خوش رکاب

با حالی بهتر از ديروز در خدمتم.:regular
دوباره بر مي گردم سر موضوع خانمها و آقايون و درک نشدن متقابل، لازم به تذکره که نوشته من رو از اين منظر بخونيد که من مشکلی با روابط آزاد بين زن و مرد ندارم و از لحاظ من محترم و پذيرفتنيه .
از همون بچگي تفکرات خاص خودم رو داشتم که تاثير گرفته شده از جو حاکم بر معاشرينم بود( بچه هاي فاميل که بدون استثنا از من بزرگتر بودن و همه درگير مشغله هاي سياسي و با ايدئولوژي خاص خودشون) و اين رو بزرگترين شانس زندگيم مي دونم، با کساني دمخور بودم که ذره ايي به تفاوتهاي بين زن و مرد وَقعي نمي گذاشتن و مسئله برخورد نزديک براشون کاملا حل شده بود …
هميشه متنفر بودم از تفکر حاکم بر جامعه که از صکص به عنوان حربه ايي در دست زن نام برده ميشد، حربه ايي که براي گرفتن امتياز بيشتر از طرف مقابلت، به عنوان آس برنده بخواي رو کني. متنفر بودم و هستم از زناني که بين تجدد و روشنفکري(که جديدا به فمينيست بودن تعبير ميشه!) و سنتها دست و پا ميزنن، کساني که به موقعش مرد چشمش کور بايد خرج خونه رو در بياره و براي خانم هرسال سرويس طلاش رو بخره(تفکر سنتي) و وقتي هم مياد خونه بر اساس حقوق برابر(که فقط يه چيزي ازش شنيدن) وايسته تا بوق سگ ظرفها رو بشوره و پوشک بچه رو عوض کنه(تفکر متجددانه).
زناني که مستاصل يه پنچر گيري ماشين هستند و چشم انتظار يک جوانمرد که به دادشون برسه مبادا که ناخنهاي مانيکور شده شون لب پر بشه ولي طبق حقوق برابر بايد حتما ماشين مجزا به نامشون خريداري بشه ولي تمام کارهاي فني مربوط به اون بر عهده آقاي خونه است… حتي شستن کثافتهاي ماشين.
متنفرم از مردهايي که دنبال ک*ن همچين خانمهايي موس موس ميکنن و بعد فرياد وامصيبتا شون گوش فلک رو پاره ميکنه و زمانيکه در مقام انتخاب قرار مي گيرن ترجيح ميدن يوغ بندگي به گردنشون باشه ولي زحمت درک و مسئوليت متقابل از گردنشون ساقط باشه چرا؟ چون اينطوري حق مردانگي شون هميشه محفوظه و به موقعش مي تونن از اين موهبت خدادادي کمال استفاده رو ببرن و به اتکا زور و بازوي قوي تر بعد شنيدن حرف زيادي دندونهاي خانم رو تو دهنش خورد کنن.بالاخره مردي گفتن زني گفتن.
به الانم نگاه نکن که يه چوب کبريت رو هم نمي تونم جابجا کنم به وقتش پنچري لندرور رو هم گرفتم( کننده هاش مي دونن يعني چي!) در حاليکه ناخنهاي نازنينم چرق چرق مي شکست ولي عين خيالم نبود. بخاطر موقعيت خاصي که چند سالي درگيرش بودم تمام کارهام رو بايد خودم انجام ميدادم و اين شامل تو چال مکانيکي رفتن و بررسي آسيبهاي وارده به ماشين هم بود و…
زماني که وارد يک پمپ بنزين مي شدم و مامور پمپ حضور نداشت ماتم نمي گرفتم که چه خاکي تو سرم بريزم؟ از ماشين پياده مي شدم و بنزين مي زدم و در عين حال اگه کسي بود که اينکار رو انجام بده و سبب نشه دستهام آلوده بشن، دليل نمي ديدم خودم رو فرو کنم تو قالب مردونه و اصرار کنم که نه خودم انجام مي دم بلکه با لبخندي به پهناي صورتم خواهش مي کردم اينکار رو برام انجام بدن.
هميشه به حقوق مساوي زن و مرد معتقد بودم، از اداي مردها رو درآوردن هم متنفرم کساني که من رو ديدن مي دونن که از هر زني به مفهوم واقعي زنترم و به موقعش آنچنان عشوه ميام و خودم رو آنچنان لوس مي کنم که هيچ زن قاراشميش سنتي و متجددي به پام نرسه و اگه زماني لازم باشه از حقوقم دفاع کنم يا بخاطر زن بودنم حقي ازم ضايع بشه از هر مردي مردترم… ولي خوب هر سخن جايي و هر نکته مکاني دارد… اين هنر تواه که تشخيص بدي کجا بايد کدوم نقش رو داشته باشي!
بذار يه آب پاک هم بريزم رو دستت. مني که 35 سال عمر گرفتم از خدا و تو رده بندي ظاهري اگه چيزي بيشتر از هم سن و سالهام نداشتم قطعا کمتر هم نبوده چه از لحاظ تحصيلات،سر و شکل و خانواده … به سختي انتخاب ميشدم براي اينکه شريک عاطفي و زندگي آدم ديگه ايي باشم … يعني با يکي دو جلسه برخورد و صحبت در مورد افکار و طرز فکر، طرف مي رفت که مي رفت … همين هم سبب ميشه که با قاطعيت بگم مردها زن لوند ولي باهوش رو نمي پسندن و ترجيح ميدن انتخابشون گزينه راحتري باشه.
با نظر اصلان که تو نوشته اش ابراز کرده خيلي موافق نيستم، اينجوري انگار جذابيت و جاذبه جن سي و در نتيجه رابطه نزديک بعدش ايگنور ميشه، فکر مي کنم نمي خوايم هيچ وقت سرجاي اصليمون وايستيم يا به شدت وجود ش رو تکذيب مي کنيم و حتي فکر کردن بهش رو زشت مي دونيم و خودمون رو سرزنش مي کنيم که چرا با نگاه کردن به فلان آدم حس جن سي داشتيم و و و يا تمام هم و غممون رو ميذاريم سر اين مسئله و طرف تا گفت سلام تصورش مي کنيم تو رختخواب … ولي اگه اجازه بديم خودش به درستي شکل بگيره و کتمانش نکنيم و با خودمون صادق باشيم به نظر من راه به بيراهه نمي بريم.
هنوزم ميگم اکثريت مردهاي جامعه ما دنبال رکاب گرفتن و اکثريت خانمهاي همين جامعه در فکر بدست آوردن هر چه بيشتر امتيازات در ازا خوش رکاب بودنن… واقعا متاسفم.


