تجاوز

چند وقت پيش با اميد و يكي از دوستان:question بحثي داشتيم بينمون.
دوستم موضوعي رو که تو يکي از وبلاگها خونده بود مطرح کرد مبني بر اينکه مردي به خانمي شوهر دار تجاوز کرده و خانم قضيه رو با شوهرش مطرح ميکنه و شوهرش خيلي بي سر وصدا بدون اينکه کسي بهش شک کنه سر مرد مورد نظر رو زير آب ميکنه طوريکه کاملا مرگ مرد تصادفي جلوه ميکنه و فقط زن مي دونسته که اصل ماجرا چيه! و مي دونسته مرگ مرد به دست شوهرش اتفاق افتاده…
به دوستم مي گفتم به هيچ طريقي نمي تونم بپذيرم که يک زن تسليم اميال حيواني مردي بشه اونم ناخواسته و به اجبار:hypnoid، فکر ميکنم اگه اين وضعيت براي من پيش بياد با همه ناتواني که تو جسمم دارم از خودم دفاع ميکنم و نميذارم به همين راحتي بهم تجاوز بشه بخصوص که طرف آشنا هم باشه، داد بيدادي چه ميدونم زدن در به تخته پرتاب گلدون خورد کردن موبايل يا عصا تو سر شخص متعرض بعدم نظرم اين بود اگه اين اتفاق با همه اينکارها بازم بوقوع پيوست اين مسئله رو به شوهرم ميگم.:eyebrow
دوستم از اين لحاظ خلاف نظر من و داشت و مي گفت من سعي مي کنم اين مشکل رو خودم به تنهايي حل کنم و به خانواده و همسرم نمي کشوندمش.
از اميد پرسيدم اگه اين اتفاق واسه همسر تو مي افتاد و شخص متجاوز هم از نزديکترين کسان ات بود چيکار ميکردي؟ فکر کرد و گفت خيلي سئوال سختي و آدم تا در بحرانش قرار نگيره واقعاً نمي دونه تصميم درست چيه ولي الان که راحت سرجام نشستم و همچين درگيري فکري رو هم ندارم فکر مي کنم طرف رو مي بخشيدم و به حساب حماقت و نادونيش ميذاشتم…
ديگه خودتون مي تونيد حدس بزنيد که من جوشي چقدر برآشفتم و گفتم نه بايد بزني طرف رو له کني بايد بکشيش!!!Shockh
که خوب اين تفاوت من و اون که من سريع شمشير رو از رو مي بندم و اگه لازم باشه طرف رو نه تنها مي کشم بلکه مثله مثله اش هم ميکنم!!!!! :waitingو اون با خونسردي از سر تقصير اتش ميگذره.!:confused
همين بحث رو با يکي از دوستان متاهلم هم آغاز کردم و بهم گفت همچين تجربه تلخي رو يکي از دوستان خيلي قديميش داشته که برادر شوهرش بهش تجاوز کرده!:sick و مي گفت وقتي من بهش معترض شدم که چرا باهاش درگير نشدي؟ مگه ميشه کسي به زور با آدم بخوابه؟ گفته بود باهاش درگير هم شدم حتي آينه ميز توالت رو خورد کردم ولي نمي دوني اينجور مواقع چقدر وحشي و خطرناک ميشن که ديگه قدرت تو جلودارشون نيست فقط مي تونم بگم انشالله هيچ وقت سرت نياد.آهان يک چيز ديگه هم گفت، هين عمليات شوهر طرف سر ميرسه و برادرش رو جدا ميکنه… ولي شوهرش برادرش رو مي بخشه و از خونش ميگذره.:thinking
پيوست: آورا و اميد عزيزم اگه نظر شما رو اشتباه منتقل كردم لطفاً اعتراض كنيد.:regular ، اول چون از آورا اجازه نداشتم ننوشتم با كي اين بحث رو كردم ولي الان ازش اجازه گرفتم.:wink


نظرات شما


  1. دختر افتاب در 06/26/07 گفت :

    #grin


  2. دختر افتاب در 06/26/07 گفت :

    اوهوم اول شدم #grin
    من هم اگر تو همچين موقعيتی باشم به هر طريقی شده از خودم دفاع می کنم ولی اگر طرف مقابل هم خدانکرده پيروز شد( #worried ) خودم حلش می کنم نه اينکه يه شخص سوم رو هم کله پا کنم!


  3. Avra در 06/26/07 گفت :

    اول از همه بگم که من اصل مطلب را در وبلاگ گوشزد خواندم
    http://gooshzad.blogspot.com/2006/06/blog-post_20.html#comments
    در ثانی. من هم مثل ویولت معتقدم که تا یه جاهایی میشه جولوی طرف را گرفت . در ضمن باید یک تعریف درست از تجاوز را مطرح کنیم.
    مثلابوسیدن یا دست درازی در چه حد و تجاوز و …
    من گفتم که سعی میکنم مشکل را خودم حل کنم و به نفر سوم نکشانم که معمولا کار خرابتر میشود . مخصوصا وقتی طرف آشنا باشد.
    اما یک مسئله ای هم هست. ممکنه به شوهرم بگم دیگه دوست ندارم با فلانی معاشرت کنیم. از طرز نگاهش خوشم نمیاد.
    و یه جورایی نخ را بدم دستش. اما نه بیشتر.
    به هر حال . اما واکنش امید برام خیلی زیبا بود.


  4. مونا در 06/26/07 گفت :

    اول بودم ويلی جاااااااااان مگه نه؟#thinking #nottalking #yawn


  5. يه دوست در 06/26/07 گفت :

    خيلی خيلی بحث پيچيده ای رو مطرح کردی .
    اولا تصور عکس العمل آدمها در اين شرايط خيلی مشکله . خصوصا با فرهنگی که ما داريم يک خانم (مجرد يا متاهل) که مورد تجاوز قرا رمی گيره عذابی که از اين مسئله متحمل ميشه خيلی خيلی زياده .
    اما من فکر نمی کنم يک خانم هميشه بتونه از خودش دفاع کنه خصوصا جايی که به طرف اعتماد داره مطمئنا غافلگير ميشه و شابد موفق نشه جلوی متجاوز رو بگيره .
    خلاصه که خانمی اين کلافی که سرش رو باز کردی خيلی خيلی گره داره و نميشه تو اين کامنتها بازش کرد ولی جالبه که مطرح بشه و بقيه شنيده ها و ديده هاشون رو مطرح کنند شايد درک بهتری ازش پيدا کنيم .


  6. مونا در 06/26/07 گفت :

    هر چی می خونم پارگی نمی بينم؟#thinking
    پس کجاش من زنگ زدم که پاره شد؟#eyelash


  7. فريد در 06/26/07 گفت :

    به نظر من مردن برای اینجور آدما کمه اینجور آدمها رو باید بلایی سرشون آورد که تا آخر عمرشون یادشون نره و روزی ۱۰ بار آرزوی مردن بکنن#smug
    من اگه همچين اتفاقی برام بيوفته و کسی بهم تجاوز کنه #surprise ت…. رو می کشم که تا آخر عمرش در حسرت ماچ کردن بمونه #rolling


  8. امير در 06/26/07 گفت :

    خدائيش من تا حالا تو همچين موقعيتی گير نکردم#grin
    منم اون ماجرا رو کامل خوندم….ولی از اون روز تا الآن هر چی فکر ميکنم نميدونم من اگه بودم چيکار ميکردم


  9. ويولت در 06/26/07 گفت :

    به مونا:
    پارگيش همون صحبتهاي آورا بود كه الان كاملش كرده ديگه نتونستم تمركز كنم و بياد بيارم چي گفته چون شديداً هم مي خواستم امانت دار باشم و حرف چرتي در مورد اون نزنم.
    به يه دوست:
    منم خيلي دلم ميخواد كسي اگه تجربه ايي داره يا چيزي در اين مورد شنيده تعريف كنه و اگه دلش خواست به اسم مستعار
    وقتي دوستم برام مورد تجاوز شدن كسي ديگه كه من تا حدودي مي شناختم اونم از طرف برادر شوهرش برام تعريف كرد مخم سوت كشيد خيلي وحشتناكه#sick


  10. ۰۰۰ در 06/26/07 گفت :

    مرسی#heart
    چقدر مهربونی#cry
    دلم یهو برات تنگ شد#brokenheart


  11. صدف در 06/26/07 گفت :

    منم خيلی اين بحث فکر کردم ودرگير شدم ولی به نتيجه ای نرسيدم.ادما غير قابل ژيش بينی هستند واسه همين روی نظراتی که می دن هم نمی شه تکيه کرد ولی منم معتقدم توی جامعه ما کشوندن اين مسايل به شوهر و غيره بدتره


  12. ويولت جونم فکر کنم شوهر منم عکس العملش عين سهيل باشه . اما بنظر من بد هم نيست . از تعصبات احمقانه و خون خونريزی بدم مياد. اينجا که ميشه با سو کردن و کارای قانونی مسئله رو حلش کرد .


