توضیحات ضروری، هرچند تکراری

قبل از شروع هر بحثی لازمه باز یادآوری کنم:
من نه روان شناسم نه جامعه شناس و نه هيچ کارشناس ديگه ايي. يه آدم معموليم مثل خيلي هاي ديگه که فقط شايد امکاناتم و جسارتم براي مطرح کردن يه همچين موضوعات تابويي بيشتره.
ميدونم که مشکلات جن سي بين زوجها بسيار زياده و بدلايل متعدد که شايد ساده ترينشون شرم بيان باشه گفته و مطرح نميشه و طرف فکر مي کنه اين فقط و فقط مشکل زندگي و زوج خودشه و ميسوزه و ميسازه. دقيقا مثل مشکلي که من قبل طلاق داشتم و وقتي جدا شدم تازه دوستانم لب به شکايت از همسرانشون باز کردن و من متوجه شدم اي بابا اين مشکلات من که خيلي عادي بوده و تو همه زندگي ها هست!
حداقل فايده مطرح کردن اين مشکلات اينه که خواننده متوجه ميشه مشکلش يه مشکل خاص و غول نيست و خيلي ديگه مثل خودش با مشکل مشابه هستند و يا اون دختر خانم يا آقا پسري که در روياي ازدواج و تصورات رومانتيک و اکثرا غير واقعي خودش بسر ميبره، اين روي قضيه رو هم مي بينه و شدت سيلي خيلي کمتر ميشه چون حضور ذهن داره.
مطرح کردن و مديريت کامنتهاي گذاشته شده، حرکت رو لبه تيغ ِ چون هم بايد جوابگوي عرف و سنت باشي، هم مذهب( که بهش ناخواسته توهين نشه) و هم حکومت که هر صحبتي در اين زمينه رو قدغن اعلام کرده.
وقتي چيزي مي نويسم با توجه به طيف وسيع و بازه سني که خواننده اينجا هستند نکات زيادي رو بايد در نظر داشته باشم که نوشته در عين رعايت ادب قابل فهم و گيرا باشه، لغات قلمبه و سلمبه بکار نبرم طوري بنويسم که فرد با سواد اندک فارسي متوجه بشه يا اگه از چيز خاصي نام ميبرم که شخص خارج ايران نميدونه چيه(مثل بستني سالار) توضيح کوتاه بدم که چي هست که همه متوجه بشن.
يکبار پستي داشتم با عنوان”تب زده از ام اس” يکي از دوستان خارج نشين و بزرگ شده اون طرف باهام تماس گرفت که “ام اس سبب تب کردنت شده؟” بهش توضيح دادم که اين يه اصطلاحه و معني “بي پروايي” ميده… حالا شايد سختي کار رو يک کم احساس کني.
سوادم در اون حد نيست که بخوام کارشناسانه موضوعي رومطرح کنم ولي وقتي شما نوعي که تخصص علمي داري مي بيني مسئله مطرح شده و باور غلطي بيان، چرا همکاري نمي کني در ريشه يابي و جاانداختن راه حل درست؟
تا دلت بخواد مقاله و بحثهاي علمي تو اين زمينه تو اينترنت هست ولي چندجا به بيان يک تجربه انساني و واقعي بدور از هر.زه نگاري برخورد ميکنيم؟ پس اجازه بديم به يکديگه که حرف بزنيم و ملا لغتي نباشيم و بگذاريم مطرح کنيم مشکلمون رو.
لطفا کامنت گذاران محترم هم مواظب بکار بردن کلمات کليدي و بودارشون باشن که اين وبلاگ مثل خيلي وبلاگهاي ديگه نره قاطي باقالي ها!!!.(منظور همون فيل تر شدنه)
پ.ن: چقدر نوشتم دستم از حس رفت!!!.


