باز هم بی هم

بخاطر مجله “مردم و جامعه” زياد تو آرشيوم مي گردم.
امروز برخوردم به نوشته ايي که مال 20 اسفند 82 بود. با تيتر خيانت موضوع روزي که هرکدوم به انحا مختلف باهاش دست بگيربانيم و از رگ گردن بهمون نزديک تره! ولي با پاک کردن صورت مسئله سعي در فراموش کردن و ناديده گرفتنش داريم و نه حل کردنش چرا که مرگ خوبه! ولي واسه همسايه.
هنوز هم بر سر اين تفکرم هستم که اگر خيانت ديديم به شرط نرمال بودن طرف مقابل چه از لحاظ روحي و چه جن سي، اولين خطا و اشتباه متوجه خودمونه و به احتمال خيلي زياد يه جاي رابطه کم گذاشتيم که طرف رو به فکر شخص ديگه انداختيم تا کمبودش رو جبران کنه.
مخالفم با شگرد حذف رقيب. اون نه يکي ديگه وقتي مزه اين عمل رفته باشه زير دندون يار و به قولي قبح کار ريخته شده باشه، فکر مي کنيد با حذف رقيب همه چيز تموم ميشه؟ اون باگ و اون کمبوده هنوز هست که سبب سوق دادن دوباره يارمون به سمت غير بشه. اون رو پيدا و حل کرديم؟ نه.


نظرات شما


  1. الی در 09/26/04 گفت :

    اولا اول
    دوما با حرفات کاملا موافقم
    سوما اما اگه ايراد خودمونو پيدا کرديم و طرف درست نشد اونم بخواطر شيرينی داشتن چند يار چی؟
    متاسفانه الان اين موضوع برای مرای ايرانی کم کم داره به يه جور سرگرمی و تفريح تبديل ميشه.


  2. مه ناز در 09/26/04 گفت :

    موافقم باهات #flower #flower #flower


  3. آزاده در 09/26/04 گفت :

    ويولت جونم ولي من فكر ميكنم حقيقتا هستند مردهايي كه خيلي تنوع طلبند و چون رابطه اولشون خيلي خوب بوده اگه جايي كسي وسوسشون كنه بدشون نمياد ببينن اين يكي چطوره. البته اينجا معمولا پاي احساسات و عاشقي درميون نيست. صرفا يك تجريه جديده.


  4. ارغوان در 09/26/04 گفت :

    سلام من خیلی وقته که میام اما کامنت نمی ذارم چون خیلی دیر می رسم واسه کامنت گذاشتن .
    وقتی یه رابطه ایراد داشته باشه حالا به هر دلیلی که خودت هم نوشتی ممکنه خیانت پیش بیاد اما یک مساله دیگه هم که نباید نادیده گرفت تنوع طلبی اقایون هست.شده بیایی خونه ببینی همسرت با فراغ بال نشسته و داره چت می کنه ؟حالا با کی؟ یک دختر جوون
    وبکم هم روشنه اونوقت باید خانم چیکار کنه؟
    ویولت جان دلم می خواست این معضل چت و دوستی های اینترنی رو هم یک زمانی مطرح کنی.گاهی همین مسائل زندگی ها رو به گند می کشونه آشنایی دارم که دفتر مشاوره خاناوده داره اون می گفت که بارها زوجهایی با این مشکل به سراغش اومدن که آره همسر دوست دختر اینترنتی گرفته
    اما حذف رقیب به یک شرط موفقه که رقیب سیریش طرف مربوطه شده باشه.اما اگه ذوزی کسی به من خیانت کنه راحت می ذارمش کنار چون به قول شما قبح مساله ریخته و امکان تکرار هم داره البته به شرطی که صددرص مطمئن باشم خیانت کرده نه از روی حدس و کمان.


  5. MaN در 09/26/04 گفت :

    بايد ببينيم خيانت چی معنی ميشه ؟؟؟؟خيلی از کارا به نظر بعضيا خيانت اما از نظر بعضی ديگه دسته اول امل و عقب مونده بحساب ميان


  6. شکیبا در 09/26/04 گفت :

    منم با حذف رقيب مخالف.
    خوب بود ميشد قبل از اينکه به فکر خيانت بيافتيم ، خيلی منطقی (در صورت موجود بودن) با طرفمون صحبت کنيم و هر کدوم به سمت و سوی خودش بره ، اينجوری نه کسی خيانت ميبينه نه کسی خائن ميشه.
    #heart #kiss


  7. شکیبا در 09/26/04 گفت :

    پست خيانت رو الان خوندم. هنوز هم فکر ميکنم که بهترين راه صداقته ، البته اين صداقت يه چاشنی مهم ميخواد که شجاعته، شجاعت اينکه رو راست حرفت رو به طرفت بزنی و خلاص.
    با همه اين حرفها لازمه اين صداقت و شجاعت همون منطقی بودن طرفين هست.
    #flower


  8. ژول در 09/26/04 گفت :

    سلام
    راستش اگر بفهمی که طرفت رفته با يکی ديگه و به روش بياری ديگه ادامه دادن فايده نداره!يا به روش نياری و سعی کنی برش گردونی يا اگه به روش آوردی ديگه يه سری حريم ها شکسته شده و ادامه دادن يعنی داری خودتو تحقير ميکنی.گير دادن و دعوا و چک کردن هم اوضاع رو بد از بدتر ميکنه.حذف رقيب که بچگانه اس چون همون طور که گفتين اين نه يکی ديگه.
    به نظرم قبل از اينکه اين اتفاق بيفته قطعا تغيير رفتار رو ميشه حس کرد و اون موقع است که بايد دنبال علت گشت.اين نظر شخصی من بود.#flower


  9. رز در 09/26/04 گفت :

    فیم مسیر انقلابی با بازی دیکاپریو رو دیدی
    اگه ندیدی پیشنهاد می کنم ببین#flower


  10. گلاره در 09/26/04 گفت :

    خب هميه هم اشکال از طرف مقابل نيست .من ادمايی رو ميشناسم که هيچ کمبودی ندارند .اما اقا دنبال هوسبازياشه .البته بين زن و مرد هميشه اختلافاتی هست مهم اينه که هر کدوم از دو طرف اونو بهانه نکنند .خدا نکنه بهونه دست مردای ايرونی بايد .اگه اينطور باشه اقا به خاطر دست پخت خانم هم ميتونه ايراد بگيره .


  11. ماه در 09/26/04 گفت :

    سلام
    من معمولا از خواننده های خاموش اين وبلاگم.
    منم تو اين موقعيت قرار گرفتم. متاسفانه همسر سابق بنده به علت تنوع طلبی و سو استفاده از اطمينان من اين کار رو کرده بود( خیانت).
    من هم ترکش کردم. من فکر می کنم خيانت کننده در اين حالت مقصره نه رقيب! چون اون بوده که به من تعهد داشته.
    و فکر می کنم اگه دو نفر در رابطه شون صداقت داشته باشن این مسئله پیش نمی آید. هیچ خیانتی نمی تونه توسط یک آدم صادق انجام بشه. البته آدمی که صداقت جز ارزشهاش باشه نه زرنگ بازی!
    شاد باشی


  12. سيما در 09/26/04 گفت :

    زياده خواهی معمولا در اين برهه منشا خيانت زنهاست اما درصد کمی را شامل ميشود که در صورت مشخص شدن راه برای مردها باز است طلاق! در صورت داشتن فرزند هم نهايتا بعد از ۷ سال بچه مال اوست اما در چه صورت مردی خيانت ميکند ۱- يا عياش است که او را بايد عطايش به لقايش بخشيد ۲-از جانب زن ارضا نمی شود که با درايت زن قابل کنترل است ۳- و بعضی از سر لجبازيست که در ازدواجهای قوميتی اتفاق ميافتد ۴- رعايت نکردن حريمها هم منشا اين اتفاقهاست ۵- عدم گذشت در مسايل مالی مخصوصا از جانب زن در صورتی که مرد با مادر و يا … رسيدگی کند باعث ايجاد کدورت و… و در اخر سردی روابط و خيانت
    باز هم ميام ويولت عزيز


  13. سمیه در 09/26/04 گفت :

