دنباله بحث

وقتي کامنت ها رو خوندم، با خوندن هر کدوم با خودم گفتم خوب اين راست ميگه… بعدي، خوب اينم راست ميگه… واقعاً اين بحث جوابش و عمل کردش مخصوص خود اون آدم و موقعيتي که اين حس رو براش بوجود آورده و متاسفانه هيچ کس نمي تونه راهنمايي درستي براش انجام بده.
مثل مساله ديدن هومان( همسر سابقم) و ارتباط با همسرش. وقتي قضيه رو اينجا نوشتم شايد به جرات بتونم بگم 50% کامنت ها در مذمت کار و عکس العمل من بود ولي من خودم بهترازهرکس ديگه مي دونستم که کارم با توجه به شرايط ايجاد شده کاملاً درست بوده و بيشترين کمک رو به خودم و رابطه مابين اونا انجام دادم که اگه غير اين عمل مي کردم شايد خيلي چيزها خراب ميشد.
حالا قضيه عشق بعد ازدواج هم همينطوره خود فرد اگه آدم درستي باشه و از لحاظ رواني مشکل خاصي نداشته باشه بهتر از هرکس ديگه مي تونه تصميم بگيره کار بهتر چيه ولي اينو اصلاً نمي تونم بپذيرم که امکان بوجود آمدن عشق جديد صفر.
کدوم از شمايي که ازدواج کرديد مي تونيد ادعا کنيد که همسرتون 100% هموني که شما مي خواستيد و تمام جنبه هاي روحي و روانيش منطبق بر چيزهايي که از اول خواسته شما بوده؟
قبول دارم که آدم بعد از مدتها عادت مي کنه به يه سري خصوصيات نه اينکه واقعاً قبول کنه و بشه خواسته اش.
ممکنه يکي از آدم پرشر و شوري خوشش بياد و حالا بنابر دلايلي طرف مقابلش اينطور نباشه خوب اين عيب طرف مقابل نيست که با همه خوبيهاي ديگه که داره بخواي بخاطر همون يه نقطه ضعف ( که بازم تاکيد مي کنم اين نقطه ضعف نسبي نه اينکه واقعا نقطه ضعف باشه) ازش صرف نظر کني و با هم ازدواج مي کنيد به نظر من همين نکته ميشه پاشنه آشيل اون خانم يا آقا و در طي سالها ممکنه آدمي با اون شرايط توجه ات رو جلب کنه و بعد ببيني اي دل غافل چقدر وجود اين آدم برات مهم شده، حضورش، گرمي صداش، تُن خنده هاش…
کي مي تونه ادعا کنه عشق منطق پذيره؟ که بعدش هم بگه امکان نداره بعد ازدواج هيچ وقت به سراغت بياد؟
آره اگه کاملاً خودت و احساست رو خاموش کني و بهش فکر نکني و بشي آدم ماشيني که يک سري وظايف از پيش تعيين شده براش تعريف شده اعم از وظيفه مادري، همسر داري و خانه داري… و چشمت رو روي خودت و حس و فکرت ببندي. موافقم ديگه هيچ وقت عاشق نمي شي.
پیوست : آقای محمد مقدم و همسرشون خانم افتخاری از دوستان باوری شنبه 29 مهر مهمان ویژه برنامه ی جزر و مد هستند دوستانی که مایل بودن می تونن این برنامه رو ساعت 17:15 از شبکه 3 سیما مشاهده کنن :regularدر ضمن آقای محمد افتخاری و همسرشون اولین کسانی بودند که گروه باور رو تشکیل دادند


نظرات شما


  1. نیوشا در 06/19/10 گفت :

    eshgh zaman va makan va moghiyat nemishnase va behtarin kar ine ke toye on moghiyat ,behtarin entekhabo koni…bahat moafegham ke TANHA VA TANHA khode adam mitone toye on sharayet tesmim begire
    LOVE U DEAR VIOLET #heart


  2. سيروس در 06/19/10 گفت :

    ويولت جون؛ اولا٬ به نظر من آدمی که قلبش هميشه برای يه عشق جديد آماده است٬ بايد بهش گفت حيوان عاشق. اين آدم يه موجود غريزيه و يه مطمئنا مشکل داره.
    ثانيا٬ مشکل تو و من احساس تحقير هم هست. اما بايد ديد که چه کسی تحقيرمون کرده؛ يه آدم حقير نبوده خودش؟!
    ثالثا٬ واقعيت اينه که ازدواج يه فرايند ماشينيه وگرنه به عقل جور در نمياد که دو تا آدم برای هميشه به صرف علاقه يا تشابه هايی که روزی اونا رو به سمت هم کشونده پيش هم بمونن. هدف ازدواج يه هدف غريزی-اجتماعيه به نام توليد نسل.
    رابعا٬ از من بپرسی جلوی دل هيچ ادمی رو نميشه گرفت اما ادمها موظفند به صرف ادم بودنشون رو خودشون کنترل داشته باشن. ميدونی با پذيرفتن اينکه عشق اختياری نيست و ميشه براساس اون رفتار کرد٬ تجاوز به عنف هم موجه ميشه. اون کسی که تجاوز ميکنه هم به غريزه ناخودآگاه و غير قابل کنترلش عمل کرده. پيدوفيليا هم موجهه اون وقت. و …


  3. سولماز در 06/19/10 گفت :

    سلام . چه بحث جالبیه
    امکان نداره کسی بگه عشق با منطق می شه. نمی تونی بگی الان عاشق کسی هستی و تا ابد هم عاشق می مونی و نمی تونی بگی از کسی که بدت می یاد تا همیشه ازش متنفر خواهی بود
    این یه نظر اشتباهه. ممکنه بعد از یه ازدواج منطقی و صلاح خانواده در حالی که فکر می کنی طرف برات یه ادم عادیه تو سالهای بعد چنان عشقی بوجود بیاد که خاموش نشه
    به نظر من دلیل اینکه ادمایی که با منطق ازدواج کردن می گن مزه عشق رو هیچ وقت نچشیدن اینکه مقاومت کردن هی به خودشون گفتن این ازدواج عاشقانه نبوده نبوده و واسه همین هرگز نخواستن طرف مقابل رو با عشق ببینن. گو اینکه اگه قبل از ازدواج اجازه عاشق شدن می داشتن عاشق کسی با همین شرایط و خصوصیات می شدن


  4. سولماز در 06/19/10 گفت :

