خوش خيال

چرا بعضي ها فکر مي کنند مجاز به انجام هرکار و عکس العملي هستند؟ چرا فکر نمي کنند همين رفتار به راحتي مي تونه از چشم بندازتشون؟ چرا فکر نمي کنند حتي آدمها و رابطه شون هم مي تونه تاريخ مصرف داشته باشه؟ چرا يادشون ميره که رابطه هم مثل گياه يا حيوون خانگيشون احتياج به مراقبت و رسيدگي داره؟ اصن معني رسيدگي رو مي دونند يعني چي؟ شما خانوم،آقا شما بگو رسيدگي يعني چي؟ و چه مفهومي داره؟:thinking
_____________________________
یک ساعت بعد تحریر اضافه شد
بعضي ها فکر مي کنن رسيدگي کردن يعني جبران کمبودهاي عاطفي و احساسي رفتارشون رو با کادو خريدن و پول خرج کردن انجام دادن.
يا در مراحل صميمي تر اگه دست به سانفرانسيسکو رفتنش رو زيادتر کنن (منهاي کيفيت کار که اکثرا فداي کميت ميشه) ديگه نهايت رسيدگي و توجه شون رو نشون دادن.


نظرات شما


  1. سمانه م. در 09/05/04 گفت :

    “Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better.”


  2. شهلا در 09/05/04 گفت :

    حق داری عزیزم#applause


  3. پژمان در 09/05/04 گفت :

    ویولت عزیز
    خود شما پاسخ سوالتون را داده اید!
    “…اصن معني رسيدگي رو مي دونند يعني چي؟…”
    باور کنید بعضی ها معنی بعضی چیز ها را حتی وقتی براشون معنی می کنی،باز هم متوجه نمی شوند!چه برسه به….


  4. علی در 09/05/04 گفت :

    سلام ويلت خانوم خدمت شما عرض کنم که کاملا درست می فرماييد روابط هم نياز به رسيدگی و اصلاح داره حتی رابطه های بسيار نزديک مثل زناشويی خيلی وقتها بايد به هشون فراز و نشيب بديد تا زيبا تر و خوبتر شوند دقيقا مثل نتهای موسيقی که فرکانس آنها و مدت زمان نواخت آنها اينهمه زيبايی را خلق می کنند روابط هم بايد تحت کنترل باشه


  5. رز در 09/05/04 گفت :

    رابطه دو طرفه است اگه از یک طرف قطه شه دیگه اسمش رابطه نیست پس هر دو طرفند که باید به رابطشون رسیدگی کنند


  6. ماندانا در 09/05/04 گفت :

    سلام
    مدت ها بود انقدر عصبانی نبودی
    من فکر می کنم بعضی ادم ها فکر می کنند همه کار ها يک طرفه است
    يکی بايد ناز کنه يکی ناز بکشه
    يکی بايد بی ادبی کنه يکی ديگه هميشه صبوری
    چنين ادم هايی اصلا معنی رابطه را نمی دوونند چه برسه به اين که برای اصلاحش تلاشی هم بکنند
    __________________________________________
    نه عصبانی نیستم و موضوع خاصی هم پیش نیومده
    موضوعی ه که مدتهاست ذهنم رو درگیر کرده


  7. بب در 09/05/04 گفت :

    عزیزم دلیل این عکس العمل ها خودخواهی افراد هست گاهی تصور بر اینه که چون فلان نسبت رو دارند (مثلا؛ بزرگتر بودن) می تونند هر کاری که می خوان انجام بدن و گاهی بعضی از افراد انقدر بی ادب هستند که خود رو محور عالم می دونند باور کن انقدر دلم پر هست که بهتر که دیگه چیزی ننویسم #flower


  8. گلی در 09/05/04 گفت :

    سلام
    ويولت جان نمی دونم چی شده که این موضوع رو مطرح کردی؟
    به نظر من گاهی وقتا آدمها اينقدر به خودشون و تاثيری که روی طرف مقابل گذاشتن مطمئن هستند که خيلی مسائل رو ديگه نمی بينند و درک نمی کنند اونوقت اينجاست که از رشد رابطه ای که دارند و رشد عقلی طرف خودشون غافل می شن و عقب می افتند و وقتی می فهمند اونوقت کارهايی ازشون سر می زنه که توقع نداريم#angry
    ولی به هر حال نبايد عصبانی شد بايد يه راه حلی باشه#winking
    به هر حال رابطه دو طرف داره و با فرض اینکه هر دو طرف در ابتدا از نظر ذهنی سالم هستند معمولا در بروز بحرانها هر دو طرف به نوعی مقصرند فقط کم و زیاد داره گاهی وقتها هم فقط یه سوء تفاهم هستش.
    راستی می دونی این یه هفته ای که نبودی اینقدر دلم برات تنگ شده بود
    #heart #kiss
    ________________________________
    از نوشتت معلومه قضیه رو گرفتی …ممنون
    آره این سوتفاهم ها اکثرا آدم رو بیچاره میکنه


  9. مهدی در 09/05/04 گفت :

    سلام خانومی بازم با آرزوی سلامتی تو شروع میکنم ،میدونی چیه خانومی منم از این دلخوری تو از این بابت دلخورم منم می خوام بگم چرا وقتی به یکی میگی که بهت نیاز دارم بودنت برام مهمه ادا درمیارن ،باهات بازی میکنن جوری رفتار میکنن که انگار زیادی هستی بدرد هیچی نمیخوری و فقط سر کارت میزارن نمیدونم تو از چی دلت پره ولی خانومی بی خیال اونها باش واسه کسی غصه بخور که حداقل واسه تو تب کنی اگه براش میمیری .