نظرات شما


  1. اول!!!
    چیه؟!!! منم دوس دارم بگم! عقده‎ای شدم خب، دوس دارم بگم!!!!!
    _________________________________
    خوب بگو مادر، عقده ایی نشی#grin


  2. راستش من در مورد این مسائل نظری ندارم، اصولاً بچه رو چه به این حرفا! اما یه سؤالی داشتم …
    اون لحظه‎ای که تایپ کردن این پست تموم شد و دستت از حس رفت و به قولی اون سه تا دسته بیل (!!!) رو هم گذاشتی چه اتفاقی افتاد که حست دوباره برگشت و یه نقطه هم آخر پستت اضافه کردی؟! البته بچه رو چه به این حرفا! بله، خودمم می‎دونم! اما دلم طاقت نیاورد نگم، دله دیگه!!
    راستی، من چند دقیقه پیش یه کامنت خیلی کارشناسانه برای این پست گذاشتم، خواستم بگم اگه ممکنه حتماً کامنت‎های قبل از من رو پاک کن که اول باشم و همه بتونن از کامنتم نهایت استفاده رو ببرن! با تشکر فراوان از حانب خودم و شب‎گیر!!!!
    ____________________________
    شب گیر!!!!!
    خوشبختانه کامنت کارشناسانه ات ثبت نده
    فقط به عشق دیدن کامنت تو واون سه دسته بیل عزیز!!! اینو!!! گذاشتم#grin


  3. سيما در 09/14/04 گفت :

    احسنت #party کارشناسانه نظر دهيم تا حل مشکلی شود
    يکی از عوامل نگفتن دوست داشتنهاست ابراز محبت نکردن
    در طی روز چند بار به همسر خود زنگ زده و در کلام نوازش ميدهيم برای اين کار چقدر وقت ميگذاريم .لحن صدايمان را تغيير داده ايم؟ تا ايشان در هر کجا که باشد احساس دوست داشتن کند
    #flower #flower #flower
    اين گلها تقديم به کسانی که از رکود در ايند و معجزه ان را ببينند


  4. علي در 09/14/04 گفت :

    كي گفته آدماي تو ايران نميدونن بستني سالار چيه؟! برو بقالي سر كوچتون بگو بستني سالار بده 100 تاشو بهت ميده!!#grin


  5. #hug


  6. گلی در 09/14/04 گفت :

    سلام
    چشم#heart


  7. اصلان در 09/14/04 گفت :

    #flower


  8. ساتين در 09/14/04 گفت :

    چقدر توضيح واضحات می خوان ازت
    #yawn
    قربونت برم عزيزم
    هيچ پستی از تو رو نخونده نميذارم
    مگه ميشه بهت سر نزنم؟
    فقط فکرم يه کم مشغول يه مشکلی بود که اميدوارم تونسته باشم حلش کنم


  9. با سلام مجدد!
    من دارم می‎رم شمال، گفتم قبل از رفتن بیام چک کنم که کامنت کارشناسانه‎م حتماً در صدر کامنت‌ها قرار گرفته باشه، دیدم بله، کاملاً قرار گرفته! خیلی متشکرم از این‎که دل من و شب‎گیر رو نشکوندین … که «دل شکستن هنر نمی‎باشد»!
    در ضمن فکر می‎کنم در پاسختون به کامنت دوم من، عبارت «کامنت کارشناسانه‎ات ثبت نده» دلالت بر ثبت نشدن کامنت کارشناسانه‎ی من داره اما به قرینه‎ی لفظی حرف «شین» از کلمه‎ی «نشده» حذف شده! حالا چه ربطی به قرینه‎ی لفظی داره چندان مهم نیست، مهم اینه که بانو ویولت برای تمام کارهاش حتماً دلایل محکمی داره و همیشه یک نکته‌ی مخفی‌ای در حرف‌هاش وجود داره! شاید هم استعاره داشته یا مراعات نظیر، شاید هم پارادوکس، اصلاً نکنه هنر واج‌آرایی رو در این عبارت به کار بردین و امثال من و شب‎گیر متوجه نمی‎شیم؟!
    خلاصه این‎که شب‎گیر قلب مهربونی داره! حالا این مقدمه‌ها چه ربطی به شب‌گیر داره مهم نیست، مهم اینه که موسیو گلابی برای هیچ کدوم از حرف‎هاش دلیل نداره!
    پی‌نوشت: ما ارادتمند ویولت بانو و شب‌گیر خان هستیم! فقط گفتم قبل از این‌که بیفتم توی دره‌های اطراف جاده چالوس، یه مقداری حرف مفت بزنم که سبک شم و ضمناً حلالیت بطلبم!