نظرات شما


  1. اصلان در 08/12/03 گفت :

    سلام. خيلی خوشحالم . خيلی که حالتون بهتره . الحمدالله
    #flower #flower #flower
    در مورد حرفهاتونم بايد بگم جانا سخن از زبان ما ميگويی


  2. پانتی(همون پگاه قبليه!!) در 08/12/03 گفت :

    صد در صددددددددددددد موافقم عزیزمممممم. يعنی اصلا حرف منو زدی! مگه من قبلا نظرمو بهت گفته بودم؟#tongue #hug


  3. مهسا در 08/12/03 گفت :

    تکبير!
    دستت درد نکنه خانوم
    لذت برديم
    خيلی کوبنده بود.#applause
    #grin


  4. پانتی(همون پگاه قبليه!!) در 08/12/03 گفت :

    به به به چببين چه رکوردی زدم من!دومممممممم#party


  5. اصلان در 08/12/03 گفت :

    شايد بايد يک نکته کوچولو اضافه کنم و اونم اينکه من اصلا رابطه بين دو جنس رو محکوم و مطرود نميدونم منتها ميگم بايد جای خودشو داشته باشه . اگه از حرفام اينطور فهميدين که من گفتم اين رابطه اصلا نباشه ، من منطورم رو بد رسوندم . نه هر رابطه ای بايد جای مناسب خودشو داشته باشه . دلبری برای همکار همونقدر بده که تشر و تحکم به دوست دختر
    ادم بايد بدونه که از طرف رابطه اش چی ميخواد . ممنون#flower


  6. مرو در 08/12/03 گفت :

    خیلی عالی بود با نظرت موافقم
    هیچ وقت دوست داشتم از زنانگی برای به عنوان حربه ای در مقابل آدمای دیگه استفاده کنم #applause


  7. مهسا در 08/12/03 گفت :

    ببخشيد!
    به مرو:
    خودت فهمیدی چی گفتی؟
    #thinking #surprise


  8. مرمرجان در 08/12/03 گفت :

    ويولتکم:
    میگم چرا کسی سراغ منه خوشگل و
    خوش تیپ و لوند و با کلاس و ناز و همه
    چی تموم نمیاد .حالا فهمیدم از هوش
    زیادمه!!!
    ولی خالی از شوخی من آقایونی هم
    دیدم که هوش و دانش و شعور زن مقابل حتی اگه فقط دوست دخترشون باشه براشون مهمه. و کاملا به خاطر دارم که يکی به همين آقا ميگفت:
    بابا ول کن فلانی مگه ميخوای مدرک دختر رو ….. بعلهههههه#winking
    ولی نظر تو ويولتکم تا حدی درسته و مبتلا به اکثر آقايون جامعه ايرونی ميشه ولی خب گاهی هم استثناء وجود داره.


  9. فلفل بانو در 08/12/03 گفت :

    واقعا منم از اون خانمها متنفرم #sick


  10. بب در 08/12/03 گفت :

    اگر زنان ما بخواهند از این منجلاب جنس دوم بودن دربیایند چاره ای ندارند جزء از بودن به شدن تبدیل شوند تا وقتی که از هر لحاظ وابسته به مرد خونه باشند چاره ای ندارند که تمام مدت برای برطرف شدن نیازهای روزمرشون به سکس و فشار از این طریق به مرد فکر کنند #cry هرچند زنی که از این طریق به مراد دلش می رسه به طور پنهان همان عملی رو انجام می ده که یک فاحشه انجام می ده فقط اسمش عوض می شه اما ماهیت همونه تا زمانی که زنان ما برای جسم خودشون حرمتی قائل نباشند و اون رو برای یک تکه طلا ویا … بفروشند باید مستحق نصف دیه باشند . البته باید در نظر داشت که جامعه ما در یک مرحله گذر است و می شه امید داشت که نسل بعدی ما به حقوق برابر دست یابند.


  11. فلفل بانو در 08/12/03 گفت :

    جووووووووووووونه من بزار بعد اين همه سخنرانی يه تکبير بگم چون جيگرم حال اومد از حرفايی که زدی#kiss
    بلند تکبير
    الله اکبر
    حالا بيبيب هورا بيبيب هورا#grin


  12. آسمان در 08/12/03 گفت :

    عسلکم من به اينترنت دسترسی نداشتم.الانم کافی نتم.چی شده بودی؟الان بهتری؟در مورد اين پستت ويلی بايد بهت بگم که کاملاً باهت موافقم.خيلی از پسرهايی که من باهاشون صحبت ميکنم وقتی ميبينن من ازشون به جای سوالايی از قبيل اينکه ماشينت چيه و از چه خواننده‌ای خوشت مياد يا هر چيزی از اين قبيل ميگم طرز تفکرت راجع به فلان موضوع چيه؟يا در مورد يه موضوع اجتماعی مثل همين دوست شدن و عاشق شدن سطحی دخترها و پسرها بحث ميکنم بهم ميگن تو زيادی سخت ميگيری.و دقيقاً همينه که خيلی از پسرها بودن که خيلی هم از قيافه‌م خوششون اومده بوده اما همينکه با طرز فکرم و اينکه با دوتا قربون صدقه خر نميشدم آشنا شدن ترجيح دادن دوستيمون بيشتر عميق نشه.البته از حق نگذريم من با تعداد خيلی زيادی هم برخورد داشتم که طرز فکرم براشون عجيب بوده و از همين عجيب بودنه خوششون اومده و دلشون خواسته منو به دست بيارن اما من هيچوقت مردهايی که باهوش و زيرک نيستن ور دوست نداشتم.خلاصه که خيلی مثال ميتونم برات بزنم که با تمام حرفات موافقم عزيزم.و خيلی از اين پستت خوشم اومد.باهات موافقم.در مورد اينکه زنها بايد بدونن کجا چه رفتاری داشته باشن و نبايد انقدر ضعف نشون بدن از خودشون.دوستت دارم عزيزکم.مواظب خودت باش خوشگلم#cry #heart #kiss


  13. md در 08/12/03 گفت :

