به چه قیمت؟

فردي که مي نويسه و شايدم هر آدمي که به نوعي تو چشم خلق الله ِ بايد بدونه که در دروازه رو ميشه بست ولي در دهن مردم رو نه. حالا اگه اين مردم جزو قشر تحصيلکرده جامعه باشن و به خيال خودشون اندازه اين دهن دستشون .که ديگه بدتر.
حالا منم از روزي که شروع به نوشتن کردم ، نوشتم از خودم و حسهام و از اونجايي که هرروز نوشت هستم در نتيجه نوشته هام منعکس کننده حال همون زمانه.
روزهايي که از خودم و بيماريم نوشتم… يه عده حرف مفت زن که هميشه هستند گفتند اي واي چقدر به مريضيت مي پردازي خارج شو از اين دايره بسته و ال و بل.
وقتي از حسهام نوشتم …باز همون دسته آدمها نوشتن، هان چي شده؟دلت يه مرد مي خواد؟!!! يا گفتن دلت بغل جديد مي خواد؟
وقتي از مشکلات جامعه و روابط انساني غلطش نوشتم… باز گفتن اصن به تو چه؟ تو مگه مريض نيستي؟ از مشکلات بيماريت بنويس.از گرون شدن داروهات و ال بل.
تو اين 5 سال ياد گرفتم بنويسم براساس اون چيزي که دلم مي گه و بي خيال حرف مفت اين و اون باشم که مي دونم اگه چنددقيقه جاشون رو با من عوض کنن چه کثافتي ميزنن به زندگي خودشون و دوربري هاشون.
تا شد اين مسابقه کذايي. بازم مي نويسم، از خودم و حس لحظه هام. اوني که خواننده نوشته هاي منه و آشنا با روحياتم ميدونه که اهل گير کردن تو هيچ شرايط سختي نيستم به هيچ قيمتي ولي بايد بنويسمش که حل شه. اوني هم که خواننده نيست مثل همين آقاي نیستاني(لفظ قبلی رو پا کردم هر چند به نظر خودم زشت و مشمئز کننده نبود،بخاطر احترام به خودم و خودتون و تمام خوانندگان باشعورمون) وهوادارانش به خودش اجازه ميده بگه فيلم هندي راه انداختم براي جمع کردن راي بيشتر و…
فکر مي کردم رقابت سالمه و فقط يه بازي با قواعد هر بازي مفرحي، که اصلن اينطور نيست و يه رقابت ناسالم با افرادي با ذهن و قضاوتهاي ناسالم تره…آقاي محترم :thinkingاين رقابت ارزوني خودتون…من براي خودم بارها و بارها ثابت شدم و احتياجي به مجددا ثابت کردن خودم ندارم…اگه افتخاري هست، ارزوني خودتون.تا پيش از اين خيلي براتون ارزش و احترام قائل بودم و متاسفم که مي گم در حال حاضر فقط دلم براتون مي سوزه و ديگر هيچ.
****************
میدونم اینقدر بالغ و عاقل هستید که هر حرفی دارید همینجا تو وبلاگ خودم میگید و کسی پیغام و پسغام نمیبره خونه همسایه مورد بحث.


نظرات شما


  1. سارا در 08/11/11 گفت :

    سلام ویلی عزیزم کاری رو انجام بده که فکر می‌کنی بايد انجام بدی#flower #flower #flower #flower


  2. يه دوست معمولی در 08/11/11 گفت :

    ويلی جان ببخش من بی اجازه تو جواب اين بی جنبه هارو دادم#grin


  3. ساتين در 08/11/11 گفت :

    خيلی وقت ها ما در مورد مردم تصوری داريم مبنی بر اينکه اين فرد يک آدم بزرگه به عبارتی بزرگمردیه برای خودش.
    اما بعد که در اثر يک ماجرا آشنائيمون با طرف و نحوه برخوردش با مردم و ادبيات گفتگوش آشناتر ميشه می بينيم از خيلی جهات رشد نيافته و در رسانه ها فقط از يک نظر مطرح شده گاهی هم بيشتر از استحقاق واقعيش بهش بها داده شده.
    می بينيم بزرگمرد کوچکيه !
    اما اين با محبوب بودن فرق داره هيچکس هم با اين ترفند ها نتونسته محبوبيت کسب کنه.
    من که کلا این آقا رو تا این حد کودک تصور نمی کردم.
    رفتم وبلاگشون وقتی نحوه پاسخ گوئيشونو در قبال نظر دهندگان ديدم همون تصور عادی ولی قابل قبولی هم که ازشون تو ذهنم بود شکست.
    این مسابقه اینقدر پیش پا افتاده بود که تا حالا تو هیچکدوم از کامنت های روزانه ام تو وبلاگت بهش اشاره نکرده بودم. الان هم همینطوره . فقط گناه تو اینه که در برخی مقاطع زمانی بالاترین رای رو به خودت اختصاص دادی.
    حالا اینهایی که در مورد تو گفته فقط یکی از مواردیه که دستاويز اینجور افراد قرار می گیره
    باز هم چیز هایی هست که بتونن به تو بچسبونن
    وگرنه شرح زمین خوردن های تو از بدو تولد این وبلاگ یکی از معمولی ترین موضوعات وبلاگته چه تو مسابقه شرکت کرده باشی چه نکرده باشی


