تفاوت اينور آب با اونور آب

اون زماني که مي خواستم ازدواج کنم و خواستگار اومدن يه راهش بود وقتي قرار بود پسري مستقر در ينگه دنيا بياد خواستگاريم، مخالفت مي کردم. اعتقادم بر اين بود که پسر بزرگ شده تو خارج کشور ، فردي که حداقل نصف عمرش رو تو خارج از کشور گذرونده به نسبت پسرهاي بزرگ شده در اينجا آدم سطحي و ساده انگاريه فرديه که خيلي از دوگوله هاش براي تجزيه و تحليل اوضاع پيرامونش کار نکشيده شايد بزرگترين دغدغه اش چگونه پرداخت قسط وام گرفته شده است ! اونم شايد به خاطر اينه که خود جامعه مشکل خاصي براش ايجاد نمي کنه( اين نظر من بوده و اصرار ندارم بگم درسته پس قصد توهين يا زير سئوال بردن هيچ کسي رو ندارم) … حالا همين رو ميشه تعميم داد به کانالهاي تلويزيوني خارج از کشور. در مورد لس آنجلسي هاش که هيچ حرفي ندارم چون فقط جنبه تفريحي داره اون هم در حد و کيفيت خيلي خيلي پايين که حتي عرضه رقابت جدي با برنامه هاي درپيت وطني رو هم نداره و خودش باز پخش سريالهاي آبکي وطني. تلويزيونهاي سيا.سيش هم که يک نوع ديگه تهوع، دريغ از يک کلمه حرف حساب همش توهين و فحش و هوار هوار که اگه لابلاش يه حرف درست هم بزنه قابل دريافت نيست.
کانال باکلاس اون طرف آبي همين صداي آمر.يکا ست که چند قدم بالاتر و بهتره ولي همين هم به نظر من تامين کننده نظر تعداد خاصي از افراد جامعه ست و قشر عام رو تحت تاثير قرار نميده و بيننده هاي ثابتش شايد حتي بشه گفت مامان بزرگها و پدربزرگهان.
چرا؟ چون به نظر من به مشکلات جامعه اشراف ندارن و از دور دستي بر آتش ، موضوعات مطرح شده درد عامه مردم جامعه نيست مشکل يه عده خاصيه پيچيده شده در لفاف به شدت روشن فکرانه. مجري ها اگر قرار باشه در يک مورد عادي صحبت کنن معمولا به موضوع سوار نيستن. مثلا همين عادل فردوسي پور خودمون! يکي از دلايل زيبايي گزارشاتش اينه که قبل برنامه تموم چند و چون موضوع گزارش رو از اينور اونور درمياره و وقتي مثلا داره فوتبال خارجي گزارش ميکنه تا حال مامان بزرگ بازيکن رو هم ميدونه چطوره! ولي اين مجريان و گزارشگران عزيز ظاهرا تا چند دقيقه قبل از برنامه نمي دونن در مورد چه مطلبي مي خوان صحبت کنن!! ديگه اشراف کامل به موضوع بمونه واسه دل خودم( نمونه اش گله گي که قبلا کردم)
تو کامنتهاي همون پست يکي اشاره کرده بود که ظاهرا يکي از مجريان سابق کانال حميدشب.خيز که آهنگ معرفي مي کرده حالا اومده VoA و شده مفسر سياسي!!! خوب اين دلزدگي مياره،نمياره؟
نميدونم اين حس منه، فکر مي کنم يک فردسيا30 که از ايران خارج ميشه هرچقدر تو ايران حرفش خريدار داشته باشه و معروف باشه وقتي رفت اونور ديگه تاريخ مصرفش تموم شده است چون ديگه تو بطن اتفاقات نيست و نميشه وقتي با خون و جونت مشکلي رو درک نکردي درموردش نظر بدي که تو اين کانالها اينقدر روی حرف و نظر اين افراد مانور داده ميشه.
بحث ها خشکه و هيچ حسي پشتش نيست براي همين به دل نمي نشينه (نظر من) خود من وقتي خيلي از موضوعات مطرح شده رو مي شنوم ناخودآگاه تو دلم مي گم” بشين بابا! دلت خوشه!”
مثلا خود من، وقتي از مشکلات و معضلات شهري و شهرسازي مي نالم اينکه حتي به فکر يک پل درست درمون براي رد شدن ويلچر يا واکر برروي جوب نيستند. به نظرت يک همدرد من نشسته تو قلب دنياي متمدن، متوجه ميشه؟ و مي فهمه من چي دارم ميگم؟
براي مثال برنامه اولي که از معرفي وبلاگ من پخش شد رو با همين دومي مقايسه کنيد. بار اول مجريها فکر کنم تا حالا به چيزي بنام وبلاگ برخورد نکرده بودند و اصن نمي دونستند قراره در مورد چي حرف بزنن! حتي نمي دونستند درسته مسابقه رو پرشين بلاگ برگذار کرده ولي هيچکدوم از سه بلاگي که رتبه آوردن زير مجموعه پرشين نيستند… برعکس برنامه اخير که ظاهرا آقاي مجري برنامه حداقل مي دونست داره در چه موردي حرف ميزنه و اطلاعاتي بيشتر از اون چيزي که براي برنامه لازم بود رو مي دونست و نهايت يه بحث چالشي بوجود اومد سر اينکه بي پروايي تا چه حد؟ و مقايسه بلاگري با ژورناليستي، شباهت و تفاوتهاش که اونم متاسفانه بدليل ضيق وقت!!! نصفه کاره ول شد و پرداخته شد به باقي برنامه و مسائل ديگه.
اينا نظر منه.نظر شما چيه؟


