یک درد دل،البته اگه بشه گفت!

شايد نبايد الان هم اين مطلب رو مي نوشتم … چون يکي از بزرگترين بدي ها و نقاط ضعف من اينه که با ديدن حرکتي و يا شنيدن حرف نا مربوطي در لحظه گُر مي گيرم و جوابي که همون لحظه به ذهنم ميرسه رو پرتاب مي کنم بيرون … با خوندن بعضي کامنتها و دريافت چند تا ايميل خصوصي، سعي کردم خودم رو کنترل کنم و اصلا جواب ندم به هيچ کدوم…ولي از اونجايي که خوانندگانم چه موافق و چه مخالف براي من نظرشون خيلي مهمه، خواستم جوابگو باشم.
اميد هميشه به من مي گفت وقتي چيزي مي نويسي در بهترين حالت مخاطبت 40% منظور نوشته ات رو مي گيره.
ولي من نظرم خلاف اين بود و مي گفتم نه اگه 100% نباشه 80% ديگه هست.:eyelash
تا وقتي که از خودت و بيماريت و مشکلات دست به گريبانت مي نويسي همه چيز عالي و درک شدنيه ولي اگه يک کم دايره رو بزرگتر کني، اونوقته که تشدد آرا به وجود مياد و حتي ممکنه خيلي تو صحراي کربلا هم گم شن :confused… نمونه اش رو هم دارم.
مثل کسي که احساس تيز بودن داره منفجرش مي کنه و براي مچ گيري از من!!!! نوشته حذف شده رو مياره وسط و واسه مستدل بودن حرفش اين شعر و هم مينويسه که :” واعظان کين جلوه در محراب و منبر مي کنند /تا به خلوت مي روند آن کار ديگر مي کنند”.
اين آقا يا خانم عزيز معلومه اصلا نوشته من رو نخونده و فقط يهو در اثر فوران حس باحالي فقط خواسته يه چيزي گفته باشه :goon…آخه دوست من، من کجاي نوشته ام تاکيد کردم که با روابط زن و مرد مشکل دارم و يا لوندي رو براي يک زن قبيح دونستم؟جز اين بوده که خواستم فقط بگم افکار متجددانه رو با تفکر سنتي قاطي نکنيد و مغلمه تهوع آور نسازيد، يا شتره باشيد يا مرغه و تاکيد کردم که هر نکته مکاني دارد و… که تو به زعم خودت مچ من و گرفتي و نوشته ايي که به هزار دليل ديگه غير اين چيزي که تو اشاره کردي حذف شده، رو تو با زرنگي سيو کردي و حالا به عنوان دليل مستندت مي کوبي تو صورتم.
يا دوست ديگه ايي اشاره ميکنه که من با زيرکي همه رو گذاشتم يک طرف و خود باحالم رو يک طرف ديگه.