  13. ويولت در 06/26/07 گفت :

    به پري دريايي:
    سهيل؟ سهيل كيه؟#thinking
    #laugh


  14. ساتين در 06/26/07 گفت :

    عجب پست خشنی گذاشتي (علامت ناخن خورون)


  15. پشمک در 06/26/07 گفت :

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآخييييييييييييييی…………..
    من اومدم#grin #applause #grin #applause


  16. پشمک در 06/26/07 گفت :

    ميدونی…………بی معرفت اينجا من و يادش رفته بود و من و نميش ناخت#sad #sad #sad #cry #cry #cry


  17. فريد در 06/26/07 گفت :

    نظر آورا هم جالب بود
    چند وقت پيش همچين اتفاقی در تهران افتاد بود که چند تا نامرد زن و شوهرهای پولدار رو شناسايی می کردن و بعد شماره تلفن خونه رو بدست مياوردن و وقتی شوهره خونه نبوده به زنش ميگين که شوهرت با يه خانمی رابطه داره و یه اطلاعاتی هم از شوهره میدادن که زن کاملا باور می کرد و بهش می گفتن اگه می خوای بيشتر در موردش بدونی فلان ساعت بيا فلان پارک و ..
    وقتی زن ميرفت سر قرار يه اقا مي مومد سر قرار و وقتی با زن صحبت می کرد همدستش از اينا در حال صحبت عکس می گيره و فرداش عکس رو می فرسته دم در خونه زن و بهش می گن اگه فردا با فلان قدر پول نيای به اين آدرس عکس ها رو برای شوهرت می فرستيم و ………
    زن هم از ترسش پول رو جور می کرد و ميرفت به اون آدرس که پول رو تحويل بده و مثلا عکس ها رو پس بگيره وقتی وارد خونه ای ميشد که پول رو تحويل بده دو سه نفری ميگرفتنش و بهش تجاوز می کردن و ازش فيلم ميگرفتن و پولهارو هم ازش می گرفتن و باز هم ازش تقاضای پول ميکردن ….
    و اين ماجرا همين طور ادامه داشته و زنها هم از ترس آبرو و زندگيشون اين ماجرا رو پنهان ميکردن تا اينکه يه روز با خانمی تماس می گيرن و همين موضوع رو بهش ميگن و باهاش تو پارک قرار می زارن و وقتی ميره پارک ازش عکس می گيرن و …..
    زن وقتی ميبينه که جريان اينجوريه و اينيا کلاه بردارن موضوع رو با شوهرش در ميون می زارن و اونا هم به پليس خبر ميدن و فردا که زن با پولها ميره به اون آدرس همشون رو دستگير ميکنن وقتی خونه رو ميگردن و فيلمها رو پيدا ميکنن متوجه ميشن که اين خانم ۳۹ نفری بوده که اينا می خواستن اين بلا رو سرش بيارن #surprise
    و اون ۳۸ نفر قبلی از ترس آبرو و … نتونستن شکايت کنن يا موضوع رو برای کسی تعريف کنن
    تقريبا همچين اتفاقی هم حدود ۱ سال پيش باز هم در تهران افتاد که يه دندون پزشک در بالای شهر فکر کنم نياوران بود خانمهای پولدار رو موقع درمان بيهوش ميکرده و ميبرده اتاق بغلی که مخصوص اينکار بوده و تخت و دوربين و … داشته بهشون تجاوز می کرده و فيلم ميگرفته و تقريبا فکر حدود ۸ تا خانم رو همين بلا رو سرشون مياره و ازشون در خواست پول و .. ميکنه که اون خانمها هم مثل قبلی از ترس آبروشون درخواستش رو قبول مبکنن تا اينکه يکی از خانمها يه نفر رو اجير ميکنه تا بره مطب و فيلم تجاوز رو از مطب بدزده که بعد طرف گير ميوفته پرده از اين جنايت برداشته ميشه#surprise
    من فکر ميکنم اينجور اتفاقات در ايران خيلی زايد باشه ولی خيلی ها از ترسشون هيچ وقت تونستن شکايت کنن و يا حداقل با همسرشون مطرحش کنن
    من فکر ميکنم ۹۵٪ خانمها (شايدم بيشتر) اگر خدايی نکرده همچين اتفاقی براشون بيوفته اين موضوع رو از خانواده يا همسر يا پدر و … پنهان ميکنن #worried


  18. پشمک در 06/26/07 گفت :

    سر عجب بحثی هم رسيدم………
    والا حالا که فکر می کنم ميبينم تا در موقعيتش نباشم نمی تونم کاری بکنم ولی معلومه که به شوهرم چيزی نمی گم
    چون ميدونی يه جورايی ميشه يعنی چندش آور ميشه………….وووووووووووووووووووووووووو#sick #sick #sick


  19. مونا در 06/26/07 گفت :

    منم نظرمو می گم
    اول احساس کردم يه جوری نوشتيد که انگار فقط نظر متاهلين رو می خوايد
    اما بعد از چند بار خوندن تصميم گرفتم نظرمو بدم
    اول اينو بگم که لينکی که گذاشتيد نخوندم.چون احساس می کنم اينجور مطالب اذيتم می کنه!!
    و اما در مورد اينکه می گم يا نه
    می دونی ويلی جون
    خيلی از کارهای بدی که ما می کنيم(من جمله دروغ گفتن يا پنهان کاری)مستقيماْ به خود مخاطب ربط داره!
    اگر تو دوران مجرديم يه همچين مشکلی برام پيش بياد به خانوادم محاله که بگم.اونا امتحانشونو پس دادن.ديدم تو اين موارد به جای اينکه پشتم باشن بيشتر در مقابلم جبهه می گيرن.اينکه شايد ديگه طاقت محروميت های بچگانه رو نداشته باشم!
    و اما همسرم….
    اگر اونم مثل خانوادم باشه که واضحه…
    فقط ازش می خوام که ديگه با فلانی رفت و آمد نکنيم
    بهش ميگم از نگاه کردنش اذيت ميشم
    می گم که با بودنش احساس خوبی ندارم
    و با يه سری ترفندهای زنانه(!) راضی به قطع رابطش می کنم!
    ولی اگر نه…يعنی آدم منطقی باشه که حتی اگر در همچين مواردی من هم مقصر بودم بدونه که اگر من بهش حقيقت رو نمی گفتم هرگز نمی فهميد!
    پس حتماْ خودم پشيمونم
    بفهمه و بفهميم که پشيمونی بدترين مجازات واسه يه فرد!
    در اين صورت حقيقت رو (بدون بيان جزيياتی که باعث شه يه سری احساسات های مردونش زير سوال بره!)بهش می گم
    و البته تو پيدا کردن راه حل هم باهاش هم فکری می کنم
    کشتن راه مناسبی نيست
    از ۱۰۰ نفر ۱ نفر هست که مثل اين جريانه…
    عذاب وجدان چی؟
    قساوت قلب؟
    عادی شدم قتل؟
    فکر اينکه همسرت يه نفرو کشته پس بازم ممکنه اين کارو بکنه؟!!!
    فکر می کنم قطع رابطه بهترين کار باشه
    ببخشيد اگر طولانی شد…يا غلط داره…يا زيادی چرت و پرت گفتم…
    در هر حال نظر من بود که شايد به قول آقا اميد اينا همش حرفی باشه که چون تاحالا تو موقعيتش قرار نگرفتيم می زنيم!#winking


  20. مونا در 06/26/07 گفت :

    گفتم مونا۲۰ بيستم شه اينجا#grin


  21. ويولت در 06/26/07 گفت :

    به فريد:
    خوب پس من جزو ۵٪ هستم كه با شوهرم حتما در ميون ميذارم البته بگم ها مثلا به بابام يا برادم اين قضيه رو نمي گم ولي شوهرم كه انتخابي بر اساس عقايد خودم اينقدر بهش اطمينان دارم كه بهترين عكس العمل رو نشون خواهد داد و باهاش در مورد مشكل پيش اومده مشورت مي كنم


  22. Avra در 06/26/07 گفت :

    فريد جان.
    ببين اگر اون دو موضوعی که تو گفتی باشه من هم به شوهرم ميگم . ولی صحبت سر يک نفر آشناست. يک نفر فاميل يا دوست نزديک. که مثل تف سر بالا ميمونه.
    اونجوری بايد ديد که چيکار ميکنيم و از همه مهمتر آقايون محترم شما باشين چی کار ميکنين. اگز برای خانم يتا خواهر يا دوست دخترتون اين اتفاق بيفته؟


