سعه صدر!!!

يکي از خوانندگاني که من دست بر قضا خيلي هم قبولش دارم ايميلي برام زده بود من باب انتقاد با اين مضمون:
“من تو دنياي واقعي هيچ وقت به خودم جرات نميدادم با تو اين طوري روبرو بشم.من عقيده داشتم وبلاگ جاييه كه ميشه بدون ترس از سن، جنسيت ، مقام و …مخاطب حرف رو زد. من اتفاقا خيلي هم از تو مي ترسم
شايد همين تحكم تو باعث شده بوده كه من هم جسور بشم.يه جورايي با غريزه عصيان گري و تسليم ناپذيري تو مي جنگيدم .در عين حال از شجاعت و پرواي تو هم لذت مي بردم. ولي خوب بعدا متوجه شدم وبلاگ تو خيلي شخصيه و همه چيز قاطي شده.وقتي به من اي ميل ميزنن كه ويولت آدم خوبيه ! معلومه يه جاي كار ايراد داره.
وبلاگ تو وبلاگ موفقيه بدلايل زياد . ولي به هر حال وبلاگ نمونه نيست. نقاط قوت تو مديرت خوب و پشتكار و آپديت مستمره.نقاط ضعف به نظر من البته، لو رفتن هويت تو ، شخصي شدن فضاي نظرخواهي ها ،‌بادمجون دورقاب چيني و از همه مهمتر استراتژي “سازش” توست.
آشوب ..ويژگي بارز وبلاگته كه ناشي ازافكار متضاد، بي پروا و بعضا خسته توست كه البته جذابن. اگر مديريت و تجربت نبود اين آشوب قطعا يه جايي همه چي رو به هم ميرخت.كما اينكه بارها شايد تا مرز از دست دادنش جلو رفتي.
اما بزا يه چيزم اعتراف كنم و اون اينكه شهامت تو قابل تقديره .من اگر رودر رو مخاطب هايي داشتم كه خود واقعي من رو ميشناختن ،‌شايد سالها پيش در وبلاگم تخته كرده بودم.”

نوشته ايي هم که ديروز گذاشتم و کمي بازگو کردن روابط خودم و اميد بود جرقه اين نوشته رو تو ذهنم زد. مي دونم که رفتار و مسلک من باب طبع بي اغراق 90% آقايون نيست و زني با شخصيت و کله شق و بي پروايي ها و اينکه حرف حرف خودمه مگه خلافش ثابت شه!! پسنديده خيلي از آقايون نيست…شايد براي مصاحبت چند ساعته يا دوري و دوستي بپسندن ولي بلا بدور اگه همچين زن سرکش زبون درازي بخواد شريک زندگي يا مصاحب دائميشون باشه.
حالا راست حسيني،خانومها و آقايون بفرماييد چه خصائل ناپسندي رو در اين مدتي که با من و نوشته هام و روحياتم آشنا شديد در من ديديد؟ ویا خصائل خوب بدور از تعريف و تمجيد الکي چي بوده؟
براي اينکه راحت حرفتون و انتقادتون رو بيان کنيد با اسمي که بهش شناخته نمي شيد کامنت بگذاريد.


نظرات شما


  1. بزرگترين ايرادت به نظر من اينه كه با خودت و يه سري از افراد دور و برت يك دايره ساختي كه هيچ كس رو هم توش راه نمي دي …
    روزهاي اول كه اومدم اينجا رو خودنم كلي به اعتماد به نفست آفرين گفتم و حالا بايد در كنار اعتماد به نفست كلمه غرور رو هم اضافه كرد … من چند بار برات كامنت گذاشتم نه جوابي دادي و حتي كامنت قبلي منو تاييد نكردي …
    انتظار بيشتري از تو توي ذهنم شكل گرفته بود …
    **********************
    عزیزم این دیگه انتقاد نیست اسمش،تهمته
    من همچینکاری با کامنتت نکردم


  2. بزرگترين ايرادت به نظر من اينه كه با خودت و يه سري از افراد دور و برت يك دايره ساختي كه هيچ كس رو هم توش راه نمي دي …
    روزهاي اول كه اومدم اينجا رو خودنم كلي به اعتماد به نفست آفرين گفتم و حالا بايد در كنار اعتماد به نفست كلمه غرور رو هم اضافه كرد … من چند بار برات كامنت گذاشتم نه جوابي دادي و حتي كامنت قبلي منو تاييد نكردي …
    انتظار بيشتري از تو توي ذهنم شكل گرفته بود …
    **********************
    عزیزم این دیگه انتقاد نیست اسمش،تهمته
    من همچینکاری با کامنتت نکردم