  4. مرمرجان در 08/11/11 گفت :

    ویولتکم
    رها کن این خاله زنک بازیهای وبلاگی را که بیشتر توسط خوانندگان وبلاگها که اکثرا جوان و خام هستند به راه می افتد.
    تو در مسابقه زندگی -تو در نفس کشیدن- تو در هرلحظه بودن-تو در رفتن-
    تو در درجا نزدن – تو در جاری بودن در
    اين حيات همیشه اولی#flower #flower


  5. يه دوست معمولی در 08/11/11 گفت :

    نتیجه سرچ اینترنتی (جهت اطلاع نگار ):
    توکا
    پرندگانی هستند ، غالبا رنگارنگ و با قامتی نسبتا راست که در بین آنها بهترین پرندگان خواننده وجود دارد .
    منقاری باریک و یا نسبتا باریک دارند. پاهای آنها قوی‌ست ، این خانواده دارای گونه‌های زیاد و نسبتا نا متجانسی‌ست و شامل چک‌ها ، دم سرخ‌ها ، بلبل‌ها و توکا‌ها می باشد .
    این خانواده پرندگانی کوچک و متوسط را در بر می گیرد که اغلب آوازخوان بوده و دارای دم مستطیل شکل هستند و از حشرات ، نرم تنان و میوه تمشک و مانند آن تغذیه می کنند . این خانواده در ایران دارای 32 گونه بوده و پرندگانی همچون توکاها ، بلبل ها ، چک چک ها ، چک ها و دم سرخ ها در این خانواده قرار دارند . بهترین پرندگان آوازخوان ایران در این خانواده قرار دارند . برخی گونه های این خانواده بسیار مشابه بوده و تشخیص آنها از یکدیگر دشوار است . نر و ماده برخی ازگونه ها بسیار مشابه و در برخی دیگر از گونه ها متفاوت هستند #grin


  6. Dr.m.gh در 08/11/11 گفت :

    دوست عزیز شما از نقص جسمی که برات پیش اومده به عنوان سپر مدافع استفاده میکنی که دهن هر کی که ازت انتقاد کرد رو ببندی
    تو فضای مجازی فقط توانایی فکر کردن و نوشتنه که مورد قضاوت قرار میگیره بیماری شما حق مضاعفی براتون اینجا ایجاد نمیکنه
    ***************************
    آره …تو راست ميگي…
    شنيده بودم دكترا اين روزا مگس مي پرونن ولي فكر نمي كردم ديگه تا اين حد
    #thinking


  7. ويوا در 08/11/11 گفت :

    ويولت عزيز من يکی از خواننده های وبلاگ توکا نيستانی هستم قبلا هم وبلاگ شما رو نمی‌خوندم و با اين مسابقه بود که با وبلاگ شما آشنا شدم . تا حالا حرف بد و نامناسبی از توکا راجع به شما نخوندم .اون فقط داره برای خودش تبليغ می‌کنه که این هم کار بدی نيست و شما هم برای خودتون انجام ميديد.. شما درگير مشکلات بزرگی هستيد و از نحوه کنار اومدنتون با اين مشکلات ميشه فهميد که آدم بزرگی هستيد ..اما نوع نوشتنتون توی اين پست به شما و نوع شخصيتتون نمی ياد..کاش موقع نوشتن اينقدر عصبانی نبوديد که کار به مسخره کردن و لحن‌های نامنايب برسه


  8. نی نی در 08/11/11 گفت :

    دختره لوس و ننر چنان ميگه ايشون متقلبن فکر می کنه هيچ کسی بالاتر از خودش وجود نداره اگر هم کسی تو نظر سنجی از اين خانم بالاتر بود حتما تقلب کرده!
    تو خودت تو پست قبلت ايشون رو متقلب خطاب کردی و نوشته بودی اگه ايشون متقلبن شما …… ولی الان که رفتم ديدم متوجه شدم برداشتين جمله رو تغيير دادين و نوشتيد اگر طرفداران ايشون متقلبن شما …
    واقعا که خيلی سياست داری از اولش هم جنگ و دعوا سر جايزه بود رقابت و بازی و اين حرفا هم همش چرت و عوام فريبی بود و هست