مگه اين نوشته در مورد من بوده؟ جز اين بود که با دليل و مدرک خواستم ثابت کنم که افراد باهوش جامعه چه زن و چه مرد وقتي پاي ازدواج درميون باشه خواستار ندارن! توقع داشتي براي اثبات حرفم دختر همسايه رو مثال بزنم؟! جامعه ما جامعه رکي نيست و همه چيز در لفافه تعارف و شکسته نفسي پيچيده ميشه براي همين آدمي هم مثل من اگه بگه بابا بخدا با وجوديکه از لحاظ ظاهر چيزي از کسي کم نداشتم ولي خواستار(با خواستگار فرق ميکنه ها) زيادي نداشته، فوري جبهه مي گيريم که واه واه بلا بدور دختره چه از خودش راضيه! ديگه اصلا نگاه نمي کنيم بحث چي بود که اين خودزني توش اتفاق افتاد؟
يا کجاي نوشته من اين معني رو ميداد که من گفتم مردها همه از دم خيانتکارن؟ اگه اينطوري فکر مي کردم که بيچاره اميد بود… اتفاقا تو دنياي واقعي همه ميدونن که من مبنا رو بر خوب بودن طرف ميذارم مگه خلافش ثابت شه و اين مرد و زن نداره … حالا اگه با نوشته ام من غير اين منتقل کردم معذرت مي خوام چون واقعا اينطوري نيست.
يا دوست ديگه فقط بخاطر به چالش کشيدن بحث به هر قيمتي که شده و اعتراف گرفتن از خوانندگان که با من مخالفند و جرات دادن به اونها که حرفي عليه من بزنن!! بحث سازنده رو به بيراهه مي کشونه…چرا به اپوزيسون تشبيه ات کردم؟ چون اونها هم خورد کردن فلاني و بيساري در درجه اول اهميت براشونه، داد سخن ميدن که راي نديد تو خونه هاتون بمونيد و… ديگه فکر مردم بيچاره ايي که تو همين وضعيت با هزار بدبختي دارن زندگي ميکنن و صورتشون رو با سيلي سرخ نگه داشتن و واسه يه لقمه نون شب هزار معلق بايد بزنن رو نمي کنن،چرا بکنند؟راحت تو کشور مملو از دموکراسي گرفتن نشستن و راضين، ديگه گورباباي من ناراضي کرده. بجاي اينکه بيايم به تفکرات و طرز فکري که به غلط عرف شده بپردازيم و راه کار براش ارائه بديم سعي در جرواجر کردن طرف مقابل داريم.چرا؟ چون جرات کرده حرف زده.
چقدر قشنگتر بود از هم مي آموختيم و آموخته مون رو به نسل بعد خود منتقل مي کرديم که اين جامعه ملتهب به سلامت از مرحله گذر، گذر کنه.
حالا هم اگه اين حرفها راحتت مي کنه که ويلي اَخه، فروتن نيست يا شعار ميده ولي در خفا چنان ميکنه و… بگو شايد من يک نفر اصلاح شدم بي خيال هزاران نفر ديگه.
پ.ن: من برای جلوگيری از ورورد اسپم و کنترل اون،فقط کامنت دونی آخرين نوشته رو فعال ميذارم.
پ.ن:بچه هايي که برام ايميل زدن اين نوشته رو به حساب جواب من به ايميلشون بدونن لطفا.:regular
اين آهنگ هم يه جورايي به دلم نشسته شايد که وصف حاله امشبمه.:wink