  23. ويولت در 06/26/07 گفت :

    واي آورا حتي تصورش هم#sick مثلا برادر شوهر آدم بهش تجاوز كنه#cry
    مشكل اينجاست كه وبلاگ من يك وبلاگ ۹۰٪ زنونه است و آقايون كمتر هستند كه بشه نظراتشون رو شنيد بايد آبچينوس رو تلفني خبر كنم بياد نظر بذاره#winking


  24. سپيده در 06/26/07 گفت :

    سلام ويلی جون…من چون در خانواده ای سياسی هستم خيلی نميتونم از روز مرگي هام بگم…در حالی که خيلی دوست داشتم درباره همه چيز بنويسم…در مورد لينک ديگه اصراری ندارم…اما خيلی خوشحال ميشم اگه بهم سر بزنی.ممنون#kiss


  25. ساتين در 06/26/07 گفت :

    اولش اینکه آدم باید مواظب باشه به هیچ کس در هر شرایط صد در صد اعتماد نکنه از قرار گرفتن در موقعیت پرریسک خودداری کنه .مثلا من همونطوری که خودتم می دونی#winking تو ماجراهای زن روزهای قبل از انقلاب زیاد از این داستانها خوندم اکثرشون بی احتیاطی قربانی رو هم نشون میدن مثلا اینکه به خونه کسی که قبلا هم ازش یه چیزهائی دیدن با اینکه حس می کنن تنهاست وارد شدن.یا اینکه قبلش فرصت فرار داشتن اما نرفتن مثلا خجالت کشیدن.در حالی که هیچ رودربایستی هم نداره. تازه اینکه آدم مورد حمله قرار بگیره هم به معنی تموم بودن کار نیست. خیلی خانمها خودشونو می بازن یا اینکه زر زر گریه و التماس .بابا متجاوز اگه التماس سرش می شد که متجاوز نمی شد.زن هم عاجز که نیست آدم هزار جور دفاع و حمله می تونه بکنه .مگر اینکه مثلا یه دسته آدم دست و پاشو ببندن وگرنه با یه آدم میشه مقاومت کرد سر وصدا کرد . طرف رو خسته کرد و تسلیم نشد.حتی بهش آسیب رسوند با هزار وسیله.من در مورد خودم می تونم بگم ترجیح میدم اگه کاملا از نجات نا امید شدم خودمو از پنجره پرت کنم اما نذارم کسی چنین غلطی بکنه .در آخرین حالت اگه چنین اتفاقی افتاد که مطمئنم تقصیر من نبوده انتقام یا مجازات یا قطع رابطه با متجاوز رو خودم بعهده می گیرم این قدرت رو دارم و مطابق نظرات خیلی از دوستان منم پای نفر سوم رو به میون نمی کشم خودم بلدم مشکلاتمو حل کنم.#smug
    ببخشید اگه خیلی مفصل شد#kiss


  26. ويولت در 06/26/07 گفت :

    ممنون ساتين جون
    البته به قول دوست دوستم#silly ما تو اين موقعيت قرار نگرفتيم و ايشالله هيچ وقت هم قرار نگيرم چون ظاهرا فرد متجاوز زور چند برابر و هزار برابر وحشي تر از حالت عاديش ميشه#worried كه ديگه مهلت نميده خودتو سربه نيست كني
    ولي باز من موندم مگه ميشه يكي به زور و اجبار با آدم بخوابه؟ مگه نبايد يك درصد همكاري از طرف زن باشه؟#thinking


  27. Avra در 06/26/07 گفت :

    ويولت جان شدنش ميشه که يکی به زور بکسی تجاوز کنه. مهم نيست چه بلايی سر زنه مياد!!!
    #sick


  28. حنا کردگاری در 06/26/07 گفت :

    اصلن جای بخششی نمی بينم اخه مگه ميشه اينقدر بی نفاوت بود فقط فرض کن يه ادمی توی خيابون بهت حمله ميکنه تا جيبت رو بزنه بعد تو داد و فرياد ميکنی و دنبال سارق تا اونجا که بشه تلاش می کنی اما وقتی نوبت به همسرت می رسه راحت ياد بخشش می افتی چرا وقتی مالت رو ميبرن سخاوت به خرج نمی دی ! يعنی حرمت و احساس يه زن از مال دنيا هم کمتره !!!!!!!!! من که نميگم طرف رو بکش اما بی تفاوتی خيلی مضحکه فراموش نکنيد که من حقوق خوندم و قبول دارم که يه فمنيست دو اتيشم اما مگه ميشه از تجاوز به حرمت يه زن حتی بدون وقوع يه تجاوز جنسی راحت گذشت اگه اينجوريه خيلی متاسف می شم که بين چه مردايی دارم نفس ميکشم


  29. مهر در 06/26/07 گفت :

    سلام . نظر من که یه رزمی کار حرفه ای هستم ، اینه که نمی شه از خودت دفاع کنی شاید خیلی غربتی بازی در بیاری ولی به قول دوستت انشاءا… که سرت نیاد هیچ وقت . ولی اگر اومد فقط می تونی در حد یه غربتی بازی باشه چون به عقیده من که هم با آقایون و هم با خانمها تن به تن مبارزه دادم هرچقدر هم که خانم قوی باشه بازم از پس یه مرد معمولی نمی تونه بر بیاد . مگر اینکه جای حساس بزنه #winking #grin
    من خودم خیلی قٌلدٌرم و ورزشکار چندین ساله ولی بازم با همسرم که شوخی می کنم با اینکه ورزشکار نیست و بدنه خشکی داره و زیادم هیکلی نیست نمی تونم بر بیام . #tongue


  30. مهتاب در 06/26/07 گفت :

    تو اين مواقع زور ادم بهشون نميرسه مگر اينکه با يه گلدونی چيزی طرفو ناکار کنی که اونم معلومه به جرمه قتل اعدامت ميکنن#angry


  31. مهر در 06/26/07 گفت :

    اینم بگم ویلی جون که مردی که می خواد تجاوز کنه دیگه با ناز و نوازش تجاوز نمی کنه که شما می گی من نمی تونم تصور کنم که چه جوری می شه یه زن ناخواسته بره بخوابه بغل یه مرد #surprise
    مرده با زور کتک می خوابونتش و یه مشت بزنه توی فکت تو دیگه نه می تونی تکون بخوری نه می تونی جیغ بکشی بعد می خوابونتت و با خیال راحت بهت تجاوز می کنه #grin #winking
    اینجا آقایون از حرفای من سوء استفاده نکننا . #thinking


  32. ناشناس در 06/26/07 گفت :

    من از خوانندگان تقريبا هميشگی اينجام اما شرمنده به دليل حساسيت موضوع ناچارم الان ناشناس کامنت بذارم . من اين تجربه تلخ رو داشتم البته نه بشکل تجاوز به شکل انگولک و دست اندازی !
    تو شرايطی بودم که نميشد هيچ عکس العملی نشون بدم چون غافلگير شدم طرف مربوطه هم فاميل نزديکم بود (شوهر خاله ) قبل از اين جريان هم هيچوقت فکرشو نمی کردم همچين کاری بکنه چون بدليل حدود بيس سال اختلاف سنی و اينکه از وقتی من بچه بودم اومد تو خونواده ما و هميشه برام مثل يه عمو يا دائی بود ! تو اون شرايط هم فقط در حدی تونسم مقاومت کنم که ديگه بيشتر از اون پيشروی نکنه ! من از کارش خيلی شوکه شده بودم اونم فک نمی کرد من مقاومت کنم . اما بعد اون جريان با اينکه خيلی از نظر روحی حالم بد شد و واسه مادرم هم تعريف کردم اون هم خيلی جا خورد اما واسه خاطر خاله ام و اينکه قضيه واقعا تف سر بالا بود سفارش کرد به هيچکس حرفی نزنم که شر بپا نشه ! بعد از اون هم با اينکه خيلی با اين خاله ام صميمی بوديم اما ديگه تا نزديک چند ماه پامو خونشون نذاشتم عيد نوروزش مجبور شدم برم چون خاله ام ديگه خيلی شاکی بود از اين قطع ارتباط ناگهانی . حالا حدود هشت سال گذشته ديگه هيچوقت روابط مث سابق نشد هنوز هم هيچکی جز مامانم نميدونه اما وقتائی هم که جائی هستيم و اون شوهر خاله عوضی هم هست تا بشه ازش فاصله می گيرم و ياد اوری اون خاطره خيلی تلخ هنوزم اذيتم می کنه اما ياد گرفتم که ديگه به دو تا چشمم هم اعتماد نکنم !
    #brokenheart