  10. تشنه در 09/14/04 گفت :

    يکی از مهمترين علتهاش اين ميتونه باشه…زن در خارج:عزيزم من برم حمام و بيام باهات کار دارم#winking زن در ايران:بيا خبره مرگت کارتو بکون ميخام بعد يک ماه برم حمام#angry


  11. سيما در 09/14/04 گفت :

    چرا ما زنان در هنگام تصويب لايحه بودجه اول فرزند دوم دکوراسيون سوم همسر چهارم هدايا ،خودمان بعدا ، اگر اضافه امد ؟؟؟


  12. سید خندان در 09/14/04 گفت :

    خیلی مسائل حتی تو ی خیلی خونواده ها هم مطرح نمیشه و یه جور قبح داره
    نمیدونم چرا این طرز فکر اینجوری تو عمق گوشتت و پوست و فکر ما نفوذ کرده


  13. این توضیج واضجات و اصطلاح تب زده را که گفتی من را یاد خاطره خنده داری انداختی.
    یکی از دوستانم حدود سی ساله که مادرش امریکایی است و حرف زدن فارسی را نمیدونم از کجا یاد گرفته بود یک بار ایران آمد و برای سرگرمی کلاس ورزش اسمش را نوشت. دو سه جلسه نرفت. بعد از دو سه جلسه آمد خانه و گفت : آره رفته بودم کلاس . معلمم ازم پرسید برای چی نیامدی منم گفتم: راستش میخواستم بیام ولی اینطوری و اونطوری … شد (همه ماجرا را مفصل تعریف کرده بود) بعد سر به زنگاه که خواستم بیام همه چی گوزید به آب.
    حالا آمده بود خانه و میپرسید چرا معلمم قزمر شد و همه بچه ها خندیدند.
    ________________________________
    #laugh


  14. سلام يک عالمه وقته می خوام کامنت بگذارم کامنتدونی ات بسته بود .فکر کردم داری می نويسی طول کشيد داشتم اس ام اس می دادم ببينم خوبی ؟
    جارو برقی عيد دار الفانی را وداع گفت . بلاخره امروز وقتی به حد اعلای ژپکيزه گی رسيدم. تصميم گرفتم خسيسی را کنار لگذارم به تميزی فکر کنم.
    اين شبگير هم با اين کامنت گذاشتنش !! رفتم تو مغازه ی شيک وپيک دلونکی . آقاهه آمد و مزايای جارو ها را گفت .قيمنشان را . وقتی از من خواست دستم را بگذارم و جارو را امتحان کنم و نشان می داد با اين پيچ کم وزياد می شه نزديک بود از خنده بترکم دهنم را اصلا نمی توانستم جمع کنم يارو هم که به خودش گرفته بود هی لبخند من را جواب می داد . آخر هم به جای ۱۲۰ تومن ۱۶۰ تومن بهش دادم که يک قيافه ای گيجی من را تخويل گرفت و کارتش را داد که نگو .
    نفهميدم چی خريدم . چند دفعه به اين فکر رفتم که نکنه يارو قضيه جارو را می داند واين مسئله متد داوله . همه می دانند . آی شبگير دارم می زنم تخت سينه ام ونفرين پيرزنی می کنم مادر .
    الهی ديگه از ۱۰۰ کيلو متريه عسلويه جنيفر رد نشه.
    _______________________________
    خدا تو وشب گیر رو باهم حفظ کنه. اون با راهکار نشون دادنش تو هم با این خرید کردنت#grin


  15. پريناز در 09/14/04 گفت :

    توضيحات كامل و گيرا بود!