لينک دانلود


نظرات شما


  1. مطهره در 08/14/03 گفت :

    #flower


  2. نسرين در 08/14/03 گفت :

    سلام فکر کنم اول شدم
    راستش حرف های تو خيلی واضح بود و واقعا کسانی که کج فهمی کردند يا غرضی داشتند يا ….
    من خودم تو بحث شرکت نکردم. يه جورايی از اين بحثا خستم. ولی حرف هات و کاملا قبول دارم ويلی جون
    #flower #flower


  3. نسرين در 08/14/03 گفت :

    نه لول نشدم#grin


  4. یاسمن در 08/14/03 گفت :

    #applause


  5. me در 08/14/03 گفت :

    دمت گرم!!!!!


  6. مطهره در 08/14/03 گفت :

    #grin


  7. فرنگيس در 08/14/03 گفت :

    اميد راست ميگه .
    توی ساده ترين حرف و سخن هم هزاران نکته نا مفهوم برای مردم هست .مثالشم مثل همون کسی که داره به ماه اشاره ميکنه اما اطرافيانش انگشتشو ميبينن .


  8. زیتون در 08/14/03 گفت :

    ويولت جون تو وبلاگستان راجع به هر چی آدم نظر می‌ده کلی سوءتفاهم به وجود مياد. جالبه که بعضيا اصلا نوشته‌ی آدمو درست نمی‌خونن و عين دانش‌آموزای تنبل رج می‌زنن. هر چی هم توضيح بدی باز يه سوءتفاهم ديگه#worried
    راستی ويولت جون. اين لينکی که به زيتون بی‌نوا دادی دیگه کار نمی‌کنه. اومدم به یکی بدمش ارور می‌ده:
    http://z8un.weblog.blogfa.com/msg/PageNotFound.html می‌فرمايد:
    Page Not Found!
    صفحه ای با این آدرس پیدا نشد


  9. پانی در 08/14/03 گفت :

    #hug


  10. مامان آيسان و آيلين در 08/14/03 گفت :

    ويولت خوشگله بی خيال آدم های خنگ بشو باهوش ها رو بچسب که مثل خودمونن . #winking #hug


  11. ساتين در 08/14/03 گفت :

    آدم همش مجبوره توضيح واضحات بده
    #yawn
    موافم بعضی ها چنان دنبال مچ گيری هستند که اصل قضيه رو نمی گيرند فقط ذوق می کنند بتونن يه نکته به زعم خودشون متناقض کشف کنند و تو بوق کنند.


  12. خوب منظورت رو گفتی عزيزم و من کاملا باهات موافقم.


  13. شبنم در 08/14/03 گفت :

    ويولت جون من همه نوشته های قبلی رو خوندم …من با اين نظر که يا مرغه باشيم يا شتره صد در صد موافقم … راستش از شکسته نفسی بيخودی هم متنفرم … به نظرم کسی که هی ميگه من که کسی نيستم و خاک پای همه ام و از اين چيزا بيشتر خودنمايی ميکنه و ميخواد به همه ثابت کنه که چقدر ماهه … يه چيزی که خيلی باهاش برخورد داشتم و دقيقن برعکس اونی بوده که نوشتی، اينه که با اکثر اثايونی که برخورد داشتم از خانمهای عشوه گری که فقط همين رو بلدن به مدت خيلی کوتاهی خوششون مياد و در مقابل خانمهای باهوش و لوند بيشتر جذبشون ميکنه . شايد مدت بيشتری طول بکشه اظهار علاقه شون اما رابطه طولانی تر و عميقتر ميشه. دليل تعللشون هم اينه که چون اون خانم باهوش و تيزه نميخوان بيگدار به
    آب بزنن و از دست بدنش… بحث خيلی خوبی بود … کلی کيف کردم …شاد باشی …شبنم


  14. ويولت در 08/14/03 گفت :

    به شبنم:
    خوب من چون يک خانمم از جناح یک خانم حرف می زنم و برداشتم رو می گم
    فکر می کنم يک خانم باهوش برای دوستی مدت دار برای این قبیل آقایون خوب باشه ولی برای مادر بچه بودن و زندگی رو گذران کردن همون خانم کم سئوال بهتره
    اين نظر منه بسط داده نشه به همه نظرات ديگه#thinking


  15. لیلا در 08/14/03 گفت :

    راستش من هم که خواننده پیگیر و علاقه مند به این وبلاگ هستم تاحالا نشده نوشته هات رو سیو کنم حتی نوشته های بسیار قشنگت رو چون خیالم راحته هر وقت بخوام میرم سراغ ارشیوت البته دروغ چرا به استثنای اون اوایل که تازه با وبلاگت اشنا شده بودم و ارشیو خونی می کردم نوشته ها رو سیو می کردم و افلاین می خوندم حالا جالبه که این مخاطب محترم با چه انگیزه ای اون نوشته رو سیو کرده و اصلا افتاب امد دلیل افتاب . اگه ویولت قصد به قول شما … داشت اصلا دلیلی نداشت با این صراحت حرفای دلش رو حالا یا واقعی یا انتزاع گونه بنویسه که بعضی ها به خیال خودشون ازش اتو بگیرن ! ویلی خودت رو ناراحت نکن . به قول تو کاش اینقدر که دنبال ایراد گیری و مچ گیری (!) از بقیه هستیم کمی اشکالات خودمون رو مورد بازبینی قرار می دادیم .


