنهون کنم اون غریزرو باید دیگه بشیتر از 5ثانیه زوم نکنم رو صورته یه دختر.شروع یه زندگیه مخفی شاید بتونه راه حل خیلی چیزا باشه ولی سرکوب نه.ممنون ویولت


نظرات شما


  1. محمد صمدی در 09/08/09 گفت :

    درود
    من در دانشگاه دوستی داشتم که تمام پسران دانشگاه چشم ازش بر نمیداشتند و تمامشون روی به دست آوردنش شرط بسته بودند ولی اون فقط اونها را به طرز عجیبی سر کار میذاشت اما به خاطر نسبت خانوادگی که با هم داشتیم همیشه با من راحت بود و همین هم مشکلاتی را برای من در دانشگاه ایجاد کرد … اون به هیچ پسری گرایش جنسی نداشت و بر خلاف آن با دیدن بدن هر دختری ترشحاتش زیاد میشد … اون تصمیم گرفت از ایران بره … فعلا نمیتونم پیشنهاد درستی بدهم ولی خواهش میکنم اشتباهی که همه میکنند و ضربه میخورنند را نکنید … اون قصد داشت که این حس را سرکوب کنه و دو بار ازدواج کرد ولی هر دو به طلاق انجامید … خواهش دارم که هر تصمیمی که میگیرید سرکوب این گرایش و حس خدادادی نباشه …


  2. س در 09/08/09 گفت :

    دوست عزیز
    مشکلات جنسی تنها واژه ای هست که در کشور ما و برخی کشور های عربی گسترش داره و همین خط قرمز بودن این مباحث و رفتارها باعث شده که به عنوان یک معظل واقعی برای ما ها باشه.
    در کشور های اروپایی و امریکایی دیدگاهی به این شکل وجود نداره بفرض هیچ وقت انرژی و خلاقیت شخصی تحت تاثیر تقکرات منفی و محدودیت های جامعه از بین نمی ره و یا هیچ دختری ببه خاطر ازله….. دست به خود کشی نمیزنه.
    شاید به نظر برخی این رفتار غربی ها زیاده روی باشه ولی با مطالعه متون روانشناسی اجتماعی انها متوجه می شیم که دراصل از نوعی کنترول ناخود اگاه در جامعه استفاده می کنند تا امنیت روانی به با لاترین حد برسه.
    شما هچ مشگلی نداری فقط به خودت به دیدگاه متقاوتی نگاه کن .حداقل بهترین دوست برای خودت باش


  3. سینا در 09/08/09 گفت :

    من خودم همجنسگراها رو يک گروه اقليت می دونم که به هر حال وجود دارند و نميشه ناديده شون گرفت و بايد حقوقشون رو محترم شمرد.
    ولی نظر شخصی من مهم نيست. مهم اينه که ما الان در جايی داريم زندگی می کنيم که همجنسگرايی امری مذموم و گناه کبيره شمرده ميشه و حتی ممکنه به قيمت جون اونها تموم بشه و تقريباْ هيچ اميدی نيست که در کوتاه مدت و يا حتی ميان مدت وضع برای اين قبيل افراد بهتر بشه.
    از طرفی تا جایی که من می دونم همجنسگرایی معالجه شدنی نیست و سرکوبش هم باعث هزار و یک مشکل روانی می شه.
    برای همين توصيه من به اينگونه افراد اينه که هر چه زودتر به يک کشور ديگه که حقوقشون رو محترم ميشمره مهاجرت کنند.
    #flower #flower


  4. شراره در 09/08/09 گفت :

    من که سر درنیاوردم فقط حس داره یا اینکه نه مشکلش رو هم داره ؟
    خیلی دخترها هستند که مثل پسرها شر و شور هستند اما ترانس سکشوال نیستند من تا همین پارسال راجع به اندام زنانه یا مردانه که اینها دارند چیزی نمیدونستم و همیشه فکر میکردم حس میکنن و دوست دارن که جنس مخالف باشند اما یکی از دوستام یکسری عکس بهم نشون داد و یه سفر هم که پوکت رفتم تو خیابون walking street یه چیزاهایی دیدم که الان به این نتیجه رسیدم حس مهم نیست و انهایی واقعا ترانس سکشوال هستند که اندامهاشون ناجوره و به جنسشون نمیخوره . خارج از کشور قضیه سیم سکس مریج یه شعار دموکراسی خواهانه است که همه کشورهای غربی باهاش فعلا مخالفن اما تغییر جنسیت در ایران خیلی راحت شده و به این افراد شناسنامه میدهند . تا اونجا که من میدونم تو ایران خیلی ها این مشکل رو دارند اما باید دید شناخت درستی هم نسبت به این قضیه هست ؟ افراد به دکتر مراجعه میکنند؟ درمان شامل چه هزینهایی هست و کی این هزینه ها رو تقبل میکنه ؟ خانواده ها چه عکس العملی دارند ؟ همه اینها با جامعه سنتی که ما داریم تا 50 سال اینده هم حل نمیشه . هنوز بیماری ایدز که از اون بهتره از نظر دید اجتماعی بعد 18 سال از اولین مورد در ایران هنوز جا نیفتاده وای به حال این قضیه .


  5. سs@yahoo در 09/08/09 گفت :

    من تو پست قبل هم گفتم، به نظر من بهتره همجنس گرایی رو یه مشخصه برای افراد بدونیم، مثل رنگ پوست و … شاید بهتره بیشتر راجع بهش بخونم.
    یادمه قدیما یعنی تا همین چند سال قبل که دیه مرد دو برابر زن بود، وقتی اعتراض میکردی میگفتن قرآن گفته، اسلام گفته و چهار تا دلیل که آخوندا تو گوششون فرو کرده بودن رو هم مثل بلبل ردیف میکردن، اگرم اعتراض میکردی کفن میپوشیدن، یهو این لایحه پارسال؟! رفت به مجلس و تصویب شد که دیه یکسان باشه، چطور شد؟ دین اسلام یهو عوض شد؟ یا کسی اومده و ادعای پیامبری کرده و قوانین رو داره عوض میکنه؟
    نه عزیز من، اینا چیزاییه که تو گوش من و توی نوعی کردن، از بعد از انتخابات همه ی اون اندک اعتقاداتی که داشتم فروریخت،هیچی برام نموند، که احتمالا این بلا سر خیلیها اومده، وقتی میدیدم همینایی که اسمشون رو گذاشتن م.ر.ج.ع تقلید و دستشون به خون این همه نفر آلوده شده به همه چی شک کردم، از بعد از اینتخابات تموم وقتم به خوندن و سرچ و … گذشته، از تک تک اتفاقات کوی دانشگاه ۷۸ (اون زمان بچه بودم و اصلا تو باغ نبودم) و ق.ت.ل های ز.نجیره یی بگیرید تا آثار بزرگترین قرآن پزوهای جهان ، این یکی خیلی جالب بود، توصیه میکنم آثار قرآن پزوها رو بخونید
    بهرحال از اینا بگذریم، منظورم این بود که میبینید دو روز دیگه همجنسگرایی تو ایران هم رسما تایید میشه، چیزی که الان ملت رو به خاطرش اعدام میکنن (از جمله دو نوجوان در مشهد) پس بهتره اینقدر به دین و این حرفا استناد نکنیم، اگر هم استناد میکنیم نتیجه ی تحقیقات و وقت گذاشتن و خوندن و خوندن خودمون باشه نه اونچه پدر مادرا مدرسه دانشگاه جامعه تی وی و کل رسانه ها تو گوشمون کردن، اون قضیه ی لواط قرآن هم کاملا متفاوت که جای بحث نیست
    پس بهتره با عقلمون جلو بریم، این همه کشور که پیشروی علمن اشتباه میکنن، اونوقت مای جهان سومی درست میگیم؟ تو همین قرآن هم گفته اول عقل بعد چیزای دیگه ، به عقل من یکی که جور در نمیاد که این افراد رو مجرم یا گناهگار یا بیمار بدونم وقتی اینطور آفریده شدن و تفاوتشون با بقیه از نظر علمی هم ثابت شده
    زندگی برای این افراد تو ایران چقدر سخته


  6. ساتين در 09/08/09 گفت :

    من فکر می کنم برای خيلی ها ممکنه در سن بلوغ پيش بياد به يه همجنس يا کلا به همجنس ها علاقمندبشن
    حتی اين علاقه رنگ ج.ن.س .ی بگيره
    اما لزوما اينطوری نمی مونه
    ممکنه چند سال بعد علاقه ای به جنس مخالف پیدا کنه
    نمن فکر می کنم بیشتر شرایط محیط و اطرافیانو و همچنین شرایط روحی طرفه که این قضیه رو سوق میده و تقویت ممکنه بکنه و تبدیل کنه به یه ه.م.ج.ن.س گرایی تمام و کمال یا یه حس که بعد مدتی از بین میره و شخص ممکنه تا آخر عمرش دیگه به همجنس چنین حسی پیدا نکنه اما در عوض با جنس مخالف تجربیات متعدد و خوبی داشته باشه.
    وقتی نوجوون یا بچه با یه ه.م.ج.ن.س. گرا معاشر یا نزدیک باشه حتی می تونه ازش آموزش ببینه و بطور اکتسابی اینو یاد بگیره
    به نظر من بودن تو محیط خیلی مهمه
    در کل دخترها و پسر ها در یک سنی به همجنسشون خیلی علاقمند میشن
    مخصوصا به یه همجنس موفق
    این میتونه رنگ و بوی ج.ن.س.ی هم بگیره چون نوجوون در سن فوران غرایزه
    حالا دیگه این مونده به شرایط خانواده و اون همجنس جذاب
    اگه موقعیت مساعد باشه نوجوون رو سمت میده به این افکار
    در مورد تحر.یک ج.نسی هم آدم به شدت شرطیه
    مثلا ممکنه من مدتی شرطی شده باشم به یه تیپ مرد و تا یه مرد برنزه و مو مجعد میبینم حالی به حالی بشم
    چون افکارم همش اینطوری تصور کرده
    بعد با تجربه دلچسب و طولانیی با یه مرد موبور ممکنه بعد ها شرطی بشم و تو تصورات و فانتزی هم هم مرد موبلوند را تصور کنم
    من واقعا فکر می کنم قضیه تا حد خیلی زیادی اکتسابی و یاد گرفتنیه
    این دختر خانوم هم فکر می کنم اینطوری نمونه
    به دلیلی الان اینطوری شرطی شده
    اگه یه رابطه خوب و درست و درمون با مردی که واقعا زیر و بم روحشو درک کنه پیدا کنه ممکنه کم کم لذائذ ارتباط با جنس مخالف رو حس کنه و اونها کم کم جایگزین این حس کنونی بشن
    ضمنا این قضیه همونطوری که می دونید تو محل هایی که دسترسی به ج.نس مخالف کمتره خیلی شایعه
    مثل رراهبه خونه ها یا مدارس شابنه روزی دخترانه یا پسرانه
    یا تو کشور خودمون که ارتباط های دختر پسری ممنوعه است
    من به وضعيت اين خانوم بيماری نميگم
    اين فقط طغيان غريزه است که فعلا زوم شده رو هم.جنسهاش
    از سر گذروندن بحران طغيان غريزه هم بهرصورت مشکله چه در صورت تمايل به هم.ج.نس چه در تمايل به ج.نس مخالف