  10. ژول در 09/05/04 گفت :

    باید به رابطه و طرفت اهمیت بدی و احترام بذاری.چون احترام متقابله که رابطه رو نگه میداره وگرنه هیچ سند و مدرکی برای ادامه رابطه امضا نشده!براش ارزش قائل باشی.اگر براش کاری انجام میدی بی منت و توقع باشه و اگر کاری انجام داد فکر نکنی وظیفشه!
    اگر به بهانه گرفتاری ازش خبر نگیری قابل توجیه نیست چون اون هم جزئی از گرفتاریته!
    _______________________________________
    با جمله آخرت 100% موافقم
    و این رو بیشتر ضعف آقایون میدونم که مغزشون فقط توانایی حل یک مشکل یا گرفتاری رو داره و بقیه گرفتاری ها فدای اون یکی میشه


  11. شکیبا در 09/05/04 گفت :

    سلام
    من اولين افتخارم تو سال ۸۸ رو کسب کردم ، اگر گفتی چيه؟ ديروز اينجا اول شدم #party
    ويلی جون به نظر من رفتار خودمون باعث ميشه که طرف چه عکس العملی نشون بده. مثلاْ گذشت زيادی ، همه کس ظرفيت محبت و گذشت رو نداره.
    #heart #kiss


  12. اصلان در 09/05/04 گفت :

    #flower سلام #flower
    اين يعنی رسيدگی ، نه ؟


  13. من نمی‎دونم چرا کامنت گذاشتنم نمیاد هر چی این دو تا پست آخر رو می‎خونم اما کلاً هر چی شما بگی کلاً درسته و نظر شما هم به طور کلی صائبه ویولت عزیز!
    من رو بابت این‎که تمرکز نوشتن ندارم ببخش …


  14. چنگود در 09/05/04 گفت :

    آخ دقیقا حرف دل منو گفتی اصلا یه لحظه حس کردم من دارم اینارو میگم


  15. گلاره در 09/05/04 گفت :

    فقط درک متقابل باعث ميشه که هر دوطرف به خودشون بيان که کاملا رسيدگی کردن يا نه ؟ اما گاهی ادما يه بخشهايی از زندگيشون رو يادشون ميره شايد نا خوداگاه باشه .کمی به خودت فکر کن . .اگه ديدی بازم ميتونستن اما نکردند اونوقت از دستشون ميتونی عصبانی شی .


  16. گلاره در 09/05/04 گفت :

    البته يه چيز ديگه هم هست اينه که ديگران گاهی توقعات ما رو يادشون ميره .يعنی فکر ميکنن همينطوری که هست خوبه و اعتراضی هم از جانب شما نيست


  17. m.e.f در 09/05/04 گفت :

    توی يه رابطه بعضی وقتها يه طرف تا توان داره می تازونه بدون اينکه توجه کنه طرف مقابلش تا حدی ظرفيت داره و وای به اون روزی که ظرفيتش تموم بشه و اون طناب پاره بشه ديگه قابل ترميم نيست.
    البته به نظر من فردی هم که تحمل می کنه به اندازه طرف مقابل مقصره…
    _____________________________________
    بعضی مواقع این تازوندن می تونه تو محبت کردن بی حد و حصر باشه و توقع برگشت یا به همون میزان توجه گرفتن


  18. هملت در 09/05/04 گفت :

    فرهنگ لغت آدما با هم فرق داره. کلمات معنی شده، يا نشده بستگی به تجربياتشون داره.
    گاهی توهم..
    گاهی سو برداشت يا سو تفاهم!
    رسيدگی برای من يعنی توجه تام به طرفم. و دونستن تک تک عقايد ريز و درشتش. مهم نيس چقدر طول بکشه بفهمم. واسه همینه که دوستام به تعداد ۵ تا انگشت دستم هم نیستن! اما مهم نیست. حداقل وقتی کنارشونم خیالی راحته.