    من تجربه شخصیمو میگم:
    همسر من آدم هوسبازی نبود ، یقین دارم! اما خوب من میخواستم ازش جدابشمو و اونم میخواست یه جوری منو نگه داره که از تصمیمم صرف نظر کنم…این وسط پای یه زن موذی به قضیه وا شد و به همسر من شروع به اس ام اسهای عاشقانه زدن و …همسر من هم خواست حسادت منو در بیاره و یواشکی اس ام اس و تلفن و )که من دیگه ازش طلاق نگیرم…در صورتیکه نمی دونست من اخلاقم یه جور دیگه است و این موضوع رو که فهمیدم رو تصمیم پافشاری و تهدید و …کردمو کار به جدایی کشید..خیانت اون فقط در حد تلفن بود ! اما خوب خیانت به نظر من فقط جسمی نیست ….وقتی دیگه تو قلب طرف جا نداری و یه آدم دیگه واست مهم میشه این خیانت به حساب میاد!میخوام بگم بعضی اوقات خیانتها از یه جنس دیگه است و از فکرای احمقانه و بچه گانه سرچشمه میگیره که آقایون و یا حتی خانومای محترم بخاطر اینکه حسادت طرف مقابلو جریحه دار کنن دست به این مسخره بازی میزنن#brokenheart


  14. پرند در 09/26/04 گفت :

    خيانت بوی خون ميده…


  15. راما در 09/26/04 گفت :

    خب شايد بايد تو جريان باشی تا بفهمی چی کار ميتونی بکنی
    ولی چقدر ادبياتت با اون زمان فرق کرده ويولت جان؟
    يه جور پختگی نويسندگی
    يه جور صميميت خاص
    #flower
    ____________________________
    جدا؟ نظرت برام جالبه#smile


  16. NORTH در 09/26/04 گفت :

    ويولت جان بايد دو طرف هم ديگرو ازاد بزارن وقتی اول ازدواج خانمه با اولين زنگهگکار خانم شوهرش عصبانی می شه خوب شوهرشم اين روابطو کم کم پنهان می کنه و همينطور برعکس واسه خانم من از همون اول خواستم رو شنفکرانه بر خورد کنم واقعا اين کارو کردم شعارم نمی دم خوب بايد قبول کنيم که ازدواج نبايد ژا يان تمامه رابطه ها باشه چرا اون يه مورد فقط بايد واسه زن و شوهر باشه اما اين که صرفا چت کردن مساوی با خيا نت کردنه من قبول ندارم البته می گما بستگی به طرف مقابل داره بعضی ها ذاتشون کثيفه اونم دی خدا به طرف مقا بلشون صبر بده اما ا بخوايو زياد مردارو چک کنيم جز اينکه باعث اعتماد به نفسشون می شيم کار دی ای نکرديم#kiss


  17. ويولت در 09/26/04 گفت :

    من نمی فهمم چرا بايد يک خانم به صرف خانم بودن و دادن اين امتياز به آقايون که ؛ خب مرده ديگه کارش نمی شه کرد تنوع طلبه؛ از اين حق خودشون بگذرند
    بابا من يه خانم به جاش از صدتا مرد تنوع طلب تر هستم پس اگه دنبال دلم نميرم چون عقلم کار ميکنه يا اون کمبوده رو تو رابطه عاطفی ندارم و بالعکس.
    اگه مردی هوسبازه يا ايضن زني. به نظر من بايد عطايش به لقايش بخشيده بشه ….چرا حق بديم که مثلا خب مرده ديگه!


  18. سارا در 09/26/04 گفت :

    سلام
    يه چيز کاملا بديهی که وقتی حرف از خيانت می شه که تعهدی در میون باشه
    با نظرت موافقم مخصوصا اينکه طرف از لحاظ روحی و جن سی باید نرمال باشه و هر یک از زوجین باید سعی در نگذاشتن کمبود در رابطه داشته باشه
    ولی خيانت نباید اولين انتخاب طرف با ديدن بی توجهی از شريکش باشه


  19. همیشه هم اینطور نیست.
    ________________________________
    اگه اینطور نیست پس چه جوریه؟


  20. ز در 09/26/04 گفت :

    به نظر من هم توی يه رابطه دونفره اگه کمبودی وجود داشته باشه که آزارت میده لزومی به ادامه رابطه نیست و کلا ادامه اش سخته. ولی بهتره اگه تو رابطه ات کمبود داری قطعش کنی. این که بخوای بخاطر کمبودت خیانت کنی خیلی نامرديه.
    من به اين موضوع خيلی فکر کردم هر چند که خيانت از نظر من نابخشودنيه (به هر دليلی که باشه) ولی در مجموع پريدنی ميپره و رفتنی ميره. حالا اين دفعه نشد يه دفعه ديگه.
    در مجموع تا حدودی با نظرت موافقم به شرطی که کار از کار نگذشته باشه و طرفت هم به برطرف کردن مشکل علاقه داشته داشته باشه. چون معتقدم که مشکل اينطوری مشکلی نيست که از يک طرف بوجود اومده باشه و از يکطرف قابل حل باشه.


  21. پريناز در 09/26/04 گفت :

    كاملا با حرفت موافقم كه زماني خيانت اتفاق مي افته كه از هر لحاظ طرفين كمبود احساس كنه!!!!! و يه طوري مي خواد اون كمبودش رو جبران كنه!!!!


  22. با حرفات موافقم اما نمی‌گم تمام تقصير متوجه ماست… به نظر ۵۰ درصد ما مقصريم و ۵۰ درصد طرف مقابل… اينجوری نيست که چون طرف (يار) خيانت کرده باشه پس همه‌ی تقصيرات متوجه اونه… کمبودايی که ما گذاشتيم اون رو سوق داده به سمت خيانت! تا اينجا مشکل از ما بوده و اون قسمتی که طرف خيانت رو به عنوان راه حل پيش می‌گيره می‌شه اشتباه و کوتاهی اون! البته اين خيلی کليه… توی هر مسئله‌يی بايد واقعن هر جنبه‌يی رو در نظر گرفت… شای به قول تو اشتباهات و قصور ما بيشتر باشه…


  23. ارغوان در 09/26/04 گفت :

    درسته چت کردن دلیل بر خیانت نیست.اما اول با چت شروع می کنن بعدش با قرارملاقات در رستوران و …
    قطعا کسی که همسر داره و خلا هاش رو میاد تو ی فضای مجازی وسایتهای دوست یابی پیدا کنه اونم باادمهایی که ندیده ونمیشناسه…این خوب نیست. منظور من این نوع رابطه بود .بعضی موقعها هم از سز تفریح میان چت می کنن.
    همون موردی که تو پست چهار گفتم همسره مچ شوهرش رو رفته بود تو ی رستوران با همون خانمی که چت میکرد گرفته بود البته اون دختر خانم با دوستشون اومده بودن سر قرار وبعدا اقاهه مدعی شده بود که ما همکار بودیم و من جزوه از اون خانم خواسته بو دم .ولی واقعیت رو به مشاور گفته بود و اذعان داشت که من اشتباه کردم و اون خانم دوست ی بوده که از طریق انترنت پیدا کرده ام.خب اسم این رو چی باید بذاریم خیانت نیست؟ اون زن خیانت که لزوما جسمی نیست؟زن بدبخت مدام دست و دلش باید بلرزه اگه بخوا د با این مرد زندگی کنه
    __________________________________
    یه مطلبی رو خیلی وقت پیش نوشتم در همین مورد ولی چون خیلی خشمگینانه بود تا حالا پابلیشش نکردم