  16. فرزام در 09/14/04 گفت :

    خدا قوت عامو#winking
    ______________________________
    نه خسته داش#tongue


  17. اندیشه در 09/14/04 گفت :

    ویلی جان این بحث وافعا ادمو میترسنه اکثرا نظرشون اینه که این اقا از قبل ازدواج به این عمل عادت داسته اخه نمیشه که قبل ازدواج از طرف بپرسی که خود.ارضایی میکنه یه نه و تا چه حد!عادت کرده مثلا!
    ____________________________________
    حتما باید یه راه شناخت باشه که طرف اهل صنایع دستی به کرّات هست یا نه
    من نمیدونم از چه راهی میشه فهمید ولی خوشحال میشم کسی اگه اطلاعاتی داره بگه


  18. سيما در 09/14/04 گفت :

    ويولت جان کامنت اپ قبلی را که خصوصی دادم کودکم و……….. را اکه ممکنه در پاسخ به تشنه بگذار
    پاسخ به تشنه:
    کودکم گهوارهايست
    این کودک گاهی ۲ ساله و شايد ۲۰ ساله باشد همچنانکه ۲ ساله مراقبت ميخواهد ۲۰ سالهای که شب تا صبح پشت کامپيوتر است و روز خواب (پسران) ويا در طی روز مشغول تلفن ،بزک دزک و يا پاساژ گردی (دختران) دست کمی از کودک گهوارهای ندارند پس مادر وظيفه هر دو را به دوش ميکشد (نانوايی و رختشويی و اشپزی و بقالی)
    آش و نوشم چاله ايست
    تمامی تفریح یک مادر ختم به آشپزخانه میشود وروز طی میشود خسته و کوفته تازه باید …..
    فکر میکنید این زن چه احساسی باید داشته باشد


  19. کلا در مورد روابط جن سی همه هم گفتن و تاکيد می کنن هم می کنن خصوصا کسانی که در اين عرصه دستی دارن یعنی تجربه دارن و اونایی که مشاوره و … هستن ميگن
    در روابط جن سی تجربه مهمه
    هرچه قدر تجربه بیشتر بشه میزان رضایت جن سی هم بیشتره
    یعنی یه خانم و اقا شاید ۱۰۰ میلیون راه رو برای امتحان کردن داشته باشن که مرد در چه صورتی به اوج ارگانیسم و لذت جن سی می رسه و خانم در چه صورتی و از چه راهی
    و من هم همین رو باز میگم زن و شوهر تا بی نهایت زمان فرصت دارن و بی نهایت روش
    این دیگه دست خودشونه که از چه راهی همدیگه رو ارضا کنن
    فکر کنم هفته ای دوبار س ک س هم کافی باشه
    یکبار زن از خود گذشتگی کنه و مرد رو ارضا کنه یکبار هم مرد از خود گذشتگی کنه و زن رو ارضا کنه
    البته اگه مرد شخصی مثل من باشه که می تونه هم زمان دو بار س ک س رو پشت سر هم تکرار کنه با خستگی زیاد
    اول همسرش رو ارضا کنه بعد سر حوصله خودش تموم کارهایی رو که دوست داره انجام بده و … رو بکنه
    ببخشید تجربه شخصیم بود
    #grin
    ___________________________________
    خوب وسط دعوا واسه خودت تبلیغ کردیا#laugh نگو نفهمید#winking


  20. سيما در 09/14/04 گفت :

    مشکلات بيرون را به خانه منتقل کردن يکی ديگر از دلایل سردی روابط بين زن و مرد است که معمولا نسبت به ان بی توچهيم در حالی که مرد از صبح که بيرون رفته و با افراد گوناگون برخورد دارد زن هم در خانه در گير است ان وقت در اخر کار ….. خر بيار و باقالی بار کن
    اگر در بين دوستان کسانی هستند که ميتوانند باری از ر وی دوش پدر يا مادر خود بردارد يا علی انگاه ببينيد زندگی شيرين ميشود


  21. الو میشه منم مث آقا گلابی بگم؟!#laugh


  22. شراره در 09/14/04 گفت :