    یه نظر دیگه هم دارم که زیاد خوب نیست اما نظره دیگه
    به نظر من ازدواج بدون عشق یه معاملست. ازدواج می کنیم من برای تو این کارها رو می کنم و تو برا من این کارها رو. اکه چاشنی عشق داشته باشه از شرایط معامله بودن در می یاد و می شه فداکاری. محبت. خواستن. دیگه اینطروی نیست که من اینکار رو برات می کنم تا تو فلان کار رو برام بکنی. بچه دار می شم تا طلاقم ندی.غذا می پزم تا دعوام نکین. اگه چادر سرت نکنی اینج.وری می هش اگه بچه نداشته باشی اونجوری می شه
    می خوام بگم خیلی از رابطه هایی که فکر می کنیم عشقه متقابله عشق نیست معاملست. عاشق بودن شرط نداره. نمی ه عاشق بود و برای عشق شرط گذاشت من عاشقتم اما اگه اون کار رو بکنی نه من نه تو.
    با انصاف به رابطه هامون نگاه گنیم و ببینیم چقدر عشق داریم و چقدر معامله


  5. سولماز در 06/19/10 گفت :

    بياين ياد بگيريم که عشق و معامله و صلاح و هوس با هم تفاوت دارن.
    بدونيم که متفاوتن.شايد يه عشق بعد از ازدواج هوس باشه. شايد ازدواج خودمون صلاح يا معامله ای باشه اما به اشتباه خيال می کنيم که دوباره عاشق شديم.
    اهای مردم تفاوت دارن. به خدا که دارن
    به جان خودت ويولت جون ديگه نمی نويسم. دعوام نکنی هااااااااااااااااااا#devil


  6. پری در 06/19/10 گفت :

    ويولت عزيز
    من خانوم و آقايی رو می شناسم که ۹ ساله ازدواج کردن و تو اين ۹ سال اونقدر عاشقانه و پاک زندگی کردن که آدم عجيب به خودشون و زندگيشون غبطه می خوره!عشق جدید که هیچ…امکان کم شدن اپسیلونی از عشق ۹ سال پیش برای این زوج بعید و گاهی محال به نظر می رسه!سیروس حق داره و از واژه خوبی استفاده کرد…حیوان عاشق!ویولت:
    *ولي اينو اصلاً نمي تونم بپذيرم که امکان بوجود آمدن عشق جديد صفر.
    کدوم از شمايي که ازدواج کرديد مي تونيد ادعا کنيد که همسرتون 100% هموني که شما مي خواستيد *!
    من اين ادعا رو می کنم!!


  7. سيروس در 06/19/10 گفت :

    جسارت به کسی نباشه ها! خداييش قصد بدی ندارم. اما حالا که داريد خاطره تعريف ميکنيد٬ اين از من داشته باشيد. منم يه آقای دکتری رو ميشناسم که هر وقت با زنش ميبينيمشون ميگن خدا رو شکر که بهترين انتخاب ممکن همين بوده. زن قربون صدقه زنش ميره و مرد هم سر تا پای خاونمو ليس ميزنه. اين آقای دکتر چند روز پيش داشت از غصه از دست دادن دوست دختر دوم بعد از ازدواجش واسه من درددل ميکرد! نمايش زوج خوشبخت البته هنوز پابرجاست. هيچی! ربطی نداشت! همينطوری گفتم!


  8. ویولت در 06/19/10 گفت :

    سيروس جان عزيز دل اين نمايش ها که تا دنيا دنيا بوده بوده و هست
    پری جونم بخشيد ولی نمی تونم حرفت رو بپذيم اونم با قاطعيت ۱۰۰٪
    نمی گم تو اشتباه می کنيا سوتفاهم نشه من با عقل ناقصم نمی تونم بپذيرم#blush


  9. طلا در 06/19/10 گفت :

    می گم معمولا آدمای بهمنی تنوع طلبن نه تو که شهریوری هستی و پایبند خانواده#grin …از شوخی گذشته من باهات موافقم…برای من پیش اومده…شاید برای هر کس دیگه ای هم….وقتی طرفت یه زمانی اونی که می خوای نباشه و یهو یکی پیدا شه که همونی باشه که تو می خوای اونم متاهل!!! می مونی……….ولی من کاتش کردم….شاید اون موقع مزه عشق رو چشیدم بعد از اون و قبل از اون من عاشق نشدم#brokenheart


  10. طلا در 06/19/10 گفت :

    الانم سعی می کنم دیگه تو اون موقعیتا نباشم….هر کی یه جور طامات می بافد دیگه#winking …خدا رو شکر می کنم همینقدر که سالمم…


  11. پری در 06/19/10 گفت :

    آره…شايد اين موضوع که آقا سيروس و شما ويولت جان می گيد حقيقت داشته باشه اما من فکر می کنم که بهتره به جای فکر کردن به اينکه اگه بعد از ازدواج دوباره عاشق بشيم چی ميشه به اين فکر کنيم که چی کار کنيم که بعد از ازدواج که اگه بهش مثل خاله بازی نگاه نشه خدای نکرده تعهدی رخ داده پايه های زندگی رو قوی کنيم و حتی اگه لحظه ای به فکر عشق جديد افتاديم از خودمون خجالت بکشيم و اينطوری به همسرمون هم اينو ياد بديم!اين که محال نيست ويولت جان…هست؟


  12. ثمانه در 06/19/10 گفت :

    ميدونی ويلی برعکسشم صادقه ! شايد يه نفر اونقدر از هر لحاظ ارضات کنه که نتونی کس ديگه ای رو ببينی ، هر چندآدمها کامل نيستند و همه بالاخره در کنار همه خوبياشون عيب هم دارند ، اما به نظرم قضيه اصلی همون حس ارضا شدنه …


  13. ویولت در 06/19/10 گفت :

    نه پری جونم اين محال نيست#kiss
    ولی چرا ما هميشه فکر علاج وقتی می افتيم که ديگه مبتلا شديم؟#winking
    بعدشم الان فقط يه بحث آزاد واسه مطلع شدن از افکار ديگران وگرنه نه من عاشق شدم نه شما و هيچ کدوم دنبال گريز زدن به يه عشق ديگه نيستيم
    پس بگذاريد لذت بحث کردنمون رو ببريم#tongue


  14. کسی که عاشق شده باشه و صادقانه عاشق باشه٬ احتمالش خيلی ضعيفه که همزمان عاشق کس ديگری بشه! اگر واقعا عاشق باشه اصلا وقت نمي‌کنه به رابطه و عشق دیگه‌ای فکر کنه و اگر صادق باشه٬ موضوع رو از همون اول به معشوقش میگه و دیگه مسئله پیچیده نمیشه…
    کاش لينک ؛مساله ديدن هومان…؛ رو اینجا می‌گذاشتید. آخه من چه جوری پیداش کنم و بخونمش…؟


  15. سفيد برفی در 06/19/10 گفت :

    سلام ويولت عزيز برات آرزوی خوشبختی با اميدتو دارم برات آرزوی سلامتی هم دارم
    اگر روزي عاشق شدي
    قصه ات را براي هيچ كس بازگو نكن
    اين روزها
    چشم حسودها
    به دود اسپند
    عادت كرده است …
    يا علی