    سلام
    معتقدم اگر رابطه اي تنها براساس روابط جنسي شكل بگيره يا خيلي زود از هم مي پاشه يا ادامش پر از تنش و بحران خواهد بود. خيلي آدما از روي دوست داشتن ارضاي روحي مي شن و به دنبال ارضاي جنسي صرف نيستند.
    مطمئنا ارضاي روحي باعث اصلاح ارضاي جنسي مي شه يعني كسي كه واقعا عاشقه با شناخت كامل و طرفشو به خاطر خودش دوست داره نه اينكه جنس مخالفه و باعث محيا شدن يك سري موارد مي شه، از اينكه با عشقش مي تونه حال كنه يك لذت ماورايي مي بره.
    اينه كه مي گن عشق زميني سر منشا عشق آسماني هست.
    مي دونين عاشق ترين حيوان كه واقعا براي خيلي آدمايي كه دنبال لذت زودگذر و ناپايدار جنسي هستند مثال هست چيه؟
    لاك پشت
    اونا فقط بي حركت به چشمهاي همديگر نگاه مي كنند و بعد قطره هاي اشك هست كه از چشمانشون در حال ريزشه.
    چرا دختراي ما وقتي مي خوان بيان بيرون به اندازه رفتن به يك مهموني شب آرايش مي كنن. مگه نه اينكه بالاخره بايد قيافه آدم با روزي كه مي خواد بره مهموني شب با رفتن به يك جاي معمولي فرق كنه.
    چرا بعضيا رو چه تو مهموني چه تو خيابون ببيني فرقي ندارند.
    شايد به اين خاطره كه تو ايران امكان ايجاد روابط سالم وجود نداره و اين باعث انحراف و ايجاد افراط و تفريط شده.
    انگار دخترا دنبال دستاويزي هستند كه به پسرا بگن بابا بياين سمت من، من از اين شرايط احساس نارضايتي و كمبود مي كنم.
    چرا وقتي مي ري خارج بااينكه حجاب داري و يا يك بلوز و شلوار ساده تنته كه ممكنه نسبت به مانتو بدنت معلومتر باشه اما يك حس امنيت داري. از پسري كه به سمتت مياد وحشت نداري كه الان نياد خودشو به من بمالونه يا غيره.
    احساس مي كنم يكسري محدوديت ها باعث شده ما از اونور بوم بيوفتيم
    تعادل هميشه بهترين چيز هست.


  14. راحله در 08/12/03 گفت :

    تحليل کاملی در حد يه وبلاگه دوست خوبم. فکرت کاملاْ درسته و به نظر می رسه نه فقط در روابط آزاد يا غير آزاد. آدم حتی تو خونه خودش هم وقتی تننهاست بايد حد و حدودی رو برای خودش قائل بشه. غريزه اثلی اگر نباشه نمی شه و اگر همه چيز باشه خيلی بد می شه. به نظرم رفتن دنبال ج ا ذ ب ه ج ن س ی مثل نوشيدن آب شور مي مونه که مرتب آدمو تشنه و تشنه تر می کنه و عطشش هرگز بر طرف نمی شه و بعد از مدتی اعتياد نمی شه! می شه يه بيماری روانی و همه اينها تو جامعه معنا ژيدا می کنه. تو مقاله ای خوندم خيلی سال پيش يه مشت روانشناس امريکايی-کانادايي يه زوج به شدت عاشق رو بردن تو يه جزيره غير مسکونی که همه چی توش بود غير از درندگان و آدمهای ديگه رها کردن با تمام امکانات زندگی. بعد از يک سال رفتن سراغشون ديدن هر کدوم يه طرف جزيره زندگی می کنن و به شدت دنبال کشتن طرف مقابل هستن.حالا اينو تحويل بگيرين دوستان.


  15. آرمان در 08/12/03 گفت :

    #nottalking #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry #cry
    وای بر ما….


  16. مرجان در 08/12/03 گفت :

    خوشم میاد خانمهایی که میان اینجا همه خودشون رو خوشگل و باهوش میدونن #silly


  17. m.e.f در 08/12/03 گفت :

    سلام ويولت جان
    خوشحالم که بهتری.
    مطلبت خيلی عالی و به حق بود. اما خيلی هنر می خواد که يک زن زنانگيش رو حفظ کنه ولی در مواقع لزوم بتونه از عهده کارهای مردونه بربياد و گليم خودش رو از آب بيرون بکشه.
    تقابل این دو گاهی دشوار میشه و یک بعد فراتر می ره. بايد اعتراف کنم خود من گاهی زيادی مردونه رفتار می کنم.
    زنان با مردان مساوی هستند اما متفاوت. مساوی بودن زنان با مردان دليل بر تشابه آنها نيست.


  18. ويولت در 08/12/03 گفت :

    به مرجان:
    زيبايی صفت نسبی که ممکنه از ديد من و تو خيلی فرق کنه ولی يک روح زيبا هميشه صورتی زيبا رو با خودش داره چون زيبايی داده شده به اون صورت نه به ازا يه لب قلمبه يا دماغ قلمی ووو#silly
    پس بی ربط نيست که اکثر خانمهای فهيم اين وبلاگ#smug خودشون رو زيبا بدونن#grin


  19. مهسا در 08/12/03 گفت :

    سلام ويلی جون
    خيلی خوشحالم که از حال انتزاع خارج شدی و به رئال برگشتی. موضوع اين چند پست اخيرت رو هم خيلی خوب انتخاب کردي.
    آدم با خوندن حرفای خودت و ديدن نظرات مختلف کامنتا ميفهمه که نه بابا! ديگه وضع اينقدرها هم بد نيست. با توجه به جریان جاری توی جامعه و مقبول افتادن و همه گير شدن اين جور حركات به عنوان راهي براي پيشبرد اهداف، هم از طرف خانمها و هم از طرف آقايون، دیگه داشت باورم ميشد که واقعاْ يه جور بی توجهی به اين مسئله توی همه افراد جامعه اعم از زن و مرد، جا خوش کرده و همه بخصوص قشر زيادی از خانمها که از اين وضعيت ناراضی هستند هم نمی خوان تلاشی در جهت تغيير اين افکار مسموم كه در واقع يه جور توهين مستقيم به اونها و همچنين توهين به مردان مورد علاقه اونهاست، انجام بدن! (منظورم از مرد، مرد واقعيه! نه اونايي كه داشته ها و نداشته هاشون، از قايم شدن پشت يه سري شعارها در جهت تضعيف نيمه مكمل خودشون كه همون زنهاست، تشكيل ميشه.)
    اميدوارم كه اين جور نظرخواهي ها كه تلاشي براي اصلاح و تغيير تفكرات منفي راجع به موضوعات جاري جامعه است، ادامه پيدا كنه.
    ويلي جون
    كارت درسته!#flower #applause


  20. سلام خانومي….خوشحالم تو پستت به نكاتي اشاره كردي كه خيلي به نقش گيري تو جامعه به خانمها كمك ميكنه …..ا#kiss
    ————————————–
    يه نكته را هم من اضافه كنم متاسفانه براي بعضي از خانمها 3x داشتن تنها تفاوت زندگي قبل وبعد ازا زادواجشونه واز اينبه عنوان يه حربه تو پيشبرد مقاصدشون استفاده ميكنن ….يعني مسئله را جنسيتي ميكنن و ا زتبعات منفي ناشي از اون بي توجه ميگذرند….وخيال ميكنن اين كار لطفي هست كه به شريكشون ميكنن در صورتيكه اين يه رابطه دو طرفه است وهردو طرف به يه اندازه دراون شريك هستند….متاسفانه مظلوم نمايي حربه ديگه اي هست كه خانمها ازش استفاده ميكنن…..تصورشو بكنين تو رابطه جنسي ازاد ي كه بين دختر وپسر بوجود ميياد هميشه دخترها حس مورد استفاده قرار گرفتن بهشون دست ميده حتي اگه با ميل ورغبت خودشون اينكار را انجام داده باشن…دليلش هم اينه كه 3x را يه ابزار براي رسيدن به هدفشون ميدونن حالا اين هدف ميتونه تداوم رابطه باشه يا ختم شدن به ازدواج…..درهر صورت همونطوري كه شما هم بهش مفصل اشاره كردين …خانمها بايد نقش خودشون را بدونن…. و مظلوم نمايي را كنار بگذراند و منطقي ودرست تو رابطه هاشون رفتار كنن