    يه سوال اين عبارات صنايع دستی فی البداهه است ؟#rolling
    منم بعضی وقتها معنی تيکه ها رو نميفهمم خنگم آيا ؟#worried
    مثلا سانفرانسیسکو یعنی چی ؟ به فیلم اشاره داره ؟ ‌
    #grin


  23. به نظر من کسی که اين مسئله از نظر شرع براش مشکل داره بايد يادش باشه که شرع حتی اجازه‌ی اينو هم بهش نمی‌ده که دست نامحرم (!!) رو لمس کنه… پس کسی که دوست‌پسر داره نمی‌تونه قضيه‌ی شرع رو اينجا مطرح کنه (تو داشتن رابطه)…
    نظر شخصی من اينه که جسم يکی از ابعاد آدماس و ما بايد برای شناخت کامل پيش از ازدواج اين بعد از وجود شريک زندگيمون رو هم بشناسيم… و نبايد اين رابطه رو موکول کنيم به بعد از ازدواج که چنين مشکلاتی برامون پيش بياد… که البته اين مسئله برمی‌گرده به طرز فکر هر کسی!


  24. لینکدونی آزاد .:. سنجاق طلایی ما
    دوست و همکار گرامی برای معرفی سایت یا بلاگ خود به دیگران و فهمیدن نظر سایرین راجع به مطالب ونوشته خود، لینک های خود را به لینکدونی « سنجاق طلایی ما » ارسال نمایید.
    جایی که شما می توانید لینک های مورد نظرتان را در آن ثبت نموده و بدین وسیله هم موجودیت خود را به دنیای وب اعلام نمایید،هم مطالب جالبتان را به اشتراک بگذارید و هم از مطالب مفید دیگران استفاده کنید.
    دوست عزیز لطفا دقت فرمایید که وبگاه سنجاق طلایی ما یک لینکدونی روزانه است بدین شرح که شما می توانید هر روز با قرار دادن لینک مطالب جالب خود (فقط صفحه ای که مطلب شما در آن قرار دارد مثال: http://sanjagh.mihanblog.com/post-1.aspx ) هم از نظرات دیگران در مورد مطالبتان آگاه شوید ، هم آمار بازدید خود را بالا ببرید وهم به دیگران امکان استفاده از مطالب مفید خود را بدهید. برای آگاهی بیشتر از قواعد سنجاق طلایی ما قسمت قوانین سنجاق شدن را مطالعه فرمایید.
    لینک دادن به صفحات اول سایت و یا وبلاگ ممنوع است و هر لینک می بایستی به صفحه اصلی همان لینک منتهی شود
    آدرس : http://www.sanjagh.mihanblog.com
    [گل]


  25. نساء در 09/14/04 گفت :

    سلم ويولت عزيز#flower


  26. سروش در 09/14/04 گفت :

    سلام
    دوستون داریم
    خیلی خوشحالم که بهتر شدید
    می دونم که به توصیه بنده حقیر نیازی ندارید اما کتابی هست به نام راز اگر نخوندید یکی از خواننده های بلاگتون رو خوشحال کنید و بخونیدش
    به امید سلامتی روز افزون
    #flower


  27. نوشته رو تا آخر خوندم .
    اما خوب این حرفا واقعا مال شما بزرگتر هاست و اگر دوباره از این نوشته ها گذاشتی از من گذاشتن یک گل کفایت میکنه.
    اما ویلی من حرف اول و آخرم رو در این باره میزنم و اینکه اگر عشق و رایطه ای طولانی (دوست دختر دوست پسری) قبل از ازدواج وحود داشته باشه..مثلا حد اقل ۱ سال..
    هیچ گونه مشکلی (خجالت و یا نداشتن رابطه ی س ک ث خوب) بین آقایون و خانوم ها وجود نخواهد داشت.
    مگه نه؟ #kiss


  28. سینا در 09/14/04 گفت :

    #winking


  29. پريا در 09/14/04 گفت :