  16. پارميس در 06/19/10 گفت :

    خيلی جالبه! بررسی نظرات آقايون و خانوما. می دونين ؟ من فکر می کنم خانم های شرقی هميشه با سرکوب احساسات خودشونو مقيد می کنن و غير اون گناه کبيرست. من از بی بندو باری و هرروز دنبال يکی بودن نمی گم که اين صفت انسانی نيست. اما ما خانوما واسه اينکه می دونيم از بعد از عروسی بايد فقط اونی را که بهشه بله گفتيم ببينيم اين حس انحصارطلبی را می خواهيم گسترش بديم و چون طبيعتا اين حس بدون توقع متقابل نيست پس خارج از اون واسمون ميشه گناه کبيره. در حاليکه دلی که به زور تو دستت گرفتی و چشمی که به همه چی بستی ديگه نمی تونه بهت راستشو بگه که همراه زندگيت همونيه که می خواستی. ما زنها از ترس اين که بهمون خيانت نشه به خودمون رياضت می ديم. می دونم اين جملات ممکنه سوئ تفاهم زا باشه. ولی همينه. مگه ميشه همسر من بهترين باشه و تو هيچ جنبه ای کسی از اون بهتر نباشه؟ بايد منطقی باشيم. همه يا تو دل يا فکرشون حداقل عشق را تجربه می کنن.اما اينا عشقای آرام شده و محبوس در دلهاست. اگر از شما کسی کتاب «۱۱ دقيقه» نوشته پائولو کوئيلو را خونده باشه؛ متوجه منظورم ميشه. عشق خانم کتابدار رو ميگم!……..خلاصه انسان پيچيده ترين موجوداته .اينو فراموش نکنيم و در مورد خودمون پيش از قرار گرفتن در لحظات خاص حکم نديم که اين چارچوبها فقط باعث محدوديته!


  17. اون مطلبی که بالا نوشتم تو رابطه يک عشق و جفت ايده‌آل پياده ميشه که من تا حالا نمونه‌آش رو کم ديدم …
    اگر دو نفر که با هم هستند (چه ازدواج و چه دوست) بهتره که با هم صادق باشند و موضوع رو مطرح کنن و مشترکا مسئله رو حل کنند. اگر نفر مقابل نمی‌خواست قبول کنه٬ بهتره که جدا بشن تا کار به خيانت منتهی نشه
    اينجا اين سئوال پيش مياد که تو سیستم فعلی ايران مطرح کردن این مسئله و تا این حد صادق بودن ممکنه به قیمت جان آدم تمام بشه… اونوقت باید چیکار کرد؟!!


  18. پروانه در 06/19/10 گفت :

    سلام ویولت جونم من این مسئله رو با تمام وجودم حس کرده ام ومدتها با خودم کلنجار می رفتم شبهای زیادی بخاطر این موضوع تا صبح خوابم نبرد اما بالا خره نتونستم با خودم کنار بیام وتصمیم گرفتم پام رو از زندگی یکی دیگه بکشم بیرون اگر چه خیلی دوستش داشتم وهر وقت که بهم اظهار علاقه وعشق می کرد سر از پانمی شناختم اما بلافاصله یه حس غریب بهم دست میداد که اگه همسرش این موضوع رو بفهمه چه حالی میشه؟ اگه دخترش که من این همه دوستش دارم بفهمه منو می بخشه ؟ واگه فردا یکی بازندگی من این کار رو بکنه من تحملش رو دارم؟ خلاصه تو بد مخمصه ای افتاده بودم تا اینکه تصمیم گرفتم از زندگیش بیام بیرون اگر چه دیگه خیلی کم می بینمش وهر وقت هم که ببینمش وانمود می کنم که هیچ احساسی نسبت بهش ندارم اما هنوزم حتی بردن اسمش دلمو می لرزونه


  19. لیلا در 06/19/10 گفت :

    به نظر من هم عشق يعنی خود خود عشق نه اون چيزی که در عرف بهش ميگن هوس ممکنه در همون شرايطی که اصلا فکرش رو هم نميکرديم به سراغمون بياد حتی بعد از يک ازدواج از نظر خودمون موفق .


  20. یکی مثل همه در 06/19/10 گفت :

    سلام و سلام
    پروانه جان من به عنوان یه مرد تجربه متفاوتی از آنچه که تو می گی رو دارم تا قبل از خوندن نظرت فکر می کردم این تصمیم یه تصمیم مردانه است ولی دیدم نه ، فقط میتونم بگم سخته واقعا سخته حتی سخت تر از اون اینه که بخاطر روشی که انتخاب میکنی برای جدا شدن یا کمرنگ کردن اون رابطه مورد اتهامم قرار بگیری


  21. سوسن در 06/19/10 گفت :

    براي من خواندن اين كه شن ساحل ها نرم است كافي نيست.
    مي خواهم پاي برهنه ام اين نرمي را حس كند.


  22. احسان در 06/19/10 گفت :

    فلسفه و پايه ازدواج بر فداکاريه و اگه قبول می کنی و عيب های همسرت رو ناديده می گيری ديگه پاشنه آشيل بوجود نمياد….حالا فرض که بعد از ازدواج بفهمی که اون اشکال قابل تحمل نيست…خب طلاق بگير…و اونی که می خوای انتخاب کن…البته اگه از اول با شناخت کامل و عقل ازدواج کنی(که کم پيش مياد/) عشق بعد از ازدواج منتفيه…اگه پيش بياد و فرد از نظر روانی سالم باشه بايد ببينه اگه همسر فعليش رو دوست نداره پس واسه چی داره باهاش زندگی می کنه……….(فقط نظرم بود)#flower


  23. احسان در 06/19/10 گفت :

    من با پری کاملا موافقم و بهش تبريک می گم#heart #kiss #flower


  24. احسان در 06/19/10 گفت :

    به پارميس:
    تو داری می گی زن يا مرد بعد از ازدواج هم مثله قبل چشماش بااااز باشه و اگر هم يکی بهتر پيدا شد خب خوبه؟؟؟؟يعنی اينجوری داری مشکل خيانت رو که متاسفانه خيلی از مردا دارن توجيه می کنی و به زن ها می گی خب شما هم بکنين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  25. اره ويلی جون باهات موافق موافقم
    هيچ کس نميتونه بگه ۱۰۰٪اين اتفاق نميفته
    اما به نظرت اون موقع بايد چی کار کرد


  26. پشمک در 06/20/10 گفت :

    #thinking #thinking #thinking #thinking #thinking


  27. محمود در 06/20/10 گفت :