  21. fariba در 08/12/03 گفت :

    سلام
    منم موافقم و از اينكه به جاي انسانيت و ويژگي هاي انساني ،جنسيتم و زنانگي صرف در نظر گرفته بشه به شدت متنفرم


  22. لئون در 08/12/03 گفت :

    ما که خيلی حاليمون نيست و مثل تو مجرب نيستسم!
    ولی زن باهوش؟؟؟؟؟
    برعکس من استفاده ی ابزاری زن ها از خودشون رو به شدت ميبينم هر چند که رابطه ی خريدار و فروشنده هميشه دوطرفه است.


  23. نرجس در 08/12/03 گفت :

    خدا را شکر که بهتری….#eyelash
    توضیح خوبی بود….
    ما هر چه قدر هم که بگینم برابریم و روابطمون آزاده…. باز هم زن بودنمون یک صفتی است که آقایان با دیدگاه خودشون باهاش مواجه می شن….


  24. وحید در 08/12/03 گفت :

    سلام به وبلاگ من که اخرش نه لینکیدی . ولی یه خواهش دارم انهم بخاطر معلولین است نه بخاطر خودم. مطلبی در مورد وام چهار میلیونی بهزیستی نوشتم . اگر میشه یه لینک به اون مطلب بده چون معمولا معلولین به وبلاگت میایند تعداد بیشتری از معلولین مطلع بشوند. بای


  25. مريم در 08/12/03 گفت :

    کاش متن خوبت را با آن حکم کلی آخرش زير سوال نمی بردی!


  26. درود
    جانا سخن از دل ما ميگوئي، خيلي خوشحالم يكي حرفهاي منو با زبان شيوا ميگه ، ميخوام يك چيزي هم من به اين نوشته ها اضافه كنم ، مشكل اول اين ارتباطات از هر دو طرفه ، درحقيقت متاسفانه ما به طرف مقابل فقط به عنوان يك كالا نگاه مي كنيم چه زن و چه مرد ،‌چقدر خوب بود قبل از هرچيز همديگر رو به عنوان انسان ميديدم، مطمئنن اين رختخوابها تكراري ميشن اما فكر نمي كنم يك ذهن خلاق هيچ وقت به پوچي برسه.
    مشكل دوم خود ما زنهاييم كه به قول شما هم خر رو ميخوايم و هم خرما هم ناخن باشه هم سند ماشين ، اما چند درصد از ما خواستيم حقانيت انسانيت خودمون رو بدون استفاده از زنانگيمون ثابت كنيم؟!!!!!!!!!!!!!!!! فكر مي كنم هروقت اين امار به ۵۰٪ برسه جامعه خوبي خواهيم داشت


  27. لیلا در 08/12/03 گفت :

    #applause #applause #applause خيلی مستدل و جالب نوشتی . ميدونی مشکل بيشتر اون هايی هستند )چه زن و چه مرد ( که ميان سنت و مدرنيته لنگ در هوا موندن و تکليفشون با خودشون معلوم نيست . دختری که هنگام مشخص کردن مهريه هزار و سيصد و …. تقاضای سکه ميکنه اما از اون طرف داستان انتظار داره از نظر سطح برابری با مرد و حقوق انسانی مثل يک زن غربی باهاش برخورد بشه البته ناگفته نماند شخصا با حد متعادلی از مهريه به دليل قوانين ناعادلانه ازدواج و طلاق در ايران موافقم در واقع بيشتر وقتا تنها پشتوانه خانم ها ( هرچند پوشالی و بيشتر اوقات ناکارامد ) مهريه هستش اما ارقام نجومی واقعا برام غيرقابل درکه ! زن ايرانی با نوعی از تضادهای درونی و بيرونی مواجه هست که خيلی وقتا سرازناکجااباد درمياره .


  28. ماندانا در 08/12/03 گفت :

    من باهات موافقم و به اعتقاد من هم حتی بهترین و روشنفکر ترین آقایون هم زن به تعبیر تو خوش رکاب را ترجیح میرهند حالا اگر خوشگل بود که چه بهتر


  29. عمه خانم در 08/12/03 گفت :

    ای وای عزیز همه که با حرفات موافقن پس این گروهی که گفتی کیا هستن ?!


  30. رضا در 08/12/03 گفت :

    اينحاست که شاعر ميگه چه گويم كه ناگفتنش بهتر است


  31. ساتين در 08/12/03 گفت :

    مردهای جامعه ما اکثرا وقتی پای عمل به میون بیاد در ارتباط با یک زن سنتی ( اشتباه نشه منظورم از سنتی چادر و چاقچور نیست منظورم طرز تفکریه که تو هم تو پستت شرح دادی) بیشتر احساس امنیت می کنند اگرچه شدیدا از نظر مالی دوشیده بشن . و ارتباط همیشگی با زنی از نوعی که خودشو مستقلا قبول داره و نمی خواد به کسی تکیه کنه براشون وحشت آوره.
    به عبارت دیگه علیرغم شعار هایی که میدن در مقابل زن سنتی تکلیفشونو می دونن اما در این موقعیت جدید نه


  32. مهدی در 08/12/03 گفت :