  9. ترانه در 08/11/11 گفت :

    ويلی من هيچ وقت فکر نمی کردم تو اين جور حرفا روت تاثیر بذاره!! يعنی داری فکر می کنی اين بازی اينقدر مهمه که سلامتیت رو داری به خطر می ندازی#nottalking
    من الان هيچی نمی تونم بگم جز اينکه تو شوکم! تو الگوی مای ما درس اميد و استقامت رو داريم از تو ياد می گيريم از تو بعيده !!
    آقـــــــــــــای اميد تو رو خدا جلوشو بگيرين #worried
    ما که دستمون بهش نمی رسه لا اقل شما اين لطف رو بکنين لطفن


  10. نگار در 08/11/11 گفت :

    اه ولش کن ما تا اخرين قطره خون ميجنگيم


  11. گلاره در 08/11/11 گفت :

    عزيزم .همه نگاه ها زلال نيست .خيلی ناراحت شدم نميودنم وجدان مردم چقدر ميخواد توی خواب زمستونی بره؟ هميشه هم تحصيلکرده ها به اندازه تحصيلاتشون سواد ندارن .پس هر حرفی که از ديوار ميشنويم به قول امام علی ( ع) بايد ببينيم چی گفته نه اينکه کی گفته؟ پس قطعا حرف ايشون نا معقول بوده .خودت رو ناراحت نکن .اشکالی نداره اگه از بين ۷۰ ميليون نفر يکی هم با ما سر جنگ داشته باشه .#flower #flower #flower #flower #flower #heart #heart #heart #heart #heart


  12. negar در 08/11/11 گفت :

    ویولت جونم . من فکر میکنم که اینکه تو این همه موافق و مخالف داری یعنی اینکه خیلی کارت درسته. به نظر من اگه هیچ کی به خودش زحمتی نمی داد که ضد * تو حرف بزنه اونوقت باید احساس بدی بهت دست میداد. آدمای بزرگ همیشه یه عالمه مخالف دارن که به خونشون تشنه ان و یه عالمه طرفدار که براشون میمیرن . با اینکه این همه آدم هستن که تو براشون اهمیت داری حتی اگه اراجیف میگن حال کن.
    #heart
    * میگم این ضد رو به هزار جور نوشتم : زد٬ ذد ٬ظد تا درستش یادم اومد.چه بی سوادی شدم من.#worried


  13. من در 08/11/11 گفت :

    سلام ويولت جان
    من معمولا بدون اينکه کامنت بذارم مطالبت رو دنبال ميکنم و لذت ميبرم از سبک نوشتنت و نوشته هات . به چند دليل . اولا تو توی نوشته هات خودتی و ظاهر سازی نداری . دوما فکر خوش آمد کسی رو نميکنی و حرفات و قلبا و عميقا مينويسی و در آخر هم اينکه صاحب عقيده هستی و من اينو خيلی دوست دارم که کسی با صراحت بتونه راجع به عقيدش صحبت کنه . بگذريم الان که دارم مينويسم فقط و فقط برای اينه که با خوندن پستت احساس کردم بايد حرفام رو بهت بگم و برات بنويسم . ببين ويولت جان هميشه توی صحنه های رقابت اينجور مسائل پيش مياد و معمولا کسی که توان رقابت منطقی و سالم رو نداره دست ميبره به تحقير کردن رقيب و بدگويی از اون و اصطلاحا تضعيف رقيب . اين نشون دهنده قدر بودن تو هست و نه چيز ديگه ای . بعد هم تو ناخواسته پا به عرصه رقابت گذاشتی و بجزاينکه تو وبلاگ خودت راجع بهش بنويسی تلاش ديگه ای برای اول شدن نکردی . من بارها تو وبلاگم کامنتهايي داشتم که ملتمسانه خواهش کردن که فلان جا بهشون رای بدم و فقط يه تيک کوچولو بزنم و وو ….. تو اين جوررقابتها اگر انرژی بذاری و تبليغ کنی صد در صد اول ميشی که تو نکردی و نخواهی کرد . پس نتيجه رقابت نميتونه چندان قابل استناد باشه و بهتره تعداد ويو رو در روز به جای نتيجه اون در نظر بگيريم . اميدوارم که منظورم رو خوب رسونده باشم .
    برات آرزوی موفقيت ميکنم