    ويولت جان نميشه يه پستی بذاری که ما هم بتونيم نظر بديم؟!#blush اين چه وضعيه آخه آدم مجرد مياد وبلاگت بايد هی عرق پيشونيشو بگيره و استغفرالله بگه!!
    البته اگه مثبت نگا کنی ميشه يک مقدار تجربه اندوزی هم کرد!#grin


  30. مه ناز در 09/14/04 گفت :

    سلام خوبی ؟؟؟#kiss


  31. نی نی سانی در 09/14/04 گفت :

    #sad #sad #sad
    با اين همه غم از چی بنويسم؟
    کاش …….
    برام همتون دعا کنين
    ممنون


  32. نیکو در 09/14/04 گفت :

    میبینم که رقابتی ضمنی هست برای اول شدن!!!!


  33. حامد در 09/14/04 گفت :

    دوست عزیز
    متاسفانه یکی از دوستان خودم هم از طریق خانومش که به خانومم گفته بود متوجه شدم اینجوریه
    خوب من دوست خودم رو خوب میشناسم
    دلیلش افکار ذهنی خودشه هیچ وقت به صنایع دستی روی نیوورده چون اعتقادش قویه اما این مساله برای همسرش قابل تحمل نیست. گفته میشه ترس از به وجود اومدن بچه هست که اونو به این روز دراورده.
    همیشه از بچه میترسید ترجیح میده با زنش دوست باشه و کار دیگه ای باهاش نداشته باشه اما غافل از اینکه…
    حالا یکی دیگه اونور اعتقاد داره که شوهرش یه بیمار جنسـیه و از این شکایت داره!
    جالبه من سوای شغل و تخصص خودم که کامپیوتر هست این روزا دارم نقش مشاور رو هم بازی میکنم.
    نمیدونم چی بگم اصلا حرفی نمیشه زد نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی…
    ______________________________________
    راست میگیا اینجوری هم میشه نگاه کرد


  34. شمع سحر در 09/14/04 گفت :

    ممنون از ياد آوريت#heart #kiss


  35. جیرجیرک در 09/15/04 گفت :

    #flower #flower والا چی بگم چون از قبل بحثارو دنبال نکردم نميتونم نظری بدم.هميشه شاد باشی و شاد.
    تا بعد..


  36. محمد در 09/15/04 گفت :

    سلام دليل اين همه اختلافات بر سر مسائل 3 ك 30 به دليل نشناختن تفاوت هاي بين زن و مرده در تمامي زمينه ها مثلا مردها از طريق چشم جذب ميشتن يا تحريك ولي بر عكس اگه يه خانمي آقايي رو كه لو خ ت باشه ببينه اگه از خنده نتركه قطعا تحريك هم نميشه مگر درصد مردانگي بالايي داشته باشه كه در اون صورت ميتونه به پزشكش مراجعه كنه اما از طريق حس لامسه و شنوايي قوي ترين ارتباط ها رو بر قرار ميكنه زمان آمادگي يك خانم براي ارتباط مناسب بين 10 تا 40 دقيقه مي تونه باشه و در آقايان بين 0.001 ثانيه تا 3 دقيقه ( در مورد آقايان كمي شوخي كردم ولي در كل زماني شبيه به اينه)#worried البته شايد از 1000 تفاوت هم بيشتر باشه . اما دلايل برقرار نشدن ارتباطي كه هر دو طرف بتونن از اون اوج لذت رو ببرند اينه كه آقايان بايد خود دار تر بوده و خانمها بايد از خود نمايي دلپذير ارائه بدند ( و در مورد اون آقا كه اون مشكل رو داره يا فردي به شدت بصريه كه با تصور اون چه دوست داره به لذت ميرسه كه اين درصد كمي از مشكلشه دوم اينكه نمي دونم چرا جلوي همسرش اين كارو ميكنه حتما مي خواد چيزيه رو بهش بفهمونه ؟ سوم چرا اون خانم از شوهرش نپرسيده و اومده از دوستش پرسيده كه شوهرش چرا اين كارو ميكنه اين كه روش خوبي براي اعتراض كردن نيست به فرض اومديم با خانواده زنش به تفاهم رسيدند اونوقت اگر آبگوشت دوست نداشت هم ممكنه در اعتراض به نوع غذا مجددا اون كارو تكرار كنه. فكر كنم بسه تا حدودي منظورم رسيده باشه ولي دكل چيزي شبيه به اعتياده.
    ___________________________________
    به نکات خوبی اشاره کردی