  24. emma در 09/26/04 گفت :

    ye zarbol masal hast… once a cheater always a cheater… chon mamolan cheating ya khianat yek mahsole ye nashi az yek seri avamelio ke age az beyn nare va rishe yabi nasheh nemishe bein rahate hazfesh kard… mamolan risheye khianat dar shakhsiate kasi ke khianat mikone masole yek seri avamele rishe dare mesle tarbiat rohie tarze fekr va va va…
    masale ine ke kasi ke khianat mikoneh che kasi hast?
    aya kasi ke be zane baghiye zol mizane khaene?
    aya kasi ke zol zad badesh raft jelo be lass zadan khaene?
    kasi ke ke bad az lass zadan taraf besh rah dad va yeho dast bord vase taraf khaene?
    kasi ke dast bord jelo va badesh kar be zex keshi khaene?
    age az ghable inke zol bezane nemidonest ke kar be zex mikeshe va fori raft va be hamsaresh ya partneresh eteraf kardo ozr khast bazam khaene?
    age ghable inke zol bezane be partner ya hamsaresh gofte bod man azad to ham azad be harki khasti zol bezan harf bezan vali zex nakon va hala yeho in yebar az dastesh darrafto kar be zex keshid va hala ham pashimone va fori ham bedone hich penhan kari eteraf karde bazam khaene?
    masale ine ke harki khato yek jaee mikesheh… man migam ghaziye dorogh ba khianat jodast.. kasi ke dorogh migeh kheili karesh vase shakhse man ghere ghabele ghaboleh… vali kasi ke khianat mikone chi> ??? aya aslan misheh khianato az drogh joda kard… farz konim man be partneram migam man azad vase harfo dast dadano bego bekhand ba baghiye… to ham azad.. vali faghat hamin ghadr mojazeh va shab hamisheh mano to baham mirim khone va kase digei ham joz ma dota to in rabete nemiad… va on vaght taraf yerozi to ye mogheytari gir mikoneh va hala mashrob khordeh ya harchi ke bodeh va yeho in bego bekhand be kiss va baghalo karaye dige mikesheh aya man mitonam begam khaene taraf>? farz konim taraf fori biad eteraf kone va hich drogh va penhankari nakoneh va fori ham pashimon besheh?
    khat ro koja mikeshim>?
    aya aslan mishe khat keshid?
    aya adamha azad nistan dar zateshon va in mahdodiata bar khalafe jahate tabieie gharizast?
    va aya age ham man azadam ham to azadi vali bazam faghat mikhahim baham bashim va yeho yeroz nakhahim ba ham bashim va beham begim bye bye va badesh fori berim bayeki digeh va malom besheh in bye bye ro ghable in goftimm ke delemon bere pishe yeki dige aya bazam khianat kardim?
    aya khianat dar malekiat mana peyda mikoneh? …. ya eshghe bedone gheydo sharti e ke ba azadie kamel basheh va hich drogh va hich pendankari tosh nabasheh aya to ye hamchin rabete i khianat mitone basheh????


  25. ماندانا در 09/26/04 گفت :

    مرسی که به احساسم احترام گذاشتی ،دوستت دارم#heart


  26. ماندانا در 09/26/04 گفت :

    من هم با تو موافقم که در نود درد اوقات خود انسان ها باعث می شند که طرفشون بهشون خیانت کنه و شاید کم تر از ۱۰ درد بقیه بیماری روانی باعث این کار میشه
    من شخا تو هیچ موقعیتی شوهرم را تنها گذاشتم و واقعا موقعیت های سختی را هم پشت سر گذاشتم ولی با اون شرط کردم و قسم خوردم که در سخت ترین لحظات تنهاش نمی گذارم ولی اگر زمانی بو بردم که پای خیا نت در کاره حتی یک ثانیه هم نمی مونم
    و بهش گفتم معنی خیانت را عملی نشونت می دهم


  27. رز در 09/26/04 گفت :

    منم می خواستم بگم طرز نوشتنت فرق کرده.
    الان بیشتر به دل می شینه


  28. emma در 09/26/04 گفت :

    gahi on jaye khali chizi nist ke beshe be rahati por kard… gahi bazi fekr mikonan oh in hatman az kambodeh zexie… vali dar nazar dashte bash… age yek rabete be har dalili emroz tazeh hast va jaleb hamin tazegi 3 sal dige mondeh shodeh va age kasi modam dar hale taghir basheh mitone in tazegi ro modam ijad kone ama mamolan adama bey rotin adat mikonan va in rotin baraye baziha khaste konandeh va baraye baziha adat avare… onai ke khasteh mishan va donbale tanavo hastan mamolan miran soraghe baghiye chon hamsareshon adat kardeh va tanavo ro nemipazireh… farz kon yek zani kheili ham vase shoharesh roze aval jaleb bodeh va kheili karaye fogholadei ham mikardeh hamin kara 4 sale bad tekrari shodeh va in zan age bazam taghir bokoneh baz 9 sale dige tekrarie dobare… va bad az 14 sal zendegie moshtarak zan pir shodeh va mard baz hanoz tanavo mikhad va hala chi???
    dige on heso hale javoni nist vali hamsar hanoz delesh tanavo mikhad… injor jaha che misheh kard? aya azadi dadan va tavaghoye sedaghat dashtan komak mikoneh? aya gereftane azadi va afzayeshe feshar roye tarafe moghabel komak mikoneh? hameye ma midonim ke ab rahe khodesho toye divare sangi baz mikoneh va belakhareh yerozi mizane biron ….
    yek doste nazdike man bad az 8 sal zendegie moshtarak ba beharin doste shoharesh khabid… vaghti shoharesh fahmid bakhshidesh va besh forsate dobare dad va bad az ye modate kotah dobare hamon karo tekrar kard… va ba hamon shakhs dobare khabid… shoharesham dobare say kard bebakhshatesh vali natonest va in bar joda shodan.. in doste man nemitone be yek mard e mamoli razi besheh hayejan va tanavo mikhad khob hala shoma migid rahe hal chie? ba hich mardi nemisheh hameye omr hayejan dasht… har hayejani yerozi adie mamoli misheh… gahi darda darmon nadareh…
    ________________________________
    #heat
    چقدر کامنتهای تو خوبه
    این سئوالهای که تو این دوتا کامنت مطرح کردی دغدغه ذهنی منم هست
    که آیا واقعا خیانت یعنی همین؟


  29. emma در 09/26/04 گفت :

    dar moredeh pinglish… hagh batoe… merci az lotfet va sorry ke vase man type farsi sakhte horofe farsi ham nadaram va kholaseh.. felan sorry maro pazira bashid…


  30. تـــرانه در 09/26/04 گفت :

    ويولت درسته اگه کسی خيانت می کنه حتما کمبودهايی داشته اما هميشه هم مقصر ماها نيستيم. من دوستی رو سراغ دارم که شوهرش بهش ميگه تو هيچ ايرادی نداری واقعا هم ايرادی نداره اما بهش گفته مشکل از منه من خل شدم و ديونه ام! تو هيچ کمبودی نداری با وجود داشتن دو تا بچه جسمت هنوز هم مثل دختر های ۲۰ ساله است اما دل من در گرو ِ ديگری ِ! تازه اين ها با عشق و عاشقی هم عروسی کردن نه با ازدواج سنتی! ويولت قبول دارم ما هم ممکنه تنوع طلب باشيم اما ما عقلمون بيشتر از مردها کار می کنه می تونيم خودمون رو کنترل کنيم اما مردها اين توانايی رو ندارن و ميرن سراغ دلشون؛ بچه همسر و اينا هم واسشون مهم نيست! اما من ِ نوعی حتی به خاطر بچه ام هم که شده پا رو دلم می زارم و به همون يه مرد قانع ميشم! البته اگه واقعا خيانت ببينم اونو از زندگیم حذف می کنم نه رقیب رو! حالا به هر دلیلی حتی اگه مقصر من بودم خوب چرا مثل آدم نیاد بگه هی فلانی تو این کمبود رو داری اگه می تونی خودتو اصلاح کنی بفرما اگه نه خوش اومدی! این جوری بهتره چون ضررش یه باره فقط اما اون جوری همیشه تنت باید بلرزه که الان با کی می تونه باشه!
    آی خدا من آدم می بینم بیچاره میشه از شوهرش؛ از زندگی خوبشون ؛ از خوشی هاشون؛ خوشبختی شون تعریف میکنه اما مرده نامرده از پشت سرش با یکی دیگه حال می کنه؛ این جور مواقع دلم واسه هم جنسام می سوزه اما….


  31. تـــرانه در 09/26/04 گفت :

    اين هم بگم اگه روزی قرار باشه مورد خيانت واقع بشم ! بهتره که بدونم رقيبم کيه نه اينکه ندونم و سرم رو مثل … بندازم زير و به زندگی ادامه بدم؛ زندگی پر از خيانتی که فقط خودم ازش بی خبرم! تو در و همسايه و دوست آشنا همه بدونن و من سرم رو کرده باشم زير برف !