    نظراتی که بچه ها دادندبا مطلبی که خود شما نوشتی بسيار جالب بود کاش می شد ادامه بحث رو در رودرو تو يک جمع دوستانه ادامه داد چون برای اظهار نظر کردن در مورد اين مسئله نوشتن کار دشواريه.
    یکی از خانوم های اینجا گفته بود که خیلی موقع ها وقتی مردی جذبش شدن ولی بعد از چند جلسه که با افکارش آشنا شدن کلا قید رابطه رو زدن. خب در جامعه ای که خود مرد ها حوصله فکر کردن ندارن(نه همگی) حال بحث و کار ندارن چه انتظاری ميشه داشت.
    ولی خداوکيلی تعداد خانوم هايی که باهوشانه رفتار کنن خيلی کمه به همين علت ما مردها اگر با يک همچين موجود کميابی#tongue برخورد کنيم چون قبلا هيچگونه تجربه ای نداشتيم اول از همه ميريم تو کما بعد شما ما رو نمی بينيد فکر می کنيد ما اصلا خوشمون نيومد رفتيم دنبال رکابی که ويولت گفت. يکی از دوستام می گفت اين بيشتر بخاطر وضعيت فرهنگی جامعه است که فکر ميکنم حرف درستی بوده.
    ولی حقيقتا مرد های اين نسل تو ايران بسيار بدبخت هستند دقيقا با حرف ويولت موافقم گير کردن تو سنت و مدرنيته ميشه دقيقا شتر مرغ که وقتی بهش می گی بپر ميگه من شترم وقتی ميگی بار ببر ميگه من مرغم.
    خانم جان اگر امروزی و متجدد هستی که خب تبعات خودش رو داره دقيقا بايد تو مسائلی درگير بشی که تا همين چند وقت پيش جز کارهای مردونه به حساب می اومده اگر هم سنتی هستی عيبی نداره ولی بايد تمکين فرماييد و اينقدر عذاب ندیداين مرد بيچاره ايرونی رو.
    کلا هر انسانی چه مرد و چه زن که بتونه رو خط مستقيم راه بره کم پيدا ميشه (شايد به همين خاطر هم هست اميد ولت نمی کنه البته اگر راست گفته باشی به موقع عشوه داری و به موقع مردانه رفتار می کنی)
    يک نکته ديگه اينکه نياز های جنسی مردها و زن ها با هم تفاوت اساسی داره بهترينش موقعی که علاوه بر ارضا جنسی به ارضای روحی هم برسيم که اين لازمش ارضای تقریباهمزمان طرفين و اين هم مستلزم راغب بودن هر دو طرف هست. ولی اگر زمانی يکی از طرفين راغب نبود ولی اون يکی شديدا تشنه تکليف چيه؟#blush


  33. N3gin! در 08/12/03 گفت :

    #applause kheyli kheyli bahat movafegham!


  34. يه آقاهه در 08/12/03 گفت :

    هوش نسبيه . تو هم يه جایي منحني نرمال هوشي كه اگر هم بالاي نرمال باشه الزاما دليل بر هوش استثنايي تو نيست. اصولا ادم ها با بهره هوشي بالا در جمعيت “پراكنده” ترن و احتمال تصادم باهاشون كمتر. اگربهت القا شده كه فعلا باهوش تريني ، بايد آدم هايي بيشتري ملاقات كني !
    عشق كه مسابقه هوش نيست.مرد اگر كسي رو دوست داشته باشه راهي براي كنترل هوش زن پيدا ميكنه . زن هم بطور مشابه هوشش رو كنار ميزاره. اما اگه زن دچار تكبر بشه و به خاطر لوندي ، زيبايي ، هوش يا هر چي خودش رو “سخت” و دست نيافتني نشون بده ، اونوفت علاوه بر اينكه مردها رو فراري ميده ممكنه دچار سندرم ” اوا!.. پس چرا مردا همه دنبال زناي خنگن” بشه.
    اين نوشته نه مستدله نه جالب ( بر خلاف نظر ليلا) و مغلطه اي از نظرات شخصي و صافكاري نوشته غير حرفه اي روز زنه! اگر چه بايد قبول كنيم تعادل و انصاف بيشتري توش هست كه اونم بعد از اين موج اعتراض طبيعيه. نوشته روز زن هنوز براي من يه توهين زيركانه به مرداست چرا كه كاملا برابري ميكنه با اينكه من بگم : اكثريت زن ها جن** .
    اميدوارم بقيه دوستاني كه “نظر” دارن هم از بهره هوشيشون به جاي كف و سوت ، به به و چه چه ..براي دادن نظر واقعيشون استفاده كنن و اينقدر دوستي هاي مجازي و واقعي و احساساتشون رو تو نظراشون دخالت ندن.
    پ.ن : .. مثل نظر مرجان #grin


  35. شيخ حقگو در 08/12/03 گفت :

    کلا و اصولا با رک گويی حال ميکنم اما هر حرفی که رک زده ميشه الزاما نميتونه درست باشه.
    ۲. شخصا از زنهای خودساخته و از نظر اجتماعی فعال خوشم مياد و حالم از خانومايی که ۲۴ ساعته بايد نازشون رو کشيد بهم ميخوره#sick
    ۳. طرفدار تساوی حقوق زن و مرد هستم تا جائيکه همين چند وقت بيش با همکارانم بحثی شد و وقتی که کم اوردن يکيشون بهم گفت در اينده زن ذليل خوبی ميشی#grin هرچند به اين کنايه- زن ذليلی- اعتقادی ندارم.
    ۴. خيلی از تفکرات مردان جامعه ايرانی ازارم ميده اما با همه گفته های شما در مورد اقايون موافق نيستم
    موفق باشيد
    #flower


  36. شيخ حقگو در 08/12/03 گفت :

    ۲ نکته:
    اول اينکه نظر اقاهه به نظرم جالب اومد
    دوم الان برگشتم وچندتا پست قبليتون رو هم خوندم نمی دونم اين تفکر شما که زن و مرد توی زندگی مشترک دايما دارن به هم کلک ميزنن و آقايون دنبال يه خنگش ميگردن که اين کلکها رو متوجه نشه و …. از کجا نشات گرفته؟
    تجربه زندگی مشترک رو ندارم ولی واقعا توی زندگی مشترک اينطوريه؟#surprise


  37. juli در 08/12/03 گفت :

    salam violet jan, albate in kheslate mardaye iranie bishtar.az zane bahoosh va sadegh ke daroonesh ra be zaban miare khosheshoon nemiad.taze aghe bekhad karaii ke be estela dar iran besh mighan karaye mardane ra anjam bede ke shayad vazife khanom ham nabashe az tashakor ham khabari nist.moteasefane bazihashoon ham ke in kahharoo va baradr va bachahaye baradareshoon ra ke bad az ezdevaj faramoosh nemikonana hazeran az noone zan va bachashoon bezanan bedan be oonha.
    taze baziashoon khoonevadehashoon aslan nemikhand ghabool konand ke bachashoon zan dare va oosoolan mozahemat ijad mikonand.man ke az mardaye irani albate ba oonaii ke barkhord dashtam kheili naomidam.naomidam.#sad


  38. juli در 08/12/03 گفت :

    in ra yadam raft taze aghyoon irani aghe bet khianat nakonan hei roosaret mennat mizaran bet migham too hanooz marda ra nasnakhti bayd adam mesle mardaye dighe bashe.in nahayat ehterameshoone ke bet taze khianat nemikonan va nemiran ba yeki dighe az posht vai ke cheghdr moteasefam.#cry #cry #cry #cry


  39. ويولت در 08/12/03 گفت :