    تنها آنها عاشق مانده اند که به عشقشان نرسیدند و شاید آنها هم که برسند دیگر عاشق نباشند.
    بعد ویولت اصلا اول باید عشق رو تعریف کرد بعد گفت عاشق کیه.
    این قصه عشق هااا عجیب قصه ای هست!!
    #flower


  28. مهتا در 06/20/10 گفت :

    سلام
    جرا بايد بنويسم نمی دونم ؟ عادت ندارم کامنت بگذارم. بيشتر از ۵ ماهه که می آم می رم اما اين لزوم نديدم يا نخواستم..
    من خيلی منطقی ازدواج کردم. با مردی خيلی خوب خونسرد مهربان از يک خانواده خوب . عاشق شد و من نا خود آگاه با يک نظر احترام به موضوع نگاه کردم . می دونست که من عاشق نيستم و بارها گفته بود مهم نيست .
    تا اينکه يه وقتی عاشق شدم . دوستی که خودش به من معرفی کرد. خب سکوت کردم . خيلی روزها خيلی وقت ها و اين دو هر روز بيشتر و بيشتر بهم نزديک می شدند. از نظر روحی خيلی بهم ريختم دروغ رفتاری ام آزارم می داد تا اينکه به نفر سوم ماجرا را گفتم. و .. وضعيت روحی ام تا آنجا پيش رفت که متشنج می شدم بی خوابی های مکرر کاهش وزن و از همه بدتر حمله های عصبی … ماجرا را برای همسرم بازگو کردم. با ناباوری رابطه شه نفری مان را قطع نکرد.. شايد برای اينکه نفر سوم داشت از ايران می رفت .. دو ماهی گذشت و من همچنان بدتر و بدتر می شدم.. تا نفر سوم رفت … من ماندم و همسرم… گيج گيج… همسرم دوباره شروع کرد.. حالا بعد از يکسال دورادور نفر سومی هست اما وضعيت خيلی بهتر کنترل شده. من بهترم و همسرم همچنان در کنارم است…


  29. ,مهديس در 06/20/10 گفت :

    کی ميدونه فرد ايده آلش رو کی ميبينه هممون با عاشق شدن فکر ميکنيم اين همونی که نيمه گمشده است و…
    ولی شايد سالها بعد کسی بياد که حس کنی کاش زودتر ميديش .
    من خودم مدتهاست که با بهروز آشنا شدم و هر روز رابطمون قشنگتر بوده دوساله که من اينجام و اون ايران و هنوز کسی جاشو نميتونه برام بگيره.ولی حرفم اينه ما آدميم وتوی دنيای نسبی زندگی ميکنيم پس ۱۰۰ ٪ وجود و احتمال عشق بعد ازدواج رو رد کردن خطاست.
    مسئله اينه که اون وقت که حس ميکنيم عاشقيم واقعا هستيم یا نه و بعد هر دو طرف تو رابطه با يه روند هماهنگ رشد ميکنند يانه؟اگه يکی در جا بزنه و يکی رشد کنه معلومه که تو ديگه با همه پيشينه عشقت هر چند قوی باشه این پیشینه .ديگه بينياز نيستی. اون وقته که ميبينی ميتونی بازم عاشق بشی شايد بيش از قبل .


  30. ,مهديس در 06/20/10 گفت :

    بگذريم از ناديده گرفتن های حس های درونی بعد ازدواج که از خيلی جاها آب ميخوره.ولی اين اتفاق امکان داره بيافته من اين بحثو با خيلی از دوستام داشتم همشون روابط خوبی با طرف مقابلشون دارند ولی اگه واقعببن باشيم وصادق نميشه اين احتمال رو نفی کرد و من در اين شرايط حس ميکنم بايد پنهون کاری نکرد حفظ صداقت به هر قيمتی ارزش داره چون با حفظش حداقل از خودت بيزار نميشی شايد خيلی چيزا رو ازدست بدی .


  31. sadaf در 06/20/10 گفت :

    vallah be nazare man too iran kheili sharayet joor hast e vojoooode eshghe jadid peida beshe o adamo damangir koneh vali too kharej enghadr adam saresh garmeh ke vaghean emkanesh kamtareh hameh sareshoon bekaare khodeshooneh mesle iran ham ziad mehmoonio ein chiza nist faghat adam bary bereh diskoei bereh …………


  32. نگار در 06/20/10 گفت :

    #flower


  33. سيدعلی خامنه ای در 06/20/10 گفت :

    عزيزان من.اين تاپيک گويی حرف دل من را زده. من بعد از اين که با زبيده ازدواج کردم هر روز عاشق يک دختر ترگل ور گل ۱۲ ساله ميشوم و دستور ميدهم آن را به بيت بياورند. البته عشقبازيمان کاملا مطابق دستور شرع برگزار ميشود(صيغه شرعی)


  34. پارميس در 06/20/10 گفت :

    به احسان:
    نه من روابط توام با هوس رو اصلا توجيه نمی کنم. ولی ۲ مسئله حرف منه:
    ۱- چشم بسته نگيم؛ من عاشقم و جز همسرم هيچکس را نمی بينم و اون بهترينه . که اين دروغه.
    ۲- اين امکان رو هميشه برای خودمون و همسرمون محفوظ بدونيم که ممکنه عاشق بشه ولو در سکوت و بدون هر راکشن بيرونی و قابل مشاهده.
    در ضمن فراموش نشه اينجا بحث از يه احساس عشق واقعيه نه هوس. اونچه که ما بصورت روزافزون در اطرافمون بخصوص در آقايان شاهديم؛ هوس بازی و تمايلات جنسيه. مردی که دوست داره زن با آرايش و خوشگل و ترگل ورگل ولی بخاطر حسادت(اصطلاح رايج آقايان البته فقط واسه خودشون:غيرت) زنشو مجبور می کنه خودشو لای ۱۰۰ متر پارچه بپيچه ؛ ولی خوب طرف سليقه اش که عوض نشده ؛ کنار دريا رو با دوست دخترش ميره!!!!!!!!#devil


  35. به نظر من عشق در هر زمانی و سنی ممکنه برای هر کسی پيش بياد. ازدواج مانعی برای عشق نيست. متاهل بودن واکسن ضد عشق ايجاد نمی کنه. اون چيزی که مهمه رفتار فرد هست. به نظر من ازدواج فقط اين تعهد رو به وجود مياره که به طرف ديگه حق بديم که از وجود اين احساس يا رابطه جديد با خبر بشه. نه اینکه اون با خیالات و تصورات خودش زندگی کنه. به عبارت ساده تر صادق باشيم که اين هم نياز داره به شعور و بلوغ فکری دو طرف.