  16. لیلا در 08/14/03 گفت :

    و چقدر قشنگ تر بود از هم می اموختیم و … #flower


  17. رضا در 08/14/03 گفت :

    ايول آقا اميد
    باز ۴۰ درصد هم خوبه من که برا بعضی از پست ها دريغ ار ينج درصد#cry و مجبورم لین شکلی #nottalking بشم
    مثلا تو اين پست متوجه نشدم موضع شما برای انتخابات و رای گیری چیه#worried
    حال مبکنید آي كيو را#smug


  18. شبنم در 08/14/03 گفت :

    حاضر


  19. صوفی در 08/14/03 گفت :

    #flower


  20. شهرزاد در 08/14/03 گفت :

    شما حرفتون رو شيوا زدين حالا هر کی هر برداشتی خواست بکنه#flower


  21. سینا در 08/14/03 گفت :

    #flower #heart


  22. بابا هر چی بگی باز هم یک جور دیگه برداشت میکنن


  23. من که هيچ کاره بيدم ننه…
    اما همه حرفاتو همین جوری که گفته بودی گرفته بودم
    دمم گرم
    #party


  24. شبنم در 08/14/03 گفت :

    مرسی عزيزم از نظرت … نه خانمی من کی حرفات رو بسط دادم به بقيه نظرات :‌) … از اون نوشته هاييه که از خوندنش کلی کيف ميکنم …شاد باشی …شبنم


  25. مهربانو در 08/14/03 گفت :

    ويلی جان بی خيال .. بعضی از بچه ها اصلا؛ منظور آدمو نميگيرن .. بعد سو تفاهم ميشه اساسی#sick


  26. وحيد در 08/14/03 گفت :

    ………………………..


  27. احمدرضا در 08/14/03 گفت :

    من با شما موافقم…
    اما اگه واقعااين آهنگ وصف حال امشبته …حرف‌هاي آدما انقدر ارزش نداره که در حد اين آهنگ دل آدم بگيره.خيلی زياده اين آخه.


  28. مرمر بانو در 08/15/03 گفت :

    آهنگت خيلی قشنگ بود فقط نمی دونم چرا وسطش پارازيت داشت!


  29. بیسکویت در 08/15/03 گفت :

    من هم با اون قضیه 40 درصد موافقم. یک بار یک متن عاشقانه نوشته بودم که به نظر خودم خیلی لطیف و رمانتیک هم بود تازه! یک نفر برام یه کامنت گذاشته بود تو این مایه ها که بیخیال حالا زیاد هم غصه نخور مردا همه شون همین هستن دیگه و اینها!!!
    راجع به يک مشت پر عقاب هم کاملا موافقم! افسرگی حاد گرفتم واقعا بعد از قسمت آخرش! من و مامانم می ديديم هميشه، همی جوری وا رفتيم جلوی تی وی!


  30. باد صبا در 08/15/03 گفت :

    سلام. فقط خواستم بگويم درد و دل غلط است. درد دل شکل صحيح اين اصطلاح است.


  31. بهنام در 08/15/03 گفت :

    درود بر ويولت عزيز #flower #flower #flower
    يادتونه بهتون ميگفتم .. که از اولين اپ هاتون شروع به خوندن کردم .. همين چند روز پيش تموم شد .
    خب .. من هم اون کامنت هايی رو که بهشون اشاره کرديت رو ديدم …
    نميشه فهميد به چی فکر ميکردند وقتی اون کپی های قديمی رو اينجا بصورت کامنت ميزارند ….. ولی کاملا مشخصه .. که چرا همچين عملی رو اصولا انجام ميدند .
    من بعنوان يک خواننده وب شما .. همون موقع می خواستم به اين دوستان نکاتی رو ياداوری کنم ….با کمی تامل احساس کردم سکوت بهترين جوابه … فکر کنم اگر شما هم چنين کاری ميکرديد بهترين پاسخ بود ..البته به نظر من ..جسارت نميکنم .
    در ضمن … همه چی بستگی به نگارنده نداره … هوش و ذکاوت خوانندگان و نظر دهنده ها برای درک استعارات ..نيز لازم .. مکمل هم هستند .
    ضمن عرض سلام به اقا اميد باید بگم خيلی خوش بينانه ۴۰ درصد رو تخمين زدید .. من فکر ميکنم ..خيلی کمتر از اين حرفا باشه .
    موفق باشيد ……. بدرود .#flower #hand