  3. selfexpress در 08/03/11 گفت :

    سلام
    اولین باری است کامنت میگذارم اما مدت طولانی است که خواننده شما هستم.
    شور زندگی در شما علیرغم بیماری سختتان ستودنی و کمیاب است. والاترین نکته مثبتی که به نظر من آمده.
    اما دو نکته همیشه برای من جای سوال دارد:
    ۱- آیا جسارت شما از همان بیماری شما نشات نمی گیرد؟ منظورم این است آیا اگر سالم بودید و بسیاری از مسائلی که مطرح می کنید را بیان می کردید باز هم همین کامنت های ستایش و تحسین را دریافت می کردید؟ به زبان دیگر ارزش جسارتی که به حق به آن می بالید برای یک فرد سالم هم به همین میزان ستودنی می بود یا چون شما بیماری سختی دارید با شما به دیده اغماض نگاه می کنند؟
    ۲- با بسیاری از مطالب شما موافق نیستم ، اما اینجا خانه شماست. با این حال همیشه بعد از خواندن خیلی از پست ها که خصوصیات مثبتی از خودتان را شرح می دهید از خودم می پرسم: فرض کنیم فرد مقابل شما هم کاملا همان خصوصیات را از خودش نشان دهد، آیا هر دو باز هم همدیگر را بخاطر آن خصوصیات مشابه تحسین می کنید؟ منظورم این است خیلی از این خصیصه های مشابه که از آن نام می برید مثل جسارت و… وقتی خودشان را نشان می دهند که فرد مقابل خصوصیات مثبت دیگری مثل گذشت و کوتاه آمدن و غیره داشته باشد (که شاید از نظر شما کوتاه آمدن و کنار آمدن با چیزهایی که نمی پسندیم با توجه به اینکه شما جسورید و همیشه حرف خودتان را میزنید خیلی پسندیده نباشد)
    قصد جسارت نداشتم، فقط نظرات خودم را بدون تملق بیان کردم. امیدوارم نرنجیده باشید.
    من شیفته عشق سرشار شما به زندگی هستم.


  4. صدف در 08/03/11 گفت :

    خصائل ناپسند اينکه به من اصلا سر نميزنی #winking منو لينک نميکنی#tongue به من حال نميدی. #eyelash


  5. نپتون در 08/03/11 گفت :

    از اين نسخه چاکر هم استفاده ميکنم ….. فقط اميدوارم مدعی ثبت و ضبط انحصاری اختراع و اکتشاف نباشيد#grin #grin


  6. فريناز در 08/03/11 گفت :

    سلام ويولت جان
    به نظرم بعضي از دوستان مسائل رو با هم قاطي كردن . چيزي كه مهمه اينه كه اينجا يه فضاي كاملا شخصيه و هر كس هر روز مطابق با روحياتش مطالبي رو به رشته تحرير در مياره و اينكه در نوشته هاش تضاد ديده بشه بسيار طبيعيه چون روحيه و دلمشغوليهاش هر روز با روز ديگه فرق ميكنه. ويولت عزيزم بيشترين چيزي كه توجه من رو به خودش جلب كرده اين روحيه بالا و كلام طنزگونه تو در برخورد با مشكلات و يا داوري انها هستش كه قطعا اينطور كه ساده و روان بيان ميكني ، گذرا نيستن#flower


  7. جينا در 08/03/11 گفت :

    سلام دوباره به ويولت عزيز
    می خواستم يه نکته ای رو به نظرات ديروز اضافه کنم
    ببين ويلی جون يه چيز خيلی مهم اين وسط وجود داره که باز بر می گرده به شناخته شدن تو و آمار بازديدکننده هات که اکثرا مشتری ثابتت هم هستن.
    اگه تا چندی پيش فقط برای دلت می نوشتی و هرچی دلت می خواست می نوشتی فکر می کنم امروز ديگه به اين سادگی نيست.
    چون امروز واسه خيليا الگو هستی. چون اول شدی.
    اينو جدی می گم ممکنه بين خواننده های تو کسانی باشند که فقط به اين موضوع «اول شدن » تو فکر کنن و بخوان به هر نحوی ادای تورو در بيارن تا موفق بشن.
    خيلی ها هم اصلا به نقاط ضعف تو فکر نکنن و چنان شيفته تو باشن که هر چيزی که تو می گی و می نويسی رو دربست قبول کنن.
    اينرا گفتم تا توجه تو رو به وضعيتی که الان در جمع بلاگر ها و بلاگ خون ها داری.
    فکر می کنم بايد بيشتر به چيزايی که می نويسی و تاثيراتی که روی خواننده هات داره فکر کنی.
    می تونم بگم الان يه رسالت به گردنته که اميدوارم به بهترين نحو از پس بربيای.#winking


