تب تند

ایده گرفته شده از یک ایمیل:
هروقت یادت می افتم اولین کلماتی که تو ذهنم جاری میشه ” احمق ِ بیشعور” ه.
همیشه اعتقاد داشتم آدم باهوش هستی ولی حالا میبینم این هوش با مقدار زیادی حماقت قاطی شده… احمق.Razzhbbbt
عجیبه! من که به تو هیزم تری نفروختم و تو هم ظاهرا. پس چرا باید این خشم وجود داشته باشه؟ مگه دو روز دنیا و تو این وانفسای مملکت که از دو ساعت بعدت هم خبر نداری، ارزش این همه خشم فرو خورده رو داره؟
همیشه از حرف نزدن بدم می اومده و نمی دونم چرا به آدمی برخورد نمی کنم که شجاعت دو کلمه حرف حساب زدن داشته باشه… همش سکوت … همش ماست مالی… نمی خوای؟ شجاع وایستا بگو نمی خوام از اول هم شروع این رابطه اشتباه بوده، فقط می خواستم به خودم ثابت کنم می تونم و حالا که ثابت شد بهم دیگه خدافظ شوما…دیگه قایم شدن و حرف نزدن چه معنی می تونه داشته باشه؟ یعنی حتی مسئولیت نخواستنت رو هم نمی خوای بپذیری؟
چقدر دیگه باید عمر کنم تا با یک آدم با جسارت و رُک گو( نه مزخرف گو) که از سایه خودشم نترسه برخورد کنم؟
امان از این آدمهای بی مسئولیت.:sick
از دکتر شریعتی:
مردان در صید عشق به وسعت نامتناهی نامردند.گدایی عشق می کنند تا وقتی مطمئن به تسخیر قلب زن نشده اند اما همین که مطمئن شدند، مردانگی را در کمال نامردی بجای می آورند


نظرات شما


  1. نسترن در 09/12/07 گفت :

    جمله ی قشنگی رو از دکتر شریعتی انتخاب کردید .


  2. 12 سپتامبر در 09/12/07 گفت :

    رونمایی از كتاب 12 سپتامبر، نوشته فرورتيش رضوانيه نويسنده كتاب بومرنگ، طنزنويس همشهري مسافر، طراح شوخي‌هاي سيزده كج شدن برج ميلاد و سمند طلايي يك ميليون دلاري در تاریخ چهارشنبه 24 تيرماه در محل فرهنگسرای رسانه برگزار می شود. از ساعت 19 تا 20
    نشاني فرهنگسراي رسانه: ميدان ولي‌عصر (عج)، ابتداي بلوار کشاورز، جنب پایگاه انتقال خون
    ویولت عزیزم حضور شما مایه افتخار ماست.. هرچند می دانیم این روزها…


  3. نیلوفر در 09/12/07 گفت :

    باور کن چند بار از روی این جمله ی شریعتی خوندم … خدای من چطور یه مرد بدون هیچ جانبداری و تعصبی انقدر خوب می تونه همجنساشو بشناسه .


  4. Ameh Khanoum در 09/12/07 گفت :

    خبر از شبگیر داری عمه?
    _______________________________
    بی خبر هم نیستم .دنبال کارهای مهاجرتشه


  5. arashl در 09/12/07 گفت :

    vala man ke bar axesho didam,etefaghan dokhtara kheilishoon ham bi ehsasan ham bi marefat.kate mardaro az posht khoob bastan


  6. اهورا در 09/12/07 گفت :

    سلام
    میشه یکی بگه چرا وبلاگ رنگین کمون سفید باز نمیشه؟http://www.whiterainbow.pe
    rsianblog.ir/


  7. آشنا در 09/12/07 گفت :

    سلام ويولت عزيز
    با شناختی که ازت دارم اين داستان ارتباطی به ويولت نداره ولی در هر صورت اين کلمات به ظاهر ساده گاهی سخت ترين لحظات رو می سازن Frown
    ؛؛:::: نمی دونم چرا به آدمی برخورد نمی کنم که شجاعت دو کلمه حرف حساب زدن داشته باشه… همش سکوت … همش ماست مالی… نمی خوای؟ شجاع وایستا بگو نمی خوام از اول هم شروع این رابطه اشتباه بوده، فقط می خواستم به خودم ثابت کنم می تونم و حالا که ثابت شد بهم دیگه خدافظ شوما