  36. Elham در 06/20/10 گفت :

    من اينت ادعا رو مي كنم
    من با عشق ازدواج نكردم
    واقعيتش اينه كه خانوادم منو وادار به اين ازدواج كردن اما الان واقعا از زندگيم راضيم بهتر از اينم نميشد زندگي كرد


  37. سميرا در 06/20/10 گفت :

    خيلی سخت فکر در مورده اين موضوع


  38. مادر سپيد در 06/20/10 گفت :

    #flower #flower
    به نظر من که خوب شد که رفتی و ديدی !


  39. تايتانيا در 06/20/10 گفت :

    ببخشيدا ميدونم خيلی بی ربط هست به موضوع#blush ولی شما هم اين روزا


  40. تايتانيا در 06/20/10 گفت :

    Avonex کم بيدا می کنيد!!من که يه ۲ ۳ هفته هست بيدا نمی کنم#cry


  41. ویولت در 06/20/10 گفت :

    تايتانيا عزيز من که مصرف نمی کنم ولی شنيدم که خيلی کم شده#worried


  42. shima در 06/20/10 گفت :

    سلام به همه, اينهمه آدمايه خوبو مهربون اينجا ميان يکي هست به من کمک کنه و بگه سرياله نرگسو از کدوم وب سايت ميشه همه قسمتشو ديد واسه مامانم مي خوام خيلي دوست داره اين سريالو اما اينجا شب ديروقت پخش ميشه نميتونه ببينه خيلي لطف مي كنيد اگر که ميدونيد برام بگيد ممنونم از لطفتون.


  43. کوروش در 06/21/10 گفت :

    سلام ويلي جان .
    مسلما بدون كساني كه با يك عشق دو طرفه ازدواج كردند و اين عشق پايدار بوده ؛ هيچكسي به مخيلشون راه پيدا نميكنه ؛ قطعا پس از ازدواج ادمهاي جذاب هميشه دور و بر زندگي پيدا ميشن . پس اگه كسي در همون ازدواج اول ؛ عاشق يارش باشه همين عشق باعث ميشه كه تعهدي پيدا بشه(چه طرفش همسرش باشه چه پارتنر جنسيش).هرچند بي ربطه ولي چون ميدونم فيلم دوست داري يه سكانسي رومثال ميزنم منتها مابقي فيلم با اين موضوع قاطي نكن .{{فيلم چشماني كاملا بسته- تام كروز و نيكول كيدمن – اول فيلم كه مردي با نيكول ميرقصه واز او بوسه تقاضا ميكنه اما او حلقه اش رو نشون ميده .}}
    تا اينجا كه گفتم همون حكايت از كرامات پيخ ما اين است ….بگذريم ؛ از ديد من “عشق پس از ازدواج” بعلل زير اتفاق ميفته :
    -عشقي بين دو نفر در كار نيست .
    -عشق يك طرفه است .
    -عشق از بين رفته و يا كمرنگ است .
    خب اگه جامعه آزادي بود ويا دين( چه اسلام چه مسيحيت چه …)وجود نداشت ؛ حكم منطقي” جدايي” بود و نه عاشق شدن!
    از طرفي خيلي ايده ال و دور از دسترس است كه در ايران ؛ كسي پيدا شود و خود، دست همسرش را به دست معشوقه اش بدهد (مثل فيلم نوبت عاشقي- مخبلباف).اين فكر نيز اگر به اين صورت باشد كه دو نفر بهر علتي پي بردند كه نمي توانند با هم زندگي كنند؛ به راحتي و بدون هيچ جنگ و دعوايي و قبل از پيدا شدن هر عشق جديدي در زندگي اشان؛ از هم جدا شوند خيلي قشنگ و متمدنانه است . اما به نسبت جمعيت خانواده ها ، چند مورد سراغ دارين؟
    تصور كن دختري با مرد ميانسالي به زور ازدواج ميكند؛ پس از ازدواج پسري سر راه دختر قرار گيرد؛ از ديد من با توجه با نارضايتي دختر از ازدواج ؛ عاشق شدن حق وي است ولي بنظر شما آيا قيد و بند هاي موجود را ميتوان ناديده گرفت؟ از ديد ما ؛عشق اتفاق افتاده است ولي از ديد جامعه ، خيانت !
    پس موضوع وقتي قابل توجيه است كه يا جامعه پذيرش داشته باشد و يا طرف مقابل ظرفيت قبول آن را.فيلم زن زيادي خانم ميلاني نيز به اين بحث كمك ميكند كه آيا عشق پس از ازدواج ريشه ايش چيست و …
    نكته اي كه بايد گفت اين است كه متاسفانه براي اكثر ادمها، احساس عشق با ديدن چهره و تيپ فرد مقابل اتفاق مي افتد و نه با شناخت شخصيت وي .حال اگر ريشه عاشق شدن اين موضوع باشد ايا باز هم ميتوان حق داد؟ مثلا فرض كنيد مشهورترين چهره هاي سينمايي خانم مثل انجليا جولي يا هديه تهراني- (با پوزش از ايشان) با همسر كسي در ارتباط باشد ايا منكر ميشويد كه امكان عاشق شدن مرد بالاست؟و يا بلعكس مردان مشهور در برابر زنان متاهل ؟
    انچه كه مشخصه اين موضوع لايه هاي متفاوتي داره كه بهر حال ممكنه براي هر كسي اتفاق بيفته ولي يه چيز مهمه و اونم اينه كه لا اقل ما “دانسته “وارد زندگي كسي نشيم . اين مهمه !
    اما راجع قضيه شخصي خودت ( هومان )، بنظرم بشرط رفتار محترمانه اوون در زمان اختلاف؛ كارت خيلي متمدنانه بوده ولي من همينطور كه قبلا با مثال فيلم گناه اصلي و باغ فردوس گفتم اگه بغير اين رفتار… انجام داده ؛ زيبا ترين رفتار، بهنگام مواجهه با وي غرور و تكبر است نه خوش و بش كردن .
    اميدوارم از حرفم نرنجي . باي
    #yawn


  44. امير حسين در 06/21/10 گفت :

    سلام…منم با شما موافقم .. کسی نمی تونه بگه که ۱۰۰٪ ايده آلش رو انتخاب کرده …. به منم سر بزنيد منم به روزم .. يا حق#hand


  45. Farhood در 06/21/10 گفت :

    اين قضيه ي ازدواج پيچيده س. اينو به عنوان يه متاهل ميگم. فکر هم ميکنم ازدواج موفقي کردم. فقط اينو بدونين که عشق فقط بخشي از قضيه ست. کسي رو انتخاب کنيد که فکر مي كنيد ميتونيد ازش چيز ياد بگيرين. اينطوري به مرور زمان هر دو تون کامل تر ميشين. در ضمن اگه دلت عاشق بشو باشه، عشق هيچوقت دست از سرت بر نميداره. هر جا باشي بالاخره مياد سراغت .