نظرات شما


  1. دن کيشوت در 08/01/12 گفت :

    شما ببخششون#grin


  2. سلام
    خوبی عزيزم
    بله منم برنامه اون روزشون رو ديدم
    راستش پدر و مادر من دائم همون کانال رو نگاه ميکنند منم اجبارا استفاده ميکنم
    راستی يه چيزی
    با اجازتون من وبلاگ شما رو لينک کردم
    از من در مورد وبلاگ شما و نحوه ورود به اون سوال شده بود
    منو که شناختی؟
    شيرين
    در مورد شيمی درمانی ازت سوال کرده بودم
    من ۱۰ ساله مبتلا به ام اس هستم
    موفق باشی
    #flower


  3. در مورد برنامه کاملا راس میگی …
    راستی یه سوال بی ربط! تو چرا بعضی وقت ها کامنت ها رو تایید نمی کنی؟ آخه احساس می کنم اگه واسه یه پستت دیرتر کامنت بذاریم کلاً تدیید نمیشه! این دفعه بیستمه که حداقل واسه یه مطلب کامنت میذارم ولی چون مطلب بعدی رو مثلاً چند ساعت بعدش آپ می کنی کلاً گل می گیری به سر کامنت قبلی! داشتیم ویلی؟!!!
    **********************
    گلابی جان !!! من کامنتی رو حذف نمی کنم مگر اعلانا توهینی توش به من یا فرد دیگه ایی باشه که مسلما کامنت تو شاملش نمیشه
    و اما مشکل تو…تمام کامنت دونی ها بسته است الا آخرین پست یعنی هیچ پستی مگر آخری نمی تونی کامنت بگذاری پس تلاش نکن به در بسته می خوری
    اگه نظری در مورد پستهای دیگه داری نظرت رو تو آخرین پستم بنویس


  4. سپیده در 08/02/12 گفت :

    نوشته هاتونو که خوندم یاد خاطره ای افتادم هرچند ناخوش ولی بد نیست بنویسم.اول هم توضیح بدم منهم یکی از اونور آبی ها هستم که کوچکترین مشکل زندگیم پرداخت قسط هام میباشد! روزی بعد از چهار ساعت کار سخت وقت استراحتم وارد نهارخوری شدم دیدم یک عده دور یکی از بچه های تازه استخدام شده جمع شدن و هی نوچ نوچ میکنن و چشمهای همه از تعجب گشاد شده بود، خوب من هم از روی کنجکاوی جلو رفتم و دیدم کسی که بالای منبر رفته داره از ایران و ایرانی حرف میزنه : که وای دیدین این ایرانیها تو ایران چطورین و اینجا چطور؟ تو ایران همشون فقیرن و برای اینکه فقرشونو کسی نبینه چادر سرشون میکنن و …………….یکسری اراجیف دیگه
    منکه حسابی بهم برخورده بود اعتراض کردم و گفتم شما که خودت اهل کشور روسیه هستی چطور اینهمه اطلاعات بدست آوردی؟
    در جواب گفت همه این چیزا رو میدونن و بارها در تلویزیون زندگی شما ایرانیها رو نشون دادن…………..
    حالا بد از خوندن این نوشته شما یاد این دوستمان از روسیه افتادم که همه رو با یک چشم دیده بود و بدون اطلاع کامل داشتن از حقایق چطور بالای منبر رفته بود و مناجات سر داده بود و مشتری جمع میکرد………….
    بدون اطلاعات کافی داشتن از هر چیزی نوشتن هم زیاد فرقی با اون تلویزیونهای لوس آنجلسی نداره!
    اینطور نیست؟
    **************************
    من كه گفتم روي درستي نظرم اصراري ندارم…ولي خوب نظرمه ديگه #smile


  5. مه ناز در 08/02/12 گفت :