  32. ماندانا در 09/26/04 گفت :

    کامنت شماره ۲۶ من نيستم#smile


  33. ماندانا در 09/26/04 گفت :

    اینکه معلومه
    کامنت شماره ۳۲ هم من نیستم


  34. نقش ونگار در 09/26/04 گفت :

    سلام ويلت نازنينم . مطلب را خيانت را خواندم . آن موقع هم خوب می نوشتی حالا بهتر.
    من تکليفم را با اين قضيه روشن کردم و انتخابم را کردم . بايد فکر کنم .جون اين مطلب بخصوص من را به چالش می کشد و به فکر کردن وا می دارد فکر هايی که سالهاست دفنشان کردم . فکر می کنم ومی نويسم.


  35. گلی در 09/26/04 گفت :

    سلام بانو
    نمی دونم تو يه همچين موقعی اصلا دلم می خواد در مورد طرفم و حقی که داره فکر کنم يا نه ولی به هر حال حق با تو هستش حتما يه جای رابطه کم گذاشتم که طرفم رفته سراغ يکی ديگه ولی با اين احوالات شعور طرف من کجاست که سعی کنه بهم اطلاع بده که دارم بهش کم توجهی می کنم يا به نظر و نيازهاش توجه نمی کنم


  36. سيما در 09/26/04 گفت :

    در ادامه کامنت قبل
    چرا فکر ميکنيم مرد و هر انچه حاصل زحمات اوست در بست بايد برای من نوعی باشد ايا مادری که از بود و نبود خود گذشته ازجوانی و سلامت و.. اينک اگر فرزندش به او برسد کارشاقی انجام داده که مانعش شويم تا در خفا انجام شود اما اگر همگام با او پيش رويم هم عزت و احترام خود را حفظ کرده هم دعای خير مادر پشت و پناه اين زندگی و هم فرزندان هر چه را ببينند مياموزند اينها شعار نيست با تمرين دست يافتنيست و اين يکی از دلايل سردی روابط و خيانت


  37. نيکو در 09/26/04 گفت :

    اگه اين حرف درست باشه که خيلی خانم ها سرشون کلاه ميره!!! چرا که بعضی ها به صرف اين که طرف مرد ؛ تنوع طلبه يا چميدونم تو لباس های سکسی نمی پوشی و……. اين حرف ها ( که تمی هم ندرن!) خيانت هاشون رو توجيه می کنن.
    در اين که يه باگ هست و طرف به خاطر پر کردنش اين کار رو می کنه اصلا شکی نيست اما نکت اينه که اين باگ ممکنه حتی قبل از وارد شدن اون طرف مقابل ( که می تونه به فراخور همسر یا دوست دختر یا دوست پسر باشه) به زندگیش هم اونجا بوده باشه. نمی گم به شریک آدم ربط نداره اما همه اش هم به اون مربوط نمی شه.
    پ.ن: اصولا حذف رقیب بی معنی است! چون شما نمی تونی همه دخترها و پسرهای روی زمین رو که حدود ۷-۸ ميلياردی هستند حذف کنی!!!


  38. فرزام در 09/26/04 گفت :

    در این زمینه هم عقیده ایم#blush


  39. غرغرو در 09/26/04 گفت :

    خب چرا وقتي كسي نميتونه شريك زندگيش رو به هر علتي تحمل كنه جدا نميشه و ميره سراغ خيانت؟
    به نظرم اگه كسي ميخواد خيانت كنه يا كسه ديگه اي رو جز همسرش دوست داره قبل از هر چيز بايد جدا شه خيلي منطقي. چون اگه خيانت كنه اونم يواشكي خيلييي بدتره . مخصوصا اگه بچه ي هم باشه اثرات سوئ ش 1000 برابر ميشه.يا كسي كه تنوع طلب و ميدونه كه نميتونه با يك نفر باشه چرا مياد يه زندگي رو شروع ميكنه . ؟


  40. تـــرانه در 09/26/04 گفت :

    http://www.roozbeh.net/?p=15
    يه مرده نامرد همسرش رو می فرسته مسافرت بعد در حين خيانت و ارتکاب جرم اون جای حساسش می شکند و الان بايد ۳ ماه اونجاش رو گچ بگيرن!!#grin


  41. مرجان در 09/26/04 گفت :

    خيانت رو نميشه توجيه کرد اگر من ايراد دارم طرف مقابل ميتونه بهم بگه يا منو بذاره کنار بره دنبال هرچی که ميخواد


  42. 159
    چو کس با زبان دلم آشنا نيست
    چه بهتر چه از حرف گفته خاموش باشم
    چو ياري مرا نيست بهتر
    که از ياد ياران فراموش باشم .
    زنده ياد دکتر شريعتي
    سلام دوست عزيزم من اومدم با …


  43. medusa در 09/26/04 گفت :

    نه…معلومه که نه!تموم نمیشه…


  44. ماهك در 09/26/04 گفت :

    نميدونم چجور بگم اما وقتي يه زن بدون عشق ازدواج كرد فقط به اين دليل كه طرفش ادم درستيه وعاشقونه زن رو دوست داره جاي عشق ته دلش خالي ميمونه وقتي 13 سال تلاش كرد كه عاشق طرفش بشه وقتي از هر طريقي خواست بهش بفهمونه كه با روش خودت منو اروم نكن سعي كن منو بشناسي اما بازم مرد از عشقش يه زنجير به دست و پاي زن ببنده چي وقتي يه بچه عقب مانده هم داشته باشي چي وقتي حس كني هيج كس حرفتو نمي فهمه وهمه بگن ناراحتيت بخاطر نداشتن كمبود تو زندگيته ودر كل خوشي زده زير دلت چي. اره من خيانت كردم البته تلفني شوهرم فهميد اول تهديد به طلاق بعد چشم پوشي بخاطر علاقه زياد حالا من تنهاتر از قبلم براي حفظ زندگيم بيشتر تلاش ميكنم اما از هر حسي خاليم


  45. ندا در 09/26/04 گفت :

    نظر من اينه که همچی برميگرده به رابطه ۲ طرف اگه واقعا چيزيزبرای هم کم نزارند وهر مشکلی داشته باشن با هم حلش کنند هيچ وقت خيانت نميبينند روح آدما اگه سالم باشه هيچ وقت دنبال خيانت نيستند ومطمئن باشيم اگه تو رالطه ايی کسی خيانت کرد اون روح سالم نيست…
    ويلی جونم اين پست خيلی دوس دارم نظرتو برام بگی بهرحال مدت زيادی با ام اس بودی پس تو بهترين جواب رو ميتونی بهم بدی


  46. پریا در 09/26/04 گفت :

    حقيقت تلخی را نوشته ای که دلم را به درد آورد


  47. سمانه م. در 09/26/04 گفت :

    به وجود اومدن رقیب یه ریشه اش کمبوده ولی قبول ندارم که همه مشکل اینه که با برطرف کردنش قضیه حل بشه!