  46. dokhte iran در 06/21/10 گفت :

    salam violet
    chera be in fekr ha hasti
    to khodet vaghti ba omid ezdevaj koni mifahmi ke har rooz bishtar barat aziz mishe
    chon khodet ashegheshi va oon ham asheghete
    chera nimeye pore livan o nemibini
    darbareye oon zouj ha iee fekr kon ke ye omr kenare ham khoshbakht boodan
    oon zouj ha iee ke ye omr be ham vafadar boodan
    zendegi film haye tooye television nist
    zendegi ro khodet va eshghet misazi
    darbareye oonaiee fekr kon ke ye omr ba ham zendegi kardan
    happily ever after
    maloome kasi ke ba eshgh ezdevaj kone tooye zendegish movafaghe
    chon mardeh zendegit o doost dari baraye eshghet sabr kardi
    baraye hamin ezdevajet barat aziz o moghadase
    baraye eshghe zahmat keshidi
    oonaiee ke hamin joor ba ajale va
    bedoone hich senakhti az tarafe moghabeleshoon ezdevaj mikonan malomme ke movafagh nemishan
    rasti be in commenti ke gofteh bood zan bayad ye chizaiee az shoharesh yad begire
    va mard ye chizaiee az zanesh yad begire kheili movafegham
    chon adam bayad kenare shoharesh kamel tar beshe


  47. nazmehr در 06/21/10 گفت :

    ويلی جونم من معتقدم ممکنه يه مدت بعد از ازدواج و اينکه زن و مرد مدتها با هم زندگی کنن يه حالتی به وجود بياد که خوبيهاشون در نظر طرف مقابل کمرنگ بشه و به قول تو تازه اونايی به چشمشون بياد که يه سری از ايده آل هاشون رو داره.
    ولی اگه يه مدت اين دوتا از هم دور باشن (البته به شرطی که عاقلانه با هم ازدواج کرده باشن و نقاط مثبت طرفشون به نقاط ضعفش بچربه) بعد از يه مدت دوری حتی اگه با اونی باشن که تازه اومده توی زندگيشون دلشون هوار يار اصلی رو می کنه.
    من اينو با چشمای خودم ديدم.
    به نظرم در ازدواج زن و مرد بايد يه وقتايی به طرف مقابلشون فرصت بدن تا دوباره رابطشون به قول معروف ری استارت بشه. اينجوری دوباره انگار از نو شروع کردن ولی اگه يا خود شخص يا طرفش چارچوب بسته ای برای خودشون درست کنن و توی اون محدود شن امکان خيلی زيادی داره که بعد از يه مدتی کاملا از طرفشون زده بشن و اگه از اون چارچوب بيان بيرون ديگه حاضر نشن برگردن داخلش
    عزيزم اين نظر من بود.


  48. سوين در 06/21/10 گفت :

    سلام .تعريف عشق واقعا چيست؟ادم عاشق به خاطر عشقش از خود ش می گذرد.در ضمن ايا هر کسی يا چيزی لياقت ان را دارد که عاشقش بشيم؟


  49. فاطمه در 06/21/10 گفت :

    که عشق ازپرده عصمت برون ارد زليخارا#worried


  50. زن زمانه در 06/21/10 گفت :

    #yawn
    آقا جان يکی بياد منو بگيره، قول می‌دم بعدش عاشق هيچ‌کی نشم. آقاهه هم اگه خواست عاشق بشه، بشه!
    مسئله مهم الان ترشيدگی است!!!! #grin #grin #grin #grin #grin #grin #blush #blush #blush #blush #blush #tongue #tongue #tongue #tongue


  51. فرزانه در 06/21/10 گفت :

    عشق خيلی پيچيده و مبهمه … شايد پيچيده ترين معمای دنيا باشه … اگه هزار بار ديگه و توی هزار تا پست ديگه درباره ش بحث کنيم هيچ وقت به نتيجه قطعی نخواهيم رسيد…


  52. فرزانه در 06/21/10 گفت :

    راستی ويوی ! کامنت ۴۶ رو ديدی ؟ (( دخت ايران )) با مشخصات تو کامنت گذاشته ٬ توی قسمت نظر دهندگان اسمش با ۱۶۳۹ نظر ثبت شده …#grin


  53. ****** در 06/21/10 گفت :

    حقيقت به نظر من اينکه مگه خوده ما چقدر کامليم؟..يا چقدر مطابق با معيارهای همسرمون هستيم که حالا بخوايم بگرديم يکی مطابق ايده ال هامون پیدا کنيم..گه مطمئنا همچين کسی پیداشدنی نيست..ممکنه يکی از معيارهای من شوخ و شنگ بودن طرغم باشه و اين توی يک شخص ديده بشه..يا مثلا خوش پوش بودن و تو کس ديگه..اطلاعات بالارو تو کس ديگه..اينطوری تا اخر عمرم بايد بگردم و دنبال حوس های درونم بگردم..اگه قرار باشه هزکس بدون هيچ قيدی اين اجازه رو به خودش بده که تا کسی و مطابق قسمتی از ايده ال هاش ديد عاشقش بشه ديگه سنگ رو سنگ بند نميشه..زن و شوهری و تصور کنين که هرکدوم بعد از يکی دوسال با اشنا شدن با شخص جديد احساس عشق بهش پيدا کنن..واقعا اين زندگيه؟؟بعد سوالی که مطرح ميشه اينکه فرق اين نوع زندگی با زندگی حيوان ها..که بعد از توليد نسل هرکدوم ميرم پی خودشون و به محض اينکه مورد جالب توجهی ببينن دوباره روز از نو..چيه؟؟


  54. صدف در 06/21/10 گفت :

    #yawn خوابم گرفت اينهمه کامنت با اين همه نظر خوندم ولی خيلی جالبه….ما نمی تونيم بين عشق وهوس و احترام و….تفکيک قايل بشيم.هر کس تو حالات خاصش يه تعريفی داره.برخی تو يه سکس لحظه ای اوجش را عشق می دونن برخی تا مدتها در کنار يار بود و نداتشن سکس ا عشق می دونن…پس تعريف پذير نيست…ولی عشق قانون بردار نيست اگه دوطرف حق عاشق شدن را داشته باشند می تونن بعداز ازدواج عاشق بشن ونيازشون را تا حدودی بر طرف کنند عطششون بخوابه دوباره وقتی زنگی از تاب وتب افتاد خودشون را بررسی کنن اگه همسرشون برتر باشه وبا گذشت زمان ماهيت واقعی عشق را درک کرده باشن ادامه بدن وگرنه جدايی بهترين راهه.بهر حال ادما بايد فرصت داشته باشند تا احساساتشون را فرمت کنند


  55. آزاده در 06/21/10 گفت :

    سلام به همگی
    ۱- يکی اون بالا گفته اگه نخوای ماشينی بشی اصلا ازدواج نمی کنی صد در صد موافقم
    ۲- من کلا نمی فهمم موضوع راجع به عشق بعد از ازدواجه يا خيانت چون عشقی که به وصل منجر شود = خيانت و اگر منجر نشود و در ذهن بماند که خيالی نيست
    ۳- کامنت ۴۶ (هپيلی اور افتر ) (ببخشيد نتونستم لاتين بنويسم ) اين جمله مال قصه هاست يا کسانی که خودشونو گول می زنند يا کسانی که اصلا تو اين خيالا نيستند يعنی با روزمرگی ها دل خوشند
    ۴- جماعت موضوع اينه که اصلا عشق گم شده لا ی اين روزمرگی های عزيز يکی بياد بگه آی عشق چهره آبيت پيدا نيست .