  8. یک ناشناس واقعی در 08/03/11 گفت :

    سلام
    مطالبت جذابن ولی تو دو سه تا پستت کلمه ؛ ریدن ؛ رو به کار بردی که من به شخصه اصلا خوشم نیومد یه کمی عفت کلام هم خوبه نه؟


  9. یک ناشناس واقعی در 08/03/11 گفت :

    سلام وقتی نظرمو فرستادم گفت بعد از بازبینی حالا نمی دونم واقعا میاد نظرم یا نه


  10. یک ناشناس واقعی در 08/03/11 گفت :

    سلام ببخش ها دوباره اومدم نظر بزارم احساس می کنم این موقعیتت از لحاظ جسمی و کمی هم شاید روحی (البته من زیاد با روحیه شما آشنا نیستم ) به شما قوت اساسی می ده که مصمم باشید اگر سالم بودی ( منظورم اینه که این بیماری رو نداشتی ) و در ضمن طلاق هم نگرفته بودی یه زندگی که به همسر و بچه ات عشق داشتی آیا باز هم می نوشتی آن هم اینگونه با مصمم و اول هم می شدی ؟ شرایط افراد تاثیر اساسی دارن و همچنین موقعیتها در افکار آدمی خیلی تاثیر گذارن.
    موفق باشی دوسته من نظر شخصیم بود و و برای خود من مهم. می تونی قبول نکنی.


  11. ارشيا در 08/03/11 گفت :

    بعضی زن ها چقدر بی رحمند که حتی حاضر نمی شن برای کسی که بهشون فکر می کنه حتی چند دقيقه وقت بذارن.


  12. انا در 08/03/11 گفت :

    سلام من ويولت رو تحسين ميکنم بهش حسادت ميکنم بهش حق ميدم و اميد وارم مشهور شدن محبوب بودنو ازش نگيره بعدشم کاملا اعتقاد دارم که ويلت درست همينطوريکه گفته به زيبائی زيادش اطمينان نداره يعنی کدوم زن اين اطمينانو ادعا رو داره اونم تو ايندوره زمونه ولی ميدونين وقتی يک زن ميگه من خوشگلم يا اشاره ای به زيبائيش ميکنه يعنی چی اين زبائی يک نماده برای تمام خوبيهائيکه شايد شرايطی ژيش نيومده که فرصت بروز پیداکنن صميمی ترين دوستم ام اس داره و با همون دستای لرزونش زيباترين نقاشی هارو ميکشه و هميشه هم به هنرش افتخار ميکنه منم گاهی تو وبلاگم از زيبائي ميگم چرا اگر منم تو زندگيم اينقدر مشکلات زيادی نداشتم اگه چاق مفرط نبودم اگه روال زندگيم عادی بود امکان نداشت به اين موضوع که خودمم اعتقادی بهش ندارم اشاره کنم نميدونم چرا ولی فکر ميکنم همين روزا خوابت تعبير ميشه و زندگيت فيلم


  13. هانيل در 08/03/11 گفت :

    من خودم به شخصه از شهامتت در نوشتن خيلی خوشم مياد ولی اينکار واقعا سخته با اينکه خودم از اول تصميم داشتم راحت بنويسم و بی دغدغه ولی بعد از اينکه کمی شناخته شدم نوشته هام شروع شد به قيلتر شدن مدام مينويستم اما از پوشه درفت خارح نميشه چون شهامت کافی ندارم خب هرکاری عواقبی داره و حتما تو توانايی پذيرش عواقبش رو داری و من نه همونطور که به قول خودت لذت شيرجه رو حس ميکنی و من نه


  14. ويولت در 08/03/11 گفت :

    ماشالله چه دل پری داشتيد ها#grin


  15. مارج در 08/03/11 گفت :

    صفات خوب :مثبت که سعی ميکنه نيمه پر ليوان رو ببينه.
    صفات بد البته برای خودت رومانتيک که واقعيات تلخ را به جای خاکستری
    صورتی ميبينه