  48. سيما در 09/26/04 گفت :

    باز هم
    و اما مرد عياش
    با نرمی اول پشتوانه خ.ود را محکم کنيم تا در صورت چدايی در تنگنای مالی نباشيم و به موقع الفاتحه


  49. انا در 09/26/04 گفت :

    سلام ويولت من انا هستم خيلی وقته وبلاگتو ميخونم نه بخاطر محبوبيتو مشهور بودنت بلکه واقعا دلمميخواست بررسی کنمو ببينم چطور اين قدرت روحی روپيدا کرديو تونستی با مشکلاتت بجنگی ول يخوب امروز با خوندن پستت احساس ميکنم بايد بنويسم ببين ويولت عزيز من فکر ميکنم ايجاد مشکل خيانت توی زندگی درست مثل اينه که يک روز موقع معاينه يسينت به يک برجستگی بر بخوری چه احساسی پيدا ميکنی تو حتما حس اگاهی از بيماری رو خوب درک ميکنی بهر حال اينقدر دردناکه که تا به علتش فکر کنی يک قسمتی از قلبو روحو اعتماد بنفست برای هميشه پرميکشه و تورو ترک ميکنه اين روزا خيلی ها راجع به خيانت مينويسن سخنرانی و خطابه زياده ولی بنظر من ادمائيکه بهاين بلا مبتلا شدن حرفاشون قابل تامل تر ه کسانيکه از خارج گود به اين قضيه نگاه ميکنن خيلی از ظرائفو حاشيه ها رو نميبينن اونا اون احساس دلشستگی عميقو درک نکردن اون روزيکه از بالا رفتناز پله ها نوشتی خودمو جات گذاشتم ورزيکه افسرده بودی دل منم گرفت ولي من ميتونم ادعا کنم تورودرک کردم نه نميتونم ولی حقيقتش يکی از ظالمانه ترين حرفها در اين رابطه مقصر جلوه دادن طرف مقابله که البتهد رموارد بسيار معدودی مصداق داره قبول دارم امااين روزا بااين همه امکاناتو تنوع جنس کی ديگه به فکر اوردن توجيه و دليله يک نگاه يک خنده يک تماس تلفنيو و ردوبدل کردن اس ام اسو واغاز يک ماجرای شيرين برای خيانتکار اين چيزيه که وجه غالب ماجراست اين روزا البته در بالا هم گفتم احتمالی که دادی رو رد نمی کنم ولی اگه مثل برنامه ي نود اين موردو اس ام اسيش کنی درصد پائينی رو تشکيل ميده


  50. نقش ونگار در 09/26/04 گفت :

    سلام دوباره
    توپست خيانت به موضوع کذشت هم در رابطه با دوستت اشاره داری .
    خيانت در يک لحظه حادث نمی شود .يک پروسه دارد. کسی که خيانت می بيند ضربه بدی می خورد. نسل من نسل يک جامعه نرمال و يک زندگی نرمال نيست .و گاهی فکر می کنم اولين گناهی که مرتکب شديم زن بدنيا آمدنمان است.تجربه من از زندگی به دليل بحرانهايی که نسل من در گيرش بوده به درد حالا نمی خورد.
    در مورد خودم که به درد کسی نمی خورد اين را اول بنويسم. مثل خرگوشه بودم تند دويده بودم خيلی تند. وسط راه خوابم برد. شايد با معيار های امروزی سر وساده بودم ولی به آن روز گار معمولی بودم. از س ک س لذت نمی بردم فکرم را نمی توانستم متمرکز کنم . شايد فکرم را نمی توانستند متمرکز کنند.اينکه گسستن را انتخاب کردم که باز انتخاب نکردم در جريانش قرار گرفتم. اگر می ماندم بدون شک خيانت می کردم چون از صورت زندگی حذف شده بودم .ومن آدمش نبودم بعد ها خيلی محاکمه واز طرف بچه ها محکوم شدم .ولی من اول مادرم اگر خيانت می کردم و بلاخره رو می شد اقتدارم را به عنون يک مادر از دست می دادم ونمی دانم بچه ها آن موقع بيشتر آسيب می ديدند يا حالا . وحالا اصلا اين بچه هايی که هستند بودند يا نه . بچه ای که حرمت خيلی از رفتار ها جلوش رنگ باخته باشه.معيار هاش برای زندگی چه حوشی وخرمی هايی می تواند باشد.
    شايد دارم توجيه می کنم . شايد اگر امروز را ديده بودم جور ديگری عمل می کردم . خوب من از يک سری شرايط عالی مالی محروم شدم . چيزهايی بدست آوردم وچيز هايی از دست دادم .من کلا مادی فکر نمی کنم اگر جدا شدم نه به دليل خيانت مردو بود که به دليل اين بود که حذف شده بودم . مثل آفتابه هه که عکسش را در وبلاگم گذاشته ام .
    اينه من را نشان می داد و مردم اندک نقطه ضعف های من را بزرگ نشان می داد . تحقير می شدم به خاطر سنم که بالا رفته بود. هميشه زنی کهنزديک سی سال سن داره از يک دختره ۱۹ ساله کم می ياره .
    بهر حال حالا ديگه گذشته. فراموش می کنم


  51. samir در 09/26/04 گفت :

    منم با حذف رقیب و این حرفا مخالفم…باید دید مرد چه مرگیشه که همچین غلطی کرده…در ضمن هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست…همش ناشی از تعصبات دینی غلطه که کم کم به شکل یه فرهنگ برای ما در اومده…باید از بین بره…#flower


  52. سينا در 09/26/04 گفت :

    موضوع خيانت در دوتا پست ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه ۸۷ مفصلاْ مورد بحث قرار گرفت.
    #flower #flower
    ________________________________
    آره میدونم


  53. لیلا در 09/26/04 گفت :

    منم همین نظر رو دارم اگه یه روزی تو یه همچین موقعیتی قرار گرفتم اصلا به حذف رقیب فکر نمی کنم قطعا مشکل از جای دیگه آب می خوره
    البته اینم هست که آقایون تو این جور مسائل همیشه خودشون رو صاحب حق می دونند حتی کسایی که خیلی متعهد به مسائل مذهبی لااقل در ظاهر ، یا حتی خیلی ادعای روشنفکیشون می شه
    به نظرم وقتی زندگی به این مرحله رسید دیگه ارزشی واسه ی جنگیدن نداره #sad


  54. ماه در 09/26/04 گفت :

    منم دوست دارم نظرت رو در مورد خيانت کننده بدونم.


  55. آسمان در 09/26/04 گفت :

    سلام ویولت عزیزم
    من هر جا که برم بر میگردم اینجا چون اینجا خونه امید منه
    امید وارم که این خوب بودنی که گفتی مستمر و پایدار باشه تمام پست هایی که عقب بودم رو خوندم و خوشبختانه تونستم به قافله برسم
    خیانت یکی از بد ترین تجربه هایی می تونه باشه که ادم کسب می کنه
    من تو دفتر وکالت خواهرم بار ها و بارها از نزدیک اشک های ریخته شده رو دیدم .
    خیلی خوشحالم که حالت بهتره اینکه می نویسی و بدون کمک کار های خودت رو انجام میدی
    در مورد پست بی حرمتی باید بگم
    همیشه از این اتفاق وحشت دارم بخصوص وقتی تنها هستم و نگاه های وحشتناک و چندش اور راننده رو می بینم و این که راحت هر بلایی بخواد سرم بیاره من توان کمک به خودم رو ندارم و این یه کابوسه
    تو یه فیلم دیدم یه دختر که مورد ت جاوز قرار گرفته بود برای انتقام با طرف دست دوستی داد و تو یه فرصت مناسب با یه چاقو کلک …… کند و حسابش رو رسید
    منطق هم جالب بود
    شما یه باور به معنای واقعی هستین و این عالیه
    چطور می تونم با انجمن باور تماس بر قرار کنم من بار ها ثبت نام کردم اما جوابی نگرفتم
    بارون جزو قشنگ ترین های افرینشه
    امیدوارم مثل بارون با طرات باشی


  56. سمیه در 09/26/04 گفت :

    ویولت عزیزم! میشه به دوستانی که کامنت میذارن ، بگی انگلیسی و یا فینگلیش ننویسن! چون من همه حرفای دوستانو میخونم و رنگ وبلاگت به حد کافی تند هست و چشام باباغوری میگیره#grin ممنون خواهر عزیزم
    ______________________________
    تذکر دادم ولی حتما اونها هم معذوریت دارن دیگه


  57. سمیه در 09/26/04 گفت :

    تازه الان جواب ایمیلمو که داده بودی ، دیدم…خواستم بگم خیلی بامعرفتی که تو اینهمه سر شلوغیات جواب ایمیلارو هم میدی#heart


  58. صدف در 09/26/04 گفت :

    نه من اصلا باهات موافق نيستم اتفاقا خودم هم يه پست گذاشتم . اون زن يا مردی که وارد يه زندگی جديد شده مقصره که برای نفع خودش يه زندگی رو خراب ميکنه#flower


  59. روح الله در 09/26/04 گفت :

    برام دعا کن…


  60. شهره در 09/26/04 گفت :

    سلام ويولت عزيزم. روزای زياديه که ديگه فرصت ولاگ خوندن ندارم. خوب نيست احساس می کنم دور شدم. اما خب هميشه در يادم هستی. Smile دوستت درام و هميشه هميشه بهترين آرزو هار و برات دارم. مراقب خودت باش…. می بوسمت و به اميد ديدار