  37. سيما در 09/15/04 گفت :

    در پاسخ به حامد
    تنطيم خانواده برای چيست؟


  38. سيما در 09/15/04 گفت :

    ويولت عزيز سلام در وبلاگ من ارشيو بهمن مطلبی است با عنوان تمرهای قهوه ای يکی از دلايل انزجار اگر اپ شود بد نيست


  39. گلاره در 09/15/04 گفت :

    خيليها فکر ميکنند که اين موضوع چندان هم مهم نيست شايدم پيش خودشون بگن برو بابا دلت خوشه .اما اين يه حقيقته من تو کتابای زيادی خوندم که نشون ميداد چقدر مردم نسبت به اين موضوع بی خيالند و اگر هم چيزی بدونند مطرح کردن اون رو زشت ميدوننذ در حاليکه نيم بيشتر مشکلات ز.ن.اشويی مربوط به همين مساله هست


  40. بهاری در 09/15/04 گفت :

    سلام ،من خودم سنم کم بود (۱۸)که ازدواج کردم شاید به خیلی مسائل آگاهی نداشتم اما به مرور زمان تجربه ها و درک علایق طرف مقابل بیشتر می شه و اگر واقعا بخوایم زندگی خوبی رو داشته باشیم و برای نگه داشتن این رابطه زیبا تلاش کنیم باید یاد بگیریم که چه طور نیازهای خود و همسرمون رو بر طرف کنیم ، خانمها بد نیست که با روشهایی که خودشون می دونن هر از گاهی شروع کننده رابطه جن.سی باشن اونوقت می بینن به مرور تحری.ک بیشتری هم پیدا می کنن چون خودشون آغاز کننده هستن ،‌باید تو رابطه زناشویی خجالت رو گذاشت کنار ، فقط اگه خانمها بدونن تو روایات چی گفته شده از لزوم رفتار بی پروای زن با شوهرش ،‌چون این طوری انرژی هر دو طرف تخلیه می شه و احساس رضایت و آرامش بیشتری دارن و راحت تر مسائلشون رو با هم در میون می ذارن.


  41. بهاری در 09/15/04 گفت :

    برای اون افرادی که معتقدن قبل از ازدواج بايد همديگه رو از لحاظ جن.سی بشناسن ،‌خوب حالا که می خوان قبل از ازدواج دائمی رابطه داشته باشن اگه بخوان دین رو هم در نظر بگیرن می شه با خوندن عقد موقت به هر مدتی که خودشون دوست دارن این رابطه وجود داشته باشه این کار رو انجام بدن که این جوری ،‌همدیگه رو بیشتر بشناسن هم اشکال شرعی نداشته باشه .
    همگی موفق باشید


  42. سمیه در 09/15/04 گفت :

    خوب دوباره موضوعی رو بنداز وسط دیگه؟!
    ما گوش میدیم و نظر کارشناسانه میدیم#tongue


  43. ميشکا در 09/15/04 گفت :

    سلام ویولت جان ُ من مدت کوتاهيه که خواننده وبلاگت شدم و البته معتاد به اون ..صبح را يه زمان مردم با همشهری اغاز ميکردن حالا با وبلاگ ويولت .چقدر بحثات جالبه من چون خودم زود ازدواج کردم دقيقا معنی شدت سيلی زندگی رو ميفهمم هر چند من جزو کتاب خونهای زمان خودم بودم ولی واقعا هيچ تجربه ای یا بینش خاصی نسبت به ازدواج نداشتم و بهترین روزهای زندگیم رو با اوقات تلخی سپری کردم والان بشدت پشیمانم در حال حاضراز زندگیم راضیم ولی بخشی از این رضایت به خاطر بچه هاس بخشی به خاطر همسرم وبخشی هم از روی ناچاری.تلفیق این سه تا با هم نوعی ارامش بهم داده که سالها از اون محروم بودم…خلاصه خیلی از نوشته هات لذت میبرم و از دیدگاه های بینندگان هم نهایت استفاده رو میکنم… #eyelash