  8. لی لی در 09/12/07 گفت :

    به آسيه
    #grin تقريح خوبی بود. تو هم که همش تو کار بمير و خاک تو سر هستی… طفلک تو دايره کلماتت اچيز ديگه ای نداری…
    تفريح کرديم #grin آسياب بببببخشيد آسی بلای پاچه طلا#rolling #rolling


  9. نانسی در 09/12/07 گفت :

    برا اين مردها هر چی ناز کنی و تاقی بالا بزاری بازم کمه
    لياقت ندارن که
    ايشششش#nottalking


  10. رها در 09/12/07 گفت :

    بايد بپيذيريم که هيچ چيز ابدی نيست.وقتی وارد يک رابطه می شم اصراری برای اثبات خودم نمی کنم.ولی برای فهم همديگه چرا.بعداز يک مدت يا دو نفر هم رو بيبيشتر می شناسن وبهم نزديکتر می شن ويا با شناخت هم از هم فاصله ميگيرن.چون تا وارد يک رابطه نشيم نمی فهميم که بدرد هم می خوريم يا نه! با رفتنش اصلا احساس خورد بودن نمی کنم چون اونقدر اعتماد به نفس دارم که به اثرخوبی که تو زندگيش داشتم مطمئن باشم وهرکدوم يکبار فقط به دنيا ميام چرا حق خوش بودن با يکی ديگه را از کسی بگيريم؟؟؟چه زن وچه مرد اگه واقعا با طرف مقابل احساس خوبی نداشته باشه بايد محترمانه دوستانه ومنطقی تموم کنه .ابهام وکم لطفی دررابطه لذت گذشته های قشنگ را هم تخريب می کنه.بعدازکلی اومدن ورفتن ادمهاست که ادم به نيازهای خودش واقف می شه و ميتونه کيس مورد نظرش را خوب شناسايی کنه#heart


  11. سارا در 09/12/07 گفت :

    در مورد اين پست ميشه آقايون بي ادب و تحريم كرد . البته الان زياد اين موضوع اصلي نيست چون فرقي بين ما و آقايون نيست .
    الان موضوع اصلي تحريم كالاهاي تبليغاتي سيماست .
    بچه ها يه وقت تحريم چي توز يادتون نره هوس چيپس و ماست موسير كنيد.
    #winking #winking


  12. این دکتر شریعتی رو شدید پایه ام….


  13. ترنم در 09/12/07 گفت :

    سلام ویلی جون. #hug
    اون جمله شریعتی واقعا مختصر و مفیده. آقایون ببخشید ولی خیلی بی معرفتین. منم راستش دیگه می ترسم به کسی دل ببندم.
    میشه یه چیزی بی ربط به این پست بگم؟ کاش قرار میذاشتیم می رفتیم جلوی سفارت چین به بهانه اون مسلمونایی که کشته شدن. هم یه اعتراضه به پشتیبانیشون از الف نون، هم اون مردم بیچاره خیلی گناه دارن #worried من اصلا به مسلمونیشون هم کار ندارم واقعیتش، هم اینکه دنیا با ما همراهی کرد ما هم نشون میدیم بقیه ادما هم برامون مهم هستم حتی تو این وانفسایی که خودمون اینقدر گرفتاری داریم. این خیلی قشنگه.