  7. سمیر در 09/08/09 گفت :

    من به شخصه واژه هم جنس باز رو قبول ندارم.
    این دوست ما از ترانسکژوال ها حرف زده اما معموله شناخت کافی ازشون نداره.
    من بصورت تصادفی قبلا وب لاگ بعضیهاشون را می خوندم. اونها هم مثل ویولت که از مشکلات جسمیش می نویسه، از مشکلات روحی از سختیها از رفتارهایی که پدر و مادرا و اطرافیانشون با هاشون می کنند بی پیرایه حرف می زدند.
    من اون مدت اعصابم خیلی بهم ریخته بود جون فهمیدم چه عذابی این افراد ناخواسته می کشند.
    خیلیشون بدنبال درمان بودند و مباحث علمی این بیمای را خوب می دانند. جسم کاملا زنانه یا مردانه اما روح خصوصیات جنس مخالف را دارد.
    هم تمایل دارد رفتارهای جنس مخالف را انجام دهد مثل پسرها که می خوان شبیه دخترها لباس بپوشند و هم تمایل به جنس خودش دارد که البته از نظر یک فرد ترانسکژوال، جنس مخالف است.
    من به این دوست عزیز پیشنهاد می کنم هم می تونه با این بچه ها همفکری کند و با کمی جستجو وبلاگهاشون را پیدا می کند.
    و هم به روانشناس مراجعه کند تا مشخص بشه که واقعا این بیماری رو دارد چون به نظر من افرادی که اسم خودشون را هم جنس باز می گذارند دچار بیماری ترانسکژوال هستند.
    گرچه اینم بگم که اکثر روانشناس های ما می خواهند این مساله را کتمان کنند و شاید خیلی به این دوست عزیز کمک نکنند.


  8. مانیل در 09/08/09 گفت :

    به نظر من تنها راهش اگر می دونه که نمی تونه احساساتش رو کنترل کنه فقط رفتن از ایرانه . موندن هم جنس بازها تو ایران متاسفانه نتیجه ای جز سرکوفت خوردن نداره


  9. ويولت در 09/08/09 گفت :

    سلام ويلی جان!
    من پيشنهادخاصی به اين دوستمون نميتونم بدم فقط اينکه عجله نکنه تو تصميمهاش…معمولااين قشراز جامعه خيلی آسيب پذيرن و برای اجتماع اهميت خاصی هم نداره چی فک ميکنن(متاسفانه)


  10. سلام؛
    اینجا چرا فیلتر شده بود. خدا رو شکر درست شد.#party
    _______________________________
    چون حرفهایی رو میزنم که به مذاق خیلیها خوش نمیاد!


  11. افشين در 09/08/09 گفت :

    سختی زياد داره #sad


  12. محمد صمدی در 09/08/09 گفت :

    همجنس گرایی یک بیماری روانی نیست بلکه یک حس ذاتی است و تنها قسمت کوچکی از همجنس گراها ترنسکچوال هستند … این عشق زودگذر دوران نوجوانی نیست که با گذر زمان یا هر چیز دیگری سرکوب بشود یا بی تفاوت شود ! این یک حس است و نه یک بیماری که درمان بشود ! جاده ی درست آن هم تن دادن به آن و پذیرفتن واقعیت است و نه قبول خرافات تازی اسلامی که تنها حکم قتل صادر میکنند …
    آخرین راه از ایران رفتن است اما من به شما توصیه میکنم که به یک متخصص سکسولوژی که فقط در تهران (آن هم فقط یک دکتر) وجود دارد بروید و با چند روانشناس خوب ملاقات داشته باشید تا ناآگاهانه مشکل دیگری را به همجنس گرایی نسبت نداده باشید و یک بیماری روانی قابل درمان نباشد و در غیر این صورت سعی به سرکوب نگیرید و به این حس تن دهید تا بتوانید زندگی خود را ادامه دهید …


  13. سمانه م. در 09/08/09 گفت :

    چرا به اسم مرض یاد میکنید. در دگر جنس گراها هم شاید فقط به خاطر تولید مثل خدا این حس رو قرار داده. حالا اگه یکی با هم جنس به آرامش روحی بیشتری میرسه چه مشکلی داره؟ به نظر من این حس آرامش هست که مهمه و قبول کردن طبیعت. لزومی نداره که همه پابه پای جامعه حرکت کنیم. باید دید روح آدم چی میگه و طبیعتش با کدوم مسیر موافقتره. فیلم Milk رو دیدی؟


  14. سلام ويلی جونم .اول من تبريک ميگم بخاطر داشتن جسارت اين دختر که برات کامنت گذاشته متاسفانه جامعه ايرانی از بحث کردن در مورد اين جور چيزها امتناع ميکنند.ودوم پيشنهاد ميکنم که اجازه بدند يه مدت اين قضيه رو داشته باشند تا مطمئن بشند اين حسها گذری نيست مطمئن بشند از اينکه حتما اين حس رو دارند و بعد از اينکه متوجه شدند اين حس رو تا مدتها هاست با خود حمل ميکنند پيش يه مشاوره برند و صحبت کنند در مورد اين حس که مشاوره بهترين کمک ميتونه باشه


  15. مهراوه در 09/08/09 گفت :

    من نميدونم به اين خانم بايد چي گفت اما راه حلهاي پيشنهادي اصلا جالب نبود مثلا اگر اين خانم امكان خارج رفتن نداشته باشد يا امكان تغيير جنسيت و اين موضوع كه قراره توي ايران بمونه و با جنسيت و اين احساسش كنار بياد بايد چي كار كنه نميدونم ايا روانشاناس ها ميتونن كمكش كنن يا نه ؟ ايا اين يه حس زود گذر است كه خودش با فكر كردن بهش دامن ميزنه يا نه ؟ من ميگم شما كه ميدونيد يه راه حل منطقي بديد پاشو برو خارج درمون نميشه كه


  16. شيما در 09/08/09 گفت :

    من فكر ميكنم با سرزدن به سايت خانم مريم ملك زاده تا حدي مشكلتو بشناسي
    ____________________________
    کاشکی آدرس میزاشتی


  17. والا با این جواب ها و برخورد هایی که دوستان تو کامنت قبلی نوشتن، من نگران این موضوع هستم که این کودک 10 ساله بشتر گیج و گمراه بشه. یا اینکه خیلی عاد برگرده و بگه نه مثلا منظور من این نیست، یا مثلا این که گفتی مامان اشکال داره، نگو همجنس باز، بگو همجنس گرا.
    ما ها که بالای 20 سال سن داریم اینقدر از حرف زدن از این موضوع و تفکر دیگران نسبت به خودمون، حتی اگه فقط و فقط دفا کنیم می ترسیم که نگو و بپرس. بابا دفاع از همجنسگرایی مثل دفاع از حقوق برابر زن و مرد میمونه. حالا جالب اینه که سوال سخت تر از این سوال که شما مطرح کردی ویولت جان این هستش که یک بچه 10 ساله بپرسه مامان بچه از کجا میاد تو دلتو. یا مثلا بپرس چرا پسر عمم با من فرق داره (فلان چیز یا فلان جا)
    وای اون موقع هستش که یک کتک حسابی میخوره


  18. نگار در 09/08/09 گفت :

    امروز سالگرد 17 شهريور ، تجمع در ساعت 5 ميدان شهدا ! اطلاع رساني کنيد !


  19. ستاره** در 09/08/09 گفت :

    سلام ويولت عز يز*اگر ترانس سکشوال باشه تنها همون مراجعه به پزشک ميتونه بهش کمک کنه اما اينم توی حرف راحت واسون به نظر مياد شايد برای کسی که اين مشکل وداره بهترين راه درمان باشه اما اينکه خانواده واطرافيان ميتونن بااين موضوع کنار بيان خيلی مهمه . فکر ميکنم يه روانشناس بتونه به اون فرد وخانوادش کمک کنه.ولی اگر فقط حالات روحيش اينه که تمايل به هم جنس خودش داره واز لحاظ جسمی مشکلی نداره اول تصميم بگيره که اميالشو کنترل کنه به حال اين جز‌ء اموزه های دينی ماست که ميل وهوس اگر رها بشن انسانو به جاهايی می کشونن که مطلوب نيست پس کنترل کردنش با قوی کردن ايمان وتوکل کردن به خدا رابطه مستقيم داره . همجنس بازی هم به نظرم گناه محسوب ميشه چون خداوند هم توی قران اونو مذموم دونسته.(بخاطر مطرح کردن اين بحث از شما متشکرم.پايدار باشی)


  20. متاسفانه من نه تجربه‌يی دارم و نه چيزی اما به نظر من اول از همه برای کمک به اين مشکل بايد ديدمون رو نسبت به اين افراد عوض کنيم. متاسفانه توی جامعه‌ی ما جوری جا افتاده که اصلن و ابدن اين افراد رو بيمار نمی‌دونن و در راستای همين فکر هيچ کمکی بهشون نمی‌شه.
    فکر می‌کنم اين خانوم بايد با يک روانشناس يا کسی که بتونه کمکش کنه صحبت کنه. چون روانشناس با توجه به تجاربی که داره هم عکس‌العملش منطقی‌تره و هم راهکارهاش مفيدتر. ما توی دوستا و آشنايانمون دختری داريم که ايشون هم همين مشکل رو داره. يه خانوم دکتر فوق‌العاده موفق که هيچ تمايلی به آقايون نداره و بارها گفته که آقايون براش در حد دوست هستن اما با يک دختر رابطه داشته. حالا پدر و مادر اين دختر تصميم گرفتن ايشون رو برای جراحی بفرستن آلمان تا تغئير جنسيت بده و راحت‌تر زندگی کنه…


  21. س در 09/08/09 گفت :

