نوع دوستی

روز پنج شنبه ايي اميد بردم بانک که کارم رو انجام بدم اطراف بانک قدم به قدم پليس واستاده بود و من نتونستم از ماشين پياده شم و اميد مجبور شد دور تر از بانک پياده ام کنه،حساب کردم الان صبح و من هم تازه نفسم خوب اين مسافت برام خيلي سخت نبود ولي اگه بعداز ظهر بود و باطري من تموم شده بود چي ؟:embaressed
کاشکي يک کارت مخصوص افرادي مثل من صادر ميکردن که اجازه ميداد به راننده که مسافرش را همون جايي که ميخواد پياده و سوار کنه و جريمه نشه نه اينکه چند صد متر اون طرف تر از مقصد .
يکبار يادمه با دوستام از گلستان تا سر شهرک رو پياده آمد از اونجا هم جايي کار داشتم ميخواستم برم امير آباد ولي ديگه پام ياري نمي کرد که کلي شيخ فضل الله را برم بالا تا جايي که پليس اجازه سوار کردن مسافر ميداد واقعا پاهام هنگ کرده بود يکي از دوستهام که وضع رو اينطور ديد دويد رفت به پليسي که اونجا بود منو نشون داد ووضعيتم را گفت خود مامور آمد سر شهرک جلوي يک ماشين را گرفت و گفت بهش منو برسونه کاشکي اين يک قانون ميشد نه فقط يک محبت و نوع دوستي.
ويولت


نظرات شما


  1. به به چه حسی دارد اين اول شدن!ويولت جونم با حرفت کاملا موافقم.يکی از اشناهای ما هم ام اس داشت.بعد به کانادا مهاجرت کرد.انجا سازمان غير دولتی بود که از ايينها حمايت ميکرد.خيلی زود ماشين مخصوص در اختيارش قرار دادند و تسهيلات ويژه ديگری که واقعا موثر بود.


  2. زیتون در 04/12/06 گفت :

    سلام ويولت جان..منم بارها اين آرزو رو کردم.. يه چيزايی مثل سوئد.. سوئد خيلی به افراد ناتوان و سالمند و زنان و بچه‌ها توجه نشون می‌ده.. حتی اتوبوس‌هاش يه وسيله‌ای داره که جلوی پای افراد مسن يا معلول یا زنانی که کالسکه بچه همراهشونه مياد پايين تا مجبور نشن با سختی از پله‌ها برن بالاSmile


  3. زیتون در 04/12/06 گفت :

    بگو سر عکس اميد مارو سر کار گذاشتی ديگهBig Smile


  4. آبچينوس در 04/12/06 گفت :

    موافقم. همين الآن به وزير کشور گفتم مشکلو حل کنه.ولي فکر کنم بره براي برنامه بيست ساله بعدي.
    ———
    از شوخي گذشته ،واقعاً نميدونم چرا اين مشکلو با يه کارتي چيزي يا هر راه حل ديگه يي که به نظرشون ميرسه ،حل نميکنن؟


  5. چرتينكوف در 04/12/06 گفت :

    منم موافقم . فقط به اين فكر ميكنم كه اونوقت چند صد هزارتا از اين كارتا بدون دليل واسه افراد سالم و فقط از طريق امر شرافتمندانه پارتي بازي پخش ميشد. چرا راه دور بريم مثل همين كارتاي طرح ترافيك خودمون!


  6. persian_londoner در 04/12/06 گفت :

    سلام وايلت جان
    گفتی کارت ياد اين کارتهايی که اينجا برای بعضی از افراد که مشکل جسمی دارن صادر ميکنن افتادم.
    اگر کسی مشکل جسمی داشته باشه و بتونه ثابت کنه دولت حسابی حمايتش ميکنه اينجا. يکی از اين حمايت ها هم يه کارتی هست که ميتونی بذاری پشت شيشه ماشين و هرجا که خواستی پارک کنی!!!
    واقعاْ‌ که خيلی خجالت آوره توی ايران هيچ!! امکاناتی برای افرادی که به نهوی استفاده از امکانات عمومی براشون سخته وجود نداره.


  7. اميرطلا در 04/12/06 گفت :

    باز جای شکرش باقيه که نوعدوستی و محبت هست! قانون در اين مرز پر گهر فقط برای تنبيه وجود داره، فقط و فقط…!!


  8. کردی در 04/12/06 گفت :

    دفعه اولی بود که وبلاگتو می ديدم. با همه وبلاگای ديگه فرق داره .برات آرزوی سلامتی ميکنم . تو هم برای من دعا کن و بدون هيچ انسانی بدون درد آفريده نشده فقط نوع درد ها فرق داره.


  9. کردی در 04/12/06 گفت :

    اولين بار بود که وبلاگتو می ديدم با همه وبلاگا فرق داره.برات آرزوی سلامتی ميکنم تو هم برای من دعا کن و بدون هيچ انسانی بدون درد آفريده نشده.فقط نوع دردها فرق می کنه.


  10. گيسو در 04/12/06 گفت :

    ویولت جان کشور ما خیلی مونده تا به فکر این چیزا بیفته بعضی وقت ها وقتی امکانات اینجا را از هر لحاظ با ایران مقایسه میکنم واقعا اشکم در میاد که هموطن های من برای یکسری مسائل پیش پا افتاده چه زجری میکشند.اینجا که ما هستیم معمولا این افراد کارت مخصوصی دارند که پشت شیشه ماشین میذارن و اولین پارکینگی که نزدیک سوپر مارکت یا بیمارستان و یا یک اداره دولتی باشه برای این افراد و با علامت مشخص در نظر گرفته شده و کسی دیگر اجازه پارک در آن محل را نداره.