    ويولت جان اين تکه نظر منرو دوباره بخون(( يه پيشنهاد : تا به موضوعی اشراف کامل نداری در موردش نظر نده و کل يه چيز رو زير سوال نبر تنها از اون برنامه از يک شبکه خاص انتقاد کن ممنون البته نظرت را جع به تلويزيون آبکی شب .خيز کاملا درسته و همينطور برخی برنامه های تلويزيونهای سيا.سی )) این اصلا منظورش این نبود که نظرت رو نگو ولی … برداشت داریم تا برداشت خوب
    #surprise منظور من اين بود که بالاخره توی اون شبکه که گفتی برنامه های خوبی هم مثل شباهنگ و بيوگرافی و تفسير خبر هم پخش می شه و شما به خاطر يه برنامه زن امروز کل برنامه خوب ديگه رو هم …
    البته خب نظرتون رو گفتين ديگه


  6. دريا در 08/02/12 گفت :

    باهات موافقم. با هيچكدوم از اين كانالها هم حال نميكنم بنابراين حتي يك دقيقه هم وقتم رو در طول روز بهشون اختصاص نميدم.


  7. ع/ز در 08/02/12 گفت :

    گرامی،
    از شما دعوت میشود\”رنگین کمانِ سفید\” را بخوانید و ببینید و نظر بدهید.
    مرسی!


  8. ع/ز در 08/02/12 گفت :

    از صدای آمريکا شباهنگ برنامه ی جالبی ست. زن امروز بعضی مواقع و تفسير خبر و ميز گرد بستگی به ميهمان و موضوعش دارد. ولی فکر می کنم بهترين بخشش اخبار آن می باشد. که خيلی حرفه ای است.
    و البته هر رسانه ای سياست ها و خط مشی خودش را دارد.


  9. سحر در 08/02/12 گفت :

    چقدر جالب بود خوندن نظرات متفاوت اينجا


  10. کودک نفهم در 08/02/12 گفت :

    وای چقدر نظرات متفاوته…….راستش اين برنامه رو نگاه ميکردم اما به مرور زمان به جای جذب شدن به اون .دلزده شدم#brokenheart


  11. مسعود در 08/02/12 گفت :

    با سلام
    یک سوال در رابطه بیمارتان بفرمایید که عطش دارید ؟
    ***********************
    نه


  12. سارا در 08/02/12 گفت :

    با اجازه ويلی جون متن يک ميل جالب که بهم رسيده رو از طريق وبلاگت به بقيه ميرسونم #winking
    : یک پیشنهاد جالب از یک هموطن :[چرا اسم خیابان ظفر را به “خلیج پارس” عوض نمیکنند تا امارات مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده کنه ؟ در ضمن یه بخشنامه هم به پست بدهند که هر نامه ای به این آدرس بود اگر اسم خلیج پارس را ننوشته بود با ذکر علت به فرستنده ارجاع بدهند #laugh #silly
    ************************
    چه پيشنهاد جالبي #flower


  13. نگار در 08/02/12 گفت :

    متاسفانه نظرت راجع به استفاده نکردن از مغز در کسايی که خارج از ايرانند اشتباهه ماها هم خيلی چيزا تو زندگيون هست اتفاقا من فکر ميکنم ايرانيای داخل ايران زياد فکر نميکنند اگرم فکر ميکنند فکراشون سطحی هست چون همه افکارشون تو سير کردن شکم و بيشتر اوقات ما افزونی هست البته بازم همه نه اکثرا


  14. نگار در 08/02/12 گفت :

    اما از نطر برنامه من اصلن برنامه ايرانی نميبينم و دوست هم ندارم چه اينوری چه اونوری


  15. ليلا در 08/02/12 گفت :

    ویولت عزیزم حالا که بحث از تفاوت برنامه های این طرف آب با اون طرفی ها هستش به تو و خوانندگان وبلاگت که مشتاق دیدن برنامه ای متفاوت و جذاب هستند (حداقل در حد همین سه برنامه ای که من جسته گریخته دیدم) پیشنهاد کنم اگر فرصتی دست دهد از دیدن برنامه نوپای “تیک تاک” که هر شب حدود ساعت 19:40 بعد از اخبار فرهنگی هنری “کانال دو” آغاز میشه و قبل از شروع اخبار 20:30 به اتمام می رسه غافل نشوند . به استثنای شب اول که من مجری گری احمد نجفی را دوست ندارم و بدجور سوهان اعصابمه برنامه دو شب گذشته با دو صندلی روبروی هم رامبد جوان با امید روحانی (منتقد فیلم و پزشک متخصص بیهوشی) و مسعود فروتن با مجید مظفری و رضا رشیدپور با دکتر عیسی جلالی (روانکاو) نوید از برنامه ای دل چسب داشت :
    http://iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=249983