    ببین من برای اون پست قبلیت که درباره اون گزارش استرالیا گفتم که بعد عمه خانم هم اول جبهه گرفت بعد رفت منبع معرفی کرد از اینترنت، می خواستم بگم که اون گزارش رو من از خودم در نیاوردم و تو تلویزیون استرالیا کانال 9 پخش شد و سرتاسر گزارش هم اصطلاح ترانس سکچوال بکار گرفته میشد و برخلاف اون چیزی که عمه خانم گفتن با نظر متخصص و انجام تست رو بچه دو ساله ترانس سکچوایتی بچه مشخص شده بوده. حالا اگه عمه خانم فکر میکنن چون همه بچه ها با قابلمه و هر چیز دیگه ای بازی میکنن دلیل نمیشه که متخصص هم از تست قابلمه استفاده کرده باشه که! تو اون گزارش اصطلاح هرمافرودیت استفاده نشده بود و دقیقا ترانس سکچوال بکار برده میشد و توضیح هم زیاد داشت که یک نمونه اش (فقط یکیش) این بود که این بچه ها معمولا علاقه بسیار شدیدی به پری دریایی دارن (به خاطر پایین تنه خنثی پری دریایی) که البته با قرار دادن این مسئله کنار نتیجه هزار جور تست دیگه ، و نه فقط ادعای علاقه به پری دریایی، متخصص نتیجه گیری کرده بوده که این پسر بچه در واقع دختره. خود این بچه 8 ساله به خوبی توضیح میداد که دختریه که در بدن یک پسر گیر افتاده (اصطلاحی که برای ترانس ها استفاده میشه) اینکه مغز دختره و بدن پسر… بهر حال اگه کسی مایله میتونه این گزارش رو channel 9 برنامه 60 minutes سرچ کنه و ببینه. در ضمن طبق این گزارش جوانترین فرد ترانس که عمل کرده (البته شاید در استرالیا) 16 سالشه….
    به هر حال این جزئیات چیزی بود که من نقل قول کرده بودم. بقیه اش هم به عهده کسی که میخواد بهتر و دقیق تر بدونه که خودش بره دنبالش… برای این سوال این پستت هم راستش من با اینکه مسئله ترانس رو می فهمم اما احساس شناختی در باره ه م ج ن س بازی یا گرایی ندارم چون خوب معلومه که این گرایش رو ندارم! برای همین این فرد نیتونه از امثال من که جز این گرایش نیستیم نظر بخواد چون حتی با وجود احساس انسانی نمیتونیم راهنمایی بکنیم. یه متخصص یا یه فرد با تجربه از همین گروه (البته بعد از اینکه دقیقا تائید شد که این فرد جزو این گروه هست) میتونه خیلی بهتر این فرد رو راهنمایی کنه. برای همین من فقط نظرم اینه که ایشون همه این نطرات اینجا رو بخونه اما تصمیم نهایی رو با مشورت با متخصصین مربوطه بگیره.


  22. خاطره در 09/08/09 گفت :

    ويولت عزيز… با توجه به هجم بازديد کننده هاتون اصلا انتظار نداشتم بهم سر بزنيد… کلی ذوق زده شدم…
    شما رو ميخونم چون دوست دارم از اين انفعال در بيام و روی پای خودم وايسم…
    خوشحال ميشم که گاهی سر بزنيد…#heart


  23. س در 09/08/09 گفت :

    http://sixtyminutes.ninemsn.com.au/article.aspx?id=858237
    آهان پیدا کردم اینم آدرس برای اونایی که قصه ترانس بودن بچه 8 ساله (با نشانه هایی از زمان 2 سالگی) رو باور نکردن.


  24. ویولت در 09/08/09 گفت :

    اینجوری که من از نوشته های این دوستم دستگیرم شد فکر می کنم این بیشتر یه حسه نه مشکل جسمی که احتیاج به عمل جراحی و تغییر جنسیت داشته باشه درست مثل یه لز.بین.
    برای ما که ندیدیم یا جرات حرف زدن نداریم شاید عجیب غریب بیاد.
    من با نظر یکی از دوستان موافقم به حست بها بده با هم جنست باش شاید فقط یه هوس باشه و وقتی در مقام عمل بر بیای ببینی که هیچ لذتی برات نداشته و گریزون شی.
    بدترین راه نادیده گرفتن احساسته چون تا آخر عمرت این علامت سئوال برات باقی می مونه که لزب هستی یا نه
    در مورد سنت هیچی ننوشتی چون همانطور که بچه ها گفتن به شرایط سنی هم خیلی ربط داره
    من خودم پسری رو می شناختم که چند سالی درگیر این حس بود که به هم جنس خودش تمایل داره و حتی تا داشتن رابطه جن سی هم پیش رفت و در اون زمان دنبال تغییر جنسیت بود و …
    ولی همین اواخر که دیدمش کلا از این عوالم خارج شده و برگشته به حس مردن بودن کامل …برگشت چون رفت دنبالش و تجربه کرد و دید فقط یه حس گذرا بوده
    خیلی از خانومها هستند که از دیدن رابطه دو هم جنس منقلب نمیشن یا بوسیدن یه هم جنس مشمئزشون نمی کنه(مثلا خود من) ولی دلیل نمیشه لز.بین باشند ولی برعکس خانومها یا آقایونی هستند که کاملا استریت هستند و در حد تنفر بدشون میاد


  25. خب اين دوست چی می خواد که بايد بشنوه ؟‌کاری نداره بايد ژاشه بره پيش يه دکتر امور جنسي ديگه .


  26. پري ناز در 09/08/09 گفت :

    يه پسري تو رشت هستش كه مي شناسيمش! اين پسر با آرايش كامل مي آد بيرون از خونه. مثل دخترها راه ميره! مثله دخترها حرف ميزنه . خصوصيت بارزش هم اينه كه به دخترها تقريبا ميشه گفت حسادت مي كنه! اومده بود با يكي داشت حرف ميزد ميگفت من نمي دونم چرا اين پسر ها همش ميرن دنبال اين دختراي اجق وجق! من كه اين جا هستم!!!… اين ها رو گفتم كه بگم از نظر من اين افراد بيمار هستند! بايد برند دنبال درمانش!!!! يعني اينكه تغيير جنسيت بدن! نه اينكه با همون چهره وابسته به هم جنس خودشون بشن!!!…يادم نميره! شماره هاي اول مجله ي چلچراغ يكي از خبرنگارهاش كه مرد بود رفته بود با خانومي كه تغيير جنسيت داده بود و مرد شده بود صحبت كنه! قبل از مصاحبش با اون آقا از اينكه بخواد با اون آقا روبوسي كنه خجالت مي كشيد ولي بعد از صحبت باهاش ، ديده بود اونقدر شرايطشو حركاتش به مردها شبيه كه زمان خداحافظي به راحتي با اون آقا روبوسي كرده بود!
    مي خوام بگم كه اين افراد به نظر من بيمارند و با يه عمل جراحي به راحتي مي تونن مثله افراد عادي جامعه زندگي كنن!


  27. سما در 09/08/09 گفت :

    من يکسال توی خوابگاه دانشجویی زندگی کردم.روابط هم.جنس.گرايی بين دخترا زياد بود.متاسفانه به دليل تابو بودن اين مساله تحقيق درست و علمی خيلی سخته.نميشه به راحتی گفت که يه حس درونيه يا يه طغيان احساسات در يک شرايط خاص که ممکنه به دليل نبود جنس مخالف يا حس گناه اين کار يا خيلی چيزای ديگه باشه!و بعدها رفع بشه و شکل دیگه ایی پیدا کنه.
    در هر حال به نظر من کششی هست که در بعضی افراد وجود داره نه ميشه منکرش شد نه ميشه سرکوبش کرد.


  28. مرجان در 09/08/09 گفت :

    دوست داشتم بهش کمک کنم!
    ….
    گاهی زمان خیلی مهمه


  29. نساء در 09/08/09 گفت :

    من نه تجربه اين موضوع رو داشتم و نه با کسی که اينجور مشکلی داره برخورد کردم ولی يه راه يه جايی خوندم که با جنس مخالفت رابطه نزديک برقرار کن ببين هنوزم جنس موافق رو ترجيح ميدی يا نه؟
    ايشالاه که مشکلت حل ميشه.همين که جرئتشو داشتی بيان کنی خيلی مهمه


  30. پري ناز در 09/08/09 گفت :

    ويولت خيلي راحت نميشه گفت كه طرف بره دنبال احساساتش و خودش كشف كنه كه آيا كشش به جنس مخالف داره يا نه؟!…به نظرم بايد بره پيش يه كسي كه وارد به اين كاره! مثله يه مشاور يا روانپزشك! معمولا اين طور افراد ( همه ي اون افرادي كه مشكلات روحي دارن) فقط دوست دارند يه صحبت هايي رو از طرف يه كسايي كه وارد به كاري هستند بشنوند تا آروم بگيرند يا نه اصلا برن پيش كسي كه وارد و اون طرف بهش بگه كه چه كار بايد بكنه!!!
    ولي با اين صحبت كه خودش بره دنبال حسش كه كشف كنه آيا اينطور هست يا نه فكر ميكنم پيامدهايي هم داشته باشه!
    ______________________________
    من قاطعانه معتقدم که خودش می تونه به خودش کمک کنه و نیازی به دکتر یا مشاور و روانشناس نداره
    چرا؟ چون جسارت مطرح کردن این مشکل رو با کسی داشته که رودرو نمیشناستش و با خودش و حسش صادق بوده و نخواسته کتمانش کنه و خواسته حل شه
    پس با تجربه کردن می تونه به احساس واقعیش پی ببره چون انسان فهیمیه و اهل فکر


  31. نقش ونگار در 09/08/09 گفت :

    سلام ویولت عزیزم
    من چیزس که از این دست مردم دیدم فقط مهربانی بوده. بسیار مردم مهربانی هستند.یک خانمی بود که قبلش مرد بود و مدتها همسایه مهربان من بود. ومن اصلا نمی دانستم. تا رفت.
    راهی نیست این هم از مورد های خلقت است که باید وجودشان را مثل بقیه آدمها پذیرفت. البته در یک جامعه متعادل نه جامعه ای که وسط روز حجاب در ماه رمضان در خیابانهای مرکزی شهر چادر از سر دختر مسلمان 18 ساله می کشند و می برندش که تو لیاقت چادر نداری.
    به امید روز های بهتر و جامعه ای مناسب تر برای همه ما


  32. من در 09/08/09 گفت :

    ويولت من هم جنس.گرا نيستم ولی بنا بر علاقم به شناخت همه ی آدم ها خيلی سعی کردم به اين گروه ها نزديک شم . با خيلی هاشون هم دختر و هم پسر صحبت کردم و دوست بودم . البته خيلی از دوستانم فکر ميکنن که من هم جنس.گرام بنابر يک سری رفتار هام مثل مرتب کردن ابرو يا روش حرف زدن و لباس پوشيدنم .
    من متوجه مشکل دقيق دوست جديدت نشدم . نمی دونم که دوست داره جنسيتش چيز ديگه ای باشه يا فقط به هم جنس ها خودش علاقه داره . چون اين ها دو تا مسئله جداست که بحثشون هم جداست .
    ولی به بهش بگو که این مسئله نه مشکله نه بیماری . تنها یک اختلاف سلیقست که با اکثر دوستاش داره . مثل علاقه به بستی وانیلی و شکلاتی . اگر بخواد این مسئله رو به شکل بیماری نگاه کنه و سعی در درمان یا سرکوبش داشته باشه نه تنها بهش کمک نمی کنه و تنها باعث این میشه که از زندگیش لذت نبره .
    دلم می خواست می تونستم به یک گروه دوستی های هم جنس.گرا معرفیش کنم . ولی خوب دوستم که رابطه مشترک من با این گروه ها بود به خاطر مشکلاتی که در ایران داشت مجبور به ترک کشور شد . البته کمی هم مسئله عدم اطمینان این گروه ها به اعضای جدیده .
    دلم می خواست بهش بگم که می تونه در ایران با خیال راحت زندگی کنه و هیچ مشکلی نداشته باشه . ولی خوب نمی تونم . وقتی رئیس جمهور کشور معتقد ایران هم.جنس گرا نداره نمی دونم می شه چه امیدی به هم.جنس گرا ها داد .
    خیلی ها رو می شناسم که هم.جنس گران ولی خوب به خاطر تربیت مذهبی و ایرانی حتی نمی دونن که مختلفن .
    به امیدی روزی که همه سلیقه ها ،‌دین ها و عقیده ها در کشور ما حق داشته باشند بدون هیچ ترسی عقاید خودشون رو بیان کنن ، به علایق خودشون بپردازن و از برابری بر خوردار باشن .
    راستی واقعا شجاعی که این مسئله رو بیان کردی . خیلی وقته دوست دارم راجع بش حرف بزنم ولی چه کار کنم که مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسه .


  33. علیرضا در 09/08/09 گفت :

    ویولت سلام
    به نظرمن این یه حسی نیست که اونو سرکوب کنیم این حس رو باید اول از همه طرف شناخت بعد به چیزهای مثبت هدایت کرد
    مثلا بگیم که انسان زیبایی رو دوست داره و اونو تحسین میکنه و این حس حس تحسین است و بعد تبدیلش کنیم به تحسین و احساسات خوب


  34. k1 در 09/08/09 گفت :

    نميدونم والله!تجربه اش رو نداشتم فقط ميتونم بگم فيلم ميلک رو ببينين


  35. يک دوست در 09/08/09 گفت :

    محض اطلاع اونايی که ميگن همجنس بازی يا به قول بعضی ها همجنس گرايی (که هر دوش در اصل يه چيزه ) يک بيماريه :
    نه عزيزای دلم بيماری نيست اخه شما کجا ديدين و شنيدين که خدا کسانی رو که بيمار ميشن مجازات کنه ؟؟ بهتره يه نگاهی به قران بندازين و اگه تا حالا نخوندين و نشنيدين سرگذشت قوم لوط چی شد و چيکاره بودن و چرا خدا مجازاتشون کرد الان بخونين . من نميخوام با تعصب برخورد کنم و اصلا هم ادعای مومن بودن ندارم ولی ميگم ما کی هستيم که بخوايم از کلام خدا و دستوراتش جلوتر بريم و بخوايم اونا رو اونجوری که باب ميل و سليقه مونه تغيير بديم ؟؟ خدا ميگه همجنس بازی بده زشته فساده و منم به عنوان يه مسلمان قبول ميکنم و ميدونم خدا حکمتش رو بهتر از من ميدونه وگرنه همجنس بازی رو هم مثل رابطه ی زناشويی حلال ميکرد ولی نکرده . منم مثل خيليها موافقم که بايد به اون بچه در حد فهمش و اينکه باعث نشيم سردرگم بشه و خوب و بد رو با هم قاطی کنه توضيح داد . بهتره يه کم به باورهای ديني مون برگرديم. ما ادمها خودمون رو خیلی عاقل میدونیم و هرچیزی رو که توی جامعه مد میشه و یا باب میل خیلی هاست یه جوری توجیه میکنیم . مثلا میگیم همجنس بازی یه بیماریه در حالی که خدا میگه معصیته . ای کاش به جای این فلسفه بافیها که نه نباید گفت همجنس باز و باید گفت همجنس گرا یه کم به اصل موضوع فکر میکردیم . نمیدونم شاید بعضی دوستان افراد همجنس باز ( همجنس گرا ) رو با افراد دوجنسی که از بدو تولد مشکل دارن و بیمار محسوب میشن اشتباه گرفتن که میگن اینم بیماریه . هر ادمی اگه به غرایض و شهوتهاش میدون بده مطمئنا میتونه یک همجنس باز باشه و نه یک بیمار .
    ويولت عزيزم ببخش که با نام مستعار اين کامنت رو گذاشتم .


  36. ماه مون در 09/08/09 گفت :

    خيلی سال پيش پدر بزرگم يه باغبون داشت که پسرش همچين مشکلی داشت.
    ولی رفت عمل کرد و الانم ازدواج کرده و از پرورشگاه هم بچه آوردن.
    بستگی به ديد ها داره .
    به نظر من هر کسی ممکنه يه مشکل و بيماری داشته باشه و بطبع بايد دنبال راه چاره باشه اين دوست ما هم نبايد زياد سخت بگيره يکمی بيشتر مطالعه کنه می فهمه خيلی از اين آدما موفق هم بودن فقط امیدوارم خانوادش پذیرش همچین تغییری رو داشته باشن.


  37. تبسم در 09/08/09 گفت :

    چ بگم راهکاری نميتونم ارائه بدم چون تو موقعيتش نيستم. فقط اميدوارم روزی برسه که مردم ايران کمی تغيير کنن. چرا ما نميتونيم هم ج ن س گرا ها يا هم ج ن س بازهارو قبول کنيم؟تو همه جای دنيا اين قشر از جامعه دارن راحت زندگی ميکنن ولی ايران ميشه مثل همين کامنت که اينقد نگرانه و پر استرس که ميترسه .شرم داره.براش ارزوی بهترينهارو ميکنم
    #kiss #heart #flower


  38. ندا در 09/08/09 گفت :

    ببخشيد ميشه من فقط تولدتونو تبريک بگم…
    تولدت مبارک#flower #eyelash #hug


  39. متاسفانه جامعه ی ما هنوز به اون سطح از اگاهی نرسیده که مسئله افراد دوجنسی روبه عنوان یک بیماری قابل درمان بپذیریم . افراد دوجنسی چه تغییر جنسیت بدن چه ندن مشکلات خاص خودشون رو دارن ( حدااقل در ایران اینطوریه ) . بماند که خود تغییر جنسیت دادن و متقاعد کردن خانواده و اطرافیان که این یک بیماریه و باید درمانش کرد چه مسائل و مشکلاتی رو برای فرد به وجود میاره . این مشکلات بعد از تغییر جنسیت هم ادامه داره . مثلا من از شماهایی که این کامنت رو میخونین میپرسم خانمها اگر خواستگاری داشته باشید که بدونیذ تغییر جنسیت داده ایا حاضرید شرایطش رو بپذیرید و باهاش ازدواج کنید؟؟ و برعکسش برای اقایون ایا شما حاضرید به خواستگاری دختری برید که قبلا تغییر جنسیت داده؟؟ لااقل به خودمون صادقانه جواب بدیم . بهتره به مشکلات بعد از تغییرجنسیت هم فکر کنیم .


  40. ایشون باید در چند تخصص مورد درمان قرار بگیرن و تو تهران متخصصین مجرب زیادی هم در زمینه هستن … ولی من به شخصه خیلی تبریک میگم که منکر مساله نشدن و خیلی جدی دنبال درمانش می گردن .
    چون این کامنتدونی پایین بسته بود جواب اون خانوم متکی به سایت رو اینجا عرض کنم که به قول همون استادمون که انقدر عرق وطنش رو داشت که برگرده همینجا خدمتش رو به بیمارای کشورش بکنه ، که خوشبختانه انقدر غربببببب زده نشده بود که واسه اعتقادات مذهبی اینو اونم اسم مبدل بزاره و خودش غش غش به اسمای اصغر و اکبرش بخنده ، به قول ایشون …. به هیچ غیر اهل فنی توضیح تخصصی ندید ….
    البته من دانشجویی ناخلفی بودم که حرفشو گوش نکردم و واسه تو توضیح دادم باید برمی گشتم به مدل خودت دم از اصغر و اکبر و صغری و کبری می زدم تا کامل حرفمو می گرفتی … نه عزیز ما واسه حرفامون متخصص هی و حاضرو ول نمی کنیم بریم بچسبیم به چهار تا خط سایت که معلوم نیست نگارنده ش کی بوده !!!! که معلوم نیست از اصل تا فرعش چقدر تابیده تا نوشته شده !!!!! شما هم احیانا برو ببین تو اون غرببببب اگه مجله و سایت دیگه آپدیت شده بیا مارم باخبر کن که به روز شیم … ثواب داره متخصصین و اهل فن کشورتم از مجله های غرببببی باخبر کنی .


  41. يه خواننده در 09/08/09 گفت :

    تو ايران چرا فكر مي كنيم س.ك.س ، ايدز ، هم.ج.ن.س.گ.ر.ا و ت.ر.ن.س.س.ك.چ.و.ا.ل همه از يه قماشه؟؟؟؟
    هم.ج.ن.س.گ.ر.ا.ي.ي يه مساله روانشناختيست در حاليكه ت.ر.ن.س.س.ك.چ.و.ا.ل.ي.ت.ي يه مساله فيزيولوژيك يا در اصل نقص مادرزاديست يه جور ناهنجاري ژنتيكي و فرد و حتي والدين در ايجادش نقشي ندارن مثل هموفيلي بايد اين افراد رو درمان كرد با جراحي و رواندرماني و هر چه زودتر تشخيص و مداوا بشن بهتره (لااقل تحت نظر از نظر روانشناس)
    اما هم.ج.ن.س.گ.ر.ا.ي.ي به مشكلاتي كه فرد در دوره بلوغ يا اواخر كودكيش مسالا تجاوز (چه پسر چه دختر) باهاش روبرو مي شه بروز مي كنه
    به نظر من اينم بايد درمان بشه نه نشر و يا سوء استفاده س.ي.ا.س.ي و از اين مسائل
    بايد آزاد باشند تا زماني كه به ديگران آسيب نمي زنن هر كاري مي خوان انجام بدن اما به رسميت شناختن حق گرفتن فرزند خوانده براي خونواده كه زوجين هر دو ه.م.ج.ن.س هستند رو نمي تونم به هيچ وجه قبول كنم (تو يكي از كشورهاي اوروپايي به همچين چيزي انگار تصويب شده بود)


  42. EraZer Head در 09/08/09 گفت :

    علم و روانشناسی خیلی وقته که جواب این سوال رو داده
    گرایشات جنسی از همجنسگریی گرفته تا دو جنسگرایی و تراجنسی ها (ترنسکشوال ها) و دیگر و دیگر همگی انواع نرمال و پذیرفته شده ای هستند که بخشی از دایورسیتی طبیعت به شمار می روند و هیچ چیز غبر عادی در مورد آن ها وجود ندارد. حالا برادران و خواهران عصر حجری و مذهبی و بی سواد ما هر فکری که دوست دارند در این باره کنند مهم نیست.