  19. ساتين در 09/05/04 گفت :

    آدمها با وجود اينکه علاقمند ميشن
    معمولا ياد نگرفتند که به يکی فارغ از خودشون توجه کنند.
    گاهی می تونند اما نه هميشه


  20. حتي آدمها و رابطه شون هم مي تونه تاريخ مصرف داشته باشه
    اين يه جمله رو خيلی قبول دارم#applause


  21. علی در 09/05/04 گفت :

    سلام
    می بينم که خانوم کاملا فيمينيست تشريف دارند بابا چرا رفتار چند مرد رو به همه تعميم می ديد فکر کنم مردها هم مالتی تسک باشند بابا ترو خدا اينقدر از مردا بد نگيد #rolling
    __________________________________
    اتفاقا اسم من یکی رو نمیشه فمنیست گذاشت از بس مرد ذلیلم
    ولی چشم رو حقیقت که نمیشه بست#tongue


  22. سمیه در 09/05/04 گفت :

    یه سلام بلند بعد از ۱۷ روز به ویولت عزیز…سال نوی کهنه ات مبارک…(دیگه کهنه شد دیگه؟)
    دایی خیلی خوبه و منم مثل تو یکیشو دارم …خداکنه زوده زود برگرده#flower در مورد مطلب اخیرت هم این از ندانستن نشات میگیره و اینکه آدمایی که اینطورین آگاهیشون کمه و یا دلشون میخواد همیشه تو ناآگاهی و جهل مرکب بمونن چون اینطوری راحت ترن!


  23. فريناز در 09/05/04 گفت :

    كلا ما تو ايران عادت داريم هميه چيز رو اينقدر بي استفاده نگه داريم بعد كه تاريخ مصرفش گذشت بريم سر وقتش كه اونم يا سرطان زاست#winking و يا ديگه خاصيتي نداره. ( ميگم ايران چون از جاي ديگه خبر ندارم )


  24. آريا در 09/05/04 گفت :

    سلام دوست عزیز خوشحالم که گذرم به وبلاگ زیبات افتاد مطالب جالب و متنوعی داری[دست]
    خوشحال میشم به منم سر بزنی و نظر بدی[گل]
    راستی اگه دوست داشتی تبادل لینک داشته باشیم خبرم کن[لبخند][گل]


  25. چنگود در 09/05/04 گفت :

    الان که باز فکر کردم
    امممممم شاید ما باید یادشون بیاریم شاید تقصیر از ماست و این ماییم که باید توضیح بدیم
    شاید رفتار ما باعث شده اون خوش خیال باشه و فکر کنه همه چی مرتبه


  26. جینا در 09/05/04 گفت :

    سلام ویولت جان
    اول اینکه سال نو مبارک
    دوم اینکه روابط بین آدم ها و تعاریف مربوط به اون به جنس خود آدما بستگی داره و نمی شه کلی راجع بهش بحث کرد.
    مثلا ممکنه واقعا برای یه خانم دریافت یه کادو مثلا جواهر آلات بیشتر از یه بوسه عاشقانه ارزش داشته باشه ، و یا برای یکی دیگه نیازهای روحی و عاطفی و معنوی الویت بالاتری داشته باشه.
    واسه من اینطوریه که جسمم وابسته به روحمه. 100%. یعنی اگه اوضاع روحی و روانیم (در رابطه با اشخاص) سالم و تر و تمیز نباشه ، روی جسمم تاثیر مستقیم داره.
    ________________________________________
    این حرفی که تو در بالا زدی میشه همون نسخه پیچی کلی که مثلا چون اکثر خانومها عاشق طلا هستند پس برای جبران هر کاستی باید به هر خانمی طلا کادو داد


  27. #worried


  28. عليا در 09/05/04 گفت :

    شايد اين ادما لياقت همچين رابطه هايی رو نداشته باشن و جوری بر خورد می کنن که در شان خودشونه.


  29. بعضی از روابط از همون آغاز تاريخ مصرف دارن و زمان اونها رو از بين می‌بره… اما در مورد توضيحات کاملن باهات موافقم! خيلی‌ها اين نظر رو دارن که رسيدگی به رابطه ينی همون که گفتی!
    در ضمن رسيدگی به يک رابطه ينی در دسترس بودن! ينی جوری برای دوستت باشی که حتی اگه حضور فيزيکی نداشته باشی دوستت بتونه روی تو حساب باز کنه و اگه مشکلی داره يا حرفی برای گفتن به خيال اينکه کسی هست که حرفاش رو گوش بده و کمکش کنه آروم بشه… البته اين فقط در مورد شرايط منفی صدق نمی‌کنه… توی موارد مثبت هم همينطوره به نظر من…
    _______________________________
    کاملا موافقم


  30. نیلوفر در 09/05/04 گفت :

    یه رابطه هر چند خیلی عاشقانه و خیلی نزدیک و عاطفی باشه به مرور زمان روتین میشه و شامل روزمرگی میشه .. به نظرم باید هراز گاهی این رابطه رو دستخوش هیجان کرد البته هیجانات مثبت .. شاید این تعبیر درست نباشه ولی من فکر می کنم روابط آدما مثل خونه می مونه که هر چند وقت یه بار باید تغییر دکوراسیونش داد وگرنه آدمو خسته و دلزده می کنه #smile
    ______________________________________
    موافقم


  31. باران در 09/05/04 گفت :