  33. ساتين در 06/26/07 گفت :

    خلاصه سعيتونو بکنين همچين هلو برو تو گلو هم نباشين .چشم و چار هم می تونين کور کنين .جای حساسشم می تونين ناکار کنين#winking نکنه دلتون به رحم مياد براش؟
    مي باش چوخار حربه بر دوش
    تا خرمن گل کشی در آغوش


  34. مهر در 06/26/07 گفت :

    ویلی جون وبلاگ من و ویلچرمو بخون از تو گفته خیلی قشنگ گفته . #hug #heart #flower


  35. آزاده در 06/26/07 گفت :

    ویولت جان سلام
    چرا فکر می کنی که یک در صد همکاری باید از طرف زن باشه ،‌بابا عشق بازی که نیست ،‌تجاوزه ،‌منم فکر می کنم که دفاع کردن تو این شرایط تقریبا غیر ممکنه ،‌ تجاوز یک ناهنجاری اجتماعیه که متاسفانه مختص مملکت ما نیست و همه جای دنیا دیده می شه ،‌ولی واقعا امیدوارم که برای هیچ کس پیش نیاد ،‌ ولی فکر می کنم این جور مسائل اگه عواقب بعدی نداشته باشه بهتره پیش خود آدم بمونه ،‌چون به نظرم تا آخر عمر تو ذهن طرف مقابلت می مونه حتی اگر به روت نیاره #thinking مخصوصا با عقاید و فرهنگ خاص مردان ایرانی ( با اجازه آقایون محترم نظر دهنده )


  36. ساتين در 06/26/07 گفت :

    به مهر:
    جون من به آقایون آموزش رایگان نده بذار فکر کنن کار سختیه و از هر مردی برنمیاد#worried


  37. کوروش در 06/26/07 گفت :

    #thinking
    1- اينطور كه من شنيدم ، ظاهرا يك تست روانشناسي هست كه در آن به فرد پرسش شونده گفته ميشود كه اگر در خارج از كشور باشيد و ناگهان يك فرد خيلي ناگهاني همسر شما را ببوسد و بعد فرار كند ، شما چه عكس العملي خواهيد داشت؟ و پاسخ درست( در صورت داشتن روان سالم) اين خواهد بودكه با خنده ازكنار مساله خواهم گذشت…
    2- دوستي ميگفت كه دوستش! بسيار روشنفكر بوده و هميشه ابراز ميداشته است كه در مورد نحوه پوشش همسر آينده اش بسيار ريلكس است و حتي اگر با سوتين نيز در پيش دوستانش قرار گيرد از ديد او و با توجيه اينكه به دوستانش ايمان دارد ،مساله اي نخواهد بود تا اينكه دوست مشترك ديگري كه كاملا مورد اعتماد و وثوق وي بوده است، ابراز مينمايد كه روزي بر حسب اتفاق در منزل وي بسر ميبرده كه دوست دخترو معشوقه وي ميايد و در انجا تنها بخاطر برداشتن روسري اش مورد شماتت وي قرار ميگيرد و بعد ها خود فرد اعتراف مينمايد كه واقعا از نظر تئوريك اينگونه فكر ميكرده ولي در عمل نتوانسته تحمل نمايد .
    خب ، تا اينجا با دو مطلب متضاد، نوعي توجيه حرف اميد خان بود كه بدانيم موضوع واقعا بستگي به شرايط دارد ، با وجود اينكه ميدونم ادمهاي مريض زيادي وجود دارند كه حتي اگه خانومي در صد تا چادر هم پوشيده شده باشند ؛بازهم دست از تعرض ، چشمچراني و …تجاوز برنخواهند داشت ، اما معتقدم در بسياري از مواردي كه اينگونه اتفاقات به وقوع مي پيوندد، علت اصلي حادثه، طرز برخورد ويا پوشش فرد بود ه است كه به طرف مقابل جسارت انجام چنين كاري را ميدهد . براي اينكه سوء تفاهم پيش نيايد بيشتر توضيح ميدهم : محيط دانشگاه يا كار را در نظر بگيريد ، شما فردي هستيد كاملا اجتماعي و با روابط عمومي بالا كه در محيط مربوطه با همكاران مرد خود احوال پرسي گرمي انجام ميدهيد و يا با داشتن قلب مهربان گاها ميوه اي هم تعارف ميكنيد و…. ، آيا از افكار طرف مورد نظرتان اطلاع داريد؟ باور كنيد بارها در همان محيط كار يا دانشگاه مورد مشورت افراد بي فرهنگي قرار گرفته ام كه خانمي را با چنين مشخصاتي ، “حال ” ، “خراب ” و از همه مضحك تر، ” فردي كه عاشق وي شده است ” توصيف كرد ه اند .جاي بحث زياد است كه بگوييم مردها فلانن يا زنها بهمان…در خانواده و فاميل هم همينطور است ، چون فاميل است به خود اجازه ميدهيم هر طور كه ميخواهيم جلويش ظاهر شويم تنها چيزي كه اصلا توجه نميشود اين است كه ايا طرف مقابل ظرفيت پذيرش ساده ترين حركات رفتاري ما را دارد؟ ايا نميخواهيم بپذيريم كه بدليل تفاوت فيزيولوژيكي مرد با زن ممكن است فرد بدلايل گوناگون موجود در اين جامعه اسلامي!!!كه باعث شده نتواند خود را (منظور روان ميباشد) تخليه نمايد با كوچكترين نشانه و جرقه ايي ( به زعم او ) نتواند خود را كنترل نمايد؟ اصلا منظورم دفاع از مجرم نيست ، بلكه ميخواستم بگويم اول وجدان را قاضي كنيم اگر خودمان نقشي در اين” مورد تعرض يا تجاوز قرار گرفتن “نداشتيم ، انگاه يا بقول چرچيل در زير بار تجاوزيي كه مشخص است كاري از دستمان برنمي ايد ، مقاومت نكنيم و از تجاوز لذت ببريم .
    #grin


  38. ويولت در 06/26/07 گفت :

    به حنا عزيز:
    عزيزم حرف سر بي تفاوتي نسبت به زن و همسر نيست اگر روي صحبتت به اميد و نظر اون كه به شخصه ميدونم با وجوديكه ۵۰ ميليون پولي كه حاصل يك عمر كار و تلاشش بوده يه نامردي هولوپي كشيده بالا و اميد از خيلي كانالهاي دولتي كه مطمئنم داره مي تونسته يه ضربه شصت حسابي نشون طرف بده ولي به جاي گفتمان به سبك خشونت آميز#sick ترجيح داد كه از طريق قانون و حتي واگذاري به خدايي كه بهش اعتقاد داره اقدام كنه در صورتيكه اگه به من بود مادر طرف رو به عزاش مي نشوندم#devil پس اين سبك برخورد به زن و ناموسش ربطي پيدا نمي كنه
    به مهر:
    اگه اينطوري كه تو ميگي باشه كه خيلي وحشتناكه#cry راست ميگي من خيلي رمانتيك به تجاوز نگاه ميكردم#laugh
    به ناشناس:
    يك دنيا ازت ممنونم كه تجربه تلخت رو در اختيار ما گذاشتي
    به همگي:
    دلم مي خواد يه بحث خطوط قرمزي در مورد دكتر بازي زمان كودكي هم مطرح كنم كه راستش رو بخوايد دست و دلم مي لرزه و شك دارم به انجامش#worried


  39. فرزانه در 06/26/07 گفت :

    می دونی ويوي ٬ از اين سوال که اگه شما باشيد به همسرتون می گيد يا نه ٬ ياد يه ماجرا افتادم که همين يکی دو سال پيش تو همين تهران اتفاق افتاده بود . يه خانوم حدود ۲۵ ساله که يک سال بود ازدواج کرده بود با خواهر شوهرش که اونم داشت تدارک مراسم ازدواجش رو می ديد ٬ سوار ماشين شده بودن اول صبح و بعد هم توی ماشين اينقدر مشغول وراجی ميشن که متوجه نمی شن راننده کم کم داره ميره جاهای خلوت ٬ بعد هم تا به خودشون بيان از ۲ طرف ۲ تا مرد ديگه هم سوار می شن و با ضرب چاقو و تهديد و … ميرن تو شهرکهای حاشيه تهران و بعد به هر دو تجاوز می کنن و بعد هم تمام پولها و طلاهاشون رو برميدارن و وسط بيابون رهاشون می کنن و می رن . اين دو نفر هم با هر مصيبتی بوده برميگردن خونه و قضيه رو برای خانواده ها ميگن . خانواده ها هم با اشک و آه و کلی غم و غصه ميان و طلاق هر دو رو ميگيرن . فقط به اين خاطر که مردی ديگه به زور به حريم اونا تجاوز کرده بوده … اون زن که مطلقه شد و به خونه پدرش برگشت اونم با تحمل يه دنيا نگاه که حالا نسبت بهش عوض شده بود #sick دختر هم که ديوانه شد و مدام گريه می کرد و می گفت چکارم داريد ٬ بزاريد به کارم برسم به خدا من هفته بعد عروسيمه !!
    اون موقع اين گزارش رو توی يکی از روزنامه ها نوشته بود و باعث می شد تا يه هفته هر موقع يادم مياد گريه م بگيره .
    خب با چنين وضعی ٬‌ که مردای ما به جای اينکه پناه زنشون تو اين وضعيت وحشتناک روحی باشن فقط به جرم اينکه کسی به زور به حريمشون وارد شده رهاش می کنن ٬ عجيب نيست که اکثر خانومها ميگن خودمون حلش می کنيم!!