  43. ستاره** در 09/08/09 گفت :

    ويولت خانم منظورتون ازاينکه ميگيد بايد تجربه کنه (کامنت ۳۰)چيه؟ یعنی بايد دنبال ميل درونيش بره؟
    ________________________________
    آره به نظر من باید با یک هم جنسش روابط نزدیک از نوع سوم داشته باشه ببینه اصلا حسش درست هست یا نه و فقط یه توهمه
    البته این نظر منه که همیشه پارتیزانی تصمیم می گیرم و عمل می کنم مطمئنا نه به کسی تحمیل نمی کنم نظرم رو


  44. دوست در 09/08/09 گفت :

    مهربون سالروز تولدت هزارهزارمبارک#applause


  45. آنارام در 09/08/09 گفت :

    ميدونی؟ بنظرم ازدواج يا ناديده گرفتن يا همه ی اينا کشکه . غريزه چيزی نيس که به اين سادگی ها بشه ناديده گرفتش . از من ميپرسی با يه مشاور و بعدش هم با يه پزشک مشورت کن .
    کم نيستن افرادی که با اين معضل دست و پنجه نرم ميکنن ولی متاسفانه بخاطره فرهنگ و جوه حاکم برجامعه مخفيش ميکنن و ضربه ميخورن . فکر نکن تنها همين يک مورده .
    راستشو بخوای شخصا وقتی خودمو ميذارم جايه دوستمون فکر ميکنم بهترين کار همون مشاوره است و بعدش جهت دادنه اين حس به رهه درستش


  46. Ameh Khanoum در 09/08/09 گفت :

    اوف چقد بحثای داغ داغ
    عزیزان من هر همجنسگری, همجنسباز نیست و هر ترانس سکشوالی و اقعن دو جنسی نیست اینکه شما میگید هیکلاشون فرق میکنه برای اینه که درمان هورمونی میکنن و اینجوریه که صداشون کلفت و نازک میشه یا سینه هاشون بزرگ میشه و بقیه قضایا , آلت ج ن س ی در نهایت فقط با عمل ترمیم میشه که بسیارم سخته و دردناک و یه پروسه طولانیه اما در مورد زنهاییکه میخوان مرد بشن متاسفانه هرگز بطور کامل فعال نخواهد بود.
    متاسفانه در ایران بدلیل موانع شرعی بسیاری مجبور میشن, به حکم فقیه, مجتهد یا هر چی دیگه که اسمشه , عجولانه عمل بشن و از بسیاری مراحل پروسه طولانی میپرن تا بتونن بقولی زودتر از بلا تکلیفی در بیان و این بسیاری وقتا عواقب روحی و حتا جسمیه وخیمی بهمراه داره .#sad
    بهرحال … و دختر خانم گلیکه از مشکلش گفته , عمه والله ساتین عزیز تا یه جائی درست میگه ممکنه گذرا باشه, والله زمان ما روانشناسا میگفتن زنهای شرقی همه یکمی لزبین هستن هم از نظر هورمونی و هم از نظر محدودیتای اجتماعی که در رابطه با جنس مخالف دارن کشش به جنس موافق هم کمبودای عاطفی رو پر میکنه و هم مطمعنتر و راحتتره و بیخطر ولی بنظر من بهتره اول دکتر متخصص, نه روانشناس, بعضی روانپزشکام میشه, آزمایش شمارش هورمونی و این کروموزونا رو بده تا این عزیز بفهمه که ” .X. Y” سر جاشون هست یا نه #thinking
    و اگه واقعن فرق داشت اونوقت بعله باید خودش تصمیم بگیره کدوم راه رو میخواد بره و با خیلی تحقیق و مطالعه, بعله اگه لازمه از ایران در بیاد و من سوئیس رو پیشنهاد میکنم و در کلینیک کاملن و انحصارن مخصوص
    موفق باشی


  47. سs@yahoo در 09/08/09 گفت :

    امروز که ۱۷ شهریور،پس چرا از دیشب تبریک میگن #thinking نکنه من تاریخ رو اشتباهی دارم #worried


  48. آنارام در 09/08/09 گفت :

    ويلی راستی
    تولدت مبارک . #party
    #kiss


  49. آنارام در 09/08/09 گفت :

    به سs@yahoo :
    نه . فردا تولده . ولی امشب شبه ضربته . از حالا ميگيم #winking


  50. مانيل در 09/08/09 گفت :

    يه وبلاگ جديده. اگه دوست داشتی لينکش کن


  51. Ameh Khanoum در 09/08/09 گفت :

    یادم افتاد, دو جنسی ترانس سکشوال نیست Bisexual هست ترانس مردائین که مثل زن خودشونو درست میکنن بی Bi نرمال میگرده ولی با هردو جنس بعله!!!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bisexuality
    دعوام نکنیدا سایت گذاشتم فقط برای اطلاعات جزئی , بحث علمی فقط با متخصصین!!!
    اوف , و قبل ازینکه کسی اعتراض کنه ببخشید سوئیس رو پیشنهاد کردما #worried
    قصد بد نداشتم والله


  52. فردا دير است... در 09/08/09 گفت :

    قشنگم سلام
    دو بوسه برای دستانت
    دو بوسه برای چشمانت .ويولتم تولدت مبارک.#flower
    من اطلاعاتی در اين زمينه ندارم فقط ميخوام بگم خيلی با جسارت هستی که حتی عنوان کردی هميشه نترس باش مثل الان .
    ميدونی مردم طرز فکرای متفاوتی دارن در نتيجه برخورد متفاوت پس قوی باش.
    خود من يکی که هميشه رو حرفهاش حساب باز ميکردم وقتی جريان بيماريمو (ام اس)فهميد گفت :به کسی نگو .!!!!!!!!!!!
    این حرف تا حدی برام گرون تموم شد که باور نمیکنی ….
    ببين شعور ادما با هم فرق داره نگذار اين از پا درت بياره.


  53. ماريلا در 09/08/09 گفت :

    حالا كه اين بحث ادامه دار شده و چون معمولا شناخت زيادى از همجنس گراها وجود نداره و براى اينكه حد اقل با زندگى 2 نفر از اين آدما آشنايى پيدا كنيد.. ميخوام از 2 نفر از دوستام صحبت كنم كه البته آقا بودن و چندين سالى هم بزرگتر از من..اين دوستام به همديگه علاقه بسيار زيادى داشتن و البته همجنس گرا بودن و با هم زندگى ميكردن و…
    از نظر رفتارى و خصوصيات فيزيكى كاملا مشخصات مردونه داشتن..
    .. از نظر اخلاقى چى بگم واقعا كه بشه توصيفشون كرد .. واقعا روشن و مهربون بودن نميدونيد چقدر به آزاديها و حقوق ديگران احترام ميذاشتن..
    نميدونم شايدم چون اينجور آدما معمولا قربانى تبعيض هستن اينقدر خودشون نسبت به اين موضوع حساسيت دارن كه مدام سعى ميكنن هر آدم مخالف و متفاوتى رو بپذيرن و دگم رفتار نكنن..
    اگه از نظر اجتماعى و جايگاهشون در زندگى حرفه اى بخوام بگم هر 2 تحصيلات دكترا داشتن..
    (((اين نوع زندگى بود كه انتخاب كرده بودن )))
    زندگى خيلى شاد و نرمالى داشتن و … خب همه اينا به اين خاطر بود كه خوشبختانه تو ايران زندگى نميكردن..
    چون همه ميدونيم كه اين افرداد تو ايران بايد چه زندگى مخفيانه و در انزوايى رو تجربه كنن
    چند وقت پيش در سايت يوتيوب چند تا فيلم مستند از همجنس گرايانى كه تو ايران محكوم به يه زندگى واقعا طاقت فرسا هستن ميديدم بد نيست كه اگه دسترسى به اين سايت دارين ببينيد..
    در ضمن ميتونيد به سايت ” سازمان دگرباشان جنسى ايران” هم سرى بزنيد
    من هميشه و همه جا ميگم كره زمين براى همه ما جا داره ديگران رو هر جورى كه هستن به رسميت بشناسيد و اجازه بديد در كنارتون به زندگيشون ادامه بدن


  54. نيروانا در 09/08/09 گفت :

    من خودم كساني را ميشناسم كه همين مشكل را داشتند توي ايران و همينجا هم عمل كردند و دارند به زندگيشون ادامهميدند و مشكلي هم ندارند اينجا هم ديگه داره عادي ميشه.


  55. نا در 09/08/09 گفت :

    پيام خصوصی:راستى ويولت عزيزم نميدونم چرا فكر ميكنم اين قسمت از حرفم رو نبايد عمومى در كامنتدونى قرار بدم اما دوست داشتم به خودت بگم.. اگه جوابى داشتى به طور عمومى بهم جوابش رو بدى خوشحال ميشم …يا حتى عموميش كن نميدونم هر جور صلاح ميدونى….
    از يه زاويه ديگه هم به اين قضيه نگاه كنيد ..
    انگيزه و فلسفه حقيقى ارتباط بين 2 غير همجنس چيه؟ ” ميل به بقا”
    يعنى يه جورايى ميشه اينجور تعبيرش كرد كه مبدا برقرارى اين ارتباط ، يه خودخواهى و تلاش براى از بين نرفتن هستش
    ولى بين 2 همجنس ارتباطى برقرار ميشه كه ديگه انگيزه توليد موجودى از نوع خودت وجود نداره پس شايد بشه گفت حتى رابطه خالصانه ترى يا رابطه انسان گونه ترى هست ..چون ديگه اين فلسفه جارى در طبيعت كه همه موجودات و حتى جلبك ها دنباله روش هستن در اين رابطه وجود نداره
    _________________________________
    حرفت رو قبول ندارم به نظرم این بزک کردن صورت قضیه ست(من اصن نمی گم کار درستی هست یا نه)
    ولی تو روابط دو غیر هم جنس هم می تونه میل به ادامه بقا نباشه و الزاما این انگیزه تنها نیست


  56. پژداد در 09/08/09 گفت :

    ويولت خانم گل تولدت مبارك. بهترين ها رو برات آرزو مي كنم #heart #flower #kiss



  57. مريم در 09/08/09 گفت :

    سلام! چطوری؟
    ۱. من عادت دارم شب تولد تبريک بگم پس تولدت مبارک دوست نديده اما خيلی عزيزم#hug برات بهترين و گرمترين آرزوها رو دارم!
    ۲. من هيچ وقت به اين مسئله کشش به همجنس به چشم بيماری نگاه نکردم! شايد برای اينکه همين الان دو تا از دوستان من که هم جنس هم هستن دارن با هم زندگی ميکنن! يه زندگی کاملا طبيعی! يا شايدم من چون ديگه به اين نوع ارتباط عادت دارم و جلوی چشمم بوده به نظرم عادی مياد!
    قبول دارم طبيعی نيست و خلاف قانون طبيعته! اما چيزی نيست که برای کسی بخواد مايه ی سرشکستگی يا مثل اين باشه! البته اينکه ديگه آدم حتی به محارمش هم اين حسو داشته باشه کمی سخته! به نظر من قسمتی که بيشتر نياز به درمان داره اينه که به محارم جور ديگه ای نگاه نشه بعد برسيم به درمان اين حس به همجنس!#flower


  58. رضا در 09/08/09 گفت :

    فاطمه واعظ جوادي آملي رئيس سابق سازمان محيط زيست گفت معدن مس در كرمان باعث شيوع بيماري ام اس شده است كه اين مسئله قابل پيگيري است.