  14. ساتين در 08/11/11 گفت :

    ويولت عزيز اکثر حضار !!! چون تنها چيزی که از اين آقا در مورد تو خوندن اينه که ايشون نوشته وبلاگ ويولت چيزی دندانگيری نيست متوجه نمی شوند چه چيزی تو رو رنجوند که اين پست رو نوشتی


  15. مريم در 08/11/11 گفت :

    {نوشته بود يه پرنده س که يه ريز ور ميزنه }
    ويولت جان شما هرگز در وبلاگ توکا چنين نظراتی پيدا نمی کنيد.من مطمئنم خيلی از کسانی که اينجا آتش را داغ تر می کنند تا به حال سراغ وبلاگ توکا هم نرفته اند.فکر نکنم با شخصيت محکمی که از شما ديده ام نياز به چنين حمايت ناآگاهانه ای داشته باشيد.


  16. مریم خانمی در 08/11/11 گفت :

    شما همیشه امید می دهید نشود که خودتان نا امید شوید.
    این آقا در حدی نیست که بخواهد به شما متلک بگوید. رقیب بی ادب تر از این آقا ندیده ام . نترسید شما و سرباز معلم اول میشید


  17. پير روحانی در 08/11/11 گفت :

    سلام ؛ من حدوداٌ يکسال لست که از خوانندگان پستهای توکا هستم .در رقابتهای اخير با شما آشنا شدم . خواست اوليه و ابتدايی توکا اين بود که نامش بعد از آقای عبدی قرار نگيرد . ما هم چنين کرديم . هدف رقابت با شما نبود .شما يا توکا برايم فرقی نميکند .
    اما موضوع اساسی الان چيز ديگری است .پست ديشب توکا را بخوانيد . ايشان روز يکشنبه ساعت ۹ صبح به معبد سنت ويوله رفته و همه چيز را اقرار کرده است ! پس الان ايشان پاک پاک است ! از طرف ديگر او با شما مثل هر رقيب ديگری بدون انعطاف برخورد کرد که يک صفت مثبت است ؛ اما ايراد شما به روش تبليغاتی اوست . متاسفانه در کامنتهای توکا هيچ کس از او انتقاد نميکند و نظر انتقادی در کامنتهايش خيلی به ندرت ديده ميشود . اگر هم انتقاد کنی و توکا بپذیرد و جوابی سخت و يا قانع کننده دريافت کنی ؛ کامنت گذاران دست از سرت بر نمی دارند ! اخيراٌ (بعد از اقرار در معبد سنت ويوله ) متوجه موضوع شدند . انتقاد دشمنی نيست .
    ما ايرانيها فاقد تعليمات لازم برای مديريت و داشتن هدف ( استاتژی ) هستيم . حدوداٌ ۸۰ سال قبل ؛ در کلاس درس از صادق هدايت ميخواهند که برنامه های آتی برای زندگيش را توضيح دهد . او ميگويد من سکوت کردم ولی بقيه دانشجويان همگی برنامه داشتند . هنوز هم برنامه نداريم . من اقراريه توکا را به فال نيک ميگيرم . به اين رای گيری و نتايج آن اعتقادی ندارم


  18. شاين در 08/11/11 گفت :

    ویلی جان من تازه با وبلاگت آشنا شدم .(از زمان جشن پرشین بلاگ که در voaمنعکس شد)
    شاید دلیلی که هر روز به وبلاگت میام این باشه که درک بسیار بالایی ازمطالبی که می نویسی داری#applause ،فرقی نمی کنه از بیماری بنویسی یا هر چیز دیگر کاره خودتو کن به این حرف ها اهمیت نده.
    البته این اولین باری که نظر میدم.
    به امید روزهای بهتر#smile


  19. سینا در 08/11/11 گفت :

    کسی که وبلاگ تو رو خونده باشه می دونه که اين وصله اصلاْ به تو نمی چسبه و اشتباه بودنش به حدی بديهيه که حتی نياز به پاسخگويی نداره.
    پيشنهاد من اينه که از اين مسابقه کناره گيری کنی. هم ديگه بيشتر از اين به سلامتيت لطمه نمی خوره و هم اينکه حسن نيتت به اونهايی که شک دارن ثابت ميشه.
    از نظر خود من اين مسابقه فقط يک سوژه خنده بود. اون رو به شوخی با جنگ مقايسه می کردم و براش شعار و نوحه و … می ساختم. به نظر من اصلاْ ارزش نداره که به اين مسابقه بهايی بيشتر از اين داده بشه.