  56. نسیم در 06/21/10 گفت :

    سلام خوبی چقدر دلم واست تنگ شده خيلی دعات کردم


  57. پارميدا در 06/21/10 گفت :

    سلام…در مورد اين بحثت نظری ندارم…يعنی راستش تو کف منطق دوردونه هستم#rolling لپ گلی من يه ماچ گنده سايز ايکس لارژ از اون وروجک بکن#hug


  58. مژگان در 06/21/10 گفت :

    عشق بعد از ازدواج؟؟ نه نبايد زياد بد باشه …آخعه ميدونی کسی که از دل کس ديگه خبر نداره …من ديدم که گاهی پيش اومده ولی اونقدر درست بوده که خودش هم رفته !! چی می گم ….ولش کن طولانيه !


  59. ماندانا در 06/21/10 گفت :

    #heart


  60. shima در 06/21/10 گفت :

    سلام به همه, اينهمه آدمايه خوبو مهربون اينجا ميان يکي هست به من کمک کنه و بگه سرياله نرگسو از کدوم وب سايت ميشه همه قسمتشو ديد واسه مامانم مي خوام خيلي دوست داره اين سريالو اما اينجا شب ديروقت پخش ميشه نميتونه ببينه خيلي لطف مي كنيد اگر که ميدونيد برام بگيد ممنونم از لطفتون


  61. رونيکا در 06/21/10 گفت :

    سلام#grin
    ۱.باز دخت ايران با ايميل شما کامنت گذاشت اين آمار وبلاگ به هم ريخت#silly
    ۲.ديدی بلاگرولينگ آپر سوزونده؟؟؟#rolling يه لحظه وارد وبلاگم شدم کم مونده بود سکته بزنم#surprise اين همه وبلاگ با هم پينگ کردن؟؟؟#surprise #surprise بعد اومدم وبلاگ شوما تحقيقات#smug فهميدم بلاگرولينگ فيوز پرونده#yawn


  62. مريم در 06/21/10 گفت :

    سلام.من خيلی وقته اينجا رو ميخونم ولی بحث خيلی جالبه چون خودمم به اين مسئله خيلی فکر ميکنم.ويولت عزيز من خودم ازدواج کردم(با عشق) و فکر می کنم هيچ وقت تو زندگيم اينقدر عاشق يه کسی نبودم.ممکنه اين اتفاقی که تو ميگی برای هر کسی پيش بياد.ولی به نظر من خدا خواسته ما آدم ها رو طوری بیافرینه که بقای نسلمون از همين عاشق شد باشه (درسته که خيلی وقتا همین هوسی که بهش اشاره باشه نه عشق).او خيلی ها که عاشق شدن بچه شونو حاصل عشقشون ميدونن.حالا اگه به خاطر يه عشق سومی يه آدمی بدون پدر يا مادر شه تکليف چي؟شايد بشه آدم يه آدم مثل خودش رو ناديده بگيره اما تکليف اون آدم جديد که نياز به همين عشق داره چيه؟من اسم عشق سوم رو می ذارم خودخواهی.گذشت هم میتونه یه نوع عشق باشه.بعدشم اینکه فکر نکنم کسی بتونه آدمی رو پیدا کنه که دقیقا همونی باشه که مد نظرشه.ما خودمون هم خیلی وقتا نمی تونیم اونی باشیم که آرزو می کردیم .موفق باشی #kiss #hug


  63. مريم در 06/21/10 گفت :

    ببخشيد اگه غلط تايپی داشتم.کيبوردم دربه داغونه#winking


  64. شبنم در 06/21/10 گفت :

    خوب ويولت جون مثل اينکه من دير به بحث رسيدم … راستش همين الان اگر نظرم رو بخوای خيلی به اون خانم و آقايی که ازدواج کردن و براشون عشق بوجود مياد ( غير از هوس) حق نميدم اما اين رو هم شديدا بهش معتقدم که هيچ آدمی از دور نميتونه راجع به چيزی قضاوت کنه. ديروز فيلم مارال رو ديدم. خانمه که خيلی هم مومن و متدين بود به شوهرش ميگه: تو جلسه حرف سارا زن پيغمبر خدا بود که چجوری به يه زن بی پناه حسادت کرد و اون رو از خونه اش بيرون انداخت. من اگر جای اون بودم بهش نشون ميدادم که چيکار ميکردم … بعد توی جريان فيلم يه دختر جوون زلزله زده رو مياره و پناه ميده و برای اون و شوهرش صيغه ميخونه که محرم باشن و به اصطلاح سه تايی زندگی کنن. اما اين وسط اقاهه عاشق دختره ميشه … يعنی هر انسانی ممکنه اشتباه کنه. اون خانمه که همه چيز رو صد در صد ميدونست و اون اقاهه که دلش برای دختری همسن دخترش يا نوه اش لرزيد. ممکنه از نظر همه ( همين الان حتی خود من) کار قبيحی باشه، اما ممکنه بوجود بياد. به نظرم هر کسی به روش خودش بايد با موضوع برخورد کنه. يه نسخه کلی نميشه براش پيچيد. يکی با تهديد کوتاه مياد، يکی با محبت، يکی با حرف، يکی با سازش، يکی با وساطت و … شاد باشی …شبنم


  65. فريد در 06/21/10 گفت :