  40. کوروش در 06/26/07 گفت :

    توضيح بيشتر رو حال نداشتم بنويسم #yawn شب بخيل


  41. فرزانه در 06/26/07 گفت :

    ولی با همه اين اوصاف ٬ منم الان که راحت نشستم و به اين موضوع فکر ميکنم به اين نتيجه ميرسم که اگه متاهل باشم حتما با همسرم در ميون ميزارم … چون اصلا معنای همسری اينجور جاهاست که بايد مشخص بشه … و مرزش با بقيه اعضاء خانواده تفکيک بشه … اين شايد يکی از بزرگترين مشکلاتی باشه که برای يه زن ممکنه پيش بياد و اگه همسر بخواد به سبک خانواده اون دو تا دختر بيچاره رفتار بکنه و با اولین مشکل جدی که بهش برمیخورن جا بزنه .٬ بهتره که نباشه و راهشون از همونجا جدا بشه …
    ضمن اينکه نظر آزاده رو هم الان ديدم و واقعا جای فکر کردن داره . متاسفانه تو فرهنگ ما شديدا درسته … واقعا خدا برای هيچکس پيش نياره که توی همچين مخمصه ای گير کنه


  42. ~mariam~ در 06/26/07 گفت :

    HoVa
    Salam khanoomi…cheghadr matalebe jaleb minevisi shoma ke adam nemitoone nazar nade#tongue
    Tajavoze jensi manish yani KHALAFE KHASTEYE ENSAN…hata taraf age faghat bege “na, nakon” va kasi oonkaro kone eenam tajavioz hast…saniyan TAGHRIBAN HAMISHE marda az nazare ghodrate badani az khanoma balatar hastan va age bekhan tajavoz konanmovafagh mishan#smile …harkasi dar hengame Tajavoz va hamchenin bad az tajavoz aksolamale motefaveti mitoone dashte bashe ke hich kodomesham eshtebah nist#smile
    vaghan adam motasef mishe ke donya enjorie!…rasti man 100% be hamsaram migoftam#smile
    Movafaghhhh Bashiiiiiii#flower


  43. شهــــلا در 06/26/07 گفت :

    خوب من همون جا پاسخ را نوشتم
    و دوباره نوشتنش در اینجا را لازم نمیبینم#winking


  44. شهــــلا در 06/26/07 گفت :

    #rolling #rolling #rolling #rolling #rolling #rolling #rolling
    از دست این نوید دلم درد اومد ار خنده


  45. ساتين در 06/26/07 گفت :

    ويولت مردم از خنده#rolling #rolling #rolling
    تجاوز رمانتيک ديگه نشنيده بودم#rolling #rolling


  46. دنيز در 06/26/07 گفت :

    اينو قبلا در همان لينکی که گذاشتی خوانده بودم ولی به نظر من هم قضاوت در اين مورد که خود ما در چنين شرايطی چيکار می کنيم سخته و آدم تا موقعيتش قرا نگرفته واقعا نميتونه بگه که چيکار ميتونه بکنه چون ما درشرايطی می گوييم چنين و چنان می کنيم که درحالت سکون هستيم قرار گرفتن تو خود بحران فرق می کنه.#flower


  47. شبنم در 06/26/07 گفت :

    ويولت جون واقعا به نظرم خيلی سخته درگيری تو اون حالت وحشيانه. چون اينجور که همه قربانيان همچين مواردی ميگن اينقدر وحشی ميشن که فقط احتمالا بايد کشته بشن تا بشه جلوشون رو گرفت وگرنه عصا و اينه و گلدون و موبايل احتمالا جری ترشون ميکنه … در مورد سوالت از اميئ خان هم به نظرم اگرم آدم طرف رو ببخشه ديگه هيچوقت نسبت بهش حس گذشته رو نداره. هرچقدر هم نزديک باشه و مثل اون آقا برادزش باشه. هميشه يه شک بدی توی دل آدم ميمونه …شاد باشی …شبنم


  48. شبنم در 06/26/07 گفت :

    اينه=آينه …اميئ خان = اميد خان …برادزش =برادرش …#blush ببخشيد …شاد باشی …شبنم


  49. ويولت عزيزم منظورم از سهيل، اميد بود. اشتب شد. ببخشید . اما واقعا چند روز پيش که وبلاگتو باز کردم صفحه ات اين شکلی نبود و يه صفحه سفید با چند تا گل بنفشه کمرنگ وسطش بود؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! وای خدا جون .واقعا خودم هم گفتم پس چرا کسی تبريک نميگه . نکنه کامپيوترم جنی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  50. مژگان در 06/26/07 گفت :

    منم مثل تو می شم …سر از تنش جدا می کنم


  51. سولماز در 06/26/07 گفت :

    من کاری می کردم که نتونه هیچ وقت عملیاتی داشته باشه.. همين. کوفتش می کردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  52. قصه گو در 06/26/07 گفت :

    اميدورام هيچوقت تو همچين شرايطی قرار نگيرم ولی با نظر ساتين کاملا موافقم..فکر کنم آدم بتونه از


  53. قصه گو در 06/26/07 گفت :

    شرنده نصف شد..داشتم می گفتم فکر کنم آدم بتونه از خودش در مقابل يک نفر دفاع کنه..مگر اينکه يک جايی باشه که يک چند نفر بريزن رو سر ادم..که اول اينکه اون جا من چه غلطی می کردم!!!..بعد هم ترجيح ميدم بعدش بکشنم تا زنده باشم و بخوام برای کسی تعريف کنم..وااای خدا اون روزو نياره#cry


  54. شواليه در 06/26/07 گفت :

    #sad #cry #brokenheart #angry #worried
    خدا نکنه يه روزی همچين شخصی به طورم بخوره اون موقع انسانيت سرم نميشه!
    اسمش روشه تجاوز!
    چيزی که هميشه منو عزاب ميده!
    يعنی يه نفر چقد می‌تونه حيوون باشه؟!
    خدایا خودت نسلشونو ساقط کن !#cry


  55. اراميس** در 06/26/07 گفت :

    اول سلام دوم به نظر من ادم خودش ميتونه تشخيص بده طرف چی کارس و بعد ميتونه بهش اعتماد کنه تمام اين اتفاق هايی که گفتين جز اونايی که ازشون عکس گرفتن و غيره کرم از خود درخته…!!!يعنی چی اين چيزا خيلی معذرت ميخوام ولی الان ديگه اين مسايل به زور اتفاق نميفته اينقدر الان يه همچين ادمای اشغالی چه زنش گرفته و چه مرد و دختر و پسر رياده که اين نشد يکی ديگه..!!!!!!ديگه لزومی نداره که بخوان به زور وارد عمل شن!