  59. يه دختر در 09/08/09 گفت :

    راستش به نظر من ايشون بايد اول رابطه با جنس مخالف رو امتحان کنه و بعد ببينه هنوز همون قدر کشش داره به جنس موافق يا نه…
    خود من هم اين کشش رو داشتم و دارم. و ميدونم که اکثر آدمها اين حس رو دارن.ولی شايد نبايست اينقدر جدی گرفته بشه.يعنی در اصل اينقدر جدی نيست که اينهمه ذهنت رو مشغول کنه.همه ما حتما توی خواب هامون سکس با يه هم جنس رو تجربه کرديم.ولی هميشه نبايد اونو به عنوان يه حس هميشگی بپذيريم.شايد خيلی از اون تلقينی باشه که ترس های ما بهمون ميکنن.ما همجنس گرايی رو تابو ميدونيم و ميترسيم از روزی که اين واسه ما يا نزديکانمون پيش بياد و همين باعث ميشه فکر خودمون هم به اون سمت بره…
    ويولت عزيز تولدت رو تبريک ميگم.من خواننده هميشگی شما هستم ولی اين بحث ايجاب ميکرد با اسم مستعار بيام.


  60. ویولت در 09/08/09 گفت :

    به مرمرخان
    دومیه و تقریبا بله البته در حد شناخت مجازی


  61. niki در 09/08/09 گفت :

    filteret mikonanad#thinking
    __________________________________
    جهنم!!!
    تا وقتی که کاملا فیلتر نکردن ادامه میدم، بچه ها بالاخره باید یه جایی حرفشون رو بزنند.نه؟
    من ذاتا نمی تونم بگم به من چه! در قبال هر کامنت کمک خواهی خودم رو مسئول می دونم که هرجوری میشه کمک کنم


  62. تـــــرانه در 09/08/09 گفت :

    من تا حالا از نزدیک با همچین آدم هایی رفت و آمد نداشتم اما بیشتر کیس هایی که دیدم تو مراکز خرید بوده بیشتر هم پسر دیدم تا دختر . کلا فک کنم درصد پسر های این مدلی بیشتر از دختر ها باشه!
    نمی دونم چه جوری میشه به این دوستمون کمک کرد اما همون طور که خودت گفتی شاید این فقط یه حس یا هوسه که اگه خودش و بندازه تو اون مسیر به مرور زمان این حس از بین بره.


  63. امی ن در 09/08/09 گفت :

    ویلی جون ، آبجی مهربون و سنگ صبور ما
    از اینکه دوستی مثل تو دارم به خودم افتخار میکنم
    امید که سالها با سلامتی و شادی واسمون بنویسی
    و همیشه خنده به روی لبات خوشگلت باشه
    #flower #flower #flower تولدت مبارک#flower #flower #flower
    free-picture-host.com/images/Gbl1mV1252415908.jpg


  64. ویولت در 09/08/09 گفت :

    ممنون از تمام بچه هایی که دارن تبریک تولد میگن#kiss
    ببخشید کار سختیه دونه دونه تشکر کنم از محبتون#flower #blush


  65. تـــــرانه در 09/08/09 گفت :

    ما کیک نخورده تبریک نمی گیم که! منتظر یه پست با صدا و تصویر می باشیم بعد مراتب تبریک خود را اعلام می داریم!


  66. یه دوست در 09/08/09 گفت :

    آیا باید نسبت به این حس و کشش بی تفاوت موند؟سرکوبش کرد؟ بهش بها داد؟ درصدد درمان بر اومد؟ یا سعی کنه تو جاده درست بندازتش چون یه حس طبیعیه که برای بعضی از آدمها پیش میاد و فقط باید تربیت شه؟
    از این مدل سوال کردن متنفرم . دقیقا یعنی نظر من آخریه ها حواستون باشه . فقط این درسته !!!!! ببخشید یکم رک گفتم .
    ________________
    نه خواهش مي کنم،راحت باش#smile


  67. پونه در 09/08/09 گفت :

    ویولت جان سالروز تولدت رو پیشاپیش بهت تبریک میگم عزیزم
    من هم با برخی دوستان موافقم که واژه هم ج ن س بازی مناسب نیست بهتره بگیم هم ج ن س گرایی من خودم شخصا می تونم بگم توی این گروه و دسته به حساب میام اوایل من هم مشکل داشتم و واقعا نمی دونستم چطور این حسو پنهان کنم یا حتی از بین ببرمش صحبت با چند تا روانشناس روشنفکر تاثیر بدی نداشت خب من شرایط رفتن به خارج از ایران رو نداشتم البته نیازی هم بهش نداشتم من و دوست هم ج ن س گرای دیگم در ایران موندیم و البته این قضیه رو کاملا پنهان کردیم تا به امروز به این دوست عزیزمون هم توصیه می کنم اگر شخص مورد علاقش رو تونست پیدا کنه که هم ج ن س باز نباشه و هم ج ن س گرا باشه می تونه در ایران باشه ولی خب باید کاملا پنهانی به ارتباطش ادامه بده و بدونه که امکان ازدواج نیست و خیلی مراقب باشه چون حکم قانونیش اعدام هست


  68. ستاره** در 09/08/09 گفت :

    اول از همه تولدت مبارک#flower از جوابت خوشم اومد البته نه اينکه باهاش موافق باشم که صد درصد مخالفم به اين دليل که بعضی چيزها رو نبايد فقط تجربه کرد تا به بدی يا خوبی اون پی برد بعضی موارد بدی شون معلومه بخاطر مطابق نبودنشون بافطرت .چيزيو به وجود ما اضافه نمی کنند بلکه ممکنه برای همه عمرمون احساس بديو به ما بده.پس تجربه اش اصلا نمی ارزه به سنگين شدن روحمون.اما بخاطر رعايت دموکراسی در جوابت کيف کردم. امشب شب قدره يه دعای دست جمعی برای همون کن.ممنون


  69. من صدرصد با همجنسبازی چه از منظر دینی و چه اجتماعی و علمی مخالفم.به نظر من ممکنه بعضی افراد بنا به دلايلی مثل ويژگی ژنتيکی یا محیطی یا جسمی و فیزیولوژی و… به همجنس تمايل داشته باشند ولی اين قطعا نباید موجب بشه که این افراد همجنس یاز بشن. البته مسئله اونایی که بیماری دارن(منظورم از بیماری حالت غیر طبیعی جنسی دارن) فرق میکنه که از لحظ دینی هم این افراد میتونن تغییر جنسیت بدن بعد برن با اون جنس مورد نظرشون باشن.مثلا یکی ممکنه به دلایل فیزیولوژی زود گرسنه بشه ولی آيا اين دليل ميشه که روزه نگيره به خاطر یه هوس؟ مگر اينکه واقعا بيماری داشته باشه که نتونه بگيره(البته من دارم از منظر خودم که دینی هم نگاه دارم میگم).تو غرب از اونجایی که بعضا لذت ملاک شده اگه کسی تمایل کوچیک هم به همجنس داشته باشه….ولی تو ایرا خوشبختانه به دلیل دینی این هوس جلوش گرفته میشه.خود همجنسبازی و ناهنجاریهای جنسی دیگه داره منشا بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی و روحی تو غرب میشه.
    من با نظر ويولت اصلا موافق نيستم که بره تجربه کنه حداقل از دیدگاه خودم که شرعی به قضیه نگاه میکنم.به نظر من به يک متخصص مراجعه کنه اگه نياز بود درمان ودارو یا مشاوره بگيره يا حتی در صورت تمايل تغيير جنسيت بده. ولی در هيچ حالتی اين کار رو نکنه.البته ميدونم تغيير جنسيت هم يه مشکلاتی داره مثل خانواده و …ولی چه کاری تو مملکت ما بدون مشکل حل ميشه که اين دوميش باشه


  70. امی ن در 09/08/09 گفت :

    وااا ترانه ۶۶ راس ميگه ويلی يه قولايی داده بوديا #tongue #winking


  71. ۴۰تيکه در 09/08/09 گفت :

    خانوم یا آقای نیلوفرانه من رو اعتقادات کسی اسم نذاشتم ولی پزشکی که با خوندن این همه سال هنوز با یه مثال که صد البته فقط برای نشون دادن این بود که اگه خلاف اونچه که الان میگن اتفاق افتاده بود یه همجنس گرا میتونست ما رو متهم به مریضی کنه آفندد میشه خیلی عجیب. عزیز من علم یه حرف مذهب و اعتقادات یه بحث دیگه. اون مثال رو نزدم واسه تفریح اگه تو خندیدی لابد برای تو خنده دار بوده! اینکه تو موضوع بیماری رو پیش کشیدی و با توجه به اعتقادات روش تاکید داری جای بسی تاسف . در ضمن اتکای منو به یه سایت که توضیح دادم درباره یه تحقیق معبتر نوشته چون اصلش رو دسترسی نداشتم اینو برات گذاشتم مورد تمسخر قرار میدی ولی از اعتقادات به یکسری داستان که اصولن جای سوال و هیچچچچچچچچچچچچچچچچچچ مبنای علمی پشتش نیست دفاع میکنی؟!؟!؟! یه لحظه فقط یه لحظه فک کن این سایتی که من لینک دادم خنده دار تره یا قصه آدم و حوا !؟ باز تاکید میکنم من به عنوان مثال عرض کردم نه شوخی و تفریح.
    در ضمن حتی اگه همنجس گرایی بیماری باشه اگه کسی ندونه تو که میدونی طاسی مشکل هورمونیه میدونی که زنتیکی ژنش از طرف مادر میاد و مشکلش در آقایون کم مو بدلیل بالانس نبودن هورمونها رخ میده دقیقن عین کیست تخمدان در خانوم ها حتی طاسی تو هر دو مورد مشترک چطوره کسی با دیدن یه آقای کم مو یا طاس نمی گه آخی طرف بیمار پس بیایید بهش با هم ترحم کنیم یا بهش برچسب غیر عادی بودن بزنیم یا مثل یه مریض باهاش برخورد کنیم!؟؟؟
    در ضمن غرببببب زده بودن به نظر من خیلی کلاس .
    ویولت جان ببخشید که بحث کشید به این پستت. اگه اوضاع رو بهم ریختم این کامنت رو پاک کن.