  32. برف دونه در 08/15/03 گفت :

    ويولت جان سلام
    می خواستم بگم من يه شعر از وبلاگ اميد ( البته با ذکر منبع) توی وبلاگم درج کردم . چون اونجا کامنتدونی نداشت اينجا اجازه ميگيرم .
    ممنون


  33. sana در 08/15/03 گفت :

    سلام . اين آهنگ ها رو نمي تونم باز كنم اصلا نمي دونم برنامش چيه و كجا بايد دانلود كنم اگه مي شه يه راهنمايي بكنيد. ببخشيد بي ربط بود من مطلبتونو خوندم اول .


  34. هانيل در 08/15/03 گفت :

    این چند روز فرصت دنبال کردن بحث ها رو نداشتم اما اینو میدونم که توی حرفات کل گرایی نداشتی ،‌ در همه موارد استثنا هست که تو این مورد رو همیشه رعایت می کنی،‌نمونش خوبی هایی که از آقا امید می نویسی …. به هر حال همیشه این وسط افردی وجود دارند که در حال پارازیت انداختن هستند #nottalking


  35. يه آقاهه در 08/15/03 گفت :

    از قراره معلوم تا ما چندتا منتقد هم كاملا هم راي و همچي فول ! هم عقيده با ويلي خانم نشيم ، ايشون دست از سر ما ورنميدارن! هي هر روز اين سابت من باز مي كنم ميبينم يا امام زمان دوباره يك پست اندرشرمنده كردن اين 4 تا منتقد فسقولي كه به زعم خود پرنسس هيچ ضريب هوشيشون هم تو حد قواره هاي ايشون نيست!
    من نميدونم نميشه مثل همه وبلاگا ويولت پست عاديش بزاره ما هم بيام اينجا كف نزنيم حرف حق بزنيم ،‌يا كه ايشون مي خوان هر بار يكي انتقار كرد يك هفته هي پست ضد انتقادي بزاره. بگذريم .
    به پرنسس ويلي :
    يه جايي گفتي :”..چالش کشيدن بحث به هر قيمتي که شده و اعتراف گرفتن از خوانندگان که با من مخالفند و جرات دادن به اونها که حرفي عليه من بزنن..”
    من كه سر در نميارم خوب اگه كسي حرفي عليه تو داره بايد اينجا بزنه ديگه. من يه پست ويژه تشكر از يه آقاهه مي خوام اگه اين كارو واست كردم. اين وظيفه نويسنده است فضا رو باز نگه داره نه من كه ..
    به يه منتقد ديگه : ( يه آقاهه 2 يا هر كي ..)
    به نظرم ما حق انتقاد از كسي كه از احساستش ميگه نداريم حالا مي خواد تو خلوت باشه ، خصوصي باشه ، از عشق باشه از س ك س باشه يا هر چي . حس حسه و براي مخاطبي كه دركش كنه زيبا . بخشي از محبوبيت ويولت واسه اينه كه مي تونه به صفحه مونيتور بكشونه احساسات خالص يك زن رو و به نظرم بي انصافيه اين نوشته رو save كنيم و ازش بل بگيريم. اگر كسي حس شخصيش رو تعميم داد و بعد فتوي صادر كرد كه اكثريت اين جوري اون جوري اونوقت باهاش مي جنگيم.
    شب خوش