  56. مونا در 06/26/07 گفت :

    به ویلی کامنت ۳۸:
    اینجا بچه نشسته #grin
    نمی گی دلش بخواد#yawn #silly


  57. سلام بر ویولت عزیز
    ضمن سپاس فراوان از شما و دیگر دوستان و علاقه‌مندان به طبيعت ارزشمند وطن و نیز خوانندگان پرشمار وبلاگتان، كه با مظلوميت محيط‌بانان گمنام و بي‌ادعاي ايران‌زمين همراهي و همدلي كرده‌اند، تقاضا دارم با خواندن اين نامه- كه خطابش، عالي‌ترين مقام رسمي مسئول در حوزه‌ي محيط زيست است – و امضای آن (در صورت موافقت)، هم بر وزن اين پيك مجازي بيافزاييد و هم اثربخشي آن را بيشتر سازيد.
    #flower


  58. سلام
    يه بار با يه ادم لات زمان شاهی که عمرشو سر گاراژ نمی دونم سر چه صحت می کردم که گفت اگه زن نخواد زور گير بشه اگه شير هم بتونه کاريش بکنه. خب اين حرفو کسی می زده که به احتمال قوی کار زورگيری کرده بود.
    به هر حال قرار گرفتن يه مرد در چنين شرايطی خيلی سخته ولی اگه من باشم بدنبال اينکه خونش رو بريزم نمی رم ولی يه جورايی ناقصش ميکنم. مثه زدن تير به اندام تحتانی و يا اينکه بدم چهار تا قلچماق دهنش رو يه سرويس اساسی کنند.
    —————
    ويلی امروز کيليک رو که برئم رو اديت در بلاگم نوشته بود ساعت هفت و خورده آژ کردی حالا به وقت لندن يا تهران بود نمی دونم ولی تا ساعت دو ظهر من پست جديدت رو نداشتم. احتمال می دم برا خيلی ها چنين مشکلی پيش بياد. اگه می تونی برطرفش کن


  59. من فکر ميکنم خيلی وقت ها واقعا يک زن رو مجبور به اين کار ميکن. راست گفته این جور مواقع طرف مقابل تبديل به یه حیوون وحشی میشه!!
    بعضی مرد ها هم برعکس همسر این خانوم برخورد میکنن !!!یعنی خانومه رو میکشن!!
    ولی به نظر منم با چنین موجودات کثیفی باید یه برخورد خیلی جدی بشه!!


  60. dokhte iran در 06/27/07 گفت :

    salam violet
    be nazare man adam nabayad be kasi etemad dashteh bashe
    hamishe bayad mard movazebe zanesh bashe
    nazare tooye donya zanesh az chizi betarse
    hamishe panahesh bashe
    age zan did ke yeki negahe bad dare zood bere be shoharesh bege
    hamechizeshoon ro be ham began
    masalan too shahre ma rasm bood ke age mard mikhast bere mosaferat zanesh o mizasht khooneye pedarmadaresh ya pedar madare mard ya zan
    ke moraghebesh bashan too shahre ma rasm nist ke kasi zanesh o tanha bezare
    age mard mehmoon davat kone yetoori bashe ke dige sare miz zanesh nayad
    shayad zanesh moazab bashe
    mard bayad fekre zanesh bashe na be fekre harfe mardom
    ke masalan began zanesh moasherati nist
    dige bastegi be farhang dare
    zan ham bayad moragheb bashe tanha iee ja iee nare hamishe ba shoharesh beran biroon
    masalan vaghti shoharet ye mehmoone mard dare zan az otagh biroon nayad ta mehmoon bere
    khode shoharesh sini chaiee ro bebare
    mard bayad khodehsh balad bashe chetori kasi zanesh o nabine
    az roozi ke in matlab o khoondam kheili tarsidam
    man migam eshgham bayad movazebam bashe
    chon khoda mard o sakhte baraye inke movazebe zan bashe


  61. حنا کردگاری در 06/27/07 گفت :

    خواستم نظرم رو حرفه ای تر بگم من وبلاگ گوشزد رو خوندم با تمام نظرهاش :
    دوستان اولن متجاوز به سنگسار محکوم نمی شه بلکه به اعدام محکوم می شه سنگسار مجازات زنای محصنه است یعنی طبق م 83 قانون مجازات اسلامی هر وقت مرد و زنی متاهل با تمایل به جماع به هم تن بدهند یعنی زرو و عنفی در کار نباشه هر دو به زنای محصنه و رجم ( سنگسار ) محکوم اند .
    اما کیس ما موردیه که زن به عنف مورد تجاوز قرار می گیره اینجا طبق ماده 82 به اعدام به دلیل زنای به عنف محکوم می شه پس اینقدر خودتون رو درگیر سنگسار و وحشتناک بودنش نکنید !
    حالا در خوش بینانه ترین حالت زن و شوهر شکایت میکنن اول از همه باید ثابت کنن با نظر پزشکی قانونی این مساله قابل اثباته به خصوص اگه سریع شکایت کنن و اثار جنسی در رحم زن مشخص باشه همین طور اثار ضرب و جر ح روی بدن یا اثاری از به عنف بودن جماع در الت تناسلی ….در صورت مشاهده همسایه ها در ورود مرد به خانه با وجود اثار انگشت مرد بر روی اسباب خانه یا حتی لباسهای زن مساله اثبات می شه ولی از همه مهم تر وجود 4 شاهد مرد عادله یا 3 مرد و 2 زنه که باید عین ماجرا رو دیده باشن که 100% غیر ممکنه و این ایراد بزرگه قانون ماست مگه کسی که می خواد کار بد کنه می اد جلوی 4 تا اونم مرد از این کارا کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پس بازم خودتون رو ناراحت نکنید چون باز جرمی که باعث اعدام مرد بشه قابل اثبات نیست ….پس چه کنیم ؟اینجاست که موضوع عوض می شه یعنی به دلیل عدم کفایت ادله شرعی موضوع قرار میگیره در ماده 637 که اقا رو فقط به 99 ضربه شلاق محکوم میکنن وشاید اگه قاضی خیلی فمنیست باشه یه مجازات تکمیلی مثل محرومیت از برخی حقوق اجتماعی یا مانند اون رو هم بذاره این کل ماجرا در خوشبینانه ترین حالت در قانون فعلی مابود پس لطفن دل هیچکس برای اون مرد کذایی و مردنش و خانواده اش نسوزه ! حالا بماند که این وسط دادگاه می تونه ماجرا رو انچنان بپیچونه که پیکان اتهام متوجه زن قربانی باشه !!!!!!!!!!!!
    بهترین پیشنهاد همکاری زن ومرد در پیگیری شکایت و تعیین مجازاتی عادلانه با نظرخواهی از قربانی و تلاش دستگاه قضایی در التیام روحی و جسمی زن است ایده الی که در جامعه ما غیر ممکنه فعلن چون افکار مردسالارانه ما که حتی در ذهن برخی زنها هم حاکمه کشتن رو بهترین راه حل میدونه یعنی پاک کردن صورت مساله نه تلاشی برای رسیدن به بهترین راه حل !


  62. #flower سلام..جالبه وبلاگتون..دوره و زمونه بد شده..من خانوم شوهر و بچه داری رو می شناسم که با حقه و کلک يه مرد واقعی رو به خونشون کشونده و گفته اگر به من تجاوز نکنی داد و بيداد راه می اندازم که تو خودت اومدی به اينجا..خدا صاحب اصلی رو برسونه..#sad #sad #sad ..خدا لعنت کنه آدم های بی وفای از خدا بی خبر رو…يا علی..#hand


  63. الهه در 06/27/07 گفت :

    حالا شما فکر می کنيد اگر بچه ای مورد تجاوز قرار بگيره چی؟فکر می کنم اينجا بچه ديگه توان مقاومت نداره…بیشتر بحث ها و نظرها در مورد خانم های ازدواج کرده بود و دست کم آدم های بزرگسال..اما واقعيتی در جامعه ی ما وجود داره به اسم تجاوز به کودکان…


  64. خودم در 06/27/07 گفت :

    سلام به ويلی و همه بروبچ#flower
    اول اينکه مردی که اقدام به تجاور ميکنه از بعد انسانی خارج شده و ديگه يک حيوانه . دقيقا حيوانات رويکردشون به ارتباط جنسی اينجوره نه انسانها . اين رابطه دو طرفه است نه يک طرفه . و یا اینکه يه عقده روانی در وجودش وجود داره .راستش هميشه این برام يه سوال بوده که چرا بعضی از مردها اقدام به تجاوز ميکنن . به نظر من اقدام به بر قراری رابطه جنسی به زور حتی ما بين زن و شوهر هم قابل قبول نيست و ماهيت اين رابطه رو زير سوال ميبره . رابطه جنسی صرفا پاسخ دادن به غريزه شهوانی نيست . اين رابطه به نظر من خيلی با ارزش تر و حتی مقدس تر از اينه که بخوای به زور يک نفر رو با خودت همراه کنی . اينکه خانمها در اين موقع چه بايد کنن رو من نميدونم خود خانمها بهتر ميتونن بگن . اما من هم دعا ميکنم که هيچ کس دراين موقعيت قرار نگيره . اما در مورد مردی که اين اتفاق برای همسرش رخ ميده نظرم اينه که :‌ طرد کردن اين زن کاری نا جوانمردانه و غير درستيه . به نظرم حتی بايد توجه بيشتری از جانب شوهرش بهش بشه تا اين واقعه رو پشت سر بگذاره . اما با فرد متجاوز بايد برخوردی کرد که باعث تکرار نشدن اين عمل توسط اون و در سطح کلان تر در سطح جامعه بشه . و نوع برخورد با توجه به شرايط فرق ميکنه . يه موقع کشتن طرف راه حله و يه موقع ديگه وقعی بهش نگذاشتن .