  14. چقدر دلم می خواد با نويسنده ی اين يادداشت يک گفتگوی مفصل بکنم.
    اينکه يک نفر در يک رابطه ی عاطفی سکوت کرده و ظاهرا دليل آشکاری برای سکوت اش پيدا نمی شود و فقط می شود حدس زد ، بايد کمی صبر کرد وبه او زمان داد. اگر باز هم سکوت بود و اهمیت ادامه رابطه و یا قطع صلح آمیز آن به همان اندازه پا بر جا ، یک نفر که پخته تر و صعه صدر بیشتری دارد می تواند فضای گفتگوی بی قضاوت و بی گارد را ايجاد کند. اگر باز قدمی از طرف مقابل برداشته نشد پس معنی بارز اين نوع واکنش یعنی پايان بی منازع يک رابطه . مثل خاموش شدن شمع در وقت تمام شدن ارافین. مثل بی انرژی شدن قلب از سوخت هیجان و احساس. مثل گذشتن از دوست داست داشتن خود به خاطر بیشتر دوست داشتن طرف مقابل. مثل نامرادی و بی خیالی. مثل بی مسئولیتی و هر هری مذهبی. مثل سردرگمی. می شود بیشمار علت را برای یک پایان یک طرفه برشمرد که از خیلی انسانی تا خیلی غیر انسانی متغیر است. و البته که اين جاده هزار راه ميان بر و فرعی هم دارد که بر اصطلاحا per case و مورد به مورد قابل گفتگوست.
    من همیشه فکر کرده ام اصلی ترین دستاورد آدم در هر دوستی و ارتباطی می تواند این باشد که ما دیگر آدم دیروز نباشیم. نه حرف هایمان و نه عواطفمان ، نگاه و نه حتی کینه هایمان. آنقدر مهم نیست که آدمی همیشه بماند ، مهم تر آنست که آدمی آنقدر تا ثیر گذار باشد که ما را هم تا یر گذار کند و از یاد نرفتنی باشد. این گونه برداشت یعنی اینکه ما همیشه و در هیچ رابطه ای احساس ضرر و باخت نداریم. چون نگاهمان ضمن برون گرایی ، به بلوغ درونی خودمان هم معطوف است. این که بتوانیم کسی را برای مدتی و یا همیشه دوست داشته باشیم یک نعمت است که بهیجوجه و توسط هیچکسی از ما سلب نمی شود. فقط باید دانست این چگونه دوست داشتنی است که سرمایه ی بی زوال است. شاید مثل مادر و فرزند. مثل معلم و شاگرد. مثل این عاشق و آن معشوق. اصلا مهم نیست ما در ارتباط همایمان همیشه با بهترین آدم مواجه بشویم. آدم های متوسط و یا کمی بد هم می توانند به غنای ذهن ما کمک کنند.
    .
    در متن ایمیل ، آن آدمی که مخاطب این متن است ، گرچه سخنگو نیست، اما صدایش به وضوح شنیده می شود. شاید دلایل او برای قطع دوستی اصلا رزیلانه نباشد. شاید هم باشد. آدمها باید حرف بزنند تا فهمیده شوند. حتی اگر هم ساکت هستند ، ما باید آنقدر گوش هایمان را ورز بدهیم که الفبای سکوت آنها را ترجمه کنیم.
    پایان یک دوستی فقط وقتی باید اتفاق بیفتد که مثل درخت بر سر شاخه رسیده باشد. حتی گندیدن هم یک نوع بسیار رسیدن است.یک ایان خوب یعنی یک گایان بی پشیمانی.


  15. ويولت ديکته من امروز حدود شش و نيم شد.#tongue
    سرم را انداخته بودم و تند تند نوشتم. غافل از اينکه جای پ را ندانسته ام و تمام پايان هايم شد (ايان).
    تو که من رو می بخشی. آدم سر سری نيستم. اما گاهی رياضی ام بهتر از ديکته ام می شود. از همه اينها گذشته تو که خوبی عزيز؟ خدا را شکر.