    به نظر من شاید رسیدگی یه نوع حمایت باشه…
    چرا نداره ویلی. آدما متفاوتن. همون جوری که تو نمی تونی نوع فکر و رفتار این جور آدما رو بپذیری (که بهت حق میدم) شاید اونا هم در مورد تو همین جوری باشن….
    تفاوت نگاه و ادراک منشا همه ی ایناست…


  32. صدف در 09/05/04 گفت :

    اول اينکه جای داييت خالی نباشه . بقول ما شيرازيا جای داييت سبزه.
    ای کاش همه ی مردم قبل از اينکه حرفی ميزدن اول حرفو مزه مزه ميکردن. ای کاش……… ولش کن


  33. سلاممممممممSmile
    چون اغلب فک ميکنن همينکه خرشون از پل گذشت کافيه.. يا فک ميکنن مثلن طرف رو به اندازه کافی وابسته و درگير کردن و در نتيجه ديگه نيازی نميبينن کار ديگه‌ای انجام بدن
    البته ويلی فک ميکنم اينجور رفتارها اغلب دو طرف داره و نميشه يکطرف رو محکوم کرد


  34. پريا در 09/05/04 گفت :

    رسيدگی يعنی توجه کردن. گاهی ممکنه يه نفر توجه مادی نياز داشته باشه گاهی معنوی گاهی حسی….


  35. حنا در 09/05/04 گفت :

    ويولت عزيزم سلام. تبريک عيد منو با تاخير بپذير. سال بسيار خوبی داشته باشی. #kiss


  36. اما در 09/05/04 گفت :

    گاهی فکر می کنم که سوژه های خوبی تو ذهنته اما خوب نمی پرورنی
    واسه همين بعضيا فکر می کنن عصبانی يا روی تو با کسی هست جون يهو می پری رو مطلب با يه سوال
    اگه بدوني فروم چيه بايد بگم فروم استايل شده اين پستت
    —-
    حالا فکر کنم یا براشون مهم نيست يا بلد نيستن چه کنن يا نمی دونن که دارن گند می زنن و اگه توجيه بشن هم مهم هست براشون هم حاضرن بهتر بشن
    گاهی هم ما بلد نيستيم مشکل ر و مطرح کنيم می خواهيم طرف خودش بفهمه از نظر ما رسيدگی چيه و چه جوری بايد باشه
    از نظر من رسيدگی يعنی توجه سازنده…


  37. باران در 09/05/04 گفت :

    به نظر من شاید رسیدگی یه نوع حمایت باشه…
    چرا نداره ویلی. آدما متفاوتن. همون جوری که تو نمی تونی نوع فکر و رفتار این جور آدما رو بپذیری (که بهت حق میدم) شاید اونا هم در مورد تو همین جوری باشن….
    تفاوت نگاه و ادراک منشا همه ی ایناست…


  38. مرضيه در 09/05/04 گفت :

    سلام…
    رسيدگی؟؟؟؟ يهنی اين مردای بی مسئوليت … يهنی اينکه وقتی يه کاری انجام می دن از خودشون و زمين و زمان مطمئنن… بد می گم؟؟؟


  39. سلام ويولت ؟؟؟؟
    داستان سانفرانسيکو به به ! کی داره می ره . ويزا داره؟
    من که مشتری شدم
    از اين به بعد هر روز اينجا را می خوانم.
    موافقم . فقط خانواده است که هميشه هوای ادم را دارد.
    مظاب سانفرانسيسکويی دوست دارم قسمت کميت .کيفيتش با حال بود


  40. ندا در 09/05/04 گفت :

    کاش همه ما آدما ۲۴ ساعته زندگی ميکرديم اون وقت حواسمون بود به کارامون حرفامون …….#kiss #heart


  41. شراره در 09/05/04 گفت :

    من کاملا مخالفم و معتقدم به ادمش بستگی داره بعضی ادمها بی غرض کاری میکنند که ادم ناراحت میشه بعد سریع درصدد جبران برمی ایند این دسته بی تقصیرن و عموما ادمهای مهربون ولی اگه کسی معنی محبت رو نفهمه که کادو نمیده خود نمایی دیگه اون روش وا خرج کردن
    ادم باید خودش عاقل باشه و هر و از بر تشخیص بده
    شما احیانا عصبانی هستید
    نگید نه که من باور نمیکنم #sad


  42. سلام يادم رفته بود . هول شدم ديگه. بابا
    بکو ببینم رسیدگی ی مزه داره ها هم هديه بگيرم .هم خرجم کنند هم آنجوری جبران کنند. رسيدگی از نظر اولاد ذکور حوا همين چير هاست ديگه؟
    تعریف کن چه انتظاری داری و انتظارت را بگو . کسی از دل آدم خبر نداره که . باید بگی تا بدانند و بفهمند زبان برای همین است . نمی توانند حدس بزنندکه. تو هم حق داری.
    دوست می دارم قصه های سانفرانسیسکو را


  43. مرضيه در 09/05/04 گفت :