  65. memol در 06/27/07 گفت :

    از صبح که اين مطلبتو خوندم و بعدش هم رفتم و وب لاگ گوشزد و با تمام نظراتی که داده بودن خوندم تا همين حالا دارم فکر می کنم ….. نظرات اينجا رو هم خوندم … ولی تصميم گيری تو يه همچين مواقعی واقعاْ سخته ….
    آخرشم بايد بگم متاسفانه نمی تونم هيچ نظری داشته باشم تا تو موقعيتش قرار نگيرم که اميدوارم هيچ وقت قرار نگيريم ….#worried
    با اين وجود دلم می خواد خودم طرفو خفه کنم … احمق بی شعور پست ( عمق عصبانيت و چندش داشتی ؟) #thinking


  66. گوشزد در 06/27/07 گفت :

    ویولت جان
    از لینکت سپاسگزارم.
    از نظرات دوستان نیز بسیار بهره بردم.
    ظاهرا دل کسی برای مردک بینوای عاشق نسوخته است…به نظرتان جزای چنین عملی متناسب بوده است؟
    اصولا اگر کسی عاشق شما بشود باید چکار کند!؟#smile


  67. پگاه در 06/27/07 گفت :

    خيلی وحشتناکه.حتی تصورش هم تن آدمو می لرزونه


  68. solmaz در 06/28/07 گفت :

    Dear Violet
    after reading the conversation going on in this post, I came to believe that we need to widen our definition for rape and take advatage of law definitions in other countries. please take a look at the following link:http://www.ucdmaar.org/myths.htm
    you can find numerous links by googlingGrinefinition of rape in law


  69. ميلاد در 06/28/07 گفت :

    به نظر منم تا آدم تو شرايطش قرار نگيره نمی تونه بدونه که چی کار می کنه. هر چقدر هم که الان روش فکر کنه.
    خيلی وقتا هم ممکنه برای حفظ آرو مجبور بشه حتا از خودشم درست و حسابی دفاع نکنه. همه چيز بستگی به شرايط داره


  70. حنا کردگاری در 06/28/07 گفت :

    گوشزد عزیز توی وبلاگ ویلی از دلسوزی به مرد عاشق گفتی اونم دلسوزی برای کسی که بهترین راه ابراز عشق را ورود به عنف به شخصی ترین مرزهای یک زن دونسته !! من از اول هم گفتم که مجارت او مرگ نیست چون با پاک کردن صورت مساله مخالفم اما لطفن روی اون مرد عنوان عاشق رو نذار !!!


  71. مونا در 06/28/07 گفت :

    اگه كسي دستهات رو گرفت – قلبت لرزيد ‚ عجله نكن !!! شايد بابا برقي باشه#devil #smug


  72. AzizJon.Com در 06/28/07 گفت :

    بهترين و بزرگترین سايت ايرانی که جديدترين موزيک ها . بزرگترین گالری عکس . آموزش های گوناکون . نرم افزار ها . بازی . فال و خود شناسی . اخبار روز و روزنامه ها . فيلم ايرانی و خارجی . مذهبی و لينک های روزانه دارد سايت عزيز جون دات کام است . http://www.Azizjon.com


  73. فريد در 06/28/07 گفت :

    آورا جان:
    من در مورد موضوعی که گفتی نمی تونم نظر بدم من کامنتها رو که داشتم می خوندم هم اين وبلاگ هم وبلاگ گوشزد مخصوصا کامنت آقايون رو٬ آقايون يه جوری صحبت ميکنن انگار دارن در مورد ماشينشون صحبت ميکنن انگار نه انگار اونيکه بهش تجاوز شده يه نفر ديگه بوده يکی که خودش عقل داره(حالا درسته کمتر از ما داره ولی به هر حال داره دیگه #grin )شعور داره احساس داره اصلا اونه که بهش تجاوز شده هم جسمی هم روحی من فکر ميکنم اگر کسی هم قراره تصميمی بگيره اون خود زن هست که بايد تصميم بگيره که چی کار کنه آقایون (منظورم همسر٬پدر و برادر ٬دوست پسر و …) هم فکر کنم به جاي اينکه خيلی غيرتی بشن بهترين کاری که می تونن و بايد انجام بدن اين هست اون زن رو از نظر روحی کمک کنن تا بتونه از اون شوک در بياد بعدش ديگه خودش می دونه چی کار کنه بکشتش ببخشتش بسوزونتش شکايت کنه يا هر کار ديگه ای که خودش صلاح ميدونه تازه اون هم نه همون لحظه فکر ميکنم بايد حداقل يه هفته بزاره از اون اتفاق بگذره تا بتونه درست تصميم بگيره چون آدما تو عصبانيت و خشم و نفرت ممکن تصميمی بگيرن که بعدها ازش پشيمون و دچار عذاب وجدان بشن
    ولی با کشتن خيلی موافق نيستم مخصوصا وقتی طرف متاهل باشه و بچه هم داشته باشه مثل همين آقايی که تو وبلاگ گوشزد در موردش نوشته بود خوب قبول دارم مرد اشتباه کرده بود ولی چرا بايد تقاص اين کار رو زن و بچه ی بی گناهش بدن خوب همه می دونين ديگه تو اين زمونه و تو کشوری مثل ايران بزرگ کردن و سرپرستی ۲ تا بچه برای يه زن چقدر سخته مخصوصا که اون زن تنها باشه و هيچ کس و کاری هم نداشته باشه#worried
    ولی من اگه زن داشتم و يکی بهش تجاوز ميکرد اصلا نمیتونم ببخشمش مطمئنن اولين کاری انجام ميدم اين هست که باهاش قطع رابطه ميکنم نميدونم شايد منم چون الان خيلی راحت نشستم سر جام اين حرفا رو ميزنم و اگه خدايی نکرده همچين اتفاقی برام ميوفتاد خون جلوی چشمام رو می گرفت#grin #laugh ولی فکر کنم بهترين کار اين باشه که خود زن تصميم بگيره که طرف رو ببخشه يا …..
    ولی چيزی که باهاش خيلی مخالفم که نبايد ازش بی تفاوت ازش گذشت مواردی مثل همين که تو کامنت ۱۷ نوشتم و ازار جنسی کودکان هست#worried که به نظر من بايد جلوش وايساد حتی اگه طرف برادر يا پدر آدم باشه و اين کار به قيمت آبرو ريزی و … تموم بشه
    وقتی عکسهاش بيجه رو بالای دار ديدم نميدونم چرا انقدر دلم براش سوخت #surprise خيلی ها نفرينش ميکردن فحشش ميدادن ولی من با اينکه خودش به ۳۰-۴۰ تا بچه تجاوز کرده بود و کشته بودتشون ولی باز نميدونم چرا يه لحظه دلم براش سوخت مخصوصا اینکه خونده بودم خیلی آدم با هوشی بوده بيجه هم خودش يه قربانی بود قربانی يه آدم کثيف که در کودکی اون رو مورد آزار جنسی قرار داده بود #worried
    ولی از شوخی گذشته من اگه زن بودم و بهم تجاوز ميشد با کشتن که مخالفم با شکایت هم اینطوری که حنای عزیز گفت دستم به جایی نمیرسید پس همون کار رو می کردم که گفتم ت… رو می کشيدم که تا آخر عمرش حسرت يه ماچ تو دلش بمونه چه برسه به سکس#smug #smug #smug


  74. فريد در 06/28/07 گفت :

    ویلی دکتر بازی رو پايه ام #rolling حالا اگه خواستی بنويسی می تونی چند روز قبلش بنويسی درفت کنی می خونم نظرم رو بهت ميگم#winking #blush


  75. فريد در 06/28/07 گفت :

    اها راستی تو کامنت ۱۷ اون ۸ نبوده ۸۰ بوده من اشتباه نوشتم#silly


  76. ًرويا در 06/28/07 گفت :

    خوب جواب اين بحث کمی مشکله .چون هر کسی با ديد و نظر خودش و ايدئولوژی که داره به اون جواب ميده.
    البته همه جوابه رو در نظرات گفتن.
    خوب اين بستگی به فرهنگی که توش هستيم داره.
    در بعضی فرهنگها اين عمل تقبيح شده ولی در بعضيهاشون اصلآ اهميت نداره و چيزه قابل بحثی نيست،که حتی بخوان مطرحش کنن.
    اما در جامعه ما و مرد سالار بودنش و اینکه به اون عادت کردیم،مسلمآ باید
    یا سکوت کرد ،از نظر حیثیتی،یا کشته شد یا کشت برا احراز حیثیت.
    جالبه .یاد فیلمهای مسعود کیمیایی افتادم با توجه به دیدگاه مرد سالاریش که تو تمام فیلم هاش راه کار رو هم ارائه داده.
    کاش از نظر قانونی پشتوانه محکمی زن رو حمایت میکرد.آنوقت احتیاجی به قتل و خونریزی نبود.