  72. مريم در 09/08/09 گفت :

    ای واااااای!#angry يه چيزی بگم اين دسته از دوستان رو خلاص کنم! شما تا وقتی خودتون رو به رسميت نشناسين و فکر کنيد بيماريد هيچ کس به رسميت نمی شناستون! آدمها با احساسات مختلف خلق شدن! اگه می خواييد اين مسئله که اينم يه نوع احساس و ارتباط و کششه بين مردم جا بيفته و کسی فکر نکنه بيماريد اول بايد همه شما اين فکر رو بذاريد کنار/ اونچه که هستين رو بی خجالت يا سرشکستگی خدايی نکرده! بپذيريد/ بعد ميبينيد زندگی چقدر راحته و اصلا هم بيمار نيستين! شايد راهی که ميريد راه از نظر طبيعت نرمالی نباشه ها اما اين اصلا به معنای بی دينی و … نيست! چه ربطی داره! دين ما گفته مشکی رنگ مکروهی هستش! حالا اگه من مشکی دوست دارم و خيلی ازش استفاده ميکنم گناه کارم؟؟؟ احساس به نظر من نه گناهه نه باعث بی دينی! بپذيريد اونچه که احساس ميکنيد و اونچه که هستيد تا همه براشون جا بيفته! اين برچسبها چيه به خودت ميزنی آخه که بي دين و …#angry #angry تاااااااااازه! چرا نبايد به يه آدم زيبا چه همجنس چه غير همجنس نگاه نکنی از ترس برچسب خوردن! بشر طوری خلق شده که زيبايي رو هميشه تحسين ميکنه! توروخدا اينقدر زندگی رو به خودتون سخت نکنيد! من استريت هستم اما هميشه وقتی کسی زيباست از کنارم رد بشه حتی گاهی بر ميگردم نگاه ميکنم ميگم چه خوشگل بودااا!


  73. نفس در 09/08/09 گفت :

    سلام ویولت جون
    تحفه ای یافت نکردم که فدای تو کنم یک سبد عاطفه دارم هما ارزانی تو[گل]
    عزیزم پیشاپیش تولدت رو تبریک می گم و ارزوی بهترینها رو برات دارم[بوسه]
    #heart


  74. مريم در 09/08/09 گفت :

    در ضمن به خاطر اون دوستان نزديکی که دارم يه چيزی رو هم ميدونم! اين آدمها هم معنای تعهد رو ميدونن! وقتی با کسی هستن ديگه با نگاه به يکی ديگه اتفاقی نميفته! تازه شايد خيلی بهتر از من استريت بفهمن معنای تعهد رو! یکنفر براشون میشه پارتنر و باقی دوستان همجنسشون همون صرفا دوست هستن! این محض اشاعه ی اطلاعاتم بود
    #smug #smug


  75. آرزو در 09/08/09 گفت :

    #flower
    با تمام خستگيم فقط امدم بگم
    عزيز ناز مهربون تولدت مبارک
    اميدوارم هزار هزار سال زنده باشی و دل خوش
    برات بهترين ها رو آرزو دارم
    ماچ ماچ
    از طرف مهسا ،خودش برات ميل ميزنه :د
    ساعت 2 نيمه شب اينجا بايد زود برم اما چون اين هفته فقط هميشه خوانّده بودم ديگه نتونستم
    ا زين بحث بگزرم
    در مرد خانوم ==س==
    عزيز جان منم اون گزارش ديديم ،منم با عمه خانم موافقم ، آخه فدات عزيز دل مادر اون بچه ميگه
    بچه من تو 2 سالگی امده گفته : يه پری امده من و تغيير جنسيت داده :د اصلاً اون هم قبول اما
    من متقدم به هر چيزی بايد زمان داد و عمه خانم کاملا دوسرست ميگن
    همون قدر که خوانواده ها تو ايران بد پذيرا اين مطلب هستن ،مادر اين بچه خيلی هول بوده برا پذيرش
    اين مطلب..
    ‘نميدونم اما همون زمان که اون گزارش ديديم دقيقا حرف های عمه خانوم گفتم، ،،، من با چند
    نفر از اين آدمها به دليل کارم سره کار داشتم، بعضی هاشون خودم ديديم که اين حس بد مدتی کم شده
    عزيز اين نه من خيلی ها ميگن دکتر ها و روان شناس ها که در اين مورد بايد زمان داد.
    تو زمان دانشگاه دوستی داشتم که مثل پسر ها بود،تيپش، کارهاش،مدل حرف زدنش. ميدونی چرا
    چون 6 تا خواهر بودن و بابا ش هميشه آرزو پسر داشت و اون رو همين جور تربيت کرده بود، اون احساسی
    هم حتی تغيير داشت ميکرد البته تا زمانی که من ميديمش.
    و دوستی اينجا دارم که سالهاست ميشناسمش ، به گفته خود اون هميشه ميگه نبايد عجله کرد
    چون اين حس هم به يک زمانی نياز داره برای رشد و کامل شدن
    اما برا اين دوست عزيز
    عجله نکن لطفا ،به خودت زمان بده ،برای رشد کامل اين هست،لطفا قبل هر جراهی با چند دکتر ويزيت کن
    تغيير بزرگی و سخت، نه برای خودت فقط . به نظر من اطرافيان تست که خيلی مهم هستن،چون پذيرش اونها
    يعنی پزيرش تو ،درون يل جامعه کوچک و اگه اونجا بتونی راحت پذيرفته بشی مطمن باش بارت بقيه کار ها اسون تر
    هست
    ……به اميد بهترين ها برای تک تک عزيز آن
    در ضمن برای اون دوست عزيز —س— کجا استراليا هستی هموطن؟
    ويلی جونم يک دنيا آرزو خوش برايت دارم
    يک دنيا شادی
    يک اسمون دل خوش
    يک بقل پر ستاره
    يک سبد پر ماچ
    از طرف
    آرزو و مهسا
    بازم تولدت مبارک#flower #flower #flower #flower #flower
    #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower #flower


  76. sanjab در 09/08/09 گفت :

    salam violet jan
    Happy birthday
    #flower


  77. محمد صمدی در 09/08/09 گفت :

    درود
    دختر خوب همه زندگی که تمایلات جنسی نیست #smile من از نژاد دخترها متنفرم چون از خود خودم متنفرم و هرگز ازدواج نمیکنم و تمایلات جنسی خودم را با شراب تلخ ارضا میکنم #surprise اما به هیچ کس نمیگویم که چرا وقتی حرف ازدواج میشه جیم میشم یا … ایران ما داره از تفکرات خرافی تازیان بیابان های عربستان رنج میبره و مردم ما هر چیزی که آخوند بهش بگه چون ایمان دارند و عقل ندارند و به معنای واقعی کلمه گوسفند هستند میگویند بببببببببببببهههههههههههه #devil البته به اعتقادات کسی توهین نمیکنم ولی واقعیت را هم پنهان نمیکنم … همه ما یک نقاب به صورت داریم چون جامعه عرب پرست ما این امر را اجبار میکند . شما نیز نقاب میزدید ، میزنید و خواهید زد ! همچون من و همه ی انسانهایی که در ایران زندگی میکنند #sad بهتون توصیه میکنم برای خانوادتون فیلم بازی کنید که مثلا شکست عشقی خوردید و دیگه ازدواج نمیکنید #winking بعدش با یک خانه ی مجردی میتونید زندگی مشترکتون را آغاز کنید و مطمئن باشید که زندگی شما برای شما بهترین خواهد بود #kiss اگر خودتون تفاوتون را قبول کنید مطمئن باشید که جامعه شما را طرد نمیکند
    در ضمن این توضیحات تکمیلی که داده بودید یعنی امثال من که از خدا تنفر دارند بی شرف هستند !#angry


  78. salam در 09/08/09 گفت :

    سلام به همه زنانگي در همه مردها و مردانگي در همه زنها وجود داره ، منتها بالا و پايين داره وقتي اين درصد كم و زياد ميشه اين حس به وجود مياد وطبيعيه كتابي هست به نام يار پنهان ،پيشنهاد ميكنم اين كتاب رو حتما بخونيد ، لينكش رو هم گذاشتم براتون.
    http://www.nashreafkar.com/ravanshenasi/yare-penhan.html
    http://nashreafkar.ir/shop/product_info.php?products_id=23&osCsid=d1128953a322b4013b797987a5f420c5


  79. ماريلا در 09/08/09 گفت :

    ترانه ی ما رو ببخش در رابطه با دگرباشان
    http://www.youtube.com/watch?v=MBhv8r81v4Q


  80. شيرين در 09/08/09 گفت :

    ويلی جان همه ی کامنتها رو نخوندم خيلی هم صاحب نظر نيستم اما ميدونم که در پنگوين ها هم گـــی وجود داره و خوب اونها که از فساد و شهوت چيزی حاليشون نيست اونا صد در صد پيرو غريزه هستند و اين نشون ميده که ممکنه افرادی که همجنسگرا هستند راست ميگن و ادمهای فاسدی نيستند.