    به يه آقاهه:
    منم خوشم مياد که تو در هر صورت ساز مخالفت رو ميزنی وبه هر روشی می خوای بحث به چالش کشيده شه#silly … عجيب رفتار و طرز سخن گفتنت منو ياد اپوزيسيونها ميندازه#sick تفرقه بيانداز و حکومت کن#grin … بهت گفته بودم زبون خيلی تلخی داری؟#thinking
    خب اون بالايی همه نظرات شخصيم بود در مورد تو حالا می پردازم به کامنتت:
    1- تعریف هوش هم نسبی، من اگه تو المپیاد نمیدونم چی چی با زور و تقلب شرکت بدن مطمئنا با سئوال اول سوت میشم بیرون یا چرا راه دور بریم یه سئوال ریاضی ساده ازم بپرس با وجودیکه ادعا ریاضی دونیم و داشتن مدرکش فلان دنیا رو پاره کرده عین چی تو گل گیر میکنم… ولی همین من نه چندان باهوش تو روابط اجتماعی و تجزیه و تحلیل افراد و نوع و چرایی برخوردشون اگه نمره 20 نگیرم قطعا 18 رو آوردم#smug
    2- نمی دونم چرا می خوای بازی عشق رو به مسابقه هوش تبدیل کنی؟ تو فکر می کنی چرا تا یکی با یکی دیگه آشنا شد یه مکعب روبیک(اسمش همین بود؟) میده دستش و میگه یالله بچینش ببینم می تونم عاشقت بشم یا نه؟ نه جانم اگه تو تجربه اش رو نداشتی بذار من بهت توضیح بدم ندانسته از دنیا نری!!!
    #winking این یه سری پالس های مخصوص که با کوچکترین اشاره یا نگاه توسط طرف مقابل رو هوا گرفته میشه و احتیاج به جر واجر کردن شخص هم نیست #party
    3- در این مورد نظر شخصی و ال و بل حرفی ندارم چون اینم نظر شخصی تواه و مسلما من نیومدم اینجا فتوا بدم و بقیه کف مرتب برام بزنن … ولی خوشبختانه یا بدبختانه خوانندگانم به اختیار خودشون اومدن چون نظریات من و بیشتر می پسندیدن هرچند گل واژه باشه و تو این چهار سال و اندی به احدی توهین نکردم و اگه ناخواسته پیش اومده سعی در جبرانش داشتم … این دیگه از روح پلید تو نشات ميگيره#devil که دلت می خوای از واژه ؛ به تمرگ؛ برای حرفات استفاده کنی و حرف ديگران رو هم تو همون کانال به تمرگ بشنوی#worried
    ۴-آهای اپوزيسيون اينقدر مردم رو نشورون برعليه من#angry مگه نشنيدی آمريکا هيچ غلطی نمی تواند بکند#nottalking
    آخر وقت وایستا بیرون کارت دارم#grin


  40. مريم در 08/12/03 گفت :

    حوش حال شدم سر زدی!


  41. کامليا در 08/12/03 گفت :

    ويلی حرف نداری
    #heart


  42. شبنم در 08/12/03 گفت :

    ويولت جونم
    خوشحالم که سرحالی
    هميشه شاد باشی


  43. يه آقاهه در 08/12/03 گفت :

    رفتار و طرز سخن تو هم منو ياد بعضي حكومت هاي آشنا ميندازه كه تا يه منتقد پيدا ميشه بهش مارك شورش و اپوزيسيون ميچسبونن بعدم مخالف ها يا ميشن ساز موافق.. يا ناپديد!
    شورش چيه ويولتيان. بزا مردم حرفشونو بزنن. تو كه ديگه با اين حد تعالي ذكاوت ، اين همه استعداد و نميدونم چي چي.. ميتوني يه وبلاگ دموكراتيك داشته باشي كه 4 تا نظر مخالفم توش باشه ؟ حالا اگه از سرويس صدف گلستان نوشتي ما هم شايد بيايم اينجا ابراز احساسات ! اما اگه يه روز شيطون شدي ورداشتي نوشتي آي مردا چنين چنان .. پس لرزه هاشم تحويل بگير.
    از دوستان بالا (مهدي ،‌ شيخ حقگو و بقيه ) كه نظر خودشنو گفتن نه نظري كه ویولت پپسنده ممنون …


  44. مامان آيسان و آيلين در 08/12/03 گفت :

    من تازه رسيدم اما رفتيم پست های پايين رو هم خوندم و بهت تبريک ميگم با افکاری که داری. اميدوارم يواش يواش جامعه مثل تو فکر کنه مخصوصا خانومهای سانتی مانتال فيس فيسيمون


  45. هنوزم ميگم اکثريت مردهاي جامعه ما دنبال رکاب گرفتن و اکثريت خانمهاي همين جامعه در فکر بدست آوردن هر چه بيشتر امتيازات در ازا خوش رکاب بودنن… واقعا متاسفم.
    با اين دو جمله ات خيلی حال کردم…


  46. کاپریس در 08/12/03 گفت :

    پستت برام خیلی مفید بود … مرسی ویلی جونم که چند ساله همیشه بلاگتو می خونم و دوستش دارم . #flower #kiss #heart


  47. ويولت در 08/12/03 گفت :

    به يه آقاهه:
    مشکل اينجاست که تو فکر می کنی روبه روت وايستادم و داريم بهم تف می کنيم#sick
    چون مغرضانه حرف ميزنی نه منتقدانه باهات کل نميندازم چون کار لذت بخشی نيست#nottalking


  48. وحيد در 08/12/03 گفت :

    گزارش:
    يک تابلو تبليغات انتخاباتی در مهد آزادی:
    «« همه باهم ، شدنی است »»
    واقعيت عينی و تجربه شده :
    «« همه با هم پشت سر من، شاید شد»»


  49. نرمین در 08/12/03 گفت :

    سلام ویولت جان
    خدا رو شکر که خوبی خانوم
    راستش اینقدر حرفات نزدیک به تجربیات من بود که نمی دونم چی بگم
    شاید اینجا نشه گفت ………
    ولی تجربه شخصی من ثابت کرده که یک زن حتی اگه خیلی لوس و نازنازی باشه زمانی که بخواد راحت میتونه از اون قالب همیشه وابسته به مرد در بیاد و روی پای خودش وایسه
    چه بسا از خیلی مردها هم مردونه تر
    رفتار کنه
    به شرطی که بخواد….
    می دونی چیه ویلی جان ! فکر میکنم از ماست که بر ماست
    و وقتش رسیده که زنها یه جور ذیگه به خودشون نگاه کنن و دید دیگران رو نسبت به خودشون تغییر بدن
    در مورد روابط ج ن 30 !؟؟ فکر نمی کنم
    کسی بخواد این موضوع رو انکار کنه ولی بحث اینجاست که مردها متاسفانه هرجا یه زن زیبا و جذاب میبینند اولین چیزی که به ذهنشون میاد اینه که چه جوری میتونن دخل طرف رو بیارند ( ببخشیداا )
    و وای به روزی که بتونن به مرادشون برسن که دیگه همه چی از یادشون میره
    ولی عشق یه چیزه دیگه س
    نمیشه عشق رو انکار کرد هرچند این روزا حتی عشق تقلبی رو هم به ادم قالب می کنن ولی یه عشق زیبا و واقعی و یک رابطه عاشقانه میتونه تا ابد در ذهن شخص بمونه
    بعضی وقتها تفاوت فرهنگی و اجتماعی اشخاص باعث بروز مشکلاتی برای زنها میشه پس نظر من به عنوان یک زن آزاد در روابط اجتماعی اینه که در شروع یک ارتباط با مردها بدونیم باید چه جوری با هر شخصی رفتار کنیم و با همه نباید یکسان رفتار کرد
    ور در پایان ….
    چشم ها را باید شست
    جور دیگر باید دید
    #kiss #heart