  77. ًرويا در 06/28/07 گفت :

    در جواب گوشزد محترم بايد بگم اگر اون آقا به قول شما عاشق بود به حال معشوق خود دل ميسوزوند و اين کار رو نه در حق اون نه در حق خودش نميکرد.
    عشق کجا و حيوانيت کجا!!!!!!!!!!!!!!


  78. 22 در 06/28/07 گفت :

    سلام.
    شکر خدا تا حالا چنين موردی برام پيش نيومده. تصورش هم خيلی وحشتناکه. چه برسه به اينکه آدم در اين موقعيت قرار بگيره. اگر زمانی ازدواج کنم و خدای نکرده چنین اتفاقی برام بیفته، با همسرم درمیون خواهم گذاشت. نه برای اینکه بیاد و از من دفاع بکنه و طرف رو بزنه (چون تا همون حد کتک کاریش رو خودم انجام دادم مطمئناً و کتک جواب نداده)، بلکه برای پیگیری موضوع به شکل قانونی. چون اگه هدف کشتن طرف بود خودم همون موقع این کار رو میکردم (هرچند که الان هم مطمئن نیستم که اگه برام پیش بیاد طرف رو نکشم).#sick
    منتها ۲-۳ بار همين کنتاکت های کثيف که توی شلوغيهای خيابون پيش مياد نصيبم شده. کاری که کردم زدن طرف بوده. مخالفم با اونهايی که ميگن به روی خودت نيار آبروريزيه. چنان ميزدم که سوسک ميشدن. هم سيلی و هم مشت. و تا میومدم به جای ممنوعه (!) بزنم ملت میومدن میکشیدنش کنار و بهش فحش میدادن…
    متنفرم ازشون. دوست دارم تا آخر عمرشون زجر بكشن!#sad
    *
    ميدونم که ما هممون «قربانی قربانيان» هستيم. خيليها آزار ديدن و زجر کشيدن تو زندگشيون، ولی همه شون به اين راه کشيده نميشن. يک عده ی کمی هستند که حتی اگر بالای دار هم برن دلم براشون نميسوزه. چون خودشون خواستن#smile


  79. 22 در 06/28/07 گفت :

    سلام.
    شکر خدا تا حالا چنين موردی برام پيش نيومده. تصورش هم خيلی وحشتناکه. چه برسه به اينکه آدم در اين موقعيت قرار بگيره. اگر زمانی ازدواج کنم و خدای نکرده چنین اتفاقی برام بیفته، با همسرم درمیون خواهم گذاشت. نه برای اینکه بیاد و از من دفاع بکنه و طرف رو بزنه (چون تا همون حد کتک کاریش رو خودم انجام دادم مطمئناً و کتک جواب نداده)، بلکه برای پیگیری موضوع به شکل قانونی. چون اگه هدف کشتن طرف بود خودم همون موقع این کار رو میکردم (هرچند که الان هم مطمئن نیستم که اگه برام پیش بیاد طرف رو نکشم).#sick
    منتها ۲-۳ بار همين کنتاکت های کثيف که توی شلوغيهای خيابون پيش مياد نصيبم شده. کاری که کردم زدن طرف بوده. مخالفم با اونهايی که ميگن به روی خودت نيار آبروريزيه. چنان ميزدم که سوسک ميشدن. هم سيلی و هم مشت. و تا میومدم به جای ممنوعه (!) بزنم ملت میومدن میکشیدنش کنار و بهش فحش میدادن…
    متنفرم ازشون. دوست دارم تا آخر عمرشون زجر بكشن!#sad
    *
    ميدونم که ما هممون «قربانی قربانيان» هستيم. خيليها آزار ديدن و زجر کشيدن تو زندگشيون، ولی همه شون به اين راه کشيده نميشن. يک عده ی کمی هستند که حتی اگر بالای دار هم برن دلم براشون نميسوزه. چون خودشون خواستن#smile


  80. فرنگيس در 06/28/07 گفت :

    #thinking


  81. فريد در 06/28/07 گفت :

    به مونا:#laugh #laugh
    يه احتمال ديگه هم هست
    اگر دست و دل شما لرزيد اصلا نگران نباشيد ممکن است آن را بر روی ويبره گذاشته باشید!!


  82. ابرک در 06/29/07 گفت :

    سلام ویلی جون خوبی.چقدر این مسئله آدم و به فکر وادار میکنه نیم ساعته دارم بهش فکر می کنم. من اگه باشم نمی ذارم به این راحتی بهم تجاوز بشه اما از اونجایی که مردا خیلی زورشون زیاده و احتمالا اون موقه خیلی هم وحشی میشن نمیشه جلوشون و به این راحتی گرفت. خدا خودش رحم بکنه .اصلا حالم داره به می خوره . به نظر من اگه خدایی ناکرده همیچین اتفاقی برام بیافته نسیم حتما یه دعوا حسابی با طرف می کنه اما فکر نکنم کار به کشتار بشکه
    #heart #kiss #kiss #heart


  83. گوشزد در 06/29/07 گفت :

    دوستان عزيز
    اين مسئله ابعاد خيلی گسترده‌تری از يک تجاوز به عنف صرف دارد.
    من با فرض بر ا اينکه خانم حنا کردگاری تمام آن ۳۲۹ کامنت مندرجه را خوانده اند خيلی مختصر راجع به آن مردک نگونبخت نوشتم.
    امروز بعد از ۱۵ سال که از آن ماجرا می‌گذرد و خبری از دیگر بازيگران آن ندارم می‌دانم که بدن او طعمه ماهيهای دريا شده است.
    يک نکته مهم را می‌خواهم يادآوری کنم و آن اينکه کليت شخصيت اين مرد ؛بد؛ نبوده استآنچنان که در ماجرا شرح داده شده است مهربان و بذله گو بوده و هميشه به خانواده همسرش کمک می‌کرده است و در طی ۳ سال گذشته مدام درگير يک عشق گناه آلود بوده است و سرانجام با شيوه تفکر بدوی وخود تصميم به حل ماجرا گرفته است…اينکه او را آدم پست و رذل و کثيفی بناميم (صرفا برای يک خطای هر چند بزرگ) بی انصافی است.


  84. ساتين در 06/29/07 گفت :

    من دو مورد رو هم اضافه کنم با اجازه:
    يکی اين که تو اين مملکت ما با اين قوانينمون به فکر شکايت نباشيد چون نهايتش خودتون محکوم ميشيد اگه اون آدم متجاوز اقرار به گناه نکنه که کعمولا هم نمی کنه ثابت کردن طبق قوانين ما براتون دشوار و تقريبا محاله و تازه جالبش اينه که شما ميشيد زانی( زنا کننده) چون خودتون اقرار کرديد و ممکنه خودتون مجازات بشيد#sick من اينو جدی ميگم براتون می تونم يه مثال واقعی هم بزنم
    دوم اينکه خيلی از اين موارد واقعا قابل پيشگيريه من موارد بسياری رو ديدم . نه اينکه مقصر خانوم ها ی قربانی رو بدونم اما بهرحال با اين وضعيت نا امنی که تو جامعه هست آدم می تونه خيلی بيشتر مواظب باشه تو رفت و آمدش و معاشرتش بيشتر احتياط کنه در هر محلی حضور پيدا نکنه و به همه هم اعتماد نکنه. يکی از موارد مهم اينه که خانواده و خانه بايد حريم داشته باشه خيلی از اتفاقات در خونه هائی افتاده که توش رفيق يا مثلا پسر خاله يا حتی فرق نمی کنه دخترخاله آدم خونه يکی هستن و مثل خونه خودشون رفت و آمد می کنن و شب می مونن . حریم خونه مال اعضای خونه است و بس . هر جائی هم شب نباید موند و از این حرفا . خلاصه برای همه هم نباید صمیمیت داشت .از احتیاط و حریم نگه داشتن هم کسی بدی ندیده.(مثل اینکه رگ غیرت و تعصب آ‌ذری من ورم کرده #grin #winking


  85. ساتين در 06/29/07 گفت :

    به گوشزد:
    آدمی که ادعای عاشقيش ميشه بايد تمايل و نظر معشوقش رو احترم بدونه و خوشبختی و رضايت اونو بخواد . نه اينکه چيزی رو علیرغم خواست اون بهش تحميل کنه و باعث ناراحتيش هم بشه.