  36. شيخ حقگو در 08/15/03 گفت :

    هميشه هنجار شکنی عواقبی داره و اينرسی سنت خيلی زياد نيرو به مدرنيته وارد ميکنه.
    تمام انسانهای بزرگ که تغييراتی رو در زندگی بشر ايجاد کردند هميشه با اين مواجه بودند و فرق اونها اين بود که نا اميد نشدن.
    بعضی وقتها توی مباحثی انسانها کم ميارن – من خودم عاشق بحثم و معمولا با عدله پيروز ببحث- و چون می خوان بگن ما کم نبورديم يه چيز بی ربط رو بيان ميکنن تا برن تو اعصابت#grin
    …………
    گر بدی گفت حسودی و رفيقی رنجيد
    گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنيم
    جسارت به هيچ دوستی نيست#winking


  37. بهنام در 08/15/03 گفت :

    درود بر ويولت عزيز ..#flower #flower #flower
    با اجازه شما …. کلامی با يه آقاهه عزيز .
    يه آقاهه ….. من جز اون چهر تا منتقد نبودم .. ولی در مامنتی که برای ويولت عزيز گذاشتم .. نظر شما رو کاملا تاييد کردم .( البته در اون مورد ). ولی يک نکته هم خازج از لطف نيست که اگر جسارت به شما دوست عزيز ..نباشه ..خدمتتون عرض کنم .
    بقول شما احساس و حس که گناه نيست ..و ابراز اون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خب من با شرمندگی احساس ميکنم .. شما کمی سردر گم شديد … فکر کنم سر نخ باور هاتون رو در برخورد های اجتماعی ..هنجار ها و نا هنجار ها گم کرديد .
    بااغاز سال نو .. انشاالله با يک ريست درون منظم تر خواهد شد . #winking
    موفق باشيد …بدرود .
    ويولت عزيز .. با پوزش از شما که از اينجا با يه آقاهه عزيز ..صحبت کردم .. مجبور بودم .#sad


  38. خانمه در 08/15/03 گفت :

    حرف آقای امید خیلی بجاست . اشتباه برداشت تو نوشته بسيار پيش مياد . چون لحن و صوت از گفته ها حذف ميشه . توی اس ام اس ها هم خيلی اين مشکل پيش مياد که آخرش بايد زنگ بزنی و جملات رو بخونی . چون هر کسی نوشته ها رو بیشتر با حال درونی خودش ميخونه .#heart
    خوبی ويولت جان ؟#kiss


  39. فریدا در 08/15/03 گفت :

    عزیزم گاهی شنیدن بعضی کامنتا خیلی از آدم انرژی می گیره … لازم نیست همه رو جدی بگیری … و گاهی که داری حرف دلت رو می زنی … بخش نظرات رو غیر فعال کن … اونی که ظرفیتش رو داشته باشه می فهمه چی میگی … و اونی هم که نداشته باشه … هزار بار هم توضیح بدی … نمی فهمه !! روحت خوبت رو آزار نده !!!
    #flower #flower #flower


  40. آدم عجيب در 08/15/03 گفت :

    از نظراتت خيلی خوشم آمد در مورد بعضی رفتارهای روشنفکری و ادا و اطفالهای آنان
    من فلسفه و شعر و داستان کار ميکنم
    به من سری بزنيد . لطفا


  41. مهربانو در 08/15/03 گفت :

    ويلی جان ..خيلی ها شاکين که من پينگ نميشم ..نميدونم مشکل چيه گلم#cry #cry


  42. پرديس در 08/15/03 گفت :