  61. ۲khtar dahati در 09/26/04 گفت :

    سلام
    باگ یعنی چی؟
    #flower


  62. *** در 09/26/04 گفت :

    سلام
    اول ببخشید که اسممو نمیگذارم آخه قبلا هم برات کامنت گذاشتم و دوس ندارم کسی منو بشناسه
    اینقدر تعداد کامنتها زیاد بود که نتونستم همشو بخونم ببینم حرفی که می خوام بزنم رو کسی گفته یا نه؟!
    معمولا آقایون عقیده دارن خیانت جسمی خیانت محسوب نمیشه، من هم از اون بدبخت هایی هستم که مورد خیانت قرار گرفتم یعنی شوهرم رفت با یه ف ا ح شه اونم ۲ بار نه بی عرضه بودم نه…فقط دوری از خونه بهش فشار آورده بود کاری هم نمی تونم بکنم آخه بچه دارم این رو هم بگم که الان خیلی پشیمونه و هر کاری می کنه تا من یادم بره ولی نمیشه من همه چیزو می ریزم تو خودم ولی تو این ۱ سالی که از فهمیدن ماجرا میگذره (خودش گفت بهم) هنوز که هنوزه مثل روز اول داغم تازه است و کارم شده رفتن از مطب این روانپزشک به اون مطب بلکه بتونم فراموش کنم تازگی هم به فکر این افتادم که برم سراغ هیپنوتیزم شاید راحت بشم خدا واسه هیشکی نیاره من تیدیل به یه بیمار روانی شدم


  63. سارا در 09/26/04 گفت :

    سلام گلم من دارم آرشيوت رو می خونم#heart #blush #kiss


  64. ويرنوشت در 09/26/04 گفت :

    درود#flower


  65. شادی در 09/26/04 گفت :

    ویولت جان خیلی وقتا این نرمال بودن که تو ازش صحبت میکنی خیلی نادره، به قول خودت ما ایرانیا هممون یه تیک هایی داریم ، ولی این باعث نمیشه که این حق را برای طرفمون قایل بشیم که محقه در رابطش نا ر استی کنه، به نظر من همیشه صداقت بهتر راهه (البته صداقت کامل) و اگر روزی حرمتا شکسته شد، دیگه مثه آب ریخته میمونه که هیچ جوری نمیشه جمعش کرد و اگه امکانش هست(مثلاً اگر دو نفر تنها اعضای خونوادشون هستن) باید از هم جدا شن


  66. من نمی دونم چرا شما ميگی کسی که بهش خيانت ميشه بايد ايراد رو در خودش جستجو کنه. مردهايی هستن که واقعا مرض دارن چه تو کامل و پرفکت باشی چه ناقص …فرقی نداره..دوست دارن خودشون رو باچيزی مشغول کنن#angry
    اون چيز هم ميتونه يه زن ديگه باشه…
    تازه برعکسش هم وجود داره


  67. روانی در 09/26/04 گفت :

    البته گاهی طرف به اضافه کاری علاقه منده#grin اون موقع هست که بايد با وردنه بيفتی به جونش#tongue


  68. علی در 09/26/04 گفت :

    سلام
    ولی يه نظرت چه طور ميشه احساس کرد که طرف از نظر روحی و عاطفی سالمه يا نه؟ و توی اون شرايط تصميم گيری خيلی سخته نه؟


  69. ... در 09/26/04 گفت :

    سلام ويولت جان.
    گه گاهی به وبلاگت ميام و خوندن مطالب جن سی اغلب برام ناراحت کنندست. بذار يه موضوع بهت بدم!
    من يه دختر ۱۹ ساله هستم که مادرم بارها در مورد اين که خاستگار دارم باهام صحبت کرده که من گفتم اصلا نمی خام چيزی در مورد ازدواج بشنوم چون علاقه ای ندارم! ولی نکته جالب اينه که مادرم تا حالا هيچ چی واقعا هيچ چی در مورد روابط زناشويی به من نگفته!
    من خودم تا حدی يه چيزايی شنيدم ولی هر وقت يه اشاره ی کوچولو کردم مثلا سوال مامانم جوابی داده که من هيچ بويی نبرم!
    علت اين کارش رو نمی دونم!


  70. ... در 09/26/04 گفت :

    ببين من چندين بار با پسری که به من ابراز علاقه می کرد و با اين که من خودمو کنار کشيدم هنوزم منو دوست داره تنها بودم (توی خونه!) بدون اين که از خطرش مطلع باشم!
    وقتی نظرات اون پست رو می خوندم مو به تنم سيخ می شد و واقعا خدا رو شکر کردم که اون اتفاقات برای من نيفتاد!
    من هنوزم نمی دونم چرا مامانم اين کارو می کنه و نمی دونم چه طور بهش بگم که می دونم!


  71. بايد بگم که کاملا باهات موافقم
    ولی چرا قبلش طرف نبايد بياد بيان کنه که اين مشکل رو دارم
    يعنی بدون اينکه درد و دل کنه بره و خلاف کنه
    بياد صحبت کنه و يه تذکر بده اگه نشد بعد
    فکر کنم اين جوری بهتر باشه
    #flower


  72. یاسمن در 09/26/04 گفت :

    ويلی جونم حسابی مشغولم اشکان حسابی از اون اسهالها و تب گرفته که پوستم کنده شده. کلی از پستهات عقب موندم #


  73. ارغوان در 09/26/04 گفت :

    خیلی جالبه همین الان یعنی دوساعت پیش یک فیلم عجیب دیدم از گیرمو اریه گا به نام
    the burning plain
    هسته داستان خیانت بود و عذاب وجدان
    ویولت جان اگه خواستی بگو برات بفرستم


  74. نساء در 09/26/04 گفت :

    من تا حالا از کسی خيانت نديدم ولی اگه يه روز مورد خيانت واقع شم اول سعی ميکنم کم و کاستی های خودمو پیدا کنم و اگه دیدم هیچ جا کم نذاشتم بیخیال طرف میشم هر چند که سخته ولی مسلما اون آدم یه تنوع طلبه که ارزش وقت و احساس منو نخواهد داشت


  75. نیلوفر در 09/26/04 گفت :

    سلام
    از این جنس رقیب خیلی زیاده .. این رو بشه حذف کرد بقیه رو چی .. مگه میشه هر روز و هر شب تمام فکرو معطوف به حذف کردنِ رقیب کرد .. که چی بشه مثلا ؟!
    مشکل از یه جایِ دیگه ست .. به قولی ( از ماست که بر ماست )


  76. امير سالار در 09/26/04 گفت :

    سلام، یادتون باشه که همیشه به خاطر کم گذاشتن یا زیادروی طرف مقابل نیست که در مورد خود من، او تقریبا از هر نظر بود. ولی هنوزم نمیدونم چرا، یا چه اسمی بهش بدم، تنوع طلبی؟ یه لحظه اشتیاق؟ پست فطرتی؟ داستان رو با کسانی داشتم که حتی به نیمی از داشته های او هم نمیرسیدند. اشتباهی (؟) که تاوانش رو هم دادم.
    فکر نمیکنم، شما ها یی که در مقام یک متخصص یا چه میدونم یک روانکاو نیستید، قادر به درک کامل این فعل از سوی جنس مخالف باشید.


  77. ندا در 09/26/04 گفت :

    ويلی جونم سلام يه پست در مورد ازدواج و ام اس گذاشتم ميشه لطف کنی بيای بخونی کمک کني #kiss


  78. ۲khtar dahati در 09/26/04 گفت :

    ویلی خانم پس چرا جواب ندادی؟#surprise
    اونجا که نوشتی {اون باگ و اون کمبوده هنوز هست } باگ یعنی چی؟
    آخه من که گفتم خیلی مشتاقم با اصطلاحات ولایت شما آشنا بشم#blush
    تو ذوقم نزنیا #grin جواب بده آخه توی تلویزیون شنیدم که همه ی شما در امر آموزش به ما نو گلان مسئولید#eyelash
    _____________________________-
    ولله شما همچین هم ازپشت کوه اومده نیستیا
    من با ادعا شهری بودن و با سواد بودن !!! هیچ وقت بجای دختر نمی نویسم 2ختر!!!