  11. هاله در 04/12/06 گفت :

    سلام ویولت خوشگلم. ببین جونم، حالا تو که بازم کلی مستقلی و گلیمتو از آب میکشی. بعضی ها که اینجور نیستن باید چی کنن. اینجا شهرداری یه اجازه مخصوص میده که میچسبونی رو شیشه ماشینت و جاهای مخصوص نزدیک مراکز خرید یا ادارات میتونی پارک کنی. هیچکس دیگه هم اجازه نداره اونجا پارک کنه. خیلی ناراحت کننده است که کسیکه داره درد میکشه باید اینجوری زجرش بدن. عصبانی میشم خیلی.


  12. هاله در 04/12/06 گفت :

    خوشگله در مورد پست ماقبل آخرت … بابا تو کی میخوای قبول کنی که طرف دل و دینشو باخته به کل؟ تو نازی، تو ماهی، خانومی و مهربونی … هر کسی ترو تو زندگیش داشته باشه باید کلاشو بندازه آسمون. اینو بهت جدی میگم. آخه یعنی چی؟ یه کم خودتو بیشتر تحویل بگیر … دهه !!! Smile


  13. دختر كولي در 04/12/06 گفت :

    کيف کردم از حال و هوای تو و از حال و هوای اين صفحه . بازم تو که خودتو لوس نمی‌کنی و خودت ميری واي ميسی کنار خيابون که تاکسی بگيری …ای کاش ازت ياد بگيرم
    بازم ميام پيشت


  14. عليرضا در 04/12/06 گفت :

    حاضر Smile


  15. ذهن سيال در 04/12/06 گفت :

    وقتی که پام تو گچ بود اين رو خوب حس کردم


  16. شهلا در 04/12/06 گفت :

    درود بر دوست گلم بله درسته در اینجا هم برای معلولین یا بیماران فلج کارتهایی صادر میکنند که از قطار یا اتوبوس یا تاکسی مجانی استفاده میکنی بدون هیچ توقعی و کارت پارک ماشین در محلهایی که با تابلوی یه آدم روصندلی چرخدار (معلولین)و و و کلی موارد دیگر برای رعایت حقوق معلولین دارد.درجواب به مالیاتهایی که از شهروندان میگیرنداین امکانات رفاهی را هم میدهند.پیروزی و شادی نزدیک است …تا درودی دیگر بدرود.


  17. سلام
    اميد كه به تو ميرسد تازه اميدوار ميشود!!عجب همتي داري تو! فكرش را كه ميكنم همه رقم كم مي اورم…من اگر بيشتر از 3 روز تب كنم ميميرم حتي اگر نميرم خودم را ميكشم! اما تو! عجب!چه بگويم؟..خدا كند كه ادم هايي جون تو بمانند براي هميشه و ادمهايي چون من سر شب تب كنند و دم صبح مرگ!


  18. فندق در 04/12/06 گفت :

    Smile


  19. منگوله در 04/12/06 گفت :

    چه مامور خوبی!


  20. دوست عزيز و بسيار گرامي سركار خانم ويولت, گل و گلاب , عرق بيدمشك سلام و درود هاي گرم بنده را پذيرا باشيد اميدوارم حال و احوال شما و خانواده گرامي شما خوب و خوش باشد .ويولت خانم گل شما دويدن را محي الغول Big Smile ميدانيد و براي من فقط فكر به راه رفتن .اميد حق داره كه عاشق خنده هاي شما باشه اما شما هم اين همه با اشك ريختن ها تون خون به جيگرش نكنيد كه مجبور بشه دوره ي دلاكي را هم بگذراند .همه بي قانوني ها يه طرف گير راننده ي بي معرفت و نامرد افتادن هم دو طرف . به خانواده و اميد خان كوه و دشتي و رودي با صداي بلند سلام كنيد. براي شما و خانواده محترم حضرت عالي روزهاي خوش و مملو از پيروزي و نيكبختي و بهروزي آرزو مي نمايم


  21. زوربا در 04/12/06 گفت :

    سلام ويولت عزيز…راستش توی همه جا قانون برای راحت زندگی کردن و رفاه بوجود مياد و استفاده از اون برای همه محترم هست و باعث رفاه .. اما اينجا اگه قانونمند باشی تو همه چيز گير ميکني…. به اقا اميد هم سلام مخصوص برسونيد… از ديدنشون بينهايت خوشحال شدم..


  22. داش رهام در 04/12/06 گفت :

    سلام به همه اهالی باصفای آشيانه فاخته.اما بعد…
    کارت مخصوص برای ماشين صادر شده و همين حالا هم توسط معلولين استفاده ميشه…نمی دونم ام اس بنياد داره يا نه ولی اگر داره می تونی يک سری به اون جا بزنی من هم از طريق بچه های صفحه پزشکی روزنامه يک تحقيقی می کنم…


  23. شهره در 04/13/06 گفت :

    سلام ويولت جان خلاصه تو اوركات گيرت آوردم. يكي از دوستان ديگه من رو دعوت كرد. ولي مرسي از تو عكس خودته گذاشتي اونجا يا نه؟ ميبوسمت عزيزم. قربونت.


  24. عاطفه در 04/13/06 گفت :

    سلام ویولت عزیز
    ما همه دعا می کنیم که این وضعیت درست بشه،از ای-میل قشنگت هم ممنون