    سلام عزيز دلم
    من با اون ۴۰٪ شديدا موافقم نمی دونم چرا اينقدر سوء تفاهم پيش ميادحتی با کسی که فکر می کنی کاملا تو رو می شناسه و منظورتو از حرفات می فهمه .به بعضی عزیزان هم بگم که طرح يه موضوع متفاوت نبايد اينقدر ما رو به چالش بکشونه همه ما به آرامش نياز داريم واکثرا برای تبادل افکار : دوری از زندگی ماشينی و يا تفنن به وب سر ميزنيم پس بياييد کمی بيشتر نظرات متفاوت را تحمل کنيم و اجازه طرح موضوع جديد را بدهيم .از ويولت جون بخاطر طرح موضوع ممنونم و از آقايون عزيز بابت ابراز نظر سپاسگزارم چون به من که اين فرصت رو ميده که اونارو بيشتر بشناسم


  43. #smile


  44. کاش در مدارس ما درسی وجود داشت به نام چگونه بحث کنيم ِيا صحبت کنين.متاسفانه خيلی از ايرونی ها هيچی از قواعد خوب گوش دادن و شنيدن و حق دادن و مودب بودن و بحث کردن نمی دونن.باعث تاسفه و بايد بگم من در مورد چيزی که راجع به خانم ها وآقايون نوشته بودی کاملا موافقم…


  45. مرمرجان در 08/15/03 گفت :

    ویولتکم:
    ضرب المثلی در زبان ترکی هست که مرد میگه:
    خدا برسونه یه مو زرد احمق را
    مو زرد اینجا منظور همون زیباروی عشوه گر هست احمق هم که پیداست یعنی چی.
    که گواهیست بر استدلال تو. اما من
    فکر می کنم آقایون در کوتاه مدت شاید
    چنین کراکتری باب دندانشون باشه اما
    در طولانی مدت نه!! که الحق و الانصاف
    آقایونی که من دیدم کمتر دنبال مو زرد
    احمق بودند که یک مثالش رو در پست قبلی نوشتم و مثالی دیگه یادم اومد که
    اینجا می نویسم:
    دختری را به پسری جهت آشنایی معرفی کردم. پسره گفت: این دختر مثل ملانی(یکی از شخصیتهای فیلم بر باد رفته) می مونه!! من ترجیح میدم طرفم اسکارلت باشه تا ملانی!!!
    حال ویولتکم !! من فکر میکنم اینجا هر کسی بیشتر بر اساس تجربیات شخصی خودش نظر می ده و تو هم این وسط مکدر میشی!!


  46. بهار۱ در 08/15/03 گفت :

    #kiss #heart #kiss #heart #kiss #heart #hug #hug انرژی دادم بهت ؟؟؟ #blush #blush ويلی جونی بيخيخی #grin ويولت #party هيپيپ ويولت #party هيپيپ #tongue #smile #flower


  47. leon در 08/15/03 گفت :

    babaaaaaaaaaaaa
    pire javoooni!!!!!!!!!!man avvalin bareh keh toonestam ahangi ro keh inja mizari begoosham Grin baazam ey val beh valet vavali beh voolet!migam ye sheklaki ye chizi dorost kon faghat vase oonaei befrest keh 2 chareh kajfahmi shodan injoori mokhatabat ghati nemishana!


  48. leon در 08/15/03 گفت :

    bazam salam violet..sharmandehaaa vali chon too commentha khondam khastam azat khahesh konam ye javabi ham beh in soalaye man ageh halesho dashtio nakhasti bahso bebandi bedi!
    doosti holo hosho mehvariyat mikhad ? ya nemikhad? misheh bimoozoo bidalileh khassi faghat ba boodaneh yeki refaghat kard ? nemidoonam ageh javabet + khob keh hich vali ageh manfiyeh plz bejavabi mimamnoonanm.badesham man migam mitooni aslan listi tahiyeh koni babateh sefate khanoomeh bahoosh az nazareh aghayoon vba khanooma shayad aslan didgaheshoon befargheh ?
    merc keh comment doonit beh rooyeh hameh bazeh


  49. ماندانا در 08/15/03 گفت :

    #flower