  44. سيما در 09/15/04 گفت :

    واژه واژه حرف حرفم را شنو
    سوژه های خنده و پند های ژرفم را شنو
    درسهای زندگی در هر یکی
    نشنوی یک از دو حرفم را شنو
    سروده سیما


  45. سمير در 09/15/04 گفت :

    ويولت عزيزم…سلام…فرصتم كم بود…سه چهار تا مطلب بيشتر نرسيدم بخونم…ولي ديگه مزاحم هميشگيم…من از وبلاگايي كه توش از لفظ قلم حرف زدن و لوس بازي خبري نيست خوشم مياد…اميدوارم هر چه سريعتر خوب بشي و اون چيزي رو بنويسي كه دوست داري…ما ملت بوقلمون صفتي هستيم…جون تو جونمون كنن غر ميزنيم…پس بنويس بيخيال حرف مردم!#flower


  46. ماندانا در 09/15/04 گفت :

    سلام
    اين دفعه تو نظرات شرکت نکردم ولی ديدم خوب که فکر ميکنم ما از اين نمونه ها رطرافمون زياد داريم ولی برامون مهم نبوده و به قول دوستان فکر می کرديم عاذيه
    چند سال پيش يکی از اقوام ۲ سال بعد از عروسی ناراحتی کيستی پيدا کرد و نياز به عمل داشت در حين عمل دکتر جراح امد و گفت مگر نگفته بوديد که اين دختر عروسی کرده ولی من تو عمل ديدم که هنوز دختره
    خلاصه اينجا کار لو رفت ولی فهميدن که پسره تمايل به جنس مخالف نداره
    تازگی ها هم فهمیدم يکی ديگه از پسر های اطرافمون که ۲ سال از ازدواجش می گذره هنوز به زنش دست نزده ولی ظاهرا اين کار به خاطر مشکلات پيش امده با خانواده ی پسر در ابتدای اشنايی است و حالا هم محکم استاده و می خواهد دختر را با دادن کليه ی مهر یه بالغ بر ۲۰۰ میلیون طلاق بده ولی به اون دست نزنه
    با تحقیقی که کردم بنا بر گفته ی دکترها ۱۸ عامل باید هماهنگ باشه تا هر نفر بتواند از اين کار لذت ببره
    واقعا پديده ی عجيبيه در مورد خود خواهی اقايان شکی ندارم اون ها در هر حالتی فقط به خودشان فکر می کنند اگر دختر ها امادگی نداشته باشند دقيقا حس تجاوز به ادم دست می دهد من اگه اين بلا سرم بيايد چند تا فحش ابدار میدم و پشتم را میکنم و می خوابم این دیگه بد ترین تنبیه برا شو هرمه و تا چند ماه راحتم #winking #angry


  47. ماندانا در 09/15/04 گفت :

    #flower


  48. ندا در 09/15/04 گفت :

    #kiss #heart جسارت تو قابل تحسين هست عزيزم


  49. سيما در 09/15/04 گفت :

    يک ناخن لاک نزده بهتر از ناخنيست با لاک خراب و مردها زنی را ميخواهند سالم سر حال و شاداب .بدور از خستگی .تنها کسی که ميتواند به من نوعی کمک کند خودم هستم اگر خودمان دلمان برای خودمان نسوزد از چه کسی بايد انتظار داشته باشيم پس در وحله اول قدر خود را بدانيم با خود به مهربانی رفتار کنيم انقدر درگير خانه و بچه نشويم که از خود غافل شده و در نهايت ار همسر هم غافل
    دو فنجان خالي به همراه قوری چای که روی شمع والمر است با لبخند دلنشين هر زنی يک پيام است