  16. سارا در 09/12/07 گفت :

    “آه اگر آزادی سرودی میخواند
    کوچک
    هم چوم گلوگاه پرنده ای”


  17. مهربان در 09/12/07 گفت :

    چرا همش “مردان” ؟
    چرا یکبار هم که شده عینک فیمنیستی رو بر نمیدارین؟ چرا اونطرف قضیه رو نمیبیند که “زنان” چه کردند با این “مردان”؟
    تصور اینکه ببینی کسی که 4 سال دوستش داشتی و با هر شرط و شروطش ساختی و به “بله” گفتنهاش امیدوار به زندگی شدی , یکهو یکشب بهت زنگ بزنه و مثل تمساح گریه کنه و بگه :”” متاسفم عزیزم من خیلی دوستت دارم ولی هر کاری کردم نتونستم بابام رو راضی کنم . برای همین امشب شب عقد من با ….هست, خیلی دوستت دارم خداحافظ!!!!!.””
    _________________________________
    مهربان جان طبیعیه چون من یک زنم و از احساسات جریحه دار شده یک زن حرف میزنم


  18. سلام . خیلی بیشتر از اینکه خود پست رو بخونم کامنتها رو خوندم . میدونید ؛ اگه آدم اجازه بده اهلیش کنند ناخودآگاه این اجازه رو داده که روزی کارش به گریه کردن برسه؛ یه چیزی رو هم بگم اگه در بدترین حالت این شکست یه شکست عشقی باشه حتی آنقدر بی ارزش نبوده که توی دست و پا بیفته و توسط کسانی نقد بشه که حتی شاهد یه قطره از اشکات برای کسی نبودند که الان شاید ازش متنفر باشی . آدم باید در عشقش انقدر حسود باشه که تنفرش رو هم برای خودش نیگر داره . هنوز نمیتونم قبول کنم که دو نفر بتونن از عشق و حتی از نفرت دو تا درک متشابه داشته باشند حتی همونهایی که دو طرف یک عشق یا دو طرف یک نفرت هستند . گاهی باید اگه عشقت دو قدم عقب میره یهو حس کنه که از پشت بغلش کردی . به هر حال این پست که واقعیت داشته باشه چه مجاز یه پسته همین.


  19. ال در 09/12/07 گفت :

    درود…برگرفته شده از ايميل های بعدی :حالم بهم ميخوره از هرچی ادم رک وراست وبا جسارته . واقعن يعنی چی زندگی همون ظرافتهای مخفی کاری و تعارفات وژست های الکيش قشنگه بيخود نيست اين ادمهای رک کلاهشون بس معرکه است انگار از دماغ فيل افتادن بخصوص وقتی رک بودنشون با دانش وبينش هم همراه باشه که ديگه افتضاح ميشه ادم نميتونه تکون بخوره اصلن ادم دوست داره بهشون خيانت کنه وثابت کنه که هيچ خری نيستن ادم دوست داره خيلی چيزها رو بهشون نگه ادم دوست داره بهشون دروغهای ماهرانه بگه وقتی در سردگمی ميافتن ادم احساس غرور ميکنه که ما زرنگها چقدر بهتريم .زندگی همين اسرار احمقانه اش قشنگه که اين ادمهای رک کلن بدبختا ازش محرومند نميشه اسرار رو بهشون بگی بايد هميشه توی همون خريتشون بمونن..اره هر وقت يادش ميافتم ميگم بيشعور احمق حقته هر چی سرت بياد ..برو بابا به منچه که حقيقت چيه .توخيلی چيزا رو نميدونی ..کسی هم بهت نميگه که تو خماريش بمونی ..اره حدس بزن فقط ….) بعله در حالی که عده ای ارزوی ادمهای رک وراست وشجاع رو دارن در همون زمان بلاهای متعددی بر سر ادمهای شجاع مياد که اصلن ديگه اون ادمهای سابق نيستن


  20. آشنا در 09/12/07 گفت :

    به ا ل
    حرفات به نوعی کاملا درست و صادقانه هست و احتمالا يکی از همين آدمهای رک و شجاع بودی که تغييرت دادن
    #heart


  21. مهناز در 09/12/07 گفت :

    اين جمله اخری رو همینجوری برا آقامون فرستادم اونم در جوابش این شعر رو فرستاد نه بلبل خواهد از بوستان جدايی/نه گل دارد خيال بی وفايی/وليکن گردش چرخ ستمگر/زند برهم رسوم آشنايي
    _________________________-
    شعر قشنگی جواب دادن