  50. یه آقاهه2 در 08/12/03 گفت :

    واعظان کين جلوه در محراب و منبر می کنند
    تا به خلوت می روند آن کار ديگر می کنند
    اين همه آسمون ريسمون بهم بافتی که بگی چی؟؟؟بگی تو جزء اون اکثريت نيستی؟؟؟
    ويلی جون اين نوشته رو يادت مياد:
    يادته اون لباس شب مخملي رو که نوازشگر هيکلم بود و سرونده مي شد روش يادته از سرشونه هام آويزون مي شد پايين؟ “يادته بي هيچ ملاحظه ايي زيرش از هيچي استفاده نمي کردم “و با اعتماد به نفس زياد سرم رو مي گرفتم بالا و مي خراميدم؟ “يادته تمام خطوط بدن بي ملاحظه عيان مي شدن و ” آتش هوس رو شعله ور مي کردن تو جون بعضي ها” … “نگاه هيچکي برام مهم نبود جز تو”
    این که دیگه نه کار اپوزیسیون نه من از روی نگاه مغرضانه گفتم نوشته خودته که ۲۴ ساعت بعدش حذف کردی به دلایلی این نوشته رو سیو کرده بودم چون می دونستم بزودی حذف میشه!!!!!
    امروز دیدم شاید بد نباشه یه قسمتهاییش رو دوباره با هم بخونیم فکر می کنم انقدر واضح و روشن هست که دیگه نیاز به توضیح من یا به قول شما اپوزیسیون نباشه


  51. سینا در 08/12/03 گفت :

    ۱- خیلی خیلی خوشحالم که حالت بهتره. از صبح نگرانت بودم، اینترنتم نداشتم دیگه واویلا.
    ۲- منم در محیط، فامیل و خانواده ای بزرگ شدم که به من یاد دادند که زن و مرد مساوی هستند. اگرچه از بعضی از جنبه ها -معمولاً- مردا برتری دارن و از بعضی از جنبه ها -معمولاً- زنها، ولی این تفاوتها در حدی نیست که تبعیض و عدم مساوات را توجیه کنه. در زندگی هم من تا اونجایی که بتونم سعی می کنم همدست و شریک تبعیض گذاران نباشم و حتی الامکان از مرزگذاریهای جنس*یتی فرار می کنم.
    ۳- در مورد رابطه زن و مرد منهم اعتقاد دارم که رابطه با رابطه فرق می کنه و هر زمان آدم از رابطه اش یه چیزی می خواد. منهم از اینکه بعضی از مردم در مورد هر زن و مردی که سلام علیک یا شوخی می کنن سناریوی سک*سی می نویسن متنفرم و یه دلیل ازدواج نسبتاً زود هنگامم فرار از از نگاهها و طعنه های تهوع آور بعضی از آدما بود.
    ۴- در مورد انتخاب همسر و همچنین دوست مونث اونچه که برای من کمترین اهمیت رو داشت و داره ظاهر و قیافه طرفه چون اعتقاد دارم که اولا خوشگلی یک امر نسبی و سلیقه ایه و در ثانی خوشگلترین قیافه هم بعد از یه مدت عادی و تکراری میشه. همیشه هم به مجردها توصیه کردم و میکنم که قیافه رو جزء فاکتورهای اصلی و تعیین کننده قرار ندن.
    ببخشین پرحرفی کردم و سرت رو درد آوردم #flower


  52. مرجان در 08/12/03 گفت :

    تعجب ميکنم ! واقعا تعجب ميکنم از اينکه چرا بعضی ها سختشونه واقعيت رو قبول کنن و نميخوان با واقعيت روبرو بشن و فرار ميکنن ؟ #silly #silly


  53. بزنش، بزن تو چشمش، بکشش، دارش بزن، لهش کن، اينجوری بيشتر حال ميده
    بابا چه خبرتونه؟ لیدی ويولت، جناب یه آقاهه بياين همديگه رو ماچ کنين و حرف بد به هم نزنين، باشه خوب؟


  54. امير در 08/12/03 گفت :

    حرفات عاليه ولی کی عمل کنه!( عمل نکردن هم آقايون وهم خانم ها رو در بر ميگيره )


  55. لوبیا در 08/12/03 گفت :

    #applause #applause #applause


  56. ايدا در 08/12/03 گفت :

    #heart ويلی جونم اينو هستم شديد ..
    شديددددددد.. #hug


  57. نازی در 08/12/03 گفت :

    سلام!
    من خواننده هميشگيم ولی به علت تنبلی مفرط هيچ وقت کامنت نميذارم. ولی خوب چون ايندفعه قضيه حيثيتی بود .اومدم اعلام حمايت کنم و برم..
    موفق و سلامت باشی


  58. #applause خوشممياد از اين جور خانوما ….#kiss #flower


  59. #flower #flower


  60. يه آقاهه در 08/13/03 گفت :

    يه يمخ :دير رسيدي.. آقايون رفع اتهام نشدن ، ليدي ويولتيان هم نظرات صادقانه بنده رو مغرضانه تشخيص دادن و ترك مخاصمه كردن(گمونم قهر كردن!) البته فكر كنم حداقل ثابت شد آقايون اين نظرستان خيلي هم “خموده و بي حال ” نيستن و نميشه هر چيزي بارشون كرد. و بازم البته به بنده پيشنهادات مناسبي شده كه شايد از فردا من رو هم در صف خوانندگان سينه چاك ويولت ببينيد#winking
    به يه آقاهه2: هر چي خوندن نفهميدم ويولتي هستي يا از مايي . اسم منم يه آقاهه نيست و مسعوده ، اگه از اين اسم یه آقاهه خوشت اومده پيش كش. البته ميشه آدم بده اينجا .. ديگه خود داني ..
    شب خوش ..


  61. ندا در 08/13/03 گفت :

    ويولت جان اينجا رو ببين:
    http://anidalton.blogfa.com/


  62. پانی در 08/13/03 گفت :

    ويولت جان با نطرات موافقم اما گاهی واقعا سخت ميشه به قول معروف مردانه رفتار کرد و زن هم بود يعنی حتی اگه خودت هم بخوای گاهی نميشه يعنی با اينکه دوست داری جايی که لازم نيست زن باشی و نازت رو بخرن و احساس ميکنی اينجا لازم نيست که متظاهرانه !! رفتاری مردونه نشون بدی اطرافيان ازت متوقع ميشن و بهت ميگن تو ديگه چرا اين لوس بازی ها رو در مياری!


