موبايل مصلحت اندیش!

درررررينگ دررينگ(يعني زنگ تلفن)
من: بله؟ الللللللو.
طرف پشت خط:… صداي قطع وصلي و نامفهوم.
من: الللو سلام آقاي فلاني.
فلاني: تق تق الللو.
من: صداتون نمياد اجازه بديد برم خونه بهتون تلفن ميکنم اينجا آنتن خوب موبايل نميده.
من::sick
تا حالا هي قطع و وصل ميشدا ولي اين جمله قصار خوب به گوش اونطرف خط رسيد.:hypnoid
:rolling
اينم بايد ميذاشتم:
ویولت عزیز.نه کسانی که صحبت از غرق شدن پاسارگاد می زنند، تمام حقیقت را بیان می کند و نه نوشته شما نمایانگر همه حقیقت است.
اول:مسلما پاسارگاد و آرامگاه کوروش غرق نمی شوند ولی تنگه بلاغی و قسمتی از راه شاهی به زیر آب خواهد رفت.سد سیوند بهمن ماه آبگیری خواهد شد.با توجه به آماری که سایت میراث فرهنگی داده، در این فاصله زمانی کوتاه عمیلیات نجات غیرممکن است.
دوم:می گویند عمیلیات نجات.ولی این یعنی چه؟آیا همه آثار را می شود در این فاصله به جای دیگری منتقل کرد؟آیا راه شاهی قابل منتقل شدن است.
سوم:آرامگاه کوروش از سنگهای آهکی ساخته شده و مستعد فرسایش است.رطوبت بیشتر پس از آبگیری یعنی از بین رفتن تدریجی این آرامگاه و باقی نماندن آن برای آیندگان
چهارم:آیا به جز مسئولان سازنده خود سد تا به حال شخص دیگری در مورد طول و ارتفاع دریاچه سد اظهار نظر کرده است.به چه تضمینی می توانیم به حرف خود سازنده سد اطمینان کنیم.ریسک بزرگی است قمار روی آثار تاریخیمان.
پنجم:اینکه از ترس از بین رفتن آثار باستانی و سر و صدای رسانه و بلاگرها بودجه ناچیزی برای عملیات نجات اختصاص داده اند و این خودش غنیمت است،استدلال صحیحی نیست و نباید به این بهانه و با نجات درصد اندکی از آثار، حکم نابودی قسمت اعظم آنها را امضا کنیم.
ششم:وبلاگ شما پربازدید کننده و محبوب است،الطفا کامنت من را به نحوی منعکس کنید.یک روز تمام من همه منابع و نوشته های روی وب و روزنامه ها را مطالعه کردم و به درستی نوشته های خود اطمینان کامل دارم،باور دارم که تاریخ را نباید فروخت.


دیدگاه ها خاموش