    سلام… می دو.نی من خودم رو بکشم هم نمی تونم اول باشم آخه من ۳ از مدرسه می ام… تا او.ن موقع شما آپ کردی تموم هم شده…#brokenheart #brokenheart #brokenheart #brokenheart #brokenheart #brokenheart


  44. سینا در 09/05/04 گفت :

    ویلی جان به نظر من سوالت خیلی کلیه و رسیدگی در شرایط مختلف و برای افراد مختلف معانی گوناگونی می تونه داشته باشه #smile
    پ.ن: تو در جواب کامنت ۱۰ همه مردا رو با یه چوب روندی ولی در جواب کامنت ۲۶ نسخه پیچی کلی رو رد کردی. کدومش درسته؟ #thinking
    #flower #flower
    ________________________________________
    قبول داری وقتی اکثریت یه خصلت خاص داشته باشن ،جمیعا با یه چوبرونده میشن؟
    حالا من منظورم اینه که با گوشه چشم داشتن به این قضیه نسخه کلی پیچیده نشه


  45. آتیش پاره در 09/05/04 گفت :

    خوب بعضی ها بی شعورن! شعورم که یه چیز ذاتیه نمیشه کمو زیادش کرد ولی باعث میشن قدر بعضیای دیگرو بیشتر بدونیم#thinking


  46. little dr در 09/05/04 گفت :

    salam be violete azizam
    postato donbal mikardam va oon modati ke nabodi azizam negaranet shodam ama omidvaram ke kolli khosh gozashte bashe.
    RESIDEGi be nazare man update shodane ravabet va bar rasie dobareye khasteha az tarafe moghabel hast va tatbigh dadane khodemon ba khasteha va shareyte taraf har az chand vaght renew kardanesh!
    bebakhshid penglish neveshtam
    doam kon


  47. پريناز در 09/05/04 گفت :

    يه جمله بذار بگم در مورد اين سئوالت!
    اونم اينه كه خودشون رو علامّه ي دَهر مي دوننن!!!!


  48. پريناز در 09/05/04 گفت :

    از نظر من رسيدگي بين دو طرف( اگه يكي دختر،يكي پسر باشه) فقط به معناي پول خرج كردن واسه همديگه نيستش!
    رسيدگي بايد از همه ي جهات باشه!
    مهم تر از همه ي جهات هم رسيدگي عاطفيه!
    رسيدگي عاطفي نه اينكه فقط به همديگه بگن دوست دارم،‌عاشقتم!
    رسيدگي بايد حرف زدن باشه!
    طرفين وقتي ميبينن يكي از يكي ناراحته بلافاصله بفهمن!
    از چشم هاي هم بفهمن! از طرز حرف زدن هم بفهمن!!!
    اين خيلي ارزش داره!


  49. آسمان۱ در 09/05/04 گفت :

    تو اگه فهميدی چرا بعضی ها اينجوری فکر ميکنن به منم بگو ويلی.يه چيزی که من در مورد خودم ميدونم اينه که وقتی کسی از چشمم ميفته خيلی بعيده دوباره به جايگاه قبليش برگرده.


  50. امید در 09/05/04 گفت :

    و سلامی ديگر باز …هيچ چيز پايدار نيست مگر روش های حا صل از عقل سليم
    شايد زمانی متوجه واقعيت های بشو يم که ديگر دير است..!!!!
    موفق باشيد#flower


  51. س s@ yahoo در 09/05/04 گفت :

    سلام ويولت عزيز
    قبل از اينکه راجع به اين پست بنویسم دو مورد رو بگم، یکی اینکه جدیدا، یعنی ۲-۳ هفته کمتر به صورت مستقیم میام اینجا، به همون دلیل که قبلا هم گفتم، خیلی صفحه دیر واسم لود میشه، برا همین از گوگل ریدر خوانندت هستم، اونجا کدهای اچ تی ام ال و .. حذف میشه و راحتتره، بالطبع نمیتونم کامنت بگذارم، فقط خواستم بدونی کماکان خوانندت هستم و البته هنوز هم هر وقت مستقیم میام اینجا کامنت دونی ها رو زیر و رو میکنم، تو مود حرف زدن هم نیستم #tongue
    دوم اینکه دو ساعت وقت گذاشته بودم و کامنت شبگیر رو میخوندم با اون همه غلط املایی و فینگیلیش، از آخر دیدم هممون رو سرکار گذاشته #laugh فکر کردم چه حرف مهم و جدی نوشته و چقدر استرس داره که دو کلمه رو هم درست تایپ نکرده


  52. س s@ yahoo در 09/06/04 گفت :