    ويولت جان اين ژستت رو با همه ی کامنت هاش خوندم بعضی از نظرات جالب بود نظر دادن به اين سوالت خيلی سخته يا بهتره بگم جوابی نداره
    تا وقتی تعريف خاصی از عشق نباشه نميشه در موردش بحث کرد خوب هر کسی از عشق يه تعريف خاصی داره من خودم به عشق اعتقاد ندارم #grin یعنی دارم ولی نه این عاشقای دوغکی که دور و اطراف خودمون داریم می بینیم یا صحبتش میشه
    اینایی که ازش داریم حرف می زنیم اصلا عشق نیست یه احساس محبت و دوست داشتن که بهم داریم فقط همین
    ولی در مورد اين بحث و عشق بعد ازدواج يه چيز برام خيلی جالب بود
    يادمه وقتی فيلم تايتانيک اومد همه برای اين فيلم سر و دست می شکوندن هر جا می رفتی صحبت از اين فيلم بود و هر کی ديده بود چنان با آب و تاب تعريفش می کرد که نگو و نپرس ولی جالبه که موضوع اصلی فيلم همونطور که همه می دونين ماجرای عشقی بوده که بعد ازدواج رخ داده یه خانم خوشگل از یه خانواده پولدار و تحصیل کرده که همسری پولدار و خوش تیپ هم سطح خودش داره عاشق پسری میشه که حتی پول سوارشدن به اون کشتی رو هم نداشت و با قمار اون پول رو تهیه کرده ولی می بینیم که همون آدم ۲ بار جونش رو نجات میده و حتی از زندگی خودش هم می گذره تا عشقش رو نجات بده در صورتیکه همسر خود این زن آخرش با اسلحه قصد کشتنش رو داشته #yawn
    هيچ وقت نميشه در مورد اين موضوع نظر داد خوب خيلی از اين عشق ها ممکن يه هوس باشه بعضی وقتها هم مممکن يه عشق واقعی باشه در مورد درست يا غلط بودنش و اينکه بايد چی کار کردش نظری ندارم ولی نميشه با قاطعيت گفت که عشقی که بعد از ازدواج بوجود اومد هميشه يک هوس هست خيلی وقتها ممکن خيلی ناب تر و واقعی تر از عشقی باشه که بين ۲ تا آدم مجرد بوجود مياد
    ولی خودمونيم همين آدمهايی که انقدر از تايتانيک تعريف می کردن و براشون جذاب بود اگه همين اتفاق تو ايران خودمون اتفاق ميوفتاد چه بلايی سر اين زن و مرد مياوردن و اسمش رو چی می زاشتن شک ندارم که سر جفتشون بالای دار بود
    #flower
    البته يکيشون که آخرش ميميره منظورم سر خانم بود#grin


  66. گيلاسی در 06/22/10 گفت :

    ويولت جان من لينکت رو گذاشتم شايد نتونم هميشه کامنت بگذارم ولی می خوام بخونم نوشته هات رو هی بايد برم وبلاگ سيروس ادرس بگيرم ازش.. خودم رو راحت کردم #grin
    حلال کن #yawn


  67. زهره در 06/22/10 گفت :

    ديشب برنامه جزر و مد رو به پيشنهاد شما ديدم …چه بزرگوارهايی بودند …واقعا که آدم به اعتماد بنفس و عشقشون غبطه ميخوره …سرشار از توانايی و عشق .


  68. فرزانه در 06/22/10 گفت :

    حيف که پيوستت رو دير ديدم . اما به طور اتفاقی چند دقيقه ای از برنامه رو ديدم و پيش خودم گفتم کاش ويوی هم اين برنامه رو ميديد . نگو خودت آمارش رو که داشتی هيچ به بقيه هم گفتی …#smile


  69. يه خواننده هميشگی در 06/22/10 گفت :

    ويولت عزيزم، هميشه ميام اينجا و نوشته های خوبتو می خونم. اما امروز که مطلب عشق بعد از ازدواج رو خوندم يه احساس خاصی پيدا کردم. چون من اين احساس رو تجربه کردم! بذار از خودم بگم. ۲۶ سالمه و تحصيلات خوبی دارم و شغل خوبی. خداروشکر ظاهر بدی هم ندارم. حداقلش از ۱۷-۱۶ سالگی هميشه مورد توجه بودم. اينا رو ميگم که بدونی هميشه موقعيت های خوبی واسه ازدواج داشتم اما هرگز آدم هوس باز و حتی اهل دوستی های گذرا نبوده ام. فقط يک بار عاشق پسری شدم که به دلايلی بعد از ۳-۲ سال وقتی تصميم ازدواج داشتيم، به هم خورد. می دونم داره طولانی ميشه اما بايد بگم. يه روزی تا ۲ سال پيش اگه بهم می گفتن عاشق يه آقای متاهل ميشم خودمو لعنت می کردم.اين حرفو به خودش هم گفتم. اما شدم! نمی تونم توضيح بدم چرا و چطور. اما عاشقش شدم. با تمام وجودم. استادم بود و يک علاقه مشترک ما رو به هم نزديک کرد. تا به خودمون بيايم، عاشق هم بوديم! و هستيم! ۲ سال و چند ماه می گذره و با اطمينان ميگم که نه تنها ذره ای از اين عشق و علاقه کم نشده، بلکه روزبه روز به شدت و زيباييش افزوده ميشه. لازم نيست بگم که او هم همين احساسو به من داره و حتی بيشتر. لازم نيست قسم بخورم به اطمينانی که به اين احساس دارم. که ميدونم عشقه نه هوس. هيچ کدوممون آدمای هوسرانی نبوده و نيستيم. لازم نيست بگم تو اين مدت چقدر با وجدان خودم در جنگ و جدال بوده ام. اما نمی تونم يک روز بدون او زندگی کنم.طاقت حتی يک روز نديدنش رو ندارم. می دونی ويولت؟ اين احساس دو طرفه از شناخت ناشی شده و اون چيزی که همه بهش ميگن تفاهم. باور می کنی که ما در کوچکترين علايق و احساسات و تفکراتمون به هم شبيهيم؟ اون دقيقا کسيه که من هميشه در آرزوهام می ديدم و من همون کسی که او سالها به دنبالش بوده و متاسفانه در زندگی خصوصيش به هيچکدوم از خواسته هاش نرسيده. ببخشيد که طولانی شد. اما می خوام به همه بگم که هرگز در مورد کسی قضاوت نکنيد. هرگز. عشق، سن و سال و شرايط نمی شناسد. باور کنيد!


  70. يه خواننده هميشگی در 06/22/10 گفت :

    يه چيز ديگه! نمی دونم کتاب بريدا رو خوندی؟ از پائولو کوئليو. می دونی اعتقاد و باور من اينه که هر آدمی دنبال نيمه ی گمشده ی خودش می گرده. البته بگذريم از آدمهايی که خودشون رو هم نمی شناسن و نمی دونن کی هستن و چی می خوان. اما آدمی که دنبال گمشده ش باشه حتما يه روز پيداش می کنه. اينو مطمئنم. فقط متاسفانه ممکنه اين اتفاق بعد از ازدواج يکی يا حتی هردو طرف بيفته! می دونم که نميشه راحت به طرف گفت خانم يا آقا من گمشده مو پيدا کردم تو برو به سلامت! اما حتما يه راهی هست اگر به عظمت و راستی عشقمان اطمينان داشته باشيم. حتما هست… راستی عزيزم آدرس ايميلی که اينجا وارد کردم حقيقی نيست.