  81. ماريلا در 09/08/09 گفت :

    مطالعات تازه که با چاپ کتابهای آلفرد کنزی با نامهای «رفتارهای جنسی انسان مذکر»*[۲۳] و «رفتارهای جنسی انسان مؤنث»*[۲۴] به نتایج مهمی منتهی شد، بیانگر این بود که اکثر مردم در مقاطعی دارای تجربیات و یا عواطف همجنس گرایانه بوده‌اند. پژوهشهای علمی معاصر ادعا می‌کنند که اکثریت جامعه انسانی تمایلات دوجنس گرایانه دارند. گرایش جنسی برخلاف آنچه بیشتر مردم تصور می‌کنند یک متغیر گسسته نیست که به ۲ گروه «دگرجنس گرا» و «همجنس گرا» تفکیک شود، بلکه متغیری پیوسته‌است که خصوصیات مابین این گروه‌ها را نیز داراست. گزارشات «کنزی» نشان می‌دهند که حدود ۴ درصد از بالغین آمریکایی برای تمام عمر منحصراً همجنس گرا هستند و حدود ۱۰ درصد نیز در مقاطعی از زندگی رفتارهای همجنس گرایانه بروز داده‌اند. با این حال درصد افرادی که به طور برابر با هر دو جنس رابطه دارند کمتر از میزان مورد انتظار است. این می‌تواند به علت فشارهای اجتماع بر افراد باشد که آنها را مجبور می‌کند بر خلاف غرایز درونی خود و به طور ناخودآگاه برچسبهای مطلق هویت جنسی را از قبیل «همجنس گرا» یا «دگرجنس گرا» بپذیرند


  82. ماريلا در 09/08/09 گفت :

    تاکنون هیچ سند علمی و معتبری بدست نیامده که حاکی از «درمان» موفق یک همجنس گرا و تبدیل او به یک دگرجنس گرا باشد و حتی برخی افراد در اثر چنین «درمان»هایی دچار صدمات خطرناک و جدی شده‌اند.(منبع) با این حال طرفداران درمان همجنس گرایی به افرادی اشاره می‌کنند که به زعم آنها «موفق» شده‌اند.(ر.ک به انجمن ملی مطالعه و درمان همجنس گرایی). به هر جهت تنهٔ اصلی جامعهٔ پزشکی و روانشناسی این ادعاها را مردود می‌داند و تلاش برای تغییر گرایش جنسی را بی اثر و بالقوه خطرناک تلقی می‌کند


  83. emma در 09/08/09 گفت :

    ey kash yad begirim doctor berim va nazare motekhasesaro jooya beshim


  84. مه ناز در 09/08/09 گفت :

    سلام ويولت جان من دارم ميرم مسافرت شايد فردا نتونم به موقع بهت تبريک بگم
    #kiss #kiss #kiss #kiss دوست دارم …تولدت مبارک دوستم#flower #flower #flower #flower #flower


  85. شيرين در 09/08/09 گفت :

    بچه ها می تونيد فيلتر شکن معرفی کنيد؟


  86. مريم م در 09/08/09 گفت :

    سلام
    من بعضی از نظرات رو خوندم و خيلی برام عجيبه که بعضيا فقط به خاطر اينکه اين قضيه توی کشورای اروپايی قانونی هست اونو عادی ميدونند!فکر کنم اگه یه روز اونها دزدی و قتل را هم قانونی بدونند ما هم شروع میکنیم از دزدا و قاتلا دفاع میکنیم!
    راستش من چون هيچ وقت اين احساس را نداشتم اصلا نميتونم درک کنم که اين دختر خانم چی ميگن ولی اينو ميدونم که ميل جنسی اگه کنترل نشه ميتونه خيلی افسار گسيخته باشه و مطمئنم اين خانم با مراجعه به روانپزشک و کمک از خدا ميتونه مشکلش را حل کنه.با بيانش توی نت به هيچ وجه مشکلش حل نخواهد شد.


  87. ستاره** در 09/08/09 گفت :

    بااجازه ويولت عزيز*اقای صمدی یعنی بی خدايی کلاس داره که اينچنين با افتخار ازش ياد ميکنی.وقتی خدا رو از ياد ميبرم دنبال هر چیزی که میگردم که درونمو اروم کنه پيدا نميشه ادعای مومن بودن ندارم ولی خداجويی يه کشش درونيه حتی همين شما که اينطور قاطع ميگی خدا رودوست نداری يه جایی که از همه جا دل ميبری دلت متمايل به اون ميشه . درضمن دين اسلام الزاما اون چيری نيست که اغلب اخوندها ميگن اونها ممکنه به نفع خودشون ياکسانی ازاسلام خرج کنن.


  88. نفس در 09/08/09 گفت :

    می دونم پررويی هستش ولی خوشحال ميشم منو هم به لينکات اضافه کنی#brokenheart


  89. باران در 09/08/09 گفت :

    ویولت عزیزم پیشاپیش تولدت مبارک . با بهترین آرزوها #flower #heart #kiss


  90. من نظر خودم رو با اتکا به آموخته ها و آموزش هام گفتم و شما نظر خودت رو با اتکا به سایت هایی که مطالعه کردی … همین … منتها برای من جای سوال و صد البته جای تاسف داره که چرا وسط بحث در مورد یه مشکل بی هیچ سند و مدرک و آگاهی ای حرف دانشگاهای علوم پزشکی ایران رو پیش میکشی !! مطلبی که بر همه روشن و مسلمه اینه که پزشکای ایرانی جزو بهترین پزشکای دنیا هستن و بیشترشون به دلیل همون تعهد و دینی که به کشورشون دارن در داخل تدریس می کنن … اگر غرب زده بودن رو کلاس می دونی بدون ، هیچ موردی نداره به نوعی نظره شخصی خودته ولی اینم بدون که هر پروفسور یا متخصصی که می یاد ایران نه به این دلیل سخیفانه ست که اگه سرش به تنش می ارزید بر نمی گشت ایران !!! چرا نیاد ایران ؟! مگه بیمارای اینجا بیمار نیستن ؟! خیلی ها در حال حاضر توانایی خرید دارو رو ندارن چه برسه به اینکه بخوان به خاطر یه جراحی به خارج از کشور سفر کنن … تکلیف این آدما چیه ؟! این آدما نباید زیر دست یه جراح مجرب عمل بشن ؟! اگه این استدلال پوچ رو ملاک قرار بدیم ، که در داخل این کشور هیچ پزشکی سرش به تنش نمی ارزه ( من واقعا در حال حاضر خجالت میکشم که همچین جمله ای رو تایپ کردم ) .
    من اگر می خواستم بنابر اعتقاداتم که بسیار هم برام مقدسه دلیل بیارم که نمی گفتم طبق فلان آزمایش این مشکل یه بیماریه و بنابراین میشه تا حدودی درمانش کرد … به خاطر داشته باش که بعضی از مذهبیون این افراد رو منحرفان دینی و جنسی و البته شوم می دونن … دقت کن منحرف دینی بحثش از بیمار جداست .
    بیماری مقوله ایِ که دیر یا زود سراغ همه ی ما می یاد حالا در هر کسی به یه نوعی … بیمار نه احتیاج به ترحم داره و نه دلسوزی فقط توقعی که از اطرافیانش داره اینه که درکش کنن که البته درک مشکل یه بیمار واقعا سخته ولی با کمی انصاف میشه تا حدودی درکش کرد … نه عزیز بیمار یه آدم عادیه و هیچ کس این حق رو نداره که برچسب غیر عادی بودن روش بزنه … بیماران هم جنس گرا بیمارانی هستند که کششون به جنس موافق از سر هوس نیست و درونا از این موضوع رنج می برن و به همین علت هم هست که براشون چه به لحاظ سنتی و چه به لحاظ مدرن راه درمان رو قرار دادند .


  91. سوري در 09/08/09 گفت :

    تولدت پيشاپيش مبارك باشه #flower


  92. ياسی در 09/08/09 گفت :

    به نظرمن اين افراد از دوحالت خارج نيستن يا بيمار روحی اند يا بيمار جسمی. که در هر دوحالت بايد بروند دنبال درمان بيماری. اما اينکه توقع پذيرش اين افراد بيمار رو از جامعه داشته باشيم و حتا خورده بگيريم که چرا اين کار قانونی نيست و … خيلی بيجاست.
    طبيعت انسان و افرينش انسان بر پايه زوج بودن و زن و مرد بودن بوده. و هر چيزی که از مسير طبيعی خارج بشه مطمئنن باعث زيان ميشه.
    اين مخوضوع هيچ ربطی به دين نداره حتا در مسيحيت هم اين کار منع شده است . چون اصلن با ذات انسان سازگار نيست.


  93. آکی در 09/09/09 گفت :

    همچين روابطی واقعا واسه من تنفر برانگيزه يعنی ديدنش حالمو بد ميکنه اصلا در مخيله من نمی گنجه…
    دو جنسيتی بودن با همجنسگرايی فرق می‌کنه اولی توجيه پذیره يه بيماريه ولی دومی من فکر ميکنم بيشتر …
    در ضمن ديدن فيلم ميلک فکر نکنم دردی رو دوا کنه برعکس دیدن فیلمای همجنسگرایانه بدتر ذهن آدمو آلوده میکنه یعنی ممکن قبل از دیدن همچین فیلمایی آدم اصلن ذهنش به همچین سمت و سوهایی نره ولی بعد از دیدنش آدم در پس زمینه ذهنش همچین صحنه هایی میمونه
    بهتره آدم بره پيش روانپزشک
    و يه چيز ديگه ای که برام جالبه اينه که همه ميگن خارج از کشور قانونيه اينجا اينجوری اونجا اونجوری ولی اصلا فکر نميکنن که حس منفی نسبت به همجنسگرایی در همه دنیا هست و فکر می کنم ناشی از اينه که يه حسيه که با جریان طبیعت دنیا نمی سازه .نميتونم منظورمو برسونم…


  94. شيرين در 09/09/09 گفت :

    تولدت مبارک#kiss


  95. سs@yahoo در 09/09/09 گفت :

    خوب وارد هجدهم شهریور شدیم، تولدت مبارک ویولت عزیز و دوست داشتنی #heart


  96. یه دوست در 09/09/09 گفت :

    ببخشید نمیدونستم تولدته . هپی برز دی تو یو ! #flower


  97. 40tike در 09/09/09 گفت :

    خانوم نیلوفرانه من نتونستم تو وبلاگ خودت برات بنویسم چون ربطی به بحث نداره و داره بیراهه میره صحیح نمی دونم که تو وبلاگ ویولت عزیز ادامه بدیم اگه تو وبلاگ من میتونی پیغام بزاری حرفی داشتی اونجا بزن. و در ادامه این نظر شما که پزشکان ایرانی بهترین ها هستن کاملن یه نظر شخصیه. شاید دانشگاه های تهران و علوم پزشکی حرفی برای گفتن تو ایران داشته باشن اونم شاید ولی قطعن این بهترین ها رو نمی تونید به بقیه دانشکاه ها به خصوص شهرستان ها هم تعمیم بدید. هرچند بحث ما سر اینا نیست. پرسیدم آموخته هاتون رو با منبع ذکر کنید فرضن توی گریز آناتومی اینا رو نوشته؟! شرمنده من مغزم با محفوظات کار نمی کنه کار من ریاضی و فرمول و اگه چیزی منبع نداشته باشه برام معنی چندانی نداره. من یاد گرفتم حتی به پزشک هم اعتماد نکنم اگه مشکلی برام پیش بیاد و دکترم چیزی رو تشخیص بده میرم درباره اش مطالعه میکنم و بارها شده که تشخیص غلط بوده. آموخته های شما بدون ذکر منبع میتونه از روی کتاب های عشقی فهیمه رحیمی باشه بازم تکرار میکنم کدوم کتاب پزشکی که تو دانشگاهی در شهرستانی در شمال کشور تدریس شده این حرف رو زده؟!؟ با ذکر صفحه تا من راحت بتونم پیداش کنم.