    با توجه به پی نوشتی که گذاشتی و کامنت دوستان، اينطور مشخصه که منظورت رابطه ی بين مرد و زن هست، حالا زن و شوهر و کلا couple ها
    من فکر ميکنم وقتی اسم رابطه اومد وسط، هر کی هر چیزی اون لحظه تو ذهنش بوده و یا درگیر اون ماجرا بوده رو نوشته، یا تجربه و خاطره یی به ذهنش خطور کرده، خوب مثلا اینی که نوشتی رو به هر رابطه یی میشه تعمیم داد، رابطه دوستی، کاری، زناشویی و …
    اولین چیزی که بعد از خوندن این پست به نظرم رسید چیزی هست که یه مدت ذهنم رو به خودش مشغول کرده!
    ماجرا مربوط به همین دو هفته پیش یعنی نوروز ۸۸ هست،تقریبا تنها مراسم و عیدی که دوست دارم به همه تبریک بگم و اصلا از پیام ها و اس ام اس ها و ایمیلها با متن تکراری خسته نمیشم همین عید نوروز، امسال گفتم بیام و من به هیچکی تبریک نگم ببینم دوستام چقدر معرفت دارن، به جز به عمو و داییم که دور از ما بودن برای هیچکی اس ام اس ندادم، خانواده و فامیل رو هم که نیم ساعت بعد تحویل سال خونه مامان بزرگم میدیدم و هیچوقت بهم اس ام اس تبریک نمیدیم، جالبه که بدونی از شب قبلش تا شب بعد سال تحویل کلی اس ام اس تبریک دریافت کردم، از افراد مختلف، همکلاسیام، دوستام، هم دانشگاهیام، شماره هایی که حتی نمیشناختم و میپرسیدم شما؟ و البته تعجب میکردم که فلانی موبایل منو از کجا آورده، نکته جالب اینجاست که همه این افراد پسر بودن، یعنی من امسال از هیچکدوم از دوست های دخترم اس ام اسی دریافت نکردم #surprise برای خودم به شدت باورنکردنی بود، گفتم شاید اس ام اس ها نمیرسه،یا خطوط شلوغ، اما باید بگم تا امروز هم هیچی ازشون دریافت نکردم #sad حقیقتش ناراحت نشدم و فقط برام جالب بود، حالا شاید اون ته تهای دلم یه خرده ناراحت شده بودم ولی بیشتر متعجب بودم و هستم،حس اسکارلت اوهارای بر باد رفته بهم دست داده بود (به این میگن اعتماد به نفس کاذب #laugh آموزش کسب اعتماد به نفس کاذب در ۱۰ min )#silly
    دوستان دوران دبیرستان رو که ازشون بگذریم که من بهترین دوران رو در مدرسه در هر ۳ مقطع داشتم و بیشترین تعداد دوستان رو، و همیشه قرار میگذاشتیم ببینیم کی زودتر تبریک میگه و از قبل تحویل سال پای تل بودیم، دوستان دانشگاه رو باید بگم که ما یه اکیپ هم تیپ هستیم که بیشتر همین هم تیپی (از نظر لباس و قیافه و برخورد) باعث شده دور هم جمع شیم تا افکار و عقاید و بهره هوشی، جالبه که ما تو دانشگاه و کلاس هم شلوغیم، حالا جالبه که ارتباط ما در طول سال تحصیلی زیاده و کلی پول فقط اس ام اسم میاد که باید جواب اینا رو بدم، اما قول میدم هیچ کدوممون یک اپسیلون بهم وابستگی عاطفی نداریم، تصور کن تو این گروه پسربازهای حرفه یی داریم،در حالیکه مثلا من تمام و کمال از این چیزا دورم ( با توجه به اس ام اس ها ، ضرب المثل قسم چی چی رو باور کنیم یا دم خروس رو مطرح میشه #laugh شوخی کردم)


  53. س s@ yahoo در 09/06/04 گفت :

    من فکر ميکنم تو اين رابطه ی ما ارتباط متقابل تا حد زيادی وجود نداره چه برسه به اينکه بخوايم بهش رسيدگی هم بکنيم، من بهترین جزوه ها رو مینویسم، سه سوت #grin برنامه مینویسم و دوستان هم از این چیزا به شدت ! بهره مند میشن، اهل همه جور تفریح و خوشگذرونی مثبت البته#smug هم هستم، و حقیقتش اینه تو دانشگاه دائم با همیم، راهنمای انتخاب واحدشون هستم، سوار ماشینم که میشن، اما امسال عید فهمیدم همه ی اینا یک طرفه بوده، به چی باید برسم؟ به واقع رفتارشون باعث شد از چشمم بیفتن، اما مطمئنا انقضای این دوستی نبود.
    نظر شخصی من با توجه به تجربه های خوبی که تا حالا داشتم اینه که تو یک رابطه الزاما نباید تاریخ انقضا گذاشت، باید طوری رفتار کنیم که باهامون رفتار میشه، باید سعی کنیم تو اون رابطه بهمون ضرری نرسه و خوش بگذرونیم، دیدی بعضی ها فقط پایه خوشگذرونی هستن با همه، و البته این افراد بعضی خیلی خوش مشربن، اما اخلاقشون اینطوره، پس به جای قطع رابطه و ناراحت کردن خودمون، بهتره تو خوشگذرونیها از خوش مشربی این افراد استفاده کنیم، اما هیچ انتظاری در مقابل نداشته باشیم، کلا این ؛انتظار داشتن؛ از دیگران هست که آدم رو داغون میکنه و خیلی زود تاریخ یک دوستی و یک رابطه رو به انقضاش نزدیک میکنه، به نظر من خطوط قرمز و حریم هایی که برای یک دوستی تعیین میکنیم، تاریخ اتمامش رو هم مشخص میکنه، هر چی این دوستی رو محدودتر کنی، و کمتر خودت رو قاطیش بکنی، دیرتر مجبور به اتمامش میشی.
    خوب دلم میخواست راجع به منظور اصلیت از رابطه هم بنویسم، اما خوب زیاد نوشتم دیگه پرحرفی بشه، از طرفی هم شاید یه جورایی این ماجرای عید تو دلم مونده بود و با خوندن این پست دوباره واسم زنده شد #sad
    (ایمیلم رو هم علاوه بر قسمت مشخصه ایمیل، جلوی اسمم نوشتم که از باقی س ها با یه نگاه متمایز شم، آخه دیروز یه کامنت از س نامی تو یه وبلاگ از دوستانت دیدم این شکلی شدم #surprise گفتم اشتباه نشه ما اینجا آبرو داریم #tongue #kiss )