  79. مهديس در 09/26/04 گفت :

    ويولت جان چقدر با تاخير متن مصاحبه را گذاشتی؟؟؟؟
    در کل اميدوارم از مصاحبه راضی باشی و ضعف هاش را بر من ببخشی#blush #heart #flower


  80. بیم در 09/26/04 گفت :

    البته که نه!
    هیچ کس کامل نیست،
    تو زندگی غیر از عشق، چیزهای مهم تری وجود داره،
    مثل شرف، معرفت، جنبه، ….
    اینی که شما می گی، سیستم مشتری مداریه، زندگی عاطفی چیز دیگه ایه.
    هیچکی بی نقص نیست.


  81. to farsi bug ra ham estefade mikonand?!?!!!?
    man midoonestam bug mishe hashare, soosk, mojoodat moozi, vali vase y in manzoori ke to inja estefade kardi majboor shodam beram dictionary baz konam
    ____________________________________
    واقعا؟من فکر می کردم خیلی مصطلح تر باشه
    اینجا معنی تحت لفظی نمیده که دیکشنری بخواد اصطلاحه


  82. فريده در 09/26/04 گفت :

    واااااااااااااااا حالا چرا اینقد موضع میگیری. منظوری نداشتم.چرا میزنی خوب؟؟؟
    خواستم بگم اینجوری هم میشه بهش نیگاه کرد
    در ضمن از حافظ هم پرسیدم خودش میدونست پله هاتون 17 تاست
    اگه میخوای هی بگی اون بیچاره رو بهونه نکن
    ______________________________________
    فکر کنم خودت بیشتر عصبانی میندازی گردن من#grin
    بذار خیالت رو راحت کنم تا خونه مون رو عوض نکنیم و این 17 پله پیش روی من باشه فریاد هل من…رو من بلنده و با هیچ تهدیدی هم خاموش نمیشه#laugh


  83. فريبا در 09/26/04 گفت :

    خانم عزيز مطلبيکه با عنوان منطق نوشته بوديد از وبلاگ کافه نادری است.شما که اينقدر روی مطالب خود حساسيد مطالب وبلاگهای ديگر را هم الکی بدون ذکر نام نقل نکنيد.
    __________________________
    تا حالا چیزی در مورد کاسه داغتر از آش شنیدی؟


  84. sara... در 09/26/04 گفت :

    نه من منظورم تجاوز به اون شكل نبود كه دخول هم كنه بابا!!!! منظورم همون بود كه نوشتم سينمو چنگ انداخت و صورتمو وحشيانه گاز گرفت زخمي شدم.. اينم به نظر من تجاوزه… هر گونه دست زدن به آدم بر خلاف ميل آدم تجاوزه نيست؟؟


  85. sara... در 09/26/04 گفت :

    نمي دونم چرا حس كردي من دروغ گفتم.. آخه كه چي شه مثلا..
    _______________________________
    تو چرا حس کردی من فکر کردم تو دروغ میگی؟فقط یه سئوال فنی پرسیدم که از اشتباه درآوردیم همین


  86. گيتی در 09/27/04 گفت :

    اول نظرم رو بگم: خيانت کردن به نظر من يکی از قبيح ترين کارای ممکنه در هر شکل و صورت و توجيهی… اما به نظر من ایجاد رابطه موازی صرفا نمی تونه به علت کم گذاشتن فرد خیانت دیده یا نا متعادل بودن روحی یا روانی طرف مقابل باشه… اگر فرد مورد نظر آدم پلیدی نباشه معمولا خودش قائل به این نیست که داره خيانت می کنه… تا جایی که من دیده ام معمولا خیانت ها با یه ارتباط ساده که هر کدوم از ماها ممکنه داشته باشیم شروع میشه… معمولا زمانی مساله مورد توجه قرار می گيره که ديگه کار از کار گذشته و وابستگی – بسته به فرد داره که این وابستگی عاطفی باشه يا غير عاطفی – ديگه شکل گرفته و دیگه تو وجود فرد ريشه دوونده … اتفاقا به نظر من نوع خيانتی که اين روزها بخش تقريبا جدايی ناپذير زندگی همه ما شده از نوع هوسبازی و تنوع طلبی نيست… به نظر من ارتباط موازی از نوع عاطفی است که اتفاقا الان بيشتر رابطه ها رو تهديد می کنه…. بيشتر شدنش هم به اين دلیل نيست که آدم های امروزی نسبت به آدم های ۵۰ سال پيش خطرناک تر و هوسباز ترند..بلکه به اين دليله که راه های ارتباطی که امروز وجود داره هرگز ۵۰ سال پيش که هيچيُ‌۲۰ سال پيش هم وجود نداشت… ریشه های ایجاد این مساله خیلی گسترده و متنوع هستند… يک دليل ديگه اش اينه که ما چه بخواهيم قبول کنيم و چه نخواهيم نسبت به دو نسل پيش از خودمون خودمحورتر و خودخواه تر و کم گدشت تر هستيم… و تصور می کنيم که هيچ دليلی وجود نداره که از خواسته هامون – ولو خواسته موقتی – صرفنظر کنيم … همين تن به خواسته دادن ُ گاهی می تونه تبديل بشه به يک دل سپردگی…


  87. پروشات در 09/27/04 گفت :

    من مخالفم ويلی !
    يعنی خيانت رو = مقصری قرار دادی که هميشه ( خودتی )‌!
    خيانت پيچيدست ..
    من يک نفرو می شناختم که با اينکه عاشق ِ همسرش بود اما روابطی با ديگری برقرار کرده بود که وقتی متوجه اين نکته شد که يکی از دورو بری هاش فهميده و قصد لو دادنش رو داره به التماس و خواهش افتاد که به کسی نگه چرا که من عاشق‌ ِ همسرم هستم و در پاسخ به چرايی اين موضوع می گه که دست ِ خودم نبود (!!!) همون سه دسته بيل معروف !
    ميگفت يهو پيش اومد با اينکه اون ( همسرم )‌هيچی برام کم نميذاشت !
    اين چه معنی ميتونه بده ؟! در ضمن ادم نرماليم بوده !
    حالا چرا دور بريم بذار يکم نزديک تر بشيم ! دوست ِ دايی دوستم #grin
    با وجود داشتن همسر و طفل سراغ خانمی رفته که اين خانم هم از قضا مدير يک مدرسه بودند که البته گفتنش اينجا هيچ ربطی نداشت ! کار به طلاق کشيد و وقتی ازش پرسيده شد که چه شد گفت نميدونم ! اون خانم زياد ميامد تو مغازه و منم يک ان نميدونم چی شد ٬‌چی به سرم اومد !!!
    ويلی من واقعا نمی دونم اين ادم ها ديوانه هستند ٬ انرمالن چی هستند !
    که تعدادشونم کم نيست ٬ در واقع زياده که ميشه نتيجه گيری کرد که ۹۷٪ درصد بيمار در جامعه ول داده شده‌ که از قضا بسیار هم نرمال به نظر می رسند !
    من به نتيجه ای رسيدم همانقدر که مردان ضعيف النفس ( تر )‌شده اند به همان اندازه خانم ها هم چشم و دل گرسنه !
    جامعه خرابه !‌ نميشه پيوسته دنبال ِ يارش بود که هر روز کجا و چه کار می کنه ! ادم خسته می شه ! اون ادمی که بخواد بمونه می مونه ! اون ادمی که بخواد خيانت نکنه نمی کنه ! همون که گفتی شرف مهمه که پيدا نمی کنی !
    البته در صورتی که به قولت به همون نسبتی که حاميته (‌چه روحی و چه هر لحاظی )‌تو هم باشی ! در غير اين صورت اگر رفت ٬ بايد فهميد که بی شرف بوده .. بذار بره !