  63. بهنام در 08/13/03 گفت :

    درود بر ويولت عزيز ……#flower #flower #flower
    به هر اندازه كه زن …. مطيع ، آرام ، باعصمت و باعفت باشه .. میتونه به همون اندازه قدرت فرمانروايي او شديد تر و استوارتر باشه .
    شيرين کلامی يک زن ..همراه با شرم وحيايی که داره ( منظورم .. ببو ..بودن نيست ) ميتونه بهترين آرايش اون باشه .
    ولی بايد قبول کرد که …. زن مانند شيشه ظريف و شكستني است . هرگز نباید سعي کرد مقاومت اون رو بيازماييد چون ممكنه اين شيشه ناگهان بشكند
    واگر زن رو به مانند کتابی فرض کنيم …جز بوسيله مهرو محبت نميتونيم اون رو بخونيم .
    ميگن قلب زن يک پرتگاست که به هيچ وجه نميشه عمقش رو تخمين زد .
    اگر در صدد قياس بر بيام بين زنان و مردان .. که اين بحث از ريشه مغلوبست.
    چون کا منتم کمی طولانی شده ..برای گریز از تکرار مکرارت… به اين نکته اشاره ميکنم که من با نظر دوست عزيزمون …. يه آقاهه عزيز …کاملا موافقم . و اما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با نظر شما …؟؟؟؟؟؟؟. خب قابل قبوله .
    چرا اينکه ..من نقطه نظرات شما و همچنين يه اقاهه عزيز رو در يکسو و بدون تعارض با هم ميبينم .اگر که منظور از اين بحث برای رسيدن به يک نتيجه باشه .
    خب طبيعيه که خانم ها معترض باشند چون …اگر زنان رسوم و قوانين جامعه را زير پا مي گذارند …چندان هم گناهكار نيستند زيرا اين قوانين را مردان نوشته اند.
    نميدونم چه حساسيتی داريد که ثابت کنيد رکاب گرفتن و رکاب دادن بده يا خوبه …. بهر حال اين بخشی از شيوه ها و باور های مردم حالا چه زن .و يا چه مردش باشه .که این نو شیوه ..مستقیما بر میگرده به شرایط حاکم در اون جامعه ..همش دست خود ادم نیست .. اجباری ممکنه در کار باشه.
    با توجه به باور بسيار منطقيتون رد خصوص روابط بين زن و مرد . فکر نکنم شما از اون دسته ادمهايی باشيد که تا يک پسر با موهايی بلند ..يا يک دختر خانم با ارايشی خارج از عرف بر خورد ميکنيد زود هر دو رو محکوم و رای براشون صادر کنيد .
    خب اجازه بديد رکاب دهندها و رکاب گيرنده ها هم راحت باشند .
    من در پست قبلی اشاراتی داشتم به بنزين زدن خانم ها و پنچر گيريشون .ووووو …موافقم با شما ..
    اگر به ديده شعار به اون ها نگاه نکنيم ..ميبينيم که ..نظرات يه اقاهه نه تنها در تعارض نيست .. بلکه در کليات ميتونه کمکی باشه به نتيجه نهايی شما از اين بحث ..اگر که منظور مرد ستيزی نباشه .#thinking
    من از طرفداران سر سخت تساوی بين مردو زن هستم ..چرا که در اين بين به مرد ها داره ظلم ميشه .#party
    باور کن من اينقدر ها هم روده درازی نميکنم #worried #worried #worried
    خوشحالم..بهتريد . خدا نگهدارتون .


  64. مرمر بانو در 08/13/03 گفت :

    کاملا با نقطه نظرات اين پستت موافقم ويلی جون


  65. قارداش در 08/13/03 گفت :

    والا من نه ریکاب گرفتم نه خوش ریکاب بوده بودم
    آما عجیب ریکاب زدم ها !!! واسه اینچه همش تو سربالاییم به خودا
    قوربانام
    #flower


  66. جویبار در 08/13/03 گفت :

    سلام
    خدمت از ماست
    يکی از دوستان من ميگفت زنی که باهوشه و زياد ميفهمه به نوبه خودش مشکلات زندگی رو هم بيشتر ميفهمه و اين خوبه ولی از اونجايی که زنان معمولا بيشتر از مردان به دنبال آرامش در زندگی هستند همين نوع زنان استرس بيشتری به خاطر درک قويشون از شرايط براشون ايجاد ميشه. و در اينطور مواقع که آقايان بيشتر درگير مشکل هستند تا بهش فکر کنند، خودشون نياز به آرامش در خونه دارند. ولی باید اول خانم رو آروم کنند. این دوست من نتیجه میگرفت که به همین علت من رفته رفته تو بازگو کردن مشکلات به همسرم -که باهوش و همدل است- خیلی انتخابی عمل میکنم. شاید این باعث شده که بعضی از مردها زن ساده- به اصطلاح شما لوده و خنگ -رو بیشتر ترجیح میدن.
    راستی بعد از خوندن این نوشته شما اگه یه خانمی ازم برای کاری کمک بخواد، اول میخوام طول لبخندشو نگاه کنم ببینم از این گوش به اون یکی گوش میرسه یا نه.
    #grin
    #thinking


  67. (مهربانو) در 08/13/03 گفت :

    ويلي جان اين پست رو انگار خودم نوشتم .. همش حرفاي خودم بود#flower


  68. صبح .. در 08/13/03 گفت :

    سلام ويولت عزيز. امکانش هست از بازارچه مهر طاها تو وبلاگت بنويسی.
    اين عکس رو می فرستم آدرسش توی عکس هست .
    ايشالا هميشه خوب و شاد باشی.
    http://www.roolami.com/PicS/MehreTaha.JPG


  69. فرزانه در 08/13/03 گفت :

    شير زنی به مولا آبجی !!#surprise #hug


  70. صدف در 08/13/03 گفت :

    من سر اين مساله خيلی حرص وجوش خوردم.می دونی زن باهوش / مدرنيته/سنتی/روشنفکر…تعاريف عينی ندارن.بيشتر انتزاعی شدن.الان مادرشوهر بی سواد من هم با رفتن به نهضت و گرفتن گوااهينامه ادعای روشنفکری داره.با شوهرش جنگيد که من وتو باهم برابريم ومنهم می تونم نيسان برونم!ولی همين خانم چندروز بعداز عقد گفت:ما بدمون مياد پسرمون تو خونه کار کنه!دستيابی به ابزارمدرن و بالابردن تحصيلات تيپ جديد زدن با کمی تلاش بدست مياد . ولی فکر مدرن وروشنفکری نهبا ترک عشوه نه با آرايش غلطظ نه با برداشتن حدومرز بدست نمياد….روابط زن ومرد هم…