  54. chi shode? chera inghadr bad akhlaghi?


  55. مادر سپید در 09/06/04 گفت :

    سلام عزیزم سال نو مبارک امیدوارم امسال برات سال بهتری باشه .. و برای افکار منفیت یک انتی بیوتیک قوی بزنی تو رگ #kiss


  56. هادی در 09/06/04 گفت :

    سلام
    ديگران را ببينيم، تا در دام خويشتن محوري، اسير نشويم.
    از کودکان بياموزيم، پيش از آن که بزرگ شوند و ديگر نتوان از آنان آموخت.


  57. نيکو در 09/06/04 گفت :

    اين که خيلی از آقايون فکر می کنند که رسيدگی يعنی همين ها که گفتی اصلاً شکی نيست.
    بعضی ها مثل این که به ذهنشون نمی رسه ( تو اين قسمت هم خانم ها و هم آقايون!) که رابطه ها حساسند به بی توجهی؛ که هر رابطه ای جدای ا رسيدگی ، به تغيير هم احتياج داره كه دچار روزمرگي نشه ، كه « عادت» نشه.


  58. راحله در 09/06/04 گفت :

    جییییییییییییییگر
    یاد صحنه درد دل اسدالله میرزا با سعید افتادم…:
    …تا اینکه بالاخره یکروز زنم با این عرب نکره نتراشیده فرار کرد! چرا؟
    من روزی یکبار حمام می رفتم، اون ماهی یکبار، من تربچه نمی خوردم، اون کیلو کیلو پیاز و سیر می خورد، من شعر سعدی می خواندم اون بادگلو می کرد…اما از نظر زنم من بی هوش بودم اون با هوش، من احمق بودم اون نابغه، من هیچی نبودم اون همه چیز بود…
    چرا؟
    چون ظاهراً مسافر خوبی بود.دست به سفرش خوب بود. یه پاش اینجا بود یه پاش سانفرانسیسکو و لس آنجلس…
    حالا من فکر می کنم اون کیفیتش هم توپ بوده!!!!
    حالا درباره کیفیت چه باید کرد که خوب بشه یا بره بالا دیگه نیاد پایین.


  59. چی شده ویلی جون. چرا عصبانی هستی؟


  60. ماندانا در 09/06/04 گفت :

    هر رابطه ای دو طرف داره
    يه قدم بردار تا برات ۱۰ تا قدم بردارم.
    ويلی جونم خودتو ناراحت نکن تو مسئول نفهميدن ديگران نيستی


  61. جینا در 09/06/04 گفت :

    دوباره سلام ویولت جان.
    من منظورم دقیقا این بود که نباید بریا آدم ها نسخه مشترک پیچید.
    یکی هست که با یه نگاه عاشقانه سر مست می شه و احساس نیازش برطرف می شه ، یکی دیگه باید حتما باید هر چند وقت یکبار بهش یادآوری کرد که دوستش داری و به قول معروف باید روابطش updateبشه ، یکی دیگه هست که اصلا اینجور روابط رو مسخره باز یمی دونه.
    من خودم زنی رو می شناسم که هیچ انتظار مادی از همسرش نداره و با خرید کادو و اینطور چیزا ارضا نمی شه براش عمق روابط اهمیت داره.
    از طرفی زنی رو دیدم که بعد 25 سال زندکگ مشترک فهمید که 15 ساله هوو داره !
    و به همه می گفت من از کجا باید می فهمیدم ؟! رضا هر سال کلی طلا جواهر برای من می خرید ، به من می رسید !!!
    به خدا این عین حقیقته.
    در صورتی که من فکر می کنم اگر همسر آدم با کسی باشه ادم حتی ازبوی پیرهنش اینو می فهمه ! حس می کنه.
    من فکر می کنم ما اگر ادعای عشق کسی رو داریم باید اونو بشناسیم ، بررسیش کنیم و هر چند وقت یکبار به زبونی که برای اون قابل باوره بهش اطمینان بدیم که دوستش داریم و در کنارش هستیم.
    نه به زبونی که خودمون بلدیم ، بلکه به زبونی که واسه اون قابل باوره .
    همین