  88. پپر در 09/27/04 گفت :

    درود علیکم خوشگله . . . چطوری مشکله . . . خدا را سپاس که خوبی خوشگله
    میگم ها ، ‌بگو ها . . . دختر خاله ببخش که زرتی پسر خالت شدم
    استقلال قهرمان شده . . . شنگولم


  89. پروشات در 09/27/04 گفت :

    من به يک سری از اين کامنت ها مشکوکم ! فکر کنم مرز میان توهم و حقيقت رو گم کرده باشند !!!
    منظورم کامنت هايی در مورد پست قبلی بود که بعضی ها يک سری مسائلی رو مطرح کرده بودند که زياد قابل قبول نبود و حس می کنم بعضی از اقايون با استفاده از نام کاربری مونثانه برامون قصه های هزار و يک شب تعريف کردند !!! و يا شايد هم خانم ها فرقی نمی کنه !!!


  90. پپر در 09/27/04 گفت :

    راستی ویلی نمایشگاه کتاب نمیای با اعضا فرم اسپشیال . . . داریم گروهی می ریم . . . او ببخشید . . . یادم نبود کلاس شما کجا ، ‌کلاس ما در پیتی های فرم اسپشیالی کجا #devil
    و خیلی ها قراره بیان مثل تو و مثل من
    یا مثل هیچکس . . . مثل خودشون


  91. پپر در 09/27/04 گفت :

    خوب اگر نبريمت کنسرو يا کنسرته ؟ رضا یزدانی . . . عوضش می بریمت کنسرت جواد یساری یا عباس قادری
    حالا برو بریم . . . آخ . . . بزنم به تخته ، بزنم به تخته رنگ روت باز شده . . . بزنم به تخته ، بزنم به تخته صورتت ماه شده
    ویلی باور کن من نصف شبی قرص ا ی ک س نترکوندم
    فقط استقلال #heart قهرمان شد ایشالله مبارکش باد


  92. پپر در 09/27/04 گفت :

    هان راستی داشت يادم می رفت
    به اون خانمه که شوهرش خاک تو سرم و از اين حرف ها . . . بگو طلاق بگيره خيال خودشم را راحت کنه


  93. پپر در 09/27/04 گفت :

    هان هون هين . . . يعنی دوباره منم ببخشيد
    من سپاسگذاری کنم نگی این پسره چه بی معرفت بود . . . سپاس گذارم بخاطر راهنماییت
    در ضمن استقلال #heart قهرمان شد ایشالله مبارکش باد


  94. آلما در 09/27/04 گفت :

    تو ایران باب شده که همیشه صورت مسئله خیانت رو پاک کنن
    چرا اکثراً که کامنت گذاشتند فکر می کنند خیانت مربوط به آقایونه فقط به نظر من الان خیانت ها برابر شده هم زن ها و هم مردها
    خب دلیلش هم که همه می دونن اشکال در رابطه برقرار کردن و طرف مقابله من که یک تعهد میدم موقع ازدواج یا حتی یه دوست پسر می گیرم باید به همه تعهداتم عمل کنم در غیر این صورت به مشکل برمیخورم و اول باید خودمو اصلاح کنم با طرف مقابلم حرف بزنم و بعد اون آدما خاطی رو بذارم کنار چون خیانت غیر قابل بخشش هست و طبق اون تعهدات اولی اگر اشکالی در رابطه بود باید درپی اصلاح اون بود نه خیانت برای دوری از اون اشکال
    یه چیز دیگه و بعضی آدما مریض هستند و خیانت تو ذاتشون هست که اونا رو باید مثل آشغال دور انداخت


  95. مهدی در 09/27/04 گفت :

    سلام خانومی اميدوارم که بهتر باشی
    برای منم يه همچين اتفاقی افتاده تو راست ميگی حذف رقيب هيچ راه درستی نيست آدم بايد خودش رو درست کنه نه صورت مسئله رو پاک کنه
    يه جوريه که نميدونم احساس گناه بکنم يا نه و اینم که دوستان گفتند مردای ایرانی تنوع طلبند من قبول ندارم و دیگه اینکه زنهای ایرانی بعضی هاشون عشوه گری برای مردشون رو بلد نیستند …
    تو فردايی هميشه


  96. سمیه در 09/27/04 گفت :

    صحبتهای شماره۸۶ به نام گیتی خیلی حقیقی بود و به دلم نشست


  97. سالی در 09/27/04 گفت :

    من به وايسادن و جنگيدن اعتقادی ندارم اونم وقتی که بدونم ديگه توی قلب يه مرد جائی ندارم . فکر کنم بذارم برم و يه زندگی جديد شروع کنم. به خيانت به اونم اعتقادی ندارم چون بيشتر با اون اوضاع روحی خودم اذيت می شم و چه بسا نا خواسته وارد يه ماجرای ديگه با يه آدم ديگه شدن از چيزی که تو اون لحظه داری بدتر باشه. تازه خيانت احساسی از اينکه بفهمی شو هرت رو هوس رفته با يکی ديگه خيلی بدتره. اگه احساسشو به يکی ديگه بده ديگه نمی شه کاری کرد.


  98. آذر در 09/27/04 گفت :

    سلام ويولت جان. ولی من مخالف اين عقيده هستم که مثلا اگر آقايی از يه جهتی تو زندگيش احساس کمبود داشت بره و خيانت کنه. در اين صورت هر خانمی هم که احساس کمبود کرد خيانتش بايد توجيه پذير باشه. در بعضی موارد که مسئله حل نشدنيه هم ميشه متارکه کرد يا اول برای بهبود شرايط تلاش کرد و اگر طرف واقعا زير بار تغيير رفتارش نرفت شايد بشه گذشت کرد. ولی با نظر آخرت که اگر طرفت خيانت کنه تو هم همين کار رو ميکنی باهات موافقم. تو جامعه ما آقايان يه ذره از طرف خانمها خيالشون راحته و خودشون هر شيطنتی بخواهند می کنند. ممنون#flower


  99. نگین در 09/27/04 گفت :

    کسی که خيانت می کنه رو بايد گذاشت کنار.البته قبل از اونيه فرصت بد نيست.ولی واقعا من نمی دونم مرهايی که ميگن يهو نفهميدم چطور شد و اتفاق افتاد و فلان و بهمان و تعداد اين عده هم کم نيست َچطور ادعای عقل و فهم و کمالاتشون ميشه.واقعا نبايد به ناقصی عقل اونا شک کرد؟ (منظورم همه مردا است کلهم ) .و حالا با توجه به ايم مساله و پختگی وسلامت بيشتر عقل خانم ها يه فرصت کوتاه دادن به اونا آنچنان که باعث از بين رفتن عمر و جوونيشون و اعصابشون نشه بد نيست.
    ___________________________________
    با استراتژی کنار گذاشتن تحت هر شرایطی موافق نیستم


  100. به نظر من یه رابطه بین دو نفر رو میشه از دو نظر متفاوت بررسی کرد
    اگه رابطه ذوستی و یا حتی زناشویی فقط از نقطه نظر تفریح یا رایطه های خلاف عرف باشه که دیگه توی اون رابطه ، وفاداری و خیانت معنی نمیده و یه چیز و مسخره به حساب میاد
    اما اگه یه رابطه و یا دوستی از نظر احساسی دیده دشه موضوع فرق میکنه و باید جور دیگه ای بهش نگاه کرد
    وقتی دو نفر به هم علاقه دارن و اصطلاحن واسه هم میمیرن اگه رابطه شون به جایی برسه که یکیشون بره و با یه نفر دیگه رابطه بر قرار کنه باید موضوع را فراتر از خیانت بررسی کرد و به نتیجه رسید.
    حتما ایراد و اشکالی تو اون شخص و یا خود رابطه وجود داشته که اون یکی رو به این نتیجه رسونده که بره و وقتش رو با نفر دوم پر کنه . اگه اون ایراد و اشکال رو پیدا کنیم و بتونیم تو وجودمون رفعش کنیم مسلما در روابط احساسی آینده مون میتونیم روزها و هفته های بهتری رو برای خودمون رقم بزنیم
    ولی یه راه دیگه هم وجود داره که بشینیم و خودمون رو مبرا از هر ایراد و اشکالی بدونیم و فریاد و فقاق خیانت ، بی معرفتی و نامردی رو سر بدیم. و بقیه هم یه طرفه به قاضی برن و ……
    من فکر میکنم که باید نظر اون طرف قضیه رو هم بشنویم و ………
    شاید جدا ایراد از این طرف قضیه باشه!!