  62. ببینم من اولین باره این وبلاگ رو می بینم ؟!#thinking
    خوب رسیدگی رو نمی تونم بگم چیه ولی هر چی که هست قاعده داره و حد و اندازه و قاعدتا نباید بیشتر از اون چیزی که بهت رسیدگی میشه به کسی رسیدگی کنی ( در مورد آدمای بالغ البته )در مورد حیوانات خانگی بچه ها و گیاهان چون مسئولیت قبول کردی چشت کور باید بی چشمداشت رسیدگی کنی !#grin


  63. فرح در 09/06/04 گفت :

    ويولت عزيز
    تعلقات اندوه میاره پس بهتره به هیچ چیزو هيچ رابطه ای خيلی وابسته نباشيم


  64. فرزام در 09/06/04 گفت :

    اينا که گفتی در مورد زوجها بود ديگهُ نه؟ #grin
    ____________________________________
    خودت چی فکر می کنی؟#grin


  65. آنارام در 09/06/04 گفت :

    #grin
    راستش اصلا وقت فکر کردن به اين موضوع رو ندارم فقط اومدم يه چيز بگم
    من نديده عاشق داييت شدم ويلی #heart
    حالا بگو چرا؟#thinking #grin
    نميخواد . چون معلوم نيست بتونم به موقع چرا شو بگم همين حالا ميگم :
    تو بخاطره داييت هم که شده حداقل روزی يه کلمه رو هم شده آپ ميکني#kiss


  66. هايدي در 09/06/04 گفت :

    دقيقاً اين يعني عدم شناخت همديگه و نيازهاي هم به معني واقعي


  67. بهار۱ در 09/06/04 گفت :

    سلام ويولت جون خودم #hug … رسیدگی و توجه در یک رابطه یعنی همیشه باشی در هر شرایطی چه خوب و چه بد … بودن و وجود داشتن برای طرف مقابلت حتی اگر فرسنگها ازش دور باشی … قدر دونستن و بی تفاوت نبودن به رابطه حالا هر چند سال ازش گذشته باشه من شديدا با اونايی که داشتن مشکل و گرفتاری و بهونه نبودن قرار می دن مخالفم و قبول ندارم


  68. نادر در 09/06/04 گفت :

    سلام
    سال نو مبارك#flower
    قلم خوبي داري.
    نميدونم أيا بايد از ام اس تشكر كرد كه اين فرصت نوشتن را به شما و فرصت خواندن مطالبت را به به ديگران داده، يا نه…
    دوره كارورزي خانم جواني در بخش اعصاب بستري شد و بعد از اينكه همسرش فهميد كه زنش ام اس داره و اين يعني چي، گفت: اين زن مال شما من از خيرش گذشتم و رفت!…
    ________________________________________
    بله نعمت نوشتنم مرهون ام اس ه
    عجب شوهری! نمی تونم بگم بیشعور چون ترسیه که تو جامعه هست و شاید خود بعضی از ما مبتلا بها هم بهش دامن زدیم


  69. شمع سحر در 09/06/04 گفت :

    با نظر خانوم زيگزاگ کاملا موافقم.


  70. Marjan در 09/06/04 گفت :

    #sad
    درد منو که میدونی. همینه که میگی#cry
    با کسی که خودشو از چشمت انداخته چی کار باید کرد؟ کاشکی کنار گذاشتنشون سهل بود
    ___________________________________
    مرجان جونم همیشه کنار گذاشتن درست نیست


  71. نگار در 09/06/04 گفت :

    من اگه بخوام سر يکی از اين آدما داد بزنم می گم اوی ابله !! فکرکردی با ننه ت طرفی که هر غلطی دلت ميخواد بکنی منم قربون صدقه ت برم؟!
    البته قبول دارم که اين روزا زيادی خشن شدم.
    ___________________________________
    خوبه که قبول داری خشانتت رو


  72. محمدرضا در 09/06/04 گفت :

    من معذرت ميخوام ولی نميتونم جلو خندمو بگيرم#rolling #rolling
    هرچی اسم سانفرانسيسکو مياد من ياد دائيجان ناپلئون می افتم و اون وقته که ديگه جلوگيری از خنده کار حضرت فيله حتی اگه ويلی اعصابش از اين خنده خورد بشه
    شرمنده کاريش نميشه کرد خودت گفتی سانفرانسيسکو
    به من چه
    #laugh #laugh #devil #devil #rolling #rolling
    _________________________________
    اتفاقا دقیقا این اصطلاح جهان شمول!!! رو بکار بردم تا